Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог абзацу четвертого пункту 54 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 06.05.2025 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Регіональної філії «Львівська залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 16.05.2025 № 51/3, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 22.05.2025, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ВІКНАРЬОФФ ЛЬВІВ», повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до 23.05.2025, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 26.05.2025 №51/5, повідомлення про намір укласти договір від 26.05.2025, договір про закупівлю від 05.06.2025 № Л/НХ-25374/НЮ, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 17.06.2025.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник вносив зміни до тендерної документації, а саме: 16.05.2025 додатково до початкової редакції тендерної документації, розміщеної 14.05.2025, розмістив нову редакцію тендерної документації (файл «5790979266 6164819598 Вікна, підвіконня та двері металопластикові) із змінами.docx».
Відповідно до абзацу четвертого пункту 54 Особливостей зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції тендерної документації додатково до її попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
Однак, Замовник не оприлюднив разом із змінами до тендерної документації в окремому документі перелік змін, що вносились, чим порушив вимоги абзацу четвертого пункту 54 Особливостей.
З огляду на викладене, у межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) 13.06.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень.
На зазначений запит Управління Замовник 17.06.2025 надав через електронну систему закупівель рішення уповноваженої особи Замовника від 16.05.2025 (протокол №51/3) щодо внесення змін в тендерну документацію та пояснення, в яких, зокрема, зазначив: «…16.05.2025 було внесено зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, а саме: - Пункт 1.2 Додаток 2 викладено в новій редакції. Вимогу пункту 1.3 Додатку 2 видалено. - Пункт 2 Додатку 2 (Додаток 6 до тендерної документації) викладено в новій редакції (протокол переліку змін додається) …в процесі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, через технічну помилку не було прикріплено окремий перелік змін, що вносяться...».
Таким чином, Замовник підтвердив виявлене порушення вимог абзацу четвертого пункту 54 Особливостей.
Період усунення порушень:
18.06.2025 14:20 - 03.07.2025 00:00
Дата публікації висновку:
18.06.2025 14:20
Опис звіту:
Надаємо відповідь на висновок від 18.06.2025згідно моніторингу UA-M-2025-06-11-000018 щодо закупівлі Вікна, підвіконня та двері металопластикові, оголошення про проведення якої оприлюднено на вебпорталі уповноваженого органу за номером: UA-2025-05-14-012848-a.
Ознайомившись із висновком повідомляємо, що під час внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, оновлена редакція тендерної документації оприлюднена в електронній системі закупівель і учасники мали доступ до змісту внесених змін, що свідчить про відкритість та прозорість під час проведення процедури закупівлі. Не оприлюднення окремого переліку окремим документом стало наслідком технічної помилки .
Дане порушення не вплинуло на результат закупівлі, не спричинило дискримінації учасників чи обмеження їхніх прав, не створило перешкод для доступу до оновленої інформації та жодним чином не вплинуло на результат закупівлі та носить виключно формальний характер.
Беручи до уваги багаторічний досвід та практику уповноваженої особи в сфері публічних закупівель, допущене порушення має виключно формальний характер і не свідчить про навмисні дії чи недбале ставлення до виконання посадових обов’язків.
Враховуючи вищенаведене, з метою усунення недоліків та недопущення їх в подальшому було проведено нараду на якій постановили:
- уповноваженій особі у своїй діяльності керуватися та дотримуватися вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей;
- розробити заходи щодо недопущення в подальшому встановлених порушень.
- забезпечити обов’язкове повторне підтвердження володіння необхідними (базовими) знаннями законодавства у сфері публічних закупівель шляхом проходження тестування на знання законодавства у сфері публічних закупівель.
- розробити чек-лист з контрольними пунктами при оприлюднені внесених змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів.
У подальших закупівлях зобов’язуємось неухильно дотримуватимуться вимог законодавства.
Дата публікації звіту:
25.06.2025 16:47