-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
«Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання» (код 50110000-9 за ДК 021:2015) (Послуги з технічного обслуговування і ремонту автомобілів марки Renault у м. Дрогобич, Львівської області)
Завершена
8 343 522.00
UAH з ПДВ
Номер:
521f4181aca742ec8b8222443a6a6e0e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-06-02-000078
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.06.2025 00:00
Період моніторингу:
02.06.2025 16:13 - 24.06.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
02.06.2025 № 66-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель /закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, та на виконання доручення Державної аудиторської служби України від 29.05.2025 № 003100-18/6604-2025,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
«Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2025-05-15-001899-a, 15.05.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів встановлено порушення пунктів 5 та 10 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, шляхом відміни закупівлі без використання електронної системи, а у разі укладення договору від 14.05.2025 № 67 шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням вимог Господарського та Цивільного кодексів України, надалі не допускати таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 червня 2025 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; наявність підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: звіт про договір про закупівлю Дочірнього підприємства «Нафтогазбезпека» Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України» (далі – Замовник, Підприємство), пояснення та документи надані 09.06.2025, 17.06.2025 Замовником через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості) Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, спрощених закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону.
Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів встановлено наступне.
Відповідно до пункту 10 Особливостей замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі – послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
Згідно з інформацією, розміщеною в електронній системі закупівель, Замовник придбаває послуги з технічного обслуговування і ремонту автомобілів марки «Renault» у м. Дрогобич, Львівської області шляхом укладення договору без використання електронної системи закупівель.
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю від 09.06.2025 відповідальної за проведення моніторингу закупівлі Замовник в електронній системі закупівель 12.06.2025, надав пояснення, щодо підстави проведення закупівлі UA-2025-05-15-001899-a без використання електронної системи, а саме: «ДП «Нафтогазбезпека» не є замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (за змінами), (далі також — Закон). Підприємство здійснює закупівлі, керуючись Регламентом управління закупівлями Дочірнього підприємства «Нафтогазбезпека» Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України», затвердженим наказом ДП «Нафтогазбезпека» від 09.09.2024 року №482 (далі також — Регламент). Регламент є внутрішнім нормативним документом Підприємства, яким врегульовані види закупівель та спосіб здійснення таких закупівель.
Підприємством оприлюднено інформацію про закупівлю за предметом закупівлі «Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання» (код 50110000-9 за ДК 021:2015) (Послуги з технічного обслуговування і ремонту автомобілів марки Renault у м. Дрогобич, Львівської області) у вигляді звіту про укладений договір в електронній системі закупівель prozorro: ID закупівлі без використання електронної системи: UA-2025-05-15-001899-a.
Звітування у такий спосіб здійснено відповідно до вимог Регламенту Підприємства. Форма звіту про укладений договір також затверджена Регламентом Підприємства.
Закупівля, про яку прозвітовано в електронній системі закупівель prozorro за ID: UA-2025-05-15-001899-a, до цього здійснена Підприємством на електронному комерційному майданчику zakupivli.pro (zakupki.prom.ua). Спосіб цієї закупівлі за предметом закупівлі: «Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання» (код 50110000-9 за ДК 021:2015) (Послуги з технічного обслуговування і ремонту автомобілів марки Renault у м. Дрогобич, Львівської області) відповідно до Регламенту Підприємства має назву «закупівля на комерційному електронному майданчику».
Посилання на закупівлю: https://zakupivli.pro/commercial/tenders/r-ua-2025-04-15-1000074-k ID комерційної закупівлі: R-UA-2025-04-15-1000074-k.
Відповідно, підставою оприлюднення інформації про закупівлю за ID: UA-2025-05-15-001899-a без використання електронної системи закупівель prozorro є те, що Підприємство, як не замовник у розумінні Закону, використовує електронну систему prozorro для звітування про результати здійснених на комерційному електронному майданчику закупівель та самостійно визначає спосіб придбання товарів та/або робіт, та/або послуг для потреб Підприємства..».
Однак, в ході здійснення моніторингу встановлено, що Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» (далі - Компанія) у формі відкритого акціонерного товариства утворена відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 травня 1998 р. № 747 «Про утворення Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України». При цьому, пунктом 9 цієї постанови визначено, що 100 відсотків акцій Компанії, які випускаються на величину її статутного фонду, залишаються у державній власності до прийняття в установленому порядку рішення про їх продаж.
Згідно з пунктом 5.1 розділу 5 Статуту Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України» Засновником Компанії є держава в особі Кабінету Міністрів України. Національна акціонерна компанія «Нафтогаз України» є товариством, у статутному капіталі якого частка державної власності дорівнює 100 %. В розумінні Закону, зокрема, норм пункту 4 частини 1 статті 2 Закону, Компанія є замовником в окремих сферах господарювання, отже має здійснювати закупівлі відповідно до цього Закону.
Крім цього, встановлено, що Підприємство створено відповідно до рішення Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України» від 07 червня 2002 року. Єдиним засновником Підприємства є Компанія, а розмір внеску до Статутного фонду Підприємства становить 708 430 000,00 гривень.
Згідно з пунктом 4.6 Статуту Підприємства, затвердженого правлінням Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України» від 19.11.2021, протокол № 434, статутний капітал Підприємства становить 708 430 000,00 гривень.
В пункті 4.1 Статуту Підприємства вказано, що майно Підприємства становлять основні засоби (фонди) та оборотні засоби, активи, а також інші цінності, вартість яких відображається в самостійному балансі Підприємства. Вiдчуження або передача в заставу основних засобiв Пiдприємства з балансу здiйснюється за рiшенням уповноваженого органу Засновника. Відповідно до пункту 6.1 Статуту вищим органом управління Підприємства є Засновник в особі Уповноваженого органу. Уповноваженим органом Засновника є правління Засновника.
Відповідно до частини 1 статті 141 Господарського кодексу України (далі – Господарський кодекс), до державного майна у сфері господарювання належать цілісні майнові комплекси державних підприємств або їх структурних підрозділів, нерухоме майно, інше окреме індивідуально визначене майно державних підприємств, акції (частки, паї) держави у майні суб`єктів господарювання різних форм власності, а також майно, закріплене за державними установами і організаціями з метою здійснення необхідної господарської діяльності, та майно, передане в безоплатне користування самоврядним установам і організаціям або в оренду для використання його у господарській діяльності. Держава через уповноважені органи державної влади здійснює права власника також щодо об`єктів права власності Українського народу, зазначених у частині першій статті 148 ГКУ.
Згідно частини 5 статті 141 Господарського кодексу види майна, що може перебувати виключно у державній власності, відчуження якого недержавним суб`єктам господарювання не допускається, а також додаткові обмеження щодо розпорядження окремими видами майна, яке належить до основних фондів державних підприємств, установ і організацій, визначаються законом.
Враховуючи викладене, майно, що передане Підприємству як дочірньому підприємству Компанії, є державним майном у розумінні частини першої статті 141 ГКУ.
Відповідно до пункту 11 частини 1 статті 1 Закону визначено, що замовники – суб’єкти, визначені згідно із статтею 2 цього Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до цього Закону.
Відповідно до абзацу четвертого пункту 3 частини 1 статті 2 Закону до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, належать юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім тих, які визначені у пунктах 1 і 2 цієї частини) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак, зокрема у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків.
З огляду на викладене Дочірнє підприємство «Нафтогазбезпека» Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України», є підприємством, у статутному капіталі якого частка державної власності перевищує 50 % та, як наслідок, є Замовником у розумінні вимог Закону.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Таким чином, Замовник на порушення вимог пунктів 5 та 10 Особливостей здійснив закупівлю у товариства з обмеженою відповідальністю «Холдингова компанія «Доброта» послуги з технічного обслуговування і ремонту автомобілів марки «Renault» у м. Дрогобич, Львівської області на суму 8 343 522,00 грн без проведення процедури закупівлі відкриті торги з особливостями.
Період усунення порушень:
24.06.2025 17:34 - 09.07.2025 00:00
Дата публікації висновку:
24.06.2025 17:34
Оскарження висновку в суді
Опис:
Повідомляємо, що ДП «Нафтогазбезпека» оскаржило до суду висновок органу державного фінансового контролю від 24.06.2025 року про результати моніторингу закупівлі № UA-2025-05-15-001899-a
Дата публікації:
01.07.2025 11:49
Дата відкриття провадження:
01.07.2025 19:00
Номер відкриття провадження:
П/320/33538/25
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Добрий день!
Дочірнє підприємство «Нафтогазбезпека» Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України» (далі також — ДП «Нафтогазбезпека», Підприємство) не погоджується зі змістом висновку від 24.06.2025 року про результати моніторингу закупівлі № UA-2025-05-15-001899-a, оскільки не є замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (за змінами), (далі також — Закон) та здійснює закупівлі без застосування вимог нормативно-правових актів, які регулюють придбання товарів, робіт та послуг державними замовниками у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі». Підприємство не потрапляє в жодну з категорій замовників, визначених статтею 2 Закону, про що надавало пояснення в ході моніторингу закупівлі.
Окрім того, звертаємо увагу, що єдиним уповноваженим органом, функцією якого є надання узагальнених відповідей рекомендаційного характеру щодо застосування законодавства у сфері закупівель є Міністерство економіки України (п. 12 ч. 1 ст. 9 Закону). Так, у своєму листі від 12.05.2020 року №3304-04/32275-06 Мінекономіки вкотре пояснило визначення поняття «замовник». Зокрема, у змісті листа Мінекономіки йдеться про те, що підприємство не виступатиме замовником у розумінні Закону, і відповідно на нього не поширюватиметься дія Закону, якщо діяльність юридичної особи здійснюється на промисловій чи комерційній основі у разі, якщо потреби держави або територіальної громади забезпечуються на конкурентному ринку, невід’ємною властивістю якого є, зокрема, попит, пропозиція, ціна та у конкурентний спосіб. ДП «Нафтогазбезпека» є комерційним підприємством, яке забезпечує потреби держави на конкурентному ринку.
Висновок органу державного фінансового контролю від 24.06.2025 року про результати моніторингу закупівлі № UA-2025-05-15-001899-a ДП «Нафтогазбезпека» оскаржило до суду, про що окремо зазначено Підприємством в електронній системі закупівель.
Дата публікації звіту:
01.07.2025 11:55
Запити/Пояснення
Номер:
a740ce54d0874a3ebf05236b11079c21
Назва:
Надання пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
02.06.2025 16:41
Опис:
Добрий день!
У зв’язку з прийняттям органом державного фінансового контролю рішення про початок моніторингу закупівлі (ID моніторингу: UA-M-2025-06-02-000078, ID закупівлі без використання електронної системи: UA-2025-05-15-001899-a), ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО "НАФТОГАЗБЕЗПЕКА" НАЦІОНАЛЬНОЇ АКЦІОНЕРНОЇ КОМПАНІЇ "НАФТОГАЗ УКРАЇНИ" (далі також — ДП «НАФТОГАЗБЕЗПЕКА», Підприємство) надає пояснення з власної ініціативи.
ДП «НАФТОГАЗБЕЗПЕКА» не є замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» та проводить свої закупівлі відповідно до внутрішніх нормативних документів та документації для кожної конкретної закупівлі. Підприємство здійснює комерційні закупівлі, використовуючи з цією метою комерційні майданчики.
Оприлюднення інформації про здійснені закупівлі в електронній системі закупівель prozorro здійснюється Підприємством відповідно до внутрішніх регламентуючих документів Підприємства та без застосування вимог нормативно-правових актів, які регулюють здійснення державних закупівель державними замовниками у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі».
Моніторинг закупівлі — вид державного фінансового контролю, який забезпечується органом державного фінансового контролю та має на меті аналіз дотримання замовниками у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» законодавства у сфері публічних (державних) закупівель. Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи зазначене, Підприємство не є суб’єктом правопорушень, які вчиняються замовниками у сфері публічних закупівель, та Державна аудиторська служба України, її територіальні органи не мають повноважень здійснювати моніторинг закупівель Підприємства.
Також, оскільки, ДП «НАФТОГАЗБЕЗПЕКА» не є замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», особа, яка є працівником Підприємства та оприлюднює відповідну інформацію на виконання посадових обов’язків, не є уповноваженою особою відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та не є суб’єктом правопорушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Дякуємо!
Номер:
d5852b8f212a45a9b3dc0c3cb7e85c4d
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
04.06.2025 15:34
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі UA-2025-05-15-001899-a та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі. З урахуванням пояснень, наданих дочірнім підприємством «НАФТОГАЗБЕЗПЕКА» Національної акціонерної компанії «НАФТОГАЗ УКРАЇНИ» (далі – Підприємство) з власної ініціативи 02 червня 2025 року, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме: установчих документів (зокрема статут, рішення уповноваженого суб’єкту управління про створення Підприємства тощо).
Просимо надати посилання на перелік нормативно-правових актів, на підставі яких Підприємство не вважає себе Замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі».
У разі якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на питання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
37e8826ebb534a8cb4b43a3212f2f9be
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
09.06.2025 14:17
Опис:
Добрий день!
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області щодо надання пояснень в межах проведення моніторингу закупівлі за предметом закупівлі «Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання» (код 50110000-9 за ДК 021:2015) (Послуги з технічного обслуговування і ремонту автомобілів марки Renault у м. Дрогобич, Львівської області), Дочірнє підприємство «Нафтогазбезпека» Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України» (далі також - ДП «Нафтогазбезпека», Підприємство) надає наступні пояснення.
15.05.2025 року дочірнє підприємство «Нафтогазбезпека» Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України» в системі електронних закупівель оприлюднило інформацію (звіт) про проведення закупівлі «Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання» (код 50110000-9 за ДК 021:2015) (Послуги з технічного обслуговування і ремонту автомобілів марки Renault у м. Дрогобич, Львівської області).
За результатами закупівлі між Підприємством та товариством з обмеженою відповідальністю «Холдингова компанія «Доброта» укладено Договір № 67 від 14.05.2025, предмет договору - Послуги з технічного обслуговування і ремонту автомобілів марки Renault у м. Дрогобич, Львівської області, на загальну суму 8 343 522,00 грн з ПДВ.
Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області 02.06.2025 року розпочато моніторинг закупівлі (ID закупівлі: UA-2025-05-15-001899-a) дочірнього підприємства «Нафтогазбезпека» Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України» (підстави для здійснення моніторингу - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
04.06.2025 року Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області в електронній системі закупівель розміщено запит замовнику на пояснення (дата: 2025-06-04 15:34:52) щодо потреби в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме: установчих документів (зокрема статут, рішення уповноваженого суб’єкту управління про створення Підприємства тощо).
Відповідно до статті 5 Закону України від 26 січня 1993 року № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі», проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад встановлює Закон України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі - Закон України «Про публічні закупівлі», Закон), пунктом 14 частини першої статті 1 якого визначено, що моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Преамбула Закону України «Про публічні закупівлі» передбачає, що цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Крім того, у пункті 11 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» надано тлумачення поняття замовників відповідно до цього Закону, якими є: суб’єкти, визначені згідно із статтею 2 цього Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до цього Закону.
В свою чергу, частина 1 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі» до замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до цього Закону, відносить:
1) органи державної влади (орган законодавчої, органи виконавчої, судової влади), та правоохоронні органи держави, органи влади Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, об’єднання територіальних громад;
2) Пенсійний фонд України, Фонд загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, їх територіальні органи (далі - органи соціального страхування);
3) юридичні особи, які є підприємствами, установами, організаціями (крім тих, які визначені у пунктах 1 і 2 цієї частини) та їх об’єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак:
юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів;
органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи;
у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків;
4) юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в одній або декількох окремих сферах господарювання, визначених частиною другою цієї статті, та відповідають хоча б одній з таких ознак:
органам державної влади, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування або іншим замовникам належить частка у статутному капіталі юридичної особи та/або суб’єкта господарювання в розмірі більше ніж 50 відсотків або такі органи чи інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі юридичної особи та/або суб’єкта господарювання чи правом призначати більше половини складу виконавчого органу або наглядової ради юридичної особи та/або суб’єкта господарювання;
наявність спеціальних або ексклюзивних прав - прав, наданих у межах повноважень органом державної влади або органом місцевого самоврядування на підставі будь-якого нормативно-правового акта та/або акта індивідуальної дії, що обмежують провадження діяльності у сферах, визначених цим Законом, однією чи кількома особами, що істотно впливає на здатність інших осіб провадити діяльність у зазначених сферах. Не вважаються спеціальними або ексклюзивними права, що надані за результатами конкурсів (тендерів, процедур закупівель), інформація про проведення яких разом з критеріями відбору попередньо оприлюднювалася та була наявна у публічному доступі, можливість участі у таких конкурсах (тендерах, процедурах закупівель) не була обмежена та якщо надання таких прав здійснювалося на основі об’єктивних критеріїв.
Таким чином, не є замовниками в розумінні Закону юридичні особи у разі, якщо вони забезпечують потреби держави або територіальної громади за допомогою діяльності, яка здійснюється на комерційній основі з метою отримання прибутку.
Підприємство є юридичною особою приватного права за законодавством України, створене та діє відповідно до положень Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Закону України «Про охоронну діяльність».
Згідно статуту Підприємства, метою діяльності Підприємства є досягнення економічних та соціальних результатів та одержання прибутку від провадження господарської діяльності (п .2.1. Статуту).
Крім того, Підприємство є самостійним суб’єктом господарювання з правами юридичної особи, заснованої та зареєстрованої відповідно до чинного законодавства України (п.3.1. Статуту), на свій розсуд володіє, користується та розпоряджається майном, що знаходиться у його власності (п.1.5. Статуту), самостійно планує свою фінансово-господарську діяльність (п.2.6. Статуту), діє на принципах повного господарського розрахунку, самоокупності, самофінансування, несе підприємницькі ризики і відповідальність за наслідками своєї діяльності та виконання своїх зобов’язань (п.3.3. Статуту), основною метою (цілями) діяльності Підприємства є отримання прибутку (п. 2.1. Статуту).
Види діяльності за КВЕД: 80.10 Діяльність приватних охоронних служб (основний); 49.39 Інші пасажирський наземний транспорт,н.в.і.у.; 46.71 Оптова тогівля твердими, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; 85.32 Професійно технічна освіта; 80.20. Обслуговування систем безпеки; 43.21. Електромонтажні роботи.
Дочірнє підприємство «Нафтогазбезпека» Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України»:
- діє на комерційній основі (з метою одержання прибутку, приймаючи на себе всі відповідні економічні ризики та витрати) на конкурентному ринку,
- не є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів,
- у статутному капіталі Підприємства державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) відсутня,
- не здійснює діяльність в окремих сферах господарювання, визначених ст. 2 Закону,
- органам державної влади, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування не належить частка у статутному капіталі Підприємства, в розмірі більше ніж 50 відсотків і такі органи не володіють більшістю голосів у вищому органі суб’єкта господарювання чи правом призначати більше половини складу виконавчого органу або наглядової ради суб’єкта господарювання,
- не володіє спеціальними /ексклюзивними правами. Наявність ліцензії у Підприємства на провадження охоронної діяльності не є спеціальним або ексклюзивним правом, оскільки право на провадження суб’єктом господарювання визначеної Законом України «Про охоронну діяльність» діяльності, може здійснюватися будь-яким суб’єктом господарювання у разі дотримання ним встановлених відповідним законодавством вимог, тому не може розглядатись як спеціальне чи ексклюзивне право.
Враховуючи вище викладене, Підприємство не є замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки не відповідає жодній з визначених у ст. 2 Закону ознак.
Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством (стаття 19 Конституції України). Спеціально-дозвільний принцип закріплений у конституційній нормі - ч. 2 ст. 19 Конституції України, згідно з якою органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Нормативна дія спеціально-дозвільного принципу поширюється також на органи державного фінансового контролю, межі повноважень та діяльності яких визначаються відповідними Законами України.
Звертаємо увагу, що електронну систему закупівель prozorro мають право використовувати в тому числі й не замовники у розумінні Закону. Так, на prozorro відображається категорія, до якої відносить себе Підприємство, а саме «Підприємство, установа або організація, в тому числі міжнародна, що не належить до замовників».
Закупівлі товарів, робіт, послуг Підприємством здійснюються у спосіб згідно з Регламентом управління закупівлями Дочірнього підприємства «Нафтогазбезпека» Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України», затвердженим наказом №482 від 09.09.2024 року (далі - Регламент).
Відповідно до Регламенту Підприємства з питань закупівель, інформація про результати закупівлі, здійсненої з використанням комерційного електронного майданчику, розміщується в електронній системі закупівель prozorro. До цього закупівля за предметом закупівлі «Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання» (код 50110000-9 за ДК 021:2015) (Послуги з технічного обслуговування і ремонту автомобілів марки Renault у м. Дрогобич, Львівської області) була здійснена Підприємством на комерційному майданчику. Посилання на закупівлю: https://zakupivli.pro/commercial/tenders/r-ua-2025-04-15-1000074-k ID комерційної закупівлі: R-UA-2025-04-15-1000074-k.
У вкладенні надаємо установчі документи.
Номер:
b17201342e8140438c08b712733ed611
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
12.06.2025 12:21
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «ДК 021:2015:50110000-9: Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-05-15-001899-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі:
1. Як та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі?
2. За якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних продавців послуг, що є предметом закупівлі, та обрано для їх надання саме ТОВ «ХОЛДИНГОВА КОМПАНІЯ «ДОБРОТА»?
3. Чому для придбання послуг очікуваною вартістю понад 100 тис грн. обрано закупівлю без використання електронної системи, якщо відповідно до пункту 10 Особливостей замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», з урахуванням положень, визначених цими особливостями?
У разі якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на питання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
79de227a79224ba69bc9b43cf5703d8e
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень, дата: 2025-06-12 12:21:56
Дата опублікування:
17.06.2025 11:34
Опис:
Добрий день!
У відповідь на ваш запит замовнику на пояснення, дата: 2025-06-12 12:21:56, Дочірнє підприємство «Нафтогазбезпека» Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України» (далі також — ДП «Нафтогазбезпека», Підприємство) надає відповідні пояснення.
Питання 3. Чому для придбання послуг очікуваною вартістю понад 100 тис грн. обрано закупівлю без використання електронної системи, якщо відповідно до пункту 10 Особливостей замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», з урахуванням положень, визначених цими особливостями?
Відповідь: ДП «Нафтогазбезпека» не є замовником у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (за змінами), (далі також — Закон). Підприємство здійснює закупівлі, керуючись Регламентом управління закупівлями Дочірнього підприємства «Нафтогазбезпека» Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України», затвердженим наказом ДП «Нафтогазбезпека» від 09.09.2024 року №482 (далі також — Регламент). Регламент є внутрішнім нормативним документом Підприємства, яким врегульовані види закупівель та спосіб здійснення таких закупівель.
Підприємством оприлюднено інформацію про закупівлю за предметом закупівлі «Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання» (код 50110000-9 за ДК 021:2015) (Послуги з технічного обслуговування і ремонту автомобілів марки Renault у м. Дрогобич, Львівської області) у вигляді звіту про укладений договір в електронній системі закупівель prozorro: ID закупівлі без використання електронної системи: UA-2025-05-15-001899-a.
Звітування у такий спосіб здійснено відповідно до вимог Регламенту Підприємства. Форма звіту про укладений договір також затверджена Регламентом Підприємства.
Закупівля, про яку прозвітовано в електронній системі закупівель prozorro за ID: UA-2025-05-15-001899-a , до цього здійснена Підприємством на електронному комерційному майданчику zakupivli.pro (zakupki.prom.ua). Спосіб цієї закупівлі за предметом закупівлі: «Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання» (код 50110000-9 за ДК 021:2015) (Послуги з технічного обслуговування і ремонту автомобілів марки Renault у м. Дрогобич, Львівської області) відповідно до Регламенту Підприємства має назву «закупівля на комерційному електронному майданчику».
Посилання на закупівлю: https://zakupivli.pro/commercial/tenders/r-ua-2025-04-15-1000074-k ID комерційної закупівлі: R-UA-2025-04-15-1000074-k.
Відповідно, підставою оприлюднення інформації про закупівлю за ID: UA-2025-05-15-001899-a без використання електронної системи закупівель prozorro є те, що Підприємство, як не замовник у розумінні Закону, використовує електронну систему prozorro для звітування про результати здійснених на комерційному електронному майданчику закупівель та самостійно визначає спосіб придбання товарів та/або робіт, та/або послуг для потреб Підприємства.
Питання 1. Як та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість цієї закупівлі?
Відповідь: Закупівлю за предметом закупівлі: «Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання» (код 50110000-9 за ДК 021:2015) (Послуги з технічного обслуговування і ремонту автомобілів марки Renault у м. Дрогобич, Львівської області) здійснено відповідно до Регламенту Підприємства та на підставі заявки відділу матеріально-технічного забезпечення департаменту супроводу господарської діяльності ДП «Нафтогазбезпека» №05-03-691 від 11.04.2025 року. Така заявка містить інформацію про потребу ініціатора закупівлі у відповідній закупівлі, зокрема, інформацію та документи, що стали підставою для формування очікуваної вартості закупівлі (розміру витрат) та технічне завдання (інформація про технічні, якісні, кількісні характеристики предмета закупівлі). У вкладенні містяться комерційні пропозиції та розрахунок очікуваної вартості закупівлі «Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання» (код 50110000-9 за ДК 021:2015) (Послуги з технічного обслуговування і ремонту автомобілів марки Renault у м. Дрогобич, Львівської області), ID комерційної закупівлі: R-UA-2025-04-15-1000074-k. Безпосередньо документи, які містять вимоги до учасників комерційної закупівлі можливо переглянути за посиланням: https://zakupivli.pro/commercial/tenders/r-ua-2025-04-15-1000074-k ID комерційної закупівлі: R-UA-2025-04-15-1000074-k.
Питання 2. За якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних продавців послуг, що є предметом закупівлі, та обрано для їх надання саме ТОВ «ХОЛДИНГОВА КОМПАНІЯ «ДОБРОТА»?
Відповідь: Критерії та методику оцінки потенційних постачальників описано у документації закупівлі з урахуванням додатків до неї. Це можливо переглянути за посиланням: https://zakupivli.pro/commercial/tenders/r-ua-2025-04-15-1000074-k ID комерційної закупівлі: R-UA-2025-04-15-1000074-k.
В електронній системі закупівель prozorro Підприємство прозвітувало про таку закупівлю за ID: UA-2025-05-15-001899-a, як цього вимагає Регламент Підприємства, про що йдеться вище за текстом.
Звертаємо увагу, що електронну систему закупівель prozorro мають право використовувати в тому числі й не замовники у розумінні Закону. Так, на prozorro відображається категорія, до якої відносить себе Підприємство, а саме «Підприємство, установа або організація, в тому числі міжнародна, що не належить до замовників». Пояснення, чому ДП «Нафтогазбезпека» не є замовником у розумінні Закону та установчі документи, оприлюднено як окрему відповідь «Відповідь замовника на пояснення. Дата: 2025-06-09 14:17:14» під запитом органу державного фінансового контролю «Запит замовнику на пояснення. Дата: 2025-06-04 15:34:52».