-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Щебенево-піщана суміш С7 з найбільшим номінальним розміром зерен 40 мм (Код ДК 021:2015 14210000-6 Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі)
Закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, із змінами.
Завершена
1 350 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 750.00 UAH
Номер:
c80f06e397f5492093be525864a05583
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-14-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.05.2025 00:00
Період моніторингу:
14.05.2025 10:26 - 05.06.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
14.05.2025 № 62-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель /закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, та на виконання доручення Державної аудиторської служби України від 07 травня 2025 р. № 003100-18/5618-2025,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
«Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2025-04-23-009571-a, 23.04.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення частини другої статті 22, статті 29 Закону, пунктів 28, 36, 41-43 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПП «Дорстрой» та визначення переможця процедури закупівлі встановлено порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, частин першої, десятої, тринадцятої статті 29 Закону, пунктів 36, 41 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; надання роз’яснень щодо тендерної документації; дотримання вимог законодавства у сфері закупівель під час укладення договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує вжити невідкладні заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (у редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості); надання роз’яснень щодо тендерної документації; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; дотримання вимог законодавства у сфері закупівель під час укладення договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Христинівського виробничого управління житлово-комунального господарства (далі – Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 23.04.2025 №2304/2025); реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію Приватного підприємства «Дорстрой» (далі – ПП «Дорстрой»); протокольне рішення уповноваженої особи від 01.05.2025 № 0105/2025 про визначення ПП «Дорстрой» переможцем відкритих торгів з особливостями; повідомлення про намір укласти договір; документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, надані ПП «Дорстрой» у спосіб, визначений тендерною документацією; договір від 07.05.2025 № 07/05-2025; звіт про результати проведення процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Встановлено, що згідно з додатком 2 до тендерної документації якість та безпечність товару повинна відповідати вимогам відповідних діючих нормативних документів (ДСТУ, ГОСТ, ТУ), що підтверджується відповідними документами у складі тендерної пропозиції учасника: чинний сертифікат відповідності на щебенево-піщану суміш С7, який підтверджує відповідність продукції вимогам ДСТУ 9177-2:2022 (пп.7.2 табл 7.1 (ч.1,2,3), 7.3, 7.4)) Насипна щільність за ДСТУ Б В.2.7-71-98 (п.4.17), який видано виробнику продукції органом з сертифікації продукції. У тендерній пропозиції надано сертифікат (файл"12.ТЯХ.rar"), у якому вказана відповідність продукції вимогам ДСТУ 9177-2:2022 (пп.7.2 табл 7.1 (ч.1,2,4). Також, згідно з сертифікатом відповідності на щебенево-піщану суміш С7, виданим ТОВ «Грабовецький гранкар’єр», насипна щільність продукції цього підприємства відповідає вимогам ДСТУ Б В.2.7-71-98, а у договорі купівлі-продажу № 54 від 22.04.2025 р. ТОВ «Грабовецький гранкар’єр» посилається на вимогу ДСТУ Б В.2.7-75-98.
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівлі, від 15.05.2025 Замовник в електронній системі закупівель 19.05.2025 надав пояснення, а саме: «…Відповідно до вимог ДСТУ 9177-2:2022 дана суміш виготовляється без використання в'яжучих та використовується виключно для влаштування основи та/або додаткових шарів основи дорожнього одягу. Відповідно до вимог ДСТУ 9177-2:2022 даний вид суміші не потребує випробування на морозостійкість (табл. 7.1. ч.3). Відповідно до Закону України про публічні закупівлі, інформація та документи, які не передбачені для учасника чинним законодавством не подаються ним у складі тендерної пропозиції та не можуть бути підставою для відхилення пропозиції учасника. Таким чином, відсутність пункту щодо ч.3 табл. 7.1. в наданому сертифікаті відповідності не є підставою для відхилення пропозиції учасника..…Вимог щодо підтвердження вказаного показника в договорі поставки тендерна документація не містить, так як до даного договору можуть вноситися зміни на будь якому етапі його виконання, в тому числі щодо технічних характеристик товару…».
Оскільки Замовник в додатку 2 до тендерної документації визначив, що чинний сертифікат відповідності на щебенево-піщану суміш С7 повинен підтверджувати відповідність продукції вимогам ДСТУ 9177-2:2022 (пп.7.2 табл 7.1 (ч.1,2,3), 7.3, 7.4)) Насипна щільність за ДСТУ Б В.2.7-71-98 (п.4.17) та у примітках зазначив, якщо товар, запропонований учасником, не відповідає технічним та якісним вимогам Замовника або Учасник не в змозі виконати умови постачання товару, висунуті Замовником, тендерна пропозиція такого Учасника відхиляється, то пояснення не спростовують факту невідповідності товару вимогам додатку 2 до тендерної документації.
Отже, аналізом питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі встановлено, що на порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей тендерну пропозицію ПП «Дорстрой» не відхилено як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що вона складена не у відповідності до вимог Закону та Особливостей.
Згідно з пунктом 19 додатку 3 до тендерної документації встановлена така вимога: «З метою перевірки можливості учасника забезпечити поставку товару у визначеній цією документацією кількості, учасник має запросити представників замовника відвідати місце зберігання та/або місце виробництва товару, який пропонується до постачання. За результатами огляду складається акт, який підписується уповноваженими представниками учасника та замовника і подається учасником у складі його тендерної пропозиції».
На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу закупівлі, від 15.05.2025 Замовник в електронній системі закупівель 19.05.2025 надав пояснення, а саме: «…Вимога щодо відвідання місця зберігання та/або місця виробництва товару, який пропонується до постачання включена до тендерної документації з метою підтвердження фактичної можливості учасника забезпечити постання товару, який він пропонує, що не заборонено чинним законодавством у сфері публічних закупівель …».
Згідно з нормами Закону проведення процедур закупівель відбувається через електронну систему закупівель, яка забезпечує проведення закупівель, створення, розміщення, оприлюднення, обмін інформацією і документами в електронному вигляді, до складу якої входять вебпортал Уповноваженого органу, авторизовані електронні майданчики, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією та документами, тобто Закон не передбачає можливості взаємодії між замовником та учасником відкритих торгів шляхом, зокрема, виїзду замовника для огляду місця зберігання та виробництва товару.
Порядок розгляду та оцінки тендерних пропозицій визначено у статті 29 Закону, у пунктах 41-43 Особливостей, та, якщо була подана одна тендерна пропозиція, у пункті 36 Особливостей. У частині третій статті 29 Закону визначено критерії оцінки, на основі яких здійснюється оцінка тендерних пропозицій електронною системою закупівель. Ці критерії зазначаються замовником у тендерній документації. У статті 29 Закону та у пункті 36 Особливостей не передбачена умова щодо можливості виїзду замовника до учасника для можливої оцінки поза межами електронної системи закупівель товару, який придбавається. Умова щодо виїзду Замовника на обстеження товару не є складовою оцінки та розгляду пропозиції учасника в розумінні Закону та Особливостей. Згідно з частиною тринадцятою статті 29 Закону замовник та учасники не можуть ініціювати будь-які переговори з питань внесення змін до змісту або ціни поданої тендерної пропозиції.
Водночас, у додатку 2 до тендерної документації зазначено, що учасник надає гарантійний лист від учасника, який адресовано замовнику закупівлі з інформацією про погодження та про гарантування здійснення безперебійної поставки товару у кількості, належній якості та у строки, визначені тендерною документацією (вказати номер закупівлі). ПП «Дорстрой» у тендерній пропозиції надав такий гарантійний лист від 30.04.2025 № 30042025/152.
Отже, на порушення частини другої статті 22, статті 29 Закону, пунктів 28, 36, 41-43 Особливостей тендерна документація складена не у відповідності до вимог Закону та Особливостей
На виконання вимоги пункту 19 додатку 3 до тендерної документації ПП «Дорстрой» у тендерній пропозиції надав лист-запрошення від 28.04.2025 з відміткою про його отримання 28.04.2025 головним інженером Замовника Годзюком В.А. та акт огляду від 28.04.2025, у якому зазначено, що сторонами проведено огляд товару за закупівлею. Згідно з інформацією в електронній системі закупівель тендерна пропозиція подана 30.04.2025.
Отже, на порушення частин першої, десятої, тринадцятої статті 29 Закону, пунктів 36, 41 Особливостей оцінка та розгляд тендерної пропозиції ПП «Дорстрой» у цій частині проведена поза межами електронної системи закупівель та до подання учасником тендерної пропозиції.
Період усунення порушень:
03.06.2025 16:08 - 18.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
03.06.2025 16:08
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Христинівським виробничим управлінням житлово-комунального господарства розглянути усі зауваження та рекомендації щодо усунення порушень в установленому законодавством порядку у сфері публічних закупівель, виявлених Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області у межах проведення моніторингу по закупівлі: Щебенево-піщана суміш С7 з найбільшим номінальним розміром зерен 40 мм (Код ДК 021:2015 14210000-6 Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі), ідентифікатор закупівлі UA-2025-04-23-009571-a.
На виконання висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-04-23-009571-a від 03.06.2025, замовником здійснено заходи щодо недопущення встановлених порушень в подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, а саме: проведено роз’яснювальну роботу з уповноваженою особою, надано зауваження стосовно дотримання уповноваженою особою законодавства в сфері закупівель під час виконання своїх функцій, а також попереджено про можливість отримання догани у разі повторного здійснення аналогічних порушень. Уповноважена особа буде направлена на навчання з питань публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
09.06.2025 09:02
Запити/Пояснення
Номер:
2d29f9fa555b45449a1952de4f32676c
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
15.05.2025 14:57
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015:14210000-6: Гравій, пісок, щебінь і наповнювачі» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-04-23-009571-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
1) Чи виявлена невідповідність у наданому сертифікаті відповідності на щебенево-піщану суміш С7 вимогам тендерної документації? Згідно з додатком 2 до тендерної документації якість та безпечність товару повинна відповідати вимогам відповідних діючих нормативних документів (ДСТУ, ГОСТ, ТУ), що підтверджується відповідними документами у складі тендерної пропозиції учасника: чинний сертифікат відповідності на щебенево-піщану суміш С7, який підтверджує відповідність продукції вимогам ДСТУ 9177-2:2022 (пп.7.2 табл 7.1 (ч.1,2,3), 7.3, 7.4)) Насипна щільність за ДСТУ Б В.2.7-71-98 (п.4.17), який видано виробнику продукції органом з сертифікації продукції. У тендерній пропозиції надано сертифікат (файл"12.ТЯХ.rar"), у якому вказана відповідність продукції вимогам ДСТУ 9177-2:2022 (пп.7.2 табл 7.1 (ч.1,2,4).;
2) Чи виявлена невідповідність сертифікату відповідності на щебенево-піщану суміш С7 договору купівлі-продажу № 54 від 22.04.2025 р. Так, згідно з сертифікатом відповідності на щебенево-піщану суміш С7, виданим ТОВ «Грабовецький гранкар’єр», насипна щільність продукції цього підприємства відповідає вимогам ДСТУ Б В.2.7-71-98, а у договорі купівлі-продажу № 54 від 22.04.2025 р. ТОВ «Грабовецький гранкар’єр» посилається на вимогу ДСТУ Б В.2.7-75-98;
3) Чому у тендерній документації, з метою перевірки можливості учасника забезпечити поставку товару у визначеній кількості, виставлена вимога до учасника запросити представників замовника відвідати місце зберігання та/або місце виробництва товару, який пропонується до постачання, та за результатами огляду скласти, підписати акт уповноваженими представниками учасника та замовника та подати такий акт учасником у складі його тендерної пропозиції та як результати огляду місця зберігання товару вплинули на розгляд тендерної пропозиції? Адже, згідно пп 1.1 розділу 5. «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації, єдиним критерієм оцінки є ціна (з урахуванням ПДВ). Питома вага критерію – 100%;
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
5f77da8907ef4ef6a11b311171882c10
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
19.05.2025 13:57
Опис:
Предметом даної закупівлі є щебенево-піщана суміш С7. Відповідно до вимог ДСТУ 9177-2:2022 дана суміш виготовляється без використання в'яжучих та використовується виключно для влаштування основи та/або додаткових шарів основи дорожнього одягу. Відповідно до вимог ДСТУ 9177-2:2022 даний вид суміші не потребує випробування на морозостійкість (табл. 7.1. ч.3). Відповідно до Закону України про публічні закупівлі, інформація та документи, які не передбачені для учасника чинним законодавством не подаються ним у складі тендерної пропозиції та не можуть бути підставою для відхилення пропозиції учасника. Таким чином, відсутність пункту щодо ч.3 табл. 7.1. в наданому сертифікаті відповідності не є підставою для відхилення пропозиції учасника.
Відповідно до вимоги тендерної документації учасник у складі пропозиції має надати чинний сертифікат відповідності на щебенево-піщану суміш С7, який підтверджує відповідність продукції вимогам Насипна щільність за ДСТУ Б В.2.7-71-98 (п.4.17). Учасником у складі пропозиції надано відповідний сертифікат чим виконано вимоги тендерної документації. Вимог щодо підтвердження вказаного показника в договорі поставки тендерна документація не містить, так як до даного договору можуть вноситися зміни на будь якому етапі його виконання, в тому числі щодо технічних характеристик товару. Також у складі пропозиції надано гарантійний лист учасника, яким він гарантує постачання товару належної якості, яка вимагається тендерною документацією.
Вимога щодо відвідання місця зберігання та/або місця виробництва товару, який пропонується до постачання включена до тендерної документації з метою підтвердження фактичної можливості учасника забезпечити постання товару, який він пропонує, що не заборонено чинним законодавством у сфері публічних закупівель.