-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015: 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи «Капітальний ремонт будівлі (покрівля молодшої школи) Черкаської ЗОШ І-ІІІ ступенів №7 Черкаської міської ради Черкаської області за адресою: вул. Добровольчих батальйонів, 13 в м. Черкаси»
Завершена
3 986 366.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 931.83 UAH
мін. крок: 0.5% або 19 931.83 UAH
Номер:
140cd5024d6741589466130abc4dcc06
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-06-25-000062
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
25.06.2025 00:00
Період моніторингу:
25.06.2025 16:16 - 17.07.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
25.06.2025 № 182
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу процедур закупівель/ закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами, доручення Держаудитслужби від 24.06.2025 № 003100-18/7830-2025,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 25.06.2025 № 182
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
5 UA-2025-05-06-014047-a 06.05.2025 Черкаська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 7 Черкаської міської ради Черкаської області виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Ольга КОВАЛЬОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо виконання вимог Постанови № 710 встановлено порушення пункту 4¹ постанови КМУ № 710.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлене порушення вимоги підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та вимогам законодавства, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26. 01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором від 13.06.2025 № 1 з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 липня 2025 року.
Предметом аналізу були такі питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність вимог тендерної документації положенням Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для Замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), виконання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова № 710), розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та вимогам законодавства, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Черкаської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 7 Черкаської міської ради Черкаської області (далі – Замовник) на 2025 рік UA-P-2025-05-06-016977-a, оголошення про проведення відкритих торгів (з особливостями), тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 06.05.2025, тендерні пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВЛАДОМ» (далі – ТОВ «ВЛАДОМ»), ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЖИЛ СІТІ БУД» (Далі – ТОВ «ЖИЛ СІТІ БУД»), ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СКАЙЛАЙТ-СЕРВІС» (Далі – ТОВ «СКАЙЛАЙТ-СЕРВІС»), протокол розкриття тендерних пропозицій від 21.05.2025, вимоги про усунення невідповідностей до 24.05.2025 та до 31.05.2025, протокольне рішення уповноваженої особи Замовника про відхилення учасника ТОВ «ВЛАДОМ» від 28.05.2025, протокольне рішення уповноваженої особи Замовника про відхилення учасника ТОВ «ЖИЛ СІТІ БУД» від 02.06.2025, протокольне рішення уповноваженої особи Замовника про визначення переможця закупівлі ТОВ «СКАЙЛАЙТ-СЕРВІС» від 04.06.2025, повідомлення про намір укласти договір оприлюднене в електронній системі закупівель 04.06.2025, договір підряду від 13.06.2025 № 1, додаткова угода від 01.07.2025 №1, пояснення надані Замовником на запити Східного офісу через електронну систему закупівель 01.07.2025, 07.07.2025.
Відповідно до пункту 4¹ Постанови № 710 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів необхідно забезпечити: обґрунтування та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Моніторингом установлено, що відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та отримувачів бюджетних коштів Державної казначейської служби України Замовник є розпорядником бюджетник коштів.
Проте, в порушення вимоги пункту 4¹ Постанови № 710 Замовником не оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті. Пояснення надані замовником 04.07.2025 не спростовують факту встановленого порушення.
Відповідно до Додатку 3 до тендерної документації Замовником визначено «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», який містить підсумкову відомість ресурсів із переліком необхідних будівельних матеріалів, виробів та комплектуючих, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», який містить в собі підсумкову відомість ресурсів із переліком необхідних будівельних матеріалів, виробів та комплектуючих.
Моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасника закупівлі ТОВ «СКАЙЛАЙТ-СЕРВІС» завантажена підсумкова відомість ресурсів(файл – «кошторис ЗОШ 7.pdf»). Проте, зазначена відомість містить в собі додаткові позиції, зокрема пункти 1–25 та пункти 63 та 64, що відсутні в Додатку 3 тендерної документації, зокрема в підсумковій відомості ресурсів, що не відповідає вимозі визначеній в Додатку 3 до тендерної документації в частині відомості ресурсів.
В ході моніторингу 10.07.2025 Замовником надані пояснення, що не спростовують факту встановленого порушення.
Отже тендерна пропозиція учасника ТОВ «СКАЙЛАЙТ-СЕРВІС» не відповідала встановленим умовам технічної специфікації щодо предмета закупівлі та відповідно підлягала відхиленню. Проте, в порушення пп. 2 п. 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника закупівлі ТОВ «СКАЙЛАЙТ-СЕРВІС», натомість визнав його переможцем та уклав договір підряду від 13.06.2025 № 1 на суму 3 955 588,28 грн.
Період усунення порушень:
18.07.2025 15:57 - 02.08.2025 00:00
Дата публікації висновку:
18.07.2025 15:57
Оскарження висновку в суді
Опис:
Відповідно до ч.10 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник не погодився з інформацією, викладеною у висновку, а тому оскаржив його до суду у встановленому порядку та строки. Замовник додатково зазначить в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання відповідної інформації
Дата публікації:
04.08.2025 21:56
Дата відкриття провадження:
19.08.2025 11:00
Номер відкриття провадження:
№580/8820/25
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовник повністю не погоджується із Висновком про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2025-05-06-014047-a, зокрема (але не виключно) з підстав, викладених Замовником 07.07.2025 р. у поясненні у відповідь на запит органу державного фінансового контролю, а також буде оскаржувати його до адміністративного суду у встановленому порядку та строки, про що буде повідомлено додатково
Дата публікації звіту:
25.07.2025 18:20
Запити/Пояснення
Номер:
06d04bc174384946bc94936d103ba281
Назва:
Запит на пояснення
Дата опублікування:
01.07.2025 15:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.07.2025 00:00
Опис:
Запит на пояснення
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6, пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Також просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, передбаченого постановою Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710.
2. Ознайомившись, з «Вимогою про усунення невідповідностей» до 24 травня 2025 15:53 учасником ТОВ «ВЛАДОМ» настала потреба у отриманні додаткових роз’яснень:
2.1. Відповідно до вказаної замовником невідповідності тендерної пропозиції замовника пп.1.1 п.1 ТД «Документи, які підтверджують відповідність Учасника встановленим кваліфікаційним критеріям» додатку 1 до тендерної документації учасником надано довідку про МТЗ від 19.05.2025 року №2025/03,
договори оренди вказаного обладнання №55 від 01.01.2025 та № 10 від 20.03.2025, та свідоцтва про реєстрацію:
Замовник зазначає: «На виконання вимог тендерної документації, ТОВ «ВЛАДОМ» надано довідку про наявність техніки від 19.05.2025 року №2025/03, в якій міститься інформація про марку та модель техніки, зокрема, автокран МАЗ 500 КС та екскаватор-навантажувач JCB 3CX, що не відповідає марці та моделі, зазначеній в наданих свідоцтвах про реєстрацію цих транспортних засобів.»
Отже, надайте пояснення, чому замовник вимагає усунення невідповідності, якщо документи, що вимагались у тендерній документації подані, а вказання в довідці моделі техніки не в повному обсязі (без уточнюючих індексів, таких як "3571" чи "14MFWM") саме по собі не є безумовною підставою для відхилення пропозиції, так як:
- Техніка однозначно ідентифікується – якщо з довідки та доданих документів (свідоцтв про реєстрацію, технічних паспортів тощо) зрозуміло, що мова йде про конкретні машини, які дійсно належать або перебувають у розпорядженні учасника, і ці документи не суперечать заявленій інформації.
- Технічні характеристики відповідають вимогам замовника – тобто якщо замовник не вимагав зазначення точних моделей аж до останньої літери/цифри, а лише вимагав підтвердження наявності певного виду техніки (наприклад, автокрана та екскаватора-навантажувача певної вантажопідйомності чи потужності).
2.2. Відповідно до вимоги № 2 замовник вимагає відповідно пп.1.2 п.1 «Документи, які підтверджують відповідність Учасника встановленим кваліфікаційним критеріям» обов’язкову наявність покрівельника будівельного.
На виконання встановленої вимоги учасник надав довідку від 19.05.2025 року №2025/04 та свідоцтва про присвоєння (підвищення) кваліфікації покрівельників Жовтобрюха Вадима Сергійовича та Короля Олександра Івановича (Файл - 4.3. Король, Жовтобрух Покрівельники сталевих покрівель) - "покрівельник сталевих покрівель".
Отже, надайте пояснення, чому замовник вимагає усунення невідповідності, якщо документи, що вимагались у тендерній документації подані, фактичні роботи згідно дефектного акту - Улаштування покрiвель шатрових iз металочерепицi, що є сталевим матеріалом, формованим у профіль. За Національним класифікатором професій ДК 003:2010, професія "Покрівельник будівельний" може охоплювати різні види робіт з дахами, у тому числі з металевими покриттями. Проте "Покрівельник з покриттям із сталевих листів" або "покрівельник сталевих покрівель" є вужчою спеціалізацією, яка охоплює роботи з металопрофілем, що є достатнім для виконання даного виду робіт. Окрім того, у тендерній документації не було чітко визначено, що мається на увазі саме "покрівельник будівельний" із ширшим або іншим профілем. Види робіт згідно з дефектним актом прямо стосуються робіт зі сталевим покриттям, що виконуються саме тими працівниками, яких задекларував учасник.
Стосовно невідповідності щодо відсутності посвідчення про проходження навчання і перевірку знань з питань охорони праці разом з відповідним протоколом (витягом з протоколу) Чубаря Василя Івановича учасником були надані довідка у довільній формі, посвідчення про проходження навчання і перевірку знань з питань охорони праці та пожежної безпеки разом з відповідними протоколами (витягами з протоколів) засідання комісії (Файли - 4.6.1. ОП 2; 4.6.2. Протокол ОП 2; 4.7. Чубар Пожежна безпека виконавець робіт_3)
Надайте пояснення, в чому саме виявлена невідповідність тендерної пропозиції учасника вимогам замовника?
2.3. На вимогу Відповідно пп.1.3 п.1 переліком вимог до аналогічного договору встановлено зокрема: розбирання лат [решетування] з дощок з прозорами, м2 – не менше 400. Учасник в складі тендерної пропозиції надав договір від 12.12.2023 року № 67, в межах якого згідно з дефектним актом виконано роботи зрозбирання лат [решетування] з брусків з прозорами, м2 – 1169,4.
Отже, надайте пояснення, чому замовник визначив це як невідповідність, якщо роботи з розбирання лат з брусків з прозорами є еквівалентними до робіт, визначених замовником як розбирання лат з дощок з прозорами, оскільки мають однакове функціональне та технологічне призначення, характер виконання, трудомісткість та інструментальне забезпечення? Окрім того, бруски і дошки – взаємозамінні матеріали для решетування і даний вид робіт не змінює сутності виду робіт – розбирання прозорого решетування, а отже учасником було підтверджено наявність в учасника досвіду у виконанні аналогічних за обсягом і складністю робіт.
Стосовно невідповідностей інших аналогічних договорів - замовником не встановлювалась вимога щодо наявності декількох аналогічних договорів, аналізом поки не розглядалась.
2.4. Стосовно невідповідності пропозиції учасника вимозі п.6 додатку 1 до ТД:
На виконання вимог тендерної документації, ТОВ «ВЛАДОМ» у складі тендерної пропозиції надано СЕРТИФIКАТ на систему управління щодо протидії корупції, виданий ТОВ «Центр оцiнки вiдповiдностi «ФАКТУМ»» від 28.03.2024 року № UA.CУ.37001.240221.03-24, дійний до 27.03.2027 року.
А також, надано АТЕСТАТ про акредитацію органу з сертифiкацiї ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВIДПОВIДАЛЬНIСТЮ «Центр оцiнки вiдповiдностi «ФАКТУМ»», який зареєстрований у Peєcтpi 29 листопада 2023 року за № 8О095, дiйсний до 02 жовтня 2026 року.
Замовник зазначає: «Проте, всупереч вимогам тендерної документації, наданий АТЕСТАТ про акредитацію ТОВ «Центр оцiнки вiдповiдностi «ФАКТУМ»» не підтверджує компетентність у сфері ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування». Отже, Учасником не надано чинний АТЕСТАТ про акредитацію органу з сертифікації, який видав сертифікат відповідності вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Отже, надайте пояснення на підставі яких саме факторів замовник визначив, що завантажений сертифікат (Файли - 9. ТОВ ВЛАДОМ_Сертифікат ISO 37001; 9.1. ЗВІТ 37001_1) не підтверджує компетентність у сфері ДСТУ ISO 37001:2018 ТОВ «ВЛАДОМ»?
2.5. Стосовно невідповідності пропозиції учасника вимозі пп.12.4 п.12 додатку 1 до тендерної документації, замовник зазначає: «На виконання вимог тендерної документації, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ВЛАДОМ» надана довідка від 19.05.2025 року №2025/10, в якій серед іншого зазначено, Статут, що затверджено Рішенням учасника №2/2024 від 26.04.2024 року. В той же час, в складі тендерної пропозиції надано Статут ТОВ «ВЛАДОМ», який затверджено Рішенням учасника №2/2024 від 26.03.2024 року, що суперечить даним, зазначеним у довідці.»
В той же час п. 2.6. Розділу 2 тендерної документації визначено Згідно з наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710 «Про затвердження Переліку формальних помилок» наведено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій у наступній редакції. Далі наведено опис формальних помилок, а саме: 2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа / унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та / або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та / або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.
Отже, надайте пояснення, яким чином формальна помилка при подані пропозиції розцінена замовником як невідповідність?
Номер:
461b09397fa54a5b816bb9b2dec4890e
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
04.07.2025 16:13
Опис:
У відповідь на запитання у межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «Код ДК 021:2015: 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи «Капітальний ремонт будівлі (покрівля молодшої школи) Черкаської ЗОШ І-ІІІ ступенів №7 Черкаської міської ради Черкаської області за адресою: вул. Добровольчих батальйонів, 13 в м. Черкаси» (UA-2025-05-06-014047-a) повідомляємо наступне:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник керувався наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», який встановлює порядок визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі, а також даними експертного звіту (позитивного) 250326-23/В від 11 квітня 2025, та зведеним кошторисним розрахунком на роботи, які і є предметом даної закупівлі. Під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі робіт замовники мають керуватися даними кошторисного розрахунку на об’єкт будівництва. Зведений кошторисний розрахунок – це кошторисний документ, який визначає повну вартість будівництва, враховуючи кошторисну вартість будівельних робіт, витрати на придбання устаткування, меблів та інвентарю, а також інші витрати.
2. Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, передбаченого постановою Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710.
Відповідно до пункту 24 Особливостей, Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082 (далі – Порядок), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Цей Порядок визначає процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі (далі - Порядок), яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель (далі - веб-портал), подання інформації, документів, звернень та скарг, одержання повідомлень через електронну систему закупівель. Відповідно до підпункту 1 пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710, рекомендовано органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Згідно пункту 4-1 вказаної Постанови, головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб`єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб`єкта управління об`єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб`єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Отже, вимоги визначені у підпункті 1 пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 року №710 є саме рекомендаціями. На разі питання щодо реалізації оприлюднення інформації про проведення закупівель, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, окрім електронної системи закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, на веб-сайті замовника вивчається з урахуванням технічної можливості такого веб-сайту.
2.1. На запитання: «Чому замовник вимагає усунення невідповідності, якщо документи, що вимагались у тендерній документації подані, а вказання в довідці моделі техніки не в повному обсязі (без уточнюючих індексів, таких як "3571" чи "14MFWM") саме по собі не є безумовною підставою для відхилення пропозиції, так як: - Техніка однозначно ідентифікується – якщо з довідки та доданих документів (свідоцтв про реєстрацію, технічних паспортів тощо) зрозуміло, що мова йде про конкретні машини, які дійсно належать або перебувають у розпорядженні учасника, і ці документи не суперечать заявленій інформації.
Повідомляємо, що відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Тендерну документацію по даній процедурі закупівлі розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості).
Цей Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною 2 статті 22 Закону.
Частиною 2 статті 16 Закону передбачено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно з огляду на специфіку предмета закупівлі, з урахуванням частини 3 статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Отже, Замовником цієї процедури закупівлі було розроблено тендерну документацію, відповідно пп.1.1 п.1 «Документи, які підтверджують відповідність Учасника встановленим кваліфікаційним критеріям» додатку 1 до тендерної документації, вимагалось: Учасник повинен підтвердити наявність в нього власної техніки (надати документи, що підтверджують власність (свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів, договори купівлі – продажу, балансова відомість, тощо)) або залученої (надати договори оренди (суборенди), найму, надання послуг, додатково надати свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів), а саме обов’язкова наявність: - Екскаватора одноковшевого дизельного на пневмоколісному ходу, місткість ковша не менше 0,25 м3; - Крана на автомобільному ходу, вантажопідйомністю до 10 т. Крім того, учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати довідку про наявність техніки у відповідності із формою, викладеною нижче. На виконання вимог тендерної документації, ТОВ «ВЛАДОМ» надано довідку про наявність техніки від 19.05.2025 року №2025/03, в якій передбачена наявність зазначення інформації про марку та модель техніки, що буде залучена таким підрядником, зокрема, вказано автокран МАЗ 500 КС та екскаватор-навантажувач JCB 3CX, водночас відповідно до вимог документації також надано свідоцтва про реєстрацію цих транспортних засобів, однак інформація у довідці та свідоцтвах не співпадає, є відмінною, крім того, в складі тендерної пропозиції ТОВ «ВЛАДОМ» надано свідоцтво про реєстрацію машин на екскаватор-навантажувач марки JCB 3CX 14MFWM не в повному обсязі, а тому Замовник керуючись вимогами законодавства відповідно до п. 43 Особливостей надав учаснику ТОВ «ВЛАДОМ» можливість усунути виявлені невідповідності. Проте вказаний учасник проігнорував її та не виправив їх, тому був правомірно відхилений Замовником.
2.2. На запитання: «Чому замовник вимагає усунення невідповідності щодо покрівельника будівельного, якщо документи, що вимагались у тендерній документації подані», повідомляємо, що відповідно пп.1.2 п.1 «Документи, які підтверджують відповідність Учасника встановленим кваліфікаційним критеріям» додатку 1 до тендерної документації, вимагалось: Учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати довідку у довільній формі, що містить інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, із зазначенням: ПІБ, найменування посади, стажу роботи (роки), а саме обов’язкова наявність таких працівників: - Виконавець робіт; - Головний інженер; - ПОКРІВЕЛЬНИК БУДІВЕЛЬНИЙ. На підтвердження інформації щодо наявності працівників, які зазначені учасником в довідці, Учаснику необхідно, у складі тендерної пропозиції, надати трудові книжки (сторінки, що містять записи), або накази про призначення на посаду та/або суміщення посад/сумісництво (у разі наявності), або цивільно-правові договори. На підтвердження належної кваліфікації покрівельника будівельного Учасник додатково повинен надати оригінал або копію свідоцтва про присвоєння (підвищення) такої кваліфікації із зазначенням відповідного розряду.
ТОВ «ВЛАДОМ» надано довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 19.05.2025 року №2025/04, в якій міститься інформація щодо ПОКРІВЕЛЬНИКІВ Жовтобрюха Вадима Сергійовича та Короля Олександра Івановича. Звертаємо увагу, що згідно вимог тендерної документації, вимагалась обов’язкова наявність ПОКРІВЕЛЬНИКА БУДІВЕЛЬНОГО. Отже, всупереч вимогам тендерної документації, Учасником не підтверджено наявність покрівельника будівельного. Крім того, всупереч вимогам тендерної документації, не надано підтвердження належної кваліфікації покрівельника будівельного, а саме - оригінал або копію свідоцтва про присвоєння (підвищення) такої кваліфікації із зазначенням відповідного розряду. Зауважуємо, що вказана умова тендерної документації була визначена із дати оголошення процедури закупівлі, змін до неї вносилось, та впродовж строку уточнень та оскарження від учасників ані звернень, ані скарг не надходило, отже умови документації були зрозумілі усім потенційним учасникам, в тому числі і ТОВ «ВЛАДОМ», крім того інші учасники цієї закупівлі ТОВ «ЖИЛ СІТІ БУД» та ТОВ «СКАЙЛАЙТ-СЕРВІС» вказану вимогу щодо підтвердження наявності покрівельника будівельного виконали. Міркування наведені у запиті про надання пояснень посадових осіб Східного офісу Держаудитслужби є хибними, такими, що ґрунтуються на власній інтерпретації умов тендерної документації, спотворенні та перекручуванні фактів, що є неприпустимим для контролюючого органу, поскільки як умови документації публічної закупівлі повинні бути однозначно і чітко зрозумілими для усіх учасників, так і їх трактування не має містити альтернатив, аналогій чи поля для маніпуляцій. Замовник керуючись вимогами законодавства відповідно до п. 43 Особливостей надав учаснику ТОВ «ВЛАДОМ» можливість усунути виявлені невідповідності. Проте вказаний учасник проігнорував її та не виправив їх, тому був правомірно відхилений Замовником.
На питання: «Стосовно невідповідності щодо відсутності посвідчення про проходження навчання і перевірку знань з питань охорони праці разом з відповідним протоколом (витягом з протоколу) Чубаря Василя Івановича», повідомляємо, що умовами тендерної документації передбачено надання учасниками на інженерно-технічних працівників (головного інженера та ВИКОНАВЦЯ РОБІТ, інформація про яких зазначена в довідці), посвідчення про проходження навчання і перевірку знань з питань охорони праці та пожежної безпеки разом з відповідними протоколами (витягами з протоколів) засідання комісії. Учасником ТОВ «ВЛАДОМ» у довідці про наявність працівників вказано посаду Чубаря В.І. – виконавець робіт, в той час як посвідчення та протокол про проходження навчання і перевірку знань з питань охорони праці №68-04-04-24 від 04.04.2024 року надано на особу, що займає посаду - майстра будівельних та монтажних робіт, а не виконавця робіт, отже не надано посвідчення про проходження навчання і перевірку знань з питань охорони праці разом з відповідним протоколом (витягом з протоколу) засідання комісії на цього виконавця робіт. Замовник керуючись вимогами законодавства відповідно до п. 43 Особливостей надав учаснику ТОВ «ВЛАДОМ» можливість усунути виявлені невідповідності. Проте вказаний учасник проігнорував її та не виправив їх, тому був правомірно відхилений Замовником.
2.3. На запитання: «Чому замовник визначив невідповідність роботи з розбирання лат з брусків з прозорами не еквівалентними до розбирання лат з дощок з прозорами», повідомляємо, що вказана умова тендерної документації була визначена із дати оголошення процедури закупівлі, змін до неї вносилось, та впродовж строку уточнень та оскарження від учасників ані звернень, ані скарг не надходило, отже умови документації були зрозумілі усім потенційним учасникам, в тому числі і ТОВ «ВЛАДОМ», крім того інші учасники цієї закупівлі ТОВ «ЖИЛ СІТІ БУД» та ТОВ «СКАЙЛАЙТ-СЕРВІС» вказану вимогу виконали. Міркування наведені у запиті про надання пояснень посадових осіб Східного офісу Держаудитслужби є хибними, такими, що ґрунтуються на власній інтерпретації умов тендерної документації, спотворенні та перекручуванні фактів, що є неприпустимим для контролюючого органу, поскільки як умови документації публічної закупівлі повинні бути однозначно і чітко зрозумілими для усіх учасників, так і їх трактування не має містити альтернатив, аналогій чи поля для маніпуляцій. Замовник керуючись вимогами законодавства відповідно до п. 43 Особливостей надав учаснику ТОВ «ВЛАДОМ» можливість усунути виявлені невідповідності. Проте вказаний учасник проігнорував її та не виправив їх, тому був правомірно відхилений Замовником.
2.4. На запитання: «На підставі яких саме факторів замовник визначив, що завантажений сертифікат (Файли - 9. ТОВ ВЛАДОМ_Сертифікат ISO 37001; 9.1. ЗВІТ 37001_1) не підтверджує компетентність у сфері ДСТУ ISO 37001:2018 ТОВ «ВЛАДОМ», повідомляємо, що відповідно п.6 додатку 1 до тендерної документації, вимагалось надання чинного сертифікату на систему управління щодо протидії корупції стосовно будування житлових і нежитлових будівель; робіт покрівельних відповідності вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», виданий на ім’я Учасника, разом зі звітом про проведення останньої перевірки (первинної чи повторної сертифікації) системи управління щодо протидії корупції на відповідність вищевказаним вимогам. Додатково в складі тендерної пропозиції Учасником надається чинний АТЕСТАТ про акредитацію органу з сертифікації, який видав сертифікат. На виконання вимог тендерної документації, ТОВ «ВЛАДОМ» у складі тендерної пропозиції надано СЕРТИФIКАТ на систему управління щодо протидії корупції, виданий ТОВ «Центр оцiнки вiдповiдностi «ФАКТУМ» від 28.03.2024 року № UA.CУ.37001.240221.03-24, дійний до 27.03.2027 року. А також, надано АТЕСТАТ про акредитацію органу з сертифiкацiї ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВIДПОВIДАЛЬНIСТЮ «Центр оцiнки вiдповiдностi «ФАКТУМ», який зареєстрований у Peєcтpi 29 листопада 2023 року за № 8О095, дiйсний до 02 жовтня 2026 року. Проте, всупереч вимогам тендерної документації, наданий АТЕСТАТ про акредитацію ТОВ «Центр оцiнки вiдповiдностi «ФАКТУМ» не підтверджує компетентність у сфері ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування». Отже, перелік компетентності органу з сертифікації не розповсюджується на сферу ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT).
Замовник керуючись вимогами законодавства відповідно до п. 43 Особливостей надав учаснику ТОВ «ВЛАДОМ» можливість усунути виявлені невідповідності. Проте вказаний учасник проігнорував її та не виправив їх, тому був правомірно відхилений Замовником.
2.5. На запитання: «Стосовно невідповідності пропозиції учасника вимозі пп.12.4 п.12 додатку 1 до тендерної документації, замовник зазначає: «На виконання вимог тендерної документації, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ВЛАДОМ» надана довідка від 19.05.2025 року №2025/10, в якій серед іншого зазначено, Статут, що затверджено Рішенням учасника №2/2024 від 26.04.2024 року. В той же час, в складі тендерної пропозиції надано Статут ТОВ «ВЛАДОМ», який затверджено Рішенням учасника №2/2024 від 26.03.2024 року, що суперечить даним, зазначеним у довідці.» повідомляємо, що установчий документ юридичної особи приватного права може змінюватися у відповідності до потреб та необхідності суб’єкта господарювання, а тому визначати дату статуту учасника як технічну чи формальну помилку не припустимо, поскільки редакції статутів від 26.04.2024 та 26.03.2024 можуть бути протилежно різними. Замовник керуючись вимогами законодавства відповідно до п. 43 Особливостей надав учаснику ТОВ «ВЛАДОМ» можливість усунути виявлені невідповідності. Проте вказаний учасник проігнорував її та не виправив їх, тому був правомірно відхилений Замовником.
Номер:
1aeb6891dd3f4a4aa78ee5d3016495b6
Назва:
Запит на пояснення - 2
Дата опублікування:
07.07.2025 16:34
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.07.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6, пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надайте пояснення, чому тендерна пропозиція учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СКАЙЛАЙТ-СЕРВІС" та укладений договір від 13.06.2025 № 1не відповідає умовам тендерної пропозиції а саме «Пiдсумкова вiдомiсть ресурсiв» тендерної документації не містить п.1-25 та додані п. 63,64, які відсутні у тендерній документації?
2. Надайте пояснення, чому Замовником зазначено у вимозі про усунення невідповідностей до 31 травня 2025 17:45: «Отже, Учасником не надано підтвердження грошового забезпечення (покриття) до банківської гарантії №1432/05/А/BG, виданої АТ «ОКСІ БАНК», від 20.05.2025 року.»
При цьому, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ "ЖИЛ СІТІ БУД", а надав 24 години на усунення невідповідностей.
3. Відповідно пункту 1 Додатку 1, Учасник на підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт, учасник процедури закупівлі має надати «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Учасник повинен підтвердити наявність в нього власної техніки (надати документи, що підтверджують власність (свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів, договора купівлі – продажу, балансова відомість, тощо)) або залученої (надати договора оренди (суборенди), найму, надання послуг, додатково надати свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів), а саме обов’язкова наявність:
- Екскаватора одноковшевого дизельного на пневмоколісному ходу, місткість ковша не менше 0,25 м3;
- Крана на автомобільному ходу, вантажопідйомністю до 10 т.
Крім того, учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати довідку про наявність техніки у відповідності із формою».
Для підтвердження наявності зазначеного у довідці обладнання учасник надав Довідку від 12.05.2025 № 58 (Файл – довідка техніка), в яких зазначається перелік матеріально-технічної бази. Однак, на момент розкриття тендерних пропозицій, цей перелік не відповідає в повному обсязі матеріально-технічній базі, яка визначена учасником в підсумкових відомостях ресурсів.
Так, у довідці відсутні обладнання необхідне для виконання даних робіт: Автомобілі бортові, вантажопідйомність 5 т; Кран переносний, вантажопідйомність 1 т; Навантажувачі одноковшеві вантажопідйомність 1 т; Підіймачі вантажопасажирські, вантажопідйомність 0,8 т; Компресори пересувні з двигуном внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа [7 ат], продуктивність 2,2 м3/хв; Компресори пересувні з електродвигуном, тиск 600 кПа [6 ат], продуктивність 0,5 м3/хв; Екскаватори одноковшеві дизельні на пневмоколісному ходу, місткість ковша 0,25м3; Машини свердлильні електричні Молотки відбійні пневматичні, при роботі від пересувних компресорних станцій Агрегати фарбувальні високого тиску для фарбування поверхонь конструкцій, потужність 1 кВт
Надайте пояснення яким чином замовник підтвердив наявність зазначеного обладнання, якщо воно не зазначене у довідці про наявність техніки?
Пояснення (інформацію, документи), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі. За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України
Номер:
6f4d53b22680418da62b753c4a42da96
Назва:
Пояснення на запит 2
Дата опублікування:
10.07.2025 23:43
Опис:
У відповідь на Запит на пояснення - 2 у межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «Код ДК 021:2015: 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи «Капітальний ремонт будівлі (покрівля молодшої школи) Черкаської ЗОШ І-ІІІ ступенів №7 Черкаської міської ради Черкаської області за адресою: вул. Добровольчих батальйонів, 13 в м. Черкаси» (UA-2025-05-06-014047-a) повідомляємо наступне:
1. Надайте пояснення, чому тендерна пропозиція учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СКАЙЛАЙТ-СЕРВІС" та укладений договір від 13.06.2025 № 1 не відповідає умовам тендерної пропозиції а саме «Пiдсумкова вiдомiсть ресурсiв» тендерної документації не містить п.1-25 та додані п. 63,64, які відсутні у тендерній документації?
Як зазначалося в попередньому поясненні, тендерну документацію по даній процедурі закупівлі розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості). При цьому відповідно до пункту 4 розділу І “Загальні положення” Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (зі змінами) визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням положень кошторисних норм України "Настанова з визначення вартості будівництва", затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 "Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт", затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301. Водночас відповідно до пункту 33 частини першої статті 1 Закону технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно з статтею 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, як, зокрема, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. При цьому тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Отже, замовник самостійно у тендерній документації установлює вимоги, які передбачені законодавством, з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону. Тендерна документація розроблена замовником і містить перелік необхідних складових, визначених частиною 2 статті 22 Закону, зокрема проект договору про закупівлю, а також інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію.
Частиною 4 ст.41 Закону визначено, що умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов`язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення піни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
При цьому, звертаємо увагу на те, що сам проект договору, що є Додатком №4 до тендерної документації, та укладений Договір підряду №1 від 13.06.2025 (надалі – Договір) є абсолютно ідентичними, а ціна останнього в п.3.1. (3955588,28 грн. з ПДВ) повністю відповідає змісту тендерної пропозиції ТОВ "СКАЙЛАЙТ-СЕРВІС" за результатами електронного аукціону переможця процедури закупівлі. Щодо того, що «Пiдсумкова вiдомiсть ресурсiв» (Додаток №5 до Договору) містить додатково п.1-25 та додані п. 63,64, які не були зазначені в тендерній документації, необхідно зазначити наступне:
Згідно підпунктів 6.1. і 6.2. Розділу ІІІ тендерної документації Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 3 до цієї тендерної документації. Учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції інформацію та документи, згідно Додатку 1 до тендерної документації, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника вимогам (технічним, якісним, кількісним та іншим) до предмета закупівлі, установленим замовником. Перелік робіт та їх обсяги наведено у Додатку 3 цієї документації. У п.3. Додатку 1 до тендерної документації зазначено, що для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, встановленим в Додатку 3 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції надає сформовану з урахуванням вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281, кошторисну документацію, у форматі PDF, яка має складатися з: договірної ціни (тверда), пояснювальної записки, локального (их) кошторису (ів) та підсумкової відомості ресурсів.
У разі, якщо учасник пропонує виконання робіт, які є предметом цієї закупівлі, з використанням еквівалентних матеріалів, що зазначені у технічному завданні, такий учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції:
- таблицю із зазначенням порівняльних характеристик запропонованих еквівалентних матеріалів з тими, що передбачені технічним завданням (Додаток 3 до тендерної документації).
Як вбачається із наданого у складі тендерної пропозиції переможцем закупівлі файлу «кошторис ЗОШ 7», міститься Договірна ціна, що визначена згідно Настанови з визначення вартості будівництва» (надалі по тексту - Настанова), і Підсумкова відомість ресурсів (сторінки 10-15), яка складена з використанням Програмного комплексу АВК - 5 (3.10.0).
Водночас, пунктом 5.1. Настанови передбачено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією. Договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків.
Наказом Мінекономіки 22 листопада 2024 року № 26335 затверджено «Методичні рекомендації щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі - Рекомендації). Пунктом 2 Розділу ІV. Рекомендацій визначено, що відповідно до Настанови та Порядку застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення при визначенні вартості будівництва, затвердженого наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 25.06.2021 № 162, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.09.2021 за № 1225/36847, ціна тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проєктних рішень за об’єктом будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проєктною документацією.
Таким чином, Закон вимагає, щоб умови договору про закупівлю не відрізнялися від змісту тендерної пропозиції. У цьому зв`язку важливо розуміти, що умови договору про закупівлю не повинні саме сутнісно, змістовно виходити за рамки тендерної пропозиції. Умови Договору в порівнянні з проектом до тендерної документації за своїм наповненням не визначають нових договірних зобов`язань, не звужують чи, навпаки, не розширюють договірних зобов`язань сторін, які витікають із тендерних пропозицій і тендерної документації, й не суперечать останнім, а отже не можуть мати наслідком нікчемність договору про закупівлю.
Таким чином, укладений з переможцем закупівлі Договір відповідає вимогам тендерної документації (в т.ч. проекту договору), Закону, Настанові і Рекомендаціям.
2. Надайте пояснення, чому Замовником зазначено у вимозі про усунення невідповідностей до 31 травня 2025 17:45: «Отже, Учасником не надано підтвердження грошового забезпечення (покриття) до банківської гарантії №1432/05/А/BG, виданої АТ «ОКСІ БАНК», від 20.05.2025 року.» При цьому, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ "ЖИЛ СІТІ БУД", а надав 24 години на усунення невідповідностей.
Механізм 24 години розширив свою дію в частині переліку документів та інформації в тендерній пропозиції (ТП), які можуть бути виправлені учасниками. І цьому посприяла Постанова КМУ №1178, яка затвердила Особливості. Раніше, за тими правилами, які передбачав Закон, під виправлення потрапляли тільки ті документи, що підтверджували відповідність учасника кваліфікаційним критеріям за статтею 16 Закону та можливість виправлення невідповідностей щодо повноваження особи, яка підписує ТП та/або договір про закупівлю. Все інше не підлягало виправленню протягом 24 годин. Якщо замовник під час розгляду ТП учасника процедури закупівлі виявить невідповідність в інформації та / або документах, що подані учасником у ТП та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він має розмістити повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в системі Прозорро. Таке повідомлення замовник розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, так визначає пункт 43 Особливостей.
Відповідно до роз’яснень (відповідей) Мінекономіки на запити № 1174/2022 , № 1236/2022 та № 1068/2022 форма забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції та Вимоги до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції затверджені наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 (зі змінами) (далі — наказ № 2628). У разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями за встановленою наказом № 2628 формою, то такі невідповідності підлягають виправленню згідно Особливостей. Натомість не підлягає виправленню згідно Особливостей випадок відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником. АМКУ у рішенні № 16138-р/пк-пз від 01.10.2024 також висловив відповідну правову позицію (подібну тій, що зазначена у відповідях Мінекономіки на запити № 1174/2022 , № 1236/2022 та № 1068/2022), згідно якої
Замовник, не надавши учаснику можливість виправити невідповідності у банківській гарантії, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Звертаємо увагу, що надання учаснику можливості на усунення невідповідностей є обов’язком, а не правом замовника. Відхиливши тендерну пропозицію учасника ТОВ "ЖИЛ СІТІ БУД", і не надавши 24 години на усунення невідповідностей, мало б місце неправомірне відхилення учасника, порушення вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону, за що передбачена відповідна відповідальність та інші негативні наслідки до результатів закупівлі.
3. Відповідно пункту 1 Додатку 1, Учасник на підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт, учасник процедури закупівлі має надати «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Учасник повинен підтвердити наявність в нього власної техніки (надати документи, що підтверджують власність (свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів, договора купівлі – продажу, балансова відомість, тощо)) або залученої (надати договора оренди (суборенди), найму, надання послуг, додатково надати свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів), а саме обов’язкова наявність: - Екскаватора одноковшевого дизельного на пневмоколісному ходу, місткість ковша не менше 0,25 м3; - Крана на автомобільному ходу, вантажопідйомністю до 10 т. Крім того, учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати довідку про наявність техніки у відповідності із формою». Для підтвердження наявності зазначеного у довідці обладнання учасник надав Довідку від 12.05.2025 № 58 (Файл – довідка техніка), в яких зазначається перелік матеріально-технічної бази. Однак, на момент розкриття тендерних пропозицій, цей перелік не відповідає в повному обсязі матеріально-технічній базі, яка визначена учасником в підсумкових відомостях ресурсів. Так, у довідці відсутні обладнання необхідне для виконання даних робіт: Автомобілі бортові, вантажопідйомність 5 т; Кран переносний, вантажопідйомність 1 т; Навантажувачі одноковшеві вантажопідйомність 1 т; Підіймачі вантажопасажирські, вантажопідйомність 0,8 т; Компресори пересувні з двигуном внутрішнього згоряння, тиск до 686 кПа [7 ат], продуктивність 2,2 м3/хв; Компресори пересувні з електродвигуном, тиск 600 кПа [6 ат], продуктивність 0,5 м3/хв; Екскаватори одноковшеві дизельні на пневмоколісному ходу, місткість ковша 0,25м3; Машини свердлильні електричні Молотки відбійні пневматичні, при роботі від пересувних компресорних станцій Агрегати фарбувальні високого тиску для фарбування поверхонь конструкцій, потужність 1 кВт Надайте пояснення яким чином замовник підтвердив наявність зазначеного обладнання, якщо воно не зазначене у довідці про наявність техніки?
Як зазначалося вище, пунктом 28 Особливостей, встановлено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. Зокрема, у тендерній документації повинна міститись інструкція з підготовки тендерних пропозицій. При цьому, тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації (абзац 10 п.28 Особливостей).
Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації (абзаци 1 і 2 п.31 Особливостей). При цьому тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Отже, замовник самостійно у тендерній документації установлює вимоги, які передбачені законодавством, з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону. Тендерна документація розроблена замовником і містить перелік необхідних складових, визначених частиною 2 статті 22 Закону. У пункті 1 Додатку 1 до тендерної документації зазначено Документи, які підтверджують відповідність Учасника встановленим кваліфікаційним критеріям.
Зокрема в підпункті 1.1 вказано про Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. Учасник повинен підтвердити наявність в нього власної техніки (надати документи, що підтверджують власність (свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів, договора купівлі – продажу, балансова відомість, тощо)) або залученої (надати договора оренди (суборенди), найму, надання послуг, додатково надати свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів), а саме обов’язкова наявність:- Екскаватора одноковшевого дизельного на пневмоколісному ходу, місткість ковша не менше 0,25 м3;- Крана на автомобільному ходу, вантажопідйомністю до 10 т. Крім того, учасник в складі тендерної пропозиції повинен подати довідку про наявність техніки у відповідності із формою, викладеною в підпункті 1.1. Інших вимог до учасників тендерна документація не містила. Водночас, вимогами тендерної документації не передбачалося на підтвердження наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт, надання учасником процедури закупівлі виключно і лише матеріально-технічної бази, яка визначена учасником в підсумкових відомостях ресурсів, а лише тієї, що визначена у пункті 1 Додатку 1 до тендерної документації.