-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Повірка медичного обладнання, метрологія
Завершена
562 170.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 810.85 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 810.85 UAH
Номер:
8778955c5a2145dd95b78d42fc20fa5b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-06-30-000034
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.06.2025 00:00
Період моніторингу:
30.06.2025 16:49 - 22.07.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
30.06.2025 № 78-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
30.06.2025 № 78-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2. UA-2025-04-24-004019-a, 24.04.2025, дані автоматичних індикаторів ризиків (sas24-3-2).
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання замовником вимог Закону № 922 та Особливостей під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» встановлено порушення абзацу 1 пункту 43 Особливостей та підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання замовником вимог Закону № 922 та Особливостей під час розгляду тендерної пропозиції учасника ДП «ПОЛТАВАСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» встановлено порушення абзацу 1 пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922 та Особливостей; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи на усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова № 1178, Особливості); дотримання замовником вимог Закону № 922 та Особливостей під час розгляду тендерних пропозицій учасників; усунення невідповідностей; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «1-а міська клінічна лікарня Полтавської міської ради» (далі − Замовник) на 2025 рік UA-P-2025-04-24-004958-a; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 24.04.2025 б/н; тендерну пропозицію учасника ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ»; вимога замовника про усунення невідповідностей учаснику ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ»; протокольне рішення уповноваженої особи від 29.05.2025 б/н; тендерну пропозицію учасника ПП «Науково - виробничий центр оцінки відповідності «ЮГ»; протокольне рішення уповноваженої особи від 04.06.2025 б/н; тендерну пропозицію учасника ДП «ПОЛТАВАСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ»; протокольне рішення уповноваженої особи від 11.06.2025 б/н; повідомлення про намір укласти договір від 11.06.2025; договір від 20.06.2025 № БП-103/25 на суму 430000,00 грн, в тому числі ПДВ – 71666,67 грн, укладений з ДП «ПОЛТАВАСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ»; відповіді замовника на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені 04.07.2025, 16.07.2025 та 17.07.2025 в електронній системі закупівель.
Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону № 922 та Особливостей під час розгляду тендерної пропозиції учасників встановлено порушення замовником чинного законодавства в частині наступного.
В ході аналізу правомірності прийняття рішення про відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції учасника ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» встановлено порушення:
- абзацу 1 пункту 43 Особливостей в частині безпідставного розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей;
- підпункту 1 пункту 44 Особливостей, в частині безпідставного відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ».
Відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що пропозиція учасника ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» є найбільш економічно вигідною та аномально низькою (240 000,00 грн).
Моніторингом установлено, що Замовник у пункті 3 Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації вимагає, що «…Учасник процедури закупівлі, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.».
На виконання вищевказаної вимоги учасником ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» через електронну систему закупівель 02.05.2025 надано Обґрунтування аномально низької ціни від 02.05.2025 № 1668Т, в якому зазначено, що «…ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» відповідно до статуту самостійно планує свою господарську діяльність (яка включає в себе і ціноутворення, включаючи норми прибутку на послуги, що надаються замовникам), з урахуванням вимог чинного законодавства, у тому числі й «Порядку оплати робіт з проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та визначення вартості таких робіт», затверджено постановою КМУ від 28.10.2015 р. №865.
При наданні своєї цінової пропозиції ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» керувалось сприятливими умовами, а саме наявність приміщень та працівників ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» у Полтавській області. При формуванні вартості враховувався власний досвід при якісному та у встановлений строк виконанні інших договорів з наданням аналогічних послуг медичним закладам, в тому числі у Полтавській області. Запропонована ціна передбачає надання послуг належним чином у повному обсязі та у встановлений строк.» (файл «Обґрунтування ціни.pdf»).
Поданням зазначеного обґрунтування учасник виконав вимогу тендерної документації зазначену вище.
З метою підтвердження або спростування встановленої невідповідності, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 14.07.2025 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику.
Замовником 17.07.2025 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує задокументованого. Зокрема у своїй відповіді замовник зазначив, що «…Аномально низька ціна в закупівлях - це ціна тендерної пропозиції, яка значно нижча за середню ціну інших пропозицій на аукціоні, зазвичай на 40% або більше. АНЦ введена для запобігання демпінгу, який може призвести до закупівель неякісних товарів, робіт або послуг, або до зменшення обсягу закупівлі.
Учасник, що подав АНЦ, повинен надати обґрунтування такої ціни протягом одного робочого дня.
Обґрунтування може містити:
- Досягнення економії завдяки унікальним технологіям виробництва або наданню послуг.
- Сприятливі умови, наприклад, спеціальні пропозиції або знижки.
- Отримання державної допомоги.
Якщо обґрунтування не надано або визнано недостатнім, замовник може відхилити тендерну пропозицію.
Неналежне обґрунтування аномально низької ціни у тендері означає, що учасник не надав достатньо переконливих пояснень щодо того, чому його цінова пропозиція настільки низька порівняно з іншими учасниками.
Низька ціна може свідчити про неможливість надання якісних послуг або товарів, або про те, що учасник не врахував всіх витрат, що може призвести до невиконання зобов'язань.
Учасником ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» додано до тендерної пропозицій файл «Обгрунтування ціни pdf», який не містить обгрунтування аномально низької ціни відповідно до вимог частини 14 статті 29 Закону, а саме:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
Учасник ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» посилається на наявність на території Полтавської області, (місто розташування замовника м. Полтава) приміщень та працівників, власний досвід, та внутрішню політику по формуванню прибутку Учасника. Обгрунтування Учасника ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» не містить підстав, які визначені частиною 14 статті 29 Закону.».
Також, моніторингом встановлено, що в пункті 6 розділу ІІ «Технічні вимоги до предмета закупівлі» Додатку 2 до тендерної документації Замовником передбачена вимога: «Послуги надаються за місцем знаходження та використання обладнання Замовника торгів. У разі, якщо виконання послуги не можливе на території Замовника, послуги повинні проводитися на території розташування метрологічної лабораторії Виконавця в межах Полтавської області - у зв’язку з специфікою роботи закладу та з урахуванням зменшення будь – яких ризиків, пов’язаних з логістикою, знаходженням, збереженням та цілісності ЗВТ або обладнання при наданні послуг на період дії воєнного стану, запровадженому на території України».
На виконання зазначеної вимоги учасником ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» у складі тендерної пропозиції надано документ «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та документи, які підтверджують відповідність, у тому числі відповідна технічна специфікація» від 01.05.2025 № 1658Т, в якому зазначена інформація щодо наявності в учасника ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» Свідоцтва про уповноваження та вказано адресу розташування метрологічної лабораторії, а саме: Україна, 39603, Полтавська область, місто Кременчук, тупик 7-й Хорольський, 3/24. (файл «Технічна специфікація.pdf»). Подання зазначеної інформації виконує вимогу тендерної документації, що вказана вище.
При цьому, Замовник в електронній системі закупівель розміщує до Учасника ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» вимогу про усунення невідповідностей: «Згідно наданого файлу "ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ.pdf" вами зазначено розташування метрологічної лабораторії за адресою Україна, 39603, Полтавська область, м. Кременчук, тупик 7-й Хорольський, 3/24, але не завантажено жодного підтверджуючого документа. Просимо надати скан копію паспорта метрологічної лабораторії із заповненою Формою 1 до паспорту, де вказано фактичну адресу метрологічної лабораторії, тому що в завантажених вами свідоцтвах зазначено наступну адресу 33028, м. Рівне, вул. Князя Володимира, 28Б, офіс 3».
Однак, замовником у тендерній документації не встановлено вимог щодо підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
З урахуванням викладеного, розміщення в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей є недотриманням вимоги абзацу 1 пункту 43 Особливостей.
З метою підтвердження або спростування встановленої невідповідності, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 14.07.2025 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику.
Замовником 17.07.2025 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує задокументованого. Зокрема у своїй відповіді замовник зазначив, що «…У відповідь на Ваш Запит надаємо скан копію протоколу Уповноваженої особи від 07 травня 2025 року про надання 24 години на усунення невідповідностей». Разом з відповіддю замовник завантажив протокольне рішення уповноваженої особи від 07.05.2025 б/н, в якому зазначено, що «…Під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» у процедурі закупівлі № UA-2025-04-24-004019-а виявлено наступні невідповідності.
1.Пунктом 6 Розділу 2 Додатку 2 до тендерної документації визначено наступне:
-Послуги надаються за місцем знаходження та використання обладнання Замовника торгів. У разі, якщо виконання послуги не можливе на території Замовника, послуги повинні проводитися на території розташування метрологічної лабораторії Виконавця в межах Полтавської області - у зв’язку з специфікою роботи закладу та з урахуванням зменшення будь – яких ризиків, пов’язаних з логістикою, знаходженням, збереженням та цілісності ЗВТ або обладнання при наданні послуг на період дії воєнного стану, запровадженому на території України.
№
з/п Свідоцтво про уповноваження Адреса розташування метрологічної лабораторії
1 2 3
Заповнюється учасником торгів в повному обсязі Заповнюється учасником торгів в повному обсязі
За результатами розгляду наданого файлу «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ.pdf», Учасником зазначено розташування метрологічної лабораторії за адресою Україна, 39603, Полтавська область, м. Кременчук, тупик 7-й Хорольський, 3/24, але не завантажено жодного підтверджуючого документа.
За результатами розгляду наданих файлів «Свідоцтво про уповноваження від 05.12.2022.pdf», «Свідоцтво про уповноваження від 18.07.2022.pdf», «Свідоцтво про уповноваження від 22.10.2021.pdf», «Свідоцтво про уповноваження від 23.03.2018.pdf», «Свідоцтво про уповноваження від 29.12.2020.pdf» встановлено, що метрологічна лабораторія розташована за наступною адресою 33028, м. Рівне, вул. Князя Володимира, 28Б, офіс 3.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
На виконання наведеної вище норми необхідно оприлюднити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей учасником ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій…».
Таким чином, Замовником на порушення абзацу 1 пункту 43 Особливостей безпідставно розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Крім цього, в протокольному рішенні уповноваженої особи від 29.05.2025 б/н зазначено, що «…із наданих документів тендерної пропозиції Учасника ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» не вдалось встановити наявність залучення (планування залучення) сторонніх суб’єктів господарювання в якості субпідрядників/співвиконавців для надання послуг за предметом закупівлі в м. Полтава або Полтавської області…».
Водночас, моніторингом установлено, що замовником вищевказана вимога про надання такої інформації передбачена лише у разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менше як 20 відсотків вартості договору про закупівлю (пункт 7 розділу ІІІ тендерної документації). Тобто, у разі коли учасник має намір залучити співвиконавців на суму меншу ніж 20 відсотків вартості договору тендерною документацією не передбачено надання жодної інформації.
З метою підтвердження або спростування встановленого, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 14.07.2025 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику.
Замовником 17.07.2025 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує задокументованого. Зокрема у своїй відповіді замовник зазначив, що «...При закупівлі послуг з метрології, учасник може залучати інших суб'єктів господарювання (субпідрядників/співвиконавців) для виконання певних частин робіт або послуг. Це можливо, якщо предмет закупівлі - роботи або послуги, і якщо обсяг залучення становить не менше 20% вартості договору про закупівлю.
Учасник повинен надати інформацію про субпідрядників/співвиконавців у тендерній пропозиції, якщо вони залучаються у визначеному обсязі.
Замовник повинен перевірити таких субпідрядників/співвиконавців на відсутність підстав для відмови у закупівлі.
Якщо Учасник не планує залучати субпідрядників/співвиконавців, то в такому випадку надається довідка в довільній формі на фірмовому бланку (за наявності) про не залучення субпідрядників/співвиконавців. ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» у складі своєї тендерної пропозиції не надав жодних документів про залучення або не залучення субпідрядників/співвиконавців».
При цьому, відомості електронної системи закупівель свідчать, що Замовник протокольним рішенням уповноваженої особи від 29.05.2025 б/н, відхилив найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» на підставі підпункту 1 пункту 44 Особливостей, при цьому, не зазначивши чітко підставу для відхилення (абзац підпункту 1 пункту 44 Особливостей).
З урахуванням викладеного, замовник на порушення підпункту 1 пункту 44 Особливостей безпідставно відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ».
Також, моніторингом даного питання установлено, що Замовник у підпункті 1.2 пункту 1 таблиці 1 Додатку 3 до тендерної документації встановив вимогу надання Учасником копій аналогічних договорів з усіма додатками до них, а також документи, які підтверджують їх виконання, за всіма договорами, зазначеними учасником у довідці. У разі зазначення у довідці більше одного аналогічного договору документальне підтвердження інформації надається щодо кожного такого договору та повинні відповідати визначеним вище вимогам.
На виконання даної вимоги, учасником ДП «Полтавастандартметрологія» в складі тендерної пропозиції надано Довідку про досвід виконання аналогічного договору від 30.04.2025 № 17-05/1303 та два аналогічні договори з додатками до них.
Поряд з цим, у складі тендерної пропозиції учасник ДП «ПОЛТАВАСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» не завантажив підтверджуючу інформацію щодо виконання аналогічних договорів, що не виконує вимог тендерної документації.
Відповідно до абзацу 1 пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 15.07.2025 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику. Замовником 18.07.2025 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує виявленого порушення. Зокрема, у своїй відповіді замовник зазначив, зокрема, що «…Учасник ДП "ПОЛТАВАСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ" надав заповнену довідку за формою визначеною Додатком 3 до тендерної документації, скановані копії договорів та листи-відгуки».
Отже, Замовник на порушення абзацу 1 пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ДП «ПОЛТАВАСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції.
Період усунення порушень:
21.07.2025 16:58 - 05.08.2025 00:00
Дата публікації висновку:
21.07.2025 16:58
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Згідно з частиною 8 статті 8 Закону, протягом 5 робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та / або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Законодавець визначив три варіанти дій замовника у випадку складання органом державного фінансового контролю висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, яким виявлено порушення законодавства, а саме: визнати порушення та усунути його; заперечувати наявність порушень, викладених у висновку; визнати порушення та зазначити про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Згідно з частиною 1 статті 651 Цивільного кодексу України (далі — ЦК України), зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.
Відповідно до частини 2 статті 651 ЦК України, договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Згідно з частиною 1 статті 654 ЦК України, зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає зі звичаїв ділового обороту.
Законодавство не визначає висновок як окрему підставу для розірвання договору про закупівлю. Навіть маючи висновок, в якому чітко зазначено про необхідність усунення порушень законодавства шляхом розірвання договору про закупівлю, замовник не має права в односторонньому порядку розірвати договір про закупівлю, якщо інше не передбачено самим договором. Прийнявши рішення про розірвання договору про закупівлю без дотримання вимог закону, керуючись лише висновком, замовник ризикує порушити права інших осіб та понести відповідну майнову відповідальність. Як вбачається з матеріалів судової практики, порушення процедури закупівлі, які не мали впливу на результати тендеру, не є підставою для розірвання договору про закупівлю, оскільки такий спосіб усунення порушення не відповідає принципу пропорційності.
Поширеною практикою є зазначення у висновку Держаудитслужбою такого положення: «Здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору». Із зазначеного можна бачити, що Держаудитслужба не конкретизувала, яких саме заходів необхідно вжити, не визначила спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про нечіткість та невизначеність висновку.
Верховний Суд неодноразово, зокрема в постановах від 21 жовтня 2021 року у справі № 640/17797/20, від 30 листопада 2021 року у справі № 420/5590/19, від 4 травня 2023 року у справі № 160/5890/22, висловлював правову позицію, згідно з якою можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), якого слід вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень. Спонукання замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства. Зазначене є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акту індивідуальної дії.
При цьому, Держаудитслужба у висновках може вимагати вжити заходів щодо розірвання договору, який був укладений за результатами проведення закупівлі. У більшості випадків зазначена вимога є такою, що порушує основоположний принцип права – принцип пропорційності, який передбачає дотримання балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване відповідне рішення.
Усталеною є практика Верховного Суду, що вимога Держаудитслужби щодо розірвання договору або будь-яка інша вимога, яка має наслідком припинення зобов’язань за договором, є непропорційною тяжкості порушень, а усунення виявлених під час проведення моніторингу закупівлі недоліків у запропонований у висновку спосіб може призвести до порушення майнових прав та інтересів замовника та матиме негативні наслідки для його репутації, що є непропорційним у співвідношенні з виявленими недоліками. З цих підстав Суд приймав рішення, що висновок Держаудислужби як акт індивідуальної дії не відповідає критеріям, передбаченим частиною 2 статті 2 КАС України, зокрема критерію пропорційності, а отже, цей висновок є протиправним та підлягає скасуванню (аналогічна правова позиція наведена Верховним Судом у постанові від 21 січня 2021 року у справі № 120/1297/20-а).
Якщо під час судового розгляду буде встановлено порушення вимог законодавства України у процедурі закупівлі та за умови, що в матеріалах судової справи будуть відсутні докази того, що виявлені Держаудитслужбою порушення мали шкідливі наслідки й призвели до нецільового використання бюджетних коштів чи завдали збитків бюджету, суд, застосувавши принцип пропорційності, може прийняти рішення про скасування висновку Держаудитслужби.
Трапляються випадки, коли рішення Держаудитслужби неможливо виконати без порушення вимог законодавства України, зокрема правових підстав для виконання таких рішень немає. Тобто, з одного боку, існує висновок Держаудитслужби, який в обов’язковому порядку необхідно виконати, а з іншого боку, правові підстави для такого виконання відсутні та внаслідок виконання висновків замовником можуть бути порушені вимоги законодавства України. Так, законодавством України передбачені виключні підстави, за яких договір може бути визнано недійсним або нікчемним або договір може бути розірвано в односторонньому порядку, також такі підстави можуть бути зазначені в договорі.
Звертаємо увагу що Комунальне підприємство "1-а міська клінічна лікарня Полтавської міської ради" є відноситься до об’єктів критичної інфраструктури. Порушення роботи критичної інфраструктури може призвести до масштабних збоїв у роботі державних органів, економічних втрат, соціальних заворушень та гуманітарних криз.
Повірка засобів вимірювальної техніки (ЗВТ) у закладах охорони здоров'я (ЗОЗ) є обов'язковою, оскільки вона забезпечує точність вимірювань, що критично важливо для діагностики, лікування та моніторингу стану пацієнтів. Повірка підтверджує, що ЗВТ відповідають встановленим метрологічним вимогам і видають достовірні результати. Це критично важливо для правильної діагностики захворювань, визначення доз ліків, моніторингу стану пацієнтів та проведення інших медичних процедур. Використання неповірених ЗВТ може призвести до юридичних наслідків та штрафів. Неточні вимірювання можуть призвести до неправильної діагностики та лікування, що може негативно вплинути на здоров'я пацієнтів.
Повірка засобів вимірювальної техніки (ЗВТ) у закладах охорони здоров'я (ЗОЗ) здійснюється відповідно до Порядку проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації, та оформлення її результатів затвердженого Наказом МЕРТ України від 08.02.2016 № 193.
Розірвання договору на повірку засобів вимірювальної техніки (ЗВТ) в односторонньому порядку на підставі висновку Державної аудиторської служби України (ДАСУ) має кілька важливих правових та практичних наслідків:
1) Правові наслідки
Одностороннє розірвання договору можливе лише у випадках:
• Якщо це передбачено самим договором (наприклад, пункт про право замовника розірвати договір у разі виявлення порушень контролюючими органами);
• Якщо є підстави за Цивільним кодексом України (ст. 651, 652, 653);
• Якщо дії постачальника суперечать висновку ДАСУ, що свідчить про порушення законодавства
(наприклад, неконкурентна процедура, завищені ціни, відсутність необхідності повірки тощо)
2) Юридичні ризики для Замовника
Якщо одностороннє розірвання проведено з порушенням:
o Виконавець (організація, що здійснює повірку) може звернутися до суду з вимогою:
відшкодувати збитки (втрати, понесені витрати);
стягнути вартість уже виконаних робіт;
визнати розірвання договору неправомірним.
3) Фінансові наслідки
• Замовник зобов’язаний оплатити вже виконані послуги, якщо вони були надані до дати розірвання.
• За певних умов можлива перевірка використання бюджетних коштів — зобов’язання повернути кошти, сплачені з порушеннями.
• Може знадобитися повторна повірка ЗВТ з іншим підрядником — це додаткові витрати.
4) Ризики для діяльності Замовника
• Відсутність чинної повірки ЗВТ (ваги, термометри, тонометри, апарати та ін.) — порушення законодавства про метрологію, яке:
o може призвести до адміністративної відповідальності;
o є підставою для зупинки окремих видів діяльності під час перевірки Держпродспоживслужби, МОЗ, Держпраці.
Дата публікації звіту:
28.07.2025 17:41
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Усунуто
Дата публікації:
19.08.2025 16:55
Запити/Пояснення
Номер:
0150aa7d172c44ed8693f85c8af76d29
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
01.07.2025 10:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.07.2025 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 562 170,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-04-24-004019-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступних питань:
- Надати інформацію стосовно джерел фінансування закупівлі з підтвердними документами (рішення, розпорядження, листування тощо). У разі фінансування закупівлі за кошти державного/місцевого бюджетів зазначити КПКВ.
- Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на послуги, що є предметом даної закупівлі тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
6bdcd2318659497ea646a97b4423c390
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
04.07.2025 20:30
Опис:
У відповідь на Запит надати пояснення (інформацію, документи та матеріали) такого змісту:
«Комунальним підприємством "1-а міська клінічна лікарня Полтавської міської ради" отримано запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області від 01.07.2025 року № 78-3 щодо закупівлі «Повірка медичного обладнання, метрологія» код ДК 021:2015 – 71630000-3 Послуги з технічного огляду та випробовувань, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-04-24-004019-a.
У відповідь на запит щодо надання пояснення (інформації, документів), які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі UA-2025-04-24-004019-a надаємо такі документи:
1) Обгрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі, що додається (Додаток 1);
2) Скановані копії комерційних пропозицій, отриманих від суб’єктів господарювання, що додається (Додаток 2)».
2. Забезпечити оприлюднення в електронній системі закупівель пояснення (інформації, документів), які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, у відповідь на запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області від 01.07.2025 року № 78-3.
Номер:
342ea9f5e9f34e66b8924e637e820a9a
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
11.07.2025 10:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.07.2025 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 562 170,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-04-24-004019-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступного питання:
Відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що між замовником та ДП «ПОЛТАВАСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ» укладено договір від 20.06.2025 № БП-103/25, пунктом 1.3 якого визначено, що термін надання послуг до 31.12.2025. З огляду на вищевикладене, надайте пояснення на якому етапі знаходяться умови виконання договору на послуги повірки медичного обладнання, метрології від 20.06.2025 № БП-103/25.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
b3d75381f01b4acc9c6fcd5ba7b8e8d7
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
16.07.2025 17:05
Опис:
У відповідь на запит щодо надання пояснення (інформації, документів), які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі UA-2025-04-24-004019-a надаємо наступні пояснення:
«Повірка медичного обладнання здійснюється відповідно до графіку повірки ЗВТ. Метрологом (метрологічною службою) завчасно формується заявка з переліком необхідного обладнання для планової повірки надавачу послуг (Виконавцю) з проханням направити інженера для проведення повірки. За результатами наданих послуг Виконавець надає Замовнику свідоцтва про повірку ЗВТ, акти наданих послуг та рахунки.»
2. Забезпечити оприлюднення в електронній системі закупівель пояснення (інформації, документів), які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, у відповідь на запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області від 01.07.2025 року № 78-3.
Номер:
901f84f55a4e49eab98dbd62c01f6afd
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
14.07.2025 14:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.07.2025 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 562 170,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-04-24-004019-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступних питань:
1. Надати обґрунтування щодо надання повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» з посиланням на вимогу тендерної документації замовника, зокрема щодо надання учасником підтверджуючого документа про місце розташування (фактичної адреси) метрологічної лабораторії.
2. Замовником в пункті 7 розділу ІІІ тендерної документації вказано вимогу «У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/ співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю, учасник у складі тендерної пропозиції надає інформацію у довільній формі про повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю». Поряд з цим, в протоколі уповноваженої особи від 29.05.2025 б/н про розгляд тендерної пропозиції учасника ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» в пункті 4 зазначено, що «…з наданих документів тендерної пропозиції учасника ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» не вдалось встановити наявність залучення (планування залучення) сторонніх суб’єктів господарювання в якості субпідрядників/співвиконавців для надання послуг за предметом закупівлі в м. Полтава або Полтавській області». Поясніть вказане.
3. Яким чином замовником встановлено невідповідність обґрунтування аномально низької ціни поданої учасником ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ»? Поясніть вказане.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
f60309998a7049a482943aee59cf41d3
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
17.07.2025 19:28
Опис:
У відповідь на запит щодо надання пояснення (інформації, документів), які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі UA-2025-04-24-004019-a надаємо наступні пояснення:
Питання: «1. Надати обґрунтування щодо надання повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» з посиланням на вимогу тендерної документації замовника, зокрема щодо надання учасником підтверджуючого документа про місце розташування (фактичної адреси) метрологічної лабораторії.»
Відповідь: «У відповідь на Ваш Запит надаємо скан копію протоколу Уповноваженої особи від 07 травня 2025 року про надання 24 години на усунення невідповідностей».
Питання: «Замовником в пункті 7 розділу ІІІ тендерної документації вказано вимогу «У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/ співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю, учасник у складі тендерної пропозиції надає інформацію у довільній формі про повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю». Поряд з цим, в протоколі уповноваженої особи від 29.05.2025 б/н про розгляд тендерної пропозиції учасника ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» в пункті 4 зазначено, що «…з наданих документів тендерної пропозиції учасника ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» не вдалось встановити наявність залучення (планування залучення) сторонніх суб’єктів господарювання в якості субпідрядників/співвиконавців для надання послуг за предметом закупівлі в м. Полтава або Полтавській області». Поясніть вказане.»
Відповідь: « Відповідно до пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі».
Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 18 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначається вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника / співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю — у разі закупівлі робіт або послуг.
У чинній редакції Особливостей визначено, що у разі, коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників / співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини 3 статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання щодо відсутності підстав, визначених цим пунктом.
При розробленні тендерної документації на закупівлю послуг замовником враховано норми законодавства щодо залучення / незалучення субпідрядників / співвиконавців в цілому.
При закупівлі послуг з метрології, учасник може залучати інших суб'єктів господарювання (субпідрядників/співвиконавців) для виконання певних частин робіт або послуг. Це можливо, якщо предмет закупівлі - роботи або послуги, і якщо обсяг залучення становить не менше 20% вартості договору про закупівлю.
Учасник повинен надати інформацію про субпідрядників/співвиконавців у тендерній пропозиції, якщо вони залучаються у визначеному обсязі.
Замовник повинен перевірити таких субпідрядників/співвиконавців на відсутність підстав для відмови у закупівлі.
Якщо Учасник не планує залучати субпідрядників/співвиконавців, то в такому випадку надається довідка в довільній формі на фірмовому бланку (за наявності) про не залучення субпідрядників/співвиконавців. ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» у складі своєї тендерної пропозиції не надав жодних документів про залучення або не залучення субпідрядників/співвиконавців.
Питання: «Яким чином замовником встановлено невідповідність обґрунтування аномально низької ціни поданої учасником ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ»? Поясніть вказане»
Відповідь: «Аномально низька ціна в закупівлях - це ціна тендерної пропозиції, яка значно нижча за середню ціну інших пропозицій на аукціоні, зазвичай на 40% або більше. АНЦ введена для запобігання демпінгу, який може призвести до закупівель неякісних товарів, робіт або послуг, або до зменшення обсягу закупівлі.
Учасник, що подав АНЦ, повинен надати обґрунтування такої ціни протягом одного робочого дня.
Обґрунтування може містити:
- Досягнення економії завдяки унікальним технологіям виробництва або наданню послуг.
- Сприятливі умови, наприклад, спеціальні пропозиції або знижки.
- Отримання державної допомоги.
Якщо обґрунтування не надано або визнано недостатнім, замовник може відхилити тендерну пропозицію.
Неналежне обґрунтування аномально низької ціни у тендері означає, що учасник не надав достатньо переконливих пояснень щодо того, чому його цінова пропозиція настільки низька порівняно з іншими учасниками.
Низька ціна може свідчити про неможливість надання якісних послуг або товарів, або про те, що учасник не врахував всіх витрат, що може призвести до невиконання зобов'язань.
Учасником ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» додано до тендерної пропозицій файл «Обгрунтування ціни pdf», який не містить обгрунтування аномально низької ціни відповідно до вимог частини 14 статті 29 Закону, а саме:
1) досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
2) сприятливі умови, за яких учасник може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальна цінова пропозиція (знижка) учасника;
3) отримання учасником державної допомоги згідно із законодавством.
Учасник ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» посилається на наявність на території Полтавської області, (місто розташування замовника м. Полтава) приміщень та працівників, власний досвід, та внутрішню політику по формуванню прибутку Учасника. Обгрунтування Учасника ТОВ «РІВНЕСТАНДАРТ» не містить підстав, які визначені частиною 14 статті 29 Закону.
2. Забезпечити оприлюднення в електронній системі закупівель пояснення (інформації, документів), які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, у відповідь на запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області від 01.07.2025 року № 78-3.
Номер:
14c16c9e2c0645c1a44b3776aebb87a2
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
15.07.2025 17:01
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.07.2025 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 562 170,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-04-24-004019-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступного питання:
Замовником у пункті 1.2 таблиці 1 Додатку 3 до тендерної документації надано вимогу, що учасник у складі тендерної пропозиції має надати оригінали чи засвідчені підписом уповноваженої особи учасника копії аналогічних договорів з усіма додатками до них, а також документи, які підтверджують їх виконання, за всіма договорами, зазначеними учасником у довідці. У разі зазначення у довідці більше одного аналогічного договору документальне підтвердження інформації надається щодо кожного такого договору та повинні відповідати визначеним вище вимогам. Так, у складі тендерної пропозиції учасника ДП "ПОЛТАВАСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ" надано аналогічні договори з додатками до них, але не надані документи, які підтверджують їх виконання. Яким чином замовником перевірено тендерну пропозицію учасника ДП "ПОЛТАВАСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ" на відповідність вказаної вимоги тендерної документації?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
7473313fb5fd456a8f865389490962f9
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
17.07.2025 19:56
Опис:
У відповідь на запит щодо надання пояснення (інформації, документів), які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі UA-2025-04-24-004019-a надаємо наступні пояснення:
Питання: «1. Замовником у пункті 1.2 таблиці 1 Додатку 3 до тендерної документації надано вимогу, що учасник у складі тендерної пропозиції має надати оригінали чи засвідчені підписом уповноваженої особи учасника копії аналогічних договорів з усіма додатками до них, а також документи, які підтверджують їх виконання, за всіма договорами, зазначеними учасником у довідці. У разі зазначення у довідці більше одного аналогічного договору документальне підтвердження інформації надається щодо кожного такого договору та повинні відповідати визначеним вище вимогам. Так, у складі тендерної пропозиції учасника ДП "ПОЛТАВАСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ" надано аналогічні договори з додатками до них, але не надані документи, які підтверджують їх виконання. Яким чином замовником перевірено тендерну пропозицію учасника ДП "ПОЛТАВАСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ" на відповідність вказаної вимоги тендерної документації.»
Відповідь: «В Законі “Про публічні закупівлі” відсутнє визначення терміну “аналогічний договір”. Тож якщо Замовник у своїй тендерній документації вимагає надати аналогічний договір. Фактично, аналогічний договір – це договір, що співпадає з предметом закупівлі по четвертому знаку (згідно коду класифікатору ДК 021:2015). Статтею 16 Закону не передбачено конкретного переліку документів, які підтверджують відповідність учасника такому кваліфікаційному критерію, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Отже, замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону.
Учасник ДП "ПОЛТАВАСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ" надав заповнену довідку за формою визначеною Додатком 3 до тендерної документації, скановані копії договорів та листи-відгуки».
2. Забезпечити оприлюднення в електронній системі закупівель пояснення (інформації, документів), які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, у відповідь на запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області від 01.07.2025 року № 78-3.