-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 24930000-2 «Фотохімікати (24931250-6 «Живильні середовища) (окремі частин и предмету закупівлі (лоти) не передбачено) Живильні середовища для відділів Харківської регіональної державної лабораторії ДСУ з питань безпечності харчових продуктів та споживачів) на І півріччя 2025 року)
Завершена
458 533.10
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 585.33 UAH
мін. крок: 1% або 4 585.33 UAH
Номер:
faadf46a72ea4bf38028075f93b5b4ae
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-06-09-000052
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.06.2025 00:00
Період моніторингу:
09.06.2025 17:20 - 01.07.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
09.06.2025 №189
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 09.06.2025 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 09.06.2025 № 189
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
7 UA-2025-05-06-001332-a 06.05.2025 дані автоматичних індикаторів ризику
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання вимог Постанови № 710 встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710.
За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «НВФ УКРМЕДІАЛАБ» встановлено порушення вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового закупівель (у разі наявності таких порушень): контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання Договору від 29.05.2024 року №29-05-01/Жив, укладеного із ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі –Особливості); розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Харківської регіональної державної лабораторії Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі – Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з Особливостями UA-2025-05-06-001332-a; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням Уповноваженої особи від 02.05.2025 року ; реєстр отриманих тендерних пропозицій від 18.05.2025 року; тендерну пропозицію ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ (далі – Учасник); протокол розкриття тендерних пропозицій від 18.05.2025; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника про визначення переможця від 21.05.2025 №21 05-01; повідомлення про намір укласти договір під час застосування процедури відкритих торгів з особливостями від 21.05.2025 року, Договір про закупівлю від 29.05.2024 року №29-05-01/Жив (далі – Договір), на загальну суму 452952,00 грн ; пояснення Замовника отримане 16.06.2025 року через електронну систему закупівель через електронну систему закупівель на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби. (далі – Пояснення).
1. Моніторингом дотримання вимог Постанови № 710 в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель, встановлено наступне.
Відповідно до даних веб-порталу Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/), замовник є розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня з метою з’ясування наявності ознак порушень органом державного фінансового контролю в ході моніторингу через електронну систему закупівель було надано запит замовнику щодо документального обґрунтування виконання вимог Постанови № 710 від 12.06.2025 р. з метою отримання пояснень (інформації та документів), зокрема, щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
У своїй відповіді від 16.06.2025 Замовник надав пояснення наступного змісту:
«…Постанова Кабінету Міністрів України № 710 з урахуванням змін, внесених до неї Постановою № 1266 (далі — Постанова № 710), є чинною та підлягає виконанню головними розпорядниками бюджетних коштів, розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та суб’єктами господарювання державного сектору економіки. Так само чинною є й Постанова 1178. Постановою № 710 доручено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки, а органам місцевого самоврядування, Пенсійному фонду та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування рекомендовано з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити із державного або місцевого бюджету.
Замовником здійснено публікацію інформацію про процедуру закупівлі на його офіційному сайті за посиланням: https://zakupivli.pro/gov/plans/ua-p-2025-05-06-001039-a.
Одночасно із цим звертаємо увагу, що Замовник не є головним розпорядником коштів бюджету (розпорядником бюджету першої черги), а фінансування відповідно отримує від територіальної громади, а в системі майданчику електронних закупівель зазначено, що категорія замовника «Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади».
Інформацію про закупівлю було опубліковано на електронному майданчику за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-05-06-001332-a. Також здійснено публікацію інформації про план використання кошторису за цим призначенням.
Інформація про план використання кошторису встановлює: ДК 021:2015 - 24930000-2 «Фотохімікати (24931250-6 «Живильні середовища) (окремі частин и предмету закупівлі (лоти) не передбачено) Живильні середовища для відділів Харківської регіональної державної лабораторії ДСУ з питань безпечності харчових продуктів та споживачів) на І півріччя 2025 року)
Замовник належить до категорії юридичних осіб, які забезпечують потреби територіальної громади.
У межах річного плану на 2025 рік передбачено проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями, орієнтовно з початком у травні 2025 року. Предметом закупівлі є:Послуги з поводження з побутовими відходами, що класифікуються за ДК 021:2015:24930000-2: Фотохімікати.
Очікувана вартість закупівлі становить 458 533,10 гривень, джерелом фінансування виступає власний бюджет(кошти від господарської діяльності підприємства). Дана інформація відображена у формі річного плану закупівель на 2025 рік і є публічно доступною через електронну систему закупівель.»
Однак, надане пояснення не спростовує порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 внаслідок не забезпечення Замовником як розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня, оприлюднення обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі.
2. За результатами аналізу питання дотримання законоджавства у сфері закупівель в частині розгляду тендерної пропозиції ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ встановлено наступне.
Відповідно до підпункту 5.2 пункту 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовником визначено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Замовником у Додатку 9 до тендерної документації визначається спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених підпунктами 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей, для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
При цьому, переможцем процедури закупівлі ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, вищезазначені документи, чим не дотримано вимоги підпункту 5.2 пункту 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно - східного офісу Держаудитслужби від 12.06.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації стосовно надання пояснення, щодо невідхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі у зв’язку із не наданням документів переможця, Замовник 16.06.2025 оприлюднив пояснення зокрема наступного змісту: «…Учасником ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ було надано у складі тендерної пропозиції гарантійний лист, що підтверджує відсутність підстав для відхилення відповідно до підпунктів 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Також, електронним майданчиком сформовано витяг з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, який підтверджує відсутність інформації про ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ у реєстрі корупційних правопорушників.
Замовник, на підставі наданих учасником паспорту та ідентифікаційного коду, самостійно здійснив перевірку у відкритих державних реєстрах і не виявив підстав для відхилення тендерної пропозиції. Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ відповідає вимогам тендерної документації та законодавства, а відсутність підстав для відхилення підтверджена офіційними реєстрами...»
Однак, зазначене пояснення не спростовує наявність порушень, оскільки, Учасником ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ не виконано вимоги підпункту 5.2 пункту 5 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та Додатку 9 до тендерної документації.
Таким чином, на порушення вимог абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ, як такого, що не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей, та уклав з ним Договір.
Період усунення порушень:
24.06.2025 16:29 - 09.07.2025 00:00
Дата публікації висновку:
24.06.2025 16:29
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
"Щодо виконання висновку за результатами моніторингу закупівлі
Харківська регіональна державна лабораторія Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, як замовник по закупівлі «Живильні середовища» (ідентифікатор закупівлі № UA-2025-05-06-001332-a), повідомляє наступне.
На виконання висновку за результатами моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-05-06-001332-a від 24.06.2025 року (далі – Моніторинг), у порядку частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень, повідомляємо наступне:
Замовником уважно опрацьовано зміст висновку моніторингу від 24.06.2025 року, в якому за результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації Закону та Особливостям, а також відповідності тендерної пропозиції вимогам документації закупівлі та Закону, було виявлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710 та абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178. На підставі цього Замовник, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», здійснив усі необхідні заходи щодо усунення порушень, в тому числі організаційні та документальні, спрямовані на попередження подібних порушень у майбутньому.
Відповідно до вимог висновку моніторингу, Замовником було ініційовано розірвання договору про закупівлю №29-05-01/Жив від 29.05.2025 року, укладеного з ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ. Відповідна додаткова угода про розірвання договору була підписана сторонами, а інформація про розірвання договору та підтверджуючі документи були оприлюднені в електронній системі закупівель у встановлені законом строки.
Окрім цього, Замовником додатково проведено аналіз та оновлення внутрішніх процедур щодо дотримання вимог нормативно-правових актів у сфері публічних закупівель, у тому числі щодо оприлюднення обґрунтувань, відповідності порядку надання та перевірки документів учасників тендеру, з метою уникнення подібних ситуацій у майбутньому.
Враховуючи наведене, Замовником у повному обсязі виконано вимоги висновку моніторингу процедури закупівлі, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором №29-05-01/Жив від 29.05.2024 року. Інформацію про розірвання договору розміщено у електронній системі закупівель, що підтверджується відповідними скріншотами та додатковою угодою (див. додатки).
На підставі вищезазначеного просимо відобразити у електронній системі підтвердження факту усунення Замовником порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку моніторингу.
У разі виконання зазначених дій службова (посадова) особа Замовника не підлягає адміністративній відповідальності за виявлені порушення, оскільки вони були усунуті відповідно до висновку контролюючого органу.
Додатки:
• Скріншот інформації про розірвання договору із електронного майданчику.
• Додаткова угода № 1 від 27 червня 2025року про розірвання договору №29-05-01/Жив від 29.05.2025 року.
Дата публікації звіту:
30.06.2025 11:48
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Додаткова угода до Договору №29 05 01 жив віжд 29.05.2025 (За моніторингом).
Дата публікації:
01.07.2025 10:17
Запити/Пояснення
Номер:
3467c27431dd42afa4e154a537197456
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
12.06.2025 11:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі (ДК 021:2015:24930000-2: Фотохімікати), (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2025-05-06-001332-a, відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року №23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів?
2. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Надати причини не відхилення ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ, на підставі абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей, як такого, що не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей №1178?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
59da1e45d9434c5c9b0f659af823bb2c
Назва:
На виконання запиту ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( Харківська область) ЄДРПОУ: 40478572, від 09.06.2025 року Наказ 09.06.2025 №189, м. Харків, по закупівлі UA-2025-05-06-001332-a
Дата опублікування:
16.06.2025 11:19
Опис:
Відповідь на запит ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( Харківська область) ЄДРПОУ: 40478572, від 09.06.2025 року Наказ 09.06.2025 №189, м. Харків, по закупівлі UA-2025-05-06-001332-a
На виконання запиту ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( Харківська область) ЄДРПОУ: 40478572, від 09.06.2025 року Наказ 09.06.2025 №189, м. Харків, по закупівлі UA-2025-05-06-001332-a
Харківська регіональна державна лабораторія Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі – Замовник) на підставі частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», та відповідно до пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», повідомляє наступне.
«06» травня 2025 року замовником було оголошено закупівлю: «ДК 021:2015 - 24930000-2 «Фотохімікати (24931250-6 «Живильні середовища) (окремі частин и предмету закупівлі (лоти) не передбачено) Живильні середовища для відділів Харківської регіональної державної лабораторії ДСУ з питань безпечності харчових продуктів та споживачів) на І півріччя 2025 року)» у порядку процедури відкритих торгів із особливостями (за ідентифікатором UA-2025-05-06-001332-a) із врахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Процедура закупівлі проведена із дотриманням вимог стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та здійснено оформлення тендерної документації закупівлі та дотримано принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, а саме закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовник надає відповідь по запитуваній інформації на підставі проведення Північно-східним офісом Держаудитслужби моніторингу процедури закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-05-06-001332-a) .
Питання номер №1 моніторингу:
«1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів?»
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до рекомендацій наказу Мінекономіки № 275 від 18.02.2020 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» методом порівняння ринкових цін, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі в електронній системі закупівель "Prozorro" та здійснено до Постанови Кабінету Міністрів України № 710 від 11 жовтня 2016 р. «Про ефективне використання коштів» надається обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.»
Замовником встановлено наступні вимоги в технічному завданні закупівлі, а саме в Додатку № 4 Тендерної документації та умовах Проекту договору, що був укладений за результатами закупівлі ( Додаток 5 Тендерної документації):
Технічне завдання, викладене у Додатку 4 до тендерної документації, визначає детальні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — Фотохімікатів, а саме Живильних середовищ для лабораторних потреб за кодом ДК 021:2015 – 24930000-2. Документація містить перелік позицій із зазначенням назви, одиниці виміру, кількості, а також розгорнутого опису вимог до кожного продукту.
Для кожної позиції (агар, поживні середовища, бульйони, добавки тощо) встановлено жорсткі стандарти щодо форми випуску, упакування, терміну придатності, якісних і безпекових параметрів. Так, усі живильні середовища повинні постачатися у вигляді сухого сипучого порошку або в оригінальній заводській пластиковій упаковці з контролем відкриття. Термін придатності на момент постачання має бути не менше чотирьох років з дати виготовлення (або принаймні 70% терміну на момент поставки), що підтверджується відповідною гарантією.
До кожної позиції пред’являється вимога про відповідність міжнародним стандартам — ISO, GMP або WHO GMP — та українським стандартам якості. Якість та автентичність продукції підтверджується тестуванням на контрольних культурах ATCC. Окремо прописані вимоги до маркування: вся продукція повинна мати етикетку відповідно до чинного законодавства, нанесену державною мовою. У складі тендерної пропозиції обов’язково повинні бути надані копії сертифікату аналізу та сертифікату якості, перекладені державною мовою, а також інструкція із застосування, теж державною мовою.
Ще однією ключовою вимогою є відповідність продукції Технічному регламенту щодо медичних виробів для діагностики in vitro або наявність чинної державної реєстрації в Україні, якщо це передбачено законодавством.
Щодо еквівалентності, якщо учасник пропонує еквівалентний товар, він повинен чітко зазначити його найменування та надати технічні характеристики, які повністю відповідають чи перевищують вимоги, зазначені у технічному завданні. Таким чином, документація залишає певну свободу для постачальників альтернативних продуктів, але за умови повної відповідності функціональним, якісним і безпековим параметрам.
Щодо умов постачання, вказується, що доставка має здійснюватися окремими партіями згідно із заявками замовника з обов’язковим дотриманням вимог до зберігання та транспортування, що теж підтверджується гарантійним листом. Упаковка всіх товарів повинна бути заводською, маркування — відповідати характеру товару, а також бути зрозумілим і наочно інформативним.
Отже, технічне завдання містить комплексний перелік вимог до кожного продукту з детальним описом стандартів якості, формування, пакування, маркування, необхідної документації та гарантій. Всі ці вимоги спрямовані на забезпечення лабораторій якісними, сертифікованими та безпечними продуктами для проведення лабораторних досліджень.
Строк поставки Товару: з моменту підписання Договору, - до 31 грудня 2025 року.
Місце поставки: 61157, Україна, Харківська область, м.Харків, вул. Москалівська, 148.
Очікувана вартість закупівлі фотохімікатів (живильних середовищ) для Харківської регіональної державної лабораторії Держпродспоживслужби була визначена шляхом аналізу середньоринкових цін, отриманих із відкритих онлайн-ресурсів, у тому числі з офіційного електронного майданчика Prozorro. Зокрема, у процесі формування очікуваної вартості було враховано результати аналогічних завершених закупівель у Prozorro, що дозволяє об’єктивно орієнтуватися на фактичну вартість зазначених товарів у порівнянних обсягах та специфікаціях.
Проведений аналіз середніх цін на основі відкритої інформації дозволив сформувати обґрунтований і ринковий показник очікуваної вартості закупівлі у розмірі 458 533,10 грн з ПДВ. Такий підхід унеможливлює штучне завищення чи заниження вартості предмета закупівлі та забезпечує належне, економічно ефективне й обґрунтоване використання бюджетних коштів відповідно до вимог чинного законодавства.
Таким чином, розрахунок очікуваної вартості проведено на основі об’єктивних, відкритих джерел інформації, що є найбільш оптимальним та прозорим способом її визначення для органів державної влади й відповідає сучасній практиці публічних закупівель.
Для формування очікуваної вартості, вимог тендерної документації та проекту договору, Замовником було здійснено моніторинг та аналіз історії закупівель за період березня-квітня 2025 року із предметом закупівлі, що є аналогічним за предметом та кодом ДК 021:2015:24930000-2: Фотохімікати.
Питання 2. «2. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.»
Замовник враховує та застосовує спеціальні вимоги, щодо підготовки обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до пункту 4-1 постанови № 710 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів доручено забезпечити:
– обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
-оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель (далі — обґрунтування предмета закупівлі). З метою дотримання замовниками вимог щодо ефективного та раціонального використання державних коштів необхідно чітко визначити, до якої категорії належить підприємство або установа або організація.
Тобто, Постанова Кабінету Міністрів України № 710 з урахуванням змін, внесених до неї Постановою № 1266 (далі — Постанова № 710), є чинною та підлягає виконанню головними розпорядниками бюджетних коштів, розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня та суб’єктами господарювання державного сектору економіки. Так само чинною є й Постанова 1178. Постановою № 710 доручено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки, а органам місцевого самоврядування, Пенсійному фонду та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування рекомендовано з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити із державного або місцевого бюджету.
Замовником здійснено публікацію інформацію про процедуру закупівлі на його офіційному сайті за посиланням: https://zakupivli.pro/gov/plans/ua-p-2025-05-06-001039-a
Одночасно із цим звертаємо увагу, що Замовник не є головним розпорядником коштів бюджету (розпорядником бюджету першої черги), а фінансування відповідно отримує від територіальної громади, а в системі майданчику електронних закупівель зазначено, що категорія замовника «Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади».
Інформацію про закупівлю було опубліковано на електронному майданчику за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-05-06-001332-a. Також здійснено публікацію інформації про план використання кошторису за цим призначенням.
Інформація про план використання кошторису встановлює: ДК 021:2015 - 24930000-2 «Фотохімікати (24931250-6 «Живильні середовища) (окремі частин и предмету закупівлі (лоти) не передбачено) Живильні середовища для відділів Харківської регіональної державної лабораторії ДСУ з питань безпечності харчових продуктів та споживачів) на І півріччя 2025 року)
Замовник належить до категорії юридичних осіб, які забезпечують потреби територіальної громади.
У межах річного плану на 2025 рік передбачено проведення закупівлі за процедурою відкритих торгів з особливостями, орієнтовно з початком у травні 2025 року. Предметом закупівлі є:Послуги з поводження з побутовими відходами, що класифікуються за ДК 021:2015:24930000-2: Фотохімікати.
Очікувана вартість закупівлі становить 458 533,10 гривень, джерелом фінансування виступає власний бюджет(кошти від господарської діяльності підприємства). Дана інформація відображена у формі річного плану закупівель на 2025 рік і є публічно доступною через електронну систему закупівель.
Питання 3. «3. Надати причини не відхилення ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ, на підставі абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей, як такого, що не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей №1178?»
Замовник повідомляє, що відповідно до абзацу 15 пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 р., переможець процедури закупівлі зобов’язаний у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, надати документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 та 12 цього пункту.
Відповідно до пункту 47 Особливостей встановлено, що Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли:
1) замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі;
2) відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
3) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
4) суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України “Про захист економічної конкуренції”, у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів;
5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку;
6) керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку;
7) тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника;
8) учасник процедури закупівлі визнаний в установленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура;
9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань” (крім нерезидентів);
10) юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень (у тому числі за лотом);
11) учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції”, крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА;
12) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.
Замовник самостійно за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі підтверджує в електронній системі закупівель відсутність в учасника процедури закупівлі підстав, визначених підпунктами 1 і 7 цього пункту.
Крім того, відповідно до пункту 42 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених Постановою КМУ № 1178, Замовник самостійно здійснює перевірку публічних даних учасника процедури закупівлі в межах своєї компетенції.
ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ у складі тендерної пропозиції надала гарантійний лист, яким підтверджує відсутність підстав для відхилення відповідно до підпунктів 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей. Замовник, здійснивши перевірку у відкритих державних реєстрах та базах даних, не виявив підстав для відхилення тендерної пропозиції переможця.
Відповідно до пункту 42 Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених Постановою КМУ № 1178, Замовник самостійно здійснює перевірку інформації щодо учасника у відкритих державних реєстрах.
Учасником ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ було надано у складі тендерної пропозиції гарантійний лист, що підтверджує відсутність підстав для відхилення відповідно до підпунктів 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Також, електронним майданчиком сформовано витяг з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, який підтверджує відсутність інформації про ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ у реєстрі корупційних правопорушників.
Замовник, на підставі наданих учасником паспорту та ідентифікаційного коду, самостійно здійснив перевірку у відкритих державних реєстрах і не виявив підстав для відхилення тендерної пропозиції.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ відповідає вимогам тендерної документації та законодавства, а відсутність підстав для відхилення підтверджена офіційними реєстрами.
Крім того, відповідно до вимог тендерної документації, Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, яка:
- оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації";
- міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним;
- є доступною в електронній системі закупівель.
Таким чином, враховуючи, що інформація про відсутність корупційних правопорушень щодо ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ була отримана з офіційного реєстру, а Замовником проведено самостійну перевірку у відкритих державних реєстрах, тендерна пропозиція не підлягає відхиленню.
Таким чином, відсутні правові підстави для відхилення пропозиції ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ за вказаними обставинами, оскільки учасник належним чином підтвердив свою відповідність вимогам тендерної документації та Особливостей, і Замовником здійснено перевірку даного учасника, як переможця згідно реєстрів публічних даних.
Замовник розглянув питання щодо правомірності не відхилення тендерної пропозиції ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ у частині надання документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 та 12 пункту 47 Особливостей, затверджених постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 р.
Згідно з абзацом п’ятнадцятим пункту 47 Особливостей, переможець процедури закупівлі зобов’язаний у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, надати документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених, зокрема, у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Разом з тим, відповідно до цієї ж норми, замовник не вимагає документального підтвердження інформації, яка є публічною та розміщена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» або міститься у відкритих державних реєстрах із вільним доступом, а також такої, що доступна в електронній системі закупівель.
У складі тендерної пропозиції ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ було надано гарантійний лист щодо відсутності підстав для відхилення, а також надано чинну довідку МВС про відсутність судимості відповідної посадової особи. Крім того, електронною системою закупівель автоматично сформовано та підтверджено витяг з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, у якому відсутня інформація про ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ і його посадових осіб. Аналогічно, довідка НАЗК щодо відсутності корупційних правопорушень була отримана безпосередньо з інформаційної системи.
Поряд із цим, у разі якщо документи, що підтверджують відсутність підстав, містяться у складі іншого документа чи подані в іншому періоді, але фактично присутні у поданій тендерній документації, відсутні правові підстави для відхилення такої пропозиції, оскільки основною вимогою є наявність відповідної інформації, а не її дублювання у декількох документах. Відхилення пропозиції лише з формальних причин, наприклад, через різне розташування або інший період видачі документу, є порушенням принципу формального підходу до розгляду тендерних пропозицій, чого законодавство України та практика органів оскарження (АМКУ) не допускають.
Додатково слід зазначити, що згідно з пунктом 42 Особливостей замовник самостійно здійснює перевірку інформації щодо переможця у відкритих державних реєстрах, а також має право враховувати публічно доступні дані, у тому числі й ті, що вже були подані раніше або містяться в інших документах.
Таким чином, у процедурі розгляду тендерної пропозиції ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ було підтверджено відсутність підстав для відхилення пропозиції, зокрема, за підпунктами 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей. Перевірка відомостей здійснена як шляхом аналізу документів, що містяться у складі тендерної пропозиції, так і на основі даних з офіційних державних реєстрів. Всі необхідні довідки, у тому числі довідка МВС про несудимість, гарантійний лист учасника та інформація із системи НАЗК, надані та є чинними.
Враховуючи зазначене, відсутні будь-які правові підстави для відхилення пропозиції ТОВ НВФ УКРМЕДІАЛАБ з формальних причин, оскільки надані документи та інформація повністю відповідають вимогам тендерної документації та Особливостей, а підстави для відхилення, визначені пунктом 47, фактично відсутні. Відмова від прийняття тендерної пропозиції з формальних підстав у такій ситуації була б необґрунтованою та незаконною.
Пояснення надано Замовником через електронну систему закупівель у встановлені терміни — протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту, тобто в період з 13 по 17 червня 2025 року.
Додатки:
1. Інформація про кошторис закупівлі.
2. Надані документи переможцем процедури закупівлі.
3. Інформація технічного завдання.
4. Інформація про проаналізовані закупівлі за аналогічним кодом ДК/предметом закупівлі.