-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Реконструкція колиб (тимчасових споруд) туристичної бази «Карпати» для базової підготовки населення до національного спротиву в с. Кам’янка, вул. Кам’янецька,11, Стрийської територіальної громади, Львівської області»
Обсяг виконання робіт згідно ТС (додаток №2).
Завершена
58 928 025.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 294 640.13 UAH
мін. крок: 0.5% або 294 640.13 UAH
Номер:
eb4480e75fbd42238065b3082079c942
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-06-03-000034
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.06.2025 00:00
Період моніторингу:
03.06.2025 18:00 - 25.06.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
03.06.2025 №162
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3 Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 03.06.2025 №162.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-05-05-014185-a, 05.05.2025. Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель; Повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
- Повідомлення в засобах масової інформації, що містять відомості про наявність ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, а також правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення пункту 7 частини другої статті 21 Закону та пунктів 3 та 26 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕЛІТБУДПРО» встановлено порушення вимог пункту 43 та підпункту 2 пункту 44, а також пункту 3 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання переможцем тендеру документів; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме привести умови договору у відповідність до вимог Настанови №281, а у разі неможливості його змін, вжити заходи щодо його розірвання з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Крім того, здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) стосовно недопущення у подальшому порушення вимог пункту 7 частини другої статті 21 Закону та пунктів 3, 26 та 43 Особливостей №1178.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 червня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства Львівської обласної ради «Технічний нагляд» (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-05-05-017470-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; оприлюднене звернення за роз’ясненням щодо процедури закупівлі та відповідь Замовника на таке звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію ТОВ «ЕЛІТБУДПРО»; опубліковане повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «ЕЛІТБУДПРО» та опубліковані цим учасником документи на усунення таких невідповідностей; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 22.05.2025; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «ЕЛІТБУДПРО» як переможцем тендеру документи; договір від 19.06.2025 №1906-1; опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
За нормами пункту 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Одночасно, у пункті 26 Особливостей №1178 визначено, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей.
Так, зокрема, згідно з пунктом 7 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про умови оплати закупівлі.
Моніторингом встановлено, що в оголошенні про проведення досліджуваної процедури закупівлі зазначено наступні умови оплати: післяоплата у розмірі 100% протягом 30 календарних днів, а також вказано що у разі затримки фінансування Замовника розрахунки за виконані роботи здійснюються по мірі надходження коштів.
Водночас, аналізом умов розділу 4 «Порядок здійснення оплати» проєкту договору, що міститься в Додатку №4 до тендерної документації, встановлено, що окрім розрахунку за фактично виконані роботи протягом 30 календарних днів після підписання актів приймання виконаних робіт (ф.КБ-2в), довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (ф.КБ-3) та рахунків на оплату при умові надходження коштів на рахунок Замовника передбачено за погодженням сторін перерахування Замовником авансу (шляхом укладення додаткової угоди) в розмірі не більше 30% вартості річного обсягу робіт, а також визначено, що кінцеві розрахунки здійснюються у двотижневий термін після виконання і приймання всіх передбачених договором робіт та реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації або видачі сертифіката, в тому числі щодо пускових комплексів та черг, згідно належно оформлених актів виконання робіт (ф.КБ-2в), довідок (ф.КБ-3) та рахунків на оплату.
З врахуванням наведеного, в оприлюдненому Замовником оголошенні про проведення відкритих торгів вказано недостовірну (неповну) інформацію щодо умов оплати закупівлі, чим порушено норми пункту 7 частини другої статті 21 Закону та пунктів 3 та 26 Особливостей №1178.
У наданому під час моніторингу поясненні Замовник зазначив, зокрема, що детальний опис порядку здійснення оплати, в тому числі передбачення можливості щодо перерахунку авансу шляхом укладення додаткової угоди, вказано в розділі 4 проєкту договору (Додаток №4 до тендерної документації).
Однак, оголошення про проведення відкритих торгів та тендерна документація є окремими різними документами, вимоги до яких визначено у різних статтях Закону №922-VIII (статті 21 та 22, відповідно), у пункті 26 Особливостей №1178 визначено, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону №922-VIII, а норми пункту 7 частини другої статті 21 Закону №922-VIII не визначають можливості зазначення лише окремої інформації щодо умов оплати за закупівлею (основного типу оплати).
Умовами тендерної документації Замовника (частина 1 розділу 3) визначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та завантаження необхідних документів, що вимагаються у додатках до тендерної документації, зокрема, визначеного у Додатку №1 переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
Так, за вимогами Розділу 7 Додатку №1 до тендерної документації визначено, що для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам Замовника, учасник у складі пропозиції повинен надати кошторисні розрахунки, зокрема: договірну ціну; пояснювальну записку; локальний(і) кошторис(и); підсумкову відомість ресурсів; розрахунок загальновиробничих витрат.
Одночасно у Розділі 7 Додатку №1 до тендерної документації визначено, що договірна ціна повинна бути розрахована та визначена відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281).
Моніторингом встановлено, що ТОВ «ЕЛІТБУДПРО» у складі тендерної пропозиції, зокрема, надано Договірну ціну на будівництво «Реконструкція колиб (тимчасових споруд) туристичної бази «Карпати» для базової підготовки населення до національного спротиву в с. Кам’янка, вул. Кам’янецька, 11, Стрийської територіальної громади, Львівської області», пояснювальну записку, локальні кошториси, а також підсумкову відомість ресурсів.
У наданій ТОВ «ЕЛІТБУДПРО» у складі тендерної пропозиції пояснювальній записці показник для визначення розміру кошторисного прибутку (з посиланням на пункт 4.38. Настанови №1178) визначено у розмірі 22,25 грн./люд.год та показник для визначення розміру адміністративних витрат (з посиланням на пункт 4.39. Настанови №281) – у розмірі 5,63 грн/люд.год, загальна кошторисна трудомісткість – 63,10177 тис. люд.год.
Відповідно до умов тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі, а також наданого в ході моніторингу Експертного звіту (позитивного) від 30.04.2025 №515/25-РБК/ЕЗ (EX01:2034-3369-4711-1591) клас наслідків об’єкта будівництва – СС1.
Згідно з нормами пункту 1.2. розділу І Настанови №281 договірна ціна – кошторис, яким визначається вартість будівельних робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі, а у пункті 5.2. Розділу V Настанови №281 визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків.
Згідно з пунктом 4.38. розділу IV Настанови №281 розмір кошторисного прибутку визначається на підставі показників, наведених у додатку 25 цієї Настанови, і зазначається в графах 4 та 7 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (додаток 7 цієї Настанови), виходячи з класу наслідків (відповідальності) об’єкта (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 та 6 таблиці додатку 25 цієї Настанови, для яких прибуток визначається на підставі відповідних показників).
Крім того, відповідно до пункту 4.39. розділу IV Настанови №281 кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій визначаються на підставі рекомендованих показників, виражених у гривнях в розрахунку на одну людино-годину загальної кошторисної трудомісткості, які наведені в додатку 27 цієї Настанови, виходячи з класу наслідків (відповідальності) об’єкта (крім видів робіт, зазначених у пунктах 4, 5 таблиці додатку 27 цієї Настанови, для яких адміністративні витрати визначаються на підставі відповідних показників).
З огляду на зазначене вище, для об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1), згідно з додатком 25 Настанови №281 показник для визначення розміру кошторисного прибутку необхідно приймати в розмірі 8,33 грн/люд.год, а згідно з додатком 27 Настанови №281 показник для визначення розміру адміністративних витрат – 4,37 грн/люд.год.
Отже, суми кошторисного прибутку (22,25 грн./люд.год – 1 404 013,74 грн) та адміністративних витрат (5,63 грн/люд.год – 355 309,96 грн) розраховані та включені учасником ТОВ «ЕЛІТБУДПРО» у договірній ціні не у відповідності до вимог пунктів 4.38. (8,33 грн/люд.год) та 4.39. (4,37 грн/люд.год) розділу IV Настанови №281.
У випадку включення вищенаведених показників розміру кошторисного прибутку та адміністративних витрат при складанні та, як наслідок, оплаті актів приймання виконаних будівельних робіт (ф.№КБ-2в) Замовником буде здійснено закупівлю робіт з реконструкції з додатковими витратами (розрахунково) в сумі 1 149 517,47 гривень.
Крім того, проведеним моніторингом встановлено, що за вимогами Розділу 7 Додатку №1 до тендерної документації роботи повинні бути виконанні з дотриманням технологічних процесів будівництва, відповідати вимогам будівельних норм, правилам та стандартам встановленим для виконання такого виду робіт, матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати вимогам чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281), іншим нормативно-правовим актам і нормативним документам у галузі будівництва, проєктній документації та умовам договору, з метою забезпечення надійності, міцності, стійкості і довговічності конструкцій, монтажу технологічного та інженерного обладнання/матеріалів, про що у складі тендерної пропозиції учасники надають гарантійний лист.
На виконання вищевказаної вимоги тендерної документації учасником ТОВ «ЕЛІТБУДПРО» у складі тендерної пропозиції надано відповідний гарантійний лист від 19.05.2025 №2_8 (файл «2_8 про дотримання технологічних процесів_2.pdf»).
Аналізом наданої ТОВ «ЕЛІТБУДПРО» договірної ціни за предметом закупівлі встановлено, що її розрахунок здійснено в поточних цінах станом на 19.05.2025.
Відповідно до норм пункту 4.9. розділу IV Настанови №281 кошторисна вартість будівельних матеріалів, виробів та комплектів у прямих витратах визначається на підставі нормативної потреби в них, розрахованої виходячи з обсягів робіт, передбачених проектною документацією, та відповідних поточних цін. При цьому, поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються на підставі проведеного замовником аналізу цін за обґрунтованою ціною, яка не може бути вищою за середню ціну матеріальних ресурсів, що склалася на момент розроблення проектної документації.
Відповідно до норм пункту 5.1. розділу V Настанови №281 ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією. Крім того, відповідно до пункту 5.2. розділу IV Настанови №281 договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків.
Одночасно, пунктом 5.10. розділу V Настанови №281 визначено, що поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються на підставі проведеного учасником процедури закупівлі (підрядником) аналізу цін (при рівних якісних характеристиках), за обґрунтованою ціною матеріальних ресурсів, що склалася на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні.
Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби було оприлюднено через електронну систему закупівель до Замовника запит щодо надання відповідної інформації (пояснень) стосовно дослідження Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕЛІТБУДПРО» дотримання останнім норм пункту 5.10. розділу V Настанови №281.
У наданому на вищевказаний запит поясненні Замовником, зокрема, повідомлено що ним при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕЛІТБУДПРО» здійснювалось дослідження дотримання норм пункту 5.10. розділу IV Настанови №281, а також до моніторингу Замовником надано інформацію про середньоринкову вартість матеріальних ресурсів.
Так, проведеним в ході моніторингу співставленням цін за одиницю окремих будівельних матеріалів, наданих Замовником на запит органу державного фінансового контролю із поточними цінами за одиницю (відпускними цінами), внесеними учасником ТОВ «ЕЛІТБУДПРО» до підсумкової відомості ресурсів (файл «Підсумкова відомість ресурсів.xls» у складі архівованого документу «комплект 1.rar») встановлено, що за окремими позиціями учасником ТОВ «ЕЛІТБУДПРО» включено будівельні матеріали за цінами, що суттєво відрізняються і є вищими від наданих Замовником розрахунково на суму понад 3,3 млн. гривень.
Наприклад, відповідно до отриманої від Замовника інформації ціна дверей металопластикових Т104 (колір білий) - 4 300,00 грн з ПДВ за м2, що на об’єм 240,24 м2 становить 1 033 032,00 грн з ПДВ, тоді як учасником ТОВ «ЕЛІТБУДПРО» до підсумкової відомості ресурсів вказаний матеріальний ресурс включено за поточною ціною (відпускна ціна) в розмірі 6 880,90 грн без ПДВ за м2 (з врахуванням ПДВ ціна склала 8 257,08 грн), що на об’єм 240,24 м2 становить 1 983 960,90 грн з ПДВ.
По кондиціонеру настінному типу CH-S09FTXLA-NG отримана від Замовника ціна склала 28 599,00 грн з ПДВ за одиницю, що в розрахунку до встановленої у Технічній специфікації кількості (88 штук) становить 2 516 712,00 грн, при цьому учасником ТОВ «ЕЛІТБУДПРО» до підсумкової відомості ресурсів вказаний виріб включено за ціною 33 625,27 грн з ПДВ, що на згадану кількість становить 2 959 023,76 гривень.
З врахуванням вищенаведеного, учасником ТОВ «ЕЛІТБУДПРО» у наданому у складі тендерної пропозиції розрахунку договірної ціни за відповідними статтями витрат безпідставно враховано матеріальні ресурси (розрахунок №2 договірної ціни) за вартістю, що не відповідає поточним цінам, чим недотримано вимог пункту 5.10 розділу V Настанови №281 та, відповідно, недотримано вимог Розділу 7 Додатку №1 до тендерної документації Замовника.
За нормою підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а також вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Однак, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЕЛІТБУДПРО» (яка не відповідала умовам технічної специфікації до предмета закупівлі тендерної документації), а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір від 19.06.2025 №1906-1.
Моніторингом встановлено, що Замовником з врахуванням норм пункту 43 Особливостей №1178 оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення до 22.05.2025 невідповідностей у тендерній пропозиції учасника ТОВ «ЕЛІТБУДПРО» у якому вказано, що на виконання вимоги підпункту 3.1.2. пункту 3.1. Розділу №3 Додатку №1 до тендерної документації учасник повинен надати виправлену електронну банківську гарантію, яка за формою буде відповідати наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 №2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» в якій вказано: «ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону».
За вимогами пункту 3 Особливостей №1178 під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей замовники застосовують положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 цих особливостей.
Частиною третьою статті 25 Закону визначено підстави, за яких забезпечення тендерної пропозиції не повертається, серед яких: ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Згідно з частиною шостою статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Однак, за чинними нормами Особливостей №1178 перелік підстав, відсутність яких повинен документально підтвердити переможець тендеру, та строк надання таких документів визначені у пункті 47 Особливостей №1178, та відрізняються від вимог, визначених у частині шостій статті 17 Закону. Норма частини шостої статті 17 Закону у період дії Особливостей №1178 не застосовується.
Так, у 47 Особливостей №1178 визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Моніторингом встановлено, що за вимогами тендерної документації (пункт 3.1. Розділ 3 Додатку №1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції») Замовником вимагається надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії, із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених підпунктом 3.2.2. пункту 3.2 цього розділу, відшкодувати кошти на рахунок Замовника кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції, визначеній у підпункті 3.1.3. пункту 3.1 цього розділу.
При цьому, у підпункті 3.2.2. пункту 3.2 вищевказаного розділу тендерної документації Замовника наведено перелік (умови) неповернення забезпечення тендерної пропозиції, серед яких: ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону (з урахуванням п. 47 Особливостей), документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону; (з урахуванням п. 47 Особливостей).
Аналогічна умова неповернення забезпечення тендерної пропозиції міститься у частині 3.4. Розділу 3 тендерної документації Замовника.
Отже, Замовником під час здійснення досліджуваної процедури закупівлі положення статті 25 Закону застосовано з урахуванням положень пункту 47 Особливостей №1178.
Учасником ТОВ «ЕЛІТБУДПРО» на виконання вищевказаної вимоги тендерної документації надано, видану АТ «КОМЕРЦІЙНИЙ БАНК «ГЛОБУС» банківську гарантію від 19.05.2025 №47657 згідно з якою однією з підстав (умов) її неповернення є «ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений п.47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених п.47 Особливостей».
У наданому під час моніторингу поясненні щодо наявності підстави встановлення при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «ЕЛІТБУДПРО» вимоги про усунення невідповідностей у банківській гарантії Замовник зазначив, зокрема, що у зв’язку з наявною розбіжністю між гарантією від 19.05.2025 №47657, що надав учасник в складі тендерної пропозиції та формою забезпечення пропозиції, що затверджена наказом Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 №2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» Замовником було прийнято рішення та надано вимогу про усунення невідповідностей.
Проте, надані пояснення не спростовують недотримання вимог законодавства про публічні закупівлі, оскільки Замовником при складанні тендерної документації (підпункті 3.2.2. пункту 3.2 Розділ 3 Додатку №1, а також частині 3.4. Розділу 3) було враховано чинні на час проведення закупівлі UA-2025-05-05-014185-a норми Особливостей №1178, а саме при наведені переліку (умов) неповернення забезпечення тендерної пропозиції, зазначено: ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону (з урахуванням п. 47 Особливостей), документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону; (з урахуванням п. 47 Особливостей).
З врахуванням вищевикладеного, на порушення пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником неправомірно встановлено до ТОВ «ЕЛІТБУДПРО» вимогу (з оприлюдненням відповідного повідомлення) щодо завантаження виправленої електронної банківської гарантії.
Період усунення порушень:
25.06.2025 14:30 - 10.07.2025 00:00
Дата публікації висновку:
25.06.2025 14:30
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
1) В оголошенні щодо проведення відкритих торгів UA-2025-05-05-014185-a вказані умови оплати договору (порядок здійснення розрахунків), відповідно до Розділу 4 Проекту договору (Додаток №4 до тендерної документації), а саме:
Подія: виконання робіт.
Опис: У разі затримки фінансування Замовника розрахунки за виконані роботи здійснюються по мірі надходження коштів.
Тип оплати: Пiсляоплата
Період, (днів) 30
Тип днів Календарні
Розмір оплати, (%) 100.
У Розділі 4 Проекту договору (Додаток №4 до тендерної документації) міститься повний опис порядку здійснення оплати:
4.1. Розрахунки проводяться за фактично виконані роботи протягом 30-ти календарних днів
після підписання Замовником та Підрядником належно оформлених актів приймання виконаних робіт (Форма КБ-2в), довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат
(Форма КБ-3), рахунків на оплату та при умові надходження коштів на рахунок Замовника згідно Графіку фінансування робіт (Додаток 3)
За погодженням сторін, Замовник після підписання договору може, перерахувати Підряднику аванс (шляхом укладення додаткової угоди) в розмірі не більше 30% вартості річного обсягу робіт. Підрядник зобов’язується використати отриманий аванс на придбання необхідних для виконання робіт матеріалів, конструкцій, виробів, обладнання та звітувати за нього протягом 3-х місяців з дня перерахування коштів, відповідно до постанови КМУ від 4 грудня 2019 р. № 1070 Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти.
У разі невикористання авансу протягом встановленого терміну, Підрядник зобов’язаний повернути невикористані кошти на розрахунковий рахунок Замовника.
4.2. Штрафні санкції передбачені п.п.7.1., 7.3., 7.5. цього Договору Замовник має право стягувати шляхом зменшення проміжних платежів на суму нарахованих санкцій за звітний період, що є наступним після періоду, протягом якого скоєно порушення, повідомивши про це письмово Підрядника за 5 днів.
4.3. При визначенні вартості виконаних обсягів робіт і проведенні взаєморозрахунків за виконані роботи по об’єкту застосовуються первинні облікові документи «Акт приймання виконаних будівельних робіт» (форма № КБ-2в) і «Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрати» (форма № КБ-3), та при твердій договірній ціні за укрупненими показниками вартості — «Звіт про виконання робіт за контрактом на об’єкті будівництва за період (місяць/рік)», «Підсумковий звіт про вартість виконаних робіт за контрактом на об’єкті будівництва за період» та «Акт здавання-приймання виконаних будівельних робіт».
4.4. Кінцеві розрахунки здійснюються у двотижневий термін після виконання і приймання всіх передбачених договором (контрактом) робіт та реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації або видачі сертифіката, в тому числі щодо пускових комплексів та черг, згідно належно оформлених актів виконання робіт (Форма КБ-2в), довідок (Форма КБ-3) та рахунків на оплату.
4.5. Додаткові роботи, що виконані Підрядником без попереднього узгодження з Замовником і непередбачені цим договором, не оплачуються.
4.6. Роботи, при виконанні яких допущено відхилення від проектно-кошторисної документації чи порушення діючих норм і правил, оплачуються після усунення відхилень і порушень в порядку передбаченому Договором.
4.7. Додаткові витрати при здачі-прийманні об'єкта, що зумовлені незадовільним виконанням зобов'язань, порушення умов Договору покриваються за рахунок винної сторони.
4.8. Про тимчасове припинення робіт з причин відсутності фінансування
Замовник попереджає Підрядника шляхом застосування засобів електронного зв’язку, а саме: використовуючи електронну адресу. При цьому, Сторони вирішують питання щодо охорони та освітлення об'єкту
4.9. Вартість виконаних робіт, що підлягають оплаті визначаються зі всіх складових вартості робіт, розрахованих у договірній ціні.
Валютою платежу є гривня.
4.10. Приймання та оплату робіт, виконаних субпідрядниками, здійснює Підрядник
4.11. Документи, не подані Підрядником у вказаний термін, додаються і подаються
наступним звітним місяцем.
4.12. Підрядник не вправі вимагати оплати за:
- невиконані роботи;
- виконані роботи, які не визначені в договорі;
- роботи виконані іншими підрядними організаціями без погодження з замовником;
- неякісно виконані роботи.
Оплата за договором підряду здійснюється на підставі актів за формою КБ-2 та КБ-3 протягом поточного місяця, у якому підписано акти виконаних робіт, або у наступному за поточним.
4.13. Згідно Настанови з визначення вартості будівництва кошти на покриття ризиків всіх учасників будівництва призначені (у разі їх врахування) на відшкодування:
- 1) Збільшення об’ємів робіт спричиненого виконанням додаткових робіт та витрат, характер і методи виконання яких не можуть бути точно визначені під час проектування та уточнюються в процесі будівництва та виникнення додаткових витрат;
- 2) Збільшення вартості об’єкта будівництва, спричиненого зміною будівельних норм та нормативних документів.
Слід зазначити, що поле «Опис» при внесенні інформації в оголошення про проведення торгів є необов'язковим для заповнення згідно законодавства, адже в даному полі зазначається додаткова інформація, яку Замовник вважає за необхідність вказати. Інформація щодо авансу в розмірі не більше 30% вартості річного обсягу робіт не зазначена в оголошенні, оскільки відповідно до п. 4.1. розділу 4 Проекту договору лише за погодженням сторін, Замовник після підписання договору може перерахувати Підряднику аванс (шляхом укладення додаткової угоди). Враховуючи зазначене Замовник не міг вказати в оголошенні про проведення торгів інформацію щодо авансу, оскільки станом на дату оголошення торгів сторін по договору ще не було визначено та відповідно ними не могло бути погоджено умови такої оплати.
Враховуючи наведене Замовником вказано достовірну інформацію в оголошенні щодо проведення відкритих торгів відповідно до Розділі 4 Проекту договору (Додаток №4 до тендерної документації.
2) Щодо показника для визначення розміру кошторисного прибутку та адміністративних витрат в тендерній пропозиції Учасника, повідомляємо, що сторонами було внесено зміни до Договору №1906-1 від 19.06.2025 р., шляхом укладення додаткової угоди та приведено у відповідність розрахунки до класу наслідків СС1 та чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», «Настанова з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281. В результаті таких змін викладено в новій редакції Договір №1906-1 від 19.06.2025 р., та додатки до нього в тому числі зменшено загальну вартість договору.
3) Щодо різниці вартості матеріальних ресурсів в пропозиції Учасника по окремих позиціях та середньо ринкових цін на такі ресурси, повідомляємо, що КП Львівської обласної ради "Технічний нагляд" звернулось до ТОВ «ЕЛІТБУД» з пропозицією зменшити вартість матеріальних ресурсів, за результатами чого було здійснено перерахунок цін матеріальних ресурсів в сторону зменшення та приведено ціни у відповідність шляхом укладення Додаткової угоди №1 від 19.06.2025 року до Договору №1906-1 від 19.06.2025 р.
4) Відповідно до п. 28 Постанови КМУ №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) Постановою КМУ №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»: тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно з п. 15 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) у тендерній документації зазначаються відомості щодо розміру та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). У ч. 3 ст. 25 Закону вказано підстави не повернення забезпечення тендерної пропозиції:
1) відкликання тендерної пропозиції/пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;
2) непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру/спрощеної закупівлі;
3) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;
4) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі)/спрощеної закупівлі забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі.
Слід зазначити, що зміни до цієї частини Законом не було внесено та не передбачено Особливостями.
Враховуючи зазначене, замовник при формуванні вимог тендерної документації користувався чинними нормами законодавства.
В пп. 3.1.2. п. 3.1. Розділу №3 Додатку №1 до тендерної документації вказана вимога, що банківська гарантія повинна бути оформленою відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 та форма забезпечення пропозиції повинна відповідати Наказу «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» від 14.12.2020 № 2628, затвердженого МІНІСТЕРСТВОМ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ.
Учасник ТОВ «ЕЛІТБУДПРО» надав в складі пропозиції гарантію № 47657 від 19.05.2025 р. в якій міститься наступна інформація:
«Вимога повинна містити посилання на дату складання/видачі і номер цієї Гарантії, а також посилання на одну з таких умов (підстав), що підтверджують невиконання Принципалом своїх зобов’язань, передбачених його тендерною пропозицією:
• відкликання тендерної пропозиції Принципалом після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;
• непідписання Принципалом, який став переможцем тендеру договору про закупівлю;
• ненадання Принципалом, який став переможцем тендеру (крім переговорної процедури закупівлі) забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією;
• ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений п.47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених п.47 Особливостей»
В формі забезпечення пропозиції, що затверджена Наказом «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» від 14.12.2020 № 2628, затвердженого МІНІСТЕРСТВОМ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ вказано:
«Вимога повинна містити посилання на дату складання/видачі і номер цієї гарантії, а також посилання на одну з таких умов (підстав), що підтверджують невиконання принципалом своїх зобов’язань, передбачених його тендерною пропозицією / пропозицією:
відкликання тендерної пропозиції / пропозиції принципалом після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції / пропозиції вважаються дійсними;
непідписання принципалом, який став переможцем тендеру / спрощеної закупівлі, договору про закупівлю;
ненадання принципалом, який став переможцем тендеру/спрощеної закупівлі, забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі;
ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону.»
Зважаючи на те, що до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» зміни не було внесено та зв’язку з наявною розбіжністю між гарантією № 47657 від 19.05.2025 р., що надав Учасник ТОВ «ЕЛІТБУДПРО» в складі тендерної пропозиції та формою забезпечення пропозиції, що затверджена Наказом «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» від 14.12.2020 № 2628, затвердженого МІНІСТЕРСТВОМ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ Замовником було прийнято рішення та надано вимогу про усунення невідповідностей.
Аналогічну позицію викладено у Рішенні № 115979993, 27.12.2023, Харківський окружний адміністративний суд. В даному рішенні Суд зазначає, що пункт 47 Особливостей встановлює підстави прийняття замовником рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, в цій нормі не регулюються питання пов`язані з забезпеченням учасниками тендерних пропозицій. Суд погоджується з доводами позивача, що третя особа вимоги ТД щодо надання забезпечення повністю виконала, а доводи відповідача те, що третя особа мала надати банківську гарантію в якій відобразити зміни, які не передбачені Законом № N 922-VIII, а на думку відповідача слідують з пунктів 44, 47 Особливостей є безпідставними. Суд зауважує, що норми Закону України мають вищу юридичну силу ніж постанова КМУ, а тому першочерговому застосуванню підлягають норми Закону. Вища юридична сила закону полягає також у тому, що всі підзаконні нормативно-правові акти приймаються на основі законів та за своїм змістом не повинні суперечити їм. Підпорядкованість таких актів законам закріплена у положеннях Конституції України. Варто наголосити, що в наказ Мінеокономіки України «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» від 14.12.2020 № 2628 станом на сьогоднішній день змін до форми банківської гарантії не внесено, зокрема і в частині повернення\не повернення забезпечення тендерної пропозиції. В Наказі № 2628 зазначено, що ці Вимоги визначають обов’язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону, банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями; реквізити гарантії, визначені у формі, є обов’язковими для складання гарантії. Таким чином, враховуючи зазначене, ні замовник, ні будь-хто інший не вправі самостійно вносити зміни до вимог забезпечення тендерної пропозиції та до самої форми. Отже, подаючи банківську гарантію, учасник в частині підстави не повернення банківської гарантії, як вимагалося в тендерній документації надав її згідно форми затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 р. №2628.
Також, враховуючи що до ч.3 ст. 25 Закону України «Про публічні закупівлі» зміни не було внесено, керуючись п. 3 Особливостей під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей замовники застосовують положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 цих особливостей, Замовником в пп. 3.2.2. п. 3.2. Розділу 3 Додатку 1 тендерної документації описано підстави не повернення забезпечення тендерної пропозиції:
1) відкликання тендерної пропозиції учасником після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;
2) непідписання договору про закупівлю учасником, який став переможцем тендеру;
3) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону (з урахуванням п. 47 Особливостей), документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону; (з урахуванням п. 47 Особливостей)
4) ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією.
Крім цього, додатково в п. 3.1. Розділу 3 Додатку 1 тендерної документації міститься примітка, в якій вказано, що зважаючи на те, що до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» та до ч.3 ст. 25 Закону України «Про публічні закупівлі» зміни не було внесено, під означенням «ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону;» слід розуміти «ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений п.47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених п.47 Особливостей.
У відповідь на висновок UA-2025-05-05-014185-a за результатами моніторингу закупівлі «Реконструкція колиб (тимчасових споруд) туристичної бази «Карпати» для базової підготовки населення до національного спротиву в с. Кам’янка, вул. Кам’янецька,11, Стрийської територіальної громади, Львівської області» (ДК 021:2015: 45454000-4 — Реконструкція) повідомляємо, що КП Львівської обласної ради "Технічний нагляд" вжито заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, а саме приведено умови договору у відповідність до вимог Настанови №281, шляхом укладення Додаткової угоди №1 від 19.06.2025 року до Договору №1906-1 від 19.06.2025 р.
Також здійснено заходи, щодо стосовно недопущення у подальшому порушення вимог пункту 7 частини другої статті 21 Закону та пунктів 3, 26 та 43 Особливостей №1178. Уповноважена особа, планує відвідати як онлайн, так і офлайн навчання для підвищення кваліфікації уповноважених осіб щодо проведення публічних закупівель та зобов’язується в майбутньому не допускати порушень при проведенні закупівель та проводити всі закупівлі виключно з відповідністю до чинного законодавства.
Дата публікації звіту:
27.06.2025 13:07
Запити/Пояснення
Номер:
aae361b24d7e4099ac7f95263e3a42fa
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
09.06.2025 12:40
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.06.2025 00:00
Опис:
Дата: 09.06.2025
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу процедури закупівлі за ID: UA-2025-05-05-014185-a, яка проводиться Комунальним підприємством Львівської обласної ради «Технічний нагляд» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію та відповідні документи (проєктно-кошторисну документацію, технічне завдання, експертний звіт), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Відповідно до норм пункту 26 Особливостей №1178 здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178) оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей.
Зокрема, відповідно до норм пункту 7 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про умови оплати
В ході моніторингу встановлено, що в оголошенні про проведення досліджуваної процедури закупівлі зазначено наступні умови оплати: післяоплата у розмірі 100% протягом 30 календарних днів, а також вказано що у разі затримки фінансування Замовника розрахунки за виконані роботи здійснюються по мірі надходження коштів.
Водночас, аналізом умов проєкту договору, що міститься в Додатку №4 до тендерної документації, встановлено, що за договором передбачено наступні умови оплати:
- розрахунки проводяться за фактично виконані роботи протягом 30-ти календарних днів після підписання Замовником та Підрядником належно оформлених актів приймання виконаних робіт (Форма КБ-2в), довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (Форма КБ-3), рахунків на оплату та при умові надходження коштів на рахунок Замовника згідно Графіку фінансування робіт (Додаток 3) (пункт 4.1.);
- за погодженням сторін, Замовник після підписання договору може, перерахувати Підряднику аванс (шляхом укладення додаткової угоди) в розмірі не більше 30% вартості річного обсягу робіт. Підрядник зобов’язується використати отриманий аванс на придбання необхідних для виконання робіт матеріалів, конструкцій, виробів, обладнання та звітувати за нього протягом 3-х місяців з дня перерахування коштів, відповідно до постанови КМУ від 4 грудня 2019 р. № 1070 Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти (пункт 4.1.);
- кінцеві розрахунки здійснюються у двотижневий термін після виконання і приймання всіх передбачених договором (контрактом) робіт та реєстрації декларації про готовність об'єкта до експлуатації або видачі сертифіката, в тому числі щодо пускових комплексів та черг, згідно належно оформлених актів виконання робіт (Форма КБ-2в), довідок (Форма КБ-3) та рахунків на оплату (пункт 4.4.).
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
2. Надати обґрунтовану інформацію щодо не зазначення в оприлюдненому оголошенні про проведення досліджуваної процедури закупівлі визначених у пунктах 4.1. та 4.4. проєкту договору умов оплати.
Відповідно до норм пункту 9 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
В ході моніторингу встановлено, що Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів не зазначено інформацію про умови надання забезпечення тендерних пропозицій при визначенні у тендерній документації (Розділ 3 Додатку №1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції») умови щодо надання учасниками гарантії виконання своїх зобов’язань у зв’язку з поданням тендерної пропозиції у вигляді електронної банківської гарантії (з грошовим покриттям) в розмірі 290 000,00 грн строком дії 90 календарних днів, починаючи з кінцевого строку подання тендерної пропозиції.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Надати обґрунтовану інформацію щодо не зазначення в оприлюдненому оголошенні про проведення досліджуваної процедури закупівлі інформації про умови надання забезпечення тендерних пропозицій.
Крім того, аналізом умов проєкту договору встановлено, що у пункті 2.4. цього проєкту договору визначено, що підрядник гарантує якість закінчених робіт та можливість їх експлуатації протягом гарантійного строку, не менше 10 років від дня прийняття Замовником об’єкта, тоді як за умовами пункту 8.1. проєкту договору – підрядник гарантує якість закінчення робіт і змонтованих конструкцій, досягнення показників об’єкту визначених у договорі та проектно-кошторисній документації та можливість безперервної і нормальної експлуатації об’єкта протягом – не менше 10 років з моменту здачі його в експлуатацію.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
4. Надати обґрунтовану інформацію щодо не узгодження в умовах проєкту договору вимоги стосовно гарантійних строків якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва).
Умовами тендерної документації (пункт 3.1. Розділ 3 Додатку №1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції») визначено, що Замовником вимагається надання учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі електронної банківської гарантії, із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених підпунктом 3.2.2. пункту 3.2 цього розділу, відшкодувати кошти на рахунок Замовника кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції, визначеній у підпункті 3.1.3. пункту 3.1 цього розділу.
Розмір забезпечення тендерної пропозиції складає 290 000,00 грн, строком дії 90 календарних днів, починаючи з кінцевого строку подання тендерної пропозиції. Банківська гарантія повинна бути з грошовим покриттям.
Учасником ТОВ «ЕЛІТБУДПРО» на виконання вищевказаної вимоги тендерної документації надано, видану АТ «КОМЕРЦІЙНИЙ БАНК «ГЛОБУС» банківську гарантію від 19.05.2025 №47657.
Відповідно до наявної в електронній системі закупівель інформації Замовником з врахуванням норм пункту 43 Особливостей №1178 оприлюднено вимогу про усунення до 22.05.2025 невідповідностей у тендерній пропозиції учасника ТОВ «ЕЛІТБУДПРО», серед яких зазначено наступне: «Відповідно до пп. 3.1.2. п.3.1. Розділу №3 Додатку №1 тендерної документації: Банківська гарантія повинна бути оформленою відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 №639 та форма забезпечення пропозиції повинна відповідати Наказу «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» від 14.12.2020 № 2628, затвердженого МІНІСТЕРСТВОМ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ. Учасник надав електронну банківську гарантію №47657 Вих. № 47657 від 19.05.2025р. в якій сказано в п. 3: «ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений п.47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених п.47 Особливостей.», що не відповідає формі забезпечення пропозиції повинна відповідати Наказу «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» від 14.12.2020 № 2628, затвердженого МІНІСТЕРСТВОМ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ в якій вказано: «ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону».
З врахуванням встановленої вимоги про усунення невідповідностей учасником ТОВ «ЕЛІТБУДПРО» оприлюднено Зміни №1 до електронної банківської гарантії №47657 від 19.05.2025, які зокрема містять наступну умову її неповернення «ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону».
За нормою пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Також, пунктом 15 частини другої статті 28 Закону визначено, що у тендерній документації зазначаються відомості щодо розміру та умов надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
При цьому, у частині першій статті 25 Закону визначено, що у разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції, у тендерній документації повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику.
Частиною третьою статті 25 Закону визначено підстави, за яких забезпечення тендерної пропозиції не повертається, серед яких: ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону.
Згідно з частиною шостою статті 17 Закону переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
За вимогами пункту 3 Особливостей №1178 під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей замовники застосовують положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 цих особливостей.
Однак, за чинними нормами Особливостей №1178 перелік підстав, відсутність яких повинен документально підтвердити переможець тендеру, та строк надання таких документів визначені у пункті 47 Особливостей №1178, та відрізняються від вимог, визначених у частині шостій статті 17 Закону. Норма частини шостої статті 17 Закону у період дії Особливостей №1178 не застосовується.
Так, у пункті 44 Особливостей №1178 визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
В ході проведення моніторингу встановлено, що у підпункті 3.2.2. пункту 3.2 вищевказаного розділу тендерної документації Замовника наведено перелік (умови) неповернення забезпечення тендерної пропозиції, серед яких: ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону (з урахуванням п. 47 Особливостей), документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону; (з урахуванням п. 47 Особливостей).
Аналогічна умова неповернення забезпечення тендерної пропозиції міститься у частині 3.4. Розділу 3 тендерної документації Замовника.
З врахуванням вищенаведених норм законодавства, що були чинними на час здійснення закупівлі UA-2025-05-05-014185-a, Замовником при встановлені у тендерній документації переліку (умов) неповернення забезпечення тендерної пропозиції, зазначено «ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону (з урахуванням п. 47 Особливостей), документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону; (з урахуванням п. 47 Особливостей)».
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
5. Поясніть підстави встановлення при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕЛІТБУДПРО» вимоги про усунення невідповідностей у банківській гарантії від 19.05.2025 №47657 в частині внесення змін до переліку (умови) її неповернення, яка не відповідає визначеній у підпункті 3.2.2. пункту 3.2 Розділ 3 Додатку №1, а також частині 3.4. Розділу 3 тендерної документації.
Також, в ході проведення моніторингу встановлено, що за вимогами Розділу 7 Додатку №1 роботи повинні бути виконанні з дотриманням технологічних процесів будівництва, відповідати вимогам будівельних норм, правилам та стандартам встановленим для виконання такого виду робіт, матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати вимогам чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281), іншим нормативно-правовим актам і нормативним документам у галузі будівництва, проектній документації та умовам договору, з метою забезпечення надійності, міцності, стійкості і довговічності конструкцій, монтажу технологічного та інженерного обладнання/матеріалів.
Одночасно, тендерною документацією визначено, що для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам замовника, учасник у складі пропозиції до закупівлі повинен надати кошторисні розрахунки, зокрема: договірну ціну; пояснювальну записку; локальний(і) кошторис(и) (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу); підсумкову відомість ресурсів; розрахунок загальновиробничих витрат.
При цьому Замовником зазначено, що ціна тендерної пропозиції учасника повинна бути розрахована відповідно до Настанови №281.
Відповідно до пункту 5.2. Настанови №281 договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків.
Одночасно, пунктом 5.10. Настанови №281 визначено, що поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються на підставі проведеного учасником процедури закупівлі (підрядником) аналізу цін (при рівних якісних характеристиках), за обґрунтованою ціною матеріальних ресурсів, що склалася на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
6. Чи досліджувалось Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕЛІТБУДПРО» дотримання останнім норм пункту 5.10. Настанови №281?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
81e3220457a94117b8e36d3bd3f88326
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
12.06.2025 19:15
Опис:
Надаємо інформацію та відповідні документи (проєктно-кошторисну документацію, технічне завдання, експертний звіт), на підставі яких нами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Щодо не зазначення в оприлюдненому оголошенні про проведення досліджуваної процедури закупівлі визначених у пунктах 4.1. та 4.4. проєкту договору умов оплати.
Відповідно до ч. 2, ст. 21 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): Оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);
3) кількість та місце поставки товарів, обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг;
4) очікувана вартість предмета закупівлі;
5) строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
6) кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
7) умови оплати;
8) мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції;
9) розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);
10) дата та час розкриття тендерних пропозицій, якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону;
11) розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків очікуваної вартості закупівлі або в грошових одиницях;
12) математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування).
В оголошенні про проведення відкритих торгів може зазначатися інша інформація.
Керуючись зазначеним, Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів на закупівлю робіт по об’єкту: «Реконструкція колиб (тимчасових споруд) туристичної бази «Карпати» для базової підготовки населення до національного спротиву в с. Кам’янка, вул. Кам’янецька,11, Стрийської територіальної громади, Львівської області» вказано умови оплати: Подія - Виконання робіт, Опис - У разі затримки фінансування Замовника розрахунки за виконані роботи здійснюються по мірі надходження коштів, Тип оплати – Пiсляоплата, Період, (днів) – 30, Тип днів – Календарні, Розмір оплати, (%) – 100. Інформація зазначена згідно проекту договору, що міститься в Додатку №4 до тендерної документації. Детальний опис порядку здійснення оплати, в тому числі передбачення можливості щодо перерахунку авансу шляхом укладення додаткової угоди вказано в розділі 4 проекту договору Додатку №4 до тендерної документації. Крім цього, дане поле «Опис» є необов'язковим для заповнення згідно законодавства, адже в даному полі зазначається додаткова інформація
Щодо не зазначення в оприлюдненому оголошенні про проведення досліджуваної процедури закупівлі інформації про умови надання забезпечення тендерних пропозицій.
Слід зазначити, що Замовником торгів при оприлюднені оголошення про проведення відкритих торгів вказано інформацію про забезпечення тендерних пропозицій, про що свідчать відомості на веб – порталі Уповноваженого органу (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-05-05-014185-a?oldVersion=true додаємо скріншоти з веб – порталу).
Щодо підстави встановлення при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕЛІТБУДПРО» вимоги про усунення невідповідностей у банківській гарантії від 19.05.2025 №47657.
Відповідно до п. 15 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) у тендерній документації зазначаються відомості щодо розміру та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати). У ч. 4 ст. 25 Закону вказано підстави не повернення забезпечення тендерної пропозиції, зміни до яких не було внесено та не передбачено Постановою КМУ №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Враховуючи зазначене, замовник при формуванні тендерної документації користувався чинними нормами законодавства.
В пп. 3.1.2. п. 3.1. Розділу №3 Додатку №1 до тендерної документації вказана вимога, що банківська гарантія повинна бути оформленою відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 та форма забезпечення пропозиції повинна відповідати Наказу «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» від 14.12.2020 № 2628, затвердженого МІНІСТЕРСТВОМ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ.
Учасник ТОВ «ЕЛІТБУДПРО» надав в складі пропозиції гарантію № 47657 від 19.05.2025 р. в якій міститься наступна інформація:
«Вимога повинна містити посилання на дату складання/видачі і номер цієї Гарантії, а також посилання на одну з таких умов (підстав), що підтверджують невиконання Принципалом своїх зобов’язань, передбачених його тендерною пропозицією:
• відкликання тендерної пропозиції Принципалом після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;
• непідписання Принципалом, який став переможцем тендеру договору про закупівлю;
• ненадання Принципалом, який став переможцем тендеру (крім переговорної процедури закупівлі) забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією;
• ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, визначений п.47 Особливостей, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених п.47 Особливостей»
В формі забезпечення пропозиції, що затверджена Наказом «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» від 14.12.2020 № 2628, затвердженого МІНІСТЕРСТВОМ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ вказано:
«Вимога повинна містити посилання на дату складання/видачі і номер цієї гарантії, а також посилання на одну з таких умов (підстав), що підтверджують невиконання принципалом своїх зобов’язань, передбачених його тендерною пропозицією / пропозицією:
відкликання тендерної пропозиції / пропозиції принципалом після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції / пропозиції вважаються дійсними;
непідписання принципалом, який став переможцем тендеру / спрощеної закупівлі, договору про закупівлю;
ненадання принципалом, який став переможцем тендеру/спрощеної закупівлі, забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі;
ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону.»
У зв’язку з наявною розбіжністю між гарантією № 47657 від 19.05.2025 р., що надав Учасник ТОВ «ЕЛІТБУДПРО» в складі тендерної пропозиції та формою забезпечення пропозиції, що затверджена Наказом «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» від 14.12.2020 № 2628, затвердженого МІНІСТЕРСТВОМ РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ Замовником було прийнято рішення та надано вимогу про усунення невідповідностей.
Щодо гарантійних строків якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва).
Відповідно до п. 5 Постанови КМУ від 1 серпня 2005 р. № 668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (далі – Постанова) однією з істотних умов договору підряду є гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва), порядок усунення недоліків.
У до п. 4 Постанови вказано, що датою закінчення робіт (будівництва об'єкта) вважається дата їх прийняття замовником.
Відповідно до ст. 882 Цивільного кодексу України передання та прийняття робіт:
1. Замовник, який одержав повідомлення підрядника про готовність до передання робіт, виконаних за договором будівельного підряду, або, якщо це передбачено договором, - етапу робіт, зобов'язаний негайно розпочати їх прийняття.
2. Замовник організовує та здійснює прийняття робіт за свій рахунок, якщо інше не встановлено договором. У прийнятті робіт мають брати участь представники органів державної влади та органів місцевого самоврядування у випадках, встановлених законом або іншими нормативно-правовими актами.
3. Замовник, який попередньо прийняв окремі етапи робіт, несе ризик їх знищення або пошкодження не з вини підрядника, у тому числі й у випадках, коли договором будівельного підряду передбачено виконання робіт на ризик підрядника.
4. Передання робіт підрядником і прийняття їх замовником оформляється актом, підписаним обома сторонами. У разі відмови однієї із сторін від підписання акта про це вказується в акті і він підписується другою стороною.
Акт, підписаний однією стороною, може бути визнаний судом недійсним лише у разі, якщо мотиви відмови другої сторони від підписання акта визнані судом обґрунтованими.
5. Прийняття робіт може здійснюватися після попереднього випробування, якщо це передбачено договором будівельного підряду або випливає з характеру робіт. У цьому випадку прийняття робіт може здійснюватися лише у разі позитивного результату попереднього випробування.
6. Замовник має право відмовитися від прийняття робіт у разі виявлення недоліків, які виключають можливість використання об'єкта для вказаної в договорі мети та не можуть бути усунені підрядником, замовником або третьою особою.
Згідно з ст. 884 Цивільного кодексу України Гарантії якості у договорі будівельного підряду:
1. Підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
2. Підрядник відповідає за дефекти, виявлені у межах гарантійного строку, якщо він не доведе, що вони сталися внаслідок: природного зносу об'єкта або його частин; неправильної його експлуатації або неправильності інструкцій щодо його експлуатації, розроблених самим замовником або залученими ним іншими особами; неналежного ремонту об'єкта, який здійснено самим замовником або залученими ним третіми особами.
3. Гарантійний строк продовжується на час, протягом якого об'єкт не міг експлуатуватися внаслідок недоліків, за які відповідає підрядник.
4. У разі виявлення протягом гарантійного строку недоліків замовник повинен заявити про них підрядникові в розумний строк після їх виявлення.
5. Договором будівельного підряду може бути встановлено право замовника сплатити передбачену договором частину ціни робіт, визначеної у кошторисі, після закінчення гарантійного строку.
Враховуючи перелічене, день прийняття Замовником об’єкта вважається закінченням робіт та здачею його в експлуатацію.
Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЕЛІТБУДПРО» здійснювалось дослідження дотримання останнім норм пункту 5.10. Настанови №281. Надаємо інформацію про середньоринкову вартість матеріальних ресурсів.