-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Реконструкція вуличного освітлення в с.Старий Кропивник, Дрогобицького району, Східницької ТГ, Львівської області
Завершена
2 465 304.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 326.52 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 326.52 UAH
Номер:
eba846f088c0423e8b125bb3c33a2ad6
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-06-10-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.06.2025 00:00
Період моніторингу:
10.06.2025 16:07 - 02.07.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
10.06.2025 №167
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3 Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 10.06.2025 №167.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-05-09-012561-a, 09.05.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення норм пункту 9 частини другої статті 21 Закону, а також пунктів 3 та 26 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем тендеру документів; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушень пункту 9 частини другої статті 21 Закону, а також пунктів 3 та 26 Особливостей №1178 при заповненні документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, а також вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 24 червня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору про закупівлю вимогам тендерної документації та змісту тендерної пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу житлово-комунального господарства, комунальної власності, транспорту та благоустрою Східницької селищної ради (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-05-09-014562-a); оголошення про проведення відкритих торгів; звіт про результати проведення процедури закупівлі; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 29.05.2025; тендерну пропозицію ТОВ «НЕОПАЛИМА КУПИНА»; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «НЕОПАЛИМА КУПИНА» як переможцем тендеру документи; договір від 10.06.2025 №21; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082 (далі – Порядок №1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Одночасно, згідно з нормами пункту 26 Особливостей №1178 оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей.
Так, відповідно до пункту 9 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
При цьому, відповідно до пункту 3 Порядку №1082, у разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Слід зазначити, що за нормами у статті 25 Закону до умов надання забезпечення тендерної пропозиції віднесено, зокрема: розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику.
Моніторингом встановлено, що у тендерній документації (розділ V Додатку 1) Замовником вимагається від учасників надання забезпечення тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії з грошовим покриттям розміром 12 000,0 грн та строком дії – не менше строку, протягом якого тендерна пропозиція вважається дійсною, але не менше ніж 90 днів з кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Однак, в оголошенні про проведення досліджуваної процедури закупівлі не зазначено умов надання забезпечення пропозицій учасників, а саме не вказано строку дії забезпечення тендерної пропозиції та не зазначено застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику.
Отже, в оголошені про проведення відкритих торгів за досліджуваною процедурою закупівлі вказано недостовірну (неповну) інформацію про умови надання забезпечення тендерних пропозицій учасників за закупівлею, чим порушено норми пункту 9 частини другої статті 21 Закону, а також пунктів 3 та 26 Особливостей №1178.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Також, за нормами пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. При цьому, за вимогами пункту 28 Особливостей №1178 визначено, що такі переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Однак, тендерна документація Замовника за досліджуваною процедурою закупівлі не містить переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та переліку документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі як окремих додатків до тендерної документації.
Слід також зазначити, що у пункті 17 Особливостей №1178 визначено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Аналогічна норма наведена у пункті 6.3 розділу 6 тендерної документації Замовника (переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю).
За нормами частини восьмої статті 12 Закону подання інформації під час проведення процедури закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Водночас, додатки до тендерної документації не містять переліку документів та/або інформації, які повинен подати переможець процедури закупівлі для підтвердження права підпису договору про закупівлю (наприклад, наказ про призначення та/або протокол зборів засновників та/або рішення засновника, тощо).
Отже, при складанні тендерної документації Замовником порушено норми пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Період усунення порушень:
24.06.2025 16:52 - 09.07.2025 00:00
Дата публікації висновку:
24.06.2025 16:52
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Щодо усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у Висновку органу фінансового контролю від 24.06.2025 щодо закупівлі UA-2025-05-09-012561-a повідомляємо наступне:
Інформацію моніторингу щодо недопущення в подальшому порушень п. 9 ч.2 ст.21 Закону та п..3, 26, 28 Особливостей №1178 взято до відома та в подальшому буде враховано при заповненні документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та особливостей №1178 та при складанні тендерної документації.
Дата публікації звіту:
30.06.2025 17:53
Запити/Пояснення
Номер:
26083b8a4bd5496e8fa7061d75a7ae31
Назва:
Про надання інформації
Дата опублікування:
12.06.2025 17:24
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.06.2025 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2025-05-09-012561-a, яка проведена Відділом житлово-комунального господарства, комунальної власності, транспорту та благоустрою Східницької селищної ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до норм пункту 17 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178) переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Надати інформацію (з обов’язковим долученням підтверджуючих документів) щодо виконання переможцем тендеру вимоги пункту 17 Особливостей №1178.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
c3237a3e5bd94be18a70e1f297975bdb
Назва:
Відповідь на запит про надання інформації
Дата опублікування:
16.06.2025 17:21
Опис:
У відповідь на запит про надання пояснень щодо закупівлі UA-2025-05-09-012561-a від 12.06.2025 повідомляємо наступне.
1.Щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі
Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі, бюджетного призначення здійснено на підставі кошторисної документації, складеної відповідно до вимог Кошторисних норм України, та затвердженого Експертного звіту щодо розгляду проектної документації за робочим проектом «Реконструкція вуличного освітлення в с.Старий Кропивник, Дрогобицького району, Східницької ТГ, Львівської області», експертний звіт №1614/25 від 07.04.2025, виданого ТзОВ «Київська експертиза».
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі складені відповідно до проектно-кошторисної документації за робочим проектом: «Реконструкція вуличного освітлення в с.Старий Кропивник, Дрогобицького району, Східницької ТГ, Львівської області», розробленої ТзОВ «7 Будпроект»
2. Посилання на сторінку веб-сайту Східницької селищної ради, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі :
https://skhidnytsia-rada.gov.ua/2025/05/16/obgruntuvannya-tehnichnyh-ta-yakisnyh-harakterystyk-predmeta-zakupivli-rozmirubyudzhetnogo-pryznachennya-ochikuvanoyi-vartosti-predmeta-zakupivli-12/
3. Під час укладання договору про закупівлю переможцем, відповідно до п.17 Особливостей, надано наступні документи на підтвердження права підписання договору:
- копія виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань
- копія наказу директора ТзОВ «Неопалима купина» по особовому складу від 05.08.2024 №0027
- копія паспорта Лукавецької О.М.
Надаємо наступні документи, на підставі яких здійснено обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі, визначено його очікувану вартість, та документи на підтвердження права підписання договору:
1.Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва
2. Експертний звіт №1614/25 від 07.04.2025
3.Копія виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань
4. Копія наказу директора ТзОВ «Неопалима купина»
5. Копія паспорта Лукавецької О.М.
Номер:
5f87a884719d49f49bade172065b9d31
Назва:
Про надання інформації
Дата опублікування:
18.06.2025 11:04
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.06.2025 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2025-05-09-012561-a, яка проведена Відділом житлово-комунального господарства, комунальної власності, транспорту та благоустрою Східницької селищної ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Відповідно до пункту 5.4 Розділу V Настанови №281 вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 – 5.9 цієї Настанови.
Також, згідно з пунктом 5.4 Розділу V Настанови №281 загальновиробничі та адміністративні витрати, а також прибуток враховуються в ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) в цілому по об’єкту будівництва і обчислюються з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні власних будівельних машин та механізмів будівельної організації.
Одночасно, за нормами пункту 5.8 Розділу V Настанови №281 вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються.
Аналізом локальних кошторисів, наданих ТОВ «НЕОПАЛИМА КУПИНА» у тендерній пропозиції у складі розрахунків договірної ціни, встановлено, що у Локальних кошторисах №02-01-01 – №02-01-011 учасника включено, зокрема: роботи з підвішування СІП для вуличного освітлення (КБ33-110-3), при виконанні яких передбачено застосування автомобілів бортових та автогідропідіймачів; гак на опорі [при роботі на висоті понад 2 до 8] (КМ8-305-4), при виконанні яких передбачено застосування автогідропідіймачів; улаштування світильників (КБ33-115-2), при виконанні яких передбачено застосування автогідропідіймачів; установлення залізобетонних одностоянкових опор та підкосів для ВЛ 0,38 кВ і 6-10 кВ [із траверсами] (КБ33-103-1), при виконанні яких передбачено застосування автомобілів бортових, кранів на автомобільному ходу, машин бурильно-кранових на автомобілі; розвезення по трасі залізобетонних стояків опор для ВЛ 0,38 кВ (КБ33-120-5), при виконанні яких передбачено застосування кранів на автомобільному ходу.
При цьому, у таких локальних кошторисах, а також у розрахунках загальновиробничих та адміністративних витрат та прибутку учасником враховано витрати труда робітників, що обслуговують відповідні машини при виконанні таких робіт, а в підсумковій відомості ресурсів враховано роботу автогідропідіймачів, автомобілів бортових, кранів на автомобільному ходу та машин бурильно-кранових на автомобілі.
Водночас, відповідно до поданих ТОВ «НЕОПАЛИМА КУПИНА» у складі тендерної пропозиції документів (довідка від 19.05.2025 №32 про наявність обладнання та матеріально-технічної бази та копії договорів про надання послуг від 05.05.2025 №05-05-25 та від 01.10.2024 №01/24) автовишка АГП-18 (автогідропідіймач, висота підйому 18 м) ЗІЛ 131; автомобіль вантажний бортовий MERCEDES-BENZ 1314; автокран 10-20Т-С, 10 т ЗИЛ 133ГЯ; машина бурильно-кранова на автомобілі, глибина буріння 3,5 м (ямобур) ГАЗ-3308 будуть залучені учасником за договором надання послуг.
З врахуванням вищенаведеного, ТОВ «НЕОПАЛИМА КУПИНА» у наданому у складі тендерної пропозиції розрахунку договірної ціни за відповідними статтями витрат безпідставно враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні відповідних будівельних машин (що будуть залучені за договором надання послуг), чим недотримано вимог пунктів 5.4 та 5.8 Розділу V Настанови №281 та, відповідно, недотримано вимог розділу VI Додатку №1 до тендерної документації Замовника.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати обгрунтовану інформацію щодо врахування/не врахування Замовником при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «НЕОПАЛИМА КУПИНА» здійснення учасником розрахунку договірної ціни з недотриманням вимог чинних кошторисних норм України (пунктів 5.4 та 5.8 Розділу V Настанови №281), що не відповідає вимогам розділу VI Додатку №1 до тендерної документації Замовника.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
ca751de24b2d4d7eb4b42e91cca3458c
Назва:
Відповідь на запит про надання інформації
Дата опублікування:
23.06.2025 18:21
Опис:
У відповідь на запит про надання пояснень щодо закупівлі UA-2025-05-09-012561-a від 18.06.2025 повідомляємо наступне.
Незважаючи на те, що будівельні машини та механізми планують використовуватися на підставі договорів про надання транспортних послуг, вони потребують супроводу з боку штатного персоналу. Це обґрунтовується тим, що ефективна експлуатація та безпечне використання техніки на об’єкті вимагають участі внутрішнього персоналу, який не входить до складу виконавців послуг за договором. Працівники, на яких передбачено людино-години, організовують та підготовлюють робочі зони до прибуття техніки, контролюють та перевіряють якість виконання робіт відповідно до проєктно-кошторисної документації, забезпечують дотримання технічних вимог та норм охорони праці під час виконання робіт. Згідно з фактичними умовами виконання робіт, навіть при наданні транспортних послуг, участь штатного персоналу підрядної організації є необхідною умовою для забезпечення безперебійного, якісного та безпечного виконання робіт. Перед початком роботи техніки працівники підрядника визначають конкретне місце роботи техніки з урахуванням плану виконання робіт, та безпечних відстаней, перевіряють відповідність умов експлуатації техніки до вимог ДБН та ДСТУ. Робота техніки нерозривно пов’язана з рухом і подачею матеріалів. Саме працівники підрядної організації координують підвіз матеріалів у потрібний час і до потрібного місця, відповідають за контроль об’ємів і якості отриманого матеріалу, забезпечують передачу матеріалів у зону дії техніки.
Таким чином, навіть при наявності транспортних послуг, залучення штатного персоналу є не лише виправданим, а й необхідним для забезпечення якості, дотримання нормативних вимог, уникнення технічних помилок та досягнення ефективної взаємодії між усіма учасниками будівництва.