• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт приміщення для встановлення томографа в будівлі КП “Кролевецька лікарня” Кролевецької міської ради, за адресою: Сумська область, Конотопський район, місто Кролевець, бульвар Шевченка, 57 (код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)

Завершена

1 374 125.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 870.63 UAH
Номер: 62532e5fc8b24167a3cf3df76770d80c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-06-02-000045
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02.06.2025 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 02.06.2025 14:37 - 24.06.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 02.06.2025 № 66-З Суми Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Ігор КОРОТКИЙ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 02.06.2025 №66-З Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 3 UA-2025-04-23-007727-a 23.04.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Катерина СЕМЕНОВА
Адреса: Ukraine, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 54) 222-46-18, v.b.kaliuzhna@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог пункту 43, абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 12 червня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 17.04.2025 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Кролевецька лікарня» Кролевецької міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 23.04.2025 (протокол № 66), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 08.05.2025, тендерну пропозицію приватного виробничо-комерційного підприємства «Авангард-Н» (далі – ПВКП «Авангард-Н»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 13.05.2025 № 77, повідомлення про намір укласти договір від 13.05.2025, договір про закупівлю від 20.05.2025 № 294/25 (далі – Договір), додаткову угоду від 06.06.2025 №1, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 06.06.2025. 1. За результатами моніторингу процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та документах, що подані учасником ПВКП «Авангард-Н» у тендерній пропозиції, подання яких передбачалося тендерною документацією. Так, відповідно до вимог пункту 2 Розділу «Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям» Додатку 5 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» (далі – Додаток 5) до тендерної документації учасник для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» повинен надати, зокрема, довідку, що містить інформацію про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які будуть безпосередньо залучені для виконання робіт, в якій обов’язково зазначити працівника, який має кваліфікаційний сертифікат інженера кошторисника, а також для працівників залучених по цивільно-правовим договорам (або іншим договорам) – відповідні документи. На виконання зазначених вимог у складі тендерної пропозиції учасника ПВКП «Авангард-Н» міститься: - довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 01.05.2025 № 61/ТД (файл «4Довідка про наявність працівників.pdf»), в якій зазначено про наявність інженера-кошторисника (проектувальника) Ткаченка Микити Євгеновича, залученого за Договором від 02.01.2025 б/н на послуги по виготовленню кошторисної документації; - копія кваліфікаційного сертифікату відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури інженера-проектувальника Ткаченка Микити Євгеновича (файл «4Сертифікат інженер-кошторисник.pdf», далі – кваліфікаційний сертифікат); - договір від 02.01.2025 б/н на послуги по виготовленню кошторисної документації, укладений з ФОП Ткаченко Микитою Євгеновичем (файл «5Накази на працівників.pdf»). При цьому, копія кваліфікаційного сертифікату є не копією з оригіналу, а копією з копії, завіреної іншим підприємством – ТОВ «АРТЕМОН». Крім того, відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ФОП Ткаченко М. Є. припинив підприємницьку діяльність 31.01.2025, таким чином, договір з ним станом на дату подання пропозиції (07.05.2025) є нечинним. З огляду на викладене, у межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) 03.06.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень. На зазначений запит Управління Замовник 06.06.2025 надав пояснення в якому підтвердив виявлені невідповідності. Таким чином, учасником ПВКП «Авангард-Н» не підтверджено наявності працівника, який має кваліфікаційний сертифікат інженера кошторисника, що не відповідає вимогам пункту 2 Розділу «Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям» Додатку 5 до тендерної документації Замовника. Однак, Замовник не виявив невідповідності в інформації та/або документах учасника процедури закупівлі ПВКП «Авангард-Н», чим порушив вимоги пункту 43 Особливостей. 2. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник у пункті 1.6 Розділу 1 «Технічні та інші вимоги» Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» (далі – Додаток 3) до тендерної документації установив вимогу, що розрахунок ціни тендерної пропозиції (Договірна ціна) виконується учасником закупівлі у повній відповідності технічним вимогам Замовника та кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 року, з урахуванням змін та доповнень (далі – Настанова). У складі тендерної пропозиції учасника ПВКП «Авангард-Н» міститься Пояснювальна записка (файл «2_ДЦ_ДЦ_2.pdf» в архіві «Договірна ціна з додатками.7z»), надання якої не передбачалось тендерною документацією Замовника. Однак, аналізом зазначеного документу установлено, що при розрахунку договірної ціни учасником використано показник середньомісячної норми тривалості робочого часу в режимі повної зайнятості – 169,58 людино-години. Разом з тим, з 19.04.2025 середньомісячна норма тривалості робочого часу при 40-годинному робочому тижні становить 171,75 людино-години у зв’язку із продовженням воєнного стану в Україні, згідно з Указом Президента України від 15 квітня 2025 року № 235/2025 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 16 квітня 2025 року № 4356-IX. Отже, учасником при розрахунку ціни пропозиції (договірної ціни) застосовано недіючий станом на дату подання пропозиції (07.05.2025) показник середньомісячної норми тривалості робочого часу. Слід зазначити, що тендерна документація Замовника (пункт 1.6 Розділу 1 «Технічні та інші вимоги» Додатку 3 до тендерної документації) містить чітку вимогу, що розрахунок ціни тендерної пропозиції (Договірна ціна) виконується учасником закупівлі у повній відповідності технічним вимогам Замовника та Настанови. Відповідно до пункту 5.3 розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови заробітна плата в складі прямих витрат розраховується учасником процедури закупівлі (підрядником) на підставі нормативних трудовитрат на певний обсяг робіт і вартості людино-години середнього нормативного розряду цих робіт для ланки робітників будівельників і монтажників та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів. Вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу і розраховується за відповідною формулою. Таким чином, застосування учасником у розрахунках договірної ціни показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, який не відповідає діючому законодавству, порушує вимоги пункту 5.3 Настанови, а отже, не відповідає вимогам пункту 1.6 Розділу 1 «Технічні та інші вимоги» Додатку 3 до тендерної документації. Окрім цього, відповідно до пункту 2 Розділу «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідно до пункту 6 цього розділу тендерної документації та Додатку №3 до тендерної документації» Додатку 5 до тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції договірної ціни та обов’язкових додатків (локальний кошторис, відомість ресурсів до локальних кошторисів, загальновиробничі витрати). У складі тендерної пропозиції учасника ПВКП «Авангард-Н», якого визначено переможцем торгів, міститься Договірна ціна, складена в поточних цінах станом на 01.05.2025 (файл «2_ДЦ_ДЦ_3.pdf» в архіві «Договірна ціна з додатками.7z»). При цьому, учасником ПВКП «Авангард-Н» у твердій договірній ціні враховані кошти на покриття ризиків у розмірі 2,5%, що не відповідає вимогам пункту 5.31 Настанови, яким передбачено, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) можуть враховуватися кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, зокрема, виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни – в розмірі до 1,5%; б) за динамічної договірної ціни – не враховуються. Отже, учасником ПВКП «Авангард-Н» при складанні договірної ціни не дотримано вимог пункту 5.31 Настанови, що не відповідає вимогам пункту 1.6 Розділу 1 «Технічні та інші вимоги» Додатку 3 до тендерної документації Замовника. Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/ або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. При цьому, надання на підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі договірної ціни, складеної з порушенням вимог Настанови, не є невідповідністю, яка може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. Таким чином, Замовник на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію ПВКП «Авангард-Н» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір від 20.05.2025 № 294/25, що в свою чергу створює ризик неефективного використання бюджетних коштів. З огляду на викладене, у межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління 03.06.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень. На зазначений запит Управління Замовник 06.06.2025 надав пояснення в якому не спростував виявлені порушення. При цьому, під час здійснення моніторингу Замовник 06.06.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель додаткову угоду від 06.06.2025 №1 до Договору, якою зменшено суму Договору на 17 402,11 грн за рахунок зменшення суми коштів на покриття ризиків та зміни середньомісячної норми тривалості робочого часу.
Період усунення порушень: 12.06.2025 15:17 - 27.06.2025 00:00
Дата публікації висновку: 12.06.2025 15:17

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Щодо виконання Висновку моніторингу за закупівлею UA-2025-04-23-007727-a На виконання Висновку моніторингу UA-M-2025-06-02-000045 від 12.06.2025 р. та відповідно до положень статті 8 Закону України «Про публічні закуплі» КП "КРОЛЕВЕЦЬКА ЛІКАРНЯ" КРОЛЕВЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ повідомляє: Керівником Замовника було проведено відповідну роз’яснювальну роботу з уповноваженою особою щодо недопущення у подальшому встановлених порушень у сфері публічних закупівель. Було наголошено на необхідності суворого та неухильного дотримання норм Закону України «Про публічні закупівлі» та вимог Постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 зі змінами (Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закуплі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування). З метою підвищення рівня кваліфікації та недопущення порушень законодавства у сфері закупівель у подальшому, уповноважена особа візьме участь у навчальних заходах, присвячених актуальним змінам у законодавстві про публічні закупівлі (навчання з питань публічних закупівель) Додатково повідомляємо, що за допущені порушення, відповідно до чинного законодавства, до уповноваженої особи було застосовано дисциплінарне стягнення у вигляді попередження.
Дата публікації звіту: 18.06.2025 16:45

Запити/Пояснення