• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1
  • Донорські кошти

Засоби навчання для кабінетів природничої галузі освіти (кабінети географії, біології, фізики, хімії).

Завершена

533 396.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 666.98 UAH
Номер: 649bb24c5a10448782b1a2fcf6edf947
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-07-08-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.07.2025 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 08.07.2025 16:44 - 30.07.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 08.07.2025 № 254 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель/ закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. Перший заступник начальника Олександр СОМИК Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 10 UA-2025-04-18-008485-a 18.04.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 95) 862-10-87, y.a.babenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АНТАНДАР», установлено порушення вимог статті 5 Рамкової угоди та пункту 44 Особливостей № 1178. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюднені інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесенні змін до договору про закупівлю - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, а також вимог Рамкової угоди щодо реалізації спеціальних механізмів фінансування ЄС для України згідно з інструментом Ukraine Facility, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 29 липня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 у редакції чинній на дату оголошення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), відповідності умов тендерної документації та проєкту договору про закупівлю умовам Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility, ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX (далі – Рамкова угода), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 16.04.2025 № 7 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 29.04.2025, тендерну пропозицію ТОВ «АНТАНДАР» (далі – Учасник, Переможець), протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо визначення переможцем процедури закупівлі ТОВ «АНТАНДАР» від 02.05.2025 № 11 та повідомлення про намір укласти договір від 02.05.2025, договір від 08.05.2025 № 11, додаткову угоду від 14.05.2025 № 1, додаткову угоду від 21.07.2025 № 2, пояснення та документи надані Замовником від 10.07.2025, від 21.07.2025 та від 25.07.2025 на запити органу державного фінансового контролю, звіт про виконання договору про закупівлю. Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що Переможцем процедури закупівлі обрано єдиного учасника ̶ ТОВ «АНТАНДАР» з остаточною ціною пропозиції 513 000,00 гривень та укладено договір від 08.05.2025 № 11. З метою здійснення фінансової підтримки України від Європейського Союзу, спрямованої, зокрема на фінансування державного бюджету, стимулювання інвестицій, між Україною та Європейським Союзом підписана Рамкова угода. Для реалізації ініціативи Європейського Союзу «Ukraine Facility» розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р схвалено План України (далі – План України). Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2024 року № 1318 Держаудитслужбу визначено органом, який здійснює в установленому законодавством порядку державний фінансовий контроль за видатками, передбаченими у межах виконання Плану України, зокрема під час здійснення публічних закупівель, виплати компенсацій та кредитів. Моніторингом установлено, що фінансування закупівлі UA-2025-04-18-008485-a передбачено, у тому числі, за бюджетною програмою: КПКВК 4211184 - Виконання заходів, спрямованих на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам». КПКВК 4211183 - Співфінансування заходів, що реалізуються за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію публічного інвестиційного проекту на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа». Розподіл коштів зазначеної субвенції здійснено на виконання індикатору Плану «Інвестиція 1. Інвестиції в освіту», відповідальним за впровадження якої є Міністерство освіти і науки України. Враховуючи зазначене, на закупівлю за ID: UA-2025-04-18-008485-a поширюються умови Рамкової угоди. Відповідно до статті 5 Рамкової угоди встановлені заходи Європейського Союзу правил щодо прийнятності осіб, суб’єктів і матеріалів для постачання: - участі у закупівлі учасників та укладання з ними договорів за результатами закупівлі, пропозиції яких не відповідають умовам, що усі поставки та матеріали повинні походити із прийнятних країн, зазначених у підпунктах (a) та (b) пункту 1 статті 5 Рамкової угоди, крім випадків, коли поставки та матеріали не можуть бути отримані на розумних умовах у жодній із таких країн (пункт третій статті 5 Рамкової угоди). Так, за результатами моніторингу установлено, невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «АНТАНДАР» вимогам тендерної документації Замовника та вимогам статті 5 Рамкової угоди, з огляду на наступне. Відповідно до вимог пункту 1 розділу 3 ТД тендерна пропозиція подається через електронну систему закупівель шляхом завантаження необхідних документів, зокрема, інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, підготовлені у відповідності з вимогами Додатку 2 до ТД. Разом з тим, Замовником у пункті 7 розділу 6 ТД та Додатку 1 до ТД встановлено, що в складі тендерної пропозиції довідкою підтверджує, що запропонований до постачання товар та матеріали походять з прийнятних країн відповідно до вимог Рамкової угоди. Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, установлено, що ТОВ «АНТАНДАР» у складі тендерної пропозиції надано довідку від 22.04.2025 № 9, а також, інформацію про технічні характеристики від 23.04.2025 № 15 (файл: Інформація про технічні характеристики.docx»), згідно з якою пропонує до постачання комплект навчального обладнання для кабінету біології, зокрема, ЗD принтер з витратними матеріалами марки Creality модель CR-K1 Max (пункт 26 таблиці «Технічна специфікації»), однак, у документах тендерної пропозиції ТОВ «АНТАНДАР», не зазначено інформацію про країну походження запропонованого ним товару. Враховуючи вищезазначене, Північний офіс Держаудитслужби 18.07.2025 із відповідним запитом через електронну систему закупівель звернувся до Замовника з метою отримання пояснень/інформації щодо відповідності запропонованого товару Учасником вимогам статті 5 Рамкової угоди. У відповідь на запит Замовником 21.07.2025 надано наступні пояснення, зокрема: «Замовником встановлено відповідність тендерної пропозиції ТОВ «АНТАНДАР» вимогам статті 5 Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility, зокрема, щодо країни походження запропонованого у складі тендерної пропозиції 3D принтера з витратними матеріалами (марка Creality модель CR-K1 Max) згідно наданої Продавцем інформації зазначеної на офіційному сайті постачальника …, з якою Замовник ознайомився. Продавець за умовами тендерної документації надав гарантійні довідки (Додаток №1): Про дотримання рамкової угоди; Про товар з прийнятних країн та взяв на себе зобов’язання надати підтверджуючі документи під час поставки. Слід зазначити, що відповідно до пункту 42 Особливостей № 1178, Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Однак, моніторингом установлено, що Замовник не скористався таким правом, що спричинило наступне. Під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Замовником в електронній системі закупівель 21.07.2025 оприлюднено додаткову угоду від 21.07.2025 № 2 про розірвання договору від 08.05.2025 № 11 із зазначенням причин розірвання договору: «Надання необ'єктивної інформації продавцем про походження товару відповідно до вимог статті 5 Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility». З огляду на вищезазначене, Північний офіс Держаудитслужби 24.07.2025 із відповідним запитом через електронну систему закупівель звернувся до Замовника з метою отримання пояснень/інформації щодо країни походження запропонованого товару ТОВ «АНТАНДАР» та причин розірвання договору від 08.05.2025 № 11, у відповідь на запит Замовником 25.07.2025 надано наступні пояснення, зокрема: «На наше прохання надати сертифікат або інший документ, який би додатково підтверджував відповідність товару вимогам– отримали від постачальника усну відмову (причина його немає в наявності). Відмова надання підтверджуючих документів унеможливлює подальшу співпрацю за даним договором, тому прийняте рішення про розірвання угоди. 21.07.2025 було підписано додаткову угоду про розірвання договору за згодою сторін». Варто зауважити, що положеннями підпункту 1 пункту 44 Особливостей № 1178, установлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі, зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей. Враховуючи вищезазначене, Замовником, під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АНТАНДАР», не встановлено країну походження запропонованого до поставки товару - ЗD принтер з витратними матеріалами марки Creality модель CR-K1 Max), що не узгоджується із вимогами статті 5 Рамкової угоди щодо поставок і матеріалів, які фінансуються та закуповуються для виконання Плану України, що в свою чергу спричинило порушення Замовником вимог підпункту 1 пункту 44 Особливостей № 1178, у зв’язку із не відхиленням тендерної пропозиції учасника, який надав недостовірну інформацію щодо країни походження запропонованого товару, яка є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі. При цьому Замовником, в порушення вимог статті 5 Рамкової угоди та пункту 44 Особливостей № 1178, визначено переможцем ТОВ «АНТАНДАР», з яким укладено договір від 08.05.2025 № 11 вартістю 513 000,00 грн з ПДВ.
Період усунення порушень: 29.07.2025 16:01 - 13.08.2025 00:00
Дата публікації висновку: 29.07.2025 16:01

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Адміністрація школи І-ІІІ ступенів № 248 Деснянського району міста Києва у відповідь на Ваш висновок про результати проведення моніторингу згідно наказу Державної аудиторської служби України Північний офіс Держаудитслужби від 08.07.2025 за № 254 повідомляє наступне: Нами було проведено позапланову перевірку, за результатами якої з працівником, що допустив порушення, проведено роз'яснювальну бесіду та з метою недопущення помилок та уникнення порушень при оформленні наступних закупівель, у відповідності до чинного законодавства України направлено на додаткове навчання (Сертифікати про проходження навчання – Додаток №1): - «Останні зміни до законодавства. Зміни у відповідальності уповноважених осіб» Онлайн –Академія Радник - «Оголошуємо закупівлю за інструментом Ukraine Facility» Експертус Цифрове видавництво - «Публічні закупівлі для замовників в Prozorro!» E-Tender.
Дата публікації звіту: 01.08.2025 14:09

Запити/Пояснення