-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Сміттєвоз із Заднім завантаженням (код ДК 021:2015: 34140000-0 Великовантажні мототранспортні засоби)
Завершена
5 376 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 26 880.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 26 880.00 UAH
Номер:
1e8f71b4fc3840bc912f6b3ea7874c20
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-27-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.05.2025 00:00
Період моніторингу:
27.05.2025 14:42 - 18.06.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
27.05.2025 №153
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3 Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 27.05.2025 №153.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-04-25-010908-a, 25.04.2025. Дані автоматичних індикаторів ризиків.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АВТОБУДТЕХ», а визначення його переможцем тендеру та укладення з ним договору встановлено порушення вимог підпункту 3 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
Крім цього, Замовником допущено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок не надання документів та інформації у випадках, передбачених законом.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання переможцем тендеру документів при укладанні договору про закупівлю; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами процедури закупівлі договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації, а також вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації та документів у випадках, передбачених законом.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 червня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору про закупівлю вимогам тендерної документації та змісту тендерної пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Новояворівськжитло» (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-04-25-012843-a); оголошення про проведення відкритих торгів; звіт про результати проведення процедури закупівлі; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 08.05.2025 №28; тендерну пропозицію ТОВ «АВТОБУДТЕХ»; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; договір від 15.05.2025 №148/05/25; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Також, за нормами пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі.
При цьому, за вимогами пункту 28 Особливостей №1178 визначено, що такі переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Однак, тендерна документація Замовника за досліджуваною процедурою закупівлі не містить переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та переліку документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі як окремих додатків до тендерної документації.
Згідно з пунктом 17 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Згідно з частиною п’ятою статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З врахуванням вищенаведеного, під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби 03.06.2025 було опубліковано в електронній системі закупівель запит до Замовника зокрема, щодо надання інформації (з обов’язковим долученням підтверджуючих документів) щодо виконання переможцем тендеру вимоги пункту 17 Особливостей №1178.
Водночас, на вищевказаний запит Замовником інформації та документів щодо виконання переможцем тендеру вимоги пункту 17 Особливостей №1178 відповіді у визначений Законом строк та на час завершення моніторингу не надано, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Згідно з пунктом 47 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
При цьому, відповідно до норм пункту 47 Особливостей №1178 замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Вимога щодо надання переможцем тендеру Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей №1178, міститься також у розділі «Документи, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника-переможця вимогам замовника» Додатку №1 до тендерної документації, у якому також наведено спосіб (перелік документів та інформації) підтвердження переможцем процедури закупівлі відсутності підстав, визначених у відповідних підпунктах пункту 47 Особливостей №1178.
Моніторингом встановлено, що ТОВ «АВТОБУДТЕХ» як переможцем тендеру, якому Замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель жодних документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених підпунктами 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей №1178.
Відповідно до вимог підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей.
Проте, на порушення вимог підпункту 3 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «АВТОБУДТЕХ», а укладено з ним договір від 15.05.2025 №148/05/25.
У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, що учасник-переможець ТОВ «АВТОБУДТЕХ» надав усі необхідні документи для підтвердження відсутності відповідних підстав разом із тендерною пропозицією (такі документи повністю відповідають вимогам Додатку №1), що не суперечить вимогам пункту 47 Особливостей №1178, оскільки відповідно до зазначеного пункту документи мають бути подані у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, шляхом їх розміщення в електронній системі закупівель, у той же час, норма не обмежує переможця у можливості подати такі документи раніше, зокрема на етапі подання тендерної пропозиції, що і було зроблено.
Також, Замовником у наданому поясненні зазначено, що вимоги пункту 47 Особливостей №1178 переможцем процедури закупівлі виконано у повному обсязі та у встановлений строк, а подання відповідних документів разом із пропозицією не є порушенням.
Водночас, поняття «учасник процедури закупівлі» та «переможець процедури закупівлі» не є тотожними та чітко розмежовані у Законі. Так само, як і розмежовані вимоги щодо надання ними відповідної інформації та документів згідно з вимогами пункту 47 Особливостей №1178.
Так, відповідно до пункту 37 частини першої статті 1 Закону учасник процедури закупівлі – фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію, а відповідно до пункту 18 частини першої статті 1 Закону переможець процедури закупівлі – учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю.
У пункті 47 Особливостей №1178 чітко встановлено вимоги окремо до учасника процедури закупівлі (підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції) та вимоги до переможця торгів, а саме: «переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту».
Отже, на етапі подання, розкриття, розгляду та оцінки тендерних пропозицій (правовідносини між замовником та учасниками) – для учасників встановлені одні вимоги пункту 47 Особливостей №1178, а на етапі після визначення переможця та до моменту укладення з ним договору (правовідносини між замовником та переможцем) – для переможця встановлені інші вимоги пункту 47 Особливостей №1178. Відповідно, на переможця покладаються додаткові обов’язки, окрім тих, які встановлені для учасника.
Таким чином, учасник повинен виконати вимоги пункту 47 Особливостей №1178 при поданні тендерної пропозиції, а у випадку, коли учасник переходить у статус переможця (тобто його визнано переможцем), він вдруге, але вже як переможець, а не як учасник, повинен виконати вимоги пункту 47 Особливостей №1178.
Замовником у пункті 6 розділу ІІІ тендерної документації визначено, що учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в п. 47 Особливостей №1178 (крім підпунктів 1 і 7), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції та що Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у п. 47 Особливостей №1178, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого пункту 47 Особливостей №1178.
Подані у складі тендерної пропозиції ТОВ «АВТОБУДТЕХ» документи та інформація щодо відсутності підстав для відхиленння за відповідними підпунктами пункту 47 Особливостей №1178 фактично є самостійним декларуванням як учасником процедури закупівлі відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
З врахуванням вищенаведеного, на порушення вимог підпункту 3 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «АВТОБУДТЕХ», а укладено з ним договір від 15.05.2025 №148/05/25.
Період усунення порушень:
05.06.2025 17:03 - 20.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
05.06.2025 17:03
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2025-04-25-010908-a оприлюдненого 25 квітня 2025 року щодо закупівлі «Сміттєвоз із Заднім завантаженням (код ДК 021:2015: 34140000-0 Великовантажні мототранспортні засоби) повідомляємо, що зобов’язання щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель викладених у Висновку виконано шляхом підписання Додаткової угоди №1 про розірвання Договору про закупівлю товарів №148/05/25 від 15.05.2025р з переможцем торгів ТОВ «АВТОБУДТЕХ» та припинення зобов’язань за укладеним за результатами процедури закупівлі договору.
Також повідомляєм, що буде вжито заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації, а також вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації та документів у випадках, передбачених законом.
Дата публікації звіту:
06.06.2025 13:26
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Договір розірвано
Дата публікації:
23.06.2025 10:53
Запити/Пояснення
Номер:
ec7be48d796a41a5a256a29e634d9c15
Назва:
Про надання інформації
Дата опублікування:
03.06.2025 14:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.06.2025 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2025-04-25-010908-a, яка проведена Комунальним підприємством «Новояворівськжитло» (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Відповідно до норм пункту 17 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178) переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
2. Надати інформацію (з обов’язковим долученням підтверджуючих документів) щодо виконання переможцем тендеру вимоги пункту 17 Особливостей №1178.
Згідно з пунктом 47 Особливості №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
При цьому, відповідно до норм пункту 47 Особливостей №1178 замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Аналогічна вимога міститься у Додатку №1 «Документи, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника-переможця вимогам замовника» до тендерної документації Замовника, у якому також наведено спосіб (перелік документів та інформації) підтвердження переможцем процедури закупівлі відсутності підстав, визначених у відповідних підпунктах пункту 47 Особливостей №1178.
Під час моніторингу встановлено, що переможцем процедури закупівлі ТОВ «АВТОБУДТЕХ» не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель жодних документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених підпунктами 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей №1178 після оприлюднення Замовником повідомлення про намір укласти договір.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Чи враховано Замовником не оприлюднення в електронній системі закупівель переможцем торгів ТОВ «АВТОБУДТЕХ» документів на виконання вимог пункту 47 Особливостей №1178 та Додатку №1 до тендерної документації Замовника та пояснити причини не застосування норм підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
589df51a0b014b45b6053e41cc16b9f4
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
03.06.2025 17:10
Опис:
На виконання запиту про надання пояснень у межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Сміттєвоз із Заднім завантаженням (код ДК 021:2015: 34140000-0 Великовантажні мототранспортні засоби), очікуваною вартістю 5 376 000,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-25-010908-a) КП «Новояворівськжитло» (далі – Підприємство) повідомляє наступне.
По питанню першому.
1. Надати інформацію, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі.
Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII зі змінами (далі - Закон) не визначено органів, які уповноважені надавати офіційну інформацію щодо вартості товарів, робіт і послуг та переліку документів, якими необхідно керуватись.
Згідно частини першої статті 4 Закону, планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Також згідно пункту 14 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (із змінами), закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Таким чином, замовник самостійно та виходячи з наявної потреби визначає очікувану вартість предмета закупівлі, враховуючи його специфіку, з дотриманням принципів, передбачених згідно статті 5 Закону.
Згідно чинного законодавства не визначено загальнообов’язкових вимог, інструкцій тощо щодо планування закупівель, в тому числі щодо визначення очікуваної вартості таких закупівель. В той же час, замовником враховано положення наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», зокрема визначення потреби в товарах згідно предмету закупівлі (номенклатура, технічні та якісні показники тощо) здійснено з урахуванням завдань замовника щодо забезпечення безперебійної роботи у сфері вивезення та захоронення твердих побутових відходів, надання якісних послуг у сфері поводження з побутовими відходами та з метою забезпечення діяльності пов’язаної з відверненням негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини на території Новояворівської територіальної громади комунальному підприємству «Новояворівськжитло» необхідно придбати зазначений товар. Товар за своїми якісними, технічними характеристиками повинен відповідати стандартам (технічним умовам) їх виробника, нормам чинного законодавства України та вимогам Замовника.
Зазначену потребу розраховано з урахуванням:
- необхідності забезпечення максимальну надійність вузлів та агрегатів товару, їх ремонтопридатність та доступність технічного сервісу, безпечність та економічність його експлуатації;
- надійності кріплення та фіксації до конструкцій рами автомобіля в транспортному і робочому положеннях;
- допустимості маси і габаритних розмірів обладнання в межах навантажень на осі і габаритні розміри автомобіля, а також відповідності діючим технічним вимогам та іншим характеристикам автомобіля.
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі – технічні та якісні вимоги до предмета закупівлі зазначені у Додатку №2 до тендерної документації, що оприлюднений у складі тендерної документації на авторизованому електронному майданчику у відповідності до вимог Закону та з урахуванням Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178.
Крім того, очікувана вартість предмета закупівлі визначена методом порівняння ринкових цін, на підставі відкритих даних ринку про ціни на товари з відповідними параметрами з використанням інтернет-ресурсу та електронного каталогу (Prozorro Market, який знаходиться у відкритому доступі). Замовником здійснено пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації, в тому числі: інформації про ціни на ідентичні товари, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, на сайтах виробників та/або постачальників товарів даної категорії (https://kievspecteh.com, https://alfateks.com.ua/smittyevozi/, https://uak.ua/product-category/specztehnika/kommunalnaya-tehnika/musorovozy/, https://viva.net.ua, https://avtek.ua/ua/c-musorovozy), рекламі, а також шляхом перемовин та опрацювань комерційних пропозицій (додаються).
По питанню другому.
На виконання вимоги пункту 47 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (зі змінами) (далі — Особливості №1178), Замовником розглянуто запит щодо надання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей №1178.
Повідомляємо, що учасник-переможець процедури закупівлі ТОВ «АВТОБУДТЕХ» надав усі необхідні документи для підтвердження відсутності відповідних підстав разом із тендерною пропозицією, що не суперечить вимогам пункту 47 Особливостей №1178.
Відповідно до зазначеного пункту, документи мають бути подані у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, шляхом їх розміщення в електронній системі закупівель. У той же час, норма не обмежує переможця у можливості подати такі документи раніше, зокрема на етапі подання тендерної пропозиції, що і було зроблено.
Крім того, надані документи повністю відповідають вимогам Додатку №1 до тендерної документації Замовника, де чітко визначено перелік необхідних підтверджуючих документів та спосіб їх подання.
До відповіді додаються наступні документи:
1. Копія тендерної пропозиції (витяг з частини, що містить відповідні документи);
2. Скріншот або з електронної системи закупівель, що підтверджує дату подання документів разом з пропозицією.
Таким чином, вимоги пункту 47 Особливостей №1178 переможцем процедури закупівлі виконано у повному обсязі та у встановлений строк, а подання відповідних документів разом із пропозицією не є порушенням.
По питанню третьому:
Замовником було розглянуто зауваження щодо неоприлюднення в електронній системі закупівель ТОВ «АВТОБУДТЕХ» документів, передбачених пунктом 47 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (зі змінами) (далі — Особливості №1178), а також щодо незастосування підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178.
За результатами аналізу повідомляємо наступне:
1. Вимога пункту 47 Особливостей №1178 передбачає, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, подає документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених підпунктами 3, 5, 6, 12 цього пункту.
2. ТОВ «АВТОБУДТЕХ» надало зазначені документи раніше – під час подання тендерної пропозиції, що підтверджується завантаженими файлами у складі пропозиції. Зміст та форма цих документів повністю відповідають вимогам Додатку №1 до тендерної документації, а отже, умови щодо їх надання вважаються виконаними.
3. Ураховуючи, що документи були вже оприлюднені раніше та зберігаються в електронній системі закупівель у складі тендерної пропозиції, Замовником визнано, що вимоги пункту 47 Особливостей №1178 виконано, з огляду на відсутність чіткої вимоги щодо повторного оприлюднення вже наявних в системі документів.
4. Підпункт 3 пункту 44 Особливостей №1178, який надає Замовнику право відхилити пропозицію переможця у разі неподання ним у 4-денний строк підтверджуючих документів, не було застосовано, оскільки Замовник об’єктивно встановив, що відповідні документи були подані раніше та знаходяться в наявності в системі, що задовольняє вимоги законодавства.
5. Водночас зазначаємо, що пункт 47 містить норму щодо способу подання документів — через електронну систему закупівель, проте не забороняє подання таких документів на попередньому етапі (разом із пропозицією), за умови їх відповідності вимогам.
Висновок:
Замовник врахував наявність усіх необхідних документів у складі пропозиції ТОВ «АВТОБУДТЕХ», перевірив їх зміст на відповідність вимогам пункту 47 Особливостей №1178 та Додатку №1 до тендерної документації. З огляду на це, вимоги вважалися виконаними, а застосування підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178 визнано необґрунтованим.