-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт спортивного майданчика у загальноосвітньому навчальному закладі СЗШ №36 на вул. В. Великого,55б у м. Львові.» Коригування. (ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
3 359 174.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 795.87 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 795.87 UAH
Номер:
95a11aa84f6c4407ac89a9cdd62b6719
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-06-10-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.06.2025 00:00
Період моніторингу:
10.06.2025 16:06 - 02.07.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
10.06.2025 №167
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3 Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 10.06.2025 №167.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-05-13-006239-a, 13.05.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710.
За результатами аналізу питання укладення договору про закупівлю встановлено порушення вимог пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 та частини першої статті 41 Закону.
Крім того, Замовником під час моніторингу допущено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок ненадання документів у випадках, передбачених законом.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТПК «БУДСПОРТ»; надання переможцем тендеру документів; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо приведення у відповідність до норм чинного законодавства, що регулює питання укладання та виконання договорів підряду у будівництві умов укладеного договору (в частині плану фінансування) шляхом укладання та опублікування відповідної додаткової угоди до договору.
Крім того, здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушень вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі; вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації та документів у випадках, передбачених законом.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 червня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів; укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору про закупівлю вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель середньої загальноосвітньої школи 1-ІІІ ступенів №36 м. Львова (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-04-22-011421-a); оголошення про проведення відкритих торгів; звіт про результати проведення процедури закупівлі; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 03.06.2025; тендерну пропозицію ТОВ «Торгово-промислова компанія «БУДСПОРТ» (далі – ТОВ «ТПК «БУДСПОРТ»); повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «ТПК «БУДСПОРТ» як переможцем тендеру документи; договір від 11.06.2025 №36/25/06 з додатками; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документ на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
У пункті 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) головним розпорядникам державних коштів» головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) постановлено забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, а також оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Одночасно, у пункті 5 Постанови КМУ №710 зобов’язано Державну аудиторську службу забезпечити проведення перевірок дотримання вимог цієї постанови під час здійснення заходів державного фінансового контролю.
Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації джерелом фінансування досліджуваної процедури закупівлі UA-2025-05-13-006239-a є кошти місцевого бюджету. Також, відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником бюджетних коштів.
Згідно з нормами частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Одночасно, за нормами частини п’ятої статті 8 Закону замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби оприлюднено до Замовника запит, зокрема, щодо надання інформації про те, ким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
При цьому, у вищевказаному запиті зазначено, що до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Замовником у наданій на запит Західного офісу Держаудитслужби інформації зазначено, що технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначено відповідно до потреб Замовника у закупівлі з урахуванням вимог законодавства, зокрема відповідно до вимог чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281, відповідно до розробленої проектної документації об’єкта будівництва, яка пройшла експертизу з отриманням позитивного експертного звіту щодо розгляду кошторисної частини проектної документації від 01.07.2024 №32/05/24.
Також у інформації Замовник зазначив, що розмір очікуваної вартості предмета закупівлі визначено згідно із зведеним кошторисним розрахунком, який знаходиться в складі проектної документації, за виключенням суми глави 10 та глави 12, з урахуванням ПДВ.
Однак, документів на підтвердження зазначеної у поясненні інформації (в тому числі, проєктної документації, зведеного кошторисного розрахунку, експертного звіту від 01.07.2024 №32/05/24) Замовником до моніторингу не надано, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Крім того, Західним офісом Держаудитслужби оприлюднено до Замовника запит щодо надання посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, у відповідь на що Замовником у наданій інформації вказано, що відповідне обґрунтування розміщено на офіційному сайті Замовника за посиланням: https://school36.lviv.ua/, https://docs.google.com/document/d/1tqm1wy_srPq3BjD_eslHeLpXr-8KBU0o/edit?tab=t.0.
Проведеним під час моніторингу аналізом інформації за наданим Замовником посиланням (https://school36.lviv.ua) встановлено, що обгрунтування очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі UA-2025-05-13-006239-a оприлюднено 13.06.2025, а не протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель, чим порушено вимоги пункту 4-1 Постанови КМУ №710.
Відповідно до пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Також, відповідно до частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Згідно з частиною другої статті 323 Господарського кодексу України договори підряду на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону.
Так, Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 (далі – Постанова КМУ №668) та, відповідно до Цивільного кодексу України, визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва).
Згідно з положеннями пунктів 83, 84 Постанови КМУ №668 фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік – за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
Проте, моніторингом встановлено, що укладений договір від 11.06.2025 №36/25/06 містить план фінансування робіт, як невід’ємну частину договору (Додаток №3), однак, такий план фінансування робіт не складений на поточний рік – за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат), чим недотримано вимоги пунктів 84 Постанови КМУ №668 та, як наслідок, порушено вимоги пунктів 3 та 17 Особливостей №1178 та частини першої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
24.06.2025 14:16 - 09.07.2025 00:00
Дата публікації висновку:
24.06.2025 14:16
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на Ваш висновок по моніторингу UA-2025-05-13-006239-a на закупівлю «Капітальний ремонт спортивного майданчика у загальноосвітньому навчальному закладі СЗШ №36 на вул. В. Великого,55б у м. Львові.» Коригування. (ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) повідомляємо наступне: Замовником торгів було вжито заходів, щодо виконання Висновку. Зокрема з Уповноваженою особою було проведено роз’яснювальні роботи та навчання щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі; вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації та документів у випадках, передбачених законом. З метою виконання висновку Замовником було здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень та приведено у відповідність до норм законодавства умови договору 36/25/06 від «11» червня 2025 року шляхом укладення додаткової угоди №1 до договору 36/25/06 від «11» червня 2025 року. Отже, Замовником було виконано висновок Західного офісу Держаудитслужби та вжито заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення виявлених порушень укладено додаткову угоду до договору. Зобов’язуємось в подальшому дотримуватись положень Закону України «Про Публічні закупівлі» та не допускати подібні помилки.
Дата публікації звіту:
30.06.2025 15:53
Запити/Пояснення
Номер:
5f4080921282409b96fdcf9e006d0fda
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
12.06.2025 16:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.06.2025 00:00
Опис:
Дата: 12.06.2025
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2025-05-13-006239-a, яка проводиться Середньою загальноосвітньоб школою 1-ІІІ ступенів №36 м.Львова (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
c7b9bfd11b844ccd8026d435e29fb728
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
18.06.2025 10:10
Опис:
1. Щодо документів, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість:
Обґрунтування розміру бюджетного призначення: Розмір бюджетного призначення визначений виходячи з потреб Замовника. Кошти виділено ухвалою № 6163 від 08.04.2025 Виконавчого комітету Львівської міської ради.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначено відповідно до потреб Замовника у закупівлі з урахуванням вимог законодавства, зокрема відповідно до вимог чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281. Так, Замовником торгів на підставі завдання на проектування було розроблено проектну документацію об’єкта будівництва. Завершальним етапом розроблення проекту є проведення експертизи, результатом якої є експертна оцінка, що містить позитивний або негативний висновок. Відтак, по об’єкту «Капітальний ремонт спортивного майданчика у загальноосвітньому навчальному закладі СЗШ №36 на вул. В. Великого,55б у м. Львові.» Коригування. (ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) було розроблено проекту документацію та проведено експертизу, за результатами якої Замовником торгів було отримано позитивний експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проектної документації від 01.07.2024 р. № 32/05/24
В проектній документації міститься детальний опис робіт, що закуповуються, технічні вимоги, обсяги та види цих робіт. Зазначені роботи повинні виконуватись згідно з затвердженим проектом з дотриманням вимог діючих нормативних документів та відповідно до вимог щодо термінів закінчення робіт, технології виконання робіт за проектом, якості будівельно-монтажних робіт, які виконуються з дотриманням діючих норм і правил та безпечних умов праці, з використанням конкретних матеріалів і конструкцій. Роботи повинні виконуватись із матеріалів, що передбачені в проектній документації, повинні бути якісними та відповідати вимогам встановлених ДСТУ та чинному законодавству.
Обґрунтування очікуваної вартості: Згідно Постанови КМУ від 1 серпня 2005 р. №668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» кошторисна документація - кошториси та інші документи, пов'язані із складанням (розрахунки, обгрунтування, пояснення, відомості про ресурси тощо) і необхідні для визначення кошторисної вартості будівництва та договірної ціни. Враховуючи зазначене, на підставі кошторисної документації, а саме, зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, було здійснено обрахування очікуваної вартості предмета закупівлі. Однак, очікувана вартість закупівлі будівельних робіт не може включати утримання служби замовника (Глава 10 кошторису) та Главу 12 «Проектно, вишукувальні роботи, експертиза та авторський нагляд». Таким чином, розмір очікуваної вартості предмета закупівлі визначено згідно із Зведеним кошторисним розрахунком, який знаходиться в складі проектної документації. При визначенні очікуваної вартості використовується зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, за виключенням суми глави 10 та глави 12, з урахуванням ПДВ.
2. Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту (або на сторінку офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі:
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщено на веб-сайті Офіційний сайт школи СЗШ №36 за посиланням: https://school36.lviv.ua/, https://docs.google.com/document/d/1tqm1wy_srPq3BjD_eslHeLpXr-8KBU0o/edit?tab=t.0