-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
-
Донорські кошти
Капітальний ремонт протирадіаційного укриття №94863 Талалаївського ліцею Талалаївської селищної ради Прилуцького району Чернігівської області (опорний заклад освіти), код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація
Завершена
228 742.24
UAH з ПДВ
Номер:
2e61b5723a9b445498ab6c503a73d728
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-29-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.05.2025 00:00
Період моніторингу:
29.05.2025 17:56 - 20.06.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
27.05.2025 № 34-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель
№ з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 5. UA-2025-05-13-008610-a 13.05.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов договору про закупівлю умовам Рамкової угоди встановлено порушення вимог статтей 16, 17 Рамкової угоди.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи щодо приведення договору у відповідність до вимог статей 16, 17 Рамкової угоди, а саме: оприлюднити емблему у договорі та включити вимогу щодо терміну зберігати протягом п’яти років із дати завершення заходу всіх документів, які стосуються процедури закупівлі і присудження грантів, договорів, порядки денні, відповідну кореспонденцію та всі відповідні документи стосовно виплат і повернень коштів та недопущення у подальшому встановлених порушень, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства, відповідності умов договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21 травня 2024 року у м. Києві та 22 травня 2024 року у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, культури, молоді та спорту Талалаївської селищної ради Прилуцького району Чернігівської області (далі – Замовник) на 2025 рік, інформацію, опубліковану в електронній системі закупівель про предмет закупівлі, протокол розкриття тендерних пропозицій, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднений 13.05.2024, договір підряду від 09.05.2025 № 272-05/25, укладений з Приватним підприємством «МПБП Стимул», пояснення та документи Замовника на запити Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 04.06.2025 та 16.06.2025.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору про закупівлю умовам Рамкової угоди встановлено наступне.
З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода. Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р схвалено План України (далі – План).
Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2024 року № 1318, Держаудитслужбу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів.
У ході моніторингу встановлено, що закупівля здійснюється в рамках виконання заходів Плану України, що схвалений для реалізації фінансування Європейського Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility (далі - інструмент Ukraine Facility), передбаченого Рамковою Угодою укладеною між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility, ратифікованою Законом України від 06.06.2024 № 3786-IX (далі - Рамкова угода) (пункт 1.4 розділу 1 «Предмет договору» договору підряду від 09.05.2025 № 272-05/25).
Статтею 16 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо публічності:
- зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility», зокрема, допущення до участі учасника та укладення договору про закупівлю без аналогічних умов щодо зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» (пункт 1 статті 16 Рамкової Угоди).
Статтею 17 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо зберігання документів:
- Україна повинна зберігати протягом п’яти років із дати завершення заходу всі документи, які стосуються процедур закупівель і присудження грантів, договорів, порядки денні, відповідну кореспонденцію та всі відповідні документи стосовно виплат і повернень коштів (пункт 1 статті 17 Рамкової Угоди).
Разом з тим, Замовником в договорі про закупівлю частково враховані вимоги, встановлені статтею 6 Рамкової угоди, а саме: у договорі підряду від 09.05.2025 № 272-05/25 відсутня емблема та не враховані вимоги, встановлені статтею 17 Рамкової угоди.
Період усунення порушень:
19.06.2025 09:33 - 04.07.2025 00:00
Дата публікації висновку:
19.06.2025 09:33
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За результатом проведеного моніторингу закупівлі «Капітальний ремонт протирадіаційного укриття № 94863 Талалаївського ліцею Талалаївської селищної ради Прилуцького району Чернігівської області (опорний заклад освіти), код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація», очікуваною вартістю 228 742,24 грн (ID: UA-2025-05-13-008610-a) Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує Відділ освіти, культури, молоді та спорту Талалаївської селищної ради (Замовника) «здійснити заходи щодо приведення договору у відповідність до вимог статей 16, 17 Рамкової угоди, а саме: оприлюднити емблему у договорі та включити вимогу щодо терміну зберігати протягом п’яти років із дати завершення заходу всіх документів, які стосуються процедури закупівлі і присудження грантів, договорів, порядки денні, відповідну кореспонденцію та всі відповідні документи стосовно виплат і повернень коштів та недопущення у подальшому встановлених порушень, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів».
На виконання висновку органу державного фінансового контролю про результати моніторингу закупівлі Відділом освіти, культури, молоді та спорту Талалаївської селищної ради здійснено заходи щодо приведення договору у відповідність до вимог статей 16,17 Рамкової угоди, а саме 24.06.2025 року укладено додаткову угоду №1 до Договору №272-05/25 від 09.05.2025 року, якою доповнено договір з оприлюдненням емблеми та включено вимоги щодо терміну зберігати протягом п’яти років із дати завершення заходу всіх документів, які стосуються процедури закупівлі і присудження грантів, договорів, порядки денні, відповідну кореспонденцію та всі відповідні документи стосовно виплат і повернень коштів (додаткова угода №1 від 24.06.2025 року додається).
Також повідомляємо, що уповноваженою особою було здійснено додаткове навчання, щодо проведення закупівель у рамках Ukraine Facility та в майбутніх закупівлях виявлені порушення будуть враховані та допущені не будуть.
Дата публікації звіту:
24.06.2025 17:02
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто
Дата публікації:
25.06.2025 09:46
Запити/Пояснення
Номер:
9b362c68f8d64fc1a3a697128bdf1037
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
30.05.2025 14:46
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Капітальний ремонт протирадіаційного укриття № 94863 Талалаївського ліцею Талалаївської селищної ради Прилуцького району Чернігівської області (опорний заклад освіти), код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація», очікуваною вартістю 228 742,24 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-05-13-008610-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального підтвердження) про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик?
2. Надати затверджений Замовником річний план закупівель, відповідно до якого здійснено закупівлю.
3. Просимо зазначити, з наданням підтверджуючих документів, яким чином Замовником визначено переможцем закупівлі Приватне підприємство «МПБП Стимул».
4. Надати інформацію щодо фактичного стану виконання договору підряду від 09.05.2025 № 272-05/25, укладеного Замовником з Приватним підприємством «МПБП Стимул», з підтверджуючими документами.
5. Просимо повідомити, з яких причин, Замовником в електронній системі закупівель не оприлюднено обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі?
6. За рахунок якої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам здійснено фінансування зазначеної закупівлі (з зазначенням кодів програмної класифікації видатків)?
Просимо надати інформацію та підтверджуючі документи щодо проведення закупівлі згідно з бюджетною програмою в рамках реалізації Плану України з використанням інвестиційних індикаторів у межах Ukraine Facility за рахунок коштів «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного проекту на облаштування безпечних умов у закладаї, що надають загальну середню освіту (облашьування укриттів), зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв, ліцеїв із посиленою військово-фізичною підготовкою» (код 2211810). У разі не підтвердження використання коштів субвенції спростувати відповідну інформацію.
Надати інформацію та документи щодо спрямування коштів у частині співфінансування місцевим бюджетом вищезазначеної закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель (з приховуванням відомостей, оприлюднення яких може зашкодити обороноздатності держави) протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
88a2ce4b47d647669b8a696c192d1c84
Назва:
Пояснення на Запит Управління Північного офісу Держаудитслужби за результатами моніторингу закупівлі UA-M-2025-05-29-000006 ● 2e61b5723a9b445498ab6c503a73d728
Дата опублікування:
04.06.2025 15:03
Опис:
В системі електронних торгів Prozorro опубліковано Запит замовнику на пояснення (Дата: 2025-05-30 14:46:39) (надалі по тексту – Запит), що подано в рамках Моніторингу UA-M-2025-05-29-000006 ● 2e61b5723a9b445498ab6c503a73d728, затвердженого наказом Начальника Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області №34-3 від 27.05.2025 Кондрашовим Олександром Миколайовичем. За Запитом сформовано наступні питання:
«У межах проведення моніторингу закупівлі «Капітальний ремонт протирадіаційного укриття № 94863 Талалаївського ліцею Талалаївської селищної ради Прилуцького району Чернігівської області (опорний заклад освіти), код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація», очікуваною вартістю 228 742,24 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-05-13-008610-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального підтвердження) про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик?
2. Надати затверджений Замовником річний план закупівель, відповідно до якого здійснено закупівлю.
3. Просимо зазначити, з наданням підтверджуючих документів, яким чином Замовником визначено переможцем закупівлі Приватне підприємство «МПБП Стимул».
4. Надати інформацію щодо фактичного стану виконання договору підряду від 09.05.2025 № 272-05/25, укладеного Замовником з Приватним підприємством «МПБП Стимул», з підтверджуючими документами.
5. Просимо повідомити, з яких причин, Замовником в електронній системі закупівель не оприлюднено обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі?
6. За рахунок якої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам здійснено фінансування зазначеної закупівлі (з зазначенням кодів програмної класифікації видатків)?
Просимо надати інформацію та підтверджуючі документи щодо проведення закупівлі згідно з бюджетною програмою в рамках реалізації Плану України з використанням інвестиційних індикаторів у межах Ukraine Facility за рахунок коштів «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного проекту на облаштування безпечних умов у закладаї, що надають загальну середню освіту (облашьування укриттів), зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв, ліцеїв із посиленою військово-фізичною підготовкою» (код 2211810). У разі не підтвердження використання коштів субвенції спростувати відповідну інформацію.
Надати інформацію та документи щодо спрямування коштів у частині співфінансування місцевим бюджетом вищезазначеної закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель (з приховуванням відомостей, оприлюднення яких може зашкодити обороноздатності держави) протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.»
ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ТАЛАЛАЇВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ПРИЛУЦЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі - Замовник), що є замовником в розумінні пункту 11, частини 1, статті 1 Закону України “Про публічні закупівлі” №922-VIII від 25.12.2015 року (далі – Закон) з урахуванням положень Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Постанова про особливості або Постанова 1178 або Особливості) по предмету закупівлі: ДК 021:2015, код 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт протирадіаційного укриття №94863 Талалаївського ліцею Талалаївської селищної ради Прилуцького району Чернігівської області (опорний заклад освіти)) готовий надати пояснення та спростувати можливі виявлення органом контролю порушення.
1. Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального підтвердження) про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик?
Щодо очікуваної вартості:
В 2024 році ВІДДІЛОМ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ТАЛАЛАЇВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ПРИЛУЦЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ була оголошена закупівля за процедурою відкриті торги (з особливостями) в електронній системі закупівель за ідентифікатором UA-2024-06-13-010503-a по предмету Капітальний ремонт протирадіаційного укриття №94863 Талалаївського ліцею Талалаївської селищної ради Прилуцького району Чернігівської області (опорний заклад освіти), код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація.
При цьому у замовника залишалась потреба в Закупівлі.
Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
Отже, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення наявної потреби Замовника в умовах воєнного стану Замовник прийняв рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення Закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 6 пункту 13 Особливостей: Придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Замовник разом із звітом про договір про закупівлю № 336-07/24 від 16 липня 2024 року, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднив в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей у вигляді файлу «Обґрунтування підстави» за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-07-17-006649-a.
Кваліфікація учасника ПП "МПБП Стимул" була підтверджена шляхом надання документів Замовнику. Сторони виконали всі вимоги для підписання договору між Замовником та ПП "МПБП Стимул".
У частині дотримання положень закону та Особливостей, Замовником здійснено всі необхідні дії для проведення закупівлі без жодних порушень. Підстава для закупівлі обрана правильно, всі необхідні документи надано та опубліковано в системі ProZorro.
31 грудня 2024 року за взаємною згодою сторін були зменшені обсяги виконання робіт та підписана додаткова угода № 2 від 31.12.2024 року з подальшим виконання договору в електронній системі закупівель у строки встановлені Законом, а саме 03 січня 2025 року.
Поряд з цим у Замовника залишилась потреба в закупівлі переліка робіт, які не були виконані за попереднім договором.
Згідно Статті 3 Бюджетного кодексу України – «Бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Неприйняття Верховною Радою України закону про Державний бюджет України до 1 січня відповідного року не є підставою для встановлення іншого бюджетного періоду.»
Так як у Замовника постала потреба в закупівлі робіт в бюджетному періоді 2025 року – немає необхідності сумувати вартість предмета закупівлі з попередніми бюджетними періодами та обирати тип процедури закупівлі або підстави проведення закупівлі без використання електронної системи закупівлі сумуючи вартість предмета закупівлі 2025 року з попередніми роками.
Саме тому, закупівля капітального ремонт протирадіаційного укриття №94863 Талалаївського ліцею Талалаївської селищної ради Прилуцького району Чернігівської області (опорний заклад освіти) проводилась незалежно від попереднього бюджетного періоду.
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі та витрат проведено відповідно до Наказу Мінекономіки від 18.02.2020р. №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
Хочемо зауважити, що п.1 Примірної методики встановлено – «Ця примірна методика застосовується для визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт та послуг, закупівля яких здійснюється відповідно до положень Закону України "Про публічні закупівлі" (зі змінами) (далі - Закон) та має рекомендаційний характер.».
В свою чергу, розуміючи важливість успішного проведення закупівлі та забезпечення належного стану об'єкту цивільного захисту, зокрема протирадіаційного укриття №94863 Талалаївського ліцею, Замовником було прийнято рішення застосувати наступний метод при визначенні очікуваної вартості та витрат, а саме:
- Розрахунок очікуваної вартості методом порівняння ринкових цін.
З огляду на вищевказане, Замовником було направлено запити потенційним підрядникам з подальшим отриманням від них комерційних пропозицій (додаються).
З метою виконання положень статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність, на підставі отриманих комерційних пропозицій Замовником було прийняте рішення розрахувати очікувану вартість на підставі найдешевшої комерційної пропозиція, яка склала 228 742,24 грн.
Щодо технічних та якісних характеристик:
З огляду на те, що у Замовника залишилась потреба в закупівлі робіт, які залишились після закриття договору № 336-07/24 від 16 липня 2024 року, перелік робіт було розраховано на підставі розробленої проектно-кошторисної документації на капітальний ремонт протирадіаційного укриття №94863 Талалаївського ліцею Талалаївської селищної ради Прилуцького району Чернігівської області (опорний заклад освіти) яка отримала позитивний експертний звіт щодо розгляду проектної документації на будівництво та було розроблено Дефектні акти (додаються) з переліком робіт, на підставі яких і були розраховані технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
2. Надати затверджений Замовником річний план закупівель, відповідно до якого здійснено закупівлю.
Згідно зі статтею 4 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон) – «Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).
Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.»
Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 5 Закону, закупівлі здійснюються з урахуванням принципів економічності та ефективності, що забезпечується завдяки завчасному плануванню та затвердженню річного плану.
Замовником, з дотриманням вищезазначених положень, було опубліковано річний план у системі ProZorro для проведення закупівлі по предмету Капітальний ремонт протирадіаційного укриття №94863 Талалаївського ліцею Талалаївської селищної ради Прилуцького району Чернігівської області (опорний заклад освіти), код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація. Номер плану в системі ProZorro: UA-P-2025-05-09-001351-a. Код ідентифікатора плану: bb4c5b70f7b14c50821acb5e200c0515.
Затвердження річного плану здійснено Замовником у вигляді Протоколу №1 уповноваженої особи від 08.05.2025 року (додається).
У частині оприлюднення річного плану та підстав для його формування, Замовником дотримано положень Закону та Особливостей. Замовником здійснено всі необхідні дії для публікації інформації про річний план без жодних порушень.
3. Просимо зазначити, з наданням підтверджуючих документів, яким чином Замовником визначено переможцем закупівлі Приватне підприємство «МПБП Стимул».
Пунктом 11 Особливостей унормовано: «Для здійснення закупівель товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких є меншою, ніж 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких є меншою, ніж 200 тис. гривень, робіт, вартість яких є меншою, ніж 1,5 млн. гривень, замовники можуть використовувати електронну систему закупівель відповідно до умов, визначених адміністратором електронної системи закупівель, у тому числі електронний каталог для закупівлі товарів. У разі здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково дотримується принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом, вносить інформацію про таку закупівлю до річного плану та оприлюднює відповідно до пункту 3-8 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.»
Ст. 6 Закону унормовано: «Якщо міжнародним договором України, згоду на обов’язковість якого надано Верховною Радою України, передбачено інший порядок закупівлі, ніж визначений цим Законом, застосовуються положення міжнародного договору України, з урахуванням принципів, встановлених у частині першій статті 5 цього Закону.»
Щодо визначення переможця в рамках Закону та Особливостей повідомляємо наступне:
Замовником було проведено процедуру закупівлі в 2024 році по предмету Капітальний ремонт протирадіаційного укриття №94863 Талалаївського ліцею Талалаївської селищної ради Прилуцького району Чернігівської області (опорний заклад освіти), код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація, яка не відбулась в наслідок неподання жодної тендерної пропозиції.
Замовник отримав право провести закупівлі в порядку п.13 Особливостей - Придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації;
Замовник, відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей, здійснив закупівлю шляхом укладання Договору № 336-07/24 від 16.07.2024 року з ПРИВАТНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "МПБП СТИМУЛ", в свою чергу перевіривши відповідність ПП "МПБП СТИМУЛ" вимогам до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, що були визначені замовником у тендерній документації.
Виходячи з вищезазначеного, кваліфікація ПП "МПБП СТИМУЛ" при укладанні договору підряду № 272-05/25 від 09 травня 2025 року була повністю перевірена, та не потребувала додаткової перевірки.
Щодо визначення переможця в межах Рамкової угоди між Україно та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування союзу для України згідно з інструментом UKRAINE FACILITY:
Відповідно до вимог Рамкової угоди по Ukraine Facility Замовники зобов’язані здійснювати закупівлі товарів, робіт і послуг, які здійснюються в рамках виконання заходів Плану України, схваленого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 р. No 244 (Офіційний вісник України, 2024 р., No 32, ст. 2035), незалежно від їхньої вартості з урахуванням положень:
- Фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у закупівлях, незалежно від вартості таких закупівель, товарів, робіт і послуг в рамках виконання заходів Плану України, що схвалений для реалізації інструменту Ukraine Facility, на рівних умовах, крім випадків, передбачених пунктами 85 та 86 цих Особливостей, за умови, що вони зареєстровані у прийнятних країнах.
- Усі товари, товари та/або матеріальні ресурси в складі закупівель робіт і послуг, незалежно від їх вартості, у рамках виконання заходів Плану України, що схвалений для реалізації інструменту Ukraine Facility, повинні походити з прийнятних країн".
- Спроможності суб’єкта господарювання можуть бути залучені як субпідрядника/співвиконавця до виконання робіт чи послуг за умови, що такий суб’єкт господарювання зареєстрований у прийнятних країнах".
- Учасник процедури закупівлі особисто або його кінцевий бенефіціарний власник, його член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої не застосовано обмежувальні заходи у вигляді санкцій Європейського Союзу та про те, що не знаходиться у санкційному списку Європейського Союзу.
(вищезазначені вимоги, якими користувався Замовник опубліковані в Інфобоксі на офіційному сайті Прозорро за посиланням - https://infobox.prozorro.org/articles/vimogi-po-ukraine-facility-v-elektronnih-polyah)
Замовник перевірив ПП "МПБП СТИМУЛ" та субпідрядника на відповідність вищезазначеним вимогам, шляхом отримання відповідних документів від підрядника, додатково перевіривши їх в санкційних списках Європейского Союзу.
На підтвердження надаємо наступні документи:
1. Виписки/витяги з ЄДРПОУ підрядника та субпідрядника.
2. Довідка про підрядника/субпідрядника.
3. Довідка про відсутність підрядника/субпідрядника в санкційних списках ЄС.
4. Гарантійний лист від підрядника, про надання документів щодо походження товару на момент оплати, для недопущення оплати товару, який є з неприйнятних країн.
5. Витяги про перевірку в санкційних списках ЄС.
4. Надати інформацію щодо фактичного стану виконання договору підряду від 09.05.2025 № 272-05/25, укладеного Замовником з Приватним підприємством «МПБП Стимул», з підтверджуючими документами.
Згідно Додатку 2 до договору № 272-05/25 від 09.05.2025 року «Календарний графік виконання робіт по об’єкту» (додається) - роботи повинні розпочатись в червні 2025 року, тому у замовника ще немає жодного акту КБ-2В та КБ-3 які б Замовник міг надати на пояснення по цьому пункту.
5. Просимо повідомити, з яких причин, Замовником в електронній системі закупівель не оприлюднено обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі?
Щодо оприлюднення обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі в електронній системі закупівель – просимо уточнити, про яке саме обґрунтування йде мова.
Так як обов'язок щодо оприлюднення обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі в електронній системі закупівель виникає у Замовника у разі проведення закупівлі за п.13 Особливостей.
В свою чергу ще раз наголошуємо, що закупівля по предмету Капітальний ремонт протирадіаційного укриття №94863 Талалаївського ліцею Талалаївської селищної ради Прилуцького району Чернігівської області (опорний заклад освіти), код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація за ідентифікатором UA-2025-05-13-008610-a здійснена Замовником на підставі п.11 особливостей: «Для здійснення закупівель товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких є меншою, ніж 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких є меншою, ніж 200 тис. гривень, робіт, вартість яких є меншою, ніж 1,5 млн. гривень, замовники можуть використовувати електронну систему закупівель відповідно до умов, визначених адміністратором електронної системи закупівель, у тому числі електронний каталог для закупівлі товарів. У разі здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково дотримується принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом, вносить інформацію про таку закупівлю до річного плану та оприлюднює відповідно до пункту 3-8 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.»
6. За рахунок якої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам здійснено фінансування зазначеної закупівлі (з зазначенням кодів програмної класифікації видатків)?
Фінансування зазначеної закупівлі здійснено за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам згідно з Розпорядженням Кабінету Міністрів України №127-р від 18 лютого 2025 року «Про розподіл обсягу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на облаштування безпечних умов у закладах, що надають загальну середню освіту (облаштування укриттів), зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв, ліцеях із посиленою військово-фізичною підготовкою, у 2025 році.» (додається). Код КПКВК – 0611262.
Просимо надати інформацію та підтверджуючі документи щодо проведення закупівлі згідно з бюджетною програмою в рамках реалізації Плану України з використанням інвестиційних індикаторів у межах Ukraine Facility за рахунок коштів «Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного проекту на облаштування безпечних умов у закладаї, що надають загальну середню освіту (облашьування укриттів), зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеїв, ліцеїв із посиленою військово-фізичною підготовкою» (код 2211810). У разі не підтвердження використання коштів субвенції спростувати відповідну інформацію.
Відповідно до інформаційного листа (додається) Міністерства науки та освіти України № 1/1750-25 від 29.01.2025 за кошти Європейського Союзу в межах Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility буде профінансована наступна бюджетна програма:
- 2211810 Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на облаштування безпечних умов у закладах, що надають загальну середню освіту (облаштування укриттів), зокрема військових (військово-морських, військово-спортивних) ліцеях, ліцеях із посиленою військово-фізичною підготовкою.
Додатково надаємо Повідомлення Державної казначейської служби України №12 від 06.03.2025 року «Про зміни до річного розпису асигнувань державного бюджету». (додається)
Надати інформацію та документи щодо спрямування коштів у частині співфінансування місцевим бюджетом вищезазначеної закупівлі.
Щодо спрямування коштів у частині співфінансування місцевим бюджетом вищезазначеної закупівлі надаємо Рішення Талалаївської селищної ради № 01-44/VIII «Про внесення змін до рішення 42 позачергової сесії селищної ради VIII скликання від 12 грудня 2024 року №01-42/ VIII «Про бюджет Талалаївської селищної територіальної громади на 2025 рік» та Розпорядження Талалаївської селищної ради №119 від 11 березня 2025 року «Про внесення змін до показників бюджету Талалаївської селищної територіальної громади на 2025 рік». (додаються)
Додатки:
1. Комерційні пропозиції - Додаток 1, Додаток 1.1, Додаток 1.2;
2. Дефектні акти - Додаток 2, Додаток 2.1, Додаток 2.2;
3. Протокол №1 уповноваженої особи - Додаток 3;
4. Підтвердження учасника вимогам UKRAINE FACILITY - Додаток 4; Додаток 4.1, Додаток 4.2, Додаток 4.3, Додаток 4.4, Додаток 4.5, Додаток 4.6.
5. Календарний графік - Додаток 5;
6. Розпорядженням Кабінету міністрів України №127-р та Лист Міністерства науки та освіти України № 1/1750-25 від 29.01.2025, Повідомлення Державної казначейської служби України №12 від 06.03.2025 – Додаток 6, Додаток 6.1;
7. Рішення Талалаївської селищної ради № 01-44/VIII «Про внесення змін до рішення 42 позачергової сесії селищної ради VIII скликання від 12 грудня 2024 року №01-42/ VIII «Про бюджет Талалаївської селищної територіальної громади на 2025 рік» та Розпорядження Талалаївської селищної ради №119 від 11 березня 2025 року «Про внесення змін до показників бюджету Талалаївської селищної територіальної громади на 2025 рік» – Додаток 7, Додаток 7.1;
Номер:
a86e2f84a6af4781a7c2dee23e265755
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
12.06.2025 17:46
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Капітальний ремонт протирадіаційного укриття № 94863 Талалаївського ліцею Талалаївської селищної ради Прилуцького району Чернігівської області (опорний заклад освіти), код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація», очікуваною вартістю 228 742,24 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-05-13-008610-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
Статтею 3 Рамкової угоди встановлені обмежувальні заходи Європейського Союзу щодо:
- ненадання коштів або економічних ресурсів прямо або опосередковано Особі, що підпадає під дію обмежувальних заходів, або на її користь (пункт 1 статті 3 Рамкової угоди) шляхом встановлення зобов’язання для всіх реципієнтів коштів, виплачених для здійснення заходів із реалізації реформ та інвестиційних проектів, включених до Плану, або для всіх інших фізичних осіб чи суб’єктів, залучених до їх реалізації. (пункт 11 статті 9 Рамкової Угоди);
- участі Осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що підпадають під дію обмежувальних заходів, шляхом відстеження збігів із даними в санкційному списку ЄС, перш ніж укласти відповідні угоди або здійснити згідно з ними платежі, стосовно кожного виконавця, щоб жодна фізична або юридична особа, суб’єкт або орган, що опосередковано отримає фінансування, не були Особами, що підпадають під дію обмежувальних заходів (стаття 3 Рамкової угоди).
Статтею 5 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання:
- участі у закупівлі міжнародних і регіональних організації, фізичних осіб, які є громадянами, і юридичних осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що фактично зареєстровані у прийнятних країнах (частина перша статті 5 Рамкової угоди);
- участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиції яких не відповідають умовам, що усі поставки та матеріали повинні походити із прийнятних країн, зазначених у підпунктах (a) та (b) пункту 1 статті 5 Рамкової угоди, крім випадків, коли поставки та матеріали не можуть бути отримані на розумних умовах у жодній із таких країн (пункт третій статті 5 Рамкової угоди);
- участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі з неприйнятних країн (країни, які не визначені пунктом 1 статті 5) не у випадках, передбачених пунктом 8 статті 5 Рамкової Угоди.
Статтею 7 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо внутрішньої системи управління та контролю України, а також зобов’язання щодо протидії неналежному управлінню коштами:
- участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиція яких не містить інформації про найменування підрядника та субпідрядника (імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника), як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року (підпункти ii. та iii. пункту 5 статті 7 Рамкової Угоди).
Статтею 16 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо публічності:
- зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility», зокрема, допущення до участі учасника та укладення договору про закупівлю без аналогічних умов щодо зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» (пункт 1 статті 16 Рамкової Угоди).
Статтею 17 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо зберігання документів:
- Україна повинна зберігати протягом п’яти років із дати завершення заходу всі документи, які стосуються процедур закупівель і присудження грантів, договорів, порядки денні, відповідну кореспонденцію та всі відповідні документи стосовно виплат і повернень коштів (пункт 1 статті 17 Рамкової Угоди).
Просимо зазначити, з посиланням на відповідні пункти договору підряду від 09.05.2025 № 272-05/25, укладеного Замовником з Приватним підприємством «МПБП Стимул», про враховані визначені вимоги, встановлені статтями 3, 5, 7, 16 ,17 Рамкової угоди.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель (з приховуванням відомостей, оприлюднення яких може зашкодити обороноздатності держави) протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
4485c4bfe01d4a3388551f3821138c11
Назва:
Пояснення на Запит
Дата опублікування:
16.06.2025 16:19
Опис:
На Ваш запит від 12.06.2025 року щодо надання пояснень, повідомляємо наступне:
Статтею 3 Рамкової угоди встановлені обмежувальні заходи Європейського Союзу щодо:
- ненадання коштів або економічних ресурсів прямо або опосередковано Особі, що підпадає під дію обмежувальних заходів, або на її користь (пункт 1 статті 3 Рамкової угоди) шляхом встановлення зобов’язання для всіх реципієнтів коштів, виплачених для здійснення заходів із реалізації реформ та інвестиційних проектів, включених до Плану, або для всіх інших фізичних осіб чи суб’єктів, залучених до їх реалізації. (пункт 11 статті 9 Рамкової Угоди);
- участі Осіб та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, що підпадають під дію обмежувальних заходів, шляхом відстеження збігів із даними в санкційному списку ЄС, перш ніж укласти відповідні угоди або здійснити згідно з ними платежі, стосовно кожного виконавця, щоб жодна фізична або юридична особа, суб’єкт або орган, що опосередковано отримає фінансування, не були Особами, що підпадають під дію обмежувальних заходів (стаття 3 Рамкової угоди).
Для контролю та здійснення платежів дана вимога прописана в Договорі № 272-05/25 від 09.05.2025 (підпункт 4.7 пункту 4 ПОРЯДОК ЗДІЙСНЕННЯ ОПЛАТИ, підпункт 14.4 пункт 14. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ).
Вимогами статті 5 Рамкової угоди визначено необхідність дотримання правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання. Під час закупівель не мають бути допущені учасники, які фактично зареєстровані в неприйнятних країнах, а також не мають здійснюватися поставки і матеріали, походженням з неприйнятних країн, за виключенням випадків, коли застосування правил прийнятності зробить реалізацію проєкту неможливою або надмірно складною (нагальної необхідності, недоступності послуг на ринках відповідних країн або територій, інших належним чином обґрунтованих випадках). Замовником самостійно та на підставі наявного переліку прийнятних країн перевірено учасника закупівлі, походження матеріалів, що пропонуються до постачання (згідно наданої Договірної ціни та документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), а також наявність підстав щодо не застосовування вимоги щодо прийнятності.
(підпункт 4.7 пункту 4 ПОРЯДОК ЗДІЙСНЕННЯ ОПЛАТИ, підпункт 14.4 пункт 14. Заключні положення)
Статтею 7 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо внутрішньої системи управління та контролю України, а також зобов’язання щодо протидії неналежному управлінню коштами:
- участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиція яких не містить інформації про найменування підрядника та субпідрядника (імен, прізвищ та дат народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника), як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року (підпункти ii. та iii. пункту 5 статті 7 Рамкової Угоди). На виконання даної вимоги Учасником надана довідка у довільній формі, яка містить інформацію про: імена, прізвища та дати народження бенефіціарних власників реципієнта коштів, підрядника або субпідрядника (у разі залучення), як визначено у Статті 3(6) Директиви Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2015/849 від 20 травня 2015 року. Для контролю та здійснення платежів дана вимога прописана Замовником в Договорі № 272-05/25 від 09.05.2025 (підпункт 4.7 пункту 4 ПОРЯДОК ЗДІЙСНЕННЯ ОПЛАТИ)
Статтею 16 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу щодо публічності:
- зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility», зокрема, допущення до участі учасника та укладення договору про закупівлю без аналогічних умов щодо зазначення емблеми Союзу та здійснення відповідної заяви про фінансування, що містить слова «фінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» або «співфінансується Європейським Союзом – Ukraine Facility» (пункт 1 статті 16 Рамкової Угоди). На виконання вимог пункту 1 Статті 16 Рамкової угоди, Замовником передбачена дана вимога в договорі (підпункт 14.5 пункт 14 Договору № 272-05/25 від 09.05.2025).
Відповідно до ч. 1 ст. 17 Рамкової Угоди визначено «Україна повинна зберігати протягом п’яти років із дати завершення заходу всі документи, які стосуються процедур закупівель і присудження грантів, договорів, порядки денні, відповідну кореспонденцію та всі відповідні документи стосовно виплат і повернень коштів. Відповідно до ч. 4 та ч. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Електронна система закупівель забезпечує збереження та належний захист усієї інформації щодо закупівель відповідно до вимог Закону України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", можливість взаємодії з іншими інформаційними системами та мережами, що становлять інформаційний ресурс держави, та можливість доступу до цієї інформації замовникам, учасникам, органам, уповноваженим здійснювати контроль у сфері закупівель, органу оскарження, Уповноваженому органу та іншим особам відповідно до цього Закону. Електронна система відповідає вимогам щодо: наявності системи збереження даних, що здійснює зберігання протягом не менш як 10 років усіх документів, що надійшли від замовників, учасників, органу оскарження, органів, уповноважених здійснювати контроль у сфері закупівель, та були створені під час оцінки тендерних пропозицій/пропозицій, і забезпечує автоматичне резервування і відновлення даних. Відповідно до Номенклатури справ Погоджену Протоколом засідання ЕПК Державного архіву Чернігівської області та п. 219 Наказу Міністерства юстиції України від 12.04.2012 року №578/5 «Про затвердження Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших юридичних осіб, із зазначенням строків зберігання документів» встановлено строки зберігання документів (протоколи, звіти, експертні висновки, акти, доповіді, економічні обґрунтування, розрахунки) про проведення публічних закупівель та участь у них – 5 р¹.
Додатково повідомляємо, що Закон України «Про публічні Закупівлі» та Рамкова угода – є законодавчі акти, виконання положень яких є прямим обов’язком Замовника в рамках проведення закупівлі і у Замовника немає зобов’язань включати весь текст вищезазначених Законів в договір (крім тих положень, які повинні бути включені згідно положень цих законодавчих актів – які Замовник і включив до договору, тим самим повністю виконав положення вищезазначених законодавчих актів).