-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Одяг рятувальника захисний (Костюм спеціальний захисний)
Торги не відбулися
118 727 701.50
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 593 638.51 UAH
мін. крок: 0.5% або 593 638.51 UAH
Номер:
70150d36bbf04dd191234a36c9ac9e22
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-06-20-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.06.2025 00:00
Період моніторингу:
20.06.2025 15:55 - 12.07.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
20.06.2025 Київ № 174
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 02 червня 2025 року № 136-в «Про відпустку Басалаєвої А.В. та виплату грошової допомоги»,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
12 UA-2025-04-30-011059-a 30.04.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник директора Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Лілія КРИВОНОС
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду пропозицій ТОВ «МІК», ТОВ «Рибальство та експедиції», ТОВ «LEGIO» установлено недотримання вимог пункту 43 та абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи, протокол від 16.05.2025 № 124 (зі змінами), тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «МІК» (далі – ТОВ «МІК»), товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕКТОР-С» (далі – ТОВ «ВЕКТОР-С»), товариства з обмеженою відповідальністю «Рибальство та експедиції» (далі – ТОВ «Рибальство та експедиції»), товариства з обмеженою відповідальністю «LEGIO» (далі – ТОВ «LEGIO»), вимога про усунення невідповідностей до 18.06.2025, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.06.2025 № 132, від 18.06.2025 № 135, повідомлення про намір укласти договір, рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 03.07.2025 № 10521-р/пк-пз (далі – комісія АМКУ), пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 27.06.2025.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався.
В ході моніторингу встановлено, що відповідно до абзацу 3 пункту 9 «Переліку підтверджувальних документів» Додатку 1.4. до тендерної документації учасник процедури закупівлі для підтвердження якості Предмета повинен надати «сертифікат експертизи зразка, виданий незалежним органом або організацією, що акредитовані Національним агентством з акредитації України, на відповідність вимогам, викладеним у п. 2 цих Технічних вимог. У сертифікаті експертизи зразка та додатках до нього повинна міститися вся відповідна інформація, яка дає змогу оцінювати відповідність виготовленої продукції досліджуваному типовому зразку та здійснювати контроль під час експлуатації (опис зовнішнього вигляду, перелік матеріалів, наведених у п. 3 із зазначеними виробника, артикула чи іншої інформації, яка дає змогу ідентифікувати предмет дослідження)». Пунктом 3 «Матеріали для виготовлення ОРЗ» Додатку 1.4 до тендерної документації передбачена наявність амортизуючих вставок для плечей та колін.
На виконання зазначених вимог учасником ТОВ «МІК» в складі тендерної пропозиції надано сертифікат про експертизу зразка, виданий органом з оцінки відповідності «АКАДЕМТЕСТ» від 25.03.2025 за № UA.TR.131.В.2227-25, відповідно до якого зразок відповідає суттєвим вимогам до безпеки та охорони здоров’я, встановленим технічним регламентом засобів індивідуального захисту (затвердженого Постановою КМУ № 771 від 21.08.2019). ДСТУ EN ISO 13688:2016 (EN ISO 13688:2013, IDT; ISO 13688:2013, IDT) "Одяг захисний. Загальні вимоги; ДСТУ EN ISO 11612:2018 Одяг захисний. Одяг для захисту від тепла та полум'я. Мінімальні технічні вимоги (EN ISO 11612:2015, IDT; ISO 11612:2015, IDT) – обмеження поширення полум'я –“А1”, конвективне тепло - "В1"; ДСТУ EN ISO 20471:2016 (EN ISO 20471:2013, IDT; ISO 20471:2013, IDT; EN ISO 20471:2013/A1:2016, IDT; ISO 20471:2013/Amd 1:2016, IDT) «Одяг підвищеної видимості. Методи випробування та вимоги» — клас 1 одягу.
В додатку 1 до сертифіката про експертизу зразка (Модуль В) зазначений перелік матеріалів для виготовлення одягу рятувальника захисного (костюма спеціального захисного). Проте, інформація щодо наявності амортизуючих вставок для плечей та колін в обов'язковому порядку з зазначенням виробника, артикула чи іншої інформації, яка дає змогу ідентифікувати предмет дослідження, не зазначено.
Крім того, на виконання вимог пункту 8 переліку документів на підтвердження інформації про необхідні технічні якісні та кількісні характеристики до предмета закупівлі згідно Додатку 1.4. до тендерної документації, учасник процедури закупівлі повинен надати «технічний опис, який повинен містити детальний опис моделі з урахуванням Технічних вимог, зображення виробу та всіх конструктивних елементів з поясненнями та зазначенням їх розмірів, таблицю вимірів виробу в готовому вигляді із зазначенням усіх розмірів виробу, конструктивних елементів і місця їх розташування за всіма розмірозростами, фактичних назв матеріалів, що використовуються для виготовлення та пройшли випробування, фактичних параметрів за результатами лабораторних випробувань (вимірювань)». Пунктом 3.7 Додатку 1.4 до тендерної документації передбачені вимоги до стрічки для евакуаційної петлі, а саме «стрічка для евакуаційної петлі (товщиною не менше 1,2 мм, шириною 3,5-4,0 см) виготовляється з параарамідних волокон».
Однак, в наданому учасником ТОВ «МІК» технічному описі відсутня інформація щодо ширини стрічки евакуаційної петлі.
Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 132 від 12.06.2025 тендерну пропозицію ТОВ «МІК» відхилено керуючись абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Водночас, відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/ або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Разом з цим, Замовник на порушення пункту 43 Особливостей № 1178 не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у його пропозиції, чим не надав можливість учаснику
ТОВ «МІК» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї пропозиції.
Держаудитслужба, керуючись положеннями частини п’ятої статті 8 Закону 24.06.2025 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень, інформації та документів.
Замовник 27.06.2025 на запит Держаудитслужби, надав пояснення, що «…Учасника ТОВ «МІК» було правомірно відхилено на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Учасник ТОВ «МІК» згідно Закону України «Про публічні закупівлі» мав 5 календарних днів на оскарження, проте своїм правом не скористався, що тільки підтверджує правомірність дій Замовника.».
Вищезазначені пояснення не спростовують того, що учасником ТОВ «МІК» надано документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, виправлення яких не призводить б до зміни предмета закупівлі.
Таким чином, Замовник не розмістивши в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у його пропозиції, не надав можливість учаснику ТОВ «МІК» усунути такі невідповідності відхилив його тендерну пропозицію та визнав переможцем ТОВ «ВЕКТОР-С» згідно протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 18.06.2025
№ 135.
Однак, Рішенням АМКУ від 03.07.2025 № 10521-р/пк-пз Замовника зобов'язано скасувати рішення про визначення ТОВ «ВЕКТОР-С» переможцем зазначеної закупівлі.
На виконання Рішення АМКУ № 10521-р/пк-пз Замовником 11.07.2025 скасовано рішення про визначення ТОВ «ВЕКТОР-С» переможцем та розглянуто тендерну пропозицію наступного учасника ТОВ «Рибальство та експедиції».
Слід зазначити, що Замовник аналогічно не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасниками процедури закупівлі
ТОВ «Рибальство та експедиції» та ТОВ «LEGIO» відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178 та не надав можливості зазначеним учасникам усунути невідповідності в інформації та/або документах які були надані у складі їх пропозицій.
Отже, враховуючи, що за результатами оцінки визначено найбільш економічно вигідну пропозицію учасника ТОВ «МІК», Замовник мав би розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у його пропозиції, однак Замовник недотримався вимог пункту 43 Особливостей № 1178 та не надав можливість усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї пропозиції та керуючись абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей безпідставно відхилив тендерну пропозицію зазначеного учасника.
В ході моніторингу Замовником торги відмінено через відхилення усіх тендерних пропозицій учасників.
Період усунення порушень:
17.07.2025 18:11 - 01.08.2025 00:00
Дата публікації висновку:
17.07.2025 18:11
Запити/Пояснення
Номер:
7adcac3b69af45089c178e1ca429df02
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
24.06.2025 13:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі товару «Одяг рятувальника захисний (Костюм спеціальний захисний)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-30-011059-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати пояснення та відповідні документи (вказати файл та сторінку) щодо виконання учасником закупівлі ТОВ «ВЕКТОР-С» умов пункту 2 розділу 3 «Перелік документів на підтвердження інформації про необхідні технічні якісні та кількісні характеристики до предмета закупівлі згідно Додатку 1.4. до тендерної документації» Додатку 1 до тендерної документації в частині надання сертифікату експертизи зразка, виданого незалежним органом або організацією, що акредитовані Національним агентством з акредитації України, на відповідність вимогам, викладеним у п. 2 цих Технічних вимог позаяк у тендерної пропозиції учасника надано сертифікат про експертизу зразка № UA.TR.131.B.2207-25, заявник сертифікату ТОВ «РИБАЛЬСТВО ТА ЕКСПЕДИЦІЇ».
3. Надати пояснення з яких підстав стосовно тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «МІК» не розміщєно в електронній системі закупівель у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу
національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати
відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим
доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в
поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их)
питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України
невиконання службовою особою законних вимог органу державного
фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання
йому завідомо неправдивої інформації карається штрафом від ста до однієї
тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним
наглядом на строк до трьох років або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
d1304c3d45934d1c995e033c7888033f
Назва:
Відповідь на запит Державної аудиторської служби України від 24.06.2025 року щодо закупівлі одягу рятувальника захисному (Костюму спеціальному захисному) (UA-2025-04-30-011059-a)
Дата опублікування:
30.06.2025 10:09
Опис:
Стосовно поставлених питань запиту Державної аудиторської служби України від 28.05.2025 року щодо закупівлі одягу рятувальника захисному (Костюму спеціальному захисному) (UA-2025-03-20-010941-a) повідомляємо наступне. 1. Відповідно до наказу ДСНС від 30.01.2025 № НГ-50 “Про здійснення централізованих закупівель”, Управлінню доручено здійснити централізовані закупівлі форменого одягу та речового майна відповідно до додатку (додаток до наказу додається), в якому зазначена потреба в одягу рятувальника захисному (Костюму спеціальному захисному) у кількості 5905 комплекти. Алгоритмом (методикою) формування пріоритетної потреби для планування централізованих закупівель/закупівель у системі ДСНС відповідно до вимог наказу ДСНС від 13.06.2023 № 477 «Про проведення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти в Державній службі України з надзвичайних ситуацій» (зі змінами) (у редакції наказу ДСНС 30.01.2025 № 125), а саме “Операція 5. Визначення технічних вимог до предметів централізованих закупівель (робоча група)” визначено наступне: “Технічні вимоги до Майна розробляються Робочою групою з визначення технічних вимог до майна (далі – Робоча група). Склад робочої групи затверджується наказом ДСНС. Робоча група у своїй діяльності керується нормативно-правовими актами з питань закупівель, керівними документами МВС, ДСНС, Технічними регламентами, національними стандартами України чи інших держав, вимогами безпеки для життя і здоров’я людини та охорони навколишнього середовища, Положенням про Робочу групу, тощо. Визначені Робочою групою технічні вимоги до Майна затверджуються наказом ДСНС та оприлюднюються на офіційному сайті ДСНС для використання підпорядкованими підрозділами ДСНС. Підрозділи апарату ДСНС за напрямами доводять наказ про затвердження технічних вимог до Майна органу, який здійснює централізовану закупівлю для здійснення закупівель відповідно до вимог чинного законодавства. Орган, який здійснює централізовану закупівлю товарів, робіт та послуг розробляє технічні та якісні характеристики до предмета закупівлі на підставі оприлюднених на офіційному сайті ДСНС технічних вимог до майна, затверджених наказом ДСНС.” Технічні вимоги до одягу рятувальника захисного (Костюму спеціального захисного) були розроблені робочою групою ДСНС, затверджені наказом ДСНС від 29.04.2025 № НС-488 "Про затвердження Технічних вимог на одяг рятувальника захисний (Костюм спеціальний захисний) та оприлюднені на офіційному сайті ДСНС: https://dsns.gov.ua/upload/2/3/7/5/9/5/5/odiag-riatuvalnika-zaxisnii.pdf (додається). З метою здійснення необхідних заходів щодо визначення очікуваної вартості предмету закупівлі відділом організації закупівель, договірної роботи та маркетингових досліджень Управління було проведено маркетингове дослідження від 30.04.2025 № 661-ДЗ/76 (додається). Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі проводилась на підставі методу порівняння ринкових цін за відповідними формулами примірної методики розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 № 275 “Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг на підставі закупівельних цін попередніх закупівель”. За результатами аукціону попередньо проведеної процедури відкритих торгів на закупівлю одягу рятувальника захисного (Костюму спеціального захисного) (ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-14-010494-a), з метою дотримання принципів ефективності та максимальної економії державних коштів, було взято в розрахунок ціни пропозиції за одиницю запропоновані ТОВ "РИБАЛЬСТВО ТА ЕКСПЕДИЦІЇ", з ціною за комплект 19 314,60 грн. з ПДВ та ТОВ "МІК", з ціною за комплект 20 898,00 грн. з ПДВ. За результатами обчислення визначено очікувану ціну за одиницю одягу рятувальника захисного, як середньоарифметичне значення масиву досліджених даних, в сумі 20 106,30 грн. 30.04.2025 року протокольним рішенням № 109 Уповноваженої особи затверджено тендерну документацію та оголошено процедуру відкритих торгів з особливостями відповідно до постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» на закупівлю бронежилетів 6 класу захисту згідно ДК 021:2015: 351150000-8 — Протипожежне, рятувальне та захисне обладнання — 5 905 комплектів, очікуваною вартістю закупівлі — 118 727 701,50 грн. з ПДВ. Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики до предмету закупівлі розроблена на підставі наказу ДСНС України від 29.04.2025 № НС-488 "Про затвердження Технічних вимог на одяг рятувальника захисний (Костюм спеціальний захисний). На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» Управлінням оприлюднено на власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості одягу рятувальника захисного (Костюму спеціального захисного). Посилання на сторінку веб-сайту https://uz.dsns.gov.ua/upload/6/2/7/1/7/obgruntuvannia-odiag-riatuvalnika-zaxisnii-2.doc 2. Відповідно пункту 2 розділу 3 «Перелік документів на підтвердження інформації про необхідні технічні якісні та кількісні характеристики до предмета закупівлі згідно Додатку 1.4. до тендерної документації» Додатку 1 до тендерної документації зазначено що учасник закупівлі повинен надати: “сертифікат експертизи зразка, виданий незалежним органом або організацією, що акредитовані Національним агентством з акредитації України, на відповідність вимогам, викладеним у п. 2 цих Технічних вимог. У сертифікаті експертизи зразка та додатках до нього повинна міститися вся відповідна інформація, яка дає змогу оцінювати відповідність виготовленої продукції досліджуваному типовому зразку та здійснювати контроль під час експлуатації (опис зовнішнього вигляду, перелік матеріалів, наведених у п. 3 із зазначеними виробника, артикула чи іншої інформації, яка дає змогу ідентифікувати предмет дослідження);” Окрім цього згідно абзацу 1 розділу 9 “Переліку підтверджувальних документів” Додатку 1.4. до тендерної документації: “ Учасник процедури закупівлі для підтвердження якості ОРЗ повинен надати оригінали або відповідні копії, завірені належним чином органом або організацією, що їх видав(-ла) (у випадку надання протоколів, сертифікатів та інших документів, що не належать учаснику, додатково надається письмова згода власника на використання таких документів)” На виконання встановлених вимог учасником закупівлі ТОВ «ВЕКТОР-С» надано сертифікат про експертизу зразка від 17.03.2025 № UA.TR.131.B.2207-25 заявник сертифікату ТОВ «РИБАЛЬСТВО ТА ЕКСПЕДИЦІЇ» та лист від ТОВ «РИБАЛЬСТВО ТА ЕКСПЕДИЦІЇ» (файл “Лист ТОВ Рибальство та експедиції.pdf”) яким власник документа надає згоду на використання ТОВ “ВЕКТОР-С” цього документу (пункт 2 переліку документів). 3. Пунктом 43 Особливостей визначено “Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.” Відповідно до абзацу 3 розділу 9 додатку 1.4 до Тендерної документації Учасник для підтвердження якості ОРЗ повинен надати: сертифікат експертизи зразка, виданий незалежним органом або організацією, що акредитовані Національним агентством з акредитації України, на відповідність вимогам, викладеним у п. 2 цих Технічних вимог. У сертифікаті експертизи зразка та додатках до нього повинна міститися вся відповідна інформація, яка дає змогу оцінювати відповідність виготовленої продукції досліджуваному типовому зразку та здійснювати контроль під час експлуатації (опис зовнішнього вигляду, перелік матеріалів, наведених у п. 3 із зазначеними виробника, артикула чи іншої інформації, яка дає змогу ідентифікувати предмет дослідження); Пунктом 3 додатку 1.4 до тендерної документації чітко встановлено перелік матеріалів, з яких виготовляється Одяг рятувальника захисний: -термостійкого (описаний у п. 3.1); -підкладкового (описаний у п. 3.2). Для покращення експлуатаційних властивостей використовуються додаткові матеріали: -зносостійкий матеріал для ліктьових, колінних і плечових накладок та вставок для запобігання дії бруду, рідин тощо на елементи одягу (описаний у п. 3.3); -сигнальні смуги (описані в п. 3.4); -стрічка для евакуаційної петлі (описані в п. 3.7); -інша фурнітура (застібки-“блискавки” (описані в п. 3.5), текстильні застібки, рамки, півкільця тощо), амортизуючі вставки для плечей та колін, нитки (описані в п. 3.6). Фурнітура, розташована зовні на ОРЗ, не повинна впливати на внутрішню поверхню предмета одягу. Тобто, пунктом 3 додатку 1.4 до тендерної документації чітко встановлено перелік матеріалів (конструктивних елементів), які є ключовим під час вивчення запропонованого Товару, невірне зазначення яких чи відсутність інформації призведе до зміни предмета закупівлі. Учасник ТОВ “МІК” в складі тендерної пропозиції надано сертифікат експертизи зразка від 25.03.2025 №UA.TR.131.B.2227-25. Проте, інформація щодо наявності амортизуючих вставок для плечей та колін з зазначенням виробника, артикула чи іншої інформації, яка дає змогу ідентифікувати предмет дослідження відсутня. Також, абзацом 9 розділу 9 додатку 1.4 до тендерної документації Учасник для підтвердження якості ОРЗ повинен надати: технічний опис, який повинен містити детальний опис моделі з урахуванням Технічних вимог, зображення виробу та всіх конструктивних елементів з поясненнями та зазначенням їх розмірів, таблицю вимірів виробу в готовому вигляді із зазначенням усіх розмірів виробу, конструктивних елементів і місця їх розташування за всіма розмірозростами, фактичних назв матеріалів, що використовуються для виготовлення та пройшли випробування, фактичних параметрів за результатами лабораторних випробувань (вимірювань). Пунктом 3.7 Додатку 1.4 до тендерної документації передбачені вимоги до стрічки евакуаційної петлі, а саме: “Стрічка для евакуаційної петлі (товщиною не менше 1,2мм, шириною 3,5-4,0 см) виготовляється з параарамідних волокон. Проте, в наданому Учасником ТОВ “МІК” технічному описі відсутня інформація щодо ширини стрічки евакуаційної петлі. Вищезазначені невідповідності не відносяться до тих, що визначені пунктом 43 Особливостей. Аналогічної думки притримується комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері публічних закупівель (далі-Комісія) в свої рішеннях від 09.04.2025 № 5646-р/пк-пз та від від 17.04.2025 №6113-р/пк-пз по процедурах закупівель Замовника. Учасника ТОВ “МІК” було правомірно відхилено на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Учасник ТОВ “МІК” згідно Закону України “Про публічні закупівлі” мав 5 календарних днів на оскарження, проте своїм правом не скористався, що тільки підтверджує правомірність дій Замовника.
Номер:
fa92b389ceab47e4b35c8447f0036002
Назва:
Про зупинення рішення щодо початку моніторингу процедури закупівлі
Дата опублікування:
26.06.2025 17:06
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.07.2025 00:00
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
26.06.2025 Київ № 181
Про зупинення рішення
щодо початку моніторингу
процедури закупівлі
Відповідно до частини тринадцятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з огляду на прийняття органом оскарження до розгляду скарги за номером в електронній системі закупівель: UA-2025-04-30-011059-a.c1,
НАКАЗУЮ:
Зупинити рішення про початок моніторингу процедури закупівлі за унікальним номером оголошення про проведення процедури закупівлі ID: UA-2025-04-30-011059-a, прийняте наказом Держаудитслужби від 20 червня 2025 року № 174 «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель», вважати його таким, що зупинено з 26 червня 2025 року до моменту опублікування рішення органу оскарження.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Номер:
4aa784488a7d4bc9a4aa45bd69b5f625
Назва:
Відповідь на запит Державної аудиторської служби України від 26.06.2025 року щодо закупівлі одягу рятувальника захисному (Костюму спеціальному захисному) (UA-2025-04-30-011059-a)
Дата опублікування:
01.07.2025 18:07
Опис:
Управлінням забезпечення оперативно-рятувальної служби цивільного захисту ДСНС України враховано наказ Державну аудиторську службу України від 26.06.2025 № 181 "Про зупинення рішення щодо початку моніторингу процедури закупівлі"
Номер:
a1f781f4303246aba61ebf2a202dc0eb
Назва:
Відповідь на запит Державної аудиторської служби України від 24.06.2025 року щодо закупівлі одягу рятувальника захисному (Костюму спеціальному захисному) (UA-2025-04-30-011059-a)
Дата опублікування:
27.06.2025 17:48
Опис:
Стосовно поставлених питань запиту Державної аудиторської служби України від 28.05.2025 року щодо закупівлі одягу рятувальника захисному (Костюму спеціальному захисному) (UA-2025-03-20-010941-a) повідомляємо наступне.
1. Відповідно до наказу ДСНС від 30.01.2025 № НГ-50 “Про здійснення централізованих закупівель”, Управлінню доручено здійснити централізовані закупівлі форменого одягу та речового майна відповідно до додатку (додаток до наказу додається), в якому зазначена потреба в одягу рятувальника захисному (Костюму спеціальному захисному) у кількості 5905 комплекти.
Алгоритмом (методикою) формування пріоритетної потреби для планування централізованих закупівель/закупівель у системі ДСНС відповідно до вимог наказу ДСНС від 13.06.2023 № 477 «Про проведення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти в Державній службі України з надзвичайних ситуацій» (зі змінами) (у редакції наказу ДСНС 30.01.2025 № 125), а саме “Операція 5. Визначення технічних вимог до предметів централізованих закупівель (робоча група)” визначено наступне: “Технічні вимоги до Майна розробляються Робочою групою з визначення технічних вимог до майна (далі – Робоча група). Склад робочої групи затверджується наказом ДСНС. Робоча група у своїй діяльності керується нормативно-правовими актами з питань закупівель, керівними документами МВС, ДСНС, Технічними регламентами, національними стандартами України чи інших держав, вимогами безпеки для життя і здоров’я людини та охорони навколишнього середовища, Положенням про Робочу групу, тощо. Визначені Робочою групою технічні вимоги до Майна затверджуються наказом ДСНС та оприлюднюються на офіційному сайті ДСНС для використання підпорядкованими підрозділами ДСНС. Підрозділи апарату ДСНС за напрямами доводять наказ про затвердження технічних вимог до Майна органу, який здійснює централізовану закупівлю для здійснення закупівель відповідно до вимог чинного законодавства. Орган, який здійснює централізовану закупівлю товарів, робіт та послуг розробляє технічні та якісні характеристики до предмета закупівлі на підставі оприлюднених на офіційному сайті ДСНС технічних вимог до майна, затверджених наказом ДСНС.” Технічні вимоги до одягу рятувальника захисного (Костюму спеціального захисного) були розроблені робочою групою ДСНС, затверджені наказом ДСНС від 29.04.2025 № НС-488 "Про затвердження Технічних вимог на одяг рятувальника захисний (Костюм спеціальний захисний) та оприлюднені на офіційному сайті ДСНС: https://dsns.gov.ua/upload/2/3/7/5/9/5/5/odiag-riatuvalnika-zaxisnii.pdf (додається).
З метою здійснення необхідних заходів щодо визначення очікуваної вартості предмету закупівлі відділом організації закупівель, договірної роботи та маркетингових досліджень Управління було проведено маркетингове дослідження від 30.04.2025 № 661-ДЗ/76 (додається).
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі проводилась на підставі методу порівняння ринкових цін за відповідними формулами примірної методики розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020 № 275 “Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг на підставі закупівельних цін попередніх закупівель”.
За результатами аукціону попередньо проведеної процедури відкритих торгів на закупівлю одягу рятувальника захисного (Костюму спеціального захисного) (ідентифікатор закупівлі UA-2025-02-14-010494-a), з метою дотримання принципів ефективності та максимальної економії державних коштів, було взято в розрахунок ціни пропозиції за одиницю запропоновані ТОВ "РИБАЛЬСТВО ТА ЕКСПЕДИЦІЇ", з ціною за комплект 19 314,60 грн. з ПДВ та ТОВ "МІК", з ціною за комплект 20 898,00 грн. з ПДВ.
За результатами обчислення визначено очікувану ціну за одиницю одягу рятувальника захисного, як середньоарифметичне значення масиву досліджених даних, в сумі 20 106,30 грн.
30.04.2025 року протокольним рішенням № 109 Уповноваженої особи затверджено тендерну документацію та оголошено процедуру відкритих торгів з особливостями відповідно до постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» на закупівлю бронежилетів 6 класу захисту згідно ДК 021:2015: 351150000-8 — Протипожежне, рятувальне та захисне обладнання — 5 905 комплектів, очікуваною вартістю закупівлі — 118 727 701,50 грн. з ПДВ. Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики до предмету закупівлі розроблена на підставі наказу ДСНС України від 29.04.2025 № НС-488 "Про затвердження Технічних вимог на одяг рятувальника захисний (Костюм спеціальний захисний). На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» Управлінням оприлюднено на власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості одягу рятувальника захисного (Костюму спеціального захисного). Посилання на сторінку веб-сайту https://uz.dsns.gov.ua/upload/6/2/7/1/7/obgruntuvannia-odiag-riatuvalnika-zaxisnii-2.doc
2. Відповідно пункту 2 розділу 3 «Перелік документів на підтвердження інформації про необхідні технічні якісні та кількісні характеристики до предмета закупівлі згідно Додатку 1.4. до тендерної документації» Додатку 1 до тендерної документації зазначено що учасник закупівлі повинен надати:
“сертифікат експертизи зразка, виданий незалежним органом або організацією, що акредитовані Національним агентством з акредитації України, на відповідність вимогам, викладеним у п. 2 цих Технічних вимог. У сертифікаті експертизи зразка та додатках до нього повинна міститися вся відповідна інформація, яка дає змогу оцінювати відповідність виготовленої продукції досліджуваному типовому зразку та здійснювати контроль під час експлуатації (опис зовнішнього вигляду, перелік матеріалів, наведених у п. 3 із зазначеними виробника, артикула чи іншої інформації, яка дає змогу ідентифікувати предмет дослідження);”
Окрім цього згідно абзацу 1 розділу 9 “Переліку підтверджувальних документів” Додатку 1.4. до тендерної документації:
“ Учасник процедури закупівлі для підтвердження якості ОРЗ повинен надати оригінали або відповідні копії, завірені належним чином органом або організацією, що їх видав(-ла) (у випадку надання протоколів, сертифікатів та інших документів, що не належать учаснику, додатково надається письмова згода власника на використання таких документів)”
На виконання встановлених вимог учасником закупівлі ТОВ «ВЕКТОР-С» надано сертифікат про експертизу зразка від 17.03.2025 № UA.TR.131.B.2207-25 заявник сертифікату ТОВ «РИБАЛЬСТВО ТА ЕКСПЕДИЦІЇ» та лист від ТОВ «РИБАЛЬСТВО ТА ЕКСПЕДИЦІЇ» (файл “Лист ТОВ Рибальство та експедиції.pdf”) яким власник документа надає згоду на використання ТОВ “ВЕКТОР-С” цього документу (пункт 2 переліку документів).
3. Пунктом 43 Особливостей визначено “Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.”
Відповідно до абзацу 3 розділу 9 додатку 1.4 до Тендерної документації Учасник для підтвердження якості ОРЗ повинен надати:
сертифікат експертизи зразка, виданий незалежним органом або організацією, що акредитовані Національним агентством з акредитації України, на відповідність вимогам, викладеним у п. 2 цих Технічних вимог. У сертифікаті експертизи зразка та додатках до нього повинна міститися вся відповідна інформація, яка дає змогу оцінювати відповідність виготовленої продукції досліджуваному типовому зразку та здійснювати контроль під час експлуатації (опис зовнішнього вигляду, перелік матеріалів, наведених у п. 3 із зазначеними виробника, артикула чи іншої інформації, яка дає змогу ідентифікувати предмет дослідження);
Пунктом 3 додатку 1.4 до тендерної документації чітко встановлено перелік матеріалів, з яких виготовляється Одяг рятувальника захисний:
-термостійкого (описаний у п. 3.1);
-підкладкового (описаний у п. 3.2).
Для покращення експлуатаційних властивостей використовуються додаткові матеріали:
-зносостійкий матеріал для ліктьових, колінних і плечових накладок та вставок для запобігання дії бруду, рідин тощо на елементи одягу (описаний у п. 3.3);
-сигнальні смуги (описані в п. 3.4);
-стрічка для евакуаційної петлі (описані в п. 3.7);
-інша фурнітура (застібки-“блискавки” (описані в п. 3.5), текстильні застібки, рамки, півкільця тощо), амортизуючі вставки для плечей та колін, нитки (описані в п. 3.6). Фурнітура, розташована зовні на ОРЗ, не повинна впливати на внутрішню поверхню предмета одягу.
Тобто, пунктом 3 додатку 1.4 до тендерної документації чітко встановлено перелік матеріалів (конструктивних елементів), які є ключовим під час вивчення запропонованого Товару, невірне зазначення яких чи відсутність інформації призведе до зміни предмета закупівлі.
Учасник ТОВ “МІК” в складі тендерної пропозиції надано сертифікат експертизи зразка від 25.03.2025 №UA.TR.131.B.2227-25.
Проте, інформація щодо наявності амортизуючих вставок для плечей та колін з зазначенням виробника, артикула чи іншої інформації, яка дає змогу ідентифікувати предмет дослідження відсутня.
Також, абзацом 9 розділу 9 додатку 1.4 до тендерної документації Учасник для підтвердження якості ОРЗ повинен надати:
технічний опис, який повинен містити детальний опис моделі з урахуванням Технічних вимог, зображення виробу та всіх конструктивних елементів з поясненнями та зазначенням їх розмірів, таблицю вимірів виробу в готовому вигляді із зазначенням усіх розмірів виробу, конструктивних елементів і місця їх розташування за всіма розмірозростами, фактичних назв матеріалів, що використовуються для виготовлення та пройшли випробування, фактичних параметрів за результатами лабораторних випробувань (вимірювань).
Пунктом 3.7 Додатку 1.4 до тендерної документації передбачені вимоги до стрічки евакуаційної петлі, а саме: “Стрічка для евакуаційної петлі (товщиною не менше 1,2мм, шириною 3,5-4,0 см) виготовляється з параарамідних волокон.
Проте, в наданому Учасником ТОВ “МІК” технічному описі відсутня інформація щодо ширини стрічки евакуаційної петлі.
Вищезазначені невідповідності не відносяться до тих, що визначені пунктом 43 Особливостей.
Аналогічної думки притримується комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства в сфері публічних закупівель (далі-Комісія) в свої рішеннях від 09.04.2025 № 5646-р/пк-пз та від від 17.04.2025 №6113-р/пк-пз по процедурах закупівель Замовника.
Учасника ТОВ “МІК” було правомірно відхилено на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Учасник ТОВ “МІК” згідно Закону України “Про публічні закупівлі” мав 5 календарних днів на оскарження, проте своїм правом не скористався, що тільки підтверджує правомірність дій Замовника.
Номер:
37682c3c77804a7c86996645c07d5006
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
11.07.2025 10:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.07.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі товару «Одяг рятувальника захисний (Костюм спеціальний захисний)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-30-011059-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме: просимо надати інформацію щодо виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 03.07.2025 № 10521-р/пк-пз.
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу
національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати
відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим
доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в
поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их)
питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України
невиконання службовою особою законних вимог органу державного
фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання
йому завідомо неправдивої інформації карається штрафом від ста до однієї
тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним
наглядом на строк до трьох років або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
babe807e76564c7985859a93b5b9adec
Назва:
Відповідь на запит Державної аудиторської служби України від 11.07.2025 року щодо закупівлі одягу рятувальника захисному (Костюму спеціальному захисному) (UA-2025-04-30-011059-a)
Дата опублікування:
14.07.2025 11:29
Опис:
Стосовно поставленого питання запиту Державної аудиторської служби України від 11.07.2025 року щодо закупівлі одягу рятувальника захисному (Костюму спеціальному захисному) (UA-2025-04-30-011059-a) повідомляємо наступне.
Управлінням забезпечення оперативно-рятувальної служби цивільного захисту ДСНС України 11.07.2025 виконано рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 03.07.2025 № 10521-р/пк-пз (протокольне рішення уповноваженої особі від 11.07.2025 № 138).