• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Деревинна тріска (щепа)

Завершена

1 960 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 800.00 UAH
Номер: 7137d2357e0a4e81bf82e10602b8e262
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-05-26-000063
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 26.05.2025 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 26.05.2025 14:30 - 17.06.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 26.05.2025 №62-З Суми Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Ігор КОРОТКИЙ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 26.05.2025 №62-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 5 UA-2025-04-30-003969-a 30.04.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Адреса: Ukraine, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 54) 222-46-18, v.m.liashchevskyi@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог пункту 43 Особливостей при розгляді тендерної пропозиції ФОП Сухина С.К. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 червня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 17.04.2025 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Роменської міської ради Сумської області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 30.04.2025 № 57, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 09.05.2025, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «СТАНДАРТ-2002», фізичних осіб підприємців Ласкавого Максима Юрійовича та Сухини Світлани Костянтинівни (далі – ФОП Сухина С.К.), повідомлення про обґрунтування аномально низької ціни до 13.05.2025, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до 17.05.2025, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 13.05.2025 №62, від 14.05.2025 № 65 та від 20.05.2025 № 71, повідомлення про намір укласти договір від 20.05.2025, договір про закупівлю від 26.05.2025 № 207-СТ, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 30.05.2025. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що відповідно до пункту 6 Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі» (далі – Додаток 3) до тендерної документації учасник процедури закупівлі повинен надати документи, що підтверджують легальне походження товару: копію договору(ів), згідно яких (якого) учасник набув права власності на товар або планує закупити для поставки товару з постійним лісокористувачем на всю кількість товару; інші документи, що підтверджують легальне походження товару (сертифікат походження лісопродукції, документи про закупівлю через біржу тощо). На виконання вищезазначених вимог учасником ФОП Сухина С.К. у складі тендерної пропозиції надано договір поставки від 18.09.2024 № 18/09-01, укладений з постійним лісокористувачем на придбання тріски паливної у кількості 3000 куб. метрів, строком дії по 31.12.2024 (файл «Договір походження тріска 2024 рік.pdf») (далі – Договір), при цьому, інших документів, що підтверджують легальне походження товару (сертифікат походження лісопродукції, документи про закупівлю через біржу тощо), не надано. З огляду на викладене, у межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) 27.05.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень. На зазначений запит Управління Замовник 30.05.2025 надав пояснення, в якому зазначив, що «наданий Учасником договір № 18/09-01 від 18.09.2024, що підтверджує право на постачання товару в повному обсязі, відповідає вимогам тендерної документації, а відсутність додаткових документів, зазначених у другій тезі, не є підставою для відхилення пропозиції». Однак, у складі тендерної пропозиції ФОП Сухина С.К. відсутні документи, зокрема, товаро-транспортні накладні, які підтверджують факт поставки товару за Договором, тобто набуття права власності на товар, інші документи, що підтверджують легальне походження товару (сертифікат походження лісопродукції, документи про закупівлю через біржу тощо), що не відповідає вимогам пункту 6 Додатку 3 тендерної документації Замовника. Слід зазначити, що абзацом першим пункту 43 Особливостей імперативно визначені наступні умови та зобов’язання: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Однак, Замовник не виявив вищезазначені невідповідності у документах тендерної пропозиції ФОП Сухина С.К., не встановив вимогу щодо їх усунення у розміщеному повідомлені з вимогою про усунення невідповідностей до 17.05.2025, чим порушив вимоги пункту 43 Особливостей.
Період усунення порушень: 11.06.2025 11:31 - 26.06.2025 00:00
Дата публікації висновку: 11.06.2025 11:31

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: За результатами моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Деревинна тріска (щепа)», Відділ освіти Роменської міської ради Сумської області (далі – Замовник) надає наступне пояснення: У межах проведення моніторингу Замовником була надана відповідь від 30.05.2025 № 01-21/651, у якій обґрунтовано зазначено, що учасник ФОП Сухина С.К. подав у складі тендерної пропозиції договір поставки з постійним лісокористувачем на повний обсяг предмета закупівлі. Такий документ повністю відповідає вимогам пункту 6 Додатку 3 тендерної документації. Формулювання зазначеного пункту побудоване таким чином, що два блоки вимог - «копію договору(ів)...» та «інші документи...» - розділено крапкою з комою. Це граматично і логічно свідчить про альтернативний характер другої частини, а не про її обов’язковість як доповнення до першої. Відтак, надання договору є достатнім підтвердженням легального походження товару, а інші документи, зокрема сертифікати або біржові угоди, можуть подаватися за наявності, але не є обов’язковими у разі, якщо вже надано договір з постійним лісокористувачем. Уповноважена особа діяла в межах обґрунтованого тлумачення положень тендерної документації, оскільки вимоги пункту 6 Додатку 3 не містили прямої та однозначної вказівки на необхідність подання всіх перелічених документів одночасно. Жодна норма чинного законодавства також не містить положення, яке б прямо визначало, що договір з постійним лісокористувачем не може бути достатнім доказом легального походження деревини. Враховуючи викладене, Замовник вважає, що виявлене порушення має технічний характер і не спричинило порушення принципів публічних закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі». До того ж Замовником 17.05.2025 Учаснику було надано 24 години на виправлення невідповдностей такого змісту: «Згідно з Додатком 3 тендерної документації «6. Документи, що підтверджують легальне походження товару: - копію договору(ів), згідно яких (якого) Учасник набув права власності на товар або планує закупити для поставки товару з постійним лісокористувачем на всю кількість товару; - Інші документи, що підтверджують легальне походження товару (сертифікат походження лісопродукції, документи про закупівлю через біржу тощо).» Учасником надано договір № 18/09-01 від 18 вересня 2024 року, строк дії якого до 31.12.2024. Проте відсутня інформація (документальне підтвердження) про чинність даного договору на 2025 рік. Просимо дозавантажити.» Учасником завантажено довідку відповідно до якої «ФОП Сухина С.К. підтверджує легальне походження товару копією договору № 18/09- 01 від 18 вересня 2024 року, згідно якого набув права власності на товар "тріска паливна твердої породи" в кількості 3000 м.кубічних по повністю підтверджує вимоги і потребу Замовника. Також відповідно на партію згідно вище зазначеного договору, після набуття права власності було подано заявку та за результатами дослідження в 2025 році отримано протокол випробувань, сертифікат на відповідність вимогам ДСТУ EN 15234-4:2013 та Протокол радіаційної якості серовини. Також вище зазначений договір прописано в Декларації наданій Учасником. Тендерна документація Замовника не містила вимоги що договір згідно якого Учасник набув права власто має бути чинним на 2025 рік. Тому Учасник ФОП Сухина С.К. виконала вимогу Замовника і підтвердила легальне походження товару.» Таким чином, вимога пункту 6 Додатку 3 Учасником ФОП Сухина С.К. була повністю виконана. Замовник наголошує, що вимоги тендерної документації, зокрема пункт 6 Додатку 3, були сформульовані відповідно до чинного законодавства та логіки закупівельної процедури, і з самого початку передбачали надання документального підтвердження легального походження товару. Виходячи з принципу правомірності дій та відповідальності за належну організацію закупівель, Замовник наполягав на обов’язковості подання договору з постійним лісокористувачем як ключового документа, що підтверджує відповідність пропозиції встановленим критеріям. Разом із тим, з урахуванням результатів моніторингу та з метою запобігання навіть гіпотетичній можливості різнотлумачення положень у подальших процедурах, Замовник здійснив аналіз формулювання відповідної вимоги та ініціював її уточнення у майбутніх закупівлях. У результаті, для майбутніх закупівель було підготовлено оновлену редакцію пункту 6 Додатку 3, де чітко зафіксовано, що подання копії договору з постійним лісокористувачем є обов’язковою умовою для участі в процедурі закупівлі. Інші документи (сертифікати, біржові договори тощо) вказано як додаткові, які подаються за наявності та не є визначальними для прийняття рішення про відповідність. Беручи до уваги важливість чіткого та однозначного тлумачення тендерної документації всіма учасниками процесу, Замовник у подальшій практиці формуватиме вимоги максимально зрозуміло, недвозначно та у спосіб, що виключає можливість альтернативних трактувань. З огляду на відсутність умислу в діях уповноваженої особи, їх добросовісний характер і те, що не було завдано шкоди державним інтересам, та з метою недопущення аналогічних ситуацій у подальшому з уповноваженою особою проведено роз’яснювальну бесіду щодо щодо недопущення аналогічних ситуацій у майбутньому та дотримання вимог законодавства у сфері публічних закупівель, зобов’язано формулювати вимоги тендерної документації максимально чітко та одноозначно. Крім того, для майбутніх процедур підготовлено уточнене формулювання пункту 6 Додатку 3, що однозначно визначає обов’язковість подання договору з постійним лісокористувачем як критичної умови участі у закупівлі, а інші документи визначає як додаткові, що не є обов’язковими. Таким чином, вжито заходів, спрямованих на недопущення подібних ситуацій у майбутньому. Ураховуючи обставини, дисциплінарне стягнення не застосовувалося.
Дата публікації звіту: 17.06.2025 16:10

Запити/Пояснення