-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт частини приміщень під улаштування приміщення ветеранського простору в громадській будівлі за адресою: в смт. Ріпки по вул. Святомиколаївська, 112» (код згідно ЄЗС ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
5 352 760.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 26 763.80 UAH
мін. крок: 0.5% або 26 763.80 UAH
Номер:
fe120a49f13b4067a5ea6917e0f02655
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-27-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.05.2025 00:00
Період моніторингу:
27.05.2025 17:10 - 18.06.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
27.05.2025 № 34-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель
№ з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 6. UA-2025-04-22-004670-a 22.04.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 червня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Ріпкинської селищної ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 22.04.2025 № 53 (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Багатопрофільне товариство «Солонь» (далі – ТОВ «БТ «Солонь»), вимога про усунення невідповідностей до 10.05.2025 (08:33), протоколи прийняття рішення уповноваженою особою від 12.05.2025 № 61 (щодо визначення переможця), повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 12.05.2025, договір 23.05.2025 № 45 укладений Замовником з «ТОВ «БТ» Солонь»», (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронні системі закупівель 23.05.2025, пояснення та документи Замовника на запити Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління) оприлюднені в електронній системі закупівель 06.06.2025.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено наступне.
Відповідно до вимог пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником передбачено, що «документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без електронного підпису на документі) повинні містити підпис уповноваженої посадової особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документу (окрім документів, виданих іншими підприємствами/ установами/ організаціями тощо).
Крім цього в пункті 8 додатку 2 до тендерної документації Замовником передбачена вимога, що учасник у складі пропозиції повинен надати кошторисну документацію, розроблену в програмному комплексі АВК-5, або іншому повністю сумісному з ним програмному комплексі, засвідчену підписом та печаткою учасника.
В тендерній пропозиції ТОВ «БТ «Солонь» надано кошторисну документацію, підтверджену наступними документами: договірна ціна, локальні кошториси, підсумкова відомість ресурсів до локального кошторису розрахунку, відомість обсягів робіт, зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва, розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису, відомість ресурсів до локального кошторису, відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, при цьому у вищезазначених документах не зазначено прізвища, ініціалів та посади уповноваженої посадової особи учасника закупівлі, а також відбитки печатки учасника на кожній сторінці такого документу.
Замовником оприлюднена Вимога про усунення невідповідностей до 10.05.2025 (08:33), при цьому вищевказані невідповідності у вимогу про усунення невідповідностей не внесені.
У ході моніторингу, на запит Управління, оприлюдненого в електронній системі закупівель, Замовником надано пояснення, яке не спростовує суті порушення.
Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Проте, Замовником в електронній системі закупівель розміщено повідомлення з вимогою щодо усунення невідповідностей
до 10.05.2025 (08:33) в якому не зазначено вищезазначені вимоги, чим недотримано вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей.
Період усунення порушень:
17.06.2025 14:28 - 02.07.2025 00:00
Дата публікації висновку:
17.06.2025 14:28
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Уповноваженою особою Ріпкинської селищної ради, з метою виконання зобов’язань по недопущення встановлених порушень у подальшому, викладених у висновку моніторингу щодо закупівлі за предметом «Капітальний ремонт частини приміщень під улаштування приміщення ветеранського простору в громадській будівлі за адресою: в смт. Ріпки по вул. Святомиколаївська, 112» (код згідно ЄЗС ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація), Ідентифікатор закупівлі UA-2025-04-22-004670-a, вжиті наступні заходи: врахована проведена роз’яснювальна робота начальником відділу бухгалтерського обліку та звітності Ріпкинської селищної ради в частині недопущення в подальшому виявлених порушень під час проведення процедур закупівель та під час перевірки тендерних пропозицій, в подальшому не допускати подібних порушень, зобов’язати бути більш уважною під час розгляду тендерних пропозицій, не допускати в подальшому невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією; обов’язково буде прийнято участь у наступному навчанні з питань публічних закупівель, що планово проводить Чернігівський РЦПК (онлайн-навчання або очне); прийнято до уваги рекомендації посилити увагу та постійно здійснювати контроль за змінами в законодавстві у сфері публічних закупівель та про недопущення подібних порушень у подальшій роботі.
Дата публікації звіту:
19.06.2025 10:21
Запити/Пояснення
Номер:
b55d29efc2634744b3c929e2227a91dd
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
30.05.2025 12:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт частини приміщень під улаштування приміщення ветеранського простору в громадській будівлі за адресою: в смт. Ріпки по вул. Святомиколаївська, 112», код ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація, очікуваною вартістю 5 352 760,00грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-22-004670-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Надати інформацію та відповідні документи (технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також, просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційний веб-сайт головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Надати інформацію щодо фактичного стану виконання договору про закупівлю від 23.05.2025 № 45.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель (у разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом) протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
ffb5dd9caf4c460897abcd58bb39bf96
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
06.06.2025 11:54
Опис:
Пояснення на запит (в рамках проведення моніторингу закупівлі) ідентифікатор закупівлі: UA-2025-04-22-004670-a на виконання частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (зі змінами) про надання пояснень на запит в межах проведення моніторингу закупівлі щодо закупівлі робіт: «Капітальний ремонт частини приміщень під улаштування приміщення ветеранського простору в громадській будівлі за адресою: в смт. Ріпки по вул. Святомиколаївська, 112» (код згідно ЄЗС ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) (далі – капітальний ремонт) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2025-04-22-004670-a) Ріпкинська селищна рада повідомляє наступне: 1.Обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі проводилось відповідно до розробленої проектно-кошторисної документації за робочим проектом: «Капітальний ремонт частини приміщень під улаштування приміщення ветеранського простору в громадській будівлі за адресою: в смт. Ріпки по вул. Святомиколаївська, 112», зокрема зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (додається документи «Зведений кошторисний розрахунок та «Локальні кошториси») з урахуванням будівельних норм та правил. Очікувана вартість будівництва по об’єкту: «Капітальний ремонт частини приміщень під улаштування приміщення ветеранського простору в громадській будівлі за адресою: в смт. Ріпки по вул. Святомиколаївська, 112» (код згідно ЄЗС ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація) визначена з урахуванням кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281, КНУ «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», проектно-кошторисної документації та вимог чинного законодавства. До зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва включені вартість будівельних робіт, вартість устаткування, інші витрати та податки передбачені КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», такі як відрядження, адміністративні витрати, прибуток, ПДВ, тощо. Крім будівельних робіт до Зведеного кошторисного розрахунку відповідно вимог КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», включені витрати «Утримання служби замовника та інжирингові послуги», «Проектні, вишукувальні роботи, експертиза та авторський нагляд», також кошти на покриття ризиків всіх учасників будівництва, які при визначенні очікуваної вартості віднімаються. Крім того, для реалізації проекту: «Капітальний ремонт частини приміщень під улаштування приміщення ветеранського простору в громадській будівлі за адресою: в смт. Ріпки по вул. Святомиколаївська, 112» була виділена та передана благодійна допомога одержана від Громадської організації «Центр гуманістичних технологій «Алахар», згідно укладеного Договору № 9/2024/05/018/VET від 19 вересня 2024 року про надання послуг з закупівлі будівельних матеріалів і обладнання для опалювальної, вентиляційної, санітарно-технічної систем та електроустаткування для реалізації Проекту «Ветеранські центри «Свої.Разом» в Іванівській та Ріпкинській громадах Чернігівської області (копія Договору – додається), частина з яких були передбачені проектно-кошторисною документацією та ціна яких була виключена з очікуваної вартості предмета закупівлі та оприбуткована згідно актів (додаються копії Актів) та від Громадської організації «Ріпки-Промінь» щодо безвідплатної передачі матеріалів як підтримки в створенні ветеранського простору в громаді (копія Програми – додається), частина з яких були передбачені проектно-кошторисною документацією та ціна яких була виключена з очікуваної вартості предмета закупівлі та оприбуткована згідно актів (додаються копії Актів). Загальний обсяг закупівлі сформовано з урахуванням наявної потреби у закупівлі даного виду робіт. Розмір фінансування робіт по предмету закупівлі на 2025 рік здійснюється за умови наявності коштів та по мірі їх надходження з джерела фінансування.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до затвердженої проектно-кошторисної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт частини приміщень під улаштування приміщення ветеранського простору в громадській будівлі за адресою: в смт. Ріпки по вул. Святомиколаївська, 112». Розрахунки, підтверджуючі документи, у тому числі зведений кошторисний розрахунок, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів прикріплюємо у вигляді скан-копій, з якими Ви можете детально ознайомитись. Відповідно до розробленої та затвердженої в установленому порядку проектно-кошторисної документації, яка пройшла експертизу (експертний звіт (позитивний) №02/154/24 від 19.12.2024 р., проведений Товариством з обмеженою відповідальністю «Сіверексперт» (додається документ «Експертний звіт»), який містить експертний висновок, на підставі якого заявлена кошторисна вартість, передбачена кошторисною документацією та здійснено обгрунтування витрат.
Розмір очікуваної вартості визначено відповідно до затверджених кошторисних призначень замовника. Розмір бюджетного призначення: витяг з Рішення виконкому Ріпкинської селищної ради № 67 від 19.03.2025 р. (додається – документ «Витяг з рішення виконкому»), витяг з Рішення двадцять четвертої сесії Ріпкинської селищної ради восьмого скликання від 11.04.2025 р. (додається «Витяг з Рішення сесії»), Довідка про зміни до кошторису на 2025 рік №19 від 15.04.2025 (сканкопія додається), згідно яких були виділені кошторисні призначення. Посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість: https://ripkynska-gromada.gov.ua - 22.04.2025, 15:11.
2.Фактичний стан виконання договору про закупівлю від 23.05.2025 № 45, укладеного між Ріпкинською селищною радою та ТОВ «Багатопрофільне товариство «Солонь» на стадії підготовки до початку виконання робіт (роботи плануються розпочати на наступному тижні).
Номер:
8c966837458344fd9de1680c102f9241
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
03.06.2025 12:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт частини приміщень під улаштування приміщення ветеранського простору в громадській будівлі за адресою: в смт. Ріпки по вул. Святомиколаївська, 112», код ДК 021:2015: 45453000-7 — Капітальний ремонт і реставрація, очікуваною вартістю 5 352 760,00грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-22-004670-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
Відповідно до вимог пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником передбачено, що «документи тендерної пропозиції, які надані не у формі електронного документа (без електронного підпису на документі) повинні містити підпис уповноваженої посадової особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документу (окрім документів, виданих іншими підприємствами/ установами/ організаціями тощо).
Крім цього в пункті 8 додатку 2 до тендерної документації Замовником передбачена вимога, що учасник у складі пропозиції повинен надати кошторисну документацію, розроблену в програмному комплексі АВК-5, або іншому повністю сумісному з ним програмному комплексі, засвідчену підписом та печаткою учасника.
В тендерній пропозиції ТОВ «БТ «Солонь» надано кошторисну документацію, підтверджену наступними документами: договірна ціна, локальні кошториси, підсумкова відомість ресурсів до локального кошторису розрахунку, відомість обсягів робіт, зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва, розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису, відомість ресурсів до локального кошторису, відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, при цьому у вищезазначених документах не зазначено прізвища, ініціалів та посади уповноваженої посадової особи учасника закупівлі, а також відбитки печатки учасника на кожній сторінці такого документу.
З яких причин Замовником не виявлено та не внесені вищевказані невідповідності у вимогу про усунення невідповідностей до ТОВ «БТ «Солонь»?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель (у разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом) протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
0aeebd875f2840e9b6cc90b21478ba48
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
06.06.2025 11:59
Опис:
Повідомляємо, що 07.05.2025 року ТОВ "Солонь", як учасником процедури закупівлі, були завантажені до електронної системи документи, розроблені у програмному комплексі АВК-5, які на момент подання не містили підпису.
Відповідно до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», замовником було надано 24 години для усунення виявлених невідповідностей. 09.05.2025 року учасник надав виправлену кошторисну документацію, засвідчену підписом, відповідно до вимог тендерної документації. Щодо зауваження про відсутність у кошторисній документації прізвища, ініціалів, посади та печатки уповноваженої особи учасника, повідомляємо, що документи були сформовані відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (Правила визначення вартості будівництва), з використанням програмного комплексу АВК-5. У даному програмному середовищі автоматично формуються друковані форми кошторисної документації, які не передбачають внесення реквізитів уповноваженої особи (ПІБ, посада) в ті поля, що генеруються автоматично. Внесення таких даних вручну неможливе без порушення структури документа, що може вплинути на коректність розрахунків і є невідповідним до галузевих стандартів. Відсутність у кошторисній документації прізвища, ініціалів, посади та печатки уповноваженої особи учасника, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції необхідно вважати формальною (несуттєвою) помилкою, яка суттєво не впливає на зміст тендерної пропозиції учасника при складанні локальних кошторисів, допущення яких не призводить до відхилення тендерної пропозицій учасника та не створює юридичних наслідків для відхилення тендерної пропозиції. Водночас звертаємо увагу, що в процедурі закупівлі взяв участь лише один учасник, пропозиція якого відповідала всім вимогам тендерної документації — як технічним, так і вартісним. Подана пропозиція була економічно вигідною для замовника, а повторне оголошення закупівлі могло б призвести до затримки у забезпеченні невідкладних потреб, що суперечить принципам ефективності та безперервності закупівельного процесу. Враховуючи вищезазначене, вважаємо, що дана ситуація не вплинула на об’єктивність прийнятого рішення про визначення переможця процедури закупівлі та не спричинила жодних негативних наслідків. Помилка була оперативно усунена у встановлений законом строк, а укладення договору вчасно стало критично важливим для забезпечення безперебійної діяльності замовника.