- 
                    Відкриті торги з особливостями
- 
                        Однолотова
- 
                        КЕП
Паливна деревина непромислового використання
                        Завершена
                        
                                                                    
                
            
                550 000.00
                UAH з ПДВ
            
                                    
мін. крок: 0.5% або 2 750.00 UAH
        мін. крок: 0.5% або 2 750.00 UAH
                    Номер:
                    4d63a09acdbf441a85441a91596d6bdd
                
                                                                        
                    Ідентифікатор моніторингу:
                    UA-M-2025-06-30-000007
                
                                                                        
                    Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
                    30.06.2025 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Період моніторингу:
                    30.06.2025 16:08 - 22.07.2025 00:00
                
                                                                        
                    Статус:
                    Вирішено
                
                                                                        
                    Опис:
                    ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
30.06.2025		
	     № 69-з
			
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління 
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області                                                             Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 30.06.2025 № 69-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
4. UA-2025-04-28-004168-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
                
                                                                        
                                                                        
                                                        
                Етапи закупівельного процесу:
                
                                            - Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
                Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
                
            - Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
                    Статус порушень:
                    Виявлені
                
                                                        
                Тип порушень:
                
                                                            - Інші порушення законодавства у сфері закупівель
                    Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
                    За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо дотримання вимог Постанови № 710 установлено порушення вимог пункту 4¹ Постанови № 710.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель встановлено, що тендерна документація не відповідає нормам абзацу 8 пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо своєчасності надання інформації та документів, у випадках передбачених законодавством, установлено порушення норм частини 5 статті 8 Закону та абзацу 1 пункту 23 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, розгляду тендерних пропозицій ФОП Оріховський Євген Петрович та ФОП Рудковська Олена Павлівна, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
                
                                                                        
                    Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
                    З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до дисциплінарної або матеріальної відповідальності осіб, якими допущені порушення норм частини 5 статті 8 Закону, абзацу 1 пункту 23, абзацу 8 пункту 28 Особливостей та пункту 4¹ Постанови № 710, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
                
                                                                        
                    Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
                    Дата закінчення моніторингу: 18 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями  відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених  постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – Постанова № 710), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Довбиського ліцею Довбиської селищної територіальної громади (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи від 28.04.2025 № 15, тендерна пропозиція учасника ФОП Оріховський Євген Петрович, тендерна пропозиція переможця ФОП Рудковська Олена Павлівна, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 09.05.2025      № 17, від 12.05.2025 № 18 та від 14.05.2025 № 20, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 08.05.2025 та від 13.05.2025, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 14.05.2025, договір про закупівлю товарів від 23.05.2025 № 88, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 08.07.2025.
За результатами моніторингу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо дотримання вимог Постанови № 710 установлено наступне.
Пунктом 4¹ Постанови № 710 визначено, що, зокрема, головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня) з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів повинні забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, а також оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівлі.
Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Замовник є розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня.
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівлі, від 01.07.2025, зокрема, щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовником в поясненні від 08.07.2025 зазначено, що «Замовник діє в межах коштів, передбачених місцевим бюджетом на відповідну господарську програму установи – навчального закладу, та інформація про обґрунтування закупівель надається для офіційного сайту головного розпоряднику коштів».
Моніторингом встановлено, що на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів -  https://dovbyska-gromada.gov.ua/news/ відсутня інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Таким чином, за результатами моніторингу встановлено, що Замовником не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, чим не дотримано вимоги пункту 4¹ Постанови № 710.
За результатами проведеного моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що в порушення абзацу 8 пункту 28 Особливостей у тендерній документації не встановлено спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення переможця процедури закупівлі, визначених підпунктами 3, 5 та 12 пункту 47 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством встановлено, що на порушення вимог частини 5 статті 8 Закону та абзацу 1 пункту 23 Особливостей, Замовником на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівель від 01.07.2025 надано через електронну систему закупівель пояснення щодо прийнятих рішень 08.07.2025, тобто, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень.
                
                                                                        
                    Період усунення порушень:
                    18.07.2025 16:37 - 02.08.2025 00:00
                
                                                                        
                    Дата публікації висновку:
                    18.07.2025 16:37
                
                        Інформація про усунення порушення
                    Опис звіту:
                    Щодо виконання висновку моніторингу:
Замовником, Довбиським ліцеєм Довбиської селищної територіальної громади, у відповідь на висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 18.07.2025 № UA-2025-04-28-004168-a повідомляємо наступне.
З метою виконання висновку щодо усунення встановлених порушень та недопущення аналогічних ситуацій у подальшому Замовником здійснено наступні заходи:
-	Відповідальні особи, які допустили порушення норм частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», абзацу 1 пункту 23, абзацу 8 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель та пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710, притягнуті до дисциплінарної відповідальності
	
-	Внесено зміни до внутрішніх шаблоні тендерної документації Замовника щодо чіткого визначення способу підтвердження відсутності підстав для відхилення переможця процедури закупівлі згідно з абзацом 8 пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель.
Посилено контроль за своєчасністю надання інформації та документів відповідно до частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 23 Особливостей, забезпечено неухильне дотримання встановлених термінів реагування на запити та оприлюднення інформації.
Замовником надалі забезпечуватиметься суворе дотримання вимог чинного законодавства з метою прозорості, ефективності та раціональності використання бюджетних коштів і недопущення аналогічних ситуацій у майбутньому.
Замовником взято до уваги, що за результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом — порушень не встановлено.
На підставі цього, замовник, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», здійснив заходи, спрямовані на недопущення встановлених порушень у майбутньому, шляхом проведення роз'яснень та інформування про відповідальність працівників, залучених до проведення публічних закупівель.
Також були проведені заходи з покращення та оновлення роботи з нормативно-правовими актами у сфері публічних закупівель. Додатково здійснено перевірку наявних документів, що стосуються процесу проведення публічних закупівель, на відповідність вимогам пунктів 19 частини другої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
З метою недопущення таких порушень у майбутньому були впроваджені наступні заходи. Проведено додатковий аналіз чинного законодавства, зокрема Закону України "Про публічні закупівлі", для забезпечення повної відповідності тендерної документації його вимогам. Для відповідальних за закупівлі осіб буде організовано навчання із залученням кваліфікованих фахівців, що дозволить запобігти повторенню подібних помилок, та здійснено притягнення до службової (дисциплінарної) відповідальності уповноваженої особи за здійснення закупівель, документи додаються. Крім того, розроблено та впроваджено внутрішні контрольні механізми для перевірки документів та процедур закупівель на кожному етапі.
Усі порушення, виявлені у висновку, були прийняті до уваги, а заходи для їх усунення належним чином реалізовані. Ми зобов’язуємося в подальшому забезпечувати суворе дотримання вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Інформація про проведену роботу та вжиті заходи буде оприлюднена через електронну систему закупівель у встановлений строк.
На підставі зазначеного вище просимо здійснити дії відповідно до частини дев'ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме — відобразити в електронній системі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що такий орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель. Службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель, оскільки замовником були усунуті встановлені порушення відповідно до висновку.
                
                                                                        
                    Дата публікації звіту:
                    22.07.2025 10:55
                
                        Підтвердження факту усунення порушення
                    Результат:
                    Усунуто
                
                                                        
                Результат по типу порушення:
                
                                                            - other: Так
                    Опис:
                    Порушення усунуто шляхом притягнення до дисциплінарної відповідальності винної особи, а саме, оголошено догану.
                
                                                                        
                    Дата публікації:
                    24.07.2025 17:31
                
                        Запити/Пояснення
                    Номер:
                    949a64f53eda440f8cb673144329d73e
                
                                                                        
                    Назва:
                    Запит про надання пояснень
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    01.07.2025 16:31
                
                                                                        
                    Дата до якої повинна бути надана відповідь:
                    05.07.2025 00:00
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    У межах проведення моніторингу закупівлі по предмету «Паливна деревина непромислового використання» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-28-004168-a), відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та пункту 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати пояснення та долучити відповідні документи щодо джерел фінансування даної закупівлі (у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК).
2. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари, що є предметом даної закупівлі), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних, якісних та кількісних  характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
3. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
4. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, згідно із частиною 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформлюється протоколом.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ФОП Рудковська Олена Павлівна на відповідність тендерній документації Довбиського ліцею Довбиської селищної територіальної громади (далі – Замовник) (протоколу, рішення).
5. Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що тендерна документація Замовника складена не у відповідності до вимог законодавства, а саме:
- в порушення вимог абзацу 10 пункту 28 Особливостей, тендерна документація Замовника складена у невідповідності до вимог законодавства, зокрема, підпункт 4.4 пункту 4 розділу І тендерної документації Замовника містить перелік документів та/або інформації, що подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, які не оформлені як додатки до тендерної документації, а саме, гарантійний лист щодо строку поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) до 01 серпня 2025 року;
- в порушення абзацу 8 пункту 28 Особливостей у тендерній документації не встановлено спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення переможця процедури закупівлі, визначених підпунктами 3, 5 та 12 пункту 47 Особливостей.
Враховуючи викладене вище, поясніть чому Замовником при складанні та затвердженні тендерної документації порушено норми абзаців 8 та 10 пункту 28 Особливостей?
6. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі невідповідності тендерної пропозиції вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Так, відповідно до пункту 11 Додаток 2 до тендерної документації встановлено вимогу щодо надання учасником в складі тендерної пропозиції гарантійних листів, якими підтверджено, зокрема, що: 
- учасник не перебуває під дією спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів, встановлених Законом України від 3 березня 2022 року № 2116-IX «Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів»;
- на учасника не розповсюджується дія Постанови Національного банку України від 24 лютого 2022 року № 18 «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану» (згідно якої передбачено зупинення здійснення обслуговуючими банками видаткових операцій за рахунками резидентів Російської Федерації/Республіки Білорусь, за рахунками юридичних осіб (крім банків), кінцевими бенефіціарними власниками яких є резиденти Російської Федерації/Республіки Білорусь).
Однак, в складі тендерної пропозиції учасника ФОП Рудковська Олена Павлівна відсутні гарантійні листи з вищевказаною інформацією, чим не дотримано вимоги пункту 11 Додаток 2 до тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене, поясніть яким чином Замовником підтверджено відповідність учасника ФОП Рудковська Олена Павлівна вимогам пункту 11 Додаток 2 до тендерної документації, із наданням копій таких документів та зазначенням інформації щодо їх подання у складі пропозиції учасника (назва файлу).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
                
                        
                    Номер:
                    b9f66b5e23d8493fb62eced42ac44cf3
                
                                                                        
                    Назва:
                    Щодо надання  пояснення Замовником по закупівлі UA-2025-04-28-004168-a
                
                                                                        
                    Дата опублікування:
                    08.07.2025 18:15
                
                                                                        
                                                                        
                    Опис:
                    Довбиський ліцей Довбиської селищної територіальної громади (далі – Замовник) на підставі частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», та відповідно до пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»,  повідомляє наступне.
«28» квітня 2025 року замовником було оголошено закупівлю: «Паливна деревина непромислового використання» у порядку процедури відкритих торгів із особливостями (за ідентифікатором UA-2025-04-28-004168-a) із врахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» за кодом  ДК 021:2015:03410000-7: Деревина.
Процедура закупівлі проведена із дотриманням вимог стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та здійснено оформлення тендерної документації закупівлі та дотримано принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, а саме закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовник надає відповідь по запитуваній інформації на підставі проведення Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області моніторингу процедури закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-28-004168-a) .
Питання номер №1 «1. Надати пояснення та долучити відповідні документи щодо джерел фінансування даної закупівлі (у тому числі із зазначенням відповідного КПКВК).»
Замовником процедури закупівлі паливної деревини непромислового використання (ідентифікатор плану закупівлі: UA-P-2025-04-28-004149-a) є Довбиський ліцей Довбиської селищної територіальної громади, ідентифікаційний код за ЄДРПОУ – 20407904, місцезнаходження: вул. Шкільна, буд. 1, селище Довбиш, Житомирська область, 12724.
Планування закупівлі здійснювалося у межах бюджетного періоду 2025 року, що підтверджується оприлюдненим у системі електронних закупівель річним планом закупівель на 2025 рік, який містить відповідну позицію закупівлі «Паливна деревина непромислового використання» з очікуваною вартістю 550 000,00 грн. Дата публікації плану: 28 квітня 2025 року.
Закупівля паливної деревини непромислового використання передбачає постачання:
•	деревини дров’яної непромислового використання І групи (дуб, граб, береза) – 140 м³,
•	деревини дров’яної непромислового використання ІІ групи (вільха, сосна) – 290 м³.
Предмет закупівлі класифікується за кодом ДК 021:2015 — 03413000-8: Паливна деревина.
Фінансування зазначеної закупівлі здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету, що закріплено в затвердженому кошторисі Довбиського ліцею на 2025 рік.
У видатковій частині кошторису видатки на закупівлю паливної деревини передбачені за КЕКВ 2275 – «Оплата інших енергоносіїв та інших комунальних послуг», що прямо відповідає характеру предмета закупівлі (дрова як паливо для опалення).
Видатки на забезпечення діяльності Довбиського ліцею фінансуються у рамках програмної класифікації видатків місцевих бюджетів, відповідно до розпису асигнувань, затвердженого фінансовим органом. У більшості випадків для закладів загальної середньої освіти застосовується КПКВК:
•	0611020 – «Надання загальної середньої освіти загальноосвітніми навчальними закладами».
У межах цієї бюджетної програми видатки на закупівлю паливної деревини передбачені як елемент утримання навчального закладу в опалювальний сезон 2025/2026 років.
На підтвердження вищенаведеного, у разі потреби, можуть бути надані наступні документи:
1.	Витяг із річного плану закупівель із зазначенням ідентифікатора закупівлі UA-P-2025-04-28-004149-a.
2.	Витяг з кошторису Довбиського ліцею на 2025 рік, у частині видатків за КЕКВ 2275.
3.	При необхідності — лист або довідка з фінансового відділу виконавчого комітету Довбиської селищної ради про підтвердження бюджетного призначення за КПКВК 0611020.
Таким чином, закупівля паливної деревини здійснюється на законних підставах, у межах затверджених бюджетних асигнувань на 2025 рік, з чітко визначеним джерелом фінансування — місцевим бюджетом, відповідним кодом економічної класифікації (КЕКВ 2275) та програмною класифікацією видатків (КПКВК 0611020).
Питання номер №2. «Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари, що є предметом даної закупівлі), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.»
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до рекомендацій наказу Мінекономіки № 275 від 18.02.2020 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» методом порівняння ринкових цін, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі в електронній системі закупівель "Prozorro" та здійснено до Постанови Кабінету Міністрів України № 710  від 11 жовтня 2016 р. «Про ефективне використання коштів» надається обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.»
             Замовником встановлено вимоги згідно обладнання вищенаведеної кошторисної документації в технічному завданні закупівлі, а саме Додатку № 1 Тендерної документації та умовах Проекту договору, що був укладений за результатами закупівлі (Додаток 4 Тендерної документації): 
Технічні вимоги до предмета закупівлі були сформовані Замовником з врахуванням господарських потреб та відповідно до Додатку №1 до Документації, У межах процедури закупівлі паливної деревини непромислового використання, яка здійснюється відповідно до Додатку № 1 до тендерної документації, Замовник визначив детальні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також окреслив конкретні вимоги до учасників торгів та порядку поставки товару.
Предметом закупівлі є паливна деревина непромислового використання двох категорій: І група (дуб, граб, береза) у кількості 140 м³ та ІІ група (вільха, сосна) у кількості 290 м³. Вимоги до геометричних параметрів дров передбачають, що довжина одного поліна повинна складати від 0,80 до 0,90 метра з допустимим відхиленням не більше 10%, а діаметр — у межах від 0,15 до 0,30 метра. Зазначені характеристики встановлені з урахуванням технічних вимог котельного обладнання, що використовується Замовником. Дрова мають бути очищеними від сучків і гілок, при цьому допускається наявність сучків висотою не більше 30–50 мм. Вологість деревини повинна становити не більше 30%, що є критичним показником для забезпечення ефективного горіння. Дрова мають бути новими, не такими, що вже були у використанні, допускається їх наявність як у корі, так і без неї, однак категорично забороняється постачання гнилої, трухлявої чи іншої непридатної деревини.
До якості товару встановлені чіткі нормативні вимоги. Зокрема, продукція повинна відповідати вимогам технічних умов ТУ У 16.1-00994207-005:2018 «Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги», а також іншим чинним нормативно-правовим актам і державним стандартам України. При цьому деревина повинна бути заготовлена в екологічно чистих регіонах, де відсутні зони радіоактивного, хімічного або біологічного забруднення. Також встановлено обмеження щодо порід дерев: постачання дров із цінних або рідкісних порід, що занесені до Червоної книги України, забороняється. Вимоги поширюються також на екологічну безпеку процесів транспортування, пакування та зберігання товару.
Поставка товару має здійснюватися транспортом Постачальника, при цьому всі витрати, пов’язані з транспортуванням, навантаженням і розвантаженням, несе Постачальник. Доставка товару здійснюється на адресу Замовника: Житомирська область, Звягельський район, смт Довбиш, вул. Шкільна, 1. Розвантаження повинно відбуватися спеціалізованим автомобілем з маніпулятором (самоскид не допускається), і має бути виконано працівниками Постачальника із обов’язковим укладанням дров у штабелі або стоси з метою подальшого обліку обсягу поставленої продукції.
Кожна партія товару повинна супроводжуватися відповідними первинними документами, а саме: рахунками, видатковими та товарно-транспортними накладними, а також документами, які засвідчують якість та безпеку продукції (сертифікати відповідності, паспорти якості тощо). У разі постачання неякісного товару Постачальник зобов’язується здійснити його заміну за власний рахунок протягом двох календарних днів з моменту виявлення недоліків або в інший строк за погодженням із Замовником.
Кінцевий строк поставки всього обсягу товару встановлено до 01 серпня 2025 року. Разом з тим, поставка може здійснюватися партіями за письмовими або усними заявками Замовника, які можуть надсилатися як у телефонному режимі, так і на електронну пошту, зазначену в договорі. Поставка кожної партії має бути здійснена протягом трьох робочих днів з дати отримання відповідної заявки, виключно у робочі дні з 09:00 до 16:00 год.
Окремо в тендерній документації встановлена вимога щодо обов’язкового попереднього обстеження місця поставки товару — майданчика зберігання деревини. Учасники повинні здійснити візит на територію Замовника в період подання тендерних пропозицій, у присутності представника Замовника, з метою перевірки доступності майданчика, умов для заїзду транспорту та можливості розвантаження. За результатами обстеження складається Акт обстеження (форма надається у Додатку № 5 до тендерної документації), який підписується уповноваженими представниками Учасника та Замовника. Без належним чином оформленого Акту обстеження тендерна пропозиція вважається такою, що не відповідає вимогам документації.
Щодо вимог до Учасника — вони є посиленими та передбачають надання низки підтверджуючих документів. Зокрема, обов’язковою є наявність сертифіката відповідності ТУ У 16.1-00994207-005:2018 на паливну деревину обох груп (І та ІІ), виданого акредитованим органом оцінки відповідності, що включений до реєстру НААУ. Також вимагається подання сертифікатів ISO — а саме: ДСТУ ISO 9001:2015 (якість) та ДСТУ ISO 14001:2015 (екологічне управління), чинних на дату подання тендерної пропозиції та протягом усього строку поставки.
Крім того, Учасник повинен надати довідку про заходи з охорони навколишнього природного середовища, які ним будуть вжиті під час реалізації договору. Такі заходи мають відповідати вимогам чинного природоохоронного законодавства України.
Таким чином, технічне завдання до цієї закупівлі сформоване з урахуванням вимог до якості, екологічної безпеки, логістики, відповідального підходу до підтвердження технічної можливості постачання та гарантування прозорості виконання договору. Учасники повинні надати повний комплект документів, що засвідчують відповідність продукції вимогам тендерної документації, у тому числі в частині походження, якості, екологічних аспектів, а також підтвердити готовність до своєчасної доставки та розвантаження в особливих умовах.
Строк поставки Товару: з моменту підписання Договору, до 01 серпня 2025.
Місце поставки Товару проводиться за адресою: 12724, Україна, Житомирська область, селище Довбиш, Вулиця Шкільна, будинок 1.
Для формування очікуваної вартості, вимог тендерної документації та проекту договору, Замовником було здійснено моніторинг та аналіз історії закупівель за період лютого-березня 2025 року  із предметом закупівлі, що є аналогічним за предметом та кодом ДК 021:2015: ДК 021:2015: 03413000-8 — Паливна деревина, що пов’язані із «Паливна деревина непромислового використання».
Такий підхід до формування очікуваної вартості забезпечує її ринкову обґрунтованість та прозорість, оскільки враховує середні ціни з кількох джерел, аналіз тенденцій ринку деревини, а також усі заплановані обсяги закупівлі відповідно до реальної потреби навчальної установи. Це дозволяє уникнути як заниження, так і завищення вартості предмета закупівлі, забезпечуючи економічно ефективне використання бюджетних коштів.
Очікувана вартість закупівлі паливної деревини непромислового використання в межах процедури UA-P-2025-04-28-004149-a становить 550 000,00 грн з урахуванням ПДВ. Ця сума передбачає придбання двох видів деревини у таких обсягах: 140 м³ паливної деревини І групи (дуб, граб, береза) та 290 м³ паливної деревини ІІ групи (вільха, сосна). Загальний обсяг закупівлі становить 430 м³.
Оскільки до вартості включено податок на додану вартість (ПДВ) у розмірі 20%, вартість без ПДВ обраховується наступним чином:
550 000,00 грн / 1,2 = 458 333,33 грн (без ПДВ).
Сума ПДВ у складі цієї ціни становить 91 666,67 грн.
З метою визначення орієнтовної одиничної ціни за 1 м³ деревини була обрана середньозважена ціна без ПДВ — приблизно 1 065,76 грн/м³. Однак, з урахуванням ринкової вартості різних порід деревини, а також їх групової належності, доцільним є диференційований підхід до формування ціни за групами.
Так, за орієнтовним розрахунком, ціна за 1 м³ паливної деревини І групи (тверді породи) може становити 1 300,00 грн без ПДВ, що при обсязі 140 м³ дає 182 000,00 грн без ПДВ.
Ціна за 1 м³ паливної деревини ІІ групи (м’які породи) — 950,00 грн без ПДВ, що при обсязі 290 м³ дає 275 500,00 грн без ПДВ.
Сумарна вартість закупівлі без ПДВ у такому випадку становить 457 500,00 грн, що після додавання 20% ПДВ (91 500,00 грн) дає кінцеву суму 549 000,00 грн з ПДВ.
Таким чином, очікувана вартість закупівлі у розмірі 550 000,00 грн з ПДВ є економічно обґрунтованою і сформована на основі розрахунку обсягів продукції згідно технічного завдання та актуальних ринкових цін на відповідні породи паливної деревини з урахуванням логістичних витрат та супровідних послуг.
Питання номер №3. «Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.»
Замовник ознайомлений, застосовує та враховує норми, щодо підготовки обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до пункту 4-1 постанови № 710 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів доручено забезпечити:
– обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
- оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. 
З метою дотримання замовниками вимог щодо ефективного та раціонального використання державних коштів необхідно чітко визначити, до якої категорії належить підприємство або установа або організація.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №710 від 11 жовтня 2016 року, обов'язок оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості покладається на головних розпорядників бюджетних коштів.
 Тобто, Постанова Кабінету Міністрів України № 710 з урахуванням змін, внесених до неї  Постановою № 1266 (далі — Постанова № 710), є чинною та підлягає виконанню головними розпорядниками бюджетних коштів, розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня. Так само чинною є й Постанова 1178. Постановою № 710 доручено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки, а органам місцевого самоврядування, Пенсійному фонду та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування рекомендовано з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити із державного або місцевого бюджету.
Водночас Замовник зазначає, що він не є головним розпорядником бюджетних коштів, а здійснює свою діяльність в межах фінансування, яке виділяється йому відповідно до рішень головного розпорядника бюджетних коштів органу місцевого самоврядування. Замовник діє в межах коштів, передбачених місцевим бюджетом на відповідну господарську програму установи – навчального закладу, та інформація про обгрнутвання закупівель надається для офіційного сайту головного розпоряднику коштів.
 Також інформація щодо закупівлі була своєчасно та повною мірою оприлюднена на офіційному електронному майданчику Prozorro, за ідентифікатором №UA-2025-04-28-004168-a, що забезпечує публічний доступ усіх зацікавлених сторін до деталей закупівлі, зокрема: технічних характеристик, бюджету закупівлі, очікуваної вартості та умов її проведення. Заклад функціонує в межах бюджетних асигнувань, передбачених йому відповідно до затвердженого кошторису.
Питання номер №4. «Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону в тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Крім того, згідно із частиною 10 статті 11 Закону рішення уповноваженої особи (тендерного комітету) оформлюється протоколом.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати інформацію чи були встановлені факти формальних (несуттєвих) помилок при розгляді тендерної пропозиції учасника ФОП Рудковська Олена Павлівна на відповідність тендерній документації Довбиського ліцею Довбиської селищної територіальної громади (далі – Замовник) (протоколу, рішення).»
Стосовно застосування положень пункту 19 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у межах розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП "Рудковська Олена Павлівна" (ІПН 2801912104) повідомляємо наступне.
Відповідно до пункту 19 частини другої статті 22 Закону, тендерна документація повинна містити опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасником не призводить до відхилення його пропозиції. Формальні (несуттєві) помилки, як передбачено вказаною нормою, стосуються виключно оформлення тендерної пропозиції і не впливають на її зміст, тобто не стосуються суттєвих вимог до предмета закупівлі, кваліфікації учасника чи його відповідності умовам тендерної документації.
У тендерній документації Замовника – Довбиського ліцею Довбиської селищної територіальної громади – зокрема, у розділі 3, було чітко передбачено інформацію про те, які помилки вважаються формальними (несуттєвими). Цей перелік був використаний уповноваженою особою під час розгляду тендерної пропозиції ФОП "Рудковська Олена Павлівна". Зазначені формальні помилки, якщо такі й були, були враховані та не стали підставою для відхилення пропозиції, оскільки не впливали на її зміст.
Водночас, інформуємо, що згідно з частиною 10 статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі», рішення уповноваженої особи щодо розгляду тендерної пропозиції та визначення переможця оформлюється протоколом, що й було виконано Замовником. При цьому Закон не встановлює обов’язку Замовника складати окремий протокол виключно для фіксації формальних (несуттєвих) помилок, а також не передбачає обов’язку їх окремого оприлюднення.
Таким чином, під час розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП "Рудковська Олена Павлівна" було належним чином враховано вимоги пункту 19 частини другої статті 22 Закону, перелік формальних помилок, зазначений у тендерній документації, та інші вимоги чинного законодавства. З урахуванням результатів розгляду, пропозиція учасника була визнана такою, що відповідає умовам тендерної документації, а учасник – переможцем процедури закупівлі.
Питання номер №5. «Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що тендерна документація Замовника складена не у відповідності до вимог законодавства, а саме:
- в порушення вимог абзацу 10 пункту 28 Особливостей, тендерна документація Замовника складена у невідповідності до вимог законодавства, зокрема, підпункт 4.4 пункту 4 розділу І тендерної документації Замовника містить перелік документів та/або інформації, що подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, які не оформлені як додатки до тендерної документації, а саме, гарантійний лист щодо строку поставки товарів (надання послуг, виконання робіт) до 01 серпня 2025 року;
- в порушення абзацу 8 пункту 28 Особливостей у тендерній документації не встановлено спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення переможця процедури закупівлі, визначених підпунктами 3, 5 та 12 пункту 47 Особливостей.
Враховуючи викладене вище, поясніть чому Замовником при складанні та затвердженні тендерної документації порушено норми абзаців 8 та 10 пункту 28 Особливостей?»
Замовник не погоджується із твердженням про порушення абзаців 8 та 10 пункту 28 Особливостей, оскільки тендерна документація складена з дотриманням вимог чинного законодавства, у тому числі вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (із змінами), з урахуванням пункту 28 Особливостей.
Зокрема, відповідно до абзацу 10 пункту 28 Особливостей, документи, які вимагаються від учасника у складі тендерної пропозиції, повинні бути оформлені додатками до тендерної документації. Замовником така вимога була виконана – у Додатку 2 до тендерної документації чітко наведено перелік документів, які учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції. У той же час гарантійний лист щодо строку поставки товару до 01 серпня 2025 року не є самостійним документом-додатком, що змінює умови тендерної документації, а є лише змістовною частиною одного з пунктів, що уточнює строки надання товару, та вважається звичайним супровідним або пояснювальним документом. Законодавство України та Особливості не містять вимоги обов’язкового оформлення кожного окремого листа, заяви чи довідки саме у вигляді додатка до тендерної документації, отже, відповідне формулювання Замовника у підпункті 4.4 пункту 4 розділу І тендерної документації є правомірним і не порушує вимог пункту 28 Особливостей.
Крім того, твердження про те, що у тендерній документації не встановлено спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення переможця закупівлі, передбачених підпунктами 3, 5 та 12 пункту 47 Особливостей, також є необґрунтованим.
Зазначаємо, що відповідно до абзацу 8 пункту 28 Особливостей, Замовник дійсно повинен визначити у тендерній документації спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення, передбачених пунктом 47 Особливостей. Замовник виконав цю вимогу у відповідних розділах тендерної документації (а саме у частині вимог до переможця) – зокрема, у тендерній документації визначено, що переможець процедури закупівлі повинен надати відповідні документи та інформацію, які підтверджують відсутність підстав, передбачених пунктом 47 Особливостей, у встановлений строк.
Окрім того, нагадаємо, що при поданні тендерної пропозиції учасником в електронній системі закупівель, учасник зобов’язаний підтвердити відсутність підстав для відхилення за підпунктами 3, 5 та 12 пункту 47 Особливостей, шляхом заповнення відповідей в електронних полях системи Prozorro, як це передбачено функціоналом системи. Таким чином, фактичне підтвердження вказаних підстав забезпечується на рівні електронної взаємодії, а не виключно у тексті тендерної документації.
Отже, Замовником враховано вимоги абзаців 8 і 10 пункту 28 Особливостей, а викладена у запитанні інформація не свідчить про порушення законодавства при складанні тендерної документації.
Питання 6. «Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі невідповідності тендерної пропозиції вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Так, відповідно до пункту 11 Додаток 2 до тендерної документації встановлено вимогу щодо надання учасником в складі тендерної пропозиції гарантійних листів, якими підтверджено, зокрема, що:
- учасник не перебуває під дією спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів, встановлених Законом України від 3 березня 2022 року № 2116-IX «Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів»;
- на учасника не розповсюджується дія Постанови Національного банку України від 24 лютого 2022 року № 18 «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану» (згідно якої передбачено зупинення здійснення обслуговуючими банками видаткових операцій за рахунками резидентів Російської Федерації/Республіки Білорусь, за рахунками юридичних осіб (крім банків), кінцевими бенефіціарними власниками яких є резиденти Російської Федерації/Республіки Білорусь).
Однак, в складі тендерної пропозиції учасника ФОП Рудковська Олена Павлівна відсутні гарантійні листи з вищевказаною інформацією, чим не дотримано вимоги пункту 11 Додаток 2 до тендерної документації.
Враховуючи вищевикладене, поясніть яким чином Замовником підтверджено відповідність учасника ФОП Рудковська Олена Павлівна вимогам пункту 11 Додаток 2 до тендерної документації, із наданням копій таких документів та зазначенням інформації щодо їх подання у складі пропозиції учасника (назва файлу)..»
Щодо зауваження про відсутність у складі тендерної пропозиції ФОП Рудковська Олена Павлівна гарантійних листів відповідно до пункту 11 Додатку 2 до тендерної документації, Замовник повідомляє наступне.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей, Замовник дійсно зобов’язаний відхиляти тендерну пропозицію в разі її невідповідності вимогам тендерної документації, встановленим відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Разом з тим, п. 43 Особливостей прямо передбачає право Замовника надати Учаснику строк до 24 годин на усунення виявлених невідповідностей.
У межах розгляду тендерної пропозиції ФОП Рудковська Олена Павлівна (ІПН 2801912104), уповноваженою особою Замовника були виявлені формальні невідповідності, зокрема:
1.	Відсутність у складі пропозиції належним чином датованого витягу з ЄДР;
2.	Відсутність гарантійного листа щодо:
– відсутності застосування до учасника спеціальних економічних обмежувальних заходів відповідно до Закону України № 2116-IX;
– дії Постанови КМУ № 426 від 09.04.2022;
– дії Постанови НБУ № 18 від 24.02.2022.
На підставі вищезазначених зауважень, 13 травня 2025 року о 18:04 учасник усунув виявлені невідповідності, завантаживши до електронної системи закупівель такі документи:
•	«ВИТЯГ З ЄДР 13.05.2025.pdf»
•	«ВИТЯГ З ЄДР 13.05.2025.2.pdf»
•	«ВИТЯГ З ЄДР 13.05.2025.3.pdf»
•	«ГАРАНТІЙНИЙ ЛИСТ ..pdf»
•	«ГАРАНТІЙНИЙ ЛИСТ НБУ №18.pdf»
Таким чином, вимоги, передбачені пунктом 11 Додатку №2 до тендерної документації, були виконані належним чином у встановлений законом строк, з урахуванням наданого права на усунення невідповідностей.
Крім того, Замовником додатково здійснено перевірку інформації, підтвердженої гарантійними листами, на відповідність публічно доступним джерелам (Реєстр санкцій РНБО України, відкриті дані ЄДРПОУ, офіційний сайт НБУ, інші державні інформаційні ресурси). За результатами перевірки не виявлено обставин, які б свідчили про застосування до ФОП Рудковської О.П. відповідних обмежень або санкцій, передбачених зазначеними нормативними актами.
Крім того, факт відсутності підстав для відхилення, визначених п. 11 Додатку 2 ТД, також підтверджено Учасником під час подання тендерної пропозиції через електронну систему Prozorro, шляхом заповнення відповідних полів у системі, що є її інтегрованою частиною.
З огляду на викладене, підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника відповідно до пп. 2 п. 44 Особливостей – відсутні. Усі вимоги тендерної документації та положення законодавства були дотримані Замовником у повному обсязі.
По-друге, варто зазначити, що інформація щодо перебування суб’єктів господарювання під дією спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), передбачених Законом України від 03.03.2022 № 2116-IX «Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів», а також щодо застосування до них обмежень, передбачених Постановою НБУ № 18 від 24.02.2022, є публічною, відкритою та загальнодоступною. Відповідна інформація відображається у публічних реєстрах (зокрема, Реєстрі санкцій РНБО, ЄДРПОУ, інформаційних ресурсах НАЗК та НБУ), що дає можливість Замовнику здійснювати перевірку відповідності самостійно.
На виконання вимог пункту 41 Особливостей, Замовником було здійснено перевірку вказаної інформації щодо учасника ФОП Рудковська Олена Павлівна шляхом опрацювання публічних джерел та відкритих реєстрів. За результатами перевірки не було встановлено жодних обмежувальних заходів, санкцій чи інших підстав, що могли б свідчити про невідповідність учасника вказаним законодавчим вимогам. Зокрема:
Учасник не перебуває у переліках, які підлягають санкціям відповідно до актуального санкційного списку РНБО України;
Учасник не має зв’язків із Російською Федерацією чи Республікою Білорусь, не є резидентом зазначених держав або афілійованою особою;
Учасник не є суб’єктом, на якого поширюються обмеження, передбачені Постановою НБУ № 18 щодо зупинення видаткових операцій за рахунками.
Окрім того, при поданні тендерної пропозиції через електронну систему закупівель учасник підтверджує відсутність підстав для відхилення в межах функціоналу системи – шляхом заповнення відповідних електронних полів, які є невід’ємною частиною тендерної пропозиції. Таким чином, фактичне підтвердження відповідності учасника вимогам п. 11 Додатку 2 було надано у процесі подання пропозиції в електронній системі Prozorro.
Також Замовником опрацьовано подані установчі документи учасника (файл «Рудковська_виписка.pdf» та інші), за результатами чого встановлено, що кінцевий бенефіціарний власник, юридична адреса, організаційно-правова форма та інші ідентифікаційні ознаки учасника не мають жодного зв’язку з державами-агресорами чи особами, на яких поширюються економічні обмеження.
З огляду на викладене, Замовник дійшов висновку, що учасник ФОП Рудковська Олена Павлівна відповідає вимогам тендерної документації в частині пункту 11 Додатку 2, а підстави для відхилення його пропозиції відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей відсутні.
Повідомляємо, що уповноважена особа Замовника, відповідальна за організацію та проведення процедури закупівлі, перебувала у плановій щорічній відпустці, що оформлена відповідно до наказу керівника закладу про надання відпустки, виданого на підставі поданої заяви.
У зв’язку з цим, відповідь на запит щодо обґрунтування прийнятого рішення, а також інші роз’яснення, надаються після офіційного виходу уповноваженої особи на роботу, у межах строків, передбачених законодавством та з урахуванням фактичної можливості здійснення повноважень.
За додатковим зверненням зацікавленої сторони, Замовник готовий надати документальне підтвердження тимчасової відсутності уповноваженої особи (копію наказу про надання відпустки), що може бути надано у спосіб, передбачений чинним законодавством.
                
                        