-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Акустичні допплерівські профілографи швидкості течії
Завершена
9 631 100.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 48 155.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 48 155.50 UAH
Номер:
e5b5839f321944bb98c4e0f0bdab517b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-06-02-000076
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.06.2025 00:00
Період моніторингу:
02.06.2025 18:22 - 24.06.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
02.06.2025 № 222
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель/ закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі / закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
15 UA-2025-05-06-005881-a 06.05.2025
інформація, отримана від громадських об’єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від громадських об'єднань, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених за результатами громадського контролю у сфері публічних закупівель відповідно до статті 7 цього Закону
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СПЕЦІАЛЬНИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ МОНІТОРИНГ» встановлено порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу - 23 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції чинній на дату проведення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівлі на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 06.05.2025 року № 25 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 16.05.2025, тендерну пропозицію ТОВ «СПЕЦІАЛЬНИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ МОНІТОРИНГ» (далі – Учасник, Переможець) , протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо визнання переможцем ТОВ «СПЕЦІАЛЬНИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ МОНІТОРИНГ» від 19.05.2025 № 28, договір про закупівлю за державні кошти від 29.05.2025 № 76, пояснення та документи надані Замовником від 06.06.2025 та від 12.06.2025 на запити Північного офісу Держаудитслужби.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що переможцем обрано єдиного учасника торгів - ТОВ «СПЕЦІАЛЬНИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ МОНІТОРИНГ» з ціновою пропозицією 8 849 820,78 гривень з ПДВ.
За результатами здійсненого моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «СПЕЦІАЛЬНИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ МОНІТОРИНГ» вимогам тендерної документації Замовника, з огляду на наступне.
Відповідно до підпункту 2.3. пункту 2 Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» до ТД, установлено, вимоги до профілографа, зокрема: «… має бути поставлений переносний захисний кейс та інструменти для збирання профілографа».
Разом з тим, відповідно до підпункту 4.2. пункту 4 Додатку 2 до ТД, Учасник торгів у складі тендерної пропозиції повинен надати всі необхідні документи, пов’язані з походженням обладнання, його технічними характеристиками, схемами встановлення та іншим. Експлуатаційна документація повинна бути надана у складі тендерної документації в електронній формі, а під час передачі товару - на паперовому носії.
Так, Учасником у складі тендерної пропозиції надано «Посібник із розгортання RiverPro&RioPro» (електронний файл: «Тендерна пропозиція.pdf», стр.33) в якому щодо запропонованого обладнання «RiverPro 1200 ADCP», відсутня інформація про можливість постачання, саме для означеної моделі профілографа, інструментів для збирання цього обладнання, а натомість у розділі «Запчастини та інструменти» виробником встановлено, зокрема: «..до комплекту RiverPro1200 входить запасне кріплення для монтажної пластини для катеру», чим недотримано встановлених вимог Замовником у підпункту 2.3. пункту 2 Додатку 2 до ТД.
З огляду на викладене, керуючись положеннями частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північний офіс Держаудитслужби 10.06.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень/інформації щодо вищезазначеного.
У відповідь на запит, Замовником 12.06.2025 надано наступні пояснення, зокрема: «… В даному випадку, як вже і зазначалось, профілограф постачається із запасним кріпленням для монтажної пластини для катера без додаткових інструментів. Вимога від Замовника стосовно наявності комплекту інструментів зазначалась в ТД, оскільки міг бути запропонований прилад іншого виробника, який би потребував такого комплекту інструментів.».
Тим самим, зазначене пояснення Замовника не спростовує наявність порушення в частині невідповідності комплектації обладнання запропонованого у тендерній пропозиції Учасника, а саме щодо наявності інструментів для збирання профілографа, чим відповідно, Учасником недотримано вимоги підпункту 2.3. пункту 2 Додатка 2 до ТД.
За нормою пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178, установлено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Враховуючи викладене, Замовником, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «СПЕЦІАЛЬНИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ МОНІТОРИНГ», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а, натомість, укладено з Переможцем договір про закупівлю за державні кошти від 29.05.2025 № 76 на суму 8 849 820,78 гривень з ПДВ.
Період усунення порушень:
23.06.2025 17:05 - 08.07.2025 00:00
Дата публікації висновку:
23.06.2025 17:05
Оскарження висновку в суді
Опис:
Замовником – Українським гідрометеорологічним центром ДСНС України – 03.07.2025 до Київського окружного адміністративного суду подано адміністративний позов до Північного офісу Державної аудиторської служби України про визнання протиправним та скасування висновку від 23.06.2025 про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-05-06-005881-a.
Після отримання інформації про відкриття судового провадження, Замовник оприлюднить відповідне повідомлення в електронній системі закупівель у встановлений строк.
Дата публікації:
04.07.2025 14:58
Дата відкриття провадження:
21.07.2025 00:00
Номер відкриття провадження:
320/35914/25
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Північний офіс Державної аудиторської служби України
1. Інформація про замовника: УКРАЇНСЬКИЙ ГІДРОМЕТЕОРОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ (УкрГМЦ)
Ідентифікаційний код юридичної особи 25836018
Місцезнаходження: Україна, м. Київ, вул. Золотоворітська, 6, корпус В
2. Інформація про предмет
закупівлі: Акустичні допплерівські профілографи швидкості течії, 9631100 UAH, 38290000-4, ДК021, 3, комплект
3. Інформація про оголошення:
UA-2025-05-06-005881-a
4. Дата початку моніторингу:
2 червня 2025 року
5. Дата закінчення моніторингу: 23 червня 2025 року
ЗАПЕРЕЧЕННЯ
до висновку від 23.06.2025
про результати моніторингу процедури закупівлі
№ UA-2025-05-06-005881-a
Відповідно до висновку від 23.06.2025 про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-05-06-005881-a, складеного Північним офісом Державної аудиторської служби України, за результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СПЕЦІАЛЬНИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ МОНІТОРИНГ» встановлено порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції чинній на дату проведення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178).
Зокрема, за результатами здійсненого моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «СПЕЦІАЛЬНИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ МОНІТОРИНГ» вимогам тендерної документації Замовника, з огляду на наступне.
Відповідно до підпункту 2.3. пункту 2 Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації затверджену рішенням уповноваженої особи від 06.05.2025 року № 25 (далі – ТД), установлено, вимоги до профілографа, зокрема: «… має бути поставлений переносний захисний кейс та інструменти для збирання профілографа».
Разом з тим, відповідно до підпункту 4.2. пункту 4 Додатку 2 до ТД, Учасник торгів у складі тендерної пропозиції повинен надати всі необхідні документи, пов’язані з походженням обладнання, його технічними характеристиками, схемами встановлення та іншим. Експлуатаційна документація повинна бути надана у складі тендерної документації в електронній формі, а під час передачі товару - на паперовому носії.
Так, Учасником у складі тендерної пропозиції надано «Посібник із розгортання RiverPro&RioPro» (електронний файл: «Тендерна пропозиція.pdf», стр.33) в якому щодо запропонованого обладнання «RiverPro 1200 ADCP», відсутня інформація про можливість постачання, саме для означеної моделі профілографа, інструментів для збирання цього обладнання, а натомість у розділі «Запчастини та інструменти» виробником встановлено, зокрема: «..до комплекту RiverPro1200 входить запасне кріплення для монтажної пластини для катеру», чим недотримано встановлених вимогЗамовником у підпункту 2.3. пункту 2 Додатку 2 до ТД.
З огляду на викладене, керуючись положеннями частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північний офіс Держаудитслужби 10.06.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень/інформації щодо вищезазначеного.
У відповідь на запит, Замовником 12.06.2025 надано наступні пояснення, зокрема: «… В даному випадку, як вже і зазначалось, профілограф постачається із запасним кріпленням для монтажної пластини для катера без додаткових інструментів. Вимога від Замовника стосовно наявності комплекту інструментів зазначалась в ТД, оскільки міг бути запропонований прилад іншого виробника, який би потребував такого комплекту інструментів.».
Тим самим, зазначене пояснення Замовника не спростовує наявність порушення в частині невідповідності комплектації обладнання запропонованого у тендерній пропозиції Учасника, а саме щодо наявності інструментів для збирання профілографа, чим відповідно, Учасником недотримано вимоги підпункту 2.3. пункту 2 Додатка 2 до ТД.
За нормою пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII).
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178, установлено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Враховуючи викладене, Замовником, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «СПЕЦІАЛЬНИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ МОНІТОРИНГ», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а, натомість, укладено з Переможцем договір про закупівлю за державні кошти від 29.05.2025 № 76 на суму 8 849 820,78 гривень з ПДВ.
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує УКРАЇНСЬКИЙ ГІДРОМЕТЕОРОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ (УкрГМЦ) здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
УКРАЇНСЬКИЙ ГІДРОМЕТЕОРОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ (УкрГМЦ) не погоджується із висновком, викладеним Північним офісом Державної аудиторської служби України, щодо не відповідності тендерної пропозиції ТОВ «СПЕЦІАЛЬНИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ МОНІТОРИНГ» умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації виходячи із наступного.
По-перше, відповідно до пункту 2.1. розділу 2 «Технічні характеристики» Додатку 2 до ТД визначається комплектація, зокрема, один комплект складається з:
Профілографа;
Спеціального плавзасобу;
Користувацького термінала;
Користувацького програмного забезпечення;
Експлуатаційної документації.
Загальна кількість комплектів: 3 (три).
Пунктом 2.3. розділу 2 «Технічні характеристики» Додатку 2 до ТД встановлені вимоги до профілографа. Зокрема профілограф має забезпечувати вимірювання швидкості течії, відстеження дна, вимірювання глибини, температури, нахилу та азимуту приладу. Для транспортування ADCP сенсора має бути поставлений переносний захисний кейс та інструменти для збирання профілографа.
Захисний кейс та інструменти для збирання профілографа згадуються у ТД лише у якості додаткового обладнання/аксесуарів до профілографа та в жодному пункті ТД не зазначається, що таке додаткове обладнання/аксесуари (захисний кейс та інструменти для збирання профілографа) мають поставлятись виробником такого профілографа разом із профілографом або взагалі вироблятись виключно виробником такого профілографа.
Таке додаткове обладнання/аксесуари (захисний кейс та інструменти для збирання профілографа) не зазначається у складі комплекту закупівлі та не є складовою технічної специфікації та характеристик профілографа (його параметрів та вимірюваних величин).
Окремих вимог щодо виробника, кількості, найменувань тощо додаткового обладнання/аксесуарів (захисний кейс та інструменти для збирання профілографа) у ТД не встановлено.
ТОВ «СПЕЦІАЛЬНИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ МОНІТОРИНГ» у своїй тендерній пропозиції зазначає, що саме входить до комплекту аксесуарів RiverPro/RioPro, якими виробник комплектує свій виріб. Зокрема, до запропонованого у тендерній пропозиції комплекту RiverPro1200 входить запасне кріплення для монтажної пластини для катера, а також транспортний кейс з індивідуальними вирізами з пінопласту. Але це не означає, що комплект RiverPro1200 не може бути доповнено ТОВ «СПЕЦІАЛЬНИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ МОНІТОРИНГ» іншими одиницями додаткового обладнання/аксесуарами, зокрема, інструментами для збирання профілографа.
Більше того, ТОВ «СПЕЦІАЛЬНИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ МОНІТОРИНГ» у своїй тендерній пропозиції, Додаток 1 Технічна специфікація, пункт 1 «Профілограф RiverPro1200-No Boat», в графі «Технічні характеристики обладнання» чітко зазначає, що «В комплектацію входить переносний захисний кейс, інструменти для збирання профілографа, експлуатаційна документація».
Аналогічно це закріплено в Додатку № 2 «Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі» до Договору № 76 від 29.05.2025 року – «Профілограф RiverPro1200-No Boat» – «В комплектацію входить переносний захисний кейс, інструменти для збирання профілографа, експлуатаційна документація».
Отже, ТОВ «СПЕЦІАЛЬНИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ МОНІТОРИНГ» у своїй тендерній пропозиції повністю відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
По-друге, здійснення заходів щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором не відповідає принципу пропорційності, як одного з елементів верховенства права, та не враховує співмірність між виявленим «порушенням» та засобами його усунення, визначеними Північним офісом Державної аудиторської служби України.
Усунення виявленого під час проведення моніторингу закупівлі «порушення» у запропонований у висновку від 23.06.2025 про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-05-06-005881-a спосіб, а саме шляхом розірвання договору № 76 від 29.05.2025 року, призведе до порушення прав та інтересів третьої особи – ТОВ «СПЕЦІАЛЬНИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ МОНІТОРИНГ» та матиме негативні наслідки для репутації УКРАЇНСЬКОГО ГІДРОМЕТЕОРОЛОГІЧНОГО ЦЕНТРУ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ (УкрГМЦ), що є непропорційним у співвідношенні з виявленим «порушенням».
Перш за все, діяльність Північного офісу Державної аудиторської служби України покликана на сприяння забезпеченню законного та ефективного використання державних і комунальних коштів та/або майна. Отже, втручання в публічні закупівлі є виправданим у разі, якщо виявлене порушення має негативний вплив для бюджету.
Статтею 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні " передбачено право органу державного фінансового контролю, зокрема, пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства.
Слід зазначити, що ні вказаним Законом, ні іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати застосування відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору.
Такий захід реагування у вигляді зобов`язання розірвати укладений договір, є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційним діям і зловживанням.
Однак, у висновку від 23.06.2025 про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-05-06-005881-a взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове, тощо використання бюджетних коштів, що не узгоджується, з завданнями Північного офісу Державної аудиторської служби України, визначеними Положенням про Державну аудиторську службу України.
Більше того, очікувана вартість закупівлі складала 9 631 100,00 грн., з ПДВ, а ТОВ «СПЕЦІАЛЬНИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ МОНІТОРИНГ» подано тендерну пропозицію та укладено договір № 76 від 29.05.2025 року з УКРАЇНСЬКИМ ГІДРОМЕТЕОРОЛОГІЧНИМ ЦЕНТРОМ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ (УкрГМЦ) на поставку товару на суму 8 849 820,78 грн., з ПДВ, що дало можливість зекономити 781 279,22 грн. бюджетних коштів.
З огляду на викладене вище, висновки головного державного аудитора, викладені у висновку від 23.06.2025 про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-05-06-005881-a, складеного Північним офісом Державної аудиторської служби України, не відповідають фактичним обставинам та зроблені помилково, без з’ясування всіх необхідних питань по суті, що призвело до необґрунтованого висновку щодо не відповідності тендерної пропозиції ТОВ «СПЕЦІАЛЬНИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ МОНІТОРИНГ» умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та зобов’язання УКРАЇНСЬКОГО ГІДРОМЕТЕОРОЛОГІЧНОГО ЦЕНТРУ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ (УкрГМЦ) здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором № 76 від 29.05.2025 року.
Дата публікації звіту:
27.06.2025 17:42
Запити/Пояснення
Номер:
ac2cffe2d68740a4a1fade9d2adbd641
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
03.06.2025 17:34
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предметом якої є закупівля акустичних допплерівських профілографів швидкості течії, за ДК 021:2015: 38290000-4 — Геодезичні, гідрографічні, океанографічні та гідрологічні прилади та пристрої (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-05-06-005881-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, постала потреба у отриманні пояснень/ інформації/ документів.
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Яким чином та на підставі яких документів Замовником встановлено відповідність тендерної пропозиції ТОВ «СПЕЦІАЛЬНИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ МОНІТОРИНГ» (далі – Учасник), вимогам підпункту 2.1. пункту 2 Додатка 2 до тендерної документації (далі – ТД), щодо надання користувацького програмного забезпечення та експлуатаційної документації, з огляду на інформацію зазначену в перекладі посібника із розгортання «RiverPro & RioPro» (електронний файл: «Тендерна пропозиція.pdf»), зокрема, «…Доступ до прошивки, програмного забезпечення та бюлетенів з технічного обслуговування приладів Teledyne RD Instruments можна отримати лише через наш портал програмного забезпечення Teledyne Marine. Щоб зареєструватися, перейдіть на сайт https://tm-portal.force.com/TMsoftwareportal і створіть свій обліковий запис у службі підтримки. Після того, як ваш обліковий запис буде схвалено, ви отримаєте електронного листа з посиланням для налаштування облікових даних для входу на портал (це може зайняти до 24 годин)…»?
4. Яким чином Замовником встановлено відповідність тендерної пропозиції Учасника, вимогам підпункту 2.1. пункту 2 Додатка 2 до ТД, зокрема щодо параметра № 15 «Час безперервної роботи - >4 годин»?
5. Яким чином та на підставі яких документів Замовником встановлено відповідність тендерної пропозиції Учасника, вимогам підпункту 2.3. пункту 2 Додатка 2 до ТД, щодо поставки, зокрема, інструментів для збирання запропонованого у тендерній пропозиції профілографа RiverPro 1200-No Boat, з огляду на те що це є готовий виріб Teledyne RD Instruments?
6. Яким чином та на підставі яких документів Замовником встановлено відповідність тендерної пропозиції Учасника, вимогам підпункту 2.4. пункту 2 Додатка 2 до ТД, зокрема, щодо вимог до спеціалізованого плавзасобу, плаваючі частини з поперечною системою складання?
7. Яким чином та на підставі яких документів Замовником встановлено відповідність тендерної пропозиції Учасника, вимогам підпункту 4.2. пункту 4 Додатка 2 до ТД, щодо надання, зокрема, схемам встановлення?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
ef1984e12c3c413eaf077d798085f120
Назва:
Пояснення на запит № UA-M-2025-06-02-000076
Дата опублікування:
06.06.2025 16:43
Опис:
Пояснення на запит № UA-M-2025-06-02-000076
На виконання запиту Державної аудиторської служби України від 2025-06-03 17:34:14, в межах проведення моніторингу № UA-M-2025-06-02-000076 предметом якої є закупівля акустичних допплерівських профілографів швидкості течії, за ДК 021:2015: 38290000-4 — Геодезичні, гідрографічні, океанографічні та гідрологічні прилади та пристрої (ідентифікатор закупівлі UA-2025-05-06-005881-a), Український гідрометеорологічний центр Державної служби України, як замовник, надає наступні пояснення.
1. Обґрунтування очікуваної вартості
Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та на підставі наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі було здійснено методом порівняння ринкових цін, а саме інформації з отриманих 3-х цінових пропозицій від офіційних представників /дилерів/постачальників товару (копії листів на запит цінових пропозицій та цінові пропозиції додаються до пояснення). Очікувана вартість предмета закупівлі була розрахована як середньоарифметичне значення цінових пропозицій.
2. Обґрунтування технічних та якісних характеристик Процедура закупівлі
На підставі службової записки, уповноваженою особою було розпочато процедуру закупівлі обладнання акустичних допплерівських профілографів швидкості течії (UA-2025-05-06-005881-a). Копія службової записки та Протокол робочої групи від 02.03.2024 року №2 щодо визначення технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі додається до пояснення.
Згідно постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів», Український гідрометеорологічний центр Державної служби України з надзвичайних ситуацій оприлюднив обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розмір бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (www.meteo.gov.ua). Додаткова інформація доступна за посиланням: ObґruntuvannyaUkrGM_ADSP_2025_PKMU_710.
3. Користувацьке програмне забезпечення та експлуатаційна документація
На сторінці 33 документу «Тендерна пропозиція» ТОВ «Спецтехномоніторинг» в Посібнику із розгортання RiverPro & RioPro зазначено, що входить до комплекту аксесуарів профілографа, зокрема два програмних продукти: програмне забезпечення WinRiver II та програмне забезпечення TRDI Toolz. Ще два види програмного забезпечення доступні до замовлення як опція. Крім того, в цьому ж посібнику описана робота з програмним забезпечення WinRiver II та TRDI Toolz.
4. Час безперервної роботи
Відповідно до тендерної пропозиції наданої ТОВ «Спецтехномоніторинг», в якій були надані технічні характеристики RiverPro 1200 ADCP (сторінка 8), вказано параметр "Ємність акумулятора: >40 годин безперервної роботи." що відповідає зазначеному параметру
5. Інструменти для збирання профілографа
На сторінці 33 документу «Тендерна пропозиція» ТОВ «Спецтехномоніторинг» в Посібнику із розгортання RiverPro & RioPro зазначено, що входить до комплекту аксесуарів профілографа, зокрема «Запчастини та інструменти», де зазначено, що до комплекту RiverPro 1200 входить запасне кріплення для монтажної пластини для катера. Інших інструментів з огляду на посібник даний вид обладнання не потребує.
6. Спеціалізований плавзасіб
Відповідно до тендерної пропозиції, в якій були надані технічні характеристики плавзасобу (сторінка 79) описано збірку човна, до складу якого входять аутригери, центральний корпус, поперечина та перелік необхідних інструментів, таких як гайки, болти, шайби, втулки, шестигранні викрутки. Аутригер — це поплавець чи невеликий корпус, винесений убік від основного корпусу судна, призначений для поліпшення остійності судна. Тобто, центральний корпус та аутригери – це плаваючі частини, а поперечина, що їх з’єднує – є тією самою поперечною системою, що забезпечує складання плавзасобу.
7. Схеми встановлення
У складі тендерної пропозиції, поданої ТОВ «Спецтехномоніторинг» наявні схеми щодо збірки та монтажу високошвидкісного річкового катеру, щодо встановлення вуздечки з дротяного канату, щодо встановлення акустичного допплерівського профілографу та інші схеми встановлення частин обладнання, що запропоновано для поставки (сторінки 79÷87).
Номер:
25ead28edfa54dd09cb4d77e1d77cef2
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
10.06.2025 17:33
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі, постала потреба в отриманні додаткових пояснень.
1. Яким чином Замовником встановлено відповідність тендерної пропозиції Учасника, вимогам підпункту 2.1. пункту 2 таблиці 1 Додатка 2 до ТД, зокрема щодо параметра № 14 для підтвердження характеристик для батареї (всередині тримана)?
2. Яким чином та на підставі яких документів Замовником встановлено відповідність тендерної пропозиції Учасника, вимогам підпункту 2.3. пункту 2 Додатка 2 до ТД, щодо вимоги до профілографа, який має забезпечувати, зокрема, вимірювання нахилу та азимуту приладу?
3. Враховуючи надані пояснення Замовником від 06.06.2025, зокрема: ««…На сторінці 33 документу «Тендерна пропозиція» ТОВ «Спецтехномоніторинг» в Посібнику із розгортання RiverPro & RioPro зазначено, що входить до комплекту аксесуарів профілографа, зокрема «Запчастини та інструменти», де зазначено, що до комплекту RiverPro 1200 входить запасне кріплення для монтажної пластини для катера. Інших інструментів з огляду на посібник даний вид обладнання не потребує.»
Поруч з тим, вимогами підпункту 2.3. пункту 2 Додатка 2 до ТД встановлена вимога щодо наявності в комплекті інструментів для збирання профілографа.
Водночас, у «Посібнику із розгортання RiverPro&RioPro», на якій надає посилання у своїх поясненнях Замовник, зазначено, що для виробу RiverPro 1200 ADCP встановлена наступна характеристика, зокрема, вага – 10 кг без інструменту; 17 кг з інструментом та акумулятором.
Надати пояснення, чому Замовником при розгляді тендерної пропозиції Учасника невраховані вимоги підпункту 2.3. пункту 2 Додатка 2 до ТД в частині наявності інструментів для збирання профілографа в комплекті акустичних допплерівських профілографів швидкості течії.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
4df52a04eca6450c85a3fcd0e1c8171d
Назва:
Пояснення 2 на запит № UA-M-2025-06-02-000076
Дата опублікування:
12.06.2025 16:24
Опис:
На виконання запиту Державної аудиторської служби України 2025-06-10 17:33:44, в межах проведення моніторингу № UA-M-2025-06-02-000076 предметом якої є закупівля акустичних допплерівських профілографів швидкості течії, за ДК 021:2015: 38290000-4 — Геодезичні, гідрографічні, океанографічні та гідрологічні прилади та пристрої (ідентифікатор закупівлі UA-2025-05-06-005881-a), Український гідрометеорологічний центр Державної служби України, як замовник, надає наступні пояснення.
1. Відповідність вимогам підпункту 2.1. пункту 2 таблиці 1 Додатка 2 до ТД щодо батареї
У технічному паспорті профілографа RiverPro 1200 ADCP (ст. 8 Тендерної пропозиції ТОВ «Спецтехномоніторинг») зазначено «Батарея (всередині поплавка) – свинцево-кислотний гелевий елемент 12 В, 7 А-год (перезаряджається)». Нижче описано, що поплавок – і є власне тримараном (Конфігурація – три корпуси (тримарани).
Крім того, на ст. 34 Тендерної пропозиції додатково зазначено, що з катером (тримараном) постачається стандартна батарея 12 В, 7 А-год.
2. Відповідність вимогам підпункту 2.3. пункту 2 Додатка 2 до ТД щодо вимірювання нахилу та азимуту
У технічному паспорті профілографа RiverPro 1200 ADCP (ст. 8 Тендерної пропозиції ТОВ «Спецтехномоніторинг») зазначено, що в складі є стандартні датчики, зокрема «Нахил (поворот і обертання) – діапазон вимірювання ±90°» та «Компас – діапазон вимірювання 0-360°».
Саме компас забезпечує визначення азимуту приладу, оскільки азимут - це кут, який вимірюється за годинниковою стрілкою від північного напрямку до заданого напрямку та вимірюється в градусах, від 0° до 360°, де 0° або 360° відповідає напрямку на північ.
3. Вимога щодо комплекту інструментів для збирання профілографа
Вказана в запиті характеристика «Вага – 10 кг без інструменту; 17 кг з інструментом та акумулятором» відноситься до характеристики поплавка (тримарана), а не профілографа (ст.8 Тендерної пропозиції ТОВ «Спецтехномоніторинг»).
В даному випадку, як вже і зазначалось, профілограф постачається із запасним кріпленням для монтажної пластини для катера без додаткових інструментів.
Вимога від Замовника стосовно наявності комплекту інструментів зазначалась в ТД, оскільки міг бути запропонований прилад іншого виробника, який би потребував такого комплекту інструментів.
Номер:
db66effcc33344e3841ad14cf9af6f04
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
25.06.2025 17:23
Опис:
Запит на надання роз’яснення щодо висновку
моніторингу UA-M-2025-06-02-000076
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СПЕЦІАЛЬНИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ МОНІТОРИНГ» встановлено порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178. Зокрема, на думку Північного офісу Держаудитслужби, Замовником, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178, не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «СПЕЦІАЛЬНИЙ ТЕХНОЛОГІЧНИЙ МОНІТОРИНГ», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Пунктом 5 частини 7 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено, що у висновку Держаудитслужби обов`язково зазначається зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Крім цього, відповідно до частини 1 статті 41 Закону України "Про публічні закупівлі" договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Згідно з частиною 1 статті 626 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) договором є домовленість двох або більше сторін, що спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.
Відповідно до частин 1, 4 статті 188 Господарського кодексу України (далі - ГК України) зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
За змістом статті 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Норми Закону України «Про публічні закупівлі» не передбачають порядку усунення виявлених порушень процедури закупівлі після визначення переможця процедури закупівлі та укладення із ним договору про закупівлю. Норми чинного законодавства України, також не містять такої підстави для розірвання договору як висновок Держаудитслужби за результатами моніторингу процедур закупівель.
Відповідно до ч. 8 ст. 8 Закону України Про публічні закупівлі, замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз`ясненням змісту висновку та його зобов`язань, визначених у висновку.
З огляду на зазначене вище, просимо Північний офіс Держаудитслужби надати наступні роз’яснення:
чому саме пояснення Замовника не спростовують наявність порушення в частині невідповідності комплектації обладнання запропонованого у тендерній пропозиції Учасника, а саме щодо наявності інструментів для збирання профілографа, та зазначити чітко та послідовно, із посиланням на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, спосіб усунення Замовником виявлених моніторингом порушень.