-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Фарба для нанесення дорожньої горизонтальної розмітки
Завершена
700 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 7 000.00 UAH
Номер:
33f19d8a68b24ba89065f4683090f2bd
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-07-01-000057
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
01.07.2025 00:00
Період моніторингу:
01.07.2025 15:50 - 23.07.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
01.07.2025 №183
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 01.07.2025 №183.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-05-08-001911-a, 08.05.2025. Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» встановлено порушення вимог пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, притягнення до відповідальності відповідних посадових осіб, тощо) порушення норм пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 при розгляді тендерних пропозицій
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі та інформація про результати моніторингу процедури закупівлі в розрізі стадій проведення процедури закупівлі: 22 липня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Комунальник» (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-05-08-000922-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 03.06.2025 №4, від 06.06.2025 №5 та від 09.06.2025 №6, тендерні пропозиції ТОВ «АЛЬТ-С» та ПП НВФ «ІМЕКС ГРУПП» (щодо правомірності їх відхилення Замовником); оприлюднене в електронній системі повідомлення щодо обґрунтування аномально низької ціни; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Виробниче підприємство «Полісан» (далі - ТОВ «ВП «ПОЛІСАН»); оприлюднене Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідності у тендерній пропозиції ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» та оприлюднений вказаним учасником документ; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» як переможцем тендеру документи; договір від 18.06.2025 №246; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Моніторингом встановлено, що відповідно до пункту 7 Додатку 2 до тендерної документації Замовника для підтвердження відповідності запропонованої продукції вимогам щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі учасники повинні надати етикетки на кожен вид продукції, яка пропонується учасником, що повинні містити наступну інформацію: назва товару, назва виробника, строк придатності, нормативно-технічний документ за яким виготовлена запропонована продукція, знак відповідності вимогам Технічного регламенту, інформація про вимоги щодо вмісту ЛОС.
Моніторингом встановлено, що таблицею 1 Додатку 2 до тендерної документації Замовника визначено технічні характеристики товару (Фарба для бетонних підлог (доріг) біла (фасування по 2,8 кг ) та Фарба для горизонтальної розмітки доріг, біла (фасування по 25 кг )) із зазначенням фізико-хімічних показників предмета закупівлі.
Одночасно, пункт 1 Додатку 2 до тендерної документації Замовника містить перелік документів, які повинен надати учасник на підтвердження відповідності запропонованої продукції вимогам щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі серед яких, сертифікати або паспорти якості виробника на кожне найменування продукції.
При цьому, за вимогами тендерної документації, інформація, що міститься у сертифікаті/паспорті якості повинна повністю підтверджувати відповідність продукції вимогам Замовника щодо фізико-хімічних показників предмету закупівлі, які містяться у цьому додатку, порівняння відповідності буде здійснюватися за нормативними показниками.
На виконання вищевказаних вимог тендерної документації, в складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВП «ПОЛІСАН», надано паспорта якості щодо предмету закупівлі із порівняльною таблицею фізико-хімічних показників товару, визначених тендерною документацією та запропонованих учасником.
Водночас, у вищезазначених паспортах окремі фізико-хімічні показники товару, запропоновані ТОВ «ВП «ПОЛІСАН», містять не нормативний показник, а відмітку «Відповідає».
Зокрема, у паспорті якості Фарба для бетонних підлог «ProBeton», біла ТМ «Farbex» - 2,8 кг, показник «Стійкість покриття до дії води, ступінь, не більше - 1», а також у паспорті якості Фарба для горизонтальної розмітки автомобільних доріг М, біла ТМ «Farbex» - 25кг, показники «Колір плівки - повинен відповідати заводському еталонному зразку», «Коефіцієнт яскравості плівки, (β), білий, не менше: 0,60», «Адгезія, балів, не більше - 2», «Еластичність висушеної плівки при вигинанні, мм, не більше - 20», «Стійкість покриття до статичного впливу води, 3 % NaCl, 10 % NaОН за температури (20 ± 2) ºС, год., не менше: для доріг державного значення – 48, для доріг місцевого значення - 24», «Твердість плівки за маятниковим приладом типу ТМЛ, маятник типу А, відносних одиниць, не менше - 0,1», «Співвідношення товщини сформованого лакофарбового покриття до товщини рідкого шару фарби, умовні одиниці, не менше: для доріг держ. значення – 0,4, для доріг місц. значення – 0,36», «Показник індексу зношування Таберу, не більше – 265», «Час, по закінченню якого можна проїжджати по покриттю за температури (20±2)ºС та відносної вологості (65 ± 5) %, хв, не більше: для доріг держ. значення – 30, для доріг місц. значення - 45», «Зниження білизни лакофарбового покриття при взаємодії з бітумом, %, білий, не більше 5» замість нормативного показника (показник, який використовується для порівняння) міститься відмітку «Відповідає».
Відповідно до пункту 43 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
При цьому, за нормами пункту 43 Особливостей №1178, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції), а невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
З врахуванням вищенаведеного, у документах тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» наявні невідповідності, які підлягали виправленню відповідно до пункту 43 Особливостей №1178.
Проте, на порушення пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 Замовником не встановлено вимогу ТОВ «ВП «ПОЛІСАН» про усунення невідповідностей, а визначено його переможцем та укладено з ним договір від 18.06.2025 №246.
Період усунення порушень:
23.07.2025 14:45 - 07.08.2025 00:00
Дата публікації висновку:
23.07.2025 14:45
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на моніторинг Західний офіс Держаудитслужби згідно закупівлі за № UA-2025-05-08-001911-a , ID моніторингу №UA-M-2025-07-01-000057 КП “Комунальник” повідомляє наступне:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», КП “Комунальник” (ЄДРПОУ 03348643) вжито заходи до уповноваженої особи з питань публічних закупівель Лаврів Зоряни Петрівни, саме:
• проведено службову розмову та аналіз допущеного порушення;
• здійснено повторне вивчення чинного законодавства, зокрема:
o Закону України “Про публічні закупівлі”;
o Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 р.;
• заплановано проходження уповноваженою особою навчання з питань публічних закупівель (включно норм пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 ).
Дата публікації звіту:
25.07.2025 15:28
Запити/Пояснення
Номер:
cd6f7ad5d3e34190a99c4bc748d8a7cf
Назва:
Про надання інформації
Дата опублікування:
08.07.2025 17:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.07.2025 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2025-05-08-001911-a, яка проводилась Комунальним підприємством «Комунальник» (далі – Замовник) виникла необхідність в отриманні пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
9594373b4e79477da1114e99b60d142c
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
10.07.2025 10:43
Опис:
На запит Західного офісу Держаудитслужби за ID:UA-2025-05-08-001911-a КП “Комунальник” повідомляє наступне:
Рішенням сесії Шептицької міської ради № 3525 від 24.04.2025р. на закупівлю фарби для нанесення дорожньої горизонтальної розмітки було виділено кошти в сумі 700 000,00 грн. ( Копія рішення додається).
Відповідно до службової записки начальника дільниці благоустрою Чачунь Наталії Володимирівни була потреба в закупівлі фарби в наступній кількості:
Фарба для бетонних підлог (доріг) біла в кількості-8,4 кг.
Фарба для горизонтальної розмітки доріг, біла в кількості-4375 кг.
Дана кількість фарби була сформована виходячи з потреби для нанесення дорожньої розмітки в Червоноградській об'єднаній територіальній громаді. (протяжність доріг, види розміток і т.п.)
Очікувана вартість предмета закупівлі сформувалася на підставі суми яка була виділена рішенням Шептицької міської ради, службової записки (щодо кількості) , а ціна за 1 кг була сформована виходячи з цінових пропозицій , які були отримані КП “Комунальник”, а саме:
1. ТОВ “Трафік менеджмент груп”-153,80грн.
2. ФОП Могильна Наталія Русланівна-203,56 грн.
3. ТОВ “Виробниче підприємство Полісан”-158,90 грн
Технічні характеристики предмета закупівлі бралися на основі закупівель, які проводив КП “Комунальник” раніше, (та на підставі потреб які необхідні) так як здійснює дану закупівлю товару не вперше. Частково технічні характеристики брали з мережі інтернет. Також на основі технічної специфікації фарби для горизонтальної розмітки автомобільних доріг на смолі Mitsubishi було розроблено технічне завдання на закупівлю товару враховуючи дискримінаційні вимоги Закону України “Про публічні закупівлі”, Постанову КМУ № 1178.
Номер:
8761783873034e788aeba09f9cf5a490
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
10.07.2025 16:59
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.07.2025 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2025-05-08-001911-a, яка проводилась Комунальним підприємством «Комунальник» (далі – Замовник) виникла необхідність в отриманні пояснень.
Моніторингом встановлено, що відповідно до пункту 7 Додатку 2 до тендерної документації Замовника для підтвердження відповідності запропонованої продукції вимогам щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі учасники повинні надати етикетки на кожен вид продукції, яка пропонується учасником, що повинні містити наступну інформацію: назва товару, назва виробника, строк придатності, нормативно-технічний документ за яким виготовлена запропонована продукція, знак відповідності вимогам Технічного регламенту, інформація про вимоги щодо вмісту ЛОС.
Відповідно до інформації в електронній системі закупівель за досліджуваною процедурою протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 03.06.2025 №4 відхилено тендерну пропозицію ТОВ «АЛЬТ-С» у зв’язку з тим, що учасником в складі тендерної пропозиції не надано етикетку на запропоновану фарбу для бетонних підлог АК-50 (доріг), біла (фасування по 2,8 кг).
Враховуючи зазначене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. З яких причин Замовником не розміщено в електронній системі закупівель ТОВ «АЛЬТ-С» повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, відповідно до пункту 43 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, якою затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, оскільки виправлення помилки (відсутність в складі тендерної пропозиції ТОВ «АЛЬТ-С» етикетки на запропоновану фарбу для бетонних підлог АК-50 (доріг), біла (фасування по 2,8 кг) не призводить до зміни предмета закупівлі?
Таблицею 1 Додатку 2 до тендерної документацї визначено технічні характеристики товару (Фарба для бетонних підлог (доріг) біла (фасування по 2,8 кг ) та Фарба для горизонтальної розмітки доріг, біла (фасування по 25 кг )) із зазначенням фізико-хімічних показників предмета закупівлі.
Водночас, пунктом 1 «Перелік документів, які повинен надати учасник на підтвердження відповідності запропонованої продукції вимогам щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі» Додатку 2 до тендерної документації Замовника визначено, що сертифікати або паспорти якості виробника на кожне найменування продукції, інформація, що міститься у сертифікаті/паспорті якості повинна повністю підтверджувати відповідність продукції вимогам Замовника щодо фізико-хімічних показників предмету закупівлі, які містяться у цьому додатку, порівняння відповідності буде здійснюватися за нормативними показниками.
В складі тендерної пропозиції ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПОЛІСАН» надано паспорта якості щодо предмету закупівлі із порівняльною таблицею фізико-хімічних показників товару визначених тендерною документацією та запропонованих учасником.
Водночас, у вищезазначених паспортах окремі фізико-хімічні показники товару запропоновані ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПОЛІСАН» містять не нормативний показник, а відмітку «Відповідає».
Зокрема, у паспорті якості Фарба для бетонних підлог «ProBeton», біла ТМ «Farbex» -2.8 кг показник «Стійкість покриття до дії води, ступінь, не більше - 1», а також у паспорті якості Фарба для горизонтальної розмітки автомобільних доріг М, біла ТМ «Farbex» - 25кг показники «Колір плівки - повинен відповідати заводському еталонному зразку», «Коефіцієнт яскравості плівки, (β), білий, не менше: 0,60», «Адгезія, балів, не більше - 2», «Еластичність висушеної плівки при вигинанні, мм, не більше - 20», «Стійкість покриття до статичного впливу води, 3 % NaCl, 10 % NaОН за температури (20 ± 2) ºС, год., не менше: для доріг державного значення – 48, для доріг місцевого значення - 24», «Твердість плівки за маятниковим приладом типу ТМЛ, маятник типу А, відносних одиниць, не менше - 0,1», «Співвідношення товщини сформованого лакофарбового покриття до товщини рідкого шару фарби, умовні одиниці, не менше: для доріг держ. значення – 0,4, для доріг місц. значення – 0,36», «Показник індексу зношування Таберу, не більше – 265», «Час, по закінченню якого можна проїжджати по покриттю за температури (20±2)ºС та відносної вологості (65 ± 5) %, хв., не більше: для доріг держ. значення – 30, для доріг місц. значення - 45», «Зниження білизни лакофарбового покриття при взаємодії з бітумом, %, білий, не більше: 5» замість нормативного показника (показник, який використовується для порівняння) міститься відмітку «Відповідає».
Враховуючи зазначене, прошу надати відповідь на питання:
2. В який спосіб Замовником здійснено оцінку тендерної пропозиції ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПОЛІСАН» щодо відповідності фізико-хімічних показників товару, зазначених у паспортах якості, оскільки в деяких показник відсутня нормативна оцінка (яка передбачена тендерною документацією), а лише міститься відмітка «Відповідає»?
Як зазначено вище, учасники повинні надати етикетки на кожен вид продукції, яка пропонується Учасником, що повинні містити наступну інформацію: назва товару, назва виробника, строк придатності, нормативно-технічний документ за яким виготовлена запропонована продукція, знак відповідності вимогам Технічного регламенту, інформація про вимоги щодо вмісту ЛОС.
Водночас, моніторингом встановлено, що у етикетці на Фарбу для горизонтальної розмітки автомобільних доріг «Farbex», наданій в складі тендерної пропозиції ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПОЛІСАН» відсутня інформація про вимоги щодо вмісту ЛОС.
Враховуючи зазначене, прошу надати відповідь на питання:
3. Чи враховано під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПОЛІСАН» відсутність в етикетці на Фарбу для горизонтальної розмітки автомобільних доріг «Farbex» інформації про вимоги щодо вмісту ЛОС?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
c23c0863e14f4cf28ba28eb44fa74463
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
15.07.2025 16:57
Опис:
Відповідь на запит про надання пояснень (інформації, документів) Державної аудиторської служби України
У відповідь на запит про надання пояснень (інформації, документів) Західного офісу Держаудитслужби моніторингу закупівлі «Фарба для нанесення дорожньої горизонтальної розмітки ДК 021:2015: 44810000-1- Фарби» за ІD: UA-2025-05-08-001911-a, яка проводилась Комунальним підприємством «Комунальник» повідомляємо наступне.
По п.1.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ ТД Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
- перелік інших документів, які учасник подає у складі тендерної пропозиції, згідно з умовами та вимогами тендерної документації;
Пунктом 6 розділу ІІІ передбачено, що вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) визначені замовником з урахуванням вимог Закону та Особливостей та зазначені в Додатку № 2 до цієї тендерної документації.
Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також спосіб їх підтвердження, зазначено у Додатку №2 Тендерної документації.
Додаток № 2 містить перелік документів, які повинен надати учасник на підтвердження відповідності запропонованої продукції вимогам щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі, зокрема:
7. Етикетки на кожен вид продукції, яка пропонується Учасником, що повинні містити наступну інформацію: назва товару, назва виробника, строк придатності, нормативно-технічний документ за яким виготовлена запропонована продукція, знак відповідності вимогам Технічного регламенту, інформація про вимоги щодо вмісту ЛОС (по позиціям щодо яких встановлені вимоги щодо вмісту ЛОС). Зразки етикеток повинні бути чіткими, належного рівня зображення.
Отже, етикетки на кожен вид продукції, яка пропонується Учасником віднесені тендерною документацію до документів, які надаються на підтвердження відповідності запропонованої продукції вимогам щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином, зазначені у невідповідності тендерної пропозиції ТОВ «АЛЬТ-С» вимогам тендерної документації, а саме відсутність етикетки на запропоновану продукцію «Фарба для бетонних підлог АК-50 (доріг), біла (фасування по 2,8 кг)», не підлягають виправленню відповідно до пункту 43 Особливостей, оскільки стосуються інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Отже, тендерна пропозиція ТОВ "АЛЬТ-С" не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та була правомірно відхилена на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Правомірність ненадання вимоги про усунення невідповідностей в частині подачі саме етикетки на запропоновану продукцію та, як наслідок, відхилення тендерної пропозиції ТОВ "АЛЬТ-С" підтверджується практикою прийнятих рішень Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
По п.2.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ ТД Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
……
- перелік інших документів, які учасник подає у складі тендерної пропозиції, згідно з умовами та вимогами тендерної документації;
Пунктом 6 розділу ІІІ передбачено, що вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) визначені замовником з урахуванням вимог Закону та Особливостей та зазначені в Додатку № 2 до цієї тендерної документації.
Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також спосіб їх підтвердження, зазначено у Додатку №2 Тендерної документації.
Додаток № 2 містить перелік документів, які повинен надати учасник на підтвердження відповідності запропонованої продукції вимогам щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі, зокрема:
1. Сертифікати або паспорти якості виробника на кожне найменування продукції. Інформація, що міститься у сертифікаті/паспорті якості повинна повністю підтверджувати відповідність продукції вимогам Замовника щодо фізико-хімічних показників предмету закупівлі, які містяться у цьому додатку. Порівняння відповідності буде здійснюватися за нормативними показниками.
2. Копії окремих розділів ТУ/ДСТУ тощо згідно яких виготовляється запропонована учасником продукція (титульна сторінка, розділ «технічні вимоги», розділ «гарантії виробника» (на підтвердження відповідності вимогам щодо строку придатності), розділ, що містить вимоги стосовно вмісту ЛОС у запропонованій продукції (по позиціям щодо яких встановлені вимоги щодо вмісту ЛОС), завірені виробником продукції. Розділ з ТУ/ДСТУ, що містить «технічні вимоги» повинен підтверджувати відповідність запропонованої продукції вимогам щодо фізико-хімічних показників предмету закупівлі, які містяться у цьому додатку. Порівняння відповідності буде здійснюватися за нормативними показниками.
У разі, якщо запропонована Учасником «фарба для нанесення горизонтальної доріг» (позиція 2 предмету закупівлі), виготовляється за СОУ 42.1-37641918-116:2014 надання копій окремих розділів з нього у складі тендерної пропозиції не вимагається.
Відповідно до ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ від №3763-Т від 15.05.2025 та ЦІНОВОЇ ПРОПОЗИЦІЇ від 15.05.2025 № 3764-Т учасник ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПОЛІСАН» для участі у закупівлі запропоновано
1. Фарба для розмічання доріг М, біла ТМ "Farbex" – кг
2. Фарба для бетонних підлог "ProBeton", біла ТМ "Farbex".
Також у складі пропозиції учасник ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПОЛІСАН» надав:
1. Паспорт якості на «Фарба для бетонних підлог "ProBeton", біла ТМ "Farbex" – 2,8 кг» (фізико-хімічні показники: ТУ У 20.3-32318370-018:2020), який містить:
найменування показників, одиниці виміру;
норма (нормативні значення);
факт (фактичні значення результатів випробування партії товару)
2. Паспорт якості на «Фарба для горизонтальної розмітки автомобільних доріг М, біла ТМ "Farbex" - 25» (фізико-хімічні показники: СОУ 42.1-37641918-116:2014), який містить:
найменування показників, одиниці виміру;
норма (нормативні значення);
факт (фактичні значення результатів випробування партії товару)
3. Витяг з ТУ У 20.3-32318370-018:2020, який зокрема містить наступну інформацію:
«3.2 Показники якості матеріалів повинні відповідати вимогам і нормам.
Отже, надані учасником ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПОЛІСАН» паспорти якості та технічні умови містять інформацію стосовно конкретних нормативних значень фізико-хімічних показників продукції.
За результатом порівняння нормативних значень фізико-хімічних показників запропонованої продукції, які містяться у паспортах якості та технічних умовах встановлена їх відповідність вимогам Додатку 2.
Отже, у Замовника були відсутні підстави для відхилення пропозиції учасника ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПОЛІСАН».
Окремо зазначаємо, що умовами закупівлі, в тому числі проєктом договору, передбачалась поставка Товару окремими партіями протягом терміну дії Договору, в кількості та асортименті відповідно до заявок Покупця. Цим й обумовлене встановлення вимоги стосовно порівняння відповідності продукції, яку пропонуватимуть Учасники саме за нормативними показниками, оскільки це слугуватиме гарантією того, що Замовник у будь-якому випадку отримає продукцію з передбаченими технічними характеристиками, адже фактичні показники можуть коливатись від партії до партії, а надання Учасниками в межах пропозиції продукції з одними фактичними показниками не гарантує поставку продукту з тими самими (не гіршими) показниками.
По п.3.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ ТД Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
……
- перелік інших документів, які учасник подає у складі тендерної пропозиції, згідно з умовами та вимогами тендерної документації;
Пунктом 6 розділу ІІІ передбачено, що вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) визначені замовником з урахуванням вимог Закону та Особливостей та зазначені в Додатку № 2 до цієї тендерної документації.
Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також спосіб їх підтвердження, зазначено у Додатку №2 Тендерної документації.
Додаток № 2 містить перелік документів, які повинен надати учасник на підтвердження відповідності запропонованої продукції вимогам щодо технічних та якісних характеристик предмету закупівлі, зокрема:
7. Етикетки на кожен вид продукції, яка пропонується Учасником, що повинні містити наступну інформацію: назва товару, назва виробника, строк придатності, нормативно-технічний документ за яким виготовлена запропонована продукція, знак відповідності вимогам Технічного регламенту, інформація про вимоги щодо вмісту ЛОС (по позиціям щодо яких встановлені вимоги щодо вмісту ЛОС). Зразки етикеток повинні бути чіткими, належного рівня зображення.
Таблиця 1 Додатку 2 містить технічні характеристики товару (предмету закупівлі). При цьому Таблиця 1 Додатку 2 не містить вимог щодо вмісту ЛОС у частині предмету закупівлі «Фарба для горизонтальної розмітки доріг, біла».
Отже, наявність інформації щодо вмісту ЛОС на етикетці продукції, яку Учасники пропонували як еквівалент даної позиції не вимагалось.
У зв’язку з зазначеним під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО «ПОЛІСАН» відсутність в етикетці на Фарбу для горизонтальної розмітки автомобільних доріг «Farbex» інформації про вимоги щодо вмісту ЛОС не могла бути підставою для відхилення пропозиції.
Додатково повідомляємо, що вимоги стосовно вмісту летючих органічних сполук (ЛОС) та спосіб документального підтвердження відповідності запропонованої Учасниками продукції встановленим вимогам Замовником сформовано на основі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 02 жовтня 2018 року №1394 «Про затвердження Технічного регламенту щодо обмеження викидів летких органічних сполук унаслідок використання органічних розчинників у лакофарбових матеріалах для будівель та ремонту колісних транспортних засобів».
Відповідно до пункту 1 цього Технічного регламенту він визначає вимоги до лакофарбових матеріалів для будівель та ремонту колісних транспортних засобів щодо вмісту летких органічних сполук (ЛОС), що входять до їх складу.
Отже, даний Технічний регламент не розповсюджується на Фарбу для горизонтальної розмітки доріг, що підтверджує обґрунтованість не встановлення до даної позиції вимог щодо обмеження вмісту ЛОС.