-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт будівлі гуртожитку щодо заходів з енергозберігання, ремонту та облаштування (пристосування) підвальних і цокольних приміщень, які плануються до використання для укриття населення на об'єкті: Одеська національна музична академія імені А.В. Нежданової за адресою: 65020, м. Одеса, вул. Старопортофранківська,71Б» (далі – Роботи) за ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація.
Завершена
11 664 477.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 116 644.77 UAH
мін. крок: 1% або 116 644.77 UAH
Номер:
519a34732dae4f95a58e381482eeaa54
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-28-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.05.2025 00:00
Період моніторингу:
28.05.2025 12:01 - 19.06.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
28.05.2025 Одеса № 104
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, доручення Державної аудиторської служби України від 22.05.2025 № 003100-18/6322-2025,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 28.05.2025.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 28.05.2025 № 104
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4
3 UA-2025-04-28-004397-a 28.04.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання внесення змін до ТД та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог абзацу 4 пункту 54 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності надання роз’яснень на звернення щодо ТД, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує вжити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 12 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), своєчасності надання роз’яснень на звернення щодо ТД, внесення змін до ТД, розгляду тендерної пропозиції, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності його розміщення Замовником та виконання учасником, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Одеської національної музичної академії імені А.В. Нежданової (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 28.04.2025 № 10, перелік змін до ТД, оприлюднений в електронній системі закупівель 01.05.2025, Додаток 1 «Кваліфікаційні вимоги до учасника процедури закупівлі», Додаток 2 «Технічна специфікація», Додаток 4 «Проект договору» та Додаток 5 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до ТД зі змінами, оприлюднені в електронній системі закупівель 28.04.2025 о 15:42 – 15:44, Додаток 2 «Технічна специфікація» та Додаток 4 «Проект договору» до ТД зі змінами, оприлюднені в електронній системі закупівель 01.05.2025, звернення за роз’ясненнями щодо ТД, оприлюднене в електронній системі закупівель 30.04.2025, роз’яснення Замовника на звернення, оприлюднене в електронній системі закупівель 01.05.2025, тендерну пропозицію учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ВБ СТРАЖ» (далі – ТОВ «ВБ СТРАЖ»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «ВБ СТРАЖ» у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, виправлення учасником ТОВ «ВБ СТРАЖ» виявлених Замовником невідповідностей, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 21.05.2025 № 10, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 21.05.2025, пояснення та документи Замовника, отримані 10.06.2025 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання внесення змін до ТД та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено.
Відповідно до абзацу 3 пункту 54 Особливостей замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.
Відповідно до абзацу 4 пункту 54 Особливостей зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовником внесені зміни у Додаток 1 «Кваліфікаційні вимоги до учасника процедури закупівлі», Додаток 2 «Технічна специфікація», Додаток 4 «Проект договору» та Додаток 5 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до ТД, які 28.04.2025 о 15:42 – 15:44 розміщені та відображені в електронній системі закупівель у нових редакціях зазначених додатків до ТД, додатково до їх попередніх редакцій, але не оприлюднено разом із змінами до ТД в окремому документі перелік змін, що вносяться, чим порушено вимоги абзацу 4 пункту 54 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено.
У пункті 1 Додатка 1 «Інформація про відповідність учасника кваліфікаційним критеріям» до ТД зазначено, що на підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати, зокрема: довідку в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг, визначених у технічних вимогах, із зазначенням найменування, кількості та правової підстави володіння/ користування.
На підтвердження правової підстави володіння/користування обладнанням та матеріально-технічною базою надати у складі пропозиції витяг з оборотно-сальдової відомості або видаткові накладні або договір оренди/суборенди або договір на надання послуг, лізингу, користування тощо; а також свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів.
У складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ВБ СТРАЖ» надано довідку від 12.05.2025 № 1 про наявність в учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази та технологій, які будуть безпосередньо залучені при виконанні робіт, зокрема про наявність у нього орендованого приладу електровимірювального багатофункціонального цифрового EP 180M в кількості 1 штука на підставі договору оренди обладнання від 02.01.2025 № 02/01-12, укладеного з фізичною особою-підприємцем «Шептуха Максим Миколайович».
Також учасником ТОВ «ВБ СТРАЖ» у складі тендерної пропозиції надано договір оренди обладнання від 02.01.2025 № 02/01-12, укладений з фізичною особою-підприємцем «Шептуха Максим Миколайович» та акт приймання-передачі обладнання в оренду від 02.01.2025.
Проте у наданих у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ВБ СТРАЖ» договорі оренди обладнання від 02.01.2025 № 02/01-12 та акті приймання-передачі обладнання в оренду від 02.01.2025 відсутня інформація про прилад електровимірювальний багатофункціональний цифровий EP 180M, який зазначений у довідці від 12.05.2025 № 1, чим не підтверджено право користування на зазначене обладнання та не дотримано вимоги пункту 1 Додатка 1 «Інформація про відповідність учасника кваліфікаційним критеріям» до ТД.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник розглянув тендерну пропозицію учасника ТОВ «ВБ СТРАЖ» (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 21.05.2025 № 10), проте зазначеної невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «ВБ СТРАЖ» у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, Замовник не виявив.
Зважаючи на зазначене, Замовник не встановив невідповідність в інформації та/або документах учасника ТОВ «ВБ СТРАЖ» та на порушення вимог пункту 43 Особливостей не надав можливості зазначеному учаснику виправити вищезазначену невідповідність.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 05.06.2025 із зазначеного питання Замовник 10.06.2025 надав пояснення, що не спростовує факту встановленої невідповідності тендерної пропозиції вимогам ТД Замовника.
Період усунення порушень:
12.06.2025 17:07 - 27.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
12.06.2025 17:07
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимог Висновку Південного офісу Держаудитслужби за результатами моніторингу процедури публічної закупівлі № UA-2025-04-28-004397-a від 12.06.2025, повідомляємо наступне:
Замовником вжито заходів, спрямованих на покарання певної особи у порушеннях, зазначених у висновку органу моніторингу та на недопущення встановлених порушень у подальшому, а саме:
1. Із уповноваженою особою, відповідальною за організацію та проведення закупівель, уповноваженою особою Світланою Вовченко проведено роз’яснювальну роботу щодо виявлених порушень, викладених у Висновку, із детальним аналізом допущених помилок.
2. У ході вказаної роботи наголошено на обов’язковому дотриманні вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
3. Виконуючи зобов’язання органу моніторингу щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, ректор ОНМА ім. Нежданової видала наказ №73 від 16.06.2025 року (додається) щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності - оголошення догани фахівцю з публічних закупівель, уповноваженій особі Світлані Вовченко та з метою недопущення у подальшому порушень, направлення її на курси підвищення кваліфікації або навчання у іншій формі з питань публічних закупівель (сканований наказ додається ).
4. Для посилення контролю за дотриманням вимог законодавства під час проведення закупівель у подальшому, встановлено додаткові внутрішні механізми перевірки проектів рішень, що приймаються у межах процедури закупівлі (включаючи попередню перевірку змін до тендерної документації та рішень про відхилення пропозицій).
Таким чином, Замовником вжито заходів, спрямованих на усунення причин та умов, що призвели до порушень, встановлених у висновку моніторингу, та забезпечення їх недопущення у подальшому.
Ректор ОНМА ім. А. В. Нежданової Олена ХІЛЬ
Текст відповіді доручено опублікувати уповноваженій особі Світлані Вовченко
Дата публікації звіту:
18.06.2025 11:25
Запити/Пояснення
Номер:
e2251272c2ed4a63bf9c4739a6ab8d03
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
05.06.2025 16:13
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «ВБ СТРАЖ» вимогам підпункту 1.2 пункту 1 Додатка 1 до тендерної документації, тоді як зазначеним учасником у складі тендерної пропозиції не надано документи, що підтверджують правові підстави володіння/користування обладнанням та матеріально-технічною базою на прилад електровимірювальний багатофункціональний цифровий EP 180M, який зазначений у позиції 57 довідки від 12.05.2025 № 1.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
7e45aa608d0540da88036a8b35dde4d2
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
10.06.2025 15:05
Номер:
ba241570c920413581862eb386a9beab
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
10.06.2025 16:01
Опис:
1) Стосовно першого запитання органу моніторингу
Обґрунтування закупівлі (у тому числі визначено розмір очікуваної вартості закупівлі, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі) було визначено на підставі проекту, який пройшов державну експертизу та отримав позитивний експертний звiт № ЕК-6057/12-24 від 02 січня 2025 року, який зареєстрований на порталі ЄДЕССБ за реєстраційним номером: EX01:6660-9726-3673-5183 та погоджений Сторонами. Проект* на капітальний ремонт за закупівлею UA-2024-11-29-013206-a (посилання: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-11-29-013206-a) був виготовлений організацією ФОП Хворостенко Вадим Олександрович (код ЄДРПОУ 2463304597) за договором №144 від 29.11.2024 року. Закупівля була здійснена на основі протокольного рішення Уповноваженої особи - Василя Карайван № 014/1 від 29.11.2024 року (обґрунтування закупівлі опубліковано у системі prozorro та на сайті Замовника).
*Вказаний проект опублікований у електронній системі prozorro. Додаткові файли проекту надамо (при спроможності системи до публікування цих файлів) при публікування відповідей на запит органу моніторингу.
Ціна закупівлі розраховувалася як ціна зведеного кошторисного розрахунку експертного звіту -12 019 940,00 грн, але очікувана вартість даної закупівлі не містить:
- вартості проектних робiт (у т. ч. вартості експертизи)- 185 000,00 грн;
- вартості здійснення авторського надзору - 30 793,00 грн;
- вартості здійснення технічного надзору- 139 670,00грн.
Отже ціна закупівлі становила:
12 019 940,00 грн. -185000,00 грн. -30793,00 грн.-139670,00 грн.= 11 664 477,00 грн.
Обґрунтування закупівлі опубліковано на електронній платформі prozorro при публікуванні плану закупівлі за посиланням: https://prozorro.gov.ua/uk/plan/UA-P-2025-04-28-004899-a, вкладка «Обгрунтування та план закупівлі UA-P-2025-04-28-004899-a»
Треба зазначити, що публікація через електронний майданчик, який з’єднаний з системою prozorro, усіх файлів, програмно тісно пов’язана з публікацією на офіційному сайті Замовника. Ці публікації з електронного майданчика «програмно підтягуються» на офіційний сайт Замовника (розділ «Електронні закупівлі»). Так, обґрунтування закупівлі було опубліковано на офіційному сайті Замовника за посиланням https://odma.edu.ua/pro-akademiyu/normatyvni-dokumenty/elektronni-zakupivli/.
2) Щодо другого запитання органу моніторінга
У тендерній документації, зокрема в підпункті 1.2 пункту 1 Додатка 1, зазначено:
«На підтвердження правової підстави володіння/користування обладнанням та матеріально-технічною базою надати у складі пропозиції витяг з оборотно-сальдової відомості або видаткові накладні або договір оренди/суборенди або договір на надання послуг, лізингу, користування тощо; а також свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів».
Разом із тим, у зазначеному підпункті не передбачено обов’язку надання підтверджувальних документів на усе обладнання, зазначене у довідці.
Підпунктом 1.1. пункту 1 Додатка 1 до тендерної документації чітко визначено перелік обладнання та матеріально-технічної бази, наявність якого є обов’язковою, а саме:
• кран (не менше однієї одиниці),
• навантажувач (не менше двох одиниць),
• компресор пересувний (не менше однієї одиниці),
• екскаватор (не менше двох одиниць),
• бульдозер (не менше однієї одиниці),
• автогрейдер (не менше однієї одиниці),
• коток (не менше двох одиниць),
• офісне та складське або виробниче приміщення.
ТОВ «ВБ СТРАЖ» надало у складі тендерної пропозиції:
- довідку про наявність в учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази та технологій, які будуть безпосередньо залученні при виконанні послуг від 12.05.2025 № 1, у якій перелічено обладнання та матеріально-технічну базу, які є обов’язковими для підтвердження (п. 89-90, 92-101);
- документи, що підтверджують правову підставу володіння/користування усім обладнанням та матеріально-технічною базою, що входить до обов’язкового переліку згідно з вимогами тендерної документації (договір оренди з ФОП Зубрицький Сергій Олександрович №01 від 03.01.2025р., договір про надання послуг будівельними машинами, механізмами та автотранспортом між ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» та ТОВ "ЯГУАР" № 01-09-23-О від 01.09.2023р., договір про надання послуг будівельних механізмів (устаткування, машин) між ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» та ТОВ «АКОЛ» №АК59/01092023 від 01.09.2023р., оборотно-сальдова відомість ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП»).
Щодо пункту 57 довідки про наявність в учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази та технологій, які будуть безпосередньо залученні при виконанні послуг, в якому зазначено електровимірювальний прилад EP 180M, зауважимо, що такий тип обладнання не входить до переліку обладнання, наявність якого є обов’язковою, визначеного тендерною документацією, а отже, не підлягає оцінюванню на предмет надання документів, що підтверджують право володіння або користування.
З урахуванням наведеного, тендерна пропозиція ТОВ «ВБ СТРАЖ» відповідає вимогам тендерної документації, а саме підпункту 1.2 пункту 1 Додатка 1, в частині надання підтвердження правової підстави володіння/користування щодо обов’язкового обладнання та матеріально-технічної бази.