-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
"Забезпечення резервного джерела живлення будівлі третього поліклінічного відділення КНП "Чернігівська міська лікарня № 2" Чернігівської міської ради, розташованої за адресою: м. Чернігів, пр-т Миру, 44 (капітальний ремонт)"
Завершена
542 112.29
UAH без ПДВ
Номер:
89d74976303a46bc96c3c56b1859ee69
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-05-000116
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.05.2025 00:00
Період моніторингу:
05.05.2025 15:47 - 27.05.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
05.05.2025 № 28-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Олександр ЗАКУРІН
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель
№ з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 7. UA-2025-04-18-000188-a 18.04.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства встановлено порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, розміщення інформації про закупівлю, правомірності проведення закупівлі відповідно до вимог законодавства, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель договору від 18.04.2025 № 31-2025/вс з усіма додатками до нього у машинозчитувальному форматі, а також документи, що містять обов’язкову інформацію про ціни на матеріальні ресурси у машинозчитувальному форматі та здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правомірності проведення закупівлі відповідно до вимог законодавства, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління капітального будівництва Чернігівської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2025-04-18-000188-a, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області оприлюднені в електронній системі закупівель 08.05.2025.
Відповідно до положень пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, спрощених закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону.
Пунктом 3 Особливостей визначено, що Замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Вимогами абзацу 2 пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, визначено що: «У разі укладення договорів про закупівлю, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 цього Закону, без використання електронної системи закупівель у випадках, встановлених Особливостями, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель інформацію, визначену пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 цього Закону, в порядку та на умовах, що ними визначені».
Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Проте, Замовником, при укладенні договору від 18.04.2025 № 31-2025/вс (далі – Договір), укладеного між Замовником та фізичною особою-підприємцем «Чмихун Михайло Олександрович» без використання електронної системи закупівель (далі – ЕСЗ), не оприлюднено інформацію, визначену пунктом 10 частини першої статті 10 Закону.
Крім того, згідно з пунктом 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 (далі - Положення № 835) машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Згідно з пунктом 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати: Текстові дані TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*; Структуровані дані RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Слід зазначити, що згідно з пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерством економіки України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082), договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в ЕСЗ у форматі PDF.
Таким чином, у разі розміщення замовником в ЕСЗ договору про закупівлю, додатків до договору про закупівлю, змін до договору про закупівлю (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машиночитному форматі, наприклад, DOC(X), XML тощо.
Проте, Замовником не оприлюднено в ЕСЗ Договір з усіма додатками до нього у машинозчитувальному форматі, а також документи, що містять обов’язкову інформацію про ціни на матеріальні ресурси у машинозчитувальному форматі, а саме: «найменування матеріального ресурсу (з характеристиками), одиниця його виміру, кількість, відпускна ціна, а також вартість транспортування та заготівельно-складські витрати, а також країна походження товару щодо кожної номенклатурної позиції. Такі документи можуть містити іншу інформацію», чим порушено вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
Період усунення порушень:
14.05.2025 16:52 - 29.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
14.05.2025 16:52
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання рішення моніторингу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області оприлюднено в електронній системі закупівель Договір від 18.04.2025 № 31-2025/вс з усіма додатками до нього, а також документи, що містять обов’язкову інформацію про ціни на матеріальні ресурси у машинозчитувальному форматі відповідно до протоколу уповноваженої особи № 42 від 19.05.2025.
Дата публікації звіту:
19.05.2025 08:26
Запити/Пояснення
Номер:
8ae09a50737840dc8c78a587914df58b
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
06.05.2025 15:45
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Забезпечення резервного джерела живлення будівлі третього поліклінічного відділення КНП «Чернігівська міська лікарня № 2» Чернігівської міської ради, розташованої за адресою: м. Чернігів, пр-т Миру, 44 (капітальний ремонт)», код ДК 021:2015: 45453000-7 – Капітальний ремонт і реставрація, очікуваною вартістю 542 112,29 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-18-000188-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень.
1. Надати затверджений Замовником річний план закупівель, відповідно до якого здійснено закупівлю.
2. Яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
3. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, визначено переможцем та вибрано виконавцем саме фізичну особу-підприємця «Чмихун Михайло Олександрович» (Код РНОКПП: 3161702299)?
4. Просимо надати договір від 18.04.2025 № 31-2025/вс (далі – Договір), укладений між Замовником та фізичною особою-підприємцем «Чмихун Михайло Олександрович» за результатами даної закупівлі, з усіма невід’ємними частинами (додатками) та додатковими угодами до нього та документи щодо стану його виконання.
5. Вимогами абзацу 2 пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, визначено що: «У разі укладення договорів про закупівлю, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 цього Закону, без використання електронної системи закупівель у випадках, встановлених Особливостями, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель інформацію, визначену пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 цього Закону, в порядку та на умовах, що ними визначені».
Просимо надати пояснення, у зв’язку з чим Замовником, при укладенні Договору без використання електронної системи закупівель, не оприлюднено в електронній системі закупівель інформацію, визначену пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 Закону?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь) (з приховуванням відомостей, оприлюднення яких може зашкодити обороноздатності держави), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
8c180aac610846528252733a830dd9a0
Назва:
Надання пояснень
Дата опублікування:
08.05.2025 12:15
Опис:
1. Надати пояснення наступного змісту:
1.1. Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Внесення закупівлі до річного плану закупівель затверджено відповідним протоколом уповноваженої особи (№ 30 від 18.04.2025).
1.2. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості було здійснено Замовником відповідно до розробленої проєктно-кошторисної документації, що отримала позитивний експертний звіт та була затверджена в установленому Законом порядку, із урахуванням вимог кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (зі змінами та доповненнями).
1.3. Оцінку можливих кандидатів виконання робіт здійснено відповідно до норм чинного законодавства із врахуванням принципів публічних закупівель з метою здійснення ефективної закупівлі та відбору кандидата, що має спроможність якісно та вчасно виконати будівельні роботи. В свою чергу ФОП Чмихун М. О. за тривалу співпрацю з замовником позитивно зарекомендував себе, а якість виконання ним робіт не викликала нарікань з боку замовника або експлуатуючих організацій.
1.4. Щодо надання договору від 18.04.2025 № 31-2025/вс надаємо договір та всі додатки до нього. Додатково повідомляємо, що на день надання відповіді додаткові угоди не укладалися, акти виконаних робіт між сторонами не підписувалися, виконання договору триває у плановому порядку.
1.5. Відповідно до абзацу 2 пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, визначено що: «У разі укладення договорів про закупівлю, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 цього Закону, без використання електронної системи закупівель у випадках, встановлених Особливостями, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель інформацію, визначену пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 цього Закону, в порядку та на умовах, що ними визначені». Відповідно до пункту 6 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що: «договір про закупівлю - господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару».
Договір від 18.04.2025 № 31-2025/вс по об’єкту «Забезпечення резервного джерела живлення будівлі третього поліклінічного відділення КНП "Чернігівська міська лікарня № 2" Чернігівської міської ради, розташованої за адресою: м. Чернігів, пр-т Миру, 44 (капітальний ремонт)» укладений без проведення процедури закупівлі відповідно до пункту 11 Особливостей, яким передбачено лише оприлюднення в електронній системі закупівель звіту про договір про закупівлю, укладеного без використання електронної системи закупівель. Зважаючи на зазначене, жодним нормативним документом не передбачено при проведенні даної закупівлі оприлюднення договору з усіма додатками до нього, а інформація про ціни на матеріальні ресурси являється додатком до зазначеного вище договору.
2. Завантажити у якості підтвердних документів:
2.1. Зведений кошторисний розрахунок.
2.2. Локальні кошториси.
2.3. Підсумкова відомість ресурсів.
2.4. Експертний звіт.
2.5. Протокол № 30 від 18.04.2025.
2.6. Договір підряду № 31-2025 вс від 18.04.2025 з додатками.
2.7. Наказ про затвердження робочого проекту.