-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Посів сої (Код ДК 021:2015:77110000-4: Послуги, пов’язані з виробництвом сільськогосподарської продукції)
Завершена
2 103 580.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 517.90 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 517.90 UAH
Номер:
611b57d8997a4c418b1c9ff93ab5b655
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-06-000049
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.05.2025 00:00
Період моніторингу:
06.05.2025 16:05 - 28.05.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
06.05.2025 №144
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 06.05.2025 №144.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-04-18-009060-a, 18.04.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю та правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178, встановлено порушення норм пункту 7 частини другої статті 21 Закону та пунктів 3 та 26 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178, абзацу першого частини третьої статті 22, а також принципів здійснення закупівель, передбачених частиною першою статті 5 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розгляду тендерної пропозиції, надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а також принципів здійснення закупівель, визначених частиною першою статті 5 Закону при складанні тендерної документації норм пункту 7 частини другої статті 21 Закону, пунктів 3 та 26 Особливостей №1178 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлю та заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 травня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів під час укладання договорів про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору про закупівлю вимогам тендерної документації та змісту тендерної пропозиції переможця тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Львівського національного університету ветеринарної медицини та біотехнологій імені С. З. Гжицького (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-04-18-010883-a); оголошення про проведення відкритих торгів; звіт про результати проведення процедури закупівлі; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол розгляду тендернихпропозиції від 28.04.2025; тендерну пропозицію фермерського господарства «ГОДІВ В.+Р.Є.» (далі – ФГ «ГОДІВ В.+Р.Є.»); повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; оприлюднені ФГ «ГОДІВ В.+Р.Є.», як переможцем тендеру документи; договір про закупівлю від 09.05.2025 №260-05-25, опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно з пунктом 24 Особливостей №1178 замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082 (далі – Порядок №1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Одночасно, згідно з нормами пункту 26 Особливостей №1178 оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей.
Так, відповідно до пункту 7 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про умови оплати закупівлі.
При цьому, відповідно до пункту 3 Порядку №1082, у разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Моніторингом встановлено, що в оголошенні про проведення досліджуваної процедури закупівлі зазначено наступні умови оплати: післяоплата у розмірі 100% протягом 60 календарних днів (подія – надання послуг).
Проте, у пункті 2.6. проєкту договору, що міститься у Додатку №3 до тендерної документації, визначено, що Замовник оплачує виконавцю надані послуги протягом 60 календарних днів після підписання сторонами акту приймання-здачі наданих послуг, а у разі затримки бюджетного фінансування, розрахунок за надані послуги здійснюється протягом 10 банківських днів з дати отримання Замовником відповідного бюджетного призначення на фінансування закупівлі послуг.
Таким чином, в оголошені про проведення відкритих торгів за досліджуваною процедурою закупівлі вказано недостовірну (неповну) інформацію про умови оплати за закупівлею, чим порушено норми пункту 7 частини другої статті 21 Закону, а також пунктів 3 та 26 Особливостей №1178.
Відповідно до норм пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Так, відповідно до пункту 8 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю, а згідно з абзацом першим частини третьої статті 22 Закону – тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Моніторингом встановлено, що у пункті 5.7 Додатку №1 до тендерної документації встановлено вимогу, відповідно до якої учасники повинні надати довідку довільної форми, датовану не раніше дати оголошення даної закупівлі, видану Замовником процедури закупівлі, про те, що учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником процедури закупівлі.
Слід зазначити, що тендерна документація не містить визначення терміну «негативний досвід» співпраці з Замовником.
За цих обставин, з незалежних від учасника підстав Замовник може встановити наявність негативного досвіду співпраці на свій розсуд, що в подальшому може стати підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника з незалежних від нього підстав.
Окрім того, Замовник володіє достовірною інформацією про негативний досвід співпраці з відповідними контрагентами, оскільки, здійснюючи господарську діяльність, укладає відповідні договори та веде претензійно-позовну роботу у разі невиконання стороною договору зобов’язань за договором.
У пункті 45 Особливостей №1178 визначено, що замовник може відхилити тендерну пропозицію якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Зазначений учасник процедури закупівлі може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відхилення тендерної пропозиції, для цього учасник процедури закупівлі (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків.
Водночас, норми Особливостей №1178 та Закону не визначають обов’язку надання учасником підтвердження відсутності негативного досвіду співпраці з замовником процедури закупівлі.
Крім цього, частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
З врахуванням вищенаведеного, Замовником до тендерної документації включено умови, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством, та які суперечать принципам здійснення закупівель, визначених у статті 5 Закону, чим порушено норми пункті 3 та 28 Особливостей №1178 та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
За нормою пункту 6 частини другої статті 22 Закону визначено, що у тендерній документації зазначаються місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги.
Відповідно до пункту 4.3 розділу 1 тендерної документації місце надання послуг: на території полів Замовника – (ВСП «Стрийський фаховий коледж») Львівська область, с. Діброва, с. Заплатин, землі на території Стрийської об’єднаної територіальної громади. Аналогічну інформацію щодо місця надання послуг Замовником зазначено в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Проте, у пункті 3.1 проєкту договору (Додаток №3 до тендерної документації) зазначено, що виконавець надає послуги на території полів замовника – (Вишнянський фаховий коледж) Львівська область, с. Вишня, землі на території Рудківської об’єднаної територіальної громади.
Таким чином, при складанні тендерної документації Замовником допущено порушення вимог пункту 6 частини другої статті 22 Закону та, відповідно, норм пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Як наслідок, учасником-переможцем у складі тендерної пропозиції подано проєкт договору із зазначенням місця надання послуг: – (Вишнянський фаховий коледж) Львівська область, с. Вишня, землі на території Рудківської об’єднаної територіальної громади.
Період усунення порушень:
22.05.2025 17:25 - 06.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
22.05.2025 17:25
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
13/0118/2025пр
Дата відкриття провадження:
10.07.2025 00:00
Номер відкриття провадження :
13/0118/2025пн
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація про усунення порушень міститься у закріпленому файлі
Дата публікації звіту:
29.05.2025 20:57
Запити/Пояснення
Номер:
460bdb3397e140eab6cf5a128950efe2
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
09.05.2025 11:39
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.05.2025 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2025-04-18-009060-a, яка проводиться Львівським національним університетом ветеринарної медицини та біотехнологій імені С. З. Гжицького (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), постановлено забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, а також оприлюднити таке обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Одночасно, у пункті 5 Постанови КМУ №710 зобов’язано Державну аудиторську службу забезпечити проведення перевірок дотримання вимог цієї постанови під час здійснення заходів державного фінансового контролю.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
3c46967aaf944e8298d252b85a558d05
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
15.05.2025 18:44
Опис:
Обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі Посів сої (Код ДК 021:2015:77110000-4: Послуги, пов’язані з виробництвом сільськогосподарської продукції)
І. Очікувана вартість та обґрунтування очікуваної вартості закупівлі Посів сої (Код ДК 021:2015:77110000-4: Послуги, пов’язані з виробництвом сільськогосподарської продукції), замовником здійснювались заходи передбачені «Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», затвердженою наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020р № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Очікувана вартість становить 2103580.00 грн з ПДВ. У відповідності до вимог пункту 3 Розділу ІІ «Етапи визначення очікуваної вартості» «Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено статистичним аналізом загальнодоступної інформації про ціну предмета закупівлі в електронній системі закупівель "Prozorro", примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: згідно з наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 із змінами та на основі інформації отриманої від спеціалістів (внутрішніх працівників кафедри та факультетів) Замовника. Формування очікуваної вартості передбачає 5 етапів для більш повного та правильного вирахування ринкових цін, якими і керувався та на підставі, яких Замовник проводив розрахунок: 1. Визначення потреби в товарах, роботах, послугах. Визначення потреби в товарах, роботах, послугах (номенклатура, кількісні та якісні показники тощо) здійснювалося на підставі аналізу фактичного використання товарів, робіт та послуг для забезпечення діяльності замовника у минулих періодах та з урахуванням запланованих поточних завдань замовника. Отже, на цьому етапі замовник визначився з реальною потребою закупівлі послуг відповідно до виду діяльності та завдань на поточний рік. Замовником враховано минулорічну закупівлю за аналогічним предметом : Послуги, пов’язані з виробництвом сої (2 лоти) (Код ДК 021:2015 77110000-4 Послуги, пов’язані з виробництвом сільськогосподарської продукції) UA-2024-04-19-011875-a. попередні 2. Формування опису предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик. До формування опису предмета закупівлі було залучено відповідних фахівців замовника, які відповідають за подальший контроль надання послуг. На цьому етапі здійснювалося безпосереднє формування технічних завдань/специфікацій/вимог до предмета закупівлі. Замовник чітко визначився, яким вимогам повинні відповідати послуги, які характеристики містити та інше. 3. Аналіз ринку. На цьому етапі було використано як загальнодоступну інформацію щодо цін на послуги, які містяться у відкритих джерелах (у тому числі в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках), так і інформацію, отриману шляхом проведення ринкових консультацій. Отже, на цьому етапі відбулося безпосереднє вивчення та аналіз конкурентного середовища. Розуміння ринку надання необхідних послуг дало змогу зрозуміти та розрахувати цінові рамки (нижню та верхню межу), які були встановлені замовником і від яких, відповідно було вирахувано очікувану вартість. 4. Визначення вимог до умов поставки і оплати. Вимоги до умов поставки і оплати було встановлено з урахуванням періоду запланованого використання товарів протягом року, а також з урахуванням фінансових можливостей замовника. На цьому етапі встановлено істотні умови майбутнього договору на підставі вже наявної інформації, що була зібрана та встановлена на попередніх етапах. Замовнику вже було відомо суму бюджетних призначень на рік, а також строки протягом яких необхідно надати послуги. 5. Визначення очікуваної вартості кожного окремого предмета закупівлі. На завершальному етапі, відштовхуючись від усієї інформації, яка була надана замовнику відбувається сам процес розрахунку очікуваної вартості.
2. Посилання на сайт на якому здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі h https://lnup.edu.ua/attachments/article/9349/%D0%9F%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B2%20%D1%81%D0%BE%D1%97.pdfttps://lnup.edu.ua. (навігація: Північний кампус Львівського національного університету ветеринарної медицини та біотехнологій імені С.З. Ґжицького - Інформація про університет - Фінансово-економічна діяльність - Тендерні закупівлі). 3. Додатково повідомляємо, що вказані послуги вже були предметом моніторингу минулого року (UA-2024-04-19-011875-a) . Держаудитслужбою також було надіслано запит щодо обґрунтування очікуваної вартості закупівлі. За результатами моніторингу порушень не було виявлено. Визначення очікуваної вартості для даної процедури закупівлі було здійснено за аналогічною методикою та способом.