• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Реконструкція будівлі Киселівської гімназії Чорнобаївської сільської ради Херсонського району Херсонської області за адресою:вул.Освітянська, 46а, с. Киселівка, Херсонський район, Херсонська область (ДК 021:2015 – 45454000-4 Реконструкція)

Завершена

100 384 693.60 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 501 923.47 UAH
Номер: d18992afa1fe425383577b897d37ddbc
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-06-13-000033
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 13.06.2025 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 13.06.2025 15:50 - 05.07.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 13.06.2025 Київ № 170 Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 02 червня 2025 року № 136-в «Про відпустку Басалаєвої А.В. та виплату грошової допомоги», НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 27 UA-2025-05-12-011948-a 12.05.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, l.r.bekirova@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питань розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АГЕНЦІЯ СІРІУС ГРУП» встановлено порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, встановлено порушення пункт 18 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 04 липня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Чорнобаївської сільської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «АГЕНЦІЯ СІРІУС ГРУП» (далі – ТОВ «АГЕНЦІЯ СІРІУС ГРУП»), вимогу про усунення невідповідностей до 31 травня 2025 року, протокол засідання уповноваженої особи від 02 червня 2025 року № 10-ВТ, повідомлення про намір укласти договір від 02 червня 2025 року, договір від 12 червня 2025 року № 90 (далі – Договір) на суму 100 298 306,96 гривень з ПДВ, додаткову угоду від 26 червня 2025 року №1, додаткову угоду від 01 липня 2025 року №2, пояснення та документи від 20 червня 2025 року, від 26 червня 2025 року та від 02 липня 2025, надані Замовником на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель. 1.1. Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. В тендерній документації зазначаються відомості про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (пункт 3 частини другої статті 22 Закону). Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі визначена Замовником у пункті 6 Розділу 3 тендерної документації, зокрема: - документи, які учасник повинен надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі, наведені в Додатку 1 до тендерної документації; - у тендерній документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «або еквівалент». Відповідно до розділу 2 Додатку 1 тендерної документації для підтвердження відповідності умовам технічної специфікації учасники надають: - лист-згода з технічним завданням (специфікацією), викладеному в Додатку 1.1 до тендерної документації та з гарантуванням виконання учасником всіх технічних, якісних та кількісних вимог до предмету закупівлі; - договірну ціну, яка розрахована відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом від 01.11.2021 року №281 (надалі - Настанова) з додатками, а саме: пояснювальну записку; локальний кошторис; підсумкову відомість ресурсів; розрахунок загально-виробничих витрат до локального кошторису. Відповідно до абзацу третього пункту 5.1 Настанови № 281 для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію. Підсумкова відомість ресурсів із зазначенням найменування робіт, машин і механізмів, матеріалів і виробів та їх кількості міститься в Додатку 1.1 до тендерної документації. В процесі моніторингу, Держаудитслужба встановила, що Замовником визначено конкретний перелік матеріалів і устаткування, необхідного для виконання реконструкції будівлі Киселівської гімназії Чорнобаївської сільської ради Херсонського району Херсонської області за адресою: вул. Освітянська, 46а, с. Киселівка, Херсонський район, Херсонська область серед якого - дизельний генератор Matari MB 25 20,0 кВт, 380В або аналог (пункт 648 відомості обсягів робіт, матеріалів і устаткування). Учасник ТОВ «АГЕНЦІЯ СІРІУС ГРУП» у складі тендерної пропозиції на виконання вимог Додатку 1.1 надав підсумкову відомість ресурсів до локального кошторису № 04-01-01 зовнішні електричні мережі (файл 15_ДЦ_ПВРЛК_04-01-01.pdf), у якому зазначив можливість поставки дизельного генератора Matari MB 25 20,0 кВт, 380В або аналогу (пункт 57). Також, учасник ТОВ «АГЕНЦІЯ СІРІУС ГРУП» у складі тендерної пропозиції на виконання вимог розділу 2 Додатку 1 тендерної документації, в частині надання документів на підтвердження відповідності умов технічної специфікації, надав лист-згоду від 26.05.2025 року №62 з виконанням всіх технічних, якісних та кількісних вимог до предмету закупівлі (файл Лист згода з ТЗ.doc). Проте, документація, надана на виконання підпункту 1.1 розділу 9 Додатку 1 тендерної документації, а саме для підтвердження відповідності пункту 6-1 розділу X «Прикінцевих та перехідних положень» або документи, які підтверджують, що товар не підпадає під дію пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, надані учасником на дизельний генератор 20/22 КВт DG25CCE, КВІТКА PRO (файли: Довідка генератор дизельний ступінь локалізації.docx, Сертифікати відповідності Генератори.pdf, Сертифікат ISO 9001 ТОВ ПРОФІЦЕНТР КВІТКА (НААУ+IAF) генератор.pdf). На запити Держуадитслужби з вищезазначеного питання від 23.06.2025 Замовник зазначив: «З метою приведення у відповідність підсумкової відомості ресурсів (додаток до договору про закупівлю робіт від 12.06.2025 №90) Замовником внесено відповідні зміни. Додаткова угода №1 від 26.06.2025 додається», де було замінено дизельний генератор Matari MB 25 20,0 кВт, 380В або аналог на дизельний генератор 20/22 КВт DG25CCE, КВІТКА PRO. Держуадитслужба від 27.06.2025 звернулася до Замовника з додатковим питанням, щодо визначення аналогічності товару, а саме: дизельного генератора 20/22 КВт DG25CCE, КВІТКА PRO (генератор 1) до дизельного генератора Matari MB 25 20,0 кВт, 380В, (генератор 2) наданого учасником ТОВ «АГЕНЦІЯ СІРІУС ГРУП» на виконання підпункту 1.1. Розділу 9 Додатку 1 тендерної документації, зважаючи на те, що їх технічні характеристики відрізняються (наприклад: номінальна потужність генератора 1 20 кВт (25 кВА), генератора 2 - 25 кВт (28 кВА); максимальна потужність першого 22 кВт (27.5 кВА) та другого - 28 кВт (31 кВА); рівень шуму першого 79 дБ та другого - 68 дБ і тд). На цей запит отримано відповідь 02.07.2025,зокрема: «У тендерній документації Замовником не передбачалося обов’язкове постачання конкретної моделі (Matari MB 25 20,0кВт, 380), а прямо допускалась можливість подання еквівалентного товару, що за технічними характеристиками відповідає базовим вимогам. Хоча номінальна та максимальна потужність генератора 20/22 КВт DG25CCE, КВІТКА PRO, є дещо нижчою, ніж у Matari MB 25, ці показники знаходяться в межах мінімально необхідного рівня, встановленого документацією, і тому визнані достатніми для забезпечення потреб Замовника. Крім того, технічне завдання не встановлювало обов’язкових параметрів щодо рівня шуму як обмежувального критерію. Замовником було проаналізовано та враховано, що допущене відхилення в окремих параметрах не знижує функціональної відповідності генератору DG25CCE, КВІТКА PRO і є технічно повноцінним, функціонально відповідним, економічно вигідним та обґрунтовано рекомендованим для закупівлі в межах державних/комунальних проєктів. Його використання сприяє підвищенню рівня локалізації, сервісної доступності та зменшенню експлуатаційних витрат. Замовником визнано, що Дизельний генератор 20/22 КВт DG25CCE, КВІТКА PRO, запропонований ТОВ «АГЕНЦІЯ СІРІУС ГРУП», відповідає вимогам тендерної документації щодо основних технічних параметрів та може вважатися аналогічним (еквівалентним) до генератора Matari MB 25 20,0кВт, 380, зазначеного як приклад у технічному завданні». Таким чином, пояснення Замовника ( в частині визнання факту відмінності потужності генераторів, що вимагалося умовами технічної специфікації) не підтверджують дотримання принципу можливості заміни товару на еквівалент (Дизельний генератор 20/22 КВт DG25CCE, КВІТКА PRO), адже еквівалентний товар – це товар, який є рівнозначним, рівноцінним або рівносильним іншому товару за своїми характеристиками, або навіть кращим. Крім цього учасник пропонуючи еквівалент має надати обґрунтування, що його пропозиція відповідає технічним вимогам замовника. Отже, відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей. Тому, за результатами закупівлі між Замовником та переможцем ТОВ «АГЕНЦІЯ СІРІУС ГРУП» було укладено договір про закупівлю з порушенням вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. 1.2. Відповідно до пункту 18 Особливостей умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім випадків: визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті; перерахунку ціни в бік зменшення ціни тендерної пропозиції переможця без зменшення обсягів закупівлі; перерахунку ціни та обсягів товарів в бік зменшення за умови необхідності приведення обсягів товарів до кратності упаковки. Під час моніторингу Держуадитслужбою встановлено невідповідність в проекті договору Замовника до укладеного з переможцем закупівлі ТОВ «АГЕНЦІЯ СІРІУС ГРУП» в підпункті 12.1. пункту 12, а саме, що цей Договір набуває законної сили з моменту підписання його Сторонами і діє до 01.11.2025 (в проекті договору) і є до 31.12.2025 (в укладеному договорі від 12.06.2025 р. №90), чим було порушено пункт 18 Особливостей. На запит Держуадитслужби від 27.06.2025, щодо цього питання, Замовник надав пояснення: «З метою приведення у відповідність договору про закупівлю робіт від 12.06.2025 №90 до проекту договору (Додаток 3 до тендерної документації) Замовником внесено відповідні зміни. Додаткова угода №2 від 01.07.2025 року додається». В ході проведення моніторингу, Замовником приведено у відповідність договір до проекту договору, шляхом укладання Додаткової угоди від 01.07.2025 №2, чим усунуто порушення пункт 18 Особливостей. 1.3. Відповідно до пункту 7 статті 8 Закону у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю. Учасник-переможець ТОВ «АГЕНЦІЯ СІРІУС ГРУП» надав в складі тендерної пропозиції копію протоколу загальних зборів учасників від 18.09.2015 року (файл Протокол та опис перехід на модельний статут.pdf) на ТОВ «СТОМАТОЛОГІЧНІ ПОСЛУГИ», назву якого, за рішенням зборів, змінили на ТОВ «АГЕНЦІЯ СІРІУС ГРУП». При тому, відповідно до відкритих даних, які розміщені за посиланням https://youcontrol.com.ua/contractor/?id=7907648&tb=history наявна інформація, про те що до 2016 року у ТОВ «АГЕНЦІЯ СІРІУС ГРУП» мала основний вид діяльності (КВЕД) 85.14.0 - iнша дiяльнiсть у сферi охорони здоров'я людини; до 2024 року цей вид діяльності був 79.11 - діяльність туристичних агентств, а лише з 20.02.2024 підприємство має актуальний КВЕД 41.20 - будівництво житлових і нежитлових будівель. Вказане є ризиком несвоєчасного виконання робіт з реконструкції будівлі Киселівської гімназії Чорнобаївської сільської ради Херсонського району Херсонської області за адресою: вул. Освітянська, 46а, с. Киселівка, Херсонський район, Херсонська область.
Період усунення порушень: 07.07.2025 17:03 - 22.07.2025 00:00
Дата публікації висновку: 07.07.2025 17:03

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 31/20/2025пр

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Чорнобаївська сільська рада (надалі Замовник) надає аргументовані заперечення до висновку про результати моніторингу ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ (надалі ДЕРЖАУДИТСЛУЖБА) щодо перевірки процедури закупівлі: “Реконструкція будівлі Киселівської гімназії Чорнобаївської сільської ради Херсонського району Херсонської області за адресою: вул.Освітянська, 46а, с.Киселівка, Херсонський район, Херсонська область (ДК 021:2015 – 45454000-4 Реконструкція)” (унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-05-12-011948-a), а саме: у своєму висновку ДЕРЖАУДИТСЛУЖБА зазначає, що: По-перше: Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей. В тендерній документації зазначаються відомості про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (пункт 3 частини другої статті 22 Закону). Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі визначена Замовником у пункті 6 Розділу 3 тендерної документації, зокрема: - документи, які учасник повинен надати для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі, наведені в Додатку 1 до тендерної документації; - у тендерній документації всі посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «або еквівалент». Відповідно до розділу 2 Додатку 1 тендерної документації для підтвердження відповідності умовам технічної специфікації учасники надають: - лист-згода з технічним завданням (специфікацією), викладеному в Додатку 1.1 до тендерної документації та з гарантуванням виконання учасником всіх технічних, якісних та кількісних вимог до предмету закупівлі; - договірну ціну, яка розрахована відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом від 01.11.2021 року №281 (надалі - Настанова) з додатками, а саме: пояснювальну записку; локальний кошторис; підсумкову відомість ресурсів; розрахунок загально-виробничих витрат до локального кошторису. Відповідно до абзацу третього пункту 5.1 Настанови № 281 для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію. Підсумкова відомість ресурсів із зазначенням найменування робіт, машин і механізмів, матеріалів і виробів та їх кількості міститься в Додатку 1.1 до тендерної документації. В процесі моніторингу, Держаудитслужба встановила, що Замовником визначено конкретний перелік матеріалів і устаткування, необхідного для виконання реконструкції будівлі Киселівської гімназії Чорнобаївської сільської ради Херсонського району Херсонської області за адресою: вул. Освітянська, 46а, с. Киселівка, Херсонський район, Херсонська область серед якого - дизельний генератор Matari MB 25 20,0 кВт, 380В або аналог (пункт 648 відомості обсягів робіт, матеріалів і устаткування). Учасник ТОВ «АГЕНЦІЯ СІРІУС ГРУП» у складі тендерної пропозиції на виконання вимог Додатку 1.1 надав підсумкову відомість ресурсів до локального кошторису № 04-01-01 зовнішні електричні мережі (файл 15_ДЦ_ПВРЛК_04-01-01.pdf), у якому зазначив можливість поставки дизельного генератора Matari MB 25 20,0 кВт, 380В або аналогу (пункт 57). Також, учасник ТОВ «АГЕНЦІЯ СІРІУС ГРУП» у складі тендерної пропозиції на виконання вимог розділу 2 Додатку 1 тендерної документації, в частині надання документів на підтвердження відповідності умов технічної специфікації, надав лист-згоду від 26.05.2025 року №62 з виконанням всіх технічних, якісних та кількісних вимог до предмету закупівлі (файл Лист згода з ТЗ.doc). Проте, документація, надана на виконання підпункту 1.1 розділу 9 Додатку 1 тендерної документації, а саме дляпідтвердження відповідності пункту 6-1 розділу X «Прикінцевих та перехідних положень» або документи, які підтверджують, що товар не підпадає під дію пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, надані учасником на дизельний генератор 20/22 КВт DG25CCE, КВІТКА PRO (файли: Довідка генератор дизельний ступінь локалізації.docx, Сертифікати відповідності Генератори.pdf, Сертифікат ISO 9001 ТОВ ПРОФІЦЕНТР КВІТКА (НААУ +IAF) генератор.pdf). На запити Держуадитслужби з вищезазначеного питання від 23.06.2025 Замовник зазначив: «З метою приведення у відповідність підсумкової відомості ресурсів (додаток до договору про закупівлю робіт від 12.06.2025 №90) Замовником внесено відповідні зміни. Додаткова угода №1 від 26.06.2025 додається», де було замінено дизельний генератор Matari MB 25 20,0 кВт, 380В або аналог на дизельний генератор 20/22 КВт DG25CCE, КВІТКА PRO. Держуадитслужба від 27.06.2025 звернулася до Замовника з додатковим питанням, щодо визначення аналогічності товару, а саме: дизельного генератора 20/22 КВт DG25CCE, КВІТКА PRO (генератор 1) до дизельного генератора Matari MB 25 20,0 кВт, 380В, (генератор 2) наданого учасником ТОВ «АГЕНЦІЯ СІРІУС ГРУП» на виконання підпункту 1.1. Розділу 9 Додатку 1 тендерної документації, зважаючи на те, що їх технічні характеристики відрізняються (наприклад: номінальнапотужність генератора 1 20 кВт (25 кВА), генератора 2 - 25 кВт (28 кВА); максимальна потужність першого 22 кВт (27.5 кВА) та другого - 28 кВт (31 кВА); рівень шуму першого 79 дБ та другого - 68 дБ і тд). На цей запит отримано відповідь 02.07.2025,зокрема: «У тендерній документації Замовником не передбачалося обов’язкове постачання конкретної моделі (Matari MB 25 20,0кВт, 380), а прямо допускалась можливість подання еквівалентного товару, що за технічними характеристиками відповідає базовим вимогам. Хоча номінальна та максимальна потужність генератора 20/22 КВт DG25CCE, КВІТКА PRO, є дещо нижчою, ніж у Matari MB 25, ці показники знаходяться в межах мінімально необхідного рівня, встановленого документацією, і тому визнані достатніми для забезпечення потреб Замовника. Крім того, технічне завдання не встановлювало обов’язкових параметрів щодо рівня шуму якобмежувального критерію. Замовником було проаналізовано та враховано, що допущене відхилення в окремих параметрах не знижує функціональної відповідності генератору DG25CCE, КВІТКА PRO і є технічно повноцінним, функціонально відповідним, економічно вигідним та обґрунтовано рекомендованим для закупівлі в межах державних/ комунальних проєктів. Його використання сприяє підвищенню рівня локалізації, сервісної доступності та зменшенню експлуатаційних витрат. Замовником визнано, що Дизельний генератор 20/22 КВт DG25CCE, КВІТКА PRO, запропонований ТОВ «АГЕНЦІЯ СІРІУС ГРУП», відповідає вимогам тендерної документації щодо основних технічних параметрів та може вважатися аналогічним (еквівалентним) до генератора Matari MB 25 20,0кВт, 380, зазначеного як приклад у технічному завданні». Таким чином, пояснення Замовника ( в частині визнання факту відмінності потужності генераторів, що вимагалося умовами технічної специфікації) не підтверджують дотримання принципу можливості заміни товару на еквівалент (Дизельний генератор 20/22 КВт DG25CCE, КВІТКА PRO), адже еквівалентний товар – це товар, який є рівнозначним, рівноцінним або рівносильним іншому товару за своїми характеристиками, або навіть кращим. Крім цього учасник пропонуючи еквівалент має надати обґрунтування, що його пропозиція відповідає технічним вимогам замовника. Отже, відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 4 Особливостей Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію, яка не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей. Тому, за результатами закупівлі між Замовником та переможцем ТОВ «АГЕНЦІЯ СІРІУС ГРУП» було укладено договір про закупівлю з порушенням вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Маємо заперечити це твердження з наступних причин: 1.Замовником підтверджено аналогічність товару, а саме: дизельного генератора 20/22 КВт DG25CCE, КВІТКА PRO до дизельного генератора Matari MB 25 20,0 кВт, 380В, наданого учасником: ТОВ "АГЕНЦІЯ СІРІУС ГРУП" на виконання підпункту 1.1. Розділу 9 Додатку 1 тендерної документації на підставі порівняльної таблиці. Відповідно до вимог підпункту 1.1 Розділу 9 Додатку 1 тендерної документації, учасники мали надати інформацію про товар, що відповідає або є еквівалентом зазначеної моделі. Замовником проведено порівняння технічних характеристик обладнання. Порівняльна таблиця: Генератор дизельний Matari MB 25 20,0кВт, 380 Дизельний генератор 20/22 КВт DG25CCE, КВІТКА PRO Виробник Matari КВІТКА PRO (Україна) Країна виробник (Китай/Японія (бренд — Китай) Україна Модель МВ25 DG25CCE Тип палива Дизельне Дизельне Тип генератора Синхронний Синхронний Конструкція Стаціонарна Стаціонарна Кількість фаз 3 3 Напруга 220/380 В 230/400 В Частота струму 50 Гц 50 Гц Номінальна потужність 25 кВт 20 кВт / 25 кВА Максимальна потужність 28 кВт 22 кВт / 27.5 кВА Коефіцієнт потужності 0.8 0,8 Час безперервної роботи 20 годин 18–20 годин при 75% навантаженні Ступінь захисту IP IP 23 IP33 Гарантійний термін 24 міс 24 міс Марка двигуна Baudouin Cummins Об'єм масляної системи двигуна 9 л 8 л Об'єм паливного бака 100 л 80 л Витрати палива 4,8 л / год економний режим (≈3.5–4.2 л/год) Кількість обертів вала двигуна 1500 об/хв 1500 об/хв Тактность двигуна 4-тактний Cummins 4B3.9-G2, 4-тактний Кількість циліндрів 4-циліндровий 4-циліндровий Кількість фаз 3 3 Застосування Промисловий Промисловий Довжина 2250 мм 2200 мм Висота 1250 мм 1050 мм Ширина 1000 мм 900 мм Вага 920 кг 950 кг Режими запуску Електростартер Електростартер, Автоматика (АВР) Автоматичний регулятор напруги Так Стабілізація напруги інтелектуальна система AVR Рівень шуму 68 дБ 79 дБ Захисний кожух Так Корпус закритий Система охолодження двигуна Рідинна Рідинна Обслуговування Частково, імпортне обслуговування Офіційна сервісна мережа в Україні Доступність запчастин Середня (імпортна логістика) Висока (вітчизняне виробництво) Ступінь локалізації - 25,34% Особливості Панель управління має простий інтерфейс. Вихід під ATS; Додатково система підігріву дизельного палива; Дисплей LED/DC42D: тиск олії, температура води, швидкість двигуна, напруга акумулятора, частота; Захист/датчики – тиск масла, температури охолоджуючої рідини, оборотів двигуна, перевантаження (струм). https://market.newtend.com/products/02adbade7b8e47c4b14f0992e4cc9031 ПЕРЕВАГИ Дизельного генератора 20/22 КВт DG25CCE, КВІТКА PRO: 1.Вітчизняне виробництво — генератор зібрано в Україні, що забезпечує оперативне сервісне обслуговування; доступність запасних частин; швидку логістику постачання та заміни обладнання. 2.Покращена сервісна підтримка — широка мережа сертифікованих сервісів по Україні. 3.Ремонтопридатність — швидке реагування на несправності за рахунок доступу до запчастин та сервісних центрів в Україні. 4.Можливість модифікацій — у зв’язку з виробництвом в Україні, можлива адаптація генератора під конкретні технічні вимоги замовника. 5.Стабільне постачання — не залежить від форс-мажорів з імпортом. 6.Технічна відповідність — номінальна потужність відповідає вимогам, максимальна покриває необхідний резерв. 7. Підтримка українського виробника: відповідно до державної політики щодо сприяння локалізації, придбання українського обладнання є пріоритетним. 8.Економічна доцільність: менші витрати на експлуатацію, сервіс та логістику обслуговування. НЕДОЛІКИ (порівняно з Matari): 1. Показник рівня шуму дизельного генератора (79 дБ проти 68 дБ у Matari MB 25) відповідає вимогам чинних нормативів, зокрема ДСТУ, та не перевищує допустимих меж. Монтаж генератора передбачено у спеціально облаштованому технічному приміщенні з передбаченими заходами шумоізоляції, що нівелює зазначену різницю в рівнях шуму. Відповідно до частини другої статті 32 Закону України від 06 вересня 2022 року № 2573-IX «Про систему громадського здоров’я», вимоги щодо додержання тиші та обмеження певних видів діяльності, що супроводжуються шумом, не поширюються на: -випадки запобігання виникненню та/або ліквідації наслідків аварій, стихійного лиха, інших надзвичайних ситуацій; -роботу обладнання і механізмів, що забезпечують життєдіяльність житлових і нежитлових громадських будівель, за умови вжиття вичерпних заходів для максимального обмеження проникнення шуму до прилеглих приміщень, у яких постійно чи тимчасово перебувають люди. З урахуванням того, що дизельний генератор буде використовуватись виключно в разі надзвичайних ситуацій, пов’язаних із відключенням електроенергії, для забезпечення безперервної роботи протирадіаційного укриття та функціонування будівлі ліцею, зазначене виключення є повністю застосовним. 2.Трохи менша максимальна потужність. Висновок: У тендерній документації Замовником не передбачалося обов’язкове постачання конкретної моделі (Matari MB 25 20,0кВт, 380), а прямо допускалась можливість подання еквівалентного товару, що за технічними характеристиками відповідає базовим вимогам. Хоча номінальна та максимальна потужність генератора 20/22 КВт DG25CCE, КВІТКА PRO, є дещо нижчою, ніж у Matari MB 25, ці показники знаходяться в межах мінімально необхідного рівня, встановленого документацією, і тому визнані достатніми для забезпечення потреб Замовника. Крім того, технічне завдання не встановлювало обов’язкових параметрів щодо рівня шуму як обмежувального критерію. Замовником було проаналізовано та враховано, що допущене відхилення в окремих параметрах не знижує функціональної відповідності генератору DG25CCE, КВІТКА PRO і є технічно повноцінним, функціонально відповідним, економічно вигідним та обґрунтовано рекомендованим для закупівлі в межах державних/комунальних проєктів. Його використання сприяє підвищенню рівня локалізації, сервісної доступності та зменшенню експлуатаційних витрат. Замовником визнано, що Дизельний генератор 20/22 КВт DG25CCE, КВІТКА PRO, запропонований ТОВ "АГЕНЦІЯ СІРІУС ГРУП", відповідає вимогам тендерної документації щодо основних технічних параметрів та може вважатися аналогічним (еквівалентним) до генератора Matari MB 25 20,0кВт, 380, зазначеного як приклад у технічному завданні. Таким чином, пропозиція Учасника відповідає вимогам закупівлі, що підтверджено Порівняльною таблицею. А також, в переліку документів, які вимагаються Замовником в тендерній документації не вимагалось надання учасниками обґрунтування, що його пропозиція відповідає технічним вимогам замовника. Учасником не порушено вимог Замовника в цій частині. 2. Відповідно до проектної документації, зокрема аркуша 3 Тому 2 «Електротехнічні рішення» Проекту реконструкції будівлі Киселівської гімназії (шифр ПКД: 3282/06-24), встановлена потужність дизельного генератора, необхідна для забезпечення резервного електроживлення об’єкта, становить 18,78 кВт. З огляду на це, запропонований учасником дизельний генератор DG25CCE, КВІТКА PRO має наступні параметри: номінальна потужність: 20 кВт (25 кВА), максимальна потужність: 22 кВт (27,5 кВА), що перевищує потребу, передбачену проектною документацією (18,78 кВт), та повністю забезпечує резервне живлення об’єкта в обсязі, визначеному проектувальником. Вказане обґрунтовує, що потужності генератора КВІТКА PRO є технічно достатніми для виконання завдань, покладених на дане обладнання і повністю перевищують зазначені потреби, що підтверджує його відповідність технічній специфікації, а відхилення від орієнтовної моделі Matari MB25 не впливає на виконання функцій, передбачених технічним завданням. Крім того, тендерною документацією Замовника допускалась поставка еквівалентного товару, що підтверджується фразою «або аналог». У технічному завданні не було встановлено, що генератор має не менше ніж 25 кВт або не менше ніж у Matari MB25. Не було вказано, що «номінальна потужність має становити не менше 25 кВт». Була лише вказівка на модель або аналог, що дозволяє функціональні відхилення. Рівень шуму, як не включений у перелік критичних/обов’язкових параметрів, не є підставою для визнання товару нееквівалентним. Таким чином, враховуючи реальні потреби об’єкта згідно з ПКД, технічні параметри генератора DG25CCE, КВІТКА PRO відповідають вимогам тендерної документації, є функціонально повноцінними та еквівалентними орієнтовному зразку. ТОВ «АГЕНЦІЯ СІРІУС ГРУП» підтвердило у складі пропозиції (лист №62 від 26.05.2025) відповідність технічним, якісним та кількісним вимогам, а також надало документи щодо ступеня локалізації та сертифікати відповідності. Пропозиція учасника повністю відповідає суті запиту Замовника. Вказаний пункт абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей зобов’язує Замовника відхилити тендерну пропозицію лише у разі наявної невідповідності умовам технічної специфікації, що не може бути усунена відповідно до пункту 43 Особливостей. Пропозиція учасника не має істотної невідповідності — всі основні функціональні параметри дотримано, оскільки: реальна потреба проекту не перевищує 18,78 кВт, еквівалентність підтверджена як документально, так і за функціональними характеристиками. Надані ДАСУ зауваження, які ґрунтуються на порівнянні зразкової моделі та запропонованого еквіваленту, не свідчать про невідповідність пропозиції учасника критеріям ТЗ. Із врахуванням вищезазначеного, Замовником не порушено вимоги абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Запропонований генератор DG25CCE, КВІТКА PRO (20/22 кВт) повністю перевищує зазначені потреби, що підтверджує його функціональну достатність та відповідність технічній специфікації. На підставі наведеного, Замовник діяв у межах чинного законодавства та тендерної документації, а тому відсутні правові підстави вважати договір про закупівлю укладеним з порушенням вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Учасником не порушено вимог Замовника в цій частині. На підставі зазначеного вище, порушення відсутні в цій частині. По-друге: Відповідно до пункту 7 статті 8 Закону у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю. Учасник-переможець ТОВ «АГЕНЦІЯ СІРІУС ГРУП» надав в складі тендерної пропозиції копію протоколу загальних зборів учасників від 18.09.2015 року (файл Протокол та опис перехід на модельний статут.pdf) на ТОВ «СТОМАТОЛОГІЧНІ ПОСЛУГИ», назву якого, за рішенням зборів, змінили на ТОВ «АГЕНЦІЯ СІРІУС ГРУП». При тому, відповідно до відкритих даних, які розміщені за посиланням https://youcontrol.com.ua/contractor/? id=7907648&tb=history наявна інформація, про те що до 2016 року у ТОВ «АГЕНЦІЯ СІРІУС ГРУП» мала основний вид діяльності (КВЕД) 85.14.0 - iнша дiяльнiсть у сферi охорони здоров'я людини; до 2024 року цей вид діяльності був 79.11 - діяльність туристичних агентств, а лише з 20.02.2024 підприємство має актуальний КВЕД 41.20 - будівництво житлових і нежитлових будівель. Вказане є ризиком несвоєчасного виконання робіт з реконструкції будівлі Киселівської гімназії Чорнобаївської сільської ради Херсонського району Херсонської області за адресою: вул. Освітянська, 46а, с. Киселівка, Херсонський район, Херсонська область. Маємо заперечити це твердження з наступних причин: Відповідно до п.44, 45 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року (надалі - Особливості): 44. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 1) учасник процедури закупівлі: підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей; зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей; не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей; визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей; є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176); {Абзац восьмий підпункту 1 пункту 44 в редакції Постанови КМ № 131 від 09.02.2024} 2) тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей; є такою, строк дії якої закінчився; є такою, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, якщо замовник у тендерній документації не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації; не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону; 3) переможець процедури закупівлі: відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю; не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей; {Абзац третій підпункту 3 пункту 44 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 382 від 02.04.2024} не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником; надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей. Відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту. {Пункт 44 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 782 від 05.07.2024} 45. Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 1) учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою; 2) учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Зазначений учасник процедури закупівлі може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відхилення тендерної пропозиції. Для цього учасник процедури закупівлі (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, тендерна пропозиція такого учасника не може бути відхилена. Підстави щодо неактульності КВЕД підприємства на момент подачі його тендерної пропозиції в Особливостях відсутні. А також, Законодавство України не встановлює обмежень щодо зміни КВЕД чи історії видів діяльності підприємства. Наявність або зміна основного КВЕД не є виключною підставою для дискваліфікації учасника або розірвання договору, оскільки КВЕД має лише статистичне значення і не визначає фактичну здатність виконувати договірні зобов’язання. На момент укладення договору підприємство мало актуальний КВЕД 41.20 «Будівництво житлових і нежитлових будівель», що підтверджує наявність права здійснювати відповідну діяльність. Щодо ризиковості виконання робот є суто припущенням та ніяким чином не обґрунтованим оскільки ТОВ «Агенція Сіріус Груп» навіть після російської агресії відновило роботу та в повному обсязі виконало державні замовлення, що є відкритому доступі Збірно-розбірна споруда для розливу води військової частини 3078 Національної гвардії України. https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2024-11-07-005750-a Послуги з поточного ремонту каналізаційної мережі військового містечка № 3 військової частини 3078 Національної гвардії України. https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2024-05-30-009803-a Підпунктом 4 п. 1 ст. 3 ЦКУ встановлено, що однією із засад цивільного законодавства є свобода підприємницької діяльності, яка не заборонена законом. Крім цього, п. 1 ст. 43 ГКУ зазначає, що підприємці (тут мається не ФОПи, а в цілому особи, що здійснюють підприємницьку діяльність) мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. При цьому, законодавчі документи не містять обов’язку здійснювати діяльність виключено за КВЕДами внесеними до ЄДР або до статутних документів підприємства. Замовником та Учасником не порушено вимог Особливостей та Закону України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 року №922-VIІІ (надалі - Закон) в цій частині. У зв'язку з вищезазначеним, дії Замовника не порушують норм законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника: ТОВ «АГЕНЦІЯ СІРІУС ГРУП». Доводи, які приводить ДЕРЖАУДИТСЛУЖБА у своєму висновку носять суб’єктивний характер, які не підтверджені умовами законодавстваУкраїни та законодавством у сфері публічних закупівель. На підставі вище наведеного, звертаємось з проханням: - прийняти аргументовані заперечення до розгляду; - зафіксувати факт усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель - у зв'язку з їх відсутністю.
Дата публікації звіту: 11.07.2025 11:20

Запити/Пояснення