-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Комп’ютерна техніка
Завершена
2 193 444.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 967.22 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 967.22 UAH
Номер:
5059f09505474552af87bff52f88bac3
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-08-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.05.2025 00:00
Період моніторингу:
08.05.2025 11:54 - 30.05.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
08.05.2025 № 55-З
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 № 186,
НАКАЗУЮ:
1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 07.05.2025 № 003100-18/5618-2025 почати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 08 травня 2025 року № 55-З
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі:
1. UA-2025-04-16-012490-a від 16.04.2025 – виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 встановлено порушення вимог абзацу 14 пункту 47 Особливостей № 1178.
За результатами розгляду питань щодо дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання Постанови № 710, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ФОРТІМ», своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених моніторингом порушень у подальшому, зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178) в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі, дотримання вимог Закону та Особливостей № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Київського національного університету дизайну та технологій (далі – Замовник) на 2025 рік (ID: UA-P-2025-04-16-011134-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 16.04.2025 № 1-ОРГ/ВТ/КТ (далі – Тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 24.04.2025; тендерну пропозицію ТОВ «ФОРТІМ»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.04.2025 № 2-ОРГ/ВТ/АКМВ-РП-1; повідомлення про намір укласти договір від 28.04.2025; договір на закупівлю товару від 06.05.2025 № 76; пояснення (інформація, документи) Замовника, надані 20.05.2025 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 встановлено наступне.
Так, відповідно до підпункту 2.2 пункту 2 Додатку 5 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Переможцем процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції» тендерної документації Учасник процедури закупівлі, який визначений Замовником переможцем, разом з документами/інформацією та у строки визначені положеннями цього розділу подає інформаційний лист з відомостями з Реєстру боржників у справах про банкрутство (неплатоспроможність) виданий/отриманий відповідним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції України/Міністерства юстиції України не раніше дати оголошення торгів по даному предмету закупівлі.
Тобто, Замовник встановив вимогу щодо надання переможцем закупівлі інформації про підтвердження відсутності підстави, визначеної підпунктом 8 пункту 47 Особливостей № 1178, чим порушив вимоги абзацу 14 пункту 47 Особливостей № 1178, відповідно до якого Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, оприлюднений в електронній системі закупівель 15.05.2025, щодо даного порушення Замовник зазначив, що період дії правового режиму воєнного стану в Україні характеризується частими кібератаками (понад 10 кібератак за добу), які зумовлюють технічні перебої у доступі до роботи з електронними сервісами, тимчасові призупинення роботи державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, зокрема обмеженнями в доступі до інформації у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним. З метою дотримання принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а також отримання достовірної інформації про фінансовий стан (платоспроможність) Переможця торгів (потенційного Постачальника товару, що є предметом закупівлі) в умовах дії правового режиму воєнного стану в Україні, Замовником було передбачено вимогу до Учасників/Переможця процедури закупівлі надати інформаційний лист/довідку з відомостями з Реєстру боржників у справах про банкрутство (неплатоспроможність) виданий/отриманий відповідним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції України/Міністерством юстиції України враховуючи її актуальність під час визначення результатів закупівлі.
Згідно з інформацією Міністерства юстиції України, розміщеною у Facebook, до відновлення роботи онлайн сервісу з надання відомостей з Єдиного реєстру боржників, відносно яких відкрито провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), відомості про перебування у процедурах банкрутства (неплатоспроможності) надаватимуться у формі інформаційних листів міжрегіональними управліннями Міністерства юстиції України за місцезнаходженням суб’єкта, щодо якого запитується інформація, за відповідним запитом (письмовим або електронним).
Під час оголошення відповідної процедури закупівлі, Уповноваженою особою Замовника, відповідно до положень до пункту 47 Особливостей, була перевірена технічна можливість в доступі до Єдиного реєстру боржників, відносно яких відкрито провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), але через технічні збої в інтегрованих системах не вдалося зайти на сайт Міністерства юстиції України. Не знайшовши офіційної інформації про технологічні роботи та хакерські атаки у відкритих джерелах інформації, враховуючи інформаційну невизначеність, Уповноваженою особою було прийнято рішення включити вище зазначену вимогу до переліку документів, які надає Переможець закупівлі після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір.
Проте, дане пояснення не спростовує факт вчинення порушення абзацу 14 пункту 47 Особливостей № 1178, оскільки згідно повідомлення Міністерства юстиції України, з 06 вересня 2024 року надається доступ до відкритої частини спеціалізованої сторінки, за допомогою якої забезпечується доступ суб'єктам загального доступу до інформації про боржників, що міститься у Єдиному реєстрі боржників, відносно яких відкрито провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність).
Таким чином, на порушення вимог абзацу 14 пункту 47 Особливостей № 1178 Замовник в тендерній документації встановив вимогу про надання переможцем закупівлі інформації/документів, не передбачених законодавством.
Період усунення порушень:
28.05.2025 14:42 - 12.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
28.05.2025 14:42
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання рекомендацій державного фінансового контролю за результатами моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-04-16-012490-а, Замовником здійснено заходи направлені на недопущення встановлених моніторингом порушень у подальшому, зокрема проведено економічне навчання серед присутніх працівників (протокол навчання пересоналу додається) та рекомендовано уповноважену особу, Любов ШЕВЧЕНКО відправити на курси підвищення кваліфікації/навчання «Публічні закупівлі: практичні аспекти з урахування законодавчих змін».
Крім того, уповноваженими особами Замовника прийнято до уваги рекомендації від фахівців фінансового контролю щодо недопущення в подальшому виявлених порушень вимог абзацу 14 пункту 47 Особливостей № 1178, які були допущені під час складання тендерної документації.
Дата публікації звіту:
03.06.2025 16:58
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
-
Дата публікації:
09.06.2025 11:45
Запити/Пояснення
Номер:
d35b22c6f85f46f9bae8414c1dda26f6
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
15.05.2025 09:36
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Комп’ютерна техніка» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-16-012490-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Надайте інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких Вами здійснено обґрунтування розміру, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надайте інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). У разі оприлюднення - надайте посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Відповідно до Додатку 2 «Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації Вами зазначено, що посилання на торгівельну марку (виробника), конструкцію, патент щодо Товару, що є предметом закупівлі та/або його складових, було визначено відповідно до розділу 7 Стратегії розвитку КНУТД «Інформаційно-комунікаційна діяльність» та грантового проєкту НАТО проєкт G5477 «Наноструктурована композитна фарба для електромагнітного екранування електроніки», згідно змісту якого придбання нового Товару дозволить використовувати в освітньому процесі університету сучасне програмне забезпечення, розширити використання інформаційних технологій в освітньому процесі та сприятиме якісному виконанню наукових досліджень.
Надайте будь ласка Стратегію розвитку КНУТД «Інформаційно-комунікаційна діяльність» та грантовий проєкт НАТО проєкт G5477 «Наноструктурована композитна фарба для електромагнітного екранування електроніки».
4. Чому всупереч вимогам пункту 47 Особливостей № 1178 Вами встановлено у підпункті 2.2 Додатку 5 до тендерної документації вимогу щодо надання учасником-переможцем інформаційного листа з відомостями з Реєстру боржників у справах про банкрутство (неплатоспроможність) виданий/отриманий відповідним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції України/Міністерства юстиції України не раніше дати оголошення торгів по даному предмету закупівлі, а у випадку обмеження роботи вказаного державного сервісу переможець процедури закупівлі письмово підтверджує факт неможливості отримати інформації з автоматизованої системи «Банкрутство та неплатоспроможність» та надати гарантійний лист з зазначенням інформації про те, що Учасник, як суб’єкт господарювання не перебуває у справі банкрутства (неплатоспроможності), а також зазначити аргументовані пояснення про неможливість отримати відповідний інформаційний лист з відомостями з Реєстру боржників у справах про банкрутство (неплатоспроможність), в той час як відповідно до пункту 47 Особливостей № 1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту?
5. З яких причин Вами не відхилено учасника ТОВ «ФОРТІМ», якщо ним як переможцем згідно підпункту 2.2 Додатку 5 до тендерної документації не надано інформаційний лист з відомостями з Реєстру боржників у справах про банкрутство (неплатоспроможність) виданий/отриманий відповідним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції України/Міністерства юстиції України не раніше дати оголошення торгів по даному предмету закупівлі або гарантійний лист з зазначенням інформації про те, що Учасник, як суб’єкт господарювання не перебуває у справі банкрутства (неплатоспроможності).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
7bd56001d5d146188c5880393ce36f71
Назва:
ВІДПОВІДЬ на запит про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі ID: UA-2025-04-16-012490-a
Дата опублікування:
20.05.2025 18:30
Опис:
15 травня 2025 року посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель звернулася через електронну систему закупівель та оприлюднила запит про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі ID: UA-2025-04-16-012490-a. Замовник відповідно до положень частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» надає пояснення по кожному питанню у файлі .
1. Надайте інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких Вами здійснено обґрунтування розміру, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Метою закупівлі є заміна та оновлення комп’ютерного обладнання, що використовується в освітньому процесі та при проведенні наукових досліджень університету, в т.ч. за рахунок коштів державного бюджету України та грантових коштів міжнародних проєктів. Обґрунтування розміру, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, а також визначення його очікуваної вартості базувалося на підставі чинного законодавства з урахуванням наступних факторів/чинників:
1) Визначення потреби в комп’ютерній техніці було здійснено виходячи з вимог Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 р. № 1187 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. №365) (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1187-2015-%D0%BF#n12), що передбачають використання в освітньому процесі закладів вищої освіти комп’ютерної техніки із строком експлуатації не більше восьми років (див. пункт 39, підпункт 2) та плану закупівель відповідно до умов грантового проєкту НАТО проєкт G5477 «Наноструктурована композитна фарба для електромагнітного екранування електроніки». В результаті аналізу технічних характеристик та строків експлуатації комп’ютерного обладнання, що використовується в комп’ютерних класах та лекційних аудиторіях університету, а також для забезпечення якісного функціювання та ефективності наукових досліджень/збереження та розвитку наукового потенціалу в рамках реалізації грантового проєкту НАТО проєкт G5477 «Наноструктурована композитна фарба для електромагнітного екранування електроніки», встановлена необхідна кількість моноблоків та неттопів для закупівлі, зокрема 95 (дев’яносто п’ять) та 3 (три) штуки відповідно.
2) Формування технічних та якісних характеристик (технічного завдання) предмета закупівлі здійснено з урахуванням вимог до якості, технологічного потенціалу (потужності) та експлуатації комп’ютерної техніки в освітньому процесі та для проведення наукових досліджень, а саме:
2.1 Технічних вимог програмного забезпечення, використання якого передбачено у освітньому процесі.
2.2 Терміну експлуатації обладнання (не менше 8 років).
2.3 Можливостей підключення периферійного обладнання, зокрема, зовнішніх носіїв інформації, мультимедійного, мережевого обладнання, лабораторних пристроїв, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності.
2.4 Ергономіки (зручність розташування на робочих місцях, низький рівень шуму).
2.5 Вимог енергоефективності.
2.6 Попереднього досвіду експлуатації та технічного обслуговування комп’ютерної техніки в КНУТД.
2.7 Придбання сучасної комп’ютерної техніки, яке буде використовуватись у відповідності до умов проєкту НАТО проєкт G5477 зумовлене необхідністю обробки даних з векторного аналізатора та програмного забезпечення комплексу Keycom; чисельного моделювання процесів електромагнітного екранування в спеціалізованих програмних середовищах (OpenEMS + Octave, Elmer FEM, GetDP + Gmsh тощо); підтримки навчального процесу, підготовки публікацій та нових заявок на наукове фінансування; залучення студентів і аспірантів до сучасних розрахунків та аналізу в рамках наукових досліджень, пов’язаних із науковим напрямком, що був започаткований проєктом НАТО G5477.
В результаті вище визначеного було сформовано базовий перелік технічних та якісних характеристик до предмету закупівлі:
- Для моноблоків:
- діагональ екрану: не менше 23,8";
- кількість фізичних ядер процесора: не менше ніж 4;
- кількість потоків процесора: не менше ніж 8;
- базова тактова частота процесора: не менше ніж 2,30 GHz;
- об’єм оперативної пам’яті не менше ніж 16 ГБ DDR4;
- об’єм SSD накопичувача не менше ніж 480GB;
- наявність портів: не менше 1хHDMI; 1хАудіо; 2хUSB 2.0; 4хUSB 3.2; 1хRJ-45;
- бездротові мережеві інтерфейси: не гірше Wi-Fi (802.11ac), Bluetooth 4.0;
- клавіатура, інтерфейс підключення – USB;
- маніпулятор типу «миша», оптична, інтерфейс підключення – USB;
- Для неттопів:
- кількість фізичних ядер процесора: не менше ніж 4;
- кількість потоків процесора: не менше ніж 8;
- базова тактова частота процесора: не менше ніж 2,30 GHz;
- об’єм оперативної пам’яті не менше ніж 16 ГБ DDR4;
- об’єм SSD накопичувача не менше ніж 512GB;
- наявність портів: не менше 1хHDMI; 1хDP; 1xCOM; 1хАудіо; 6 USB, з яких 2 x USB 3.2 Gen 2 (Type-А), 2хUSB Type-C, з котрих 1 х USB 3.2 Gen 2 (Type-C); 1хRJ-45;
- бездротові мережеві інтерфейси: не гірше Wi-Fi (802.11ac), Bluetooth 4.0;
- клавіатура, інтерфейс підключення – USB;
- маніпулятор типу «миша», оптична, інтерфейс підключення – USB.
3) Аналізу ринку комп’ютерної техніки. В результаті аналізу загальнодоступних джерел на ринку комп’ютерної техніки України, Замовником було знайдено та проаналізовано наявні на ринку України моделі моноблоків, що відповідають технічним та якісним вимогам Замовника, виробництва таких компаній, як Artline, Lenovo, ASUS, Acer, HP в ціновому діапазонні від 22,3 тис. грн. до 41,6 тис. грн. та представлені на ринку України моделі неттопів з вартістю від 18,1 тис. грн. до 25,2 тис. грн.
Враховуючи поточні цінові пропозиції та керуючись положеннями постанови КМУ від 4 квітня 2001 р. № 332 «Про граничні суми витрат на придбання автомобілів, меблів, іншого обладнання та устаткування, мобільних телефонів, комп'ютерів державними органами, а також установами та організаціями, які утримуються за рахунок державного бюджету», Замовником було детально проаналізовано технічні характеристики моделей з найменшою вартістю, за принципом «ціна-якість» в межах граничних сум витрат та обрано моделі конкретної торгової марки, яка за своїми параметрами найбільше відповідає вимогам Замовника, пропонується великою кількістю учасників ринку (високий рівень конкуренції) та має ідентичні /«еквівалентні» пропозиції на ринку комп’ютерної техніки, зокрема:
- Для моноблоків: модель ARTLINE Home G41 White (G41v23w) https://hotline.ua/ua/computer-nastolnye-kompyutery/artline-home-g41-g41v23/ (зазначену модель пропонують 17 постачальників).
- Для неттопів: модель ARTLINE Business B16 (B16v51) https://hotline.ua/ua/computer-nastolnye-kompyutery/artline-business-b16-b16v51/ (зазначену модель пропонують 11 постачальників).
4) Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі, визначено відповідно до одного із методів, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 18.02.2020р. № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» (далі – Наказ). Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг проводився методом порівняння ринкових цін, зокрема шляхом моніторингу цінових пропозицій учасників ринку комп’ютерної техніки в Україні, в тому числі електронних джерел, цін на сайтах виробників та/або постачальників відповідного товару тощо.
Очікувана вартість була визначена виходячи з пропозицій постачальників товару, а саме:
Для моноблоків:
- https://www.moyo.ua/ua/monoblok_23_8_artline_home_g41v23_g41v23_/525715.html
- https://artline.ua/product/monoblok-artline-home-g41v23
- https://allo.ua/ua/products/monobloki/monoblok-artline-home-g41-g41v23.html
- https://hard.rozetka.com.ua/ua/artline_g41v23/p354611103/
Для неттопів:
- https://artline.ua/uk/product/nettop-artline-business-b16-b16v51
- https://allo.ua/ua/nettopy/nettop-artline-business-b16-b16v51.html
- https://hard.rozetka.com.ua/ua/artline-b16v51/p439903262/
- https://exe.ua/product/p732123/
В результаті аналізу очікувана вартість для моноблоку визначена в розмірі 22,5 тис. грн. за одиницю та для неттопів – 18,648 тис. грн. за одиницю, відповідно загальна очікувана вартість закупівлі склала
2 193, 444 тис. грн. тощо.
Додатково звертаємо увагу Вашу увагу, що очікувана вартість закупівлі та проєкт договору про закупівлю UA-2025-04-16-012490-a пройшов первинну експертизу Мінцифри відповідно до Порядку проведення експертизи Національної програми інформатизації та її складових, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2024 р. № 119, за результатами якої експертом встановлено відповідність об’єкту експертизи сучасному рівню науково-технічних знань, тенденціям науково-технічного прогресу, принципам науково-технічної політики держави та отримали позитивну оцінку. Відповідне погодження Мінцифри додається у вигляді файлів – «2025.04.22_КНУТД_Моноблок, Неттоп.pdf» та «2025.04.22_КНУТД_Моноблок, Неттоп.pdf.p7s»
2. Надайте інформацію щодо оприлюднення на власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). У разі оприлюднення - надайте посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі» оприлюднено Замовником відповідно до положень постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) на офіційному сайті університету, доступ за посиланням: https://knutd.edu.ua/files/derjzakup/obgrunt/UA-2025-04-16-012490-a.pdf
3. Відповідно до Додатку 2 «Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації Вами зазначено, що посилання на торгівельну марку (виробника), конструкцію, патент щодо Товару, що є предметом закупівлі та/або його складових, було визначено відповідно до розділу 7 Стратегії розвитку КНУТД «Інформаційно-комунікаційна діяльність» та грантового проєкту НАТО проєкт G5477 «Наноструктурована композитна фарба для електромагнітного екранування електроніки», згідно змісту якого придбання нового Товару дозволить використовувати в освітньому процесі університету сучасне програмне забезпечення, розширити використання інформаційних технологій в освітньому процесі та сприятиме якісному виконанню наукових досліджень.
Надайте будь ласка Стратегію розвитку КНУТД «Інформаційно-комунікаційна діяльність» та грантовий проєкт НАТО проєкт G5477 «Наноструктурована композитна фарба для електромагнітного екранування електроніки».
Стратегія розвитку КНУТД «Інформаційно-комунікаційна діяльність» в умовах воєнного стану та повоєнної відбудови України на 2024 – 2028 рр. розміщена на офіційному сайті КНУТД, доступ за посиланням: https://knutd.edu.ua/files/dostupdopi/strategy_2024.pdf. Для її реалізації в межах кожного календарного року розпорядчим рішення Замовника затверджується план закупівель з урахуванням кошторисних призначень Замовника. Відповідне розпорядче рішення № 42 від 13.12.2024 р. додається (додаток 2).
Також згідно Вашого запиту надається додаткова угода №2 до грантового проєкту НАТО G5477 «Наноструктурована композитна фарба для електромагнітного екранування електроніки», в якій відображається «Модифікований детальний бюджет стосовно діяльності Партнера», зокрема інформація про витрати в рамках виконання вище зазначеного проєкту (додаток 3).
4. Чому всупереч вимогам пункту 47 Особливостей № 1178 Вами встановлено у підпункті 2.2 Додатку 5 до тендерної документації вимогу щодо надання учасником-переможцем інформаційного листа з відомостями з Реєстру боржників у справах про банкрутство (неплатоспроможність) виданий/отриманий відповідним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції України/Міністерства юстиції України не раніше дати оголошення торгів по даному предмету закупівлі, а у випадку обмеження роботи вказаного державного сервісу переможець процедури закупівлі письмово підтверджує факт неможливості отримати інформації з автоматизованої системи «Банкрутство та неплатоспроможність» та надати гарантійний лист з зазначенням інформації про те, що Учасник, як суб’єкт господарювання не перебуває у справі банкрутства (неплатоспроможності), а також зазначити аргументовані пояснення про неможливість отримати відповідний інформаційний лист з відомостями з Реєстру боржників у справах про банкрутство (неплатоспроможність), в той час як відповідно до пункту 47 Особливостей № 1178 переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту?
Весь період дії правового режиму воєнного стану в Україні характеризується частими кібератаками (понад 10 кібератак за добу), які зумовлюють технічні перебої у доступі до роботи з електронними сервісами, тимчасові призупинення роботи державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, зокрема обмеженнями в доступі до інформації у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним. З метою дотримання принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а також отримання достовірної інформації про фінансовий стан (платоспроможність) Переможця торгів (потенційного Постачальника товару, що є предметом закупівлі) в умовах дії правового режиму воєнного стану в Україні, Замовником було передбачено вимогу до Учасників/Переможця процедури закупівлі надати інформаційний лист/довідку з відомостями з Реєстру боржників у справах про банкрутство (неплатоспроможність) виданий/отриманий відповідним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції України/Міністерством юстиції України враховуючи її актуальність під час визначення результатів закупівлі.
Згідно з інформацією Міністерства юстиції України, розміщеною у Facebook, до відновлення роботи онлайн сервісу з надання відомостей з Єдиного реєстру боржників, відносно яких відкрито провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), відомості про перебування у процедурах банкрутства (неплатоспроможності) надаватимуться у формі інформаційних листів міжрегіональними управліннями Міністерства юстиції України за місцезнаходженням суб’єкта, щодо якого запитується інформація, за відповідним запитом (письмовим або електронним). Докладніше про це за посиланням: https://www.facebook.com/share/p/15UV9PFxSF/?mibextid=wwXIfr.
Під час оголошення відповідної процедури закупівлі, Уповноваженою особою Замовника, відповідно до положень до пункту 47 Особливостей, була перевірена технічна можливість в доступі до Єдиного реєстру боржників, відносно яких відкрито провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність), але через технічні збої в інтегрованих системах не вдалося зайти на сайт Міністерства юстиції України. Не знайшовши офіційної інформації про технологічні роботи та хакерські атаки у відкритих джерелах інформації, враховуючи інформаційну невизначеність, Уповноваженою особою було прийнято рішення включити вище зазначену вимогу до переліку документів, які надає Переможець закупівлі після оприлюднення повідомлення про намір укласти договір.
5. З яких причин Вами не відхилено учасника ТОВ «ФОРТІМ», якщо ним як переможцем згідно підпункту 2.2 Додатку 5 до тендерної документації не надано інформаційний лист з відомостями з Реєстру боржників у справах про банкрутство (неплатоспроможність) виданий/отриманий відповідним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції України/Міністерства юстиції України не раніше дати оголошення торгів по даному предмету закупівлі або гарантійний лист з зазначенням інформації про те, що Учасник, як суб’єкт господарювання не перебуває у справі банкрутства (неплатоспроможності).
Переможець процедури закупівлі ТОВ «ФОРТІМ» у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, надав Замовнику документи/інформацію, що була визначено в додатку 5 до тендерної документації. Зокрема, Переможцем було надано документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей. У свою чергу, положеннями розділу 2 додатку 5 до тендерної документації Замовником було встановлено вимогу надання документів шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують правомірність укладання договору про закупівлю, серед яких інформація/документ який підтверджує платоспроможність Переможця (відсутність інформації про перебування суб'єкта у процедурі банкрутства (неплатоспроможності)) тощо.
Дійсно, замість інформаційного листа з відомостями з Реєстру боржників у справах про банкрутство (неплатоспроможність) виданий/отриманий відповідним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції України/Міністерством юстиції України, ТОВ «ФОРТІМ» була надана інформаційна довідка про перебування суб'єкта у процедурі банкрутства (неплатоспроможності), оскільки відповідний єдиний реєстр боржників відновив свою роботу і відповідні міжрегіональні органи управління Міністерства юстиції України/Міністерство юстиції України перестали видавати їх посилаючись на відновлення роботи електронного реєстру (https://centraljust.gov.ua/news/info/vimogi-schodo-informatsiynogo-lista-pro-vidomosti-z-reestru-borjnikiv-u-spravah-pro-bankrutstvo-neplatospromojnist, отримання інформації з Реєстру боржників, відносно яких відкрито провадження у справах про банкрутство (неплатоспроможність)).
За своїм інформаційним змістом «Інформаційна довідка про перебування суб'єкта у процедурі банкрутства (неплатоспроможності)» повністю є тотожною «інформаційному листу з відомостями з Реєстру боржників у справах про банкрутство (неплатоспроможність) виданого/отриманого відповідним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції України/Міністерством юстиції України».
Положеннями частини 4 «Опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій» розділу 5 тендерної документації Замовника визначено/передбачено випадки за яких Замовник має право не відхиляти тендерну пропозицію Учасника, зокрема підпунктом 7 пункту 4.3. частини 4 визначено: «7) Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації».
Відповідно до положень пункту 4.4. частини 4 розділу 5 тендерної документації: «Замовник залишає за собою право не відхиляти тендерні пропозиції при виявленні формальних помилок незначного характеру, що описані вище, при цьому замовник гарантує дотримання усіх принципів, визначених статтею 5 Закону. Замовник не зобов’язаний не відхиляти тендерні пропозиції, що містять інші помилки, ніж перелічені вище. Рішення про віднесення допущеної учасником помилки до формальної (несуттєвої) приймається уповноваженою особою Замовника».
Враховуючи те що, на момент оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, єдиний реєстр боржників відновив свою роботу і відповідні міжрегіональні органи управління Міністерства юстиції України/Міністерство юстиції України перестали видавати інформаційні листи суб’єктам господарювання, відповідно ТОВ «ФОРТІМ» надав документ, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у пункті 2.2. розділу 2 додатку 5 до тендерної документації, а дана невідповідність відноситься до формальних помилок, відповідно уповноваженою особою, керуючись положеннями підпунктів частини 4 розділу 5 тендерної документації, прийнято рішення не відхиляти його тендерну пропозицію (див. протокол уповноваженої особи додаток 4).
Звертаємо Вашу увагу, що під час прийняття рішення Уповноваженою особою було враховано той факт, що за результатами проведення процедури закупівлі в рамках цінової пропозиції ТОВ «ФОРТІМ», Замовник матиме можливість закупити комп’ютерну техніку за оптимальними цінами, що дозволить ефективно використати бюджетні кошти, виконати поставленні цілі/взяті на себе зобов’язання в частині забезпечення освітнього процесу сучасному рівню науково-технічних знань, тенденціям науково-технічного прогресу, принципам науково-технічної політики університету та держави в цілому. Відміна закупівлі та повторне оголошення тендеру не гарантує дотримання принципу економічної ефективності використання бюджетних коштів, оскільки для цін на ринку комп’ютерної техніки характерні тенденції росту, а також науково-технічний прогрес зумовлює постійну зміну моделей, цінові пропозиції яких, як правило, перевищують/не вписуються в очікувану вартість закупівлі в межах затверджених кошторисних призначень Замовника.
Крім того, закупівля комп’ютерної техніки в межах даної процедури закупівлі здійснювалася з дотриманням всіх положень Закону України «Про публічні закупівлі», постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 року №1178, постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), постанови КМУ від 4 квітня 2001 р. № 332 «Про граничні суми витрат на придбання автомобілів, меблів, іншого обладнання та устаткування, мобільних телефонів, комп'ютерів державними органами, а також установами та організаціями, які утримуються за рахунок державного бюджету», Порядку проведення експертизи Національної програми інформатизації та її складових, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2024 р. № 119 та інших нормативно-правових актів бюджетного законодавства.
Враховуючи вище зазначене, уповноваженою особою було прийнято рішення не відхиляти тендерну пропозицію ТОВ «ФОРТІМ» та підписати договір про закупівлю у відповідності до норм чинного законодавства.
Додатки:
Додаток 1 - Погодження Мінцифри у вигляді файлів – «2025.04.22_КНУТД_Моноблок, Неттоп.pdf» та «2025.04.22_КНУТД_Моноблок, Неттоп.pdf.p7s»
Додаток 2 - Розпорядження № 42 від 13.12.2024 р.
Додаток 3 - Додаткова угода №2 між стороною НАТО і Партнером до грантового проєкту НАТО G5477 «Наноструктурована композитна фарба для електромагнітного екранування електроніки»
Додаток 4 - Протокол (рішення) № 3-ОРГ/ВТ/АКМВ-РП від 02.05.2025 р. Уповноваженої особи Київського національного університету технологій та дизайну.