-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція приміщень третього поверху головного корпусу (літ.А9) КНП «Вінницька міська клінічна лікарня №1» по вул. Хмельницьке шосе, 96 в м. Вінниці» (заходи з енергозбереження) (код ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 45454000-4- Реконструкція)
Завершена
28 852 632.22
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 144 263.16 UAH
мін. крок: 0.5% або 144 263.16 UAH
Номер:
04d474865c3e4b8195ded9cf538ec2b3
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-26-000060
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.05.2025 00:00
Період моніторингу:
26.05.2025 17:30 - 17.06.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
26.05.2025 №80-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 26.05.2025 №80-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
6. UA-2025-04-22-010975-a, 22.04.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Спредом» установлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Особливостей № 1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального некомерційного підприємства «Вінницька міська клінічна лікарня №1» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію із змінами, затверджену протоколом уповноваженої особи від 22.04.2025 (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю керуюча компанія «Спредом» (далі – ТОВ «Спредом»), договір про закупівлю робіт від 23.05.2025 №5/1-Т (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору, додаткову угоду від 27.05.2025 № 1 до Договору та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 02.06.2025 та 10.06.2025 через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник в підпункті 9 пункту 1 розділу 3. тендерної документації зазначив, що учасником подається тендерна пропозиція в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм та шляхом завантаження необхідних документів у відповідності до вимог тендерної документації та додатків до неї.
Так, в підпункті 5. пункту 6.10. розділу 7. Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації Замовник встановив вимогу щодо надання учасником дійсних сертифікатів, виданих органом із сертифікації, акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я учасника, в тому числі за ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Аналізом тендерної пропозиції учасника ТОВ «Спредом» установлено невідповідність наданого сертифікату відповідності системи управління щодо протидії корупції вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» (файл «31.Сертифікати 14001 37001 45001(1)(3).pdf») (далі - Сертифікат), що виданий ТОВ «Центр Оцiнки Вiдповiдностi «ФАКТУМ» 15.07.2022 за № UA.CУ.37001.2206l4.01-22, вищевказаним вимогам тендерної документації, в частині надання сертифікату, виданого органом із сертифікації, що акредитований Національним агентством з акредитації України.
Частиною першою статті 6 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» (далі - Закон про акредитацію) визначено, що акредитація здійснюється національним органом України з акредитації.
Водночас акредитовані органи з оцінки відповідності, згідно з нормами абзацу 3 статті 12 Закону про акредитацію, повинні посилатися на акредитацію тільки стосовно тих робіт, на здійснення яких їх було акредитовано.
Відповідно до частини четвертої статті 11 Закону про акредитацію у разі прийняття рішення про акредитацію органу з оцінки відповідності йому видається атестат про акредитацію та надається право використовувати національний знак акредитації, який засвідчує, що організація, яка його використовує, акредитована Національним агентством з акредитації України (далі - НААУ).
Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 08.02.2017 № 161 затверджене Положення про НААУ, згідно з пунктом 1 якого, НААУ є національним органом України з акредитації.
З огляду на вищевказані норми законодавства та вимоги тендерної документації Замовника, учасники в складі своїх тендерних пропозицій зобов’язані підтвердити відповідність своєї системи управління щодо протидії корупції вимогам ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» шляхом надання сертифікату, виданого акредитованим органом сертифікації.
Однак, наданий учасником ТОВ «Спредом» Сертифікат виданий ТОВ «Центр Оцiнки Вiдповiдностi «ФАКТУМ», який не акредитовано Національним органом України з акредитації на оцінку відповідності ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Зокрема, вищезгаданий Сертифікат не містить національного знаку акредитації.
Згідно з вимогами пункту 5 частини другої статті 8 Закону для аналізу даних, що свідчать про ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, може використовуватися: інформація, оприлюднена в електронній системі закупівель; інформація, що міститься в єдиних державних реєстрах; інформація в базах даних, відкритих для доступу центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Відповідно до інформації, розміщеної на сайті Національного агентства з акредитації України: www.naau.org.ua у розділі «Реєстр акредитованих ООВ», у ТОВ «Центр Оцiнки Вiдповiдностi «ФАКТУМ» відсутня акредитація з оцінки відповідності за сферою ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» (випробувальні лабораторії).
Крім того, учасник ТОВ «Спредом» у складі тендерної пропозиції надав атестат про акредитацію НААУ (зареєстрований в Реєстрі 08.10.2021 за №8О095), яким засвідчено компетентність ТОВ «Центр Оцiнки Вiдповiдностi «ФАКТУМ», як органу з сертифікації за сферами акредитації, визначеними додатком до вказаного атестату (файл «32. Атестат Фактум(3).pdf»), який не містить ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Вказане свідчить, що орган з сертифікації ТОВ «Центр Оцiнки Вiдповiдностi «ФАКТУМ», яким виданий Сертифікат не акредитовано за сферою сертифікації за ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT).
Таким чином, учасник ТОВ «Спредом» не надав у складі своєї тендерної пропозиції Сертифікат, виданий органом із сертифікації, який акредитований НААУ за ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», чим недотримався вимоги підпункту 5. пункту 6.10. розділу 7. Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (далі – Управління) щодо вищевказаного порушення Замовник не спростував його, а пояснив, що він не зобов'язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд.
Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178.
Однак, на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «Спредом», як таку, що не відповідає відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178, а обрав його переможцем та уклав з ним Договір.
Період усунення порушень:
16.06.2025 14:35 - 01.07.2025 00:00
Дата публікації висновку:
16.06.2025 14:35
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу UA-M-2025-05-26-000060 закупівлі «Реконструкція приміщень третього поверху головного корпусу (літ.А9) КНП «Вінницька міська клінічна лікарня №1» по вул. Хмельницьке шосе, 96 в м. Вінниці» (заходи з енергозбереження) (код ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 45454000-4- Реконструкція)», а саме здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором (Додаткова угода про розірвання (припинення) Договору №5/1-Т про закупівлю робіт від 23 травня 2025 року додається), а також повідомляємо, що в майбутніх закупівлях виявлені порушення будуть враховані та не будуть допущені.
Дата публікації звіту:
23.06.2025 12:56
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто.
Дата публікації:
25.06.2025 15:43
Запити/Пояснення
Номер:
798ce93192cd4c5fbdaf47d2a618a662
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
28.05.2025 17:35
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт реконструкції приміщень третього поверху головного корпусу (літ.А9) КНП «Вінницька міська клінічна лікарня № 1» по вул. Хмельницьке шосе, 96 в м. Вінниці» (заходи з енергозбереження) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-04-22-010975-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20.10.2016 №18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з питань:
1. Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат/бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2.Яким чином учасником ТОВ «Спредом» виконано вимоги підпункту 5. пункту 6.10. розділу 7. Додатку 1 до тендерної документації щодо надання дійсного сертифікату, виданого органом із сертифікації, акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я учасника, зокрема на систему управління щодо протидії корупції (ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування»), оскільки вказаним учасником в тендерній пропозиції надано сертифікат на систему управління щодо протидії корупції (ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) (файл «Сертифікати 14001 37001 45001(1)(3).pdf»), виданий ТОВ «Центр оцiнки вiдповiдностi «ФАКТУМ», до сфери акредитації якого, як органу із сертифікації, згідно з атестатом про акредитацію за № 80095, не включено сертифікація вимог за ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» (файл «Атестат Фактум(3).pdf»)?
Інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненні, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від 100 до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
79d734e04a654b11b637c85e7a0d3af6
Назва:
ПОЯСНЕННЯ
Дата опублікування:
02.06.2025 13:12
Опис:
Розглянувши питання поставлені по закупівлі «Реконструкція приміщень третього поверху головного корпусу (літ.А9) КНП «Вінницька міська клінічна лікарня №1» по вул. Хмельницьке шосе, 96 в м. Вінниці» (заходи з енергозбереження) (код ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 45454000-4- Реконструкція) UA-2025-04-22-010975-a (далі – закупівля), інформуємо наступне.
Щодо першого питання (надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат/бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість), надаємо наступні документи:
1. Зведений кошторисний розрахунок;
2. Експертний звіт (Позитивний);
3. Дефектні акти;
4. Завдання на проектування;
5. Робочий проект.
Щодо другого питання (яким чином учасником ТОВ «Спредом» виконано вимоги підпункту 5. пункту 6.10. розділу 7. Додатку 1 до тендерної документації щодо надання дійсного сертифікату, виданого органом із сертифікації, акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я учасника, зокрема на систему управління щодо протидії корупції (ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування»), оскільки вказаним учасником в тендерній пропозиції надано сертифікат на систему управління щодо протидії корупції (ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) (файл «Сертифікати 14001 37001 45001(1)(3).pdf»), виданий ТОВ «Центр оцiнки вiдповiдностi «ФАКТУМ», до сфери акредитації якого, як органу із сертифікації, згідно з атестатом про акредитацію за № 80095, не включено сертифікація вимог за ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування» (файл «Атестат Фактум(3).pdf»)?) варто зазначити:
Відповідно до пп 5. п 6.10. Додатку 1 до тендерної документації, затвердженої Уповноваженою особою 22.04.2025 року, визначено, що Учасник надає дійсні сертифікати, видані органом із сертифікації, акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я учасника:
…5. ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
В тендерній документації Замовником чітко визначено, що Учасник повинен надати виключно дійсні сертифікати, видані органом із сертифікації, акредитованим Національним агентством з акредитації України, на ім’я учасника, в затвердженій тендерній документації відсутня вимога Замовника, щодо надання Учасником закупівлі документа, який підтверджує повноваження органу сертифікації.
Відповідно до п. 31 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Відповідно до п 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 визначено, що Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Замовник не бере до уваги (не перевіряє) документи, надані Учасником, якщо вони не вимагалися в тендерній документації. Підпунктом 7 розділу 1. Загальні положення тендерної документації визначено, що Замовник не зобов'язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд.
Враховуючи зазначене, у Замовника відсутні правові підстави вимагати від Учасника будь-які інші документи, що не визначені вимогами тендерної документації.
Номер:
582a3a7feccf426992f7262c8145a30f
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
05.06.2025 16:32
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт реконструкції приміщень третього поверху головного корпусу (літ.А9) КНП «Вінницька міська клінічна лікарня № 1» по вул. Хмельницьке шосе, 96 в м. Вінниці» (заходи з енергозбереження) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2025-04-22-010975-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20.10.2016 № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з питання:
Яким чином учасником ТОВ «СПРЕДОМ» виконано вимоги підпункту 1.1. пункту 1. розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації щодо надання довідки за встановленою формою про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт, визначених у технічних вимогах, оскільки вказаним учасником у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій від 09.05.2025 №3, в якій зазначено їх лише 11 найменувань (файл «3. Довідка про механізми.pdf»), тоді як розділом ІІ «Відомість ресурсів» додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» передбачено виконання обсягу робіт за даним предметом закупівлі із застосуванням будівельних машин і механізмів в кількості 43 найменувань? Пояснення надати з урахуванням вимоги щодо включення до переліку достатньої кількості техніки, машин та механізмів, які необхідно використовувати при виконанні робіт, а також переліку будівельних машин і механізмів, включених ТОВ «СПРЕДОМ» до розділу ІІ «Підсумкової відомості ресурсів», що є додатком 4 до договору про закупівлю робіт від 23.05.2025 №5/1-Т.
Інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненні, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від 100 до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
efd0b23d37ee41118fef6c9c981e19f2
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
10.06.2025 16:49
Опис:
Розглянувши питання поставлене по закупівлі «Реконструкція приміщень третього поверху головного корпусу (літ.А9) КНП «Вінницька міська клінічна лікарня №1» по вул. Хмельницьке шосе, 96 в м. Вінниці» (заходи з енергозбереження) (код ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 45454000-4- Реконструкція) UA-2025-04-22-010975-a (далі – закупівля), інформуємо наступне.
Щодо питання (Яким чином учасником ТОВ «СПРЕДОМ» виконано вимоги підпункту 1.1. пункту 1. розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації щодо надання довідки за встановленою формою про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт, визначених у технічних вимогах, оскільки вказаним учасником у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій від 09.05.2025 №3, в якій зазначено їх лише 11 найменувань (файл «3. Довідка про механізми.pdf»), тоді як розділом ІІ «Відомість ресурсів» додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі» передбачено виконання обсягу робіт за даним предметом закупівлі із застосуванням будівельних машин і механізмів в кількості 43 найменувань? Пояснення надати з урахуванням вимоги щодо включення до переліку достатньої кількості техніки, машин та механізмів, які необхідно використовувати при виконанні робіт, а також переліку будівельних машин і механізмів, включених ТОВ «СПРЕДОМ» до розділу ІІ «Підсумкової відомості ресурсів», що є додатком 4 до договору про закупівлю робіт від 23.05.2025 №5/1-Т), надаємо наступну інформацію та документи:
Відповідно до підпункту 1.1. пункту 1. розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації, затвердженої уповноваженою особою 22.04.2025 року, визначено, що Учасник повинен надати Довідку за встановленою формою про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт, визначених у технічних вимогах. Також Замовником було зазначено, що кількість техніки має бути достатньою для виконання робіт у повному обсязі. Учасником ТОВ «СПРЕДОМ» на підтвердження даної вимоги було надано документ «Довідку про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» №3 від 09 травня 2025 року. На етапі кваліфікації Учасника Замовником було перевірено даний документ на предмет дотримання форми та змісту. Підстав для відхилення чи надання 24 годин на виправлення невідповідностей щодо даної вимоги у Замовника не було, адже Учасником ТОВ «СПРЕДОМ» було виконано дану вимогу. Разом з тим Учасником ТОВ «СПРЕДОМ» у своїй тендерній пропозиції було надано документ «Письмова згода» №12 від 01 травня 2025 року щодо погодження ТОВ «СПРЕДОМ» виконувати роботи на підставі затвердженої проектної документації.
Зазначеною вище вимогою не визначено (не передбачено), що Довідка про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт має містити весь перелік (всю кількість) обладнання та матеріально-технічної бази, передбачений відомістю ресурсів, тому підстав для відхилення ТОВ «СПРЕДОМ» на етапі кваліфікації у Замовника не було.
Разом з тим, варто зазначити, що згідно чинного законодавства ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) учасника закупівлі формується відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва (розділ V), затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України (Мінрегіону) від 01.11.2021 №281.
Відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва (пункт 5.1) договірна ціна учасника розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проєктних рішень по об’єкту будівництва.
Так, якщо звернутися до цього розділу Настанови з визначення вартості будівництва, то вона містить випадки, коли учасник процедури закупівлі під час розрахунку цінової пропозиції може змінити показники відомості ресурсів, де зазначено матеріальні ресурси, витрати труда, будівельні машини та механізми, а саме:
- відповідно до пункту 5.9: при розрахунках вартості експлуатації будівельних машин та механізмів, якщо внаслідок об’єктивних причин будівельні роботи планується виконувати без застосування будівельних машин та механізмів як для внутрішньобудівельного транспортування матеріальних ресурсів (горизонтального і вертикального), так і для виконання будівельних робіт, або із застосуванням наявних у підрядній організації не передбачених нормами машин та механізмів, вартість таких робіт визначається з урахуванням змінених умов виконання робіт.
У випадку, якщо при такій заміні технічних ресурсів технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із заміненими технічними ресурсами;
- відповідно до пункту 5.12: якщо внаслідок об’єктивних причин виникає необхідність заміни будь-яких матеріальних ресурсів, передбачених кошторисними нормами України, на інші матеріальні ресурси, і при такій заміні матеріальних ресурсів технологія виконання робіт та показники цих норм не змінюються, вартість будівельних робіт визначається за тими самими КНУ РЕКН із заміненими матеріальними ресурсами.
Таким чином, Настановою з визначення вартості будівництва передбачена можливість змінити показники витрати труда, будь-яких матеріальних ресурсів, будівельних машини та механізмів без зміни технології виробництва робіт. В такому випадку (пункт 5.9 та пункт 5.12 Настанови) Учасник ТОВ «СПРЕДОМ» має право на такі зміни при розрахунку цінової пропозиції. Згідно Гарантійного листа №8 від 01.05.2025 р. наданого ТОВ «СПРЕДОМ» під час подання тендерної пропозиції, ТОВ «СПРЕДОМ», в особі директора Атаманюка Олега Миколайовича, гарантує, що роботи будуть виконані з дотриманням технології виробництва робіт, відповідати вимогам будівельних норм, правилам та стандартам встановленим для виконання такого виду робіт, з метою забезпечення надійності, міцності, стійкості і довговічності конструкцій, монтажу технологічного та інженерного обладнання/матеріалів. А також ТОВ «СПРЕДОМ» було надано Письмову згоду №12 від 01.05.2025р. про виконання робіт на підставі затвердженої проектної документації. Внесення змін до проектної документації, в тому числі зміна технології можлива лише після погодження з автором проекту.
Враховуючи зазначене, ні чинним законодавством, ні Замовником не встановлювалось обов’язку підтвердження наявності в повному обсязі матеріально-технічної бази та технологій на етапі подання пропозицій. Тому підстави для відхилення Учасника на етапі кваліфікації у Замовника були відсутні. Вказана позиція підтверджується судовою практикою (Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.10.2021 у справі № 160/9623/21).