• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Реконструкція системи водопостачання мікрорайону "Фрегат" по вулиці Корабельній в місті Первомайськ Миколаївської області

Завершена

14 548 831.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 72 744.16 UAH
Номер: bfe09c03242b46b896de43824f45cca0
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-07-07-000045
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 07.07.2025 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41168670
Період моніторингу: 07.07.2025 17:48 - 29.07.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 07.07.2025 № 73-З Миколаїв Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених в пункті 1 цього наказу. 3. Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедур закупівель оприлюднити в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергія ЧЕРНОВОЛА від 07.07.2025. Начальник Денис ЯКОВЛЄВ Додаток до наказу Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області від 07.07.2025 № 73-З Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № 1 UA-2025-05-01-011380-a 01.05.2025 Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергій ЧЕРНОВОЛ
Адреса: Ukraine, Миколаїв
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 09) 532-59-00, s.v.cherednychenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення вимог пункту 4 частини другої статті 4 Закону. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону, Особливостей та Порядку № 861 встановлено порушення вимог пункту 28 Особливостей, пункту 3 частини другої статті 22, частини першої статті 23 Закону та пункту 13-1 Порядку № 861. За результатами аналізу питання внесення змін до тендерної документації встановлено порушення вимог пункту 54 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АБК «АРХСІТІ» встановлено порушення вимог пункту 43 та підпункту 3 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання вимог щодо локалізації виробництва встановлено порушення вимог пункту 3 Особливостей та пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. За результатами аналізу питання відповідності умов договору про закупівлю умовам Закону встановлено порушення вимог частини першої статті 41 Закону, частини другої статті 180 Господарського кодексу України та пункту 5 Загальних умов № 668. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, своєчасності надання відповідей на звернення щодо тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КРАЇНА-ПАРК», своєчасності надання відповіді на вимогу учасника щодо відхилення його тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором підряду від 03.06.2025 № 98, укладеного з ТОВ «АБК «АРХСІТІ», з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення виявлених порушень, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 28 липня 2025 року. Предметом аналізу були такі питання: визначення предмету закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів, далі – Особливості) та Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861 (далі – Порядок № 861); внесення змін до тендерної документації; своєчасності надання відповіді на звернення щодо тендерної документації; розгляду тендерних пропозицій; дотримання вимог щодо локалізації виробництва; своєчасності надання відповіді на вимогу учасника щодо відхилення його тендерної пропозиції; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця; відповідності умов договору про закупівлю умовам Закону; внесення змін до договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2025 рік Управління житлово-комунального господарства Первомайської міської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, оприлюднена 01.05.2025 в електронній системі закупівель (далі – перша редакція тендерної документації); перелік змін до тендерної документації, оприлюднений 12.05.2025 в електронній системі закупівель (далі – Перелік змін); нова редакція тендерної документації, оприлюднена 12.05.2025 в електронній системі закупівель (далі – нова редакція тендерної документації); реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «КРАЇНА-ПАРК» (далі – ТОВ «КРАЇНА-ПАРК») та товариства з обмеженою відповідальністю «Архітектурно-будівельна компанія «АРХСІТІ» (далі – ТОВ «АБК «АРХСІТІ»); протоколи уповноваженої особи від 12.05.2025 № 40 (далі – протокол № 40), від 20.05.2025 № 41 та від 23.05.2025 № 43 (далі – протокол № 43); повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; договір підряду від 03.06.2025 № 98 (далі – Договір підряду); додаткова угода від 04.07.2025 № 1 до Договору підряду; звіт про результати проведення процедури закупівлі; пояснення, інформація та документи, надані Замовником через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено наступне. Відповідно до річного плану UA-P-2025-05-01-005406-a джерелами фінансування закупівлі UA-2025-05-01-011380-a є кошти місцевого бюджету – Первомайської міської територіальної громади, в сумі 2 326 662,00 грн, та кошти Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в сумі 12 222 169,00 гривень. При цьому, Замовник на порушення вимог пункту 4 частини другої статті 4 Закону в річному плані UA-P-2025-05-01-005406-a не зазначив код економічної класифікації видатків бюджету щодо коштів місцевого бюджету, які передбачені річним планом для фінансування зазначеної закупівлі. За результатами моніторингу процедури закупівлі також встановлено, що до тендерної документації вносилися зміни. Так, Замовник 12.05.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель нову редакцію тендерної документації та перелік змін до тендерної документації (файл «Перелік змін до ТД.docx», далі – Перелік змін). Аналізом змісту нової редакції тендерної документації встановлено, що в пункті 6 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» Замовник встановив вимогу щодо надання забезпечення виконання договору про закупівлю. Зокрема, «переможець процедури закупівлі повинен у строк, не пізніше дати укладення договору про закупівлю після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, внести забезпечення виконання такого договору. Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю: -1,6 % вартості договору…». При цьому, в Переліку змін відсутня інформація про встановлення вимоги надати забезпечення виконання договору про закупівлю для переможця відкритих торгів. Відповідно до вимог пункту 54 Особливостей зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Згідно з поясненнями Замовника від 11.07.2025 15:27:29, наданими на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, «в переліку змін не міститься інформація про внесення змін до пункту 6 розділу VI «Забезпечення виконання договору про закупівлю», а тому зміни в цій частині не відбувались». При цьому, Замовник посилається на протокол № 40. Разом з цим, в поясненнях від 17.05.2025 13:34:42, наданих на 4-те питання запиту органу державного фінансового контролю, оприлюдненому 15.07.2025 в електронній системі закупівель, Замовник зазначив, що «враховуючи, що в тендерній документації, затвердженої протоколом уповноваженої особи № 35 від 01 травня 2025 року, та в переліку змін, затверджених протоколом № 40 від 12 травня 2025 року, не містилось жодних відомостей про встановлення вимоги як забезпечення виконання договору про закупівлю, то її визначено технічною опискою, що не впливає на зміст та перебіг проведення закупівлі». Вказані пояснення не спростовують факту наявності в оприлюдненій Замовником нової редакції тендерної документації, оприлюдненої 12.05.2025, вимоги щодо надання переможцем відкритих торгів забезпечення виконання договору про закупівлю. При цьому, в електронній системі закупівель відсутній протокол або інший документ Замовника, який би містив інформацію про визнання уповноваженою особою вимоги надати забезпечення виконання договору про закупівлю, яка зазначена в новій редакції тендерної документації, технічною опискою. Факт наявності нової редакції тендерної документації підтверджується її розміщенням 12.05.2025 в електронній системі закупівель та засвідченням 12.05.2025 електронним підписом посадової особи Карпович О.М. Крім того, пояснення Замовника від 11.07.2025 15:27:29, надані на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, що «закупівля UA-2025-05-01-011380-a не містить в електронних формах відмітки про застосування умов надання забезпечення виконання договору про закупівлю» також не спростовує факту наявності такої вимоги в новій редакції тендерної документації, оскільки статтею 21 Закону не передбачено вимоги щодо відображення в оголошенні про проведення відкритих торгів інформації про забезпечення виконання договору. При цьому, в оголошеннях про проведення відкритих торгів UA-2025-05-01-011380-a від 01.05.2025 та від 12.05.2025 не зазначено, що надання забезпечення виконання договору про закупівлю не вимагається. Враховуючи вищенаведене, Замовник на порушення вимог пункту 54 Особливостей в Переліку змін не зазначив інформацію про встановлення вимоги надати забезпечення виконання договору про закупівлю для переможця торгів. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що нова редакція тендерної документації не відповідає вимогам Закону, Особливостей та Порядку № 861. Згідно пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до пункту 3 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби – плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Згідно з частиною першою статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Відповідно до пункту 5.1 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України 01 листопада 2021 року № 281 (далі – Настанова), для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проєктну документацію. Згідно вимог пункту 6 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» нової редакції тендерної документації «відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі повинна бути підтверджена згідно з вимогами додатка № 2 до тендерної документації». Проте, Додаток 2 «Технічне завдання» до нової редакції тендерної документації (файл «Додаток 2 (Нова редакція).rtf») не містить відомості ресурсів або затверджену проєктну документацію. Враховуючи вищевикладене, Замовник на порушення вимог пункту 28 Особливостей, пункту 3 частини другої статті 22 та частини першої статті 23 Закону в тендерній документації не надав для розрахунку ціни пропозиції відомість ресурсів або затверджену проєктну документацію. До пояснень, наданих 16.07.2025 08:31:46 на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, Замовник долучив «Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку» (архівний файл «Кошторис весь.rar», файл «231_КД_ВРЗКР.rtf»), відповідно до якої встановлено, що в ході проведення робіт з реконструкції Замовником передбачається монтаж трьох мережевих відцентрових насосів ДЗ20-50 із робочим колесом двостороннього входу Q=15м3/год, Н=12м, Р=2,0кВт, n=1500об/хв, (маса=0,21) за ціною 122 633,86 грн за одиницю (пункт 437) та фекально-дренажного насосу з сигнальним поплавком 15м3/год, н=12м, Р=2, 0кВт, 1500об/хв, (маса=0,04) за ціною 5 300,28 грн (пункт 447) загальною вартістю 373 201,86 гривень. Відповідно до абзацу третього пункту 3 Особливостей у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг, якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, вартість яких у складі предмета закупівлі дорівнює або перевищує вартісні межі, визначені абзацом першим пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, закупівля таких робіт чи послуг здійснюється з урахуванням особливостей, установлених пунктом 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону. Відповідно до пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 000,00 грн, замовник здійснює закупівлю товарів, визначених підпунктом 2 цього пункту, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує в 2025 році – 25 відсотків. Зокрема, особливості здійснення закупівель, визначені пунктом 6-1 розділу Х Закону, застосовуються до таких товарів: «насоси». Механізм підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, що визначені підпунктом 2 пункту 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, визначено у Порядку № 861. Зокрема, відповідно до вимог пункту 13-1 Порядку № 861, замовник визначає в тендерній документації на закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку, вимогу щодо надання учасником процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності. Разом з цим, аналізом змісту нової редакції тендерної документації встановлено, що на порушення вимог пункту 13-1 Порядку № 861 Замовник не визначив в тендерній документації вимогу щодо надання учасниками процедури закупівлі сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується таким учасником, або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності для випадків, коли придбання устаткування (товару) у складі предмета закупівлі робіт дорівнює або перевищує 200 000,00 гривень. За результатами моніторингу процедури закупівлі також встановлено, що на порушення вимог абзацу восьмого пункту 28 Особливостей в Додатку 6 «Перелік документів, що вимагаються від учасника для підтвердження відповідності його пропозиції умовам тендерної документації» до нової редакції тендерної документації встановив вимогу щодо надання документів, які підтверджують відсутність підстави, визначеної абзацом чотирнадцятим пункту 47 Особливостей, в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 01.03.2024 № 237, яка на дату проведення процедури закупівлі втратила чинність на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АБК «АРХСІТІ» встановлено наступне. Відповідно до пункту 2 Додатку 3 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям статі 16 Закону» до нової редакції тендерної документації на підтвердження кваліфікаційному критерію «наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» учасниками надається «довідка про наявність обладнання та матеріально – технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі за встановленою формою. Якщо техніка не є власністю Учасника, а залучена, то Учасником на всю, вказану у довідці техніку (транспортні засоби, будівельні (дорожні) машини, механізми, обладнання та устаткування), додатково подаються: - договори дійсні та чинні, протягом всього строку** виконання договору про закупівлю: оренди (лізингу), суборенди та ін. (** договори, що посвідчують право користування: оренди, суборенди, надання послуг та ін., крім лізингу, на всю техніку, надану Учасником у складі тендерної пропозиції, мають бути укладені на строк, що дорівнює або перевищує строк виконання договору про закупівлю, або містити умови про можливість його пролонгації, у разі якщо його строк менше строку договору про закупівлю, на строк виконання робіт (надання послуг)». На виконання наведеної вимоги учасник ТОВ «АБК «АРХСІТІ» у складі тендерної пропозиції надав «Довідку про наявність обладнання та матеріально – технічної бази та технологій, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі» від 02.05.2025 № 7-05/25 (далі – Довідка про МТБ), в якій зазначив про наявність наступної техніки, яка залучається на підставі договорів оренди: - КАМАЗ – модель 5511, державний реєстраційний номер ВЕ5856ВІ (договір оренди техніки від 02.01.2025 № 01-ОТ-25, далі – Договір № 01-ОТ-25); - КАМАЗ – модель 53212, державний реєстраційний номер АІ5334ЕХ (договір оренди техніки від 02.01.2025 № 02-ОТ-25, далі – Договір № 02-ОТ-25); - екскаватор колісний марки БОРЕКС-2016(К), державний реєстраційний номер 52841ВЕ (договір оренди техніки від 02.01.2025 № 04-ОТ-25, далі – Договір № 04-ОТ-25); - трактор колісний марки МТЗ-82, державний реєстраційний номер 5345ВЕ (договір оренди техніки від 02.01.2025 № 05-ОТ-25, далі – Договір № 05-ОТ-25). Також ТОВ «АБК «АРХСІТІ» у складі тендерної пропозиції надано копії вищезазначених договорів, відповідно до яких орендодавцями транспортних засобів, наведених у Довідці про МТБ, є фізичні особи, а саме: Саакян Р.Р. (Договір № 01-ОТ-25), Бутенко В.В. (Договір № 02-ОТ-25) та Клімішин В.С. (Договір № 04-ОТ-25 та Договір № 05-ОТ-25). При цьому, вказані договори оренди транспортних засобів не містять інформації про їх нотаріальне посвідчення відповідно до вимог частини другої статті 799 Цивільного кодексу України. Відповідно до умов частини першої статті 220 Цивільного кодексу України у разі недодержання сторонами вимоги закону про нотаріальне посвідчення договору такий договір є нікчемним. Враховуючи зазначене, учасник ТОВ «АБК «АРХСІТІ» у складі тендерної пропозиції не надав документи, які б підтверджували право користування транспортними засобами, зазначеними в Довідці про МТБ. Отже, у складі тендерної пропозиції ТОВ «АБК «АРХСІТІ» наявна невідповідність, передбачена пунктом 43 Особливостей. Проте, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення до ТОВ «АБК «АРХСІТІ» з вимогою про усунення вищезазначеної невідповідності щодо відсутності дійсних та чинних договорів оренди на техніку, зазначену в Довідці про МТБ. За результатами розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АБК «АРХСІТІ» Замовник 23.05.2025 визнав цього учасника переможцем торгів (протокол № 43) та оприлюднив в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти з ним договір. Як зазначалося вище, відповідно до пункту 6 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» нової редакції тендерної документації «переможець процедури закупівлі повинен у строк, не пізніше дати укладення договору про закупівлю після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, внести забезпечення виконання такого договору. Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю: -1,6 % вартості договору». У поясненнях від 11.05.2025 15:27:29 на запит посадової особи органу державного фінансового контролю Замовник зазначив, що «переможцем торгів ТОВ «АРХІТЕКТУРНО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «АРХСІТІ» грошове забезпечення виконання договору про закупівлю не надавалось». Проте, Замовник на порушення вимог підпункту 3 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «АБК «АРХСІТІ» як переможця процедури закупівлі, що не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та уклав з ним Договір підряду. Згідно з інформацією, оприлюдненою в електронній системі закупівель, Замовник разом з Договором підряду оприлюднив Підсумкову відомість ресурсів (файл «дог 98.pdf», стор. 70), відповідно до якої Замовник набуває у власність три мережевих відцентрових насоса ДЗ20-50 із робочим колесом двостороннього входу Q=15м3/год, Н=12м, Р=2,0кВт, n=1500об/хв, (маса=0,21)) (пункт 293, стор. 88) та фекально-дренажний насос з сигнальним поплавком 15м3/год, н=12м, Р=2, 0кВт, 1500об/хв, (маса=0,04) (пункт 300, стор. 89) загальною вартістю 373 201,85 гривень. Відповідно до абзацу четвертого пункту 3 Особливостей положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону не застосовуються замовниками у разі здійснення замовником закупівлі товарів, робіт чи послуг, якщо країною походження таких товарів (зокрема, якщо набуття замовником у власність таких товарів передбачається за результатом виконання робіт чи надання послуг) є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі». Моніторингом встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «АБК «АРХСІТІ» відсутні будь-які документи, які б підтверджували ступінь локалізації виробництва мережевих відцентрових насосів ДЗ20-50 із робочим колесом двостороннього входу Q=15м3/год, Н=12м, Р=2,0кВт, n=1500об/хв (маса=0,21)), та фекально-дренажного насосу з сигнальним поплавком 15м3/год, н=12м, Р=2, 0кВт, 1500об/хв, (маса=0,04), на рівні чи вище 25 відсотків. Отже, Замовник на порушення вимог пункту 3 Особливостей та пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону уклав договір підряду від 03.06.2025 № 98 на виконання робіт «Реконструкція системи водопостачання мікрорайону «Фрегат» по вулиці Корабельній в місті Первомайськ Миколаївської області», в межах якого набуває у власність три мережевих відцентрових насоса ДЗ20-50 із робочим колесом двостороннього входу Q=15м3/год, Н=12м, Р=2,0кВт, n=1500об/хв, (маса=0,21)) та фекально-дренажний насос з сигнальним поплавком 15м3/год, н=12м, Р=2, 0кВт, 1500об/хв, (маса=0,04), загальна вартість яких становить 373 201,85 грн, щодо яких не підтверджений ступінь локалізації цього товару на 2025 рік. Також моніторингом встановлено, що на порушення вимог частини першої статті 41 Закону, частини другої статті 180 Господарського кодексу України та пункту 5 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Загальні умови № 668), Замовник в Договорі підряду не визначив такі істотні умови договору підряду, як умови страхування ризиків випадкового знищення або пошкодження об’єкта будівництва, порядок забезпечення робіт проєктною документацією, умови здійснення авторського та технічного нагляду за виконанням робіт. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлі в електронній системі закупівель встановлено наступне. Абзацом першим пункту 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей. Абзацом другим частини першої статті 41 Закону до договорів про закупівлю віднесені договори із закупівлі послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об'єкта будівництва. Згідно з пунктом 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) – протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Разом з тим, вимогами пункту 1 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення № 835) визначено, що машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*. Також, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за № 610/34893, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF. З огляду на викладене, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом другим частини першої статті 41 Закону, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі у строки, встановлені пунктом 10 частини першої статті 10 Закону. Замовник 03.06.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель Договір підряду та додатки до нього, в тому числі Підсумкову відомість ресурсів з інформацією про ціни на матеріальні ресурси. Разом з цим, зазначена інформація про ціни на матеріальні ресурси оприлюднена у форматі PDF, який не має властивостей машинозчитувального формату. Таким чином, на порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель інформацію про ціни на матеріальні ресурси не у машинозчитувальному форматі. Водночас, на порушення вимог абзацу четвертого частини першої статті 41 Закону інформація про ціни на матеріальні ресурси, зазначена в Підсумковій відомості ресурсів до Договору підряду, не містить інформації про країну походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
Період усунення порушень: 29.07.2025 10:50 - 13.08.2025 00:00
Дата публікації висновку: 29.07.2025 10:50

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Управління житлово-комунального носподарства Первомайської міської ради повідомяє про виконані дії, для виконання вимоги зазначеної у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, а саме розірвання договору з підрядником товариством з обмеженою відповідальністю "Архітектурно-будівельна компанія "АРХСІТІ" (далі -Підрчдник), та інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Зокрема 31 липня 2025 року направлено Підряднику лист №620/4.3-23 з додатковою угодою підписаною заступником начальника управління житлово-комунального гомподарства Первомайської міської ради на якого покладено відповідні повноваження від повідно до Положення про управління (лист додається). Підрядник листом від 01 серпня 2025 року № 72-08/25 надав відповідь з законодавчим обґрунтуванням та відмовою підписати додаткову угоду щодо розірвання договору (лист додається). Таким чином, порушення викладене у висновку не може бути усунене шляхом розірвання договору.
Дата публікації звіту: 04.08.2025 09:32

Запити/Пояснення