-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Завершена
712 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 560.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 560.00 UAH
Номер:
b55d92275d924073a6125739ac9f3a52
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-27-000036
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.05.2025 00:00
Період моніторингу:
27.05.2025 17:40 - 18.06.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
27.05.2025 № 68-з
Запоріжжя
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до пункту 4 частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3,
НАКАЗУЮ:
1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО
Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби
в Запорізькій області
від 27.05.2025 № 68-з
Перелік процедур закупівель,
по яким проводиться моніторинг
1. UA-2025-05-02-012947-a, яку проводить КЗ Запорізька гімназія №107 Запорізької міської ради Запорізької області;
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами дослідження питання відповідності вимог ТД Закону №922 та Особливостей №1178 встановлено:
- порушення вимог абзаців 1, 12 пункту 28, пункту 3, Особливостей №1178, абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону № 922;
- порушення вимоги пункту 3 Особливостей №1178 в частині недотримання принципів здійснення публічних закупівель, визначених пунктами 1, 4 та 5 частини 1 статті 5 Закону №922.
Дослідженням питань визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, укладання договору та внесення змін – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку шляхом недопущення їх у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку шляхом недопущення їх у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Період усунення порушень:
12.06.2025 11:19 - 27.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
12.06.2025 11:19
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
ЗАПОРІЗЬКА ГІМНАЗІЯ №107 ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ з приводу висновку оприлюдненого Держаудитслужбою за результатами моніторингу закупівлі: код ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія), номер ID: UA-2025-05-02-012947-a повідомляє наступне.
Частиною 9 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) передбачено, що у разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.
Замовник зобов’язується дотримуватись вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами та доповненнями), Постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
Замовником проаналізовані обставини викладені у висновку та вжиті відповідні заходи, зокрема, вирішено питання про направлення уповноваженої особи на додаткове навчання в сфері публічних закупівель внаслідок, як виявлених порушень, так і з метою упередження і недопущення порушень у майбутньому (https://radnyk.academy/navchalni-prohramy/efektyvne-skladannya-tendernoi-dokumentacii).
Дата публікації звіту:
18.06.2025 13:39
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
ЗАПОРІЗЬКА ГІМНАЗІЯ №107 ЗАПОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ з приводу висновку оприлюдненого Держаудитслужбою за результатами моніторингу закупівлі: код ДК 021:2015 – 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія), номер ID: UA-2025-05-02-012947-a повідомляє наступне. Частиною 9 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) передбачено, що у разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку. Замовник зобов’язується дотримуватись вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами та доповненнями), Постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування». Замовником проаналізовані обставини викладені у висновку та вжиті відповідні заходи, зокрема, вирішено питання про направлення уповноваженої особи на додаткове навчання в сфері публічних закупівель внаслідок, як виявлених порушень, так і з метою упередження і недопущення порушень у майбутньому (https://radnyk.academy/navchalni-prohramy/efektyvne-skladannya-tendernoi-dokumentacii).
Дата публікації:
19.06.2025 09:37
Запити/Пояснення
Номер:
d49549e7401c401a94d5cdd64efbd57b
Назва:
1. Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
04.06.2025 10:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі: ДК 021-2015:09310000-5 Електрична енергія (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-05-02-012947-a), яка проведена КЗ Запорізька гімназія № 107 ЗМР ЗО (далі – Замовник), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зі змінами, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 №3, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) з наступних питань.
1) Прошу надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких визначено очікувану вартість предмета закупівлі.
2) Тендерною п.1 розд. V ТД передбачено, що маржа визначена учасником у ціні своєї тендерної пропозиції (в тому числі у ціні за результатами аукціону), не може бути величиною від’ємною.
Така вимога суперечить положенням абз.12 п.28 Особливостей №1178, який передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, оскільки встановлення такої вимоги виключає можливість подання учасниками цінової пропозиції, до розрахунку якої включено від’ємне значення маржи.
Поясніть вказаний факт.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Заступник начальника відділу Ігор КИСЕЛЬОВ
Номер:
9636ea0af0fa4fdc94e5d0673a08d01b
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
09.06.2025 16:24
Опис:
Запорізька гімназія №107 Запорізької міської ради Запорізької області у межах моніторингу процедури закупівлі ДК 021-2015:09310000-5 Електрична енергія за номером UA-2025-05-02-012947-а надає наступні пояснення:
Питання
Прошу надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких визначено очікувану вартість предмета закупівлі.
Відповідь
Очікувана вартість закупівлі визначається Замовниками самостійно на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель у відповідності до вимог ст. 4 Закону України “Про публічні закупівлі” (надалі - Закон).
Відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 9 Закону однією з функцій Уповноваженого органу (Міністерство економіки України) є розроблення та затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
В свою чергу, Замовники під час визначення очікуваної вартості закупівлі керуються примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Уповноваженого органу № 275 від 18.02.2020., зокрема, що стосується електричної енергії, одночасно, враховуючи правові, економічні та організаційні засади функціонування ринку електричної енергії, а також процесу постачання електричної енергії визначені Законом України “Про ринок електричної енергії”, Правилами роздрібного ринку електричної енергії затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики і комунальних послуг, від 14.03.2018 № 312, Правилами ринку, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики і комунальних послуг, від 14.03.2018 № 307 та іншими.
Поряд з тим, Методичні рекомендації щодо особливостей здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджені Наказом Мінекономіки від 07.05.2024 №11712 (далі – Методичні рекомендації) містять рекомендації щодо встановлення вимог до учасників та предмета закупівлі, що можуть використовуватися замовниками під час підготовки тендерної документації, ураховуючи очікувану вартість закупівлі електричної енергії, обсяги закупівлі та специфіку закупівлі електричної енергії. А отже, з огляду на наведене, використання Методичних рекомендацій є правом Замовника, а не обов’язком, тобто, можуть бути застосовані для організації закупівельного процесу, однак виключно на добровільних засадах.
Як вбачається зі змісту Методичних рекомендацій, Методичні рекомендації створені саме в якості надання рекомендацій Замовникам при здійсненні публічних закупівель електричної енергії. Крім того, за текстом Методичних рекомендацій вбачається, що Замовників не зобов’язують до певних дій, а навпаки, виключно рекомендують їм вчиняти ті чи інші дії під час організації закупівельного процесу.
Питання
Тендерною документацією (п.1 розд.V) передбачено, що маржа визначена учасником у ціні своєї тендерної пропозиції (в тому числі у ціні за результатами аукціону) не може бути величиною від'ємною. Така вимога суперечить положенням абз.12 п.28 Особливостей №1178, який передбачає, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, оскільки встановлення такої вимоги виключає можливість подання учасниками цінової пропозиції, до розрахунку якої включено від'ємне значення маржи. Поясніть вказаний факт.
Формула розрахунку вартості електричної енергії включає такі показники, як:
- ціни електричної енергії, як товару;
- коефіцієнт постачальника;
- маржу постачальника;
- тариф на передачу електричної енергії;
- податок на додану вартість.
Таким чином, формула розрахунку вартості електричної енергії включає декілька показників, крім маржі постачальника.
Формула розрахунку вартості електричної енергії спрямована саме на визначення постачальниками ринкової ціни, унеможливлюючи, при цьому, її безпідставне підвищення та передчасне розірвання договору.
Значення будь-якої складової формули розрахунку вартості електричної енергії, як від'ємного, не може бути доцільним з економічної (прибуткової) точки зору, що спричиняє загрозу безпідставного підвищення вартості товару та / або розірвання договору.
Крім того, умовами тендерної документації не забороняється зниження вартості електричної енергії під час аукціону, за умови, що це відповідає реальній можливості постачальника в поставці товару за такою ціною. Таке зниження допускається не лише за рахунок маржі постачальника, а й за рахунок ціни електричної енергії, як товару. В такому випадку, вимога абзацу 12 пункту 28 Особливостей є виконаною, адже постачальника не обмежені у зниженні ціни пропозиції.
Таким чином, зниження ціни за рахунок складової ціни електричної енергії, як товару, автоматично (послідовно) спричиняє зменшення ціни складової коефіцієнту постачальника / маржі постачальника / податку на додану вартість.
Додатково зазначаємо, що за інших умов, постачальники можуть зловживати своїм правом на зниження ціни під час аукціону (без обмежень 0-вим значенням та / або від'ємним) та на підвищення ціни в процесі виконання договору, що знову ж таки, спричинить або безпідставне підвищення ціни або розірвання договору, повторне проведення закупівлі та фінансові збитки внаслідок поставки електричної енергії постачальника «останньої надії».
Як результат, вважаємо таку умову тендерної документації обґрунтованою, такою, що не порушує умови законодавства щодо проведення закупівель, та не є дискримінаційною до будь-кого з учасників, оскільки встановлена однаково для всього кола постачальників.
Крім того, будь-яких звернень щодо зазначеної умови тендерної документації, в процесі проведення закупівлі, не надходило.