-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
капітальний ремонт покрівлі Розбишівської гімназії Сергіївської сільської ради по вул. Центральна, 18 в с. Розбишівка Миргородського району Полтавської області, згідно коду ДК 021:2015 (CPV 2008) – 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація
дана закупівля проводиться у відповідності до особливостей, які визначені постановою КМУ від 12.10.2022 року №1178
Завершена
7 081 108.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 2% або 141 622.16 UAH
мін. крок: 2% або 141 622.16 UAH
Номер:
fafee0f49dcb4cd6b2e389d000dc1bf2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-06-02-000014
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.06.2025 00:00
Період моніторингу:
02.06.2025 14:31 - 24.06.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
02.06.2025 № 61-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
02.06.2025 № 61-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2. UA-2025-05-02-005296-a, 02.05.2025, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатом аналізу питання дотримання замовником вимог Закону № 922 та Особливостей під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення абзацу 1 пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922 та Особливостей; внесення змін до тендерної документації; надання роз’яснень до процедури; усунення невідповідностей; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання вимог Постанови № 710; своєчасності надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова № 1178, Особливості); внесення змін до тендерної документації; надання роз’яснень до процедури; дотримання замовником вимог Закону № 922 та Особливостей під час розгляду тендерної пропозиції учасника; усунення невідповідностей; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; своєчасності надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Виконавчого комітету Сергіївської сільської ради (далі − Замовник) на 2025 рік UA-P-2025-05-02-005097-a; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 02.05.2025 № 51; тендерну документацію із змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи від 13.05.2025 № 58; перелік змін до тендерної документації оприлюднені 13.05.2025 о 15 год. 22хв.; запит до процедури потенційного учасника від 13.05.2025 та відповідь замовника від 13.05.2025; тендерну пропозицію учасника ТОВ «АЛ.МАЗ.» ЕКО-ПРОЕКТ»; вимога замовника про усунення невідповідностей ТОВ «АЛ.МАЗ.» ЕКО-ПРОЕКТ»; протокольне рішення уповноваженої особи від 23.05.2025 № 66; повідомлення про намір укласти договір від 23.05.2025; договір про закупівлю від 02.06.2025 № 198 на суму 7 081 107,00 грн, без ПДВ, укладений з ТОВ «АЛ.МАЗ.» ЕКО-ПРОЕКТ»; відповіді замовника на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені 06.06.2025 та 11.06.2025 в електронній системі закупівель.
Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону № 922 та Особливостей під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення замовником абзацу 1 пункту 43 Особливостей в частині наступного.
Так, моніторингом встановлено, що Замовник в тендерній документації (пункти 1.2 та 2.4 таблиці 1 Додатку 2 «Кваліфікаційні критерії та перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям» до тендерної документації) зазначив, що Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати, зокрема:
- копії документів, яким встановлено наявність діючих прав власності (або користування) щонайменше трьох об’єктів рухомого майна матеріально-технічної бази або технології(й), що необхідні для безпосереднього виконання зобов’язань за результатом укладеного договору. На дану умову учасник зобов’язаний надати підтвердження наявності прав користування об’єктів матеріально-технічної бази, які будуть використовуватись на об’єкті, на якому здійснюватиметься робота, зокрема: машина свердлильна електрична (або дриль електрична) - не менше однієї одиниці та перфоратор електричний (або електромагнітний) - не менше однієї одиниці;
- документи, якими підтверджується наявність в учасника, бухгалтера, виконроба (або виконавця робіт), інженера-проектувальника (або інженера з проектно-кошторисної роботи або інженера кошторисника), із дотриманням однієї із наступних умов: - у разі наявності штатного працівника надається копія трудової книжки із відповідним записом та копія створена із оригіналу наказу про прийом на роботу (або сумісництво посад(и). Як виключення, у разі якщо штатний працівник працює за сумісництвом (не основне місце роботи в учасника)) копія трудової книги на такого працівника не надається); - у разі наявності позаштатного працівника надається копія договору про надання відповідних послуг такою особою (наприклад - договір цивільно-правового характеру); - у разі наявності договірних відносин із організацією, якою надаються відповідні послуги надається копія або оригінал договору, строк дії якого забезпечує виконання послуг пов’язаних із підготовкою (або перевіркою розрахунків) проектно-кошторисної документації протягом строку виконання зобов'язань учасника по виконанню робіт, що визначено в оголошенні.
На виконання вимог пункту 1.2 таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації, учасником ТОВ «АЛ.МАЗ.» ЕКО-ПРОЕКТ» в складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність в учасника відповідної матеріально-технічної бази б/н та б/д, в якій міститься інформація про нерухомі та рухомі об’єкти з правом користування. Так, в даній довідці учасником ТОВ «АЛ.МАЗ.» ЕКО-ПРОЕКТ» зазначено, що власником рухомих об’єктів є ТОВ «АЛ.МАЗ.» ЕКО-ПРОЕКТ», а саме: шуруповерту дротового Дніпро, дрилі електричної Дніпро-М ДЕУ-900, дрилі Макіта НР, дриль-шуруповерту Дніпро-М, акумуляторної дрилі-шуруповерта Енергомаш, пилосмока промислового Енергомаш, перфоратора Дніпро М RH-16 та дрилі ударної DWT SBM 780. Разом з цим, у складі тендерної пропозиції ТОВ «АЛ.МАЗ.» ЕКО-ПРОЕКТ» завантажено файл «документи на обладнання.pdf», в якому міститься документи, а саме видаткові накладні за №№ 02Т-430 від 01.05.2025, 02Т-429 від 01.05.2025, 02Т-815 від 04.07.2024, 02Т-817 від 04.07.2024 та 02Т-816 від 05.07.2024 на придбання переліченого обладнання. Проте, у вказаних документах, наявна інформація, що одержувачем та платником за придбання вищевказаного обладнання є ТОВ «АЛ.МАЗ.» ЕКО-ПРОЕКТ ПОЛТАВА» - код ЄДРПУ 40365121.
Разом з цим, учасником ТОВ «АЛ.МАЗ.» ЕКО-ПРОЕКТ» у складі тендерної пропозиції не надано документи, зокрема, копії документів, яким встановлено наявність діючих прав власності (або користування) об’єктів матеріально-технічної бази, які будуть використовуватись на об’єкті, на якому здійснюватиметься робота, що не виконує вимоги пункту 1.2 таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації.
З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 06.06.2025 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику. Замовником 11.06.2025 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує виявленого порушення. Зокрема, у своїй відповіді замовник зазначив, що «…1. Пунктом 1.2 таблиці 1 розділу I додатку 2 до тендерної документації вимагається надання копії документів, яким встановлено наявність діючих прав власності (або користування) щонайменше трьох об’єктів рухомого майна матеріально-технічної бази або технології(й), що необхідні для безпосереднього виконання зобов’язань за результатом укладеного договору. На дану умову учасник зобов’язаний надати підтвердження наявності прав користування об’єктів матеріально-технічної бази, які будуть використовуватись на об’єкті, на якому здійснюватиметься робота, зокрема:
- автомобіль - не менше однієї одиниці (для перевезення будівельних матеріалів та/або сміття).
- машина свердлильна електрична (або дриль електрична) - не менше однієї одиниці;
- перфоратор електричний (або електромагнітний) - не менше однієї одиниці.
При цьому не встановлено, який саме перелік документів, може надаватись учасником, для підтвердження факту наявності прав користування об’єктів матеріально-технічної бази, які будуть використовуватись на об’єкті.
На виконання встановленої вимоги у складі тендерної пропозиції учасником надано ел. файл «4.3. документи на обладнання.pdf», в якому містяться видаткові накладні за № 02Т-429 від 01.05.2025р., підписана ФОП Радько Валерій Олександрович (з боку продавця (підпис та печатка)) та ТОВ «Ал.Маз.Еко-Проект» (підпис та печатка);
№02Т-430 від 01.05.2025 р., підписана ФОП Радько Валерій Олександрович (з боку продавця (підпис та печатка)) та ТОВ «Ал.Маз.Еко-Проект» (підпис та печатка);
рахунки фактури:
№02Т-815 від 04.07.2024 р., підписана ФОП Радько Валерій Олександрович (з боку продавця (підпис та печатка));
№02Т-817 від 04.07.2024 р. підписана ФОП Радько Валерій Олександрович (з боку продавця (підпис та печатка));
№02Т-816 від 05.07.2024р., підписана ФОП Радько Валерій Олександрович (з боку продавця (підпис та печатка)).
Згідно до видаткових накладних № 02Т-429 від 01.05.2025р. та №02Т-430 від 01.05.2025 р. виставлено вимогу на оплату дриль ударний DWT SBM 780, перфоратор Дніпро М RH-16.
Підпис проставлений з боку ТОВ «Ал.Маз.Еко-Проект» свідчить про те, що учасник підтвердив факт наявності прав користування мінімальною кількість об’єктів матеріально-технічної бази, яка вимагалась замовником від учасника.
Встановлена невідповідність могла трапитись при веденні первинних документів між двома суб’єктами господарювання, керівником яких є одна фізична особа, яка має права та обов’язки здійснювати діяльність підприємств на загальних засадах в межах цивільно-правових відносин, які не заборонені чинним законодавством.
До того, за встановленим фактом, від ТОВ «Ал.Маз.Еко-Проект» було надано пояснення по суті та документи (додаються до даного листа), якими підтверджується його відповідність.».
Разом з відповіддю замовник завантажив документи ТОВ «АЛ.МАЗ.» ЕКО-ПРОЕКТ», зокрема: рахунок-фактуру № РФ0003 від 08.01.2025 та видаткову накладну № РФ0012 від 15.01.2025 на придбання вищевказаного обладнання, де платником та одержувачем є ТОВ «АЛ.МАЗ.» ЕКО-ПРОЕКТ». Зазначене не спростовує виявлене порушення, оскільки, документи, долучені Замовником до відповіді на запит органу державного фінансового контролю, а не подані учасником у складі тендерної пропозиції.
Замовником у пункті 2.4 таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації визначено вимогу, що Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати документи, якими підтверджується наявність в учасника, бухгалтера, виконроба (або виконавця робіт), інженера-проектувальника (або інженера з проектно-кошторисної роботи або інженера кошторисника). На виконання даної вимоги, учасником ТОВ «АЛ.МАЗ.» ЕКО-ПРОЕКТ» в складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність персоналу та залучених спеціалістів б/д та б/н, із зведеними даними про персонал учасника та залучених спеціалістів учасника із зазначенням осіб, які безпосередньо будуть залучені до виконання зобов’язань договору, укладеному за результатами даної закупівлі, а саме: директора, головного інженера, виконуючого обов’язки бухгалтера, покрівельника будівельного, інженера-проектувальника та монтажника будівельного.
Поряд з цим, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АЛ.МАЗ.» ЕКО-ПРОЕКТ» не міститься підтверджуючої інформації та документів щодо наявності в учасника виконроба (або виконавця робіт), що не виконує вимоги пункту 2.4 таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації.
З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 06.06.2025 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику. Замовником 11.06.2025 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує виявленого порушення. Зокрема, у своїй відповіді замовник зазначив, що «…2. Згідно до вимог п.2.2 Таблиці 1 розділу I Додатку 2 до тендерної документації учасник повинен надати документи, якими встановлено наявність трудових або цивільно-правових відносин із усіма працівниками учасника або спеціалістом(ами), які безпосередньо плануються залучатись учасником до виконання зобов’язань за договором закупівлі, укладеному за результатами проведення закупівлі. На виконання даної вимоги може надаватись один із видів документів – наказ про прийом на роботу (або переведення на відповідну посаду), діючий трудовий договір, діючий договір цивільно-правового характеру (або договір надання послуг), що стосується безпосереднього виконання зобов'язань учасником, пов'язаних із виконанням умов даної закупівлі (у таких правочинах зазначається назва об'єкту за предметом даної закупівлі). Виконання вимоги, що визначена у даному пункті, вважатиметься документальним підтвердження зазначеної учасником інформації у відповідності до вимог п.2.1 Таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації. Учасник повинен документально підтвердити наявність чинних зобов’язань між учасником та всіма працівниками (або спеціалістами), які будуть залучатись до виконання зобов'язань за договором.
При цьому встановлено, що учасник повинен підтвердити наявність чинних зобов’язань між учасником та всіма працівниками (або спеціалістами), які будуть залучатись до виконання зобов'язань за договором, які виконуються функції керівника підприємства, бухгалтера, виконроба (або виконавця робіт), інженера-проектувальника (або інженера з проектно-кошторисної роботи або інженера кошторисника) та іншими, які безпосередньо залучатимуться ним до надання послуги, що є предметом даної закупівлі.
Умовами тендерної документації не встановлено обмежень функціональних обов’язків відносно окремих посад, оскільки це могло б створити вимоги, які можна вважати дискримінаційними.
Також даною кваліфікаційною вимогою не встановлено необхідності надання інформації про назви посад працівників, натомість зазначено, що учасником надається інформація про осіб, які виконуються певні функції за відповідними напрямками їх професійної діяльності. Таким чином, згідно до умов тендерної документації, функції керівника підприємства, бухгалтера, виконроба (або виконавця робіт), інженера-проектувальника (або інженера з проектно-кошторисної роботи або інженера кошторисника) можуть виконувати особи, які мають різні посади (наприклад: функціональні обов’язки керівника, може виконувати генеральний директор (або директор), начальник відділу, начальник, виконавець робіт, головний інженер, прораб, т.ін.).
Тендерною документацією передбачено мінімальний перелік документів, які можуть частково підтвердити наявність чинних цивільно-правових відносин із працівниками учасника або спеціалістами, які мають право виконувати певні обов’язки. При цьому тендерною документацією не передбачено обов’язку надання інших документів, які можуть доповнити інформацію про відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».
На дане питання додатково надано пояснення від ТОВ «Ал.Маз.Еко-Проект», що свідчить про те, що замовником, при розгляді тендерної пропозиції було застосовано неупереджений підхід при визначенні переможця процедури закупівлі.».
Разом з відповіддю замовник завантажив документи ТОВ «АЛ.МАЗ.» ЕКО-ПРОЕКТ», зокрема: посадову інструкцію виконроба, наказ № 7-к від 02.12.2024 про покладання обов’язків виконроба на головного інженера. Зазначене не спростовує виявлене порушення, оскільки, документи, долучені Замовником до відповіді на запит органу державного фінансового контролю, а не подані учасником у складі тендерної пропозиції.
Відповідно до абзацу 1 пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Отже, Замовник на порушення абзацу 1 пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ «АЛ.МАЗ.» ЕКО-ПРОЕКТ» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції.
Період усунення порушень:
13.06.2025 17:17 - 28.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
13.06.2025 17:17
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З метою виконання викладених у результаті моніторингу зобов’язань, викладених у висновку про результати моніторингу заслухано пояснення від уповноваженої особи Батури Я.Д. щодо порушень вимог розгляду пропозиції учасника, зокрема щодо порушення кваліфікаційних вимог та способу підтвердження відповідності учасника. Сільським головою Лідовим І.Г. прийнято до уваги надані пояснення, а також враховано відсутність зауважень до виконання обов’язків Батури Я.Д. та відсутність наміру створення правових наслідків, не впливають на результати процедури закупівлі та не містять загрози бюджету та інтересам держави. Уповноваженою особою надано зобов’язання недопущення виявлених порушень у подальшому, враховано проведену роз’яснювальну роботу щодо наслідків недотримання чинного законодавства у сфері публічних закупівель
Дата публікації звіту:
16.06.2025 11:49
Запити/Пояснення
Номер:
31bc910aed71484e8eb4569b5a97a12f
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
03.06.2025 11:28
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.06.2025 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 7 081 108,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-05-02-005296-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступних питань:
- Надати інформацію стосовно джерел фінансування закупівлі з підтвердними документами (рішення, розпорядження, листування тощо). У разі фінансування закупівлі за кошти державного/місцевого бюджетів зазначити КПКВ.
- Надати інформацію та відповідні документи (проєктно-кошторисну документацію (інвесторську), технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, запити цінових пропозицій тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
- Надати інформацію щодо оприлюднення на власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
- Згідно підпункту 6.2 пункту 6 таблиці 1 додатку 4 до тендерної документації учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції надає інформацію або документ(и), що свідчитиме про наявність чинних документів дозвільного характеру (ліцензії) із обов’язковим зазначенням дати видачі, переліку видів діяльності, класу наслідків (у разі якщо визначення класу наслідків передбачено умовами ліцензованої діяльності). У разі відсутності ліцензії, учасником надається пояснення із додатковим зазначенням посилання на діючий(і) нормативно-правовий(і) акт(и), згідно до якого(их) встановлено відсутність необхідності отримання такого документу дозвільного характеру. Разом з цим, згідно додатку 6 до тендерної документації замовника, проектно-кошторисна документація включає виконання таких робіт, як вогнезахист дерев'яних конструкцій лат під покрівлю, покриттів та настилів по фермах; вогнезахист дерев'яних конструкцій ферм, арок, балок, крокв, мауеpлатів та вогнезахист дерев'яних конструкцій лат під покрівлю, покриттів та настилів по фермах. Так, в складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «АЛ.МАЗ.» ЕКО-ПРОЕКТ» надано ліцензію № 56-Л від 25.09.2018 про впровадження господарської дiяльності з будiвництва об’єктів, що за класом наслiдкiв (вiдповiдальностi) належать до об’єктів з середнiми та значними наслiдками та декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці. Натомість тендерна пропозиція ТОВ «АЛ.МАЗ.» ЕКО-ПРОЕКТ» не містить інформації у вигляді довідки довільної форми або чинної ліцензії на виконання робіт протипожежного призначення, як це передбачено тендерною документацією замовника. Яким чином замовником перевірено тендерну пропозицію учасника ТОВ «АЛ.МАЗ.» ЕКО-ПРОЕКТ» на відповідність вимогам тендерної документації замовника?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
ffc0509c0c6545168ebcfa8cbf712195
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
06.06.2025 11:43
Опис:
Уповноважена особа з питань публічних закупівель, уважно розглянувши запит про надання пояснень від 03.06.2025 року, повідомляє наступне:
1. Джерелом фінансування закупівлі є місцевий бюджет. Фінансування заплановано згідно кошторисних призначень по КПКВК – 0211021. Розмір бюджетного призначення визначений з урахуванням вимог наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 "Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі" та відповідно до «Програми будівництва, реконструкції та ремонту об’єктів інфраструктури Сергіївської сільської територіальної громади на 2023-2026 роки затвердженої рішенням двадцять четвертої сесії восьмого скликання Сергіївської сільської ради від 03 березня 2023 року, за рахунок коштів місцевого бюджету, на підставі зведеного - кошторисного розрахунку по об'єкту будівництва за предметом "капітальний ремонт покрівлі Розбишівської гімназії Сергіївської сільської ради по вул. Центральна, 18 в с. Розбишівка Миргородського району Полтавської області".
2. У додатках до даного листа надається:
завдання на проектування,
відомість обсягів робіт (дефектний акт),
зведений кошторисний розрахунок,
локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-01,
локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-02,
опис визначення класу наслідків (відповідальності),
підсумкова відомість ресурсів,
експертний звіт (позитивний) № 0112-25Е від 10 квітня 2025 року.
3. Інформація про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщена за посиланням в мережі Інтернет - https://sergiyvska-rada.gov.ua/vlada/publichni-zakupivli
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: роботи і матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання повинні відповідати державним стандартам, будівельним нормам, зокрема Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова). Згідно ч. 1 ст. 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» проектна документація на будівництво об’єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником. Експертиза проектів будівництва проводиться в установленому Кабінетом Міністрів України порядку експертними організаціями незалежно від форми власності, які відповідають критеріям, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування, відомості про які внесені таким органом або на підставі делегованих повноважень саморегульованою організацією у сфері архітектурної діяльності за відповідним напрямом підприємницької діяльності (у разі її утворення) до переліку експертних організацій. Згідно п. 3.17 розділу 3 ДБН А.2.2-3-2014 проектна документації - затверджені текстові та графічні матеріали, якими визначаються містобудівні, об’ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, технологічні рішення, а також кошториси об'єктів будівництва. Згідно п. 2.5 Настанови вартість будівництва визначається на стадії проектування у складі інвесторської кошторисної документації та на стадії визначення ціни пропозиції учасника процедури закупівель (договірної ціни, яка може встановлюватися твердою або приблизною (динамічною)). При цьому, кошторисна вартість будівництва складається з будівельних робіт, вартості устаткування, що монтується чи не монтується, меблів, інвентарю та інших витрат. За результатом виконання та за результатом розгляду проектної документації, яка розроблена у відповідності до вихідних даних на проектування з дотриманням вимог до міцності надійності та довговічності об'єкта будівництва, його експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, в тому числі щодо екології, пожежної безпеки, техногенної безпеки, енергозбереження, охорони праці, кошторисної вартості затверджено (схвалена) в установленому порядку, в результаті чого було отримано позитивний експертний звіт № 0112-25Е вiд 10 квітня 2025 року, виконаний ТОВ «НВП «Міжрегіональна будівельна експертиза». Розробленим проектом кошторисної документації, за яким отримано позитивний експертний звіт, за об'єктом та з урахуванням його технічного стану, визначено зокрема обсяг робіт, кількість та якість матеріалів, які мають використовуватись при виконання робіт по об'єкту будівництва за предметом "капітальний ремонт покрівлі Розбишівської гімназії Сергіївської сільської ради по вул. Центральна, 18 в с. Розбишівка Миргородського району Полтавської області". Виходячи із визначених у проектній документації технічних, якісних та інших характеристик предмета закупівлі замовником у тендерній документації визначено технічні вимоги до предмета закупівлі, які визначають суть робіт, які мають бути виконані за результатом проведеної процедури закупівлі.
Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: згідно до вимог Настанови та наказу Мінрегіонбуду від 05.07.2013 №293, визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснюється згідно зведеного кошторисного розрахунку, який є частиною проекту кошторисної документації за об'єктом будівництва. За результатом перевірки кошторисного розрахунку отримано позитивний експертний звіт № 0112-25Е вiд 10 квітня 2025 року, створений ТОВ «НВП «Міжрегіональна будівельна експертиза». З метою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі проведено розрахунок наступним чином згідно даних за зведеним кошторисним розрахунком об’єкта будівництва, за формулою: разом – графи 1 – 9, кошторисний прибуток; кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій (5 823 465.00 грн. + 92985.00 грн. + 47282.00 грн.) * 1,2 (ПДВ 20%). Вартість проектних робіт, вартість експертизи проектної документації, кошти на здійснення технічного нагляду не включаються до вартості закупівлі. За результатом проведеного розрахунку визначено суму очікуваної вартості за вище визначеним предметом закупівлі.
3.2. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщено на сайті Сергіївської сільської ради за посиланням – https://sergiyvska-rada.gov.ua
на момент початку проведення торгів (в день оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів – 2 травня 2025 року) відповідно до вимог пункту 4-1 постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
4. Уважно ознайомившись із останнім питанням запиту надаємо пояснення, яке базується виключено на умовах, що визначені у тендерній документації.
Пунктом 1 розділу III тендерної документації визначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення Замовником), та завантаження файлів у форматах доступних для відображення таких електронних документів (наприклад: з текстовим змістом - *.doc, *.docx, структуровані дані - *.pdf, графічні дані - *.jpg, *.jpeg в залежності від типу та складу документу чи інформації), із дотриманням вимог, що визначені даною тендерної документацією та додатками до неї.
При цьому пунктом 7 розділу I тендерної документації передбачено виключення - Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд, у тому числі якщо такі документи надані іноземною мовою без перекладу.
Відповідно до вимог пункту 3 розділу III тендерної документації учасник процедури закупівлі повинен надати у складі тендерної пропозиції інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником у Додатку 6 тендерної документації.
Пунктом 4 розділу V тендерної документації встановлено, що Замовником умовами тендерної документації та додатків до даної тендерної документації встановлені інші вимоги, які мають підтверджувати кваліфікацію учасника, критерії відповідності технічного завдання предмета закупівлі та інші вимоги встановлені Замовником відповідно до чинного законодавства.
Додатком 1 до тендерної документації встановлено Перелік умов надання інформації та документів, що можуть підтвердити відповідність пропозиції встановленим вимогам у тендерної документації.
Пунктом 5 Додатку 1 до тендерної документації встановлено, що інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника встановленим вимогам Замовника, в тому числі згідно до вимог законодавства – подається учасником відповідно вимог наведених у Додатку 4 до тендерної документації.
Згідно до пункту 6.2 таблиці 1 розділу I Додатку 4 до тендерної документації вимагається при поданні тендерної пропозиції надання інформації або документа(ів), що свідчитиме про наявність чинних документів дозвільного характеру (ліцензії) із обов’язковим зазначенням дати видачі, переліку видів діяльності, класу наслідків (у разі якщо визначення класу наслідків передбачено умовами ліцензованої діяльності). У разі відсутності ліцензії, учасником надається пояснення із додатковим зазначенням посилання на діючий(і) нормативно-правовий(і) акт(и), згідно до якого(их) встановлено відсутність необхідності отримання такого документу дозвільного характеру.
На виконання даного критерію у складі пропозиції учасника надано ел.файл «28. Ліцензія та додаток.pdf», в якому міститься копія ліцензії №56-Л від 25.09.2018 року із додатком, видану ТОВ "АЛ.МАЗ." ЕКО-ПРОЕКТ" Державною архітектурно-будівельною інспекцією України, в якій зазначено дату видачі, перелік видів діяльності, клас наслідків.
Умовами даного пункту або іншими вимогами тендерної документації не передбачалось надання інформації або документу, що підтверджує наявність в учасника дозвільного документа щодо права здійснення господарської діяльності щодо виконання робіт протипожежного призначення.
Такої умови, на яку натякається у вашому зверненні, немає і в технічному завданні тендерної документації (Додаток 6 до тендерної документації).
Згідно до п.6.3 таблиці 1 розділу I Додатку 4 до тендерної документації, у разі відсутності чинної ліцензії, учасник повинен замість інформації або документу, що вимагається пунктом 6.2 даного розділу надати копію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, видану учаснику або субпідряднику/співвиконавцю, яким здійснюватиметься виконання роботи в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. Така декларація повинна підтверджувати відповідність матеріально-технічної бази та умов праці вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки під час виконання робіт підвищеної небезпеки, зокрема щодо виконання робіт на висоті понад 1,3 метри, роботи верхолазні та скелелазні. Декларація (або зміни до неї) має бути зареєстрована та оприлюднена у відповідності до вимог пункту 20 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затверджений Постановою КМУ від 26 жовтня 2011 р. № 1107.
Дану вимогу ТОВ "АЛ.МАЗ." ЕКО-ПРОЕКТ" міг не виконувати, оскільки в складі тендерної пропозиції ним надано документ, що свідчить про наявність чинного документа дозвільного характеру.
Натомість у складі тендерної пропозиції ТОВ "АЛ.МАЗ." ЕКО-ПРОЕКТ" надано ел.файл «29.Декларація МТБ.pdf», в кому відображається Декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, видану такому учаснику. Згідно до наданої декларації підтверджено відповідність матеріально-технічної бази та умов праці вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки під час виконання таких робіт підвищеонї небезпеки, а саме – роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра, роботи верхолазні та скелелазні.
Строк дії ліцензії та декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці необмежений.
Таким чином, учасником надано інформацію та документи, якими підтверджено вимоги замовника щодо наявності чинних документів дозвільного характеру, згідно до вимог, які встановлені умовами тендерної документації.
У зв’язку з чим, замовником не було застосовано хибних умов та не встановлено необ’єктивних причин, які, на думку аудитора, могли б свідчити про невідповідність тендерної пропозиції учасника.
Номер:
4e3178af5d59421b957e4ae7f49d3f88
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
06.06.2025 15:20
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.06.2025 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 7 081 108,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-05-02-005296-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступних питань:
- замовником у пункті 1.2. таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації встановлено вимогу щодо надання підтвердження наявності прав користування об’єктів матеріально-технічної бази, які будуть використовуватись на об’єкті, на якому здійснюватиметься робота. Так, на виконання даної вимоги учасником ТОВ «АЛ.МАЗ.» ЕКО-ПРОЕКТ», в складі тендерної пропозиції надано Довідку про наявність в учасника відповідної матеріально-технічної бази б/н та б/д, в якій міститься інформація про нерухомі та рухомі об’єкти з правом користування. Так, в даній довідці учасником ТОВ «АЛ.МАЗ.» ЕКО-ПРОЕКТ» зазначено, що власником рухомих об’єктів є ТОВ «АЛ.МАЗ.» ЕКО-ПРОЕКТ», а саме: шуруповерт дротовий Дніпро, дриль електрична Дніпро-М ДЕУ-900, дриль Макіта НР, дриль-шуруповерт Дніпро-М, акумуляторна дриль-шуруповерт Енергомаш, пилосмок промисловий Енергомаш, перфоратор Дніпро М RH-16 та дриль ударний DWT SBM 780. Поряд з цим, у складі тендерної пропозиції ТОВ «АЛ.МАЗ.» ЕКО-ПРОЕКТ» завантажено файл «4.3 документи на обладнання.pdf», в якому містяться документи, а саме видаткові накладні за №№ 02Т-430 від 01.05.2025, 02Т-429 від 01.05.2025, 02Т-815 від 04.07.2024, 02Т-817 від 04.07.2024 та 02Т-816 від 05.07.2024 на придбання переліченого обладнання, де вказано, що одержувачем та платником за придбання вищевказаного обладнання є ТОВ «АЛ.МАЗ.» ЕКО-ПРОЕКТ ПОЛТАВА». Яким чином замовником перевірено тендерну пропозицію ТОВ «АЛ.МАЗ.» ЕКО-ПРОЕКТ» на виконання даної вимоги тендерної документації?
- пунктом 2.4 таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації замовником встановлено вимогу про надання учасником у складі тендерної пропозиції документів щодо підтвердження наявності, зокрема, виконроба (або виконавця робіт). Поряд з цим, тендерна пропозиція учасника ТОВ «АЛ.МАЗ.» ЕКО-ПРОЕКТ» не містить підтверджуючої інформації та документів щодо наявності в учасника виконроба (або виконавця робіт). Яким чином замовником перевірено тендерну пропозицію ТОВ «АЛ.МАЗ.» ЕКО-ПРОЕКТ» на виконання даної вимоги тендерної документації?
- яким чином замовником перевірено тендерну пропозицію ТОВ «АЛ.МАЗ.» ЕКО-ПРОЕКТ» на виконання вимоги, встановленої у пункті 4.5 таблиці 1 Додатку 4 до тендерної документації, про надання учасником у складі тендерної пропозиції копію внутрішнього розпорядчого документу (копію наказу, розпорядження, інструкції, тощо), який свідчить про порядок ведення господарської діяльності з використанням/не використанням печатки(ок) підприємства (у разі наявності печатки(ок)) (як виключення, надається учасником в складі тендерної пропозиції, в тому випадку якщо підприємство (або фізична особа-підприємець) здійснює підприємницьку діяльність без використання печатки(ок) або із вибірковим використанням згідно до переліку видів (типів) документів, що визначені таким розпорядчим документом?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
fb8e90e497df4fa5b866ad671954fb41
Назва:
пояснення на запит
Дата опублікування:
11.06.2025 13:57
Опис:
Уповноважена особа з питань публічних закупівель, уважно розглянувши запит про надання пояснень від 03.06.2025 року, повідомляє наступне:
1. Пунктом 1.2 таблиці 1 розділу I додатку 2 до тендерної документації вимагається надання копії документів, яким встановлено наявність діючих прав власності (або користування) щонайменше трьох об’єктів рухомого майна матеріально-технічної бази або технології(й), що необхідні для безпосереднього виконання зобов’язань за результатом укладеного договору. На дану умову учасник зобов’язаний надати підтвердження наявності прав користування об’єктів матеріально-технічної бази, які будуть використовуватись на об’єкті, на якому здійснюватиметься робота, зокрема:
- автомобіль - не менше однієї одиниці (для перевезення будівельних матеріалів та/або сміття).
- машина свердлильна електрична (або дриль електрична) - не менше однієї одиниці;
- перфоратор електричний (або електромагнітний) - не менше однієї одиниці.
При цьому не встановлено, який саме перелік документів, може надаватись учасником, для підтвердження факту наявності прав користування об’єктів матеріально-технічної бази, які будуть використовуватись на об’єкті.
На виконання встановленої вимоги у складі тендерної пропозиції учасником надано ел. файл «4.3. документи на обладнання.pdf», в якому містяться видаткові накладні за № 02Т-429 від 01.05.2025р., підписана ФОП Радько Валерій Олександрович (з боку продавця (підпис та печатка)) та ТОВ «Ал.Маз.Еко-Проект» (підпис та печатка);
№02Т-430 від 01.05.2025 р., підписана ФОП Радько Валерій Олександрович (з боку продавця (підпис та печатка)) та ТОВ «Ал.Маз.Еко-Проект» (підпис та печатка);
рахунки фактури:
№02Т-815 від 04.07.2024 р., підписана ФОП Радько Валерій Олександрович (з боку продавця (підпис та печатка));
№02Т-817 від 04.07.2024 р. підписана ФОП Радько Валерій Олександрович (з боку продавця (підпис та печатка));
№02Т-816 від 05.07.2024р., підписана ФОП Радько Валерій Олександрович (з боку продавця (підпис та печатка)).
Згідно до видаткових накладних № 02Т-429 від 01.05.2025р. та №02Т-430 від 01.05.2025 р. виставлено вимогу на оплату дриль ударний DWT SBM 780, перфоратор Дніпро М RH-16.
Підпис проставлений з боку ТОВ «Ал.Маз.Еко-Проект» свідчить про те, що учасник підтвердив факт наявності прав користування мінімальною кількість об’єктів матеріально-технічної бази, яка вимагалась замовником від учасника.
Встановлена невідповідність могла трапитись при веденні первинних документів між двома суб’єктами господарювання, керівником яких є одна фізична особа, яка має права та обов’язки здійснювати діяльність підприємств на загальних засадах в межах цивільно-правових відносин, які не заборонені чинним законодавством.
До того, за встановленим фактом, від ТОВ «Ал.Маз.Еко-Проект» було надано пояснення по суті та документи (додаються до даного листа), якими підтверджується його відповідність.
2. Згідно до вимог п.2.2 Таблиці 1 розділу I Додатку 2 до тендерної документації учасник повинен надати документи, якими встановлено наявність трудових або цивільно-правових відносин із усіма працівниками учасника або спеціалістом(ами), які безпосередньо плануються залучатись учасником до виконання зобов’язань за договором закупівлі, укладеному за результатами проведення закупівлі. На виконання даної вимоги може надаватись один із видів документів – наказ про прийом на роботу (або переведення на відповідну посаду), діючий трудовий договір, діючий договір цивільно-правового характеру (або договір надання послуг), що стосується безпосереднього виконання зобов'язань учасником, пов'язаних із виконанням умов даної закупівлі (у таких правочинах зазначається назва об'єкту за предметом даної закупівлі). Виконання вимоги, що визначена у даному пункті, вважатиметься документальним підтвердження зазначеної учасником інформації у відповідності до вимог п.2.1 Таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації. Учасник повинен документально підтвердити наявність чинних зобов’язань між учасником та всіма працівниками (або спеціалістами), які будуть залучатись до виконання зобов'язань за договором.
При цьому встановлено, що учасник повинен підтвердити наявність чинних зобов’язань між учасником та всіма працівниками (або спеціалістами), які будуть залучатись до виконання зобов'язань за договором, які виконуються функції керівника підприємства, бухгалтера, виконроба (або виконавця робіт), інженера-проектувальника (або інженера з проектно-кошторисної роботи або інженера кошторисника) та іншими, які безпосередньо залучатимуться ним до надання послуги, що є предметом даної закупівлі.
Умовами тендерної документації не встановлено обмежень функціональних обов’язків відносно окремих посад, оскільки це могло б створити вимоги, які можна вважати дискримінаційними.
Також даною кваліфікаційною вимогою не встановлено необхідності надання інформації про назви посад працівників, натомість зазначено, що учасником надається інформація про осіб, які виконуються певні функції за відповідними напрямками їх професійної діяльності. Таким чином, згідно до умов тендерної документації, функції керівника підприємства, бухгалтера, виконроба (або виконавця робіт), інженера-проектувальника (або інженера з проектно-кошторисної роботи або інженера кошторисника) можуть виконувати особи, які мають різні посади (наприклад: функціональні обов’язки керівника, може виконувати генеральний директор (або директор), начальник відділу, начальник, виконавець робіт, головний інженер, прораб, т.ін.).
Тендерною документацією передбачено мінімальний перелік документів, які можуть частково підтвердити наявність чинних цивільно-правових відносин із працівниками учасника або спеціалістами, які мають право виконувати певні обов’язки. При цьому тендерною документацією не передбачено обов’язку надання інших документів, які можуть доповнити інформацію про відповідність кваліфікаційним критеріям, зокрема «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».
На дане питання додатково надано пояснення від ТОВ «Ал.Маз.Еко-Проект», що свідчить про те, що замовником, при розгляді тендерної пропозиції було застосовано неупереджений підхід при визначенні переможця процедури закупівлі.
3. Згідно до п.4.5 Таблиці 1 розділу I Додатку 4 до тендерної документації від учасника вимагалось надання копії внутрішнього розпорядчого документу (копію наказу, розпорядження, інструкції, тощо), який свідчить про порядок ведення господарської діяльності з використанням/не використанням печатки(ок) підприємства (у разі наявності печатки(ок)) (як виключення, надається учасником в складі тендерної пропозиції, в тому випадку якщо підприємство (або фізична особа-підприємець) здійснює підприємницьку діяльність без використання печатки(ок) або із вибірковим використанням згідно до переліку видів (типів) документів, що визначені таким розпорядчим документом.
Текстом даної вимоги зазначається, що дана умова застосовується як виключення надання такого документа, в тому випадку якщо підприємство (або фізична особа-підприємець) здійснює підприємницьку діяльність без використання печатки(ок) або із вибірковим використанням згідно до переліку видів (типів) документів, що визначені таким розпорядчим документом.
Таке уточнення є важливим, оскільки, у разі відсутності такого документа, що зустрічається в більшості випадків на підприємствах, учасники повинні створювати такий документ в обов’язковому порядку, що не є доречним та об’єктивним по відношенню до питання «втручання в господарську діяльність».
Розпорядчий документ, яким визначається порядок використання печатки / печаток підприємства не є обов’язковий документом на підприємстві приватної власності, яким є товарситво з обмеженою відповідальністю «Ал.Маз.Еко-Проект». При цьому у кожного підприємства може бути власний регламент використання мастичних печаток або інші умови завіряння підпису(ів) уповноваженої(их) особи(іб) на такому підприємстві.
У разі встановлення вимоги про наявність чи відсутність печатки на підприємстві дана умова нівелювала можливість замовника встановлення права підпису із використанням печатки окремих осіб учасника, які мали / не мали такого права підпису із завірянням його відповідною печаткою.
Аналізуючи тендерну пропозицію ТОВ «Ал.Маз.Еко-Проект», було встановлено, що усі документи та інформація, що виготовлялись учасником та підписувались уповноваженою особою учасника, було завірено печаткою (мастичним штампом) підприємства. Це підтверджує факт того, що ТОВ «Ал.Маз.Еко-Проект» не використовує печатку вибірково.
Оскільки учасник, не використовує печатку вибірково, накладавши на власний підпис відтиск печатки на інформації та документах, які наддавались ним у складі тендерної пропозиції, такий учасник не зобов’язаний надавати копію внутрішнього розпорядчого документу (копію наказу, розпорядження, інструкції, тощо), який свідчить про порядок ведення господарської діяльності з використанням / не використанням печатки(ок) підприємства.
До того, учасником у складі тендерної пропозиції надано копію Статуту товариства, затвердженого протоколом загальних зборів учасників ТОВ «Ал.Маз.Еко-Проект» від 23.04.2019 року №1/19, в якому у другому абзаці пункту 1.2 зазначено, що Товариство мае самостiйний баланс, поточний та iншi (в тому числi i валютний) рахунки в установах банкiв, вiдповiднi штампи та бланки зi своєю назвою.
Встановлені обставини і факти свідчать про те, що у замовника не було об’єктивних підстав вважати пропозицію ТОВ «Ал.Маз.Еко-Проект» вважати такою, що не відповідає вимогам, встановленим умовами тендерної документації.
У зв’язку з чим, замовником не було застосовано хибних умов та не встановлено необ’єктивних причин, які, на думку аудитора, могли б свідчити про невідповідність тендерної пропозиції учасника.