• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Сміттєвоз із Заднім завантаженням (код ДК 021:2015: 34140000-0 Великовантажні мототранспортні засоби)

Завершена

5 376 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 26 880.00 UAH
Номер: 1e8f71b4fc3840bc912f6b3ea7874c20
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-05-27-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 27.05.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 27.05.2025 14:42 - 18.06.2025 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 27.05.2025 №153 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3 Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 27.05.2025 №153. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-04-25-010908-a, 25.04.2025. Дані автоматичних індикаторів ризиків. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, i.h.yaropud@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АВТОБУДТЕХ», а визначення його переможцем тендеру та укладення з ним договору встановлено порушення вимог підпункту 3 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178. Крім цього, Замовником допущено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок не надання документів та інформації у випадках, передбачених законом. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання переможцем тендеру документів при укладанні договору про закупівлю; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами процедури закупівлі договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації, а також вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації та документів у випадках, передбачених законом. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 05 червня 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору про закупівлю вимогам тендерної документації та змісту тендерної пропозиції переможця тендеру. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Новояворівськжитло» (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-04-25-012843-a); оголошення про проведення відкритих торгів; звіт про результати проведення процедури закупівлі; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 08.05.2025 №28; тендерну пропозицію ТОВ «АВТОБУДТЕХ»; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; договір від 15.05.2025 №148/05/25; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Також, за нормами пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. При цьому, за вимогами пункту 28 Особливостей №1178 визначено, що такі переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Однак, тендерна документація Замовника за досліджуваною процедурою закупівлі не містить переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та переліку документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі як окремих додатків до тендерної документації. Згідно з пунктом 17 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю. Згідно з частиною п’ятою статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. З врахуванням вищенаведеного, під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби 03.06.2025 було опубліковано в електронній системі закупівель запит до Замовника зокрема, щодо надання інформації (з обов’язковим долученням підтверджуючих документів) щодо виконання переможцем тендеру вимоги пункту 17 Особливостей №1178. Водночас, на вищевказаний запит Замовником інформації та документів щодо виконання переможцем тендеру вимоги пункту 17 Особливостей №1178 відповіді у визначений Законом строк та на час завершення моніторингу не надано, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону. Згідно з пунктом 47 Особливостей №1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. При цьому, відповідно до норм пункту 47 Особливостей №1178 замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Вимога щодо надання переможцем тендеру Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей №1178, міститься також у розділі «Документи, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника-переможця вимогам замовника» Додатку №1 до тендерної документації, у якому також наведено спосіб (перелік документів та інформації) підтвердження переможцем процедури закупівлі відсутності підстав, визначених у відповідних підпунктах пункту 47 Особливостей №1178. Моніторингом встановлено, що ТОВ «АВТОБУДТЕХ» як переможцем тендеру, якому Замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю, не надано Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель жодних документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених підпунктами 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей №1178. Відповідно до вимог підпункту 3 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей. Проте, на порушення вимог підпункту 3 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «АВТОБУДТЕХ», а укладено з ним договір від 15.05.2025 №148/05/25. У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, що учасник-переможець ТОВ «АВТОБУДТЕХ» надав усі необхідні документи для підтвердження відсутності відповідних підстав разом із тендерною пропозицією (такі документи повністю відповідають вимогам Додатку №1), що не суперечить вимогам пункту 47 Особливостей №1178, оскільки відповідно до зазначеного пункту документи мають бути подані у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, шляхом їх розміщення в електронній системі закупівель, у той же час, норма не обмежує переможця у можливості подати такі документи раніше, зокрема на етапі подання тендерної пропозиції, що і було зроблено. Також, Замовником у наданому поясненні зазначено, що вимоги пункту 47 Особливостей №1178 переможцем процедури закупівлі виконано у повному обсязі та у встановлений строк, а подання відповідних документів разом із пропозицією не є порушенням. Водночас, поняття «учасник процедури закупівлі» та «переможець процедури закупівлі» не є тотожними та чітко розмежовані у Законі. Так само, як і розмежовані вимоги щодо надання ними відповідної інформації та документів згідно з вимогами пункту 47 Особливостей №1178. Так, відповідно до пункту 37 частини першої статті 1 Закону учасник процедури закупівлі – фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію, а відповідно до пункту 18 частини першої статті 1 Закону переможець процедури закупівлі – учасник, тендерна пропозиція якого відповідає всім критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і визнана найбільш економічно вигідною, та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю. У пункті 47 Особливостей №1178 чітко встановлено вимоги окремо до учасника процедури закупівлі (підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції) та вимоги до переможця торгів, а саме: «переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту». Отже, на етапі подання, розкриття, розгляду та оцінки тендерних пропозицій (правовідносини між замовником та учасниками) – для учасників встановлені одні вимоги пункту 47 Особливостей №1178, а на етапі після визначення переможця та до моменту укладення з ним договору (правовідносини між замовником та переможцем) – для переможця встановлені інші вимоги пункту 47 Особливостей №1178. Відповідно, на переможця покладаються додаткові обов’язки, окрім тих, які встановлені для учасника. Таким чином, учасник повинен виконати вимоги пункту 47 Особливостей №1178 при поданні тендерної пропозиції, а у випадку, коли учасник переходить у статус переможця (тобто його визнано переможцем), він вдруге, але вже як переможець, а не як учасник, повинен виконати вимоги пункту 47 Особливостей №1178. Замовником у пункті 6 розділу ІІІ тендерної документації визначено, що учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в п. 47 Особливостей №1178 (крім підпунктів 1 і 7), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції та що Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у п. 47 Особливостей №1178, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого пункту 47 Особливостей №1178. Подані у складі тендерної пропозиції ТОВ «АВТОБУДТЕХ» документи та інформація щодо відсутності підстав для відхиленння за відповідними підпунктами пункту 47 Особливостей №1178 фактично є самостійним декларуванням як учасником процедури закупівлі відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. З врахуванням вищенаведеного, на порушення вимог підпункту 3 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «АВТОБУДТЕХ», а укладено з ним договір від 15.05.2025 №148/05/25.
Період усунення порушень: 05.06.2025 17:03 - 20.06.2025 00:00
Дата публікації висновку: 05.06.2025 17:03

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2025-04-25-010908-a оприлюдненого 25 квітня 2025 року щодо закупівлі «Сміттєвоз із Заднім завантаженням (код ДК 021:2015: 34140000-0 Великовантажні мототранспортні засоби) повідомляємо, що зобов’язання щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель викладених у Висновку виконано шляхом підписання Додаткової угоди №1 про розірвання Договору про закупівлю товарів №148/05/25 від 15.05.2025р з переможцем торгів ТОВ «АВТОБУДТЕХ» та припинення зобов’язань за укладеним за результатами процедури закупівлі договору. Також повідомляєм, що буде вжито заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації, а також вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації та документів у випадках, передбачених законом.
Дата публікації звіту: 06.06.2025 13:26

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Договір розірвано
Дата публікації: 23.06.2025 10:53

Запити/Пояснення