-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Труби сталеві та фасонні частини до них
Завершена
1 900 710.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 19 007.10 UAH
мін. крок: 1% або 19 007.10 UAH
Номер:
3383147fad5b47d0889d1bdc8aaf6acd
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-06-16-000036
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.06.2025 00:00
Період моніторингу:
16.06.2025 17:26 - 08.07.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
16.06.2025 №230
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель/ закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
В.о. начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель/ закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі / закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4 UA-2025-05-08-013513-a 08.05.2025
дані автоматичних індикаторів ризиків
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЄВРО СУПУТНИК», установлено порушення вимог пункту 43 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 07 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції на дату проведення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 2025 № б/н (далі - ТД) (зі змінами), тендерні пропозиції ТОВ «СТКМ», ТОВ «СТІЛС Україна», ТОВ «МІКС ТРЕЙДІНГ» та ТОВ «ЄВРО СУПУТНИК» (далі – Учасник, Переможець), протоколи про прийняття рішення уповноваженою особою щодо відхилення тендерних пропозицій ТОВ «СТКМ» від 20.05.2025 № б/н, ТОВ «СТІЛС Україна» від 23.05.2025 № б/н та ТОВ «МІКС ТРЕЙДІНГ» від 27.05.2025 № б/н, вимогу про усунення невідповідностей ТОВ «ЄВРО СУПУТНИК», протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо визначення переможцем торгів від 02.06.2025 № б/н та повідомлення про намір укласти договір від 02.06.2025, договір про закупівлю товарів від 09.06.2025 № 4416/3513/2025-РТМ/Т, пояснення та документи надані Замовником від 20.06.2025 та від 07.07.2025 на запити Північного офісу Держаудитслужби.
Моніторингом установлено, що рішенням уповноваженої особи Замовника від 20.05.2025 № б/н, від 23.05.2025 № б/н та від 27.05.2025 № б/н тендерні пропозиції ТОВ «СТКМ», ТОВ «СТІЛС Україна» та ТОВ «МІКС ТРЕЙДІНГ» відхилено, на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178. Перевіркою підстав відхилення пропозицій ТОВ «СТКМ», ТОВ «СТІЛС Україна» та ТОВ «МІКС ТРЕЙДІНГ» - порушень не установлено.
Переможцем торгів обрано пропозицію ТОВ «ЄВРО СУПУТНИК» та укладено договір про закупівлю товарів від 09.06.2025 № 4416/3513/2025-РТМ/Т на суму 1 850 000,00 гривень з ПДВ.
За нормою пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
За результатами проведеного моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «ЄВРО СУПУТНИК» вимогам тендерної документації Замовника.
Відповідно до норм пункту 28 Особливостей № 1178, установлено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням особливостей.
Поруч з тим, відповідно до підпункту 7.5 пункту 7 Додатку 1 до ТД та пункту 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД тендерна пропозиція учасника під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги». Учасники процедури закупівлі подають тендерні пропозиції у формі електронного документа чи скан-копій через електронну систему закупівель. Тендерна пропозиція учасника має відповідати ряду вимог:
1) документи мають бути чіткими та розбірливими для читання;
2) тендерна пропозиція учасника повинна бути підписана кваліфікованим електронним підписом (КЕП);
3) якщо тендерна пропозиція містить і скановані, і електронні документи, потрібно накласти КЕП на тендерну пропозицію в цілому та на кожен електронний документ окремо.
Замовник перевіряє КЕП учасника на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify. Під час перевірки КЕП повинні відображатися: прізвище та ініціали особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції (власника ключа).
Проте, під час перевірки електронного підпису ТОВ «ЄВРО СУПУТНИК» на сайті центрального засвідчуваного органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify відображається інформація щодо накладання на тендерну пропозицію учасника удосконаленого електронного підпису (УЕП), що не відповідає вимогам підпункту 7.5 пункту 7 Додатку 1 до ТД та пункту 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД.
Крім того, відповідно до пункту 8 Додатку 1 до ТД учасник процедури закупівлі повинен надати інформацію про маркування, протоколи випробувань або сертифікати якості/відповідності, або інші документи, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам.
Поруч з тим, відповідно до підпункту 5.1 пункту 5 «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 1 до ТД учасник процедури закупівлі для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, встановлених в Додатку 2 до тендерної документації, у складі тендерної пропозиції надає технічну специфікацію, складену учасником згідно з Таблицею 1.
Слід зазначити, що технічною специфікацією згідно Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі» Замовником передбачено закупівлю товару, а саме за позиціями: 33 (відвод сталевий 45° Д50 – 10шт), 34 (відвод сталевий 45° Д89 – 10шт) та 35 (відвод сталевий 45° Д108 – 10шт).
ТОВ «ЄВРО СУПУТНИК» у складі тендерної пропозиції надав сертифікат відповідності типу на основі забезпечення якості виробничого процесу за № UA.TR.131.0623-23 та паспорт № 9074 від 22.01.2025 ТОВ «ТАСТА-ЛІСКІ ТРУБОДЕТАЛЬ» в яких відсутня інформація за позиціями: 33 (відвод сталевий 45° Д50 – 10шт), 34 (відвод сталевий 45° Д89 – 10шт) та 35 (відвод сталевий 45° Д108 – 10шт), чим недотримано вимоги пункту 8 Додатку 1 до ТД.
Так, відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Враховуючи вищезазначене, під час проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII, Північний офіс Держаудитслужби 02.07.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника про надання пояснень/інформації щодо вищевикладеного.
У відповідь на запит Замовником 07.07.2025 надано наступні пояснення, зокрема: «…ДОДАТОК 1 ДО СЕРТИФІКАТУ в якому було виявлено несуттєву розбіжність, адже зазначено, що продукція виробника, а саме, Відвід крутозагнутий типа 3D з максимальним тиском до 160 бар відповідає вимогам ДСТУ ГОСТ 17375:2003, в межах діапазону номінальних діаметрів (DN) від DN15 до DN1400. Оскільки DN (Ду), D (Д) та Кути – це різні характеристики, замовник має з'ясувати чи включає в себе діапазон номінальних значень DN15-1400 геометричні характеристики позицій №33-35 а саме зовнішні діаметри: Д50, Д89, Д108 з кутами згибу 45°. Для цього замовник має звернутись до вимог ДСТУ ГОСТ 17375:2003, які є складовою частиною вимог замовника у ТД, або до порівняльної таблиці наданої учасником (за наявності такої у складі пропозиції учасника)…
…Звертаємо Вашу увагу, що подібні розбіжності між номінальними розмірами і фактичними геометричними характеристиками (використаними в якості номіналу) у ТД та Сертифікатах якості/відповідності, які надають учасники, є розповсюдженим явищем у процедурах закупівель таких промислових товарів, як елементи трубопроводу…».
Враховуючи вищевикладене, надані пояснення Замовника, не спростовують наявність порушення в частині відсутності інформації в протоколах випробувань або сертифікатах якості/відповідності, або інших документах, що підтверджують відповідність предмета закупівлі за позиціями: 33 (відвод сталевий 45° Д50 – 10шт), 34 (відвод сталевий 45° Д89 – 10шт) та 35 (відвод сталевий 45° Д108 – 10шт), чим, Учасником недотримано вимоги пункту 8 Додатку 1 до ТД.
Відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178 визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Разом з тим, відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в документах, що подані ТОВ «ЄВРО СУПУТНИК» у тендерній пропозиції, подання яких передбачалося тендерною документацією.
Однак, Замовник, на порушення вимог пункту 43 Особливостей № 1178, не включив вищезазначені невідповідності в документах тендерної пропозиції ТОВ «ЄВРО СУПУТНИК» до повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, а відтак не надав можливості учаснику ТОВ «ЄВРО СУПУТНИК» їх усунути.
Період усунення порушень:
09.07.2025 17:01 - 24.07.2025 00:00
Дата публікації висновку:
09.07.2025 17:01
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З уповноваженою особою з питань публічних закупівель проведено роз’яснювальну бесіду з метою недопущення порушень у сфері публічних закупівель у подальшому.
За наявності порушень у майбутньому, на відповідальну особу буде покладено стягнення у вигляді депреміювання.
Дата публікації звіту:
10.07.2025 16:06
Запити/Пояснення
Номер:
28b0d7e987e3420294080aceb8b60234
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
17.06.2025 16:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Труби сталеві та фасонні частини до них», за кодом ДК 021:2015:44160000-9: Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-05-08-013513-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
bf188049f9294700b54217e3a03e6b06
Назва:
Труби сталеві та фасонні частини до них
Дата опублікування:
20.06.2025 11:33
Опис:
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі «Труби сталеві та фасонні частини до них» визначені відповідно до наявної потреби Замовника згідно службових записок, наданих відділами КП «Броваритепловодоенергія» та діючих стандартів (ГОСТів та ДСТУ) на кожен тип продукції.
Розмір витрат на закупівлю визначено на підставі середньої вартості предмету закупівлі відповідно до цінових пропозицій, наданих згідно запиту на цінові пропозиції (додаються до пояснення).
КП «Броваритепловодоенергія» є Замовником в окремій сфері господарювання та під час проведення публічних закупівель діє виключно в межах Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон) та керуючись статею 10 Закону та п.24 Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178 Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (надалі – Особливості), самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме:
1) оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, тендерну документацію та проект договору про закупівлю:
2) оголошення про проведення спрощеної закупівлі та проект договору про закупівлю - не пізніше ніж за шість робочих днів до кінцевого строку подання пропозицій;
3) зміни до тендерної документації та роз’яснення до неї (у разі наявності) у машинозчитувальному форматі - протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення або надання роз’яснень.
4) зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі - протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення;
5) оголошення з відомостями про укладену рамкову угоду (у разі здійснення закупівлі за рамковими угодами) - не пізніше ніж через сім днів з дня укладення рамкової угоди;
6) протокол кваліфікаційного відбору - протягом одного дня з дня його затвердження;
7) протокол розгляду тендерних пропозицій - протягом одного дня з дня його затвердження;
8) повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
9) інформацію про відхилення тендерної пропозиції/пропозиції учасника - протягом одного дня з дня прийняття рішення про відхилення;
10) договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення;
11) повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та/або про ціни на матеріальні ресурси - протягом трьох робочих днів
12) звіт про виконання договору про закупівлю - протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або його розірвання;
13) звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель - протягом трьох робочих днів з дня укладення договору про закупівлю.
Замовник інформує Державну аудиторську службу України, що КП «Броваритепловодоенергія» при вказаній закупівлі не здійснює використання коштів державного, місцевого бюджету та не належить до підприємств державного сектора економіки.
Згідно з частиною четвертою статті 10 Закону інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися Замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
При цьому, положення статті 10 Закону та Особливості не містять як вимог щодо публікації замовником на своєму веб-сайті інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, так і вимог щодо обов'язку замовника оприлюднювати зазначену інформацію. Відповідна інформація наводиться замовником у тендерній документації, відповідно до вимог Закону.
Номер:
94e3d4997f5f4ded8a514170cc2057dc
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
02.07.2025 16:50
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.07.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, постала потреба в отриманні додаткових пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником визначено відповідність тендерної пропозиції ТОВ «ЄВРО СУПУТНИК» вимогам пункту 8 Додатку 1 до тендерної документації, в частині надання інформації про маркування, протоколи випробувань або сертифікати якості/відповідності, або інші документи, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам у Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації, а саме за позиціями: 33 (відвод сталевий 45° Д50 – 10шт), 34 (відвод сталевий 45° Д89 – 10шт) та 35 (відвод сталевий 45° Д108 – 10шт)?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
02325849540c4b81a45cb7b87726debd
Назва:
Труби сталеві та фасонні частини до них
Дата опублікування:
07.07.2025 10:31
Опис:
Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції ТОВ «ЄВРО СУПУТНИК» вимогам пункту 8 Додатку 1 до тендерної документації, в частині надання інформації про маркування, протоколи випробувань або сертифікати якості/відповідності, або інші документи, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам у Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації, а саме за позиціями: 33 (відвод сталевий 45° Д50 – 10шт), 34 (відвод сталевий 45° Д89 – 10шт) та 35 (відвод сталевий 45° Д108 – 10шт), учасником було надано сертифікат СЕРТИФІКАТ ВІДПОВІДНОСТІ UA.TR.131.0623-23 та
ДОДАТОК 1 ДО СЕРТИФІКАТУ в якому було виявлено несуттєву розбіжність, адже зазначено, що продукція виробника, а саме, Відвід крутозагнутий типа 3D з максимальним тиском до 160 бар відповідає вимогам ДСТУ ГОСТ 17375:2003, в межах діапазону номінальних діаметрів (DN) від DN15 до DN1400. Оскільки DN (Ду), D (Д) та Кути – це різні характеристики, замовник має з'ясувати чи включає в себе діапазон номінальних значень DN15-1400 геометричні характеристики позицій №33-35 а саме зовнішні діаметри: Д50, Д89, Д108 з кутами згибу 45°. Для цього замовник має звернутись до вимог ДСТУ ГОСТ 17375:2003, які є складовою частиною вимог замовника у ТД, або до порівняльної таблиці наданої учасником (за наявності такої у складі пропозиції учасника). Виходячі з вимог ТД замовника в частині відповідності ДСТУ ГОСТ 17375:2003 замовником було встановлено наступне:
Згідно до Розділу 3 та Розділу 5, ДСТУ ГОСТ 17375:2003, Технічні умови, терміни, їх визначення, позначення та скорочення визначаються ДСТУ ГОСТ 17380 (ГОСТ 17380);
Згідно п. 3.2, ДСТУ ГОСТ 17380:2003, DN (Ду) – це умовний прохід (номінальний розмір) визначений нормами ДСТУ ГОСТ 28338; D (Д) – це зовнішній діаметр торців відводів; T – товщина стінки на торцях визначених діаметром D;
Згідно до вимог ДСТУ ГОСТ 28338, під умовним проходом (номінальним розміром) розуміють параметр, що застосовується для трубопровідних систем як характеристика частин, що приєднуються, наприклад з'єднань трубопроводів, фітингів та арматури. Умовний прохід (номінальний розмір) не має одиниці вимірювання і приблизно дорівнює внутрішньому діаметру трубопроводу вираженому в міліметрах (DN ≈ D - 2T). Значення умовного проходу (номінального розміру) слід обирати з переліку:
Виходячи із наведеного вище розуміємо, що DN та Д – це різні за призначенням, але взаємопов’язані та взаємодоповнюючі характеристики кожного, окремо взятого, відводу/труби/переходу і т.д.;
Згідно до Таблиць Розділу 4, ДСТУ ГОСТ 17375:2003, кожен DN включає в себе сукупність взаємопов’язаних із ним характеристик (D, T, F=R, W, H, C, B, θ (кут));
Також, згідно Таблиць Розділу 4, ДСТУ ГОСТ 17375:2003, перераховано всі DN та всі D у прямій відповідності між собою, згідно вищевказаних принципів, за кожним номінальним розміром від DN 15 (D 21,3) до DN 1000 (D 1016), при кутах згибу відводів 45°, 90°, 180°;
Виходячи із положень ДСТУ розуміємо, що діапазон відводів DN 15–1400 (за Додатком 1 до Сертифікату відповідності UA.TR.131.0623-23 наданого учасником) включає в себе діапазон відводів DN 15–1000 який, згідно до Розділу 4, ДСТУ ГОСТ 17375:2003, відповідає діапазону зовнішніх діаметрів D 21,3–1016 зі згибом відводів 45°.
Виходячи з вищенаведеного, при перевірці діючого сертифікату відповідності та його додатків, шляхом звернення до вимог ДСТУ, які є складовою вимог тендерної документації, замовником було повністю визначено відповідність тендерної пропозиції ТОВ «ЄВРО СУПУТНИК» вимогам пункту 8 Додатку 1 до тендерної документації, в частині надання інформації про маркування, протоколи випробувань або сертифікати якості/відповідності, або інші документи, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам у Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі - технічні вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації, а саме за позиціями: 33 (відвод сталевий 45° Д50 – 10шт), 34 (відвод сталевий 45° Д89 – 10шт) та 35 (відвод сталевий 45° Д108 – 10шт). Оскільки тендерна пропозиція учасника ТОВ «ЄВРО СУПУТНИК» не містить невідповідностей, що призводять до зміни предмету закупівлі у разі їх виправлення (чим унеможливлюють з боку замовника виконання свого обов’язку в частині направлення вимог про усунення невідповідностей), замовником було направлено Вимогу про усунення невідповідностей до учасника, за результатом усунення яких учасника було визнано переможцем.
Звертаємо Вашу увагу, що подібні розбіжності між номінальними розмірами і фактичними геометричними характеристиками (використаними в якості номіналу) у ТД та Сертифікатах якості/відповідності, які надають учасники, є розповсюдженим явищем у процедурах закупівель таких промислових товарів, як елементи трубопроводу. Зокрема і в даній процедурі закупівлі, під час кваліфікації іншого учасника ТОВ «СТКМ» (див. Протокол УО відхилення труби СТКМ.docx), замовником була виявлена аналогічна несуттєва розбіжність (включена замовником до п.3 Протоколу з метою звернення уваги та інформування учасників, проте не була визначена замовником, як істотне порушення) серед інших невідповідностей (п.1; п.2 Протоколу), які в свою чергу, є істотними для предмету закупівлі, та виправлення яких призведе до зміни предмету закупівлі, що унеможливлює надання замовником терміну для усунення невідповідностей.