• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

09110000-3 Тверде паливо (паливні брикети)

Завершена

527 725.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 638.63 UAH
Номер: 55829958099247e185c9fd2a5c839184
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-06-02-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02.06.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40922492
Період моніторингу: 02.06.2025 13:34 - 24.06.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 02.06.2025 № 37-з Ужгород Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Сергій КРАСИЛЕНКО Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 02.06.2025 № 37-з Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 5 UA-2025-05-05-005854-a 05.05.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Ужгород
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 95) 948-00-53, v.yu.vatrala@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час складання та затвердження тендерної документації встановлено порушення абзацу десятого пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП «Щербакова Катерина Олександрівна» встановлено порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, в частині безпідставного відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції. За результатами проведеного моніторингу установлено порушення вимог пунктів 2, 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної пропозиції переможця умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи в установленому законодавством порядку, направлені на усунення порушень, допущених при розгляді тендерної пропозиції ФОП «Щербакова Катерина Олександрівна», зокрема, шляхом розірвання договору (припинення зобов’язань) з ФОП «Некрасова Вероніка Сергіївна» від 13.06.2025 №92 з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України, статті 651 Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 20 червня 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 17.04.2025, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, наявності підстав для відхилення тендерних пропозицій, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЦЕНТР МЕДИЧНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ТА ПАЛІАТИВНОЇ ДОПОМОГИ ДІТЯМ «ДІВА МАРІЯ» ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на звернення за роз’ясненнями до процедури закупівель; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 05.05.2025 року, тендерні пропозиції фізичної особи підприємця «Щербакова Катерина Олександрівна», фізичної особи підприємця «КЛЕЩИН СЕРГІЙ СЕРГІЙОВИЧ», фізичної особи підприємця «БОБАЛЬ ІГОР ЙОСИПОВИЧ», фізичної особи підприємця «ТЕРНУЩАК ДМИТРО ВАСИЛЬОВИЧ», фізичної особи підприємця «Некрасова Вероніка Сергіївна» (далі ФОП «Щербакова Катерина Олександрівна», ФОП «КЛЕЩИН СЕРГІЙ СЕРГІЙОВИЧ» ФОП «БОБАЛЬ ІГОР ЙОСИПОВИЧ», ФОП «ТЕРНУЩАК ДМИТРО ВАСИЛЬОВИЧ», ФОП «Некрасова Вероніка Сергіївна») та товариства з обмеженою відповідальністю «ДЕРЕВООБРОБНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВУЙКО» (далі - ТОВ «ДЕРЕВООБРОБНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВУЙКО»); протокольне рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції ФОП «Щербакова Катерина Олександрівна» від 15.05.2025 року; протокольне рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції ФОП «КЛЕЩИН СЕРГІЙ СЕРГІЙОВИЧ» від 19.05.2025 року; протокольне рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції ФОП «БОБАЛЬ ІГОР ЙОСИПОВИЧ» від 22.05.2025 року; протокольне рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДЕРЕВООБРОБНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ВУЙКО» від 26.05.2025 року; протокольне рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції ФОП «ТЕРНУЩАК ДМИТРО ВАСИЛЬОВИЧ» від 29.05.2025 року; повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, виявлених в тендерній пропозиції ФОП «Некрасова Вероніка Сергіївна» до 03 червня 2025 року; протокольне рішення уповноваженої особи про визначення переможця та про намір укласти договір з ФОП «Некрасова Вероніка Сергіївна» від 06.06.2025 року; повідомлення про намір укласти договір від 06.06.2025; договір від 13.06.2025 року №92; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 03 червня 2025 року. Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостей встановлено наступне. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей. Так, згідно з абзацом десятим пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Проте, за результатами моніторингу установлено, що Замовником в електронній системі закупівель 05 травня 2025 року оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товару, яка не містить окремого додатку з переліком документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, чим не дотримано вимог абзацу десятого пункту 28 Особливостей, чим порушено абзац десятий пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП «Щербакова Катерина Олександрівна» та наявності підстав для її відхилення встановлено наступне. Згідно наявної в електронній системі закупівель інформації (ПРОТОКОЛ розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2025-05-05-005854-a та протокольне рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції від 15.05.2025 року) встановлено, що уповноваженою особою Замовника прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП «Щербакова Катерина Олександрівна» як такої, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, а саме: «1. У довідці про виробника на виконання пункту 11.1. Додатку № 2 до ТД не зазначено місцезнаходження виробника. 2) Наданий документ про якість складено з порушенням установленої форми відповідно до ДСТУ 8358:2015, а саме не вказано номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи». Замовником в пункті 11.1 Додатку 2 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» тендерної документації встановлено вимогу про те, що Учасник закупівлі у складі тендерної пропозиції надає довідку, яка повинна містити інформацію про найменування виробника, його місцезнаходження, країну виробництва товару, інформацію про відповідність запропонованого товару вимогам визначеним у цьому Додатку №2 до тендерної документації із зазначення усіх конкретних показників запропонованого товару перелічених у пункті 7 цього Додатку №2 до тендерної документації, а саме: розміри, сировина, тара, зольність, вологість, нижча теплота згорання на робочий стан проби палива, вміст сірки, щільність. Окрім того, у пункті 11.2 Додатку 2 зазначено, що учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документ установленої форми про відповідність запропонованого товару технічним, якісним характеристикам відповідно до ДСТУ 8358:2015, в якому вказують: назву й умовне позначення брикетів або гранул; призначеність брикетів або гранул; специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв'язувальну або іншу добавку і її кількість); вид спожиткового паковання; номінальні габаритні розміри і масу спожиткового паковання; загальну масу партії (її частини) нетто; номер партії; дату виготовлення; позначення цього стандарту; номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції; гарантійний строк зберігання брикетів або гранул; номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника. Під час з’ясування обставин, що слугували прийняттю рішення Уповноваженою особою Замовника про відхилення тендерної пропозиції ФОП «Щербакова Катерина Олександрівна», викладених у протоколі розгляду тендерних пропозицій від 15.05.2025 року, проаналізовано інформацію та документи, подані на підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме: Інформаційний лист від 09.05.2025 року №3 (файл: «відповідність товару. pdf.»), в якому, зокрема, зазначено: «Виробник: ФОП Щербакова Катерина Олександрівна, Україна, країна виробництва: Україна»; Посвідчення №7/25 від 07.05.2025 про якість паливних брикетів з деревини твердих порід типу Piny Kay відповідно до ДСТУ 8358:2015 (файл: «відповідність товару. pdf.»), в якому у полі «номер і дата Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи» учасником зазначено наступну інформацію – «не передбачено законодавством» та «ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ- РОЗ’ЯСНЕННЯ щодо вимоги надати № висновку санітарно-епідеміологічної експертизи» (файл: «відповідність товару. pdf.») з інформацією про те, що чинним законодавством (з посиланням на відповідні нормативно-правові акти) не передбачено обов’язку отримання санітарно-епідеміологічного висновку для такого виду діяльності. За нормами пункту 31 Особливостей тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону № 922-VIII, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону № 922-VIII. Водночас, частиною одинадцятою статті 26 Закону № 922-VIII імперативно визначено наступне: «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.». З урахуванням викладеного встановлено, що учасником ФОП «Щербакова Катерина Олександрівна», які повністю підтверджують виконання вимог, визначених у пунктах 11.1 та 11.2 Додатку 2 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» тендерної документації. З огляду на вищенаведене, в ході проведення моніторингу у відповідності до частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII, Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області 03.06.2025 року через електронну систему закупівель Замовнику було направлено запит про надання пояснень (інформації, документів) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовником, у наданих через електронну систему закупівель поясненнях від 06.06.2025, зокрема, зазначено: «Відповідно до пункту 11.2. Додатку № 2 до тендерної документації інформація про відповідність запропонованого товару технічним, якісним характеристикам повинна бути підтверджена документом про якість установленої форми відповідно до ДСТУ 8358:2015, в якому вказують: назву й умовне позначення брикетів або гранул; призначеність брикетів або гранул; специфічні показники брикетів або гранул (групу якості, розміри, форму поперечного перерізу, сировину, зв'язувальну або іншу добавку і її кількість); вид спожитковогопаковання; номінальні габаритні розміри і масу спожитковогопаковання; загальну масу партії (її частини) нетто; номер партії; дату виготовлення; позначення цього стандарту; номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи; вимоги щодо умов транспортування і зберігання продукції; гарантійний строк зберігання брикетів або гранул; номер приймальника технічного контролю підприємства-виробника. На виконання вищезазначеного, у складі тендерної пропозиції ФОП «Щербакова Катерина Олександрівна» надано Посвідчення №7/25 від 07.05.2025 про якість паливних брикетів з деревини твердих порід типу PinyKay, де зазначено номер і дату Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи: не передбачено законодавством. Проте, те, що номер і дата Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи не передбачена законодавством не відповідає дійсності, оскільки зазначення номера і дати Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи передбачено пунктом 13.2. Розділу 13 ДСТУ 8358:2015. Аналогічної позиції з даного питання також дотримується КОМІСІЯАНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИЗ РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВАУ СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ, як орган оскарження у сфері публічних закупівель, що відображено у її рішенням, а саме у РІШЕННІ №11953-р/пк-пз від 10.07.2024 винесене у рамках проведення закупівлі № UA-2024-06-10-012622-a». Проте надані Уповноваженою особою Замовника пояснення не обґрунтовують прийняте рішення про відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції учасника ФОП «Щербакова Катерина Олександрівна» як такої, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, з огляду на наступне. Пунктом 3 Наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.08.2015 № 101 «Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, національних стандартів України, скасування нормативних документів України та міждержавних стандартів в Україні» прийняті національні стандарти України з набранням чинності з 01 липня 2017 року, в тому числі, ДСТУ 8358:2015 Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови. Так, згідно ДСТУ 8358:2015 Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови передбачено зазначено номера і дати Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи. Водночас, під час моніторингу встановлено, що з 1 жовтня 2023 року набрали чинності окремі положення Закону України «Про систему громадського здоров’я» від 6 вересня 2022 року № 2573-IX (далі – Закон №2573-IX), які скасовують необхідність отримувати Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи виробниками та імпортерами нехарчової продукції, а також відповідно до прикінцевих положень Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» від 24 лютого 1994 року № 4004-XII втратив чинність. Згідно з Законом №2573-IX проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи та видачі за результатами її проведення відповідних висновків не передбачено. Слід зауважити, що юридична сила закону як основного джерела права, його місце в системі нормативно-правових актів закріплені в Конституції України. Вища юридична сила закону полягає у тому, що всі підзаконні нормативно-правові акти приймаються на основі законів та за своїм змістом не повинні суперечити їм. Підпорядкованість таких актів законам закріплена у положеннях Конституції України. Окрім того, пояснення Замовника з посиланням на аналогічні висновки, яких дійшла Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні №11953-р/пк-пз від 10.07.2024, винесеному у рамках проведення закупівлі № UA-2024-06-10-012622-a, не може слугувати обґрунтуванням невідповідності тендерної пропозиції учасника ФОП «Щербакова Катерина Олександрівна» та прийняттям рішення щодо його відхилення, оскільки рішення колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель приймаються в індивідуальному порядку, щодо конкретної закупівлі з врахуванням кожного індивідуального випадку з врахуванням доводів, наведених скаржником та Замовником. Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, щодо визначеної закупівлі. Таким чином, за результатами аналізу питання щодо наявності підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП «Щербакова Катерина Олександрівна», викладених у протоколі від 15.05.2025 року, підписаного Уповноваженою особою Замовника, встановлено порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, в частині безпідставного відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції учасника ФОП «Щербакова Катерина Олександрівна». Слід зауважити, що Замовником відхилено тендерну пропозицію ФОП «Щербакова Катерина Олександрівна» з найнижчою ціновою пропозицією, яка становить 299900,00 гривень, яка є меншою на 90100,00 гривень за цінову пропозицію переможця ФОП «Некрасова Вероніка Сергіївна» (390000,00 гривень), з яким Замовником укладено договір про закупівлю товару від 13.06.2025 №92, чим зайво буде витрачено кошти міського бюджету на тотожну суму та призведе до негативних наслідків використання коштів місцевого бюджету. Такі дії Замовника порушують принципи здійснення публічних закупівель, визначених пунктами 2 та 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, що може призвести до неефективного та нераціонального використання бюджетних коштів.
Період усунення порушень: 20.06.2025 15:25 - 05.07.2025 00:00
Дата публікації висновку: 20.06.2025 15:25

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечення на Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-05-05-005854-a від 20.06.2025 року
Дата публікації звіту: 26.06.2025 18:48

Запити/Пояснення