-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Деревинна тріска (щепа)
Завершена
1 960 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 800.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 800.00 UAH
Номер:
7137d2357e0a4e81bf82e10602b8e262
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-26-000063
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.05.2025 00:00
Період моніторингу:
26.05.2025 14:30 - 17.06.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
26.05.2025 №62-З
Суми
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Ігор КОРОТКИЙ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 26.05.2025 №62-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
5 UA-2025-04-30-003969-a 30.04.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог пункту 43 Особливостей при розгляді тендерної пропозиції ФОП Сухина С.К.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 17.04.2025 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Роменської міської ради Сумської області (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 30.04.2025 № 57, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 09.05.2025, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «СТАНДАРТ-2002», фізичних осіб підприємців Ласкавого Максима Юрійовича та Сухини Світлани Костянтинівни (далі – ФОП Сухина С.К.), повідомлення про обґрунтування аномально низької ціни до 13.05.2025, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до 17.05.2025, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 13.05.2025 №62, від 14.05.2025 № 65 та від 20.05.2025 № 71, повідомлення про намір укласти договір від 20.05.2025, договір про закупівлю від 26.05.2025 № 207-СТ, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 30.05.2025.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що відповідно до пункту 6 Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі» (далі – Додаток 3) до тендерної документації учасник процедури закупівлі повинен надати документи, що підтверджують легальне походження товару:
копію договору(ів), згідно яких (якого) учасник набув права власності на товар або планує закупити для поставки товару з постійним лісокористувачем на всю кількість товару;
інші документи, що підтверджують легальне походження товару (сертифікат походження лісопродукції, документи про закупівлю через біржу тощо).
На виконання вищезазначених вимог учасником ФОП Сухина С.К. у складі тендерної пропозиції надано договір поставки від 18.09.2024 № 18/09-01, укладений з постійним лісокористувачем на придбання тріски паливної у кількості 3000 куб. метрів, строком дії по 31.12.2024 (файл «Договір походження тріска 2024 рік.pdf») (далі – Договір), при цьому, інших документів, що підтверджують легальне походження товару (сертифікат походження лісопродукції, документи про закупівлю через біржу тощо), не надано.
З огляду на викладене, у межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) 27.05.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень.
На зазначений запит Управління Замовник 30.05.2025 надав пояснення, в якому зазначив, що «наданий Учасником договір № 18/09-01 від 18.09.2024, що підтверджує право на постачання товару в повному обсязі, відповідає вимогам тендерної документації, а відсутність додаткових документів, зазначених у другій тезі, не є підставою для відхилення пропозиції».
Однак, у складі тендерної пропозиції ФОП Сухина С.К. відсутні документи, зокрема, товаро-транспортні накладні, які підтверджують факт поставки товару за Договором, тобто набуття права власності на товар, інші документи, що підтверджують легальне походження товару (сертифікат походження лісопродукції, документи про закупівлю через біржу тощо), що не відповідає вимогам пункту 6 Додатку 3 тендерної документації Замовника.
Слід зазначити, що абзацом першим пункту 43 Особливостей імперативно визначені наступні умови та зобов’язання: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Однак, Замовник не виявив вищезазначені невідповідності у документах тендерної пропозиції ФОП Сухина С.К., не встановив вимогу щодо їх усунення у розміщеному повідомлені з вимогою про усунення невідповідностей до 17.05.2025, чим порушив вимоги пункту 43 Особливостей.
Період усунення порушень:
11.06.2025 11:31 - 26.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
11.06.2025 11:31
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За результатами моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Деревинна тріска (щепа)», Відділ освіти Роменської міської ради Сумської області (далі – Замовник) надає наступне пояснення:
У межах проведення моніторингу Замовником була надана відповідь від 30.05.2025 № 01-21/651, у якій обґрунтовано зазначено, що учасник ФОП Сухина С.К. подав у складі тендерної пропозиції договір поставки з постійним лісокористувачем на повний обсяг предмета закупівлі. Такий документ повністю відповідає вимогам пункту 6 Додатку 3 тендерної документації. Формулювання зазначеного пункту побудоване таким чином, що два блоки вимог - «копію договору(ів)...» та «інші документи...» - розділено крапкою з комою. Це граматично і логічно свідчить про альтернативний характер другої частини, а не про її обов’язковість як доповнення до першої. Відтак, надання договору є достатнім підтвердженням легального походження товару, а інші документи, зокрема сертифікати або біржові угоди, можуть подаватися за наявності, але не є обов’язковими у разі, якщо вже надано договір з постійним лісокористувачем.
Уповноважена особа діяла в межах обґрунтованого тлумачення положень тендерної документації, оскільки вимоги пункту 6 Додатку 3 не містили прямої та однозначної вказівки на необхідність подання всіх перелічених документів одночасно. Жодна норма чинного законодавства також не містить положення, яке б прямо визначало, що договір з постійним лісокористувачем не може бути достатнім доказом легального походження деревини. Враховуючи викладене, Замовник вважає, що виявлене порушення має технічний характер і не спричинило порушення принципів публічних закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі».
До того ж Замовником 17.05.2025 Учаснику було надано 24 години на виправлення невідповдностей такого змісту: «Згідно з Додатком 3 тендерної документації «6. Документи, що підтверджують легальне походження товару: - копію договору(ів), згідно яких (якого) Учасник набув права власності на товар або планує закупити для поставки товару з постійним лісокористувачем на всю кількість товару; - Інші документи, що підтверджують легальне походження товару (сертифікат походження лісопродукції, документи про закупівлю через біржу тощо).» Учасником надано договір № 18/09-01 від 18 вересня 2024 року, строк дії якого до 31.12.2024. Проте відсутня інформація (документальне підтвердження) про чинність даного договору на 2025 рік. Просимо дозавантажити.»
Учасником завантажено довідку відповідно до якої «ФОП Сухина С.К. підтверджує легальне походження товару копією договору № 18/09- 01 від 18 вересня 2024 року, згідно якого набув права власності на товар "тріска паливна твердої породи" в кількості 3000 м.кубічних по повністю підтверджує вимоги і потребу Замовника.
Також відповідно на партію згідно вище зазначеного договору, після набуття права власності було подано заявку та за результатами дослідження в 2025 році отримано протокол випробувань, сертифікат на відповідність вимогам ДСТУ EN 15234-4:2013 та Протокол радіаційної якості серовини. Також вище зазначений договір прописано в Декларації наданій Учасником.
Тендерна документація Замовника не містила вимоги що договір згідно якого Учасник набув права власто має бути чинним на 2025 рік.
Тому Учасник ФОП Сухина С.К. виконала вимогу Замовника і підтвердила легальне походження товару.»
Таким чином, вимога пункту 6 Додатку 3 Учасником ФОП Сухина С.К. була повністю виконана.
Замовник наголошує, що вимоги тендерної документації, зокрема пункт 6 Додатку 3, були сформульовані відповідно до чинного законодавства та логіки закупівельної процедури, і з самого початку передбачали надання документального підтвердження легального походження товару.
Виходячи з принципу правомірності дій та відповідальності за належну організацію закупівель, Замовник наполягав на обов’язковості подання договору з постійним лісокористувачем як ключового документа, що підтверджує відповідність пропозиції встановленим критеріям.
Разом із тим, з урахуванням результатів моніторингу та з метою запобігання навіть гіпотетичній можливості різнотлумачення положень у подальших процедурах, Замовник здійснив аналіз формулювання відповідної вимоги та ініціював її уточнення у майбутніх закупівлях.
У результаті, для майбутніх закупівель було підготовлено оновлену редакцію пункту 6 Додатку 3, де чітко зафіксовано, що подання копії договору з постійним лісокористувачем є обов’язковою умовою для участі в процедурі закупівлі. Інші документи (сертифікати, біржові договори тощо) вказано як додаткові, які подаються за наявності та не є визначальними для прийняття рішення про відповідність.
Беручи до уваги важливість чіткого та однозначного тлумачення тендерної документації всіма учасниками процесу, Замовник у подальшій практиці формуватиме вимоги максимально зрозуміло, недвозначно та у спосіб, що виключає можливість альтернативних трактувань.
З огляду на відсутність умислу в діях уповноваженої особи, їх добросовісний характер і те, що не було завдано шкоди державним інтересам, та з метою недопущення аналогічних ситуацій у подальшому з уповноваженою особою проведено роз’яснювальну бесіду щодо щодо недопущення аналогічних ситуацій у майбутньому та дотримання вимог законодавства у сфері публічних закупівель, зобов’язано формулювати вимоги тендерної документації максимально чітко та одноозначно.
Крім того, для майбутніх процедур підготовлено уточнене формулювання пункту 6 Додатку 3, що однозначно визначає обов’язковість подання договору з постійним лісокористувачем як критичної умови участі у закупівлі, а інші документи визначає як додаткові, що не є обов’язковими.
Таким чином, вжито заходів, спрямованих на недопущення подібних ситуацій у майбутньому.
Ураховуючи обставини, дисциплінарне стягнення не застосовувалося.
Дата публікації звіту:
17.06.2025 16:10
Запити/Пояснення
Номер:
6d4e86f45f9546728443a73e926acb30
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
27.05.2025 11:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Деревинна тріска (щепа)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-30-003969-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року №2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному веб-сайті чи офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Надати інформацію з посиланням на нормативно-правові документи, у відповідності до яких вами не розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей, при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «СТАНДАРТ-2002».
4. Просимо вказати у яких файлах тендерної пропозиції учасника ФОП Сухина С. К. містяться документи на вимогу пункту 6 розділу «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі» Додатку 3 до тендерної документації, а саме – Інші документи, що підтверджують легальне походження товару (сертифікат походження лісопродукції, документи про закупівлю через біржу тощо).
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
8b8bd58e7abf42f086cff63c7630dcaf
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
30.05.2025 14:45
Опис:
Відповідно до запиту, наданого в межах здійснення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Деревинна тріска (щепа)», Відділ освіти Роменської міської ради Сумської області (далі – Замовник) надає наступну інформацію та пояснення:
Процедура закупівлі оголошена 30.04.2025 за предметом «Деревинна тріска (щепа)» (ID: UA-2025-04-30-003969-a) відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова № 1178), що регулює порядок проведення публічних закупівель в умовах правового режиму воєнного стану. Очікувана вартість предмета закупівлі - 1 960 000 грн з ПДВ.
1. Закупівля тріски деревинної здійснюється з метою забезпечення стабільної та безпечної роботи твердопаливних котелень закладів освіти в опалювальний сезон 2025–2026 років. Технічні характеристики сформовані з урахуванням типових параметрів тріски, що застосовується в твердопаливних котлах, досвіду попередніх закупівель та реальної доступності ресурсу на ринку.
Згідно з Додатком 3 тендерної документації встановлені такі вимоги:
Розмір від 5 мм до 50 мм, товщиною значно меншою за інші розміри
Загальна волога не більше 40 %
Сировина тріска деревинна (щепа) Види деревини: (дуб, акація, клен, ясен допускаються домішки хвойної деревини та вільхи не більше 25%)
Наявність кори не більше 2 %
Примітка у складі тріски деревинної (щепи) не допускаються сторонні матеріали, (такі як пластмаси, гнила деревина, мінеральні домішки, металеві включення, відходи меблевого чи іншого виробництва).
Визначені характеристики тріски деревинної відповідають реальним потребам закладів освіти, технічним вимогам до опалювального обладнання, та чинним стандартам біопалива. Це забезпечує ефективне використання бюджетних коштів, екологічність, довговічність котельного обладнання та відкритість закупівлі для конкурентного середовища.
Встановлені технічні та якісні характеристики не є винятковими та не обмежують коло потенційних учасників. Зазначені параметри відповідають типово доступним на ринку варіантам тріски, яку постачають як державні лісогосподарські підприємства, так і приватні виробники біопалива.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено кошторисними призначеннями замовника на 2025 рік та наданими комерційними пропозиціями від ФОП Горобчук О.В. (Вих. № 1 від 03.04.2025), ФОП Сухина С.К. (Вих. № 1 від 03.04.2025) та ТОВ «Стандарт-2002» (Вих. № 104 від 03.04.2025) (додаються). Визначення потреби у послугах здійснено на підставі аналізу фактичного використання послуг для забезпечення діяльності Замовника у минулих періодах та з урахуванням запланованих поточних завдань Замовника.
2. Відділ освіти Роменської міської ради Сумської області, як Замовник, повідомляє, що оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості та розміру бюджетного призначення є обов’язком Замовника, встановленим Постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів».
Таким чином, Відділом освіти опубліковано зазначену інформацію саме на своєму вебпорталі (https://voromny.org.ua/2025/05/01/obgruntuvannya-tehnichnyh-ta-yakisnyh-harakterystyk-zakupivli-derevynna-triska-shhepa/) відповідно до прямої норми законодавства, з метою забезпечення відкритості, підзвітності та раціонального використання бюджетних коштів.
3. 09.05.2025 відбувся аукціон, відповідно до якого найбільш економічно вигідною була пропозиція ТОВ «Стандарт-2002», становила 914 000 грн. Проте веб-портал Закупівлі автоматично висунуло Учаснику вимогу надати пояснення щодо Аномально низької ціни, оскільки найбільш економічно вигідна пропозиція є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону / найбільш економічно вигідна пропозиція є меншою на 30 або більше відсотків від наступної ціни/приведеної ціни тендерної пропозиції за результатами проведеного електронного аукціону.
12 травня 2025 року ТОВ «Стандарт-2002» завантажило довідку (Обгрунтування ціни.pdf) (додається), у якій зазначається: «ТОВ «СТАНДАРТ -2002» було засновано в 2002 році та є українським виробником фанери марки ФК та клеєних деталей для меблів. Основний вид діяльності підприємства: 16.21-Виробництво фанери, дерев’яних плит і панелей, шпону.
В процесі виробництва лущеного шпону для подальшого виробництва фанери, рванина шпону та залишки деревини після переробки подрібнюються в спеціальних дробарках. Завдяки застосованому технологічному процесу виробництва отримується не тільки фанера, клеєні деталі для меблів, а й тріска деревинна(щепа), яка є предметом закупівлі та відповідає вимогам тендерної документації по закупівлі UA-2025-04-30-003969-a.». З поданої інформації Учасника прямо випливає, що запропонована тріска є відходами меблевого або фанерного виробництва, а не деревиною первинної переробки, як це передбачено вимогами Замовника.
Зі змісту обґрунтування виявлено, що основний вид діяльності ТОВ «Стандарт-2002»; — виробництво фанери, клеєних меблевих деталей, тобто підприємство займається глибокою деревообробкою з використанням клеїв, просочувальних речовин тощо.
В обґрунтуванні вказано:
«...в процесі виробництва шпону та фанери, рванина шпону та залишки деревини подрібнюються...», тобто означає, що сировиною для виготовлення тріски є залишки від виробництва фанери — тобто вторинна деревина, можливо з залишками клеїв, смол, або лаків.
Замовник же в тендерній документації чітко зазначає, що
«…у складі тріски деревинної (щепи) не допускаються сторонні матеріали, такі як **пластмаси, гнила деревина, мінеральні домішки, металеві включення, відходи меблевого чи іншого виробництва…».
Таким чином, продукт, запропонований Учасником, прямо суперечить технічним вимогам.
Відповідно до пункту 43 Закону України «Про публічні закупівлі» та положень Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, Замовник має право надати учаснику 24 години для усунення виявлених невідповідностей у поданих документах, за винятком випадків, коли: "...відсутність інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції."
У ході розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СТАНДАРТ-2002» встановлено:
У складі тендерної пропозиції Учасник надав пояснення, з яких випливає, що предметом постачання є тріска деревинна, отримана як побічний продукт у процесі виробництва фанери та клеєних меблевих деталей.
Згідно з технічними вимогами Замовника (Додаток №3 до тендерної документації), не допускається постачання тріски, що є відходами меблевого, фанерного чи іншого глибокого деревообробного виробництва, зокрема: "…не допускаються сторонні матеріали, такі як пластмаси, гнила деревина, мінеральні домішки, металеві включення, відходи меблевого чи іншого виробництва…"
Таким чином, інформація, надана Учасником, підтверджує, що запропонована продукція не відповідає якісним характеристикам, визначеним тендерною документацією.
Згідно з ч. 1 п. 43 Постанови № 1178, зазначений випадок не вважається усувною невідповідністю, оскільки йдеться не про відсутність документа, а про відсутність фактичної відповідності предмета закупівлі встановленим вимогам.
Враховуючи вищевикладене, Замовник не мав правових підстав надавати 24 години ТОВ «СТАНДАРТ-2002» на усунення невідповідностей, оскільки сама пропозиція містить підтвердження невідповідності технічним характеристикам предмета закупівлі вимогам документації, що, відповідно до законодавства, не підлягає виправленню.
4. У складі тендерної пропозиції Учасником ФОП Сухина С.К. було надано копію договору № 18/09-01 від 18.09.2024 як підтвердження легального походження тріски деревинної, що є предметом закупівлі.
Відповідно до пункту 6 Додатку 3 тендерної документації, вимога Замовника сформульована наступним чином:
"Документи, що підтверджують легальне походження товару:
– копію договору(ів), згідно яких (якого) Учасник набув права власності на товар або планує закупити для поставки товару з постійним лісокористувачем на всю кількість товару;
– Інші документи, що підтверджують легальне походження товару (сертифікат походження лісопродукції, документи про закупівлю через біржу тощо)."
У наведеній конструкції дві тези розділено крапкою з комою, що свідчить про незалежний і альтернативний характер другої частини формулювання.
З цього випливає, що:
Основним і достатнім способом підтвердження легального походження товару є надання договору/угоди з постійним лісокористувачем або іншим джерелом набуття права на товар;
Водночас, “інші документи” (сертифікати, біржові угоди тощо) — це додаткові або альтернативні документи, які можуть, подаватись Учасником у разі, якщо перша вимога виконана належним чином.
Таким чином, наданий Учасником договір № 18/09-01 від 18.09.2024, що підтверджує право на постачання товару в повному обсязі, відповідає вимогам тендерної документації, а відсутність додаткових документів, зазначених у другій тезі, не є підставою для відхилення пропозиції.
Додатки:
- Цінова пропозиція від ФОП Горобчук О.В. Вих. № 1 від 03.04.2025,;
- Цінова пропозиція від ФОП Сухина С.К. Вих. № 1 від 03.04.2025;
- Цінова пропозиція від ТОВ «Стандарт-2002»; Вих. № 104 від 03.04.2025;
- Обгрунтування ціни ТОВ «Стандарт-2002»;
- Договір № 18/09-01 від 18.09.2024 року як підтвердження легального походження тріски деревинної;
- Протокол № 62 ( відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СТАНДАРТ-2002»).