• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Послуги з перевезення твердих побутових відходів

Завершена

749 997.72 UAH без ПДВ
Номер: d458dd1fb68047d383e7bee8e6fe28d2
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-05-06-000030
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.05.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40922492
Період моніторингу: 06.05.2025 14:52 - 28.05.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 06.05.2025 № 29-з Ужгород Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. В. о. начальника Іванна ЙОЛИЧ Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 06.05.2025 № 29-з Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 4 UA-2025-04-18-004186-a 18.04.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Ужгород
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 95) 948-00-53, v.yu.vatrala@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час оприлюднення інформації про закупівлю в частині своєчасності оприлюднення в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі без використання електронної системи встановлено порушення абзацу тридцять дев’ятого пункту 13 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи, своєчасності оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель та договору про закупівлю, надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення виявлених порушень у подальшому та здійснення закупівель з дотримання вимог абзацу тридцять дев’ятого пункту 13 Особливостей (зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, проведення навчань та роз’яснювальної роботи, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 13 травня 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи у випадках, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 17.04.2025, що діяла станом на період проведення закупівлі, далі – Особливості), укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон № 922-VIII). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КП «Комунал-Сервіс» (далі – Замовник); звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2025-04-18-004186-a; договір про закупівлю, укладений з товариством з обмеженою відповідальністю «УЖ МЕНЕДЖЕР» (далі – ТОВ «УЖ МЕНЕДЖЕР») від 08.04.2025 № 2; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 06 травня 2025 року. Пунктом 3 Особливостей установлено, що Замовники зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII та проводити закупівлі з урахуванням цих особливостей. За нормами абзацу тридцять дев’ятого пункту 13 Особливостей, замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. В ході проведення моніторингу встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель 18 квітня 2025 року оприлюднено звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2025-04-18-004186-a та договір на закупівлю «Послуги з перевезення твердих побутових відходів», укладений з ТОВ «УЖ МЕНЕДЖЕР» від 08.04.2025 № 2 на суму 749 997,72 гривень. Проте, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель під час оприлюднення інформації про закупівлю установлено, що на порушення абзацу тридцять дев’ятого пункту 13 Особливостей Замовник, разом із звітом про договір про закупівлю, укладеним без використання електронної системи закупівель, не оприлюднив в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа підготовленого уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погодженого (затвердженого) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. З урахуванням викладеного, Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області через електронну систему закупівель 06.05.2025 року направлено Замовнику запит про надання пояснень щодо не оприлюднення в електронній системі закупівель разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, обґрунтування підстави для здійснення закупівлі у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа, який готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. З приводу запитуваного Замовником надано пояснення, з якого слідує, що порушення виникло з необережності та через велике навантаження у роботі, адже покладання обов’язків виконання уповноваженої особи є додатковим навантаженням до основної роботи, а в даному випадку – до виконання обов’язків керівника підприємства, а також до пояснень долучено обґрунтування підстави для здійснення даної закупівлі. Однак, надане Замовником пояснення не спростовує порушення вимог пункту абзацу тридцять дев’ятого пункту 13 Особливостей в частині своєчасності оприлюднення обґрунтування підстави, оскільки абзацом тридцять дев’ятим пункту 13 Особливостей імперативно визначено, що замовник одночасно разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також Обґрунтування підстави (у формі розпорядчого рішення або іншого документа, погодженого/затвердженого керівником або іншою особою, визначеною керівником).
Період усунення порушень: 13.05.2025 14:14 - 28.05.2025 00:00
Дата публікації висновку: 13.05.2025 14:14

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: №13-02-0063/2025

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Комунальне підприємство Комунал-Сервіс Великоберезнянської селищної ради повідомляє про вжиття заходів на виконання висновку про результати моніторингу процедур закупівлі № UA-2025-04-18-004186-а, затвердженого Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області 13.05.2025 року. На підставі викладених у Висновку зауважень замовником вживаються заходи щодо усунення виявленого порушення , яке стосується неоприлюднення обґрунтування підстави для здійснення закупівлі без проведення відкритих торгів. Відповідно до пункту 13 Особливостей, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року, та пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 1082 від 11 червня 2020 року, Замовником розміщено обґрунтування у вигляді документа, що підтверджує підставу закупівлі відповідно до законодавства в електронній системі закупівель. Крім того, Замовником видано наказ від 19.05.2025 № 40 „Про проведення роз’яснювальної роботи” (додається). Також найближчим часом уповноваженою особою буде пройдено навчання з публічних закупівель. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку Замовником також забезпечено розміщення в електронній системі закупівель інформації та документів, які підтверджують вжиття заходів щодо усунення порушення. Замовником усвідомлено важливість дотримання вимог законодавства у сфері публічних закупівель. З метою уникнення подібних порушень у майбутньому, проведено роз’яснення для уповноваженої особи КП «Комунал-Сервіс» Великоберезнянської селищної ради, відповідальної за проведення закупівель, стосовно вимог Особливостей та Порядку. Також запроваджено внутрішній контроль за своєчасністю і повнотою оприлюднення інформації у системі закупівель.
Дата публікації звіту: 20.05.2025 15:03

Запити/Пояснення