• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Посів сої (Код ДК 021:2015:77110000-4: Послуги, пов’язані з виробництвом сільськогосподарської продукції)

Завершена

2 103 580.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 517.90 UAH
Номер: 611b57d8997a4c418b1c9ff93ab5b655
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-05-06-000049
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.05.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 06.05.2025 16:05 - 28.05.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 06.05.2025 №144 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 06.05.2025 №144. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-04-18-009060-a, 18.04.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, i.h.yaropud@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю та правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, встановлено порушення норм пункту 7 частини другої статті 21 Закону та пунктів 3 та 26 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178, абзацу першого частини третьої статті 22, а також принципів здійснення закупівель, передбачених частиною першою статті 5 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розгляду тендерної пропозиції, надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а також принципів здійснення закупівель, визначених частиною першою статті 5 Закону при складанні тендерної документації норм пункту 7 частини другої статті 21 Закону, пунктів 3 та 26 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю та заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 травня 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів під час укладання договорів про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору про закупівлю вимогам тендерної документації та змісту тендерної пропозиції переможця тендеру. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Львівського національного університету ветеринарної медицини та біотехнологій імені С. З. Гжицького (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-04-18-010883-a); оголошення про проведення відкритих торгів; звіт про результати проведення процедури закупівлі; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол розгляду тендернихпропозиції від 28.04.2025; тендерну пропозицію фермерського господарства «ГОДІВ В.+Р.Є.» (далі – ФГ «ГОДІВ В.+Р.Є.»); повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; оприлюднені ФГ «ГОДІВ В.+Р.Є.», як переможцем тендеру документи; договір про закупівлю від 09.05.2025 №260-05-25, опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Згідно з пунктом 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082 (далі – Порядок №1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Одночасно, згідно з нормами пункту 26 Особливостей №1178 оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей. Так, відповідно до пункту 7 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про умови оплати закупівлі. При цьому, відповідно до пункту 3 Порядку №1082, у разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів. Моніторингом встановлено, що в оголошенні про проведення досліджуваної процедури закупівлі зазначено наступні умови оплати: післяоплата у розмірі 100% протягом 60 календарних днів (подія – надання послуг). Проте, у пункті 2.6. проєкту договору, що міститься у Додатку №3 до тендерної документації, визначено, що Замовник оплачує виконавцю надані послуги протягом 60 календарних днів після підписання сторонами акту приймання-здачі наданих послуг, а у разі затримки бюджетного фінансування, розрахунок за надані послуги здійснюється протягом 10 банківських днів з дати отримання Замовником відповідного бюджетного призначення на фінансування закупівлі послуг. Таким чином, в оголошені про проведення відкритих торгів за досліджуваною процедурою закупівлі вказано недостовірну (неповну) інформацію про умови оплати за закупівлею, чим порушено норми пункту 7 частини другої статті 21 Закону, а також пунктів 3 та 26 Особливостей №1178. Відповідно до норм пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Так, відповідно до пункту 8 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю, а згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону – тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Моніторингом встановлено, що у пункті 5.7 Додатку №1 до тендерної документації встановлено вимогу, відповідно до якої учасники повинні надати довідку довільної форми, датовану не раніше дати оголошення даної закупівлі, видану Замовником процедури закупівлі, про те, що учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником процедури закупівлі. Слід зазначити, що тендерна документація не містить визначення терміну «негативний досвід» співпраці з Замовником. За цих обставин, з незалежних від учасника підстав Замовник може встановити наявність негативного досвіду співпраці на свій розсуд, що в подальшому може стати підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника з незалежних від нього підстав. Окрім того, Замовник володіє достовірною інформацією про негативний досвід співпраці з відповідними контрагентами, оскільки, здійснюючи господарську діяльність, укладає відповідні договори та веде претензійно-позовну роботу у разі невиконання стороною договору зобов’язань за договором. У пункті 45 Особливостей №1178 визначено, що замовник може відхилити тендерну пропозицію якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Зазначений учасник процедури закупівлі може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відхилення тендерної пропозиції, для цього учасник процедури закупівлі (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Водночас, норми Особливостей №1178 та Закону не визначають обов’язку надання учасником підтвердження відсутності негативного досвіду співпраці з замовником процедури закупівлі. Крім цього, частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі. З врахуванням вищенаведеного, Замовником до тендерної документації включено умови, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством, та які суперечать принципам здійснення закупівель, визначених у статті 5 Закону, чим порушено норми пункті 3 та 28 Особливостей №1178 та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. За нормою пункту 6 частини другої статті 22 Закону визначено, що у тендерній документації зазначаються місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги. Відповідно до пункту 4.3 розділу 1 тендерної документації місце надання послуг: на території полів Замовника – (ВСП «Стрийський фаховий коледж») Львівська область, с. Діброва, с. Заплатин, землі на території Стрийської об’єднаної територіальної громади. Аналогічну інформацію щодо місця надання послуг Замовником зазначено в оголошенні про проведення відкритих торгів. Проте, у пункті 3.1 проєкту договору (Додаток №3 до тендерної документації) зазначено, що виконавець надає послуги на території полів замовника – (Вишнянський фаховий коледж) Львівська область, с. Вишня, землі на території Рудківської об’єднаної територіальної громади. Таким чином, при складанні тендерної документації Замовником допущено порушення вимог пункту 6 частини другої статті 22 Закону та, відповідно, норм пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. Як наслідок, учасником-переможцем у складі тендерної пропозиції подано проєкт договору із зазначенням місця надання послуг: – (Вишнянський фаховий коледж) Львівська область, с. Вишня, землі на території Рудківської об’єднаної територіальної громади.
Період усунення порушень: 22.05.2025 17:25 - 06.06.2025 00:00
Дата публікації висновку: 22.05.2025 17:25

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 13/0118/2025пр
Дата відкриття провадження: 10.07.2025 00:00
Номер відкриття провадження : 13/0118/2025пн

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Інформація про усунення порушень міститься у закріпленому файлі
Дата публікації звіту: 29.05.2025 20:57

Запити/Пояснення