-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт покрівлі даху Колочавської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 в с.Колочава, Міжгірського району, Закарпатської області». Коригування (Код ДК 021:2015: 45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи)
Завершена
11 049 802.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 110 498.03 UAH
мін. крок: 1% або 110 498.03 UAH
Номер:
63478d9ff8ab4bbc8184126f6467ddbc
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-06-18-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.06.2025 00:00
Період моніторингу:
18.06.2025 16:31 - 10.07.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
18.06.2025 № 42-з
Ужгород
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Сергій КРАСИЛЕНКО
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 18.06.2025 № 42-з
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2 UA-2025-05-09-013366-a 09.05.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП «ПИШКА МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ» та визначення його переможцем процедури закупівлі встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 43, абзаців другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору про закупівлю вимогам законодавства встановлено недотримання вимог пунктів 17, 83 та 84 Постанови КМУ № 668 та пунктів 3, 17 Особливостей
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, дотримання вимог Постанови № 710, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостям, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи в установленому законодавством порядку, направлені на усунення порушень, допущених при розгляді тендерної пропозиції учасника ФОП «ПИШКА МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ», зокрема, шляхом розірвання договору (припинення зобов’язань) з ФОП «ПИШКА МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ» від 13.06.2025 №62/06 та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 липня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі - Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 06.05.2025, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та вимогам законодавства, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Колочавської сільської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 09 травня 2025 року; тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця «ПИШКА МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ» (далі – ФОП «ПИШКА МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ»); вимога про усунення невідповідностей ФОП «ПИШКА МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ» до 28 травня 2025; протокольне рішення уповноваженої особи про визначення переможця та про намір укласти договір з ФОП «ПИШКА МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ» від 30.05.2025; повідомлення про намір укласти договір від 30.05.2025 року; договір від 13.06.2025 № 62/06; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 19 червня та 03 липня 2025 року.
Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону №922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
В ході аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП «ПИШКА МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ» на відповідність умовам тендерної документації і вимогам законодавства та визначення його переможцем процедури закупівлі встановлено наступне.
Згідно з вимогами Замовника, викладеними у пункті 17 Додатку 4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції, зокрема, наступні документи: договірну ціну, зведений кошторисний розрахунок, пояснювальну записку, об’єктний кошторис, локальний кошторис, підсумкову відомість ресурсів.
Договірна ціна має бути розрахована у програмному комплексі АВК, або іншому програмному комплексі, який взаємодіє в частині передачі (зчитування) кошторисної документації та розрахунків для Замовника. У разі використання при розрахунку іншої програми, ніж АВК-5, необхідно надати розгорнутий розрахунок кожної розцінки із зазначенням кількості людино-годин, матеріалів, механізмів для повного та об’єктивного розгляду тендерної пропозиції на відповідність вимогам кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва».
Окрім того, Замовником у підпункті 6.3 пункту 6 розділу розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» зазначено, що договірна ціна складається відповідно до розділу V. «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року №281 (зі змінами та доповненнями).
Згідно з пунктом 5.31 розділу V кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями, далі - Настанови) визначено, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) можуть враховуватися кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, зокрема, виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни - в розмірі до 1,5%; б) за динамічної договірної ціни - не враховується.
При цьому, Замовником у тендерній документації та пункті 3.2 розділу 3 проєкту договору підряду визначено, що договірна ціна є твердою.
Проте, під час моніторингу встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасником ФОП «ПИШКА МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ» у складі ціни пропозиції (договірної ціни) враховано кошти на покриття ризиків в розмірі 2,4 % (файл «Договірна ціна з додатками.pdf.p7s»), що не відповідає вимогам пункту 5.31 розділу V Настанови, а відтак не відповідає вимогам Замовника, що визначені у підпункті 6.3 пункту 6 розділу розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції».
Окрім того, відповідно до норм пункту 5.1 розділу V Настанови, ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією.
Одночасно, згідно з пунктом 5.2 розділу V Настанови, договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків.
Учасником-переможцем ФОП «ПИШКА МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ» в складі тендерної пропозиції надано договірну ціну та підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни у відповідності до Настанови, локальний кошторис, відомість ресурсів (файл «Договірна ціна з додатками.pdf.p7s»).
Під час аналізу вказаних документів встановлено, що у наданому учасником-переможцем локальному кошторисі №02-01-01 враховано витрати труда робітників, що обслуговують машини при перевезенні сміття до 3 км.
Водночас, у складі тендерної пропозиції учасника міститься Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 14.05.2025 №20 (файл «довідка МТБ виправлена.pdf.p7s»), у якій вказано про наявність в учасника орендованих транспортних засобів: спеціалізований вантажний самоскид КАМАЗ 55111 (2 шт.), екскаватор ЕО 2621, Екскаватор гусеничний Вольво, Екскаватор ДН-112, Автогрейдер ДЗ-99, Екскаватор Катерпіллар-316 відповідно до договору від 07.01.2025 № 213-03К з товариством з обмеженою відповідальність «КІК» та спеціалізований вантажний автокран більше 20Т-С марки BUMAR модель 253 відповідно до договору від 15.05.2025 № 21-02К з фізичною особою-підприємцем Манцулич М.І..
Також на підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, що визначені у довідці від 14.05.2025 №20 учасником ФОП «ПИШКА МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ» у складі тендерної пропозиції надано договори про надання послуг від 07.01.2025 № 213-03К та від 15.05.2025 № 21-02К (файли «Підтвердження мат. тех. база 3.pdf.p7s» та «підтвердження мат. база 2 кран.pdf.p7s»).
Однак, в ході моніторингу встановлено, що вказані договори є саме договорами надання послуг, а не договорами оренди.
Таким чином, відповідно до наданих учасником документів і інформації у складі тендерної пропозиції, ФОП «ПИШКА МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ» буде використовуватись техніка залучена відповідно до договору надання послуг.
Так, за результатами проведеного моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовником на порушення вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей під час розміщено в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, не враховано невідповідності виявлені в довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 14.05.2025 №2 стосовно зазначення у довідці про наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій інформації про право володіння або підставу користування або договір про надання послуг тощо, оскільки надані учасником договори, укладені на надання послуг, а саме: надання послуг вантажного перевезення спеціалізованим вантажним транспортом, виконання будівельно монтажних робіт спеціальною будівельною технікою, виконання інших робіт та надання послуг).
Відповідно до норм пункту 5.4 Розділу V Настанови, вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 – 5.9 цієї Настанови.
Вартість машино-години власної будівельної техніки учасника процедури закупівлі(підрядника) визначається на підставі КНУ РЕКН, і відповідних поточних цін на них з додаванням амортизаційних відрахувань; витрат на заміну частин, що швидко спрацьовуються; вартості матеріальних ресурсів на ремонт і технічне обслуговування та перебазування машин; інших витрат, пов’язаних з експлуатацією і утриманням будівельних машин та механізмів, що враховуються в складі прямих витрат.
Також, згідно з пунктом 5.4 Розділу V Настанови, загальновиробничі та адміністративні витрати, а також прибуток враховуються в ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) в цілому по об’єкту будівництва і обчислюються з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні власних будівельних машин та механізмів будівельної організації.
Водночас, згідно з пунктом 5.8 Розділу V Настанови, вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються.
Однак, проведеним під час моніторингу аналізом наданої ФОП «ПИШКА МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ» договірної ціни та розрахунків до неї, трудовитрати робітників, що обслуговують машини (керування якими здійснюватиметься силами надавачів послуг технікою за договором надання послуг від 07.01.2025 № 213-03К з ТОВ «КІК»), включено до розрахунку загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку.
З огляду на вищезазначене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області 19.06.2025 та 03.07.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень з приводу прийнятого рішення про невідхилення учасника ФОП «ПИШКА МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ», тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам Замовника, визначеним у тендерній документації.
В наданих поясненнях Замовник, зокрема, зазначає: «Відповідно до наданої учасником інформації у складі тендерної пропозиції, ФОП «ПИШКА МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ» буде використовуватись техніка, що орендується без робітників (водіїв), відповідно до договору укладеного Учасником 07.01.2025 № 213-03К з ТОВ «КІК» для виконання робіт з перевезення сміття», однак вказане не відповідає наданим у складі тендерної пропозиції вказаного учасника документам з огляду на наступне.
Згідно з пунктом 1.1 договору № 213-03К від 07.01.2025 виконавець бере на себе зобов'язання з надання послуг(робіт), зокрема надання послуг вантажного перевезення спеціалізованим вантажним транспортом, виконання будівельно монтажних робіт спеціальною будівельною технікою, виконання інших робіт та надання послуг ФОП Пишка Миколі Володимировичу (далі - Замовник) у порядку і на умовах, визначених цим Договором, а Замовник зобов’язується виплатити Виконавцеві за надані послуги передбачену цим Договором плату.
Відповідно до пункту 3.2 вказаного договору Виконавець зобов'язаний: надати послуги та виконати роботи, передбачені Договором, додатком до Договору і заявкою, у визначений заявкою строк і своїми коштами; виконати роботи та надати послуги в місцях, указаних в заявках, і передати Замовнику виконані роботи та надані послуги указані Замовником у заявці. Факт надання послуг, його кількість і найменування фіксується в актах виконаних робіт, наданих послуг підписаних Виконавцем й Замовником; надавати Замовникові протягом трьох днів усі документи, що підтверджують виконання заявки, у тому числі підготувати акт приймання-передачі наданих послуг; здійснювати заправлення і ремонт транспортних засобів, використовуваних; виконувати інші обов’язки, передбачені законодавством.
Крім того, під час моніторингу встановлено, що надана у складі тендерної пропозиції учасника ФОП «ПИШКА МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ» довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 14.05.2025 № 22 (файл «довідка працівники.pdf.p7s») не містить інформації про наявність в учасника водіїв, які б могли керувати транспортними засобами, зазначеними у довідці про наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази та технологій.
Також встановлено, що учасником ФОП «ПИШКА МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ» в складі тендерної пропозиції надана довідка якою учасник повідомляє, що у разі визнання його переможцем та укладанням з ним договору підряду субпідрядники/співвиконавці до виконання робіт за договором залучатися не будуть, а виконання робіт буде здійснюватися безпосередньо учасником ФОП «ПИШКА МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ».
Відтак, надані Замовником пояснення не обґрунтовують прийняте Замовником рішення та не спростовують той факт, що тендерна пропозиція учасника ФОП «ПИШКА МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а також вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII.
З врахуванням вищенаведеного, учасником ФОП «ПИШКА МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ» у наданій договірній ціні за відповідними статтями витрат безпідставно враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні відповідних будівельних машин (що буде залучена за договором надання послуг), чим недотримано вимоги пунктів 5.4 та 5.8 Розділу V Настанови та, відповідно, недотримано вимог підпункту 6.3 пункту 6 розділу розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції».
Таким чином, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП «ПИШКА МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ» на відповідність умовам тендерної документації і вимогам законодавства та визначення його переможцем процедури закупівлі встановлено порушення абзаців другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Під час аналізу питання відповідності умов договору вимогам законодавства встановлено наступне.
Відповідно до пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону № 922-VIII, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону № 922-VIII та цих особливостей.
За нормами частини першої статті 41 Закону № 922-VIII договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до частини першої статті 323 Господарського кодексу України договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до Закону.
Порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва визначено постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 «Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (далі – Постанова КМУ № 668).
Відповідно до пункту 17 Постанови КМУ № 668 строки виконання робіт (будівництва об'єкта) встановлюються договором підряду і визначаються датою їх початку та закінчення. Невід'ємною частиною договору підряду є календарний графік виконання робіт, в якому визначаються дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду.
Однак, під час моніторингу встановлено, що Календарний графік виконання робіт, який є невід’ємною частиною договору підряду від 13.06.2025 №62/06 (Додаток 2), укладеного за результатами проведеної процедури закупівлі UA-2025-05-09-013366-a, містить лише інформацію про дати початку та закінчення робіт в цілому без зазначення переліку самих видів робіт (етапів, комплексів) з розбивкою на дати їх початку та закінчення (конкретних видів робіт які плануються виконати), чим недотримано вимоги пункту 17 Постанови КМУ № 668 та, відповідно, недотримано вимоги пунктів 3 та 17 Особливостей та частини першої статті 41 Закону №922-VIII.
Крім того, пунктом 83 Постанови КМУ №668 визначено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряд. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором.
Також, за нормою пункту 84 Постанови КМУ №668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
Проте, укладений Договір підряду від 13.06.2025 №62/06 містить лише інформацію стосовно фінансування загально-будівельних робіт по об’єкту в цілому без зазначення місяців з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат), чим недотримано вимоги пунктів 83 та 84 Постанови КМУ №668 та частини першої статті 41 Закону №922-VIII.
Період усунення порушень:
09.07.2025 19:46 - 24.07.2025 00:00
Дата публікації висновку:
09.07.2025 19:46
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Колочавська сільська рада надає інформацію щодо вжиття заходів по висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 09.07.2025 року за результатами моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт покрівлі даху Колочавської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 в с. Колочава, Міжгірського району, Закарпатської області». Коригування (Код ДК 021:2015: 45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-05-09-013366-a).
Так, Замовником на виконання вимог пунктів 17, 83 та 84 Постанови КМУ № 668 від 01.08.2005 «Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» внесено зміни до договору №62/06 від 13.06.2025 року з додатками щодо визначення дати початку та закінчення всіх видів (етапів, комплексів) робіт, передбачених договором підряду та зазначення місяців з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
Окрім того, в результаті досягнення згоди обидвома сторонами договору здійснено перерахунок договірної ціни із врахуванням положень пункту 5.31 розділу V кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями, далі - Настанова), що відображено в додатку №1 до договору із змінами внесеними додатковою угодою №1 від 10.07.2025 року та пояснювальній записці (додається).
Таким чином, шляхом підписання 10.07.2025 року додаткової угоди № 1 до вищевказаного договору №62/06 від 13.06.2025 року договірна ціна змінена у бік зменшення (без зміни обсягу робіт), а також сторонами узгоджено та розпочато внесення змін до договору з додатками щодо приведення договірної ціни у відповідність до вимог пунктів 5.4 та 5.8 Розділу V Настанови.
Дата публікації звіту:
10.07.2025 23:31
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Замовником вжито заходи, направлені на усунення виявлених порушень шляхом внесення відповідних змін (укладення додаткових угод) до договору підряду
Дата публікації:
16.07.2025 14:44
Запити/Пояснення
Номер:
af3112ee6b4f4ef082c959afcd48c5d0
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
19.06.2025 16:30
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі ««Капітальний ремонт покрівлі даху Колочавської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 в с. Колочава, Міжгірського району, Закарпатської області». Коригування (Код ДК 021:2015: 45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи) "» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-05-09-013366-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питань:
1) Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2) Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення, надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3) Яким чином Уповноважена особа КОЛОЧАВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) може обґрунтувати прийняте рішення про невідхилення учасника фізичної особи підприємця «ПИШКА МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ», а визначення його переможцем, якщо при розрахунку договірної ціни завищено показник витрат на покриття ризиків усіх учасників будівництва, який згідно пояснювальної записки та договірної ціни становить 2,4%, а не 1,5%, як визначено Кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі — Настанова).
Так, відповідно до пункту 5.31 розділу V Настанови у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовуваних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни — в розмірі до 1,5 %; б) за динамічної договірної ціни — не враховується.
При цьому, Замовником у тендерній документації та проекті договору зазначено, що вид договірної ціни - тверда.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
dc29b0cc517c474ba1f0f0b2ce60a8b5
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
24.06.2025 18:02
Опис:
У відповідь на Ваш запит про надання пояснень повідомляємо наступне.
Розмір витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі «Капітальний ремонт покрівлі даху Колочавської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 в с.Колочава, Міжгірського району, Закарпатської області». Коригування (Код ДК 021:2015: 45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи) визначені в проектній документації, на підставі якої здійснено закупівлю. Очікувана вартість предмета закупівлі розрахована відповідно до Кошторисних норм України у будівництві, що затверджено наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 «Про затвердження кошторисних норм України в будівництві» та становить 11 049 802,60 грн., що відповідає кошторисній документації та експертному звіту ДП «Укрдержбудекспертиза» від 21 квітня 2025 року № 07-0051/01-25 (скан-копії документів додаються).
Щодо питання про «оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення, надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду». Посилання на інформацію: https://kolochavska-gromada.gov.ua/news/1748428713/.
Щодо питання про питання «Яким чином Уповноважена особа КОЛОЧАВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) може обґрунтувати прийняте рішення про невідхилення учасника фізичної особи підприємця «ПИШКА МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ», а визначення його переможцем, якщо при розрахунку договірної ціни завищено показник витрат на покриття ризиків усіх учасників будівництва, який згідно пояснювальної записки та договірної ціни становить 2,4%, а не 1,5%, як визначено Кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі — Настанова).» повідомляємо наступне.
На період дії правового режиму воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт та послуг для замовників, передбачених цим Законом (далі - Особливості), визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених пунктом 3-8 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України “Про публічні закупівлі” від 25.12.2015 року №922-VIII (із змінами, далі – Закон від 25.12.2015 №922-VIII).
Згідно пункту 3 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471, далі – Особливості від 12.10.2022 №1178), замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно пункту 28 Особливостей від 12.10.2022 №1178, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. У тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому цього пункту.
У тендерній документації зазначаються:
один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством;
підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Тендерна документація (з додатками) на закупівлю «Капітальний ремонт покрівлі даху Колочавської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 в с.Колочава, Міжгірського району, Закарпатської області». Коригування (Код ДК 021:2015: 45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи) не містила обмежувальних вимог щодо показників в % (відсотках), які мають бути застосовані при розрахунку ціни тендерної пропозиції та договірної ціни Учасника.
Враховуючи вищезазначене, підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника були відсутні.
Номер:
f49db2dd9fb647dc99fb559480131763
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
03.07.2025 17:06
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.07.2025 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі ««Капітальний ремонт покрівлі даху Колочавської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 в с. Колочава, Міжгірського району, Закарпатської області». Коригування (Код ДК 021:2015: 45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи) "» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-05-09-013366-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питань:
1) Яким чином Уповноважена особа КОЛОЧАВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) може обґрунтувати прийняте рішення про невідхилення учасника фізичної особи підприємця «ПИШКА МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ», а визначення його переможцем, якщо:
Відповідно до наданої учасником інформації у складі тендерної пропозиції, ФОП «ПИШКА МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ» буде використовуватись техніка залучена відповідно до договору надання послуг від 07.01.2025 № 213-03К з ТОВ «КІК».
Згідно з пунктом 5.8 Розділу V Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються.
Однак, у наданому учасником ФОП «ПИШКА МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ» локальному кошторисі №02-01-01 враховано витрати труда робітників, що обслуговують машини при виконанні робіт з перевезення сміття.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
57f54fd0266a4686b3b8e3ff43d74af2
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
08.07.2025 18:09
Опис:
У відповідь на Ваш запит про надання пояснень повідомляємо наступне.
Щодо питання «Яким чином Уповноважена особа КОЛОЧАВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) може обґрунтувати прийняте рішення про невідхилення учасника фізичної особи підприємця «ПИШКА МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ», а визначення його переможцем, якщо:
Відповідно до наданої учасником інформації у складі тендерної пропозиції, ФОП «ПИШКА МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ» буде використовуватись техніка залучена відповідно до договору надання послуг від 07.01.2025 № 213-03К з ТОВ «КІК» повідомляємо наступне.
Відповідно до наданої учасником інформації у складі тендерної пропозиції, ФОП «ПИШКА МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ» буде використовуватись техніка, що орендується без робітників (водіїв), відповідно до договору укладеного Учасником 07.01.2025 № 213-03К з ТОВ «КІК» для виконання робіт з перевезення сміття. У свою чергу Заробітна плата в складі прямих витрат розраховується учасником процедури закупівлі (підрядником) на підставі нормативних трудовитрат на певний обсяг робіт і вартості людино-години середнього нормативного розряду цих робіт для ланки робітників-будівельників і монтажників та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів (пункт 5.3 Розділу V Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281).
Враховуючи вищезазначене підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника були відсутні.
Додатково повідомляємо, що між Замовником та Учасником узгоджено та розпочато внесення змін до договору щодо змін показника витрат на покриття ризиків усіх учасників будівництва.