-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Код ДК 021:2015 - 33140000-3 - Медичні матеріали (гемостатичний бинт, джгут-турнікет)
Завершена
8 540 126.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 85 401.00 UAH
мін. крок: 1% або 85 401.00 UAH
Номер:
a4ea646091dc40bf8318bf29c00829b9
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-06-10-000055
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.06.2025 00:00
Період моніторингу:
10.06.2025 15:56 - 02.07.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
10.06.2025 № 69-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, та на виконання доручень Державної аудиторської служби України від 29 травня 2025 року № 003100-18/6604-2025,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
«Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
UA-2025-04-25-010418-a, 25.04.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 2 частини другої статті 21 Закону, пункту 26 Особливостей № 1178 та абзацу третього пункту 13 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей № 1178 встановлено порушення статті 22 Закону пунктів, 28 та 47 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; оприлюднення інформації про закупівлю; розгляду тендерних пропозицій ТОВ ТОВ «МЕДПРОФІЛЬ», «ТОВ «НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР «САР» та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення таких порушень надалі, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції станом на дату проведення процедури закупівлі (далі – Особливості № 1178); розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства під час укладення договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 25.04.2025 № 762; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерні пропозиції товариств з обмеженою відповідальністю «МЕДПРОФІЛЬ» (далі – ТОВ «МЕДПРОФІЛЬ») та «НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР «САР» (далі – ТОВ «НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР «САР»); протокольні рішення уповноваженої особи від 08.05.2025 № 895 та від 14.05.2025 № 954; повідомлення про намір укласти договір; документи, надані переможцем процедури закупівлі ТОВ «НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР «САР» відповідно до пункту 47 Особливостей № 1178 та вимог тендерної документації; пояснення та документи, отримані 18.06.2025, 23.06.2025 та 30.06.2025 від Державної установи «Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України (далі – Замовник) в електронній системі закупівель; договір про закупівлю від 29.05.2025 № 1119/25; звіт про результати проведення процедури.
Відповідно до пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 26 Особливостей № 1178 оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахування цих особливостей. Зокрема, пунктом 2 частини другої статті 21 Закону визначено, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію щодо назви предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності).
Згідно з абзацом третім пункту 13 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 р. за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), додатково в окремих полях заповнюється інформація щодо коду та назви медичного виробу відповідно до національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05 лютого 2019 р. № 159, у разі визначення предмета закупівлі - медичний виріб. Якщо предмет закупівлі містить два та більше медичних виробів, замовником зазначаються код та назва кожного медичного виробу.
Відповідно до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 24 травня 2023 р. № 4139 «Про затвердження національного класифікатора НК 024:2023 та скасування національного класифікатора НК 024:2019», який набрав чинність з 15.06.2023, національний класифікатор НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05 лютого 2019 р. № 159, скасовано.
Аналізом питання повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю встановлено, що на порушення пункту 2 частини другої статті 21 Закону та абзацу третього пункту 13 Порядку № 1082 оголошення про проведення відкритих торгів та тендерна документація за предметом закупівлі «ДК 021:2015: 33140000-3 — Медичні матеріали» не містять інформацію щодо коду та назви медичного виробу відповідно до національного класифікатора НК 024:2023 «Класифікатор медичних виробів», затвердженого Наказом № 4139, у разі визначення предмета закупівлі - медичний виріб.
Згідно з абзацом першим пункту 28 Особливостей № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до підпункту 2 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Аналізом питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що пункт 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, згідно з пунктом 28 та пунктом 47 Особливостей» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації містить, зокрема, підстави щодо відхилення тендерної пропозиції, зазначені в абзаці 14 пункту 47 Особливостей: «Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю із цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у цьому абзаці, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику процедури закупівлі не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі».
Згідно зі змінами, внесеними підпунктом 15 пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178», які набрали чинність 09.04.2024, вимога щодо підстав для відхилення тендерної пропозиції, яка зазначена в абзаці 14 пункту 47 Особливостей, скасована цією постановою.
Отже, на порушення статті 22 Закону, пунктів 28 та 47 Особливостей № 1178 тендерна документація складена не у відповідності із вимогами Закону з урахуванням Особливостей № 1178.
Період усунення порушень:
01.07.2025 15:59 - 16.07.2025 00:00
Дата публікації висновку:
01.07.2025 15:59
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
розгляду та опрацювання висновку Державної аудиторської службою України щодо проведеного моніторингу процедури закупівлі Код ДК 021:2015 - 33140000-3 - Медичні матеріали (гемостатичний бинт, джгут-турнікет) за ідентифікатором закупівлі: UA-2025-04-25-010418-a, з метою його виконання, та на виконання вимог абзацу другого частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомляємо про вжиття Державною установою «Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України» заходів щодо усунення встановлених порушень направлених на недопущення встановлених порушень у подальшому, шляхом ознайомлення Уповноважених осіб Державної установи «Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України» з результатами моніторингу Державної аудиторської служби України (службова записка № 2435 с/з від 07.07.2025).
Дата публікації звіту:
07.07.2025 17:27
Запити/Пояснення
Номер:
106a5f08008c435e8bb0085a1dc408dd
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
13.06.2025 12:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 33140000-3 — Медичні матеріали» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-04-25-010418-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
1. Як та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість закупівлі?
2. Чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі ID: UA-2025-04-25-010418-a відповідно до пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація.
3. Просимо повідомити з наданням підтверджуючих документів, чи дотримано товариством з обмеженою відповідальністю «НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР «САР» вимоги пункту 6 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника, яким передбачено, що на підтвердження внесення забезпечення виконання договору про закупівлю переможець не пізніше дати укладання договору про закупівлю, повинен перерахувати кошти на рахунок Замовника та надати копію платіжного доручення, як підтвердження про перерахування Замовнику забезпечення виконання договору. Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю складає 5% від вартості договору.
4. З яких причин в електронній системі закупівель не розміщений річний план закупівель по зазначеній закупівлі?
5. Просимо надати протокол/рішення про затвердження річного плану закупівель по зазначеній процедурі закупівлі.
6. Просимо надати затверджений річний план закупівель по зазначеній закупівлі.
У разі коли ваша відповідь на ці питання несе загрозу вашій безпеці та/або безпеці постачальника, просимо не оприлюднювати таку інформацію в електронній системі закупівель.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
306d8fff9af14888a202da7c5375946c
Назва:
щодо надання інформації
Дата опублікування:
18.06.2025 17:38
Опис:
Щодо надання інформації
Державною установою «Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України» (далі – Центр) опрацьовано запит північного офісу Державної Аудиторської Служби України (обл.) про надання інформації щодо закупівлі UA-2025-04-25-010418-a (Код ДК 021:2015 - 33140000-3 - Медичні матеріали (гемостатичний бинт, джгут-турнікет), повідомляємо наступне:
1. Щодо визначення очікуваної вартості предмету закупівлі, повідомляємо, що очікувану вартість було визначено Центром на підставі наданого технічного завдання та відповідно до: Закону України «Про публічні закупівлі», Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275, яким затверджено Примірну методику визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, Закону України «Про внесення змін до Закону України “Про публічні закупівлі” та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» від 19.09.2019 № 114-ІХ; Листа Національної поліції України від 28.02.2019 № 2387/09/31-2019 «Про механізм розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі». Копії документів щодо визначення очікуваної вартості та отримані комерційні пропозиції додаються.
2. Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту. Інформація щодо виконання вимог пункту 4-1 постанови КМУ від 11.10.2016 №710 (зі змінами) можна знайти за посиланням:
https://npu.gov.ua/diyalnist/derzhavni-zakupivli/obgruntuvannya-tehnichnih-harakteristik-ta-ochikuvanoyi-vartosti-zakupivel/informatsiia-shchodo-vykonannia-vymoh-punktu-4-1-postanovy-kmu-vid-11102016-n-710-zakupivlya_-ua-2025-04-25-010418-a-tsentr-obsluhovuvannia-pidrozdiliv-natsionalnoi-politsii-ukrainy28042025.
3. Щодо надання інформації та документів щодо виконання переможцем процедури товариством з обмеженою відповідальністю «НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР «САР» умов пункту 6 Розділу VI тендерної документації в частині надання забезпечення виконання договору (копію платіжного доручення). ТОВ «НАВЧАЛЬНИЙ ЦЕНТР «САР» 20.05.2025 було внесенно на рахунок Центру, забезпечення виконання договору у розмірі 405 946,10 грн (Чотириста п'ять тисяч дев'ятсот сорок шість гривень 10 копійок). Копія платіжної інструкції та виписка з рахунку додається.
4, 5, 6 Щодо річного плану закупівель. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 року № 1275 «Про затвердження особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (зі змінами та доповненнями) (далі – Особливості), якими керується Центр як державний замовник, що здійснює оборонні закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у період дії правового режиму воєнного стану, річні плани закупівлі не складаються та не затверджуються.
Уповноважена особа Дамір Тенчурін
18.06.2025
Номер:
09e13e40e23b42b9a8c4e7a7592f0530
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
18.06.2025 12:55
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 33140000-3 — Медичні матеріали» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-04-25-010418-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- чому тендерна документація, яка затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 25.05.2025 № 762, складена не у відповідності із вимогами Закону з врахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції станом на дату проведення процедури закупівлі (далі - Особливості № 1178)? Зокрема, встановлено:
пункт 4 «Строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації не відповідає пункту 11 частини другої статті 22 Закону та не містить вимогу, що строк дії тендерної пропозиції вважається дійсною із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
пункт 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, згідно з пунктом 28 та пунктом 47 Особливостей» цього ж розділу тендерної документації складений без врахування змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178», які набрали чинність 09.04.2024, та містить вимогу щодо обставин, зазначених в абзаці 14 пункту 47 Особливостей № 1178?
У разі коли ваша відповідь на ці питання несе загрозу вашій безпеці та/або безпеці постачальника, просимо не оприлюднювати таку інформацію в електронній системі закупівель.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
45299c0c2076482bb765069ae332e37d
Назва:
щодо надання інформації
Дата опублікування:
23.06.2025 17:16
Опис:
Щодо надання інформації
Державною установою «Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України» (далі – Центр) опрацьовано запит північного офісу Державної Аудиторської Служби України (обл.) про надання інформації щодо закупівлі UA-2025-04-25-010418-a (Код ДК 021:2015 - 33140000-3 - Медичні матеріали (гемостатичний бинт, джгут-турнікет), повідомляємо наступне:
Тендерна документація, затверджена протокольним рішенням уповноваженої особи замовника від 25.04.2025 № 762, була розроблена з урахуванням чинної редакції Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції, чинній на дату оголошення закупівлі).
Щодо пункту 4 розділу ІІІ тендерної документації
Пунктом 4 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено, що учасник має зазначити строк дії своєї тендерної пропозиції, який не може бути меншим ніж 90 днів. Також на веб-порталі «Prozorro» через авторизований електронний майданчик «Zakupki.Prom.ua» в розділі електронна тендерна документація пункт 11 зазначено «Строк дії тендерної пропозиції із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій Статус вимоги: активний Вимогу включено і постачальнику потрібно їй відповідати. Очікуване значення 120 (день)». Таким чином, вимога щодо мінімального строку дії пропозиції міститься. Окреме формулювання про те, що строк обчислюється з дати кінцевого подання пропозицій, не є обов’язковим, якщо цей зміст випливає зі змісту документації в цілому, що відповідає позиції Мінекономіки у численних роз’ясненнях. Дата кінцевого подання чітко визначена в оголошенні про закупівлю, а положення тендерної документації не містять жодної суперечності, яка могла б призвести до неоднозначного тлумачення. Відтак, зазначена вимога закону в частині сутності дотримана.
Щодо пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації
Пункт 5 щодо кваліфікаційних критеріїв розроблено відповідно до пунктів 28 та 47 Особливостей № 1178. При цьому вимоги до відсутності підстав, передбачених пунктом 47, сформульовані з урахуванням комплексного підходу до аналізу доброчесності учасників, і не містять дискримінаційного характеру. Щодо згадки положень, які були виключені з Особливостей № 1178 згідно з постановою КМУ № 382 від 02.04.2024, зазначаємо, що тендерна документація не містить обов’язкових посилань саме на виключений абзац 14 пункту 47, а має загальне посилання на дотримання вимог, передбачених цим пунктом. Таким чином, фактичної суперечності чинним вимогам законодавства не встановлено.
Перелік документів для підтвердження відповідності учасника та учасника-переможця вимогам визначеним пунктом 47 Особливостей та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасника критеріям і вимогам згідно із законодавством наведено в Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Враховуючи викладене, вважаємо, що тендерна документація не суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей № 1178 у чинній редакції на момент її затвердження, а процедура закупівлі здійснюється з дотриманням принципів прозорості, відкритості, недискримінації та законності.
Уповноважена особа Дамір Тенчурін
23.06.2025
Номер:
5ba98a938b7a416f9b5c6f0895511fe9
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
26.06.2025 16:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.07.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 33140000-3 — Медичні матеріали» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-04-25-010418-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- чому оголошення про проведення відкритих торгів та тендерна документація не містять інформацію щодо коду та назви медичного виробу відповідно до національного класифікатора НК 024:2023 «Класифікатор медичних виробів», затвердженого наказом Міністерства економіки України від 24.05.2023 № 4139, що встановлено абзацом третім пункту 13 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі»?
- чому у пункті 1.4 проєкту договору додатку 4 до тендерної документації зазначено, що продукція, яка поставляється, звільняється від оподаткування податком на додану вартість згідно пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України (зі змінами), тоді як ціна укладеного договору про закупівлю визначена з ПДВ у розмірі 7%?
У разі коли ваша відповідь на ці питання несе загрозу вашій безпеці та/або безпеці постачальника, просимо не оприлюднювати таку інформацію в електронній системі закупівель.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
fa2616815d144e01b1bea9561809b33c
Назва:
Щодо надання інформації
Дата опублікування:
30.06.2025 17:25
Опис:
ДОВІДКА
Щодо надання інформації
Державною установою «Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України» (далі – Центр) опрацьовано запит північного офісу Державної Аудиторської Служби України (обл.) про надання інформації щодо закупівлі UA-2025-04-25-010418-a (Код ДК 021:2015 - 33140000-3 - Медичні матеріали (гемостатичний бинт, джгут-турнікет), повідомляємо наступне:
Щодо класифікатора НК 024:2023
На момент оголошення процедури відкритих торгів та затвердження тендерної документації, замовник керувався чинною редакцією наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», яка не містить положень про обов’язковість зазначення коду та назви медичного виробу відповідно до класифікатора НК 024:2023.
Зазначений у зверненні класифікатор НК 024:2023 був затверджений наказом Міністерства економіки України від 24.05.2023 № 4139, однак відповідні зміни до наказу № 1082, які встановлюють обов’язковість використання саме цього класифікатора, на дату проведення закупівлі офіційно не набули чинності, що не давало правових підстав вважати його імперативним для застосування у публічних закупівлях.
Згідно з принципом правової визначеності та частиною другою статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. У зв’язку з цим замовник не має правових підстав застосовувати вимоги, які ще не набули обов’язкової юридичної сили, навіть якщо вони передбачені в окремому наказі без внесення змін до відповідного нормативного порядку.
У разі офіційного внесення змін до наказу № 1082 та набрання ними чинності, замовник забезпечить виконання всіх нових нормативних вимог у подальших закупівлях.
Таким чином, при формуванні оголошення та тендерної документації замовник діяв у повній відповідності до чинного на той момент законодавства, що виключає підстави для порушення або зловживання з його боку.
Щодо пункту 1.4 проєкту договору. Пункт 1.4 проєкту договору, наведений у Додатку 4 до тендерної документації, є типовим і містив формулювання про можливість звільнення від оподаткування податком на додану вартість відповідно до пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України у разі наявності пільги. Зазначене положення передбачалося як змінне, і у тендерній документації було передбачено, що воно підлягає уточненню під час укладення договору.
З огляду на особливості публічних закупівель, проєкт договору, який включається до складу тендерної документації, не є остаточним, а формується як шаблонний документ. Під час укладення договору він підлягає коригуванню з урахуванням фактичної специфікації предмета закупівлі, податкового статусу переможця та чинних норм податкового законодавства.
В остаточній редакції договору умови були приведені у відповідність до фактичної ситуації — передбачено нарахування податку на додану вартість за ставкою 7%, відповідно до вимог чинного законодавства. Зокрема, відповідно до підпункту «в» пункту 193.1 статті 193 Податкового кодексу України, операції з постачання на митній території України медичних виробів, внесених до Державного реєстру, підлягають оподаткуванню за ставкою ПДВ у розмірі 7%. Зазначена норма також підтверджена в офіційному роз’ясненні ГУ ДПС у Київській області (посилання: https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/757782.html).
Таким чином, включення до проєкту договору положення про звільнення від ПДВ не призвело до порушення законодавства, оскільки остаточні умови договору були узгоджені з чинними нормами Податкового кодексу України і коригувалися відповідно до фактичного порядку оподаткування предмета закупівлі.
Уповноважена особа Дамір Тенчурін
30.06.2025