-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт приміщення для встановлення томографа в будівлі КП “Кролевецька лікарня” Кролевецької міської ради, за адресою: Сумська область, Конотопський район, місто Кролевець, бульвар Шевченка, 57 (код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
1 374 125.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 870.63 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 870.63 UAH
Номер:
62532e5fc8b24167a3cf3df76770d80c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-06-02-000045
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.06.2025 00:00
Період моніторингу:
02.06.2025 14:37 - 24.06.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
02.06.2025 № 66-З
Суми
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Ігор КОРОТКИЙ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 02.06.2025 №66-З
Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 3 UA-2025-04-23-007727-a 23.04.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Катерина СЕМЕНОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог пункту 43, абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 17.04.2025 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Кролевецька лікарня» Кролевецької міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 23.04.2025 (протокол № 66), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 08.05.2025, тендерну пропозицію приватного виробничо-комерційного підприємства «Авангард-Н» (далі – ПВКП «Авангард-Н»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 13.05.2025 № 77, повідомлення про намір укласти договір від 13.05.2025, договір про закупівлю від 20.05.2025 № 294/25 (далі – Договір), додаткову угоду від 06.06.2025 №1, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 06.06.2025.
1. За результатами моніторингу процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та документах, що подані учасником ПВКП «Авангард-Н» у тендерній пропозиції, подання яких передбачалося тендерною документацією.
Так, відповідно до вимог пункту 2 Розділу «Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям» Додатку 5 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» (далі – Додаток 5) до тендерної документації учасник для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» повинен надати, зокрема, довідку, що містить інформацію про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які будуть безпосередньо залучені для виконання робіт, в якій обов’язково зазначити працівника, який має кваліфікаційний сертифікат інженера кошторисника, а також для працівників залучених по цивільно-правовим договорам (або іншим договорам) – відповідні документи.
На виконання зазначених вимог у складі тендерної пропозиції учасника ПВКП «Авангард-Н» міститься:
- довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 01.05.2025 № 61/ТД (файл «4Довідка про наявність працівників.pdf»), в якій зазначено про наявність інженера-кошторисника (проектувальника) Ткаченка Микити Євгеновича, залученого за Договором від 02.01.2025 б/н на послуги по виготовленню кошторисної документації;
- копія кваліфікаційного сертифікату відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури інженера-проектувальника Ткаченка Микити Євгеновича (файл «4Сертифікат інженер-кошторисник.pdf», далі – кваліфікаційний сертифікат);
- договір від 02.01.2025 б/н на послуги по виготовленню кошторисної документації, укладений з ФОП Ткаченко Микитою Євгеновичем (файл «5Накази на працівників.pdf»).
При цьому, копія кваліфікаційного сертифікату є не копією з оригіналу, а копією з копії, завіреної іншим підприємством – ТОВ «АРТЕМОН».
Крім того, відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ФОП Ткаченко М. Є. припинив підприємницьку діяльність 31.01.2025, таким чином, договір з ним станом на дату подання пропозиції (07.05.2025) є нечинним.
З огляду на викладене, у межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області (далі – Управління) 03.06.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень.
На зазначений запит Управління Замовник 06.06.2025 надав пояснення в якому підтвердив виявлені невідповідності.
Таким чином, учасником ПВКП «Авангард-Н» не підтверджено наявності працівника, який має кваліфікаційний сертифікат інженера кошторисника, що не відповідає вимогам пункту 2 Розділу «Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям» Додатку 5 до тендерної документації Замовника.
Однак, Замовник не виявив невідповідності в інформації та/або документах учасника процедури закупівлі ПВКП «Авангард-Н», чим порушив вимоги пункту 43 Особливостей.
2. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник у пункті 1.6 Розділу 1 «Технічні та інші вимоги» Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» (далі – Додаток 3) до тендерної документації установив вимогу, що розрахунок ціни тендерної пропозиції (Договірна ціна) виконується учасником закупівлі у повній відповідності технічним вимогам Замовника та кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України № 281 від 01.11.2021 року, з урахуванням змін та доповнень (далі – Настанова).
У складі тендерної пропозиції учасника ПВКП «Авангард-Н» міститься Пояснювальна записка (файл «2_ДЦ_ДЦ_2.pdf» в архіві «Договірна ціна з додатками.7z»), надання якої не передбачалось тендерною документацією Замовника.
Однак, аналізом зазначеного документу установлено, що при розрахунку договірної ціни учасником використано показник середньомісячної норми тривалості робочого часу в режимі повної зайнятості – 169,58 людино-години.
Разом з тим, з 19.04.2025 середньомісячна норма тривалості робочого часу при 40-годинному робочому тижні становить 171,75 людино-години у зв’язку із продовженням воєнного стану в Україні, згідно з Указом Президента України від 15 квітня 2025 року № 235/2025 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 16 квітня 2025 року № 4356-IX.
Отже, учасником при розрахунку ціни пропозиції (договірної ціни) застосовано недіючий станом на дату подання пропозиції (07.05.2025) показник середньомісячної норми тривалості робочого часу.
Слід зазначити, що тендерна документація Замовника (пункт 1.6 Розділу 1 «Технічні та інші вимоги» Додатку 3 до тендерної документації) містить чітку вимогу, що розрахунок ціни тендерної пропозиції (Договірна ціна) виконується учасником закупівлі у повній відповідності технічним вимогам Замовника та Настанови.
Відповідно до пункту 5.3 розділу V «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» Настанови заробітна плата в складі прямих витрат розраховується учасником процедури закупівлі (підрядником) на підставі нормативних трудовитрат на певний обсяг робіт і вартості людино-години середнього нормативного розряду цих робіт для ланки робітників будівельників і монтажників та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів.
Вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу і розраховується за відповідною формулою.
Таким чином, застосування учасником у розрахунках договірної ціни показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, який не відповідає діючому законодавству, порушує вимоги пункту 5.3 Настанови, а отже, не відповідає вимогам пункту 1.6 Розділу 1 «Технічні та інші вимоги» Додатку 3 до тендерної документації.
Окрім цього, відповідно до пункту 2 Розділу «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі відповідно до пункту 6 цього розділу тендерної документації та Додатку №3 до тендерної документації» Додатку 5 до тендерної документації Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції договірної ціни та обов’язкових додатків (локальний кошторис, відомість ресурсів до локальних кошторисів, загальновиробничі витрати).
У складі тендерної пропозиції учасника ПВКП «Авангард-Н», якого визначено переможцем торгів, міститься Договірна ціна, складена в поточних цінах станом на 01.05.2025 (файл «2_ДЦ_ДЦ_3.pdf» в архіві «Договірна ціна з додатками.7z»).
При цьому, учасником ПВКП «Авангард-Н» у твердій договірній ціні враховані кошти на покриття ризиків у розмірі 2,5%, що не відповідає вимогам пункту 5.31 Настанови, яким передбачено, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) можуть враховуватися кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, зокрема, виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни – в розмірі до 1,5%; б) за динамічної договірної ціни – не враховуються.
Отже, учасником ПВКП «Авангард-Н» при складанні договірної ціни не дотримано вимог пункту 5.31 Настанови, що не відповідає вимогам пункту 1.6 Розділу 1 «Технічні та інші вимоги» Додатку 3 до тендерної документації Замовника.
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/ або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
При цьому, надання на підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі договірної ціни, складеної з порушенням вимог Настанови, не є невідповідністю, яка може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Таким чином, Замовник на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію ПВКП «Авангард-Н» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір від 20.05.2025 № 294/25, що в свою чергу створює ризик неефективного використання бюджетних коштів.
З огляду на викладене, у межах проведення моніторингу процедури закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Управління 03.06.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень.
На зазначений запит Управління Замовник 06.06.2025 надав пояснення в якому не спростував виявлені порушення.
При цьому, під час здійснення моніторингу Замовник 06.06.2025 оприлюднив в електронній системі закупівель додаткову угоду від 06.06.2025 №1 до Договору, якою зменшено суму Договору на 17 402,11 грн за рахунок зменшення суми коштів на покриття ризиків та зміни середньомісячної норми тривалості робочого часу.
Період усунення порушень:
12.06.2025 15:17 - 27.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
12.06.2025 15:17
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Щодо виконання Висновку моніторингу за закупівлею UA-2025-04-23-007727-a
На виконання Висновку моніторингу UA-M-2025-06-02-000045 від 12.06.2025 р. та відповідно до положень статті 8 Закону України «Про публічні закуплі» КП "КРОЛЕВЕЦЬКА ЛІКАРНЯ" КРОЛЕВЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ повідомляє:
Керівником Замовника було проведено відповідну роз’яснювальну роботу з уповноваженою особою щодо недопущення у подальшому встановлених порушень у сфері публічних закупівель. Було наголошено на необхідності суворого та неухильного дотримання норм Закону України «Про публічні закупівлі» та вимог Постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 зі змінами (Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закуплі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування).
З метою підвищення рівня кваліфікації та недопущення порушень законодавства у сфері закупівель у подальшому, уповноважена особа візьме участь у навчальних заходах, присвячених актуальним змінам у законодавстві про публічні закупівлі (навчання з питань публічних закупівель)
Додатково повідомляємо, що за допущені порушення, відповідно до чинного законодавства, до уповноваженої особи було застосовано дисциплінарне стягнення у вигляді попередження.
Дата публікації звіту:
18.06.2025 16:45
Запити/Пояснення
Номер:
9e9b1d984d044c6eb27ec97eb7f3b324
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
03.06.2025 14:50
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Капітальний ремонт приміщення для встановлення томографа в будівлі КП «Кролевецька лікарня» Кролевецької міської ради, за адресою: Сумська область, Конотопський район, місто Кролевець, бульвар Шевченка, 57 (код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-23-007727-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року №2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Надати інформацію та відповідні документи на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість, зокрема, просимо надати зведений кошторисний розрахунок до проектно-кошторисної документації та експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проектної документації.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному веб-сайті чи офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Надати пояснення щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ПВКП «Авангард Н» (далі – учасник), а саме:
1) у Пояснювальній записці до договірної ціни, складеної в поточних цінах станом на 01.05.2025 (файл «2_ДЦ_ДЦ_2.pdf») учасником використано показник середньомісячної норми тривалості робочого часу 169,58 люд. год, в той час, як з 19.04.2025 середньомісячна норма тривалості робочого часу становить 171,75 люд. год у зв’язку із продовженням воєнного стану в Україні згідно з Указом Президента України від 15 квітня 2025 року № 235/2025 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 16 квітня 2025 року № 4356-IX;
2) також просимо надати пояснення щодо включення до договірної ціни коштів на покриття ризиків у розмірі 2,5 % (26 501,28 грн), а не в розмірі до 1,5% за твердої договірної ціни, як це передбачено пунктом 5.31 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві»;
3) надати пояснення яким чином учасником підтверджено відповідність кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» в частині наявності працівника, який має кваліфікаційний сертифікат інженера кошторисника, з огляду на те що:
у складі тендерної пропозиції ПВКП «Авангард Н» надано копію кваліфікаційного сертифікату відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг) пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури Ткаченка М.Є. не з оригіналу, а з його копії, завіреної іншим підприємством – ТОВ «АРТЕМОН»;
наданий у складі тендерної пропозиції учасника договір від 02.01.2025 на послуги по виготовленню кошторисної документації укладений з ФОП Ткаченко М.Є. (файл «5Накази на працівників.pdf»), який відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань припинив підприємницьку діяльність 31.01.2025.
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
611fa57004874d4f86595277a0681242
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
06.06.2025 17:55
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі “Капітальний ремонт приміщення для встановлення томографа в будівлі КП “Кролевецька лікарня” Кролевецької міської ради, за адресою: Сумська область, Конотопський район, місто Кролевець, бульвар Шевченка, 57 (код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)” (ідентифікатор закупівлі UA-2025-04-23-007727-a) та відповідно до положень частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) надаємо наступні пояснення (інформація та документи) на запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області:
1. При визначення очікуваної вартості предмета закупівлі Замовником було враховано положення: наказу Міністерства економіки України від 18.02.2020 № 275 “Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі”; наказ Міністерства економіки України від 22.11.2024 року № 26335 “Про затвердження Методичних рекомендацій щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”; лист Міністерства економіки України № 3302-01/38216-06 від 25.11.2016 щодо здійснення закупівлі робіт.
Так, відповідно до наказу від 18.02.2020 № 275 при визначенні очікуваної вартості закупівлі робіт з капітального ремонту були враховані кошторисні норми України "Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво", затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, відповідно до розробленої та затвердженої проектної документації по об’єкту “Капітальний ремонт приміщення для встановлення томографа в будівлі КП “Кролевецька лікарня” Кролевецької міської ради, за адресою: Сумська область, Конотопський район, місто Кролевець, бульвар Шевченка, 57 (код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 - 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)”.
Згідно наказу від 22.11.2024 року № 26335 для розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі (робіт з будівництва) була використана кошторисна вартість об’єкта будівництва, що визначається в складі інвесторської кошторисної документації, яка є частиною затвердженої проєктної документації на будівництво.
До очікуваної вартості предмета закупівлі (робіт з будівництва) або його частини (лоту) не включалася вартість витрат, які передбачені ЗКР на оплату виконання робіт іншими суб’єктами господарювання, ніж переможцем процедури закупівлі, та витрати, що відповідно до характеристик предмета закупівлі (робіт з будівництва) або його частини (лоту) не належать до розрахункової вартості ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі.
Відповідний зведений кошторисний розрахунок до проектно-кошторисної документації та експертний звіт щодо розгляду кошторисної частини проектної документації надаються.
2. Правовою основою зазначеного запиту є пункти 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні». В свою чергу пункти 6 та 11 статті 10 зазначеної статті передбачають, право Органу державного фінансового контролю надається одержувати від службових і матеріально відповідальних осіб об'єктів, що контролюються, письмові пояснення з питань, які виникають у ході здійснення державного фінансового контролю та звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Також положення підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України передбачають право отримувати від службових і матеріально відповідальних осіб об’єктів, що контролюються, письмові пояснення з питань, які виникають під час здійснення державного фінансового контролю та/або отримувати безоплатно від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб, фізичних осіб - підприємців, а також громадян та їх об’єднань інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на неї завдань, у тому числі відомості, необхідні для проведення аналізу фінансово-господарської діяльності підконтрольних установ.
Крім того, частина п’ята статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», яка є також правовою основою запиту, передбачає, що Протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Відповідно до інформації про початок проведення моніторингу публічної закупівлі UA-M-2025-06-02-000045, яка оприлюднена в електронній системі закупівель, предметом моніторингу є наступні етапи закупівельного процесу: “Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)”.
Слід зазначити, що етапи укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів) не передбачають оприлюднення на власному веб-сайті чи офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
В свою чергу етап планування публічної закупівлі, що врегульований статтею 4 Закону України “Про публічні закупівлі” та пунктом 14 Особливостей не передбачає жодних механізмів або вимог щодо оприлюднення на власному веб-сайті чи офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Нормативно-правовим актом, що містить згадку про необхідність обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості є постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 “Про ефективне використання державних коштів”. Відповідно до пункту 4-1 зазначеної постанови головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів необхідно забезпечити: 1) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; 2) оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Таким чином, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на сторінці власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів є обов`язковим саме для головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) та суб`єктів господарювання державного сектору економіки.
Замовник не є головним розпорядником бюджетних коштів (розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня) та не належить до суб’єкта господарювання державного сектору економіки.
Таким чином обов’язок щодо складання та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі не передбачений для КП “Кролевецька лікарня” Кролевецької міської ради.
3. Згідно з умовами Додатку 3 до тендерної документації, Учасник повинен був подати Договірну ціну та обов’язкові додатки до неї (локальний кошторис, відомість ресурсів до локальних кошторисів, загальновиробничі витрати) окремим архівом у відкритому форматі.
При цьому, тендерна документація не містила вимог щодо подання Пояснювальної записки до договірної ціни.
Враховуючи вищезазначене, при розгляді тендерної пропозиції, Замовник перевіряв відповідність наданих документів вимогам тендерної документації. Оскільки подання Пояснювальної записки не було передбачено тендерною документацією, інформація, що міститься в ній, включаючи використаний показник середньомісячної норми тривалості робочого часу, не була предметом оцінки та не впливала на відповідність тендерної пропозиції вимогам.
Підкреслюємо, що Замовник діяв виключно в межах, визначених тендерною документацією, і не мав правових підстав відхиляти тендерну пропозицію Учасника через невідповідність показників у документі, подання якого не вимагалося.
Пояснювальна записка, на яку Ви посилаєтесь (файл «2_ДЦ_ДЦ_2.pdf»), була подана учасником з власної ініціативи.
Таким чином, вказаний файл був наданий понад встановлені вимоги, а тому його аналіз не може бути підставою для оцінки відповідності тендерної пропозиції чи її відхилення.
Ця позиція узгоджується з рішенням ОАСК у справі № 640/32254/23: https://reyestr.court.gov.ua/Review/122095662, де чітко зазначено:
"Якщо документ не вимагався тендерною документацією, замовник не має підстав відхиляти тендерну пропозицію через невідповідність змісту такого документа."
Крім того, така практика підтримується також АМКУ у численних рішеннях (наприклад, №770-р/пк-пз від 26.01.2023), де наголошується, що оцінка змісту невимаганих документів не повинна впливати на результати тендеру.
4. Розмір коштів на покриття ризиків, зазначений у поданій учасником договірній ціні, базується на власних розрахунках учасника, сформованих у відкритому форматі відповідно до вимог тендерної документації.
Питання застосування пункту 5.31 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом № 281, стосується етапу виконання договору, а не етапу проведення процедури закупівлі. Згідно із положеннями чинного законодавства, питання погодження та перевірки твердих договірних цін належить до компетенції сторін договору на стадії його укладення та реалізації, а не під час оцінки тендерної пропозиції.
Крім того, слід зазначити, що тендерна документація не містила обмеження щодо конкретного рівня коштів на покриття ризиків у складі твердої договірної ціни.
Розмір цих коштів, на думку замовника, не суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та постанові Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 р. “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, оскільки був обрахований та поданий учасником на власний розсуд, як частина загальної тендерної пропозиції.
5. У складі тендерної пропозиції ПВКП «Авангард Н» було надано копію кваліфікаційного сертифікату відповідального виконавця окремих видів робіт (послуг), пов’язаних зі створенням об’єктів архітектури, Ткаченка М.Є. Зазначена копія була завірена іншим підприємством – ТОВ «АРТЕМОН».
Чинне законодавство України, зокрема Закон України «Про публічні закупівлі», Особливості та тендерна документація, не містять прямої заборони щодо подання копій документів, завірених іншими суб'єктами господарювання, якщо це не суперечить іншим вимогам тендерної документації. Крім того, відсутність вимоги щодо завірення копії виключно оригіналом сертифіката або його нотаріальним засвідченням, дає підстави вважати, що надана копія є прийнятною. Основною метою є підтвердження факту наявності відповідної кваліфікації у працівника, що забезпечується самою наявністю копії сертифіката.
У складі тендерної пропозиції учасника було надано договір від 02.01.2025 на послуги з виготовлення кошторисної документації, укладений з ФОП Ткаченко М.Є. (файл «5Накази на працівників.pdf»). Відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ФОП Ткаченко М.Є. припинив підприємницьку діяльність 31.01.2025.
Під час розгляду зазначених документів учасника Замовником було враховано правову позицію Органу оскарження, зокрема на рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель по скарзі № UA-2025-02-07-005924-a.c2.
У зазначеному рішенні Комісія розглядала аналогічну ситуацію, коли переможцем було надано договір з ФОП, діяльність якого була припинена до дати укладення договору. Незважаючи на це, Комісія дійшла висновку, що відсутні підстави для задоволення скарги в цій частині, оскільки тендерна документація не містила окремих вимог до порядку оформлення договору та до суб'єкта, з яким повинен бути укладений зазначений договір.
Зокрема, у рішенні АМКУ зазначено:
"Документацією передбачено, що наявність спеціального одягу необхідно підтвердити договором купівлі-продажу або оренди швейних виробів та актом приймання-передачі наданих послуг або видатковою накладною".
"Слід зазначити, що Документація не містить окремих вимог до порядку оформлення договору купівлі-продажу, зокрема, не містить окремих вимог до суб'єкта, з яким повинен бути укладений зазначений договір."
"Враховуючи викладене, а також наданий Переможцем у складі Пропозиції договір купівлі-продажу від 12.09.2024 № 1/1209, відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині."
У нашому випадку, договір з ФОП Ткаченко М.Є. був укладений 02.01.2025, а припинення підприємницької діяльності відбулося 31.01.2025, тобто після дати укладення договору. Крім того, тендерна документація щодо цієї закупівлі не встановлювала особливих вимог до статусу контрагента (ФОП чи юридична особа) або до того, що на момент укладення договору ФОП не повинен бути у стадії припинення діяльності.
Виходячи з вищевикладеного та враховуючи правову позицію Антимонопольного комітету України, вважаємо, що надання договору з ФОП, який припинив підприємницьку діяльність після дати укладення договору, не є підставою для відхилення тендерної пропозиції, оскільки сам договір був чинним на момент його укладення.