-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Донорські кошти
Шкільні меблі (Засоби навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій "Нова українська школа")
КПКВ 0611181: Співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти "Нова українська школа" 0611182: Виконання заходів, спрямованих на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти "Нова українська школа" за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам
Завершена
141 210.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 706.05 UAH
мін. крок: 0.5% або 706.05 UAH
Номер:
ee027b83da5a4416b0a8b2a8515d6810
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-26-000059
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.05.2025 00:00
Період моніторингу:
26.05.2025 17:31 - 17.06.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
26.05.2025 №80-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник
Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 26.05.2025 №80-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
7.UA-2025-05-06-006958-a, 06.05.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП «Кошова Аліна Олександрівна» установлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Особливостей № 1178, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, підписаної між Україною та Європейським Союзом 21.05.2024 у м. Києві та 22.05.2024 у м. Брюсселі та ратифікованої Законом України від 06.06.2024 № 3786-IX (далі – Рамкова угода).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік ліцею №2 Калинівської міської ради Вінницької області (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 06.05.2025 (протокол № 24), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію фізичної особи - підприємця Кошової Аліни Олександрівни (далі – ФОП «Кошова Аліна Олександрівна»), рішення уповноваженої особи від 15.05.2025 (протокол № 26), повідомлення про намір укласти договір, договір поставки від 23.05.2025 № 107 (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 30.05.2025 та 05.06.2025 через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу установлено, що у пункті 12 додатку 2 «Технічна специфікація» тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо надання у складі тендерної пропозиції копії протоколу випробувань від акредитованої лабораторії НААУ на відповідність пропонованих лотків (згідно із зазначеними основними технічними характеристиками) вимогам ДСТУ EN 71-1:2019, ДСТУ EN 71-2:2022, ДСТУ EN 71-3:2022.
Однак, у тендерній пропозиції учасника ФОП «Кошова Аліна Олександрівна» відсутня копія протоколу випробувань від акредитованої лабораторії НААУ на відповідність пропонованих лотків вимогам ДСТУ EN 71-1:2019, ДСТУ EN 71-2:2022, ДСТУ EN 71-3:2022, чим порушено вимоги пункту 12 додатку 2 «Технічна специфікація» тендерної документації.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (далі – Управління) від 03.06.2025 щодо зазначеного Замовник пояснив, що «Відповідно до додатку 2 тендерної документації Учасник мав надати копії протоколів випробувань від акредитованої лабораторії НААУ на відповідність пропонованих лотків (згідно із зазначеними основними технічними характеристиками) вимогам ДСТУ EN 71-1:2019, ДСТУ EN 71-2:2022, ДСТУ EN 71-3:2022. Першочергово уповноваженою особою не було виявлено невідповідності документів, у зв’язку з цим не було надано 24 години на можливість прикріплення належних, при цьому учасником закупівлі було додано необхідні протоколи електронним шляхом».
Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей №1178.
Враховуючи вищевикладене, Замовник на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ФОП «Кошова Аліна Олександрівна» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей №1178, а обрав його переможцем та уклав з ним Договір загальною вартістю 126 179,60 грн.
Абзацом 2 пункту 10 Особливостей № 1178 визначено, що за результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням Особливостей № 1178.
Відповідно до вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Однак, моніторингом установлено, що Замовник на порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону в електронній системі закупівель не оприлюднив документи, що підтверджують технічні, якісні та кількісні характеристики товару (додаток № 2), які відповідно до пункту 15.2 розділу 15 Договору є його невід’ємною частиною.
На запит Управління щодо причин неоприлюднення вищевказаних документів, Замовником повідомлено, що «…уповноваженою особою було допущено технічну помилку, яка полягає в тому, що документи, що підтверджують технічні, якісні та кількісні характеристики товару (додаток № 2), які відповідно до пункту 15.2 розділу 15 договору поставки від 23 травня 2025 року № 107 є його невід’ємною частиною не були оприлюднені разом з Договором, оскільки при завантажені стався збій в роботі інтернет мережі».
В ході моніторингу Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено додаток 2, що є невід’ємною частиною Договору.
Період усунення порушень:
13.06.2025 14:53 - 28.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
13.06.2025 14:53
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація про усунення порушень
Виконали заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором №107 від 23.05.2025 р. та оприлюднили через електронну систему закупівель інформацію та документ, що свідчить про вжиття таких заходів (Додаткова угода №1 від 18.06.2025 р.).
Дата публікації звіту:
20.06.2025 11:20
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто.
Дата публікації:
20.06.2025 12:30
Запити/Пояснення
Номер:
96cfb990af2d45958153ea6930a09e4a
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
28.05.2025 14:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі шкільних меблів (засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій «Нова українська школа») (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-05-06-006958-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з питань:
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію чи розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) на вебсайті, якщо так, то надати посилання яке буде доступне для перегляду.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
c1def03ba73e4cf9bbaa0eb7282c5c7a
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень щодо закупівлі UA-2025-05-06-006958-a
Дата опублікування:
30.05.2025 15:54
Опис:
На виконання вимог запиту Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, що надійшов у межах здійснення моніторингу закупівлі шкільних меблів (засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій «Нова українська школа»), розпочатого 26.05.2025 р. відповідно до п. 6 та 11 ст. 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пп. 2, 9 п. 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, надаємо таку інформацію та пояснення.
1. Обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі
Бюджетні призначення були здійсненні на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 31.12.2024 р. №1554 та основі рішень №4481 Калинівської міської ради Вінницької області 70 сесії 8 скликання від 14.01.2025 р. та №4500 72 сесії 8 скликання від 19.03.2025 р. (Додаток 1), з урахуванням листа МОН №1/583-25 від 10.01.2025 р., згідно з яким передбачена першочерговість забезпечення необхідним обладнанням навчальних кабінетів природничої освітньої галузі.
Очікувана вартість предмета закупівлі сформована відповідно до наказу Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №275 від 18.02.2020 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» (зі змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 649 від 07.04.2020, наказом Міністерства економіки № 904 від 11.02.2023).
Згідно з п. 1 розділу ІІІ «Методи визначення очікуваної вартості» було визначено очікувану ціну за одиницю, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних, що розраховується за такою формулою:
Цод = (Ц1 +… + Цк) / К,
де: Цод - очікувана ціна за одиницю;
Ц1, Цк - ціни, отримані з відкритих джерел інформації, приведені до єдиних умов;
К - кількість цін, отриманих з відкритих джерел інформації.
Було проаналізовано ціни за комплект стіл 1-місний, №4-7 + стілець Т-подібний з покриттям HPL, №4-7 із 6 джерел інформації (скрини додаються, Додаток 2) і обраховано очікувану ціну:
Цод = (4044 +3884+4400+4044+4044+3800)/6=4036 (грн)
Також було проаналізовано ціни за стіл письмовий без полиці 1200х600х750 мм із 6 джерел інформації (скрини додаються, Додаток 3) і обраховано очікувану ціну:
Цод = (1635+1530+1989+1701+1630+1780)/6=1710,80 (грн)
Аналіз цін за стінку для дидактичних матеріалів, зроблений на основі чотирьох джерел (скрини додаються, Додаток 4), дозволив обрахувати очікувану ціну
Цод = (3850+3111+1893+3111+3111)/5=3015,20 (грн)
У результаті було визначено очікувану вартість закупівлі, як добуток очікуваної ціни за одиницю на кількість товару/послуг, що розраховується за такою формулою:
ОВмрц = Цод * V,
де: ОВмрц - очікувана вартість, розрахована за методом порівняння ринкових цін;
Цод - очікувана ціна за одиницю товару/послуги;
V - кількість (обсяг) товару/послуги, що закуповується.
Очікувана вартість закупівлі була обрахована з розрахунку 30 комплектів стіл 1-місний, №4-7 + стілець Т-подібний з покриттям HPL, №4-7, 10 столів письмових без полиці 1200х600х750 мм, 1 стінка для дидактичних матеріалів:
4036х30+1710,80х10+3015,20=141203,20 (грн)
Зазначену вартість було округлено до 141210 грн.
2. Обґрунтування технічних та якісних характеристик
Під час обґрунтування технічних характеристик також було враховано:
• рекомендації МОН щодо оснащення кабінетів НУШ;
• технічні характеристики, опубліковані в каталозі Prozorro Market;
• Постанови Кабінету Міністрів України від 31.12.2024 р. №1554, п. 11;
• наказ МОЗ від 25.09.2020 № 2205 «Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти»;
• ДСТУ 22046:2004 «Меблі для навчальних закладів. Загальні технічні умови»;
• ГОСТ 11015-93 «Столи учнівські. Типи і функціональні розміри
3. Щодо публікації обґрунтування на вебсайті відповідно до п. 4-1 постанови КМУ №710
Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 (зі змінами), обґрунтування технічних та якісних характеристик, а також очікуваної вартості закупівлі було розміщено у складі оголошення про закупівлю в електронній системі «Prozorro».
Посилання на закупівлю:
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-05-06-006958-a
А також вищезазначена інформація висвітлена на вебсайті ліцею №2 Калинівської міської ради Вінницької області https://sch2.kledu.vn.ua/ у розділі «Фінансова звітність», пп. Обґрунтування технічних характеристик предмета закупівлі https://drive.google.com/file/d/1sAGizfeqQcw8MwOiPHjjOXdgvvAEvtRJ/view .
В «Обґрунтуванні технічних та якісних характеристик предмета закупівлі UA-2025-05-06-006958-a» вказано:
• назва предмета закупівлі;
• технічне обґрунтування відповідності обладнання вимогам законодавства;
• обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі;
• обґрунтування розміру бюджетного призначення.
Вважаємо, що всі дії як замовника під час планування закупівлі та визначення її очікуваної вартості здійснені відповідно до вимог чинного законодавства:
• Закону України «Про публічні закупівлі»;
• Постанови КМУ №710;
• Методичних рекомендацій Мінекономіки щодо визначення очікуваної вартості (Наказ №275);
• профільних наказів МОН та МОЗ.
Додатки:
1. Рішення №4481 Калинівської міської ради Вінницької області 70 сесії 8 скликання від 14.01.2025 р. та №4500 72 сесії 8 скликання від 19.03.2025 р.
2. Знімки екрана з інтернет-ресурсів із цінами на комплект меблів (шкільні парти одномісні та стільці);
3. Знімки екрана з інтернет-ресурсів із цінами на комплект меблів (столи письмові без полиці);
4. Знімки екрана з інтернет-ресурсів із цінами на комплект меблів (стінка для дидактичних матеріалів);
5. Технічне завдання з описом характеристик (Додаток 5).
З повагою,
Гетьман Світлана Сергіївна, директор ліцею №2 Калинівської міської ради Вінницької області, 0982950004
Чухно Ірина Олексіївна, фахівець з публічних закупівель, 0979679725.
Номер:
6375c507d5b64cb5aa5cdc25f16320a1
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
03.06.2025 10:11
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі шкільних меблів (засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій «Нова українська школа») (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-05-06-006958-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з питань:
1. Яким чином дотримано вимог пункту 14 Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05 липня 2024 року №796?
Оскільки закупівля товару, передбаченого цим Порядком та умовами, вартість якого становить або перевищує 100 тис. гривень, здійснюється замовниками з використанням електронного каталогу в установленому законодавством порядку, якщо такий товар наявний в електронному каталозі станом на 15 червня 2024 року.
2. Яким чином учасником ФОП «Кошова Аліна Олександрівна», якого обрано переможцем торгів та укладено договір поставки від 23 травня 2025 року № 107 виконано вимоги додатку 2 до тендерної документації в частинні надання у складі тендерної пропозиції:
- копії сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019 виробника меблів? Оскільки, у сертифікаті на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019, що виданий органом з сертифікації ТОВ «Центр Оцінки Відповідності «Фактум» на виробника товару ТОВ «Аншар Груп» зазначено, що сертифікація такого виду діяльності, як виробництво меблів: для шкільних та дошкільних закладів, меблів офісних меблів кухонних, меблів для підприємств торгівлі, меблів за індивідуальним замовленням, меблів дерев’яних, корпусних меблів, меблів для лежання та сидіння, виробництва фурнітури, частин меблів та комплектуючих для меблів, матраців не входить до сфери акредитації органу сертифікації;
- копії сертифікату на систему управління безпекою ланцюга постачання ДСТУ ISO 28000:2008 виробника меблів? Оскільки, вищевказаний сертифікат не містить Національного знаку акредитації, та виданий органом з сертифікації ТОВ «Центр Оцінки Відповідності «Фактум» який, згідно з інформацією, оприлюдненою на офіційному сайті Національного агенства з акредитації України, не акредитований щодо виду робіт ДСТУ ISO 28000:2008;
- копії протоколу випробувань від акредитованої лабораторії НААУ на відповідність пропонованих лотків (згідно із зазначеними основними технічними характеристиками) вимогам ДСТУ EN 71-1:2019, ДСТУ EN 71-2:2022, ДСТУ EN 71-3:2022?
3. З яких причин в електронній системі закупівель не оприлюднено документи, що підтверджують технічні, якісні та кількісні характеристики товару (Додаток № 2), які відповідно до пункту 15.2 розділу 15 договору поставки від 23 травня 2025 року № 107 є його невід’ємною частиною?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
036db9208b754626bac95888a9db70a8
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень щодо закупівлі UA-2025-05-06-006958-a
Дата опублікування:
05.06.2025 13:31
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі шкільних меблів (засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій «Нова українська школа») (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-05-06-006958-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, ліцей №2 Калинівської міської ради надає наступні пояснення на поставлені у запиті запитання.
1. Яким чином дотримано вимог пункту 14 Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05 липня 2024 року №796? Оскільки закупівля товару, передбаченого цим Порядком та умовами, вартість якого становить або перевищує 100 тис. гривень, здійснюється замовниками з використанням електронного каталогу в установленому законодавством порядку, якщо такий товар наявний в електронному каталозі станом на 15 червня 2024 року.
Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі”, проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону.
Водночас, виходячи з пунктів 14 і 15 Особливостей, планування закупівлі здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів) щодо предмета закупівлі, який визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі- Порядок).
Замовники здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку, вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному пунктом 12-1 цих особливостей або розділом “Порядок проведення відкритих торгів” цих особливостей, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 “Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу”, з урахуванням положень, визначених цими особливостями, та/або в порядку, передбаченому пунктом 8 цих особливостей.
При цьому відповідно до пункту 14 Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05 липня 2024 року №796 Закупівля товарів, передбачених підпунктом 1 пункту 4 цих Порядку та умов, здійснюється в установленому законодавством порядку. Закупівля товару, передбаченого підпунктом 1 пункту 4 цих Порядку та умов, вартість якого становить або перевищує 100 тис. гривень, здійснюється замовниками з використанням електронного каталогу в установленому законодавством порядку, якщо такий товар наявний в електронному каталозі станом на 15 червня 2024 року.
Відповідно до Додатку 2 Тендерної документації однією з позицій предмету закупівлі була Стінка для дидактичних матеріалів (Габаритні розміри стінки: 350х400х800 мм). Така стінка станом на 15.06.2024 року була відсутня в електронному каталозі, тому не було можливості її обрати. Отже, нами як Замовником дотримано вимоги пункту 14 Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05 липня 2024 року №796.
2. Яким чином учасником ФОП «Кошова Аліна Олександрівна», якого обрано переможцем торгів та укладено договір поставки від 23 травня 2025 року № 107 виконано вимоги додатку 2 до тендерної документації в частинні надання у складі тендерної пропозиції: - копії сертифікату на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019 виробника меблів? Оскільки, у сертифікаті на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019, що виданий органом з сертифікації ТОВ «Центр Оцінки Відповідності «Фактум» на виробника товару ТОВ «Аншар Груп» зазначено, що сертифікація такого виду діяльності, як виробництво меблів: для шкільних та дошкільних закладів, меблів офісних меблів кухонних, меблів для підприємств торгівлі, меблів за індивідуальним замовленням, меблів дерев’яних, корпусних меблів, меблів для лежання та сидіння, виробництва фурнітури, частин меблів та комплектуючих для меблів, матраців не входить до сфери акредитації органу сертифікації; - копії сертифікату на систему управління безпекою ланцюга постачання ДСТУ ISO 28000:2008 виробника меблів? Оскільки, вищевказаний сертифікат не містить Національного знаку акредитації, та виданий органом з сертифікації ТОВ «Центр Оцінки Відповідності «Фактум» який, згідно з інформацією, оприлюдненою на офіційному сайті Національного агенства з акредитації України, не акредитований щодо виду робіт ДСТУ ISO 28000:2008; - копії протоколу випробувань від акредитованої лабораторії НААУ на відповідність пропонованих лотків (згідно із зазначеними основними технічними характеристиками) вимогам ДСТУ EN 71-1:2019, ДСТУ EN 71-2:2022, ДСТУ EN 71-3:2022?
Відповідно до ч.2 ст . 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Згідно ст. 23 Закону Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації.
Отже, закон не містить вимоги до замовників вимагати від учасників у складі тендерної документації сертифікати лише акредитованих лабораторій чи центрів сертифікації.
Відповідно до Додатку 2 Тендерної документації Учасник мав надати копію сертифікату на систему екологічного менеджменту ДСТУ ISO 14001:2015 виробника меблів та копію сертифікату на систему управління безпекою ланцюга постачання ISO28000:2008 виробника меблів. Вимоги щодо акредитації центру НААУ щодо виду робіт, що видав сертифікати ДСТУ ISO 14001:2015 і ДСТУ ISO 28000:2008, Замовником не ставилось. Також не було вимоги, що центр, що видав сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015, повинен мати акредитацію в певній сфері, адже центрам, акредитованим НААУ або ж неакредитованим НААУ, не заборонено видавати сертифікат поза межами акредитації. Тому сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 повністю задовільнив вимогу Замовника. Також Замовником не вимагалось, щоб сертифікат ISO 28000:2008 був виданий органом акредитованим НААУ щодо виду робіт ДСТУ ISO 28000:2008. Тому наданий сертифікат ДСТУ ISO 28000:2008 також повністю відповідає вимогам замовника.
Відповідно до Додатку 2 Тендерної документації Учасник мав надати копії протоколів випробувань від акредитованої лабораторії НААУ на відповідність пропонованих лотків (згідно із зазначеними основними технічними характеристиками) вимогам ДСТУ EN 71-1:2019, ДСТУ EN 71-2:2022, ДСТУ EN 71-3:2022.
Першочергово уповноваженою особою не було виявлено невідповідності документів, у зв’язку з цим не було надано 24 години на можливість прикріплення належних, при цьому Учасником закупівлі було додано необхідні протоколи електронним шляхом (копії додаються)
3. З яких причин в електронній системі закупівель не оприлюднено документи, що підтверджують технічні, якісні та кількісні характеристики товару (Додаток № 2), які відповідно до пункту 15.2 розділу 15 договору поставки від 23 травня 2025 року № 107 є його невід’ємною частиною?
Уповноваженою особою було допущено технічну помилку, яка полягає в тому, що документи, що підтверджують технічні, якісні та кількісні характеристики товару (Додаток № 2), які відповідно до пункту 15.2 розділу 15 договору поставки від 23 травня 2025 року № 107 є його невід’ємною частиною не були оприлюднені разом з Договором, оскільки при завантажені стався збій в роботі інтернет мережі.