• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 24930000-2 «Фотохімікати (24931250-6 «Живильні середовища) (окремі частин и предмету закупівлі (лоти) не передбачено) Живильні середовища для відділів Харківської регіональної державної лабораторії ДСУ з питань безпечності харчових продуктів та споживачів) на І півріччя 2025 року)

Завершена

458 533.10 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 585.33 UAH
Номер: faadf46a72ea4bf38028075f93b5b4ae
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-06-09-000052
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 09.06.2025 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 09.06.2025 17:20 - 01.07.2025 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 09.06.2025 №189 (дата) м. Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 09.06.2025 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 09.06.2025 № 189 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 7 UA-2025-05-06-001332-a 06.05.2025 дані автоматичних індикаторів ризику Начальник відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Адреса: Ukraine, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 96) 810-10-74, y.s.kononenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання вимог Постанови № 710 встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «НВФ УКРМЕДІАЛАБ» встановлено порушення вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового закупівель (у разі наявності таких порушень): контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання Договору від 29.05.2024 року №29-05-01/Жив, укладеного із ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 23 червня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі –Особливості); розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Харківської регіональної державної лабораторії Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі – Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з Особливостями UA-2025-05-06-001332-a; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням Уповноваженої особи від 02.05.2025 року ; реєстр отриманих тендерних пропозицій від 18.05.2025 року; тендерну пропозицію ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ (далі – Учасник); протокол розкриття тендерних пропозицій від 18.05.2025; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника про визначення переможця від 21.05.2025 №21 05-01; повідомлення про намір укласти договір під час застосування процедури відкритих торгів з особливостями від 21.05.2025 року, Договір про закупівлю від 29.05.2024 року №29-05-01/Жив (далі – Договір), на загальну суму 452952,00 грн ; пояснення Замовника отримане 16.06.2025 року через електронну систему закупівель через електронну систему закупівель на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби. (далі – Пояснення). 1. Моніторингом дотримання вимог Постанови № 710 в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель, встановлено наступне. Відповідно до даних веб-порталу Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/), замовник є розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня з метою з’ясування наявності ознак порушень органом державного фінансового контролю в ході моніторингу через електронну систему закупівель було надано запит замовнику щодо документального обґрунтування виконання вимог Постанови № 710 від 12.06.2025 р. з метою отримання пояснень (інформації та документів), зокрема, щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі. У своїй відповіді від 16.06.2025 Замовник надав пояснення наступного змісту: «…Постанова Кабінету Міністрів України № 710 з урахуванням змін, внесених до неї Постановою № 1266 (далі — Постанова № 710), є чинною та підлягає виконанню головними розпорядниками бюджетних коштів, розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та суб’єктами господарювання державного сектору економіки. Так само чинною є й Постанова 1178. Постановою № 710 доручено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки, а органам місцевого самоврядування, Пенсійному фонду та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування рекомендовано з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити із державного або місцевого бюджету. Замовником здійснено публікацію інформацію про процедуру закупівлі на його офіційному сайті за посиланням: https://zakupivli.pro/gov/plans/ua-p-2025-05-06-001039-a. Одночасно із цим звертаємо увагу, що Замовник не є головним розпорядником коштів бюджету (розпорядником бюджету першої черги), а фінансування відповідно отримує від територіальної громади, а в системі майданчику електронних закупівель зазначено, що категорія замовника «Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади». Інформацію про закупівлю було опубліковано на електронному майданчику за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-05-06-001332-a. Також здійснено публікацію інформації про план використання кошторису за цим призначенням. Інформація про план використання кошторису встановлює: ДК 021:2015 - 24930000-2 «Фотохімікати (24931250-6 «Живильні середовища) (окремі частин и предмету закупівлі (лоти) не передбачено) Живильні середовища для відділів Харківської регіональної державної лабораторії ДСУ з питань безпечності харчових продуктів та споживачів) на І півріччя 2025 року) Замовник належить до категорії юридичних осіб, які забезпечують потреби територіальної громади. У межах річного плану на 2025 рік передбачено проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями, орієнтовно з початком у травні 2025 року. Предметом закупівлі є:Послуги з поводження з побутовими відходами, що класифікуються за ДК 021:2015:24930000-2: Фотохімікати. Очікувана вартість закупівлі становить 458 533,10 гривень, джерелом фінансування виступає власний бюджет(кошти від господарської діяльності підприємства). Дана інформація відображена у формі річного плану закупівель на 2025 рік і є публічно доступною через електронну систему закупівель.» Однак, надане пояснення не спростовує порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 внаслідок не забезпечення Замовником як розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня, оприлюднення обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі. 2. За результатами аналізу питання дотримання законоджавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної пропозиції ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ встановлено наступне. Відповідно до підпункту 5.2 пункту 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовником визначено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Замовником у Додатку 9 до тендерної документації визначається спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених підпунктами 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей, для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель. При цьому, переможцем процедури закупівлі ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, вищезазначені документи, чим не дотримано вимоги підпункту 5.2 пункту 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно - східного офісу Держаудитслужби від 12.06.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації стосовно надання пояснення, щодо невідхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі у зв’язку із не наданням документів переможця, Замовник 16.06.2025 оприлюднив пояснення зокрема наступного змісту: «…Учасником ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ було надано у складі тендерної пропозиції гарантійний лист, що підтверджує відсутність підстав для відхилення відповідно до підпунктів 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей. Також, електронним майданчиком сформовано витяг з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, який підтверджує відсутність інформації про ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ у реєстрі корупційних правопорушників. Замовник, на підставі наданих учасником паспорту та ідентифікаційного коду, самостійно здійснив перевірку у відкритих державних реєстрах і не виявив підстав для відхилення тендерної пропозиції. Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ відповідає вимогам тендерної документації та законодавства, а відсутність підстав для відхилення підтверджена офіційними реєстрами...» Однак, зазначене пояснення не спростовує наявність порушень, оскільки, Учасником ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ не виконано вимоги підпункту 5.2 пункту 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та Додатку 9 до тендерної документації. Таким чином, на порушення вимог абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ, як такого, що не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей, та уклав з ним Договір.
Період усунення порушень: 24.06.2025 16:29 - 09.07.2025 00:00
Дата публікації висновку: 24.06.2025 16:29

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: "Щодо виконання висновку за результатами моніторингу закупівлі Харківська регіональна державна лабораторія Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, як замовник по закупівлі «Живильні середовища» (ідентифікатор закупівлі № UA-2025-05-06-001332-a), повідомляє наступне. На виконання висновку за результатами моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-05-06-001332-a від 24.06.2025 року (далі – Моніторинг), у порядку частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень, повідомляємо наступне: Замовником уважно опрацьовано зміст висновку моніторингу від 24.06.2025 року, в якому за результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації Закону та Особливостям, а також відповідності тендерної пропозиції вимогам документації закупівлі та Закону, було виявлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710 та абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178. На підставі цього Замовник, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», здійснив усі необхідні заходи щодо усунення порушень, в тому числі організаційні та документальні, спрямовані на попередження подібних порушень у майбутньому. Відповідно до вимог висновку моніторингу, Замовником було ініційовано розірвання договору про закупівлю №29-05-01/Жив від 29.05.2025 року, укладеного з ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ. Відповідна додаткова угода про розірвання договору була підписана сторонами, а інформація про розірвання договору та підтверджуючі документи були оприлюднені в електронній системі закупівель у встановлені законом строки. Окрім цього, Замовником додатково проведено аналіз та оновлення внутрішніх процедур щодо дотримання вимог нормативно-правових актів у сфері публічних закупівель, у тому числі щодо оприлюднення обґрунтувань, відповідності порядку надання та перевірки документів учасників тендеру, з метою уникнення подібних ситуацій у майбутньому. Враховуючи наведене, Замовником у повному обсязі виконано вимоги висновку моніторингу процедури закупівлі, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором №29-05-01/Жив від 29.05.2024 року. Інформацію про розірвання договору розміщено у електронній системі закупівель, що підтверджується відповідними скріншотами та додатковою угодою (див. додатки). На підставі вищезазначеного просимо відобразити у електронній системі підтвердження факту усунення Замовником порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку моніторингу. У разі виконання зазначених дій службова (посадова) особа Замовника не підлягає адміністративній відповідальності за виявлені порушення, оскільки вони були усунуті відповідно до висновку контролюючого органу. Додатки: • Скріншот інформації про розірвання договору із електронного майданчику. • Додаткова угода № 1 від 27 червня 2025року про розірвання договору №29-05-01/Жив від 29.05.2025 року.
Дата публікації звіту: 30.06.2025 11:48

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Додаткова угода до Договору №29 05 01 жив віжд 29.05.2025 (За моніторингом).
Дата публікації: 01.07.2025 10:17

Запити/Пояснення