-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Виконання додаткових робіт по об’єкту будівництва «Аварійний ремонт каналізаційного колектору діаметром 700 мм по вул. Текстильників у м. Чернігові»
Завершена
1 617 725.12
UAH з ПДВ
Номер:
6249804ab9604665ae91d04be6031f63
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-05-000121
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.05.2025 00:00
Період моніторингу:
05.05.2025 15:49 - 27.05.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
05.05.2025 № 28-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Олександр ЗАКУРІН
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель
№ з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 8. UA-2025-04-25-000930-a 25.04.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства встановлено порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, розміщення інформації про закупівлю, наявність обґрунтування підстави для проведення закупівлі без застосування відкритих торгів, правомірності проведення закупівлі відповідно до вимог законодавства, своєчасності оприлюднення укладеного договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель договору від 11.04.2025 № 110425 ДР-АРТ з усіма додатками до нього у машинозчитувальному форматі, а також документи, що містять обов’язкову інформацію про ціни на матеріальні ресурси у машинозчитувальному форматі та здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, наявність обґрунтування підстави для проведення закупівлі без застосування відкритих торгів, правомірності проведення закупівлі відповідно до вимог законодавства, своєчасності оприлюднення укладеного договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КП «Чернігівводоканал» (далі – Замовник) на 2025 рік, протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2025-04-25-000930-a, обґрунтування підстави для проведення закупівлі без застосування відкритих торгів, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір від 11.04.2025 № 110425 ДР-АРТ (далі – Договір), укладеного між Замовником та ТОВ «АВТО – М», пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління) оприлюднені в електронній системі закупівель 09.05.2025.
Відповідно до положень пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, спрощених закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону.
Пунктом 3 Особливостей визначено, що Замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Вимогами абзацу 2 пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, визначено що: «У разі укладення договорів про закупівлю, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 цього Закону, без використання електронної системи закупівель у випадках, встановлених Особливостями, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель інформацію, визначену пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 цього Закону, в порядку та на умовах, що ними визначені».
Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Згідно з пунктом 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 (далі - Положення № 835) машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Згідно з пунктом 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати: Текстові дані TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*; Структуровані дані RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Слід зазначити, що згідно з пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерством економіки України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082), договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
Таким чином, у разі розміщення замовником в ЕСЗ договору про закупівлю, додатків до договору про закупівлю, змін до договору про закупівлю (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машиночитному форматі, наприклад, DOC(X), XML тощо.
Проте, Замовником не оприлюднено в електронній системі закупівель Договір з усіма додатками до нього у машинозчитувальному форматі, а також документи, що містять обов’язкову інформацію про ціни на матеріальні ресурси у машинозчитувальному форматі, чим порушено вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
Положеннями абзацу четвертого частини першої статті 41 Закону визначено, що: «у документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію».
Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель Договір із Додатком 1, в якому інформацію про ціни на матеріальні ресурси (найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати) зазначено у Підсумковій відомості ресурсів, в розділі ІІІ «Будівельні матеріали, вироби і комплекти». При цьому, вищезазначена відомість не містить інформацію щодо країни походження товару щодо кожної номенклатурної позиції, що є порушенням вимог абзацу четвертого частини першої статті 41 Закону.
Під час проведення моніторингу на запит Управління, який оприлюднено через електронну систему закупівель, Замовником 09.05.2025 опубліковано пояснення та додаткову угоду від 08.05.2025 № 1, якою Договір доповнено Додатком 2 «Відомість цін на матеріальні ресурси». Додаток 2 містить всю інформацію про ціни на матеріальні ресурси, визначену абзацем четвертим частини першої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
14.05.2025 16:53 - 29.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
14.05.2025 16:53
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Начальником відділу матеріально – технічного постачання КП «Чернігівводоканал» та начальником юридичного відділу КП «Чернігівводоканал» було проведено роз’яснювальну роботу з уповноваженою особою Бичковою Т.О., з питання недопущення в подальшому порушень законодавства з питань публічних закупівель, викладені у Висновку органу Держаудитслужби в Чернігівській області від 14.05.25 про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2025-04-25-000930-a . Виявлені порушення були прийняті до уваги та будуть недопущені в подальшій роботі уповноваженою особою Бичковою Т.О.
Дата публікації звіту:
21.05.2025 10:24
Запити/Пояснення
Номер:
f7898aa3f8ae42f68e5be9ad4421942f
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
06.05.2025 16:07
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Виконання додаткових робіт по об’єкту будівництва «Аварійний ремонт каналізаційного колектору діаметром 700 мм по вул. Текстильників у м. Чернігові», код ДК 021:2015: 45450000-6 – Інші завершальні будівельні роботи, очікуваною вартістю 1 617 725,12 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-25-000930-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Надати затверджений Замовником річний план закупівель, відповідно до якого здійснено закупівлю.
2. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
3. Просимо повідомити (з наданням підтверджуючих документів) про фактичний стан виконання договору від 11.04.2025 № 110425 ДР-АРТ (далі – Договір), укладеного між Замовником та ТОВ «АВТО – М» за результатами даної закупівлі.
4. Положеннями абзацу другого та четвертого частини 1 статті 41 Закону визначено, що: «Невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси» та «У документах, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси, обов’язково має зазначатися така інформація: найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію».
Просимо надати пояснення, у зв’язку з чим, додатки до Договору не містять інформації щодо країни походження товару (щодо кожної номенклатурної позиції)?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь) (з приховуванням відомостей, оприлюднення яких може зашкодити обороноздатності держави), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
ef187e9c7d7f4215a89948b5182d59c7
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
09.05.2025 14:37
Опис:
1. Дана закупівля була здійснена відповідно до річного плану, затвердженого Замовником (додається).
2. Щодо питання яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та його очікувану вартість було визначено на підставі проектної документації на будівництво.
3. Щодо інформації про фактичний стан виконання Договору від 11.04.2025 № 110425 ДР-АРТ, укладеного між Замовником та ТОВ «АВТО – М» (далі – Договір) за результатами даної закупівлі
Станом на 09.05.2025 роботи за Договором виконані (копія довідки КБ3 надається).
4. Щодо питання у зв’язку з чим, додатки до Договору не містять інформації щодо країни походження товару (щодо кожної номенклатурної позиції)?
В зв’язку з необхідністю приведення Договору від 11.04.2025 № 110425 ДР-АРТ у відповідність до вимог частини 1 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовником було укладено Додаткову угоду №1 від 08.05.25, якою Договір було доповнено Додатком 2 – «Відомість цін на матеріальні ресурси (копія Додаткової угоди №1 додається). Дана Додаткова угода не змінює істотних умов Договору.