-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
комплектуючі для безпілотних літальних апаратів – 704 шт, згідно Додатку №1
Завершена
450 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 250.00 UAH
Номер:
32d2c36f141942dbb7df11fd213d691f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-19-000046
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.05.2025 00:00
Період моніторингу:
19.05.2025 17:50 - 10.06.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
19.05.2025 № 54-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
19.05.2025 № 54-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4. UA-2025-04-19-000282-a, 19.04.2025, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання замовником вимог Закону, Постанови № 1178, Особливостей № 1275 під час розгляду пропозицій учасників встановлено порушення пункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону, Постанови № 1178, та Особливостям № 1275; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом розірвання договору про закупівлю товарів за кошти Державного бюджету України та інших джерел від 15.05.2025 № 102 та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі – Закон), Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Постанова № 1178, Особливості) та Особливостям здійснення закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 року № 1275 (далі – Особливості № 1275); дотримання замовником вимог Закону, Постанови № 1178, Особливостей № 1275 під час розгляду пропозицій учасників; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення для проведення спрощеної закупівлі (далі – Оголошення) UA-2025-04-19-000282-a Військовою частиною А4722 через систему електронних закупівель б/д б/; реєстр отриманих пропозицій; протокол розкриття пропозицій; пропозицію учасника ФОП «Чумаков Валентин Вікторович»; протокольне рішення уповноваженої особи із закупівель товарів, робіт та послуг від 03.05.2025 № 16; повідомлення про намір укласти договір від 03.05.2025; договір про закупівлю товарів за кошти Державного бюджету України та інших джерел від 15.05.2025 № 102 на суму 444 000,00 грн (без ПДВ), укладений з ФОП «Чумаков Валентин Вікторович»; відповідь замовника на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднену 21.05.2025 в електронній системі закупівель.
Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону, Постанови № 1178, Особливостей № 1275 під час розгляду пропозицій учасників встановлено порушення замовником пункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону в частині невідхилення пропозиції учасника ФОП «Чумаков Валентин Вікторович» як такої, що не відповідає оголошенню про проведення спрощеної закупівлі.
Так, встановлено, що відповідно пункту 6 Додатку 3 Оголошення замовником передбачено надання учасником закупівлі інформації про відповідність запропонованого предмету закупівлі вимогам тендерної документації, що повинна бути підтверджена копіями сертифікатів та/або декларації виробника та/або посвідчення про якість та/або інших документів, що підтверджують якість предмету закупівлі.
Відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що у складі пропозиції учасника ФОП «Чумаков Валентин Вікторович» відсутні документи, що підтверджують якість предмету закупівлі.
При цьому, у складі пропозиції учасника ФОП «Чумаков Валентин Вікторович» наявний файл: «Лист пояснення законодавчих підстав щодо ліцензування.pdf», в якому, зокрема, зазначена інформація, що з 1 січня 2018 року була скасована обов’язкова сертифікація продукції, що виконувалась відповідно до Декрету, отже, товар, що є предметом закупівлі не підлягає обов’язковій сертифікації. З урахування викладеного, у складі пропозиції вищевказаного учасника відсутні документи, що підтверджують якість предмету закупівлі.
З метою підтвердження чи спростування встановленого порушення органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 20.05.2025 через електронну систему закупівель замовнику надано відповідний запит.
Замовником 21.05.2025 в електронній системі закупівель надано відповідь, яка не спростовує задокументованого порушення. Зокрема у своїй відповіді замовник зазначив, що «…У складі пропозиції учасника ФОП «Чумаков Валентин Вікторович» міститься файл «Лист пояснення законодавчих підстав щодо ліцензування.pdf». Відповідно до пп.11 п.26 ЗУ «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Замовник проводив оцінку відповідності по іншим документам, які подані учасником у складі своєї пропозиції, зокрема файл «Додаток 2 Цінова Пропозиція.pdf» та файл «Додаток 3 технічні вимоги.pdf». Файли містяться у складі пропозиції. Найменування Товарів повністю відповідають технічним вимогами замовника. Окрім того, було надано лист погодження з умовами договору, який в свою чергу після укладання передбачає механізми і відповідальності Постачальника щодо якості товару».
Щодо твердження замовника слід вказати наступне.
Завантажений у складі пропозиції учасника ФОП «Чумаков Валентин Вікторович» файл: «Лист пояснення законодавчих підстав щодо ліцензування.pdf» містить інформацію про те, що предмет закупівлі не підлягає обов’язковій сертифікації.
Однак, інформація, що міститься у листі не підтверджує якість предмету закупівлі. При цьому інших документів, що підтверджують якість товару закупівлі відповідно до вимог Оголошення - декларації виробника та/або посвідчення про якість, або інших документів учасником ФОП «Чумаков Валентин Вікторович» у складі його пропозиції не завантажено.
Відповідно до пункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі.
Таким чином, замовником на порушення пункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону не відхилено пропозицію учасника ФОП «Чумаков Валентин Вікторович».
Період усунення порушень:
27.05.2025 18:10 - 11.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
27.05.2025 18:10
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На підставі зобов'язання щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель від Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області щодо зобов’язання здійснення заходів щодо усунення виявленого порушення шляхом розірвання договору про закупівлю товарів за кошти Державного бюджету України та інших джерел від 15.05.2025 № 102 було укладено додаткову угоду про розірвання Договору.
Дата публікації звіту:
01.06.2025 11:51
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
На виконання висновку відносно закупівлі, Замовником надано відповідну інформацію в електронній системі закупівель.
Дата публікації:
03.06.2025 12:22
Запити/Пояснення
Номер:
c2093d9280824897ad849ca897b74ad2
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
20.05.2025 14:34
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
24.05.2025 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу закупівлі очікуваною вартістю 450 000,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-04-19-000282-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступних питань:
- Надати обґрунтування застосування спрощеної закупівлі.
- Надати інформацію та відповідні документи (технічне завдання/специфікація, комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
- Відповідно до пункту 6 Додатку 3 до документації для проведення спрощеної закупівлі через систему електронних закупівель замовника інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлі вимогам тендерної документації повинна бути підтверджена копіями сертифікатів та/або декларації виробника та/або посвідчення про якість та/або інших документів, що підтверджують якість предмету закупівлі. Яким чином замовником перевірено відповідність пропозиції учасника ФОП «Чумаков Валентин Вікторович» на відповідність вищевказаній вимозі?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Повідомляємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
ac20f86c027546c289fb1110348e8584
Назва:
Пояснення на запит Державної аудиторської служби України від 19.05.2025 по процедурі закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-04-19-000282-a
Дата опублікування:
21.05.2025 15:20
Опис:
Пояснення на запит Державної аудиторської служби України від 19.05.2025 по процедурі закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-04-19-000282-a
Щодо вказаного запиту надаємо такі пояснення:
1. Надати обґрунтування застосування спрощеної закупівлі.
Згідно п.8 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 (із змінами й доповненнями) державні замовники здійснюють оборонні закупівлі товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. гривень, робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони у разі, коли їх вартість дорівнює або перевищує 1,5 млн. гривень (крім закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівлі озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин, товарів, робіт і послуг для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд), в електронній системі закупівель в один із таких способів:
1) у порядку проведення відкритих торгів, що визначений особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176; 2023 р., № 51, ст. 2834);
2) у порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”, з урахуванням положень, визначених цими особливостями;
3) у порядку відбору постачальника шляхом запиту пропозицій постачальників відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 75, ст. 2407);
4) шляхом застосування рамкової угоди відповідно до цих особливостей.
Станом на 19.04.2025 року відсутній чіткий механізм застосування рамкових угод військовими частинами.
Станом на 19.04.2025 року електронний каталог не містив вказаних в Оголошенні за номером ID: UA-2025-04-19-000282-a Товарів.
Товари, які Замовник запланував до закупівлі, передбачають постачання в Україну логістичними компаніями. Вказані в Оголошенні Товари в Україні не виготовляються. З метою залучення більшої кількості потенційних Постачальників та ефективного використання наявних коштів, Замовник не скористався п. 43 Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 №1275 (із змінами й доповненнями).
З урахуванням вказаного вище, термінів на проведення закупівлі передбачених чинним законодавством, Замовником було обрано порядок проведення спрощених закупівель, визначених Законом України “Про публічні закупівлі”, з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
2. Надати інформацію та відповідні документи (технічне завдан-ня/специфікація, комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предме-том даної закупівлі, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування тех-нічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очіку-вану вартість.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі проводилось у відповідності до пропозицій щодо включення до переліку закупівель товарів, робіт і послуг, оборонного призначення, інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, затверджених Наказом командира військової частини А4722 (на квітень), рапортів командирів підрозділів військової частини А4722.
Копії вказаних документів не надаю, надання інформації про перелік підрозділів, в інтересах яких здійснювалась закупівля, може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку. Комплектуючі вироби будуть використані для модернізації наявних безпілотних літальних апаратів і поліпшенням певних характеристик.
Очікувана вартість предмета закупівлі визначена відповідно до Примірної методики визначення вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 (з наступними змінами) методом порівняння ринкових цін на підставі отриманих комерційних пропозицій від потенційних постачальників, з урахуванням фактичних видатків, які Замовник отримав у квітні місяці по статті видатків на комплектуючі вироби. Копії комерційних пропозицій надаю.
3. Відповідно до пункту 6 Додатку 3 до документації для проведення спрощеної закупівлі через систему електронних закупівель замовника інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлі вимогам тендерної документації повинна бути підтверджена копіями сертифікатів та/або декларації виробника та/або посвідчення про якість та/або інших документів, що підтверджують якість предмету закупівлі. Яким чином замовником перевірено відповідність пропозиції учасника ФОП «Чумаков Валентин Вікторович» на відповідність вищевказаній вимозі?
У складі пропозиції учасника ФОП «Чумаков Валентин Вікторович» міститься файл «Лист пояснення законодавчих підстав щодо ліцензування.pdf».
Відповідно до пп.11 п.26 ЗУ «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Замовник проводив оцінку відповідності по іншим документам, які подані учасником у складі своєї пропозиції, зокрема файл «Додаток 2 Цінова Пропозиція.pdf» та файл «Додаток 3 технічні вимоги.pdf». Файли містяться у складі пропозиції.
Найменування Товарів повністю відповідають технічним вимогами замовника. Окрім того, було надано лист погодження з умовами договору, який в свою чергу після укладання передбачає механізми і відповідальності Постачальника щодо якості товару.