-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
- 2
електрична енергія (код ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія)
Завершена
124 143.48
UAH з ПДВ
Номер:
473d2eb911a946c9a861dadb42660a0c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-04-21-000191
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.04.2025 00:00
Період моніторингу:
21.04.2025 17:38 - 13.05.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
Н А К А З
18.04.2025 № 39-з
Запоріжжя
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до пункту 4 частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3,
НАКАЗУЮ:
1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО
Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби
в Запорізькій області
від 18.04.2025 №39-з
Перелік процедур закупівель,
по яким проводиться моніторинг
26. UA-2025-04-16-012375-a, яку проводить Заклад дошкільної освіти "Ясла-садок №6 "Дзвіночок" Вільнянської міської ради"
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами дослідження питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення п.13 Особливостей в частині не оприлюднення обґрунтування застосування закупівлі без використання електронної системи закупівель.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує оприлюднити належним чином оформлене обґрунтування застосування закупівлі без використання електронної системи закупівель, а також здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: « 09 » травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність проведеної закупівлі, вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Замовника на 2025 рік; укладений договір про закупівлю.
В ході дослідження питання відповідності проведеної закупівлі вимогам Закону та Особливостям встановлено, що Замовником в порушення вимог п.13 Особливостей не оприлюднено обґрунтування застосування закупівлі без використання електронної системи закупівель.
У разі укладення договору про закупівлю відповідно до пункту 13 Особливостей замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у формі розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Період усунення порушень:
09.05.2025 16:33 - 24.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
09.05.2025 16:33
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідь замовника на висновок органу державного фінансового контролю щодо результатів моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-04-16-012375-a
У відповідь на висновок Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області від 09 травня 2025 року щодо результатів моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-04-16-012375-a, повідомляємо, що Замовником — Закладом дошкільної освіти "Ясла-садок №6 "Дзвіночок" Вільнянської міської ради — зауваження, викладені у висновку, було враховано та виконано в повному обсязі.
З метою усунення встановленого порушення вимог пункту 13 Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178, Замовником додано належним чином оформлене обґрунтування підстав для здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель. Відповідний документ було затверджено наказом керівника установи та додано до договору про закупівлю.
З огляду на обмеження функціоналу електронної системи закупівель, який наразі дозволяє завантажувати лише додаткові угоди до договору, обґрунтування та наказ про обґрунтування підстави для здійснення закупівлі було оприлюднено саме через функцію «додаткова угода» з відповідним поясненням у тексті. Таким чином, усі документи, що підтверджують виконання вимог та усунення порушення, були розміщені в електронній системі закупівель у встановлений строк.
Крім того, з метою недопущення аналогічних ситуацій у майбутньому, Замовником вжито низку організаційних заходів. Зокрема, заплановано проведення додаткових внутрішніх навчань відповідальних осіб із питань дотримання законодавства у сфері публічних закупівель, переглянуто та оновлено внутрішні інструкції та посадові обов’язки, а також проведено роз’яснення серед працівників щодо обов’язковості належного оформлення та своєчасного оприлюднення всієї передбаченої документації. Крім того, розроблено та впроваджено внутрішні контрольні механізми для перевірки документів та процедур закупівель на кожному етапі.
Усі порушення, виявлені у висновку, були прийняті до уваги, а заходи для їх усунення належним чином реалізовані. Ми зобов’язуємося в подальшому забезпечувати суворе дотримання вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Інформація про проведену роботу та вжиті заходи буде оприлюднена через електронну систему закупівель у встановлений строк.
На підставі зазначеного вище просимо здійснити дії відповідно до частини дев'ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме — відобразити в електронній системі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що такий орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель. Уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель, оскільки замовником були усунуті встановлені порушення відповідно до висновку.
Дата публікації звіту:
14.05.2025 07:13
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
усунуто
Дата публікації:
15.09.2025 10:26
Запити/Пояснення
Номер:
c6033e5c9f274548ac31b9204cbf9a51
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
22.04.2025 10:45
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.04.2025 00:00
Опис:
Про надання інформації
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі: UA-2025-04-16-012375-a, яку проводить Заклад дошкільної освіти «Ясла-садок №6 «Дзвіночок» Вільнянської міської ради» (далі - Замовник), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зі змінами (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) з наступних питань.
В ході дослідження даної процедури встановлено, що остання проведена без використання електронної системи. Проте, Замовником не оприлюднено обґрунтування (підстави) для здійснення замовником закупівлі без використання електронної системи відповідно до пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178.
В зв’язку з викладеним, прошу надати інформацію з копіями підтверджуючих документів щодо фактичних обставин та підстав із посиланням на відповідні законодавчі норми, якими обумовлено здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель.
Відповідні пояснення (інформацію, документи) щодо зазначених фактів необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Провідний державний аудитор
відділу контролю у сфері закупівель Микола ДЬЯЧЕНКО
Номер:
da03c369a6e04812953aa068f3311daa
Назва:
Щодо надання пояснення Замовником по закупівлі UA-2025-04-16-012375-a:
Дата опублікування:
25.04.2025 15:10
Опис:
Щодо надання пояснення Замовником по закупівлі UA-2025-04-16-012375-a:
Заклад дошкільної освіти "Ясла-садок №6 "Дзвіночок" Вільнянської міської ради (далі – Замовник) на підставі частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та відповідно до пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», повідомляє наступне.
16 квітня 2025 року Замовник опублікував інформацію про укладення договору на «електрична енергія (код ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія)» згідно з ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія (ідентифікатор закупівлі: UA-2025-04-16-012375-a) у порядку закупівлі без використання електронної системи. Процедура укладення договору проведена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та з урахуванням вимог Постанови № 1178.
Процедура укладення договору проведена із дотриманням вимог статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та принципів здійснення публічних закупівель, зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість і прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об'єктивне та неупереджене визначення переможця; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовник надає відповідь на запитувану інформацію, на підставі проведеного моніторингу процедури укладення договору Управлінням Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-16-012375-a).
Питання 1. В ході дослідження даної процедури встановлено, що остання проведена без використання електронної системи. Проте, Замовником не оприлюднено обґрунтування (підстави) для здійснення замовником закупівлі без використання електронної системи відповідно до пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178.
Відповідно до статті 64 Конституції України (далі — Конституція) в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
Воєнний стан в Україні продовжено до 09 травня 2025 року. Відповідно до Указу Президента України від 14 січня 2025 року № 26/2025 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України від 15 січня 2025 року № 4220-IX, строк дії воєнного стану продовжено з 05:30 08 лютого 2025 року на 90 діб, тобто до 09 травня 2025 року. Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:
Ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні.
Забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов’язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття 12 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:
Працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану.
Розробляє та вводить в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації.
Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 37 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання даної норми Закону урядом були прийняті Особливості.
Положеннями Особливостей передбачено підставу для здійснення закупівлі за підпунктом 4 пункту 13: придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником;
У зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, на території громади відповідно до державної програми здійснюється будівництво споруди цивільного захисту — протирадіаційного укриття подвійного призначення для забезпечення безпеки мешканців міста. Для задоволення потреб у електричній енергії, необхідній для виконання будівельних робіт, було здійснено підключення до мереж замовника. Відповідний обсяг використання електричної енергії замовник не міг передбачити заздалегідь, тому не мав можливості дотриматись строків, необхідних для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу.
При цьому Замовником підтверджується наявність нагальної потреби в закупівлі «електрична енергія (код ДК 021:2015 09310000-5 Електрична енергія)» по коду 021:2015:09310000-5: Електрична енергія Єдиного закупівельного словника, так як даний предмет закупівлі безпосередньо впливає на господарську діяльність.
Отже, враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі та якнайшвидшого забезпечення наявної потреби замовника в умовах воєнного стану, замовник прийняв рішення щодо забезпечення закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару та застосування під час здійснення закупівлі, як виняток, підстави за підпунктом 4 пункту 13 Особливостей.
За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 38 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження): файл «Обгрунтування.pdf» та інформація про закупівлю, додаткову потребу в частині електричної енергії для проведення робіт із підготовки захисних будівель для закладу освіти в умовах воєнного стану відповідно.
Відповідно до пункту 15 Особливостей встановлено, що Предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708.
Якщо у замовника виникла додаткова потреба (яку замовник не міг передбачити на момент здійснення закупівлі за тотожним предметом закупівлі) у здійсненні закупівлі за предметом закупівлі, закупівля за яким ним вже була здійснена у поточному році, очікувана вартість такого предмета закупівлі не додається до очікуваної вартості тотожного предмета закупівлі (тотожних предметів закупівель), закупівля яких була здійснена, а замовник обирає вид закупівлі такого предмета закупівлі з урахуванням вартісних меж, визначених цими особливостями.
Замовником при здійсненні закупівлі було враховано положення пункту 15 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України, якими регламентується порядок визначення предмета закупівлі та особливості здійснення публічних закупівель у період дії воєнного стану.
Зокрема, відповідно до зазначеного пункту, якщо у замовника виникає додаткова потреба, яку він не міг передбачити на момент проведення попередньої закупівлі за тотожним предметом, така потреба не додається до очікуваної вартості вже здійснених закупівель. У цьому випадку замовник має право обрати відповідний вид закупівлі, виходячи з фактичної вартості нової потреби та з урахуванням вартісних меж, визначених чинними нормативно-правовими актами.
У конкретній ситуації така додаткова потреба виникла внаслідок непередбачуваних об’єктивних обставин, а саме — у зв’язку з реалізацією державної програми будівництва споруди цивільного захисту (протирадіаційного укриття подвійного призначення) на території громади. Це будівництво має на меті забезпечити безпеку населення і, відповідно, потребує значного обсягу електричної енергії для виконання будівельно-монтажних робіт.
Підключення до електричних мереж було здійснено з використанням мереж замовника, однак обсяги споживання електроенергії не могли бути передбачені на етапі попереднього планування, оскільки ці роботи та пов’язане з ними навантаження виникли вже після затвердження річного плану закупівель. У зв’язку з цим замовник не мав змоги дотриматися строків, необхідних для проведення відкритих торгів чи використання електронного каталогу.
Більше того, у зв’язку з новоутвореною потребою, замовнику було виділено додаткове фінансування за рахунок компенсації від компанії, яка здійснює будівництво, а також розмістила працівників на території Замовника (наказ додається). Таким чином, замовник, керуючись пунктом 15 Особливостей, обґрунтовано здійснює окрему закупівлю електричної енергії в межах додаткового фінансування, не включаючи її до загального обсягу вже проведених закупівель за аналогічним предметом.
Це рішення відповідає як вимогам законодавства, так і господарській доцільності, адже забезпечує безперебійне енергопостачання об’єкта цивільного захисту в умовах обмеженого часу та підвищених ризиків.
Також відповідно до підпункту 5 пункту 13 пункту 13 Особливостей встановлено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків: укладення договору про закупівлю з постачальником “останньої надії” або з постачальником універсальної послуги на постачання електричної енергії або природного газу.
Замовником було використано підставу, передбачену підпунктом 4 пункту 13 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України, з огляду на виникнення об’єктивних обставин, які унеможливили дотримання строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу. Зокрема, така необхідність виникла внаслідок початку реалізації будівництва об’єкта цивільного захисту — протирадіаційного укриття подвійного призначення. Роботи були розпочаті у стислі строки, що спричинило неплановане додаткове споживання електричної енергії, обсяги якого неможливо було передбачити на етапі попереднього планування. У зв’язку з цим, з метою безперебійного забезпечення енергопостачання на період виконання будівельних робіт, замовник був змушений укласти відповідний договір без проведення процедур відкритих торгів.
Окрім того, замовником також було враховано підставу, передбачену підпунктом 5 пункту 13 Особливостей, яка дозволяє здійснювати закупівлю без застосування відкритих торгів у випадку, коли товари чи послуги можуть бути надані виключно певним суб’єктом господарювання, зокрема — у разі укладення договору на постачання електричної енергії з постачальником універсальної послуги. Послуга з розподілу електроенергії є невід’ємною частиною такого договору та надається виключно оператором системи розподілу, який працює на відповідній території.
Слід звернути увагу, що фактична вартість електроенергії як товару становить менше 100 тисяч гривень, а загальна сума договору — 124 143,48 грн з ПДВ — включає також тариф на розподіл електроенергії. Згідно з чинним тарифом, вартість послуги розподілу визначається за формулою: 2,07008 грн за 1 кВтгод × 1,2 (ПДВ) × 12 180 кВтгод, що становить 30 265,26 грн та відповідну частину загальної суми договору. Відповідно, укладення договору у такому форматі є законним, обґрунтованим і таким, що відповідає вимогам Особливостей та умовам, визначеним для забезпечення виконання робіт із будівництва об’єкта захисту для закладу освіти.
Разом з тим, замовник додає наказ як розпорядчий документ для проведення закупівлі, що підтверджує підстави для укладення договору без застосування відкритих торгів. Цей наказ є частиною пояснень та надається для забезпечення прозорості та відповідності вимогам законодавства. Одночасно із цим Замовник звертає увагу, що не може відобразити в публічному доступі разом із поясненнями документи пов’язані із проведення будівництва захисних споруд, так як такі документи мають обмежений доступ.
Відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», відповідь із необхідною інформацією Замовник завантажив через електронну систему закупівель Prozorro. Пояснення було надано Замовником через електронну систему закупівель у встановлені терміни — протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту, тобто в період з 23 по 25 квітня 2025 року.
Додатки:
1. Обґрунтування підстав укладення договору.
2. Інформація про розміщення працівників підрядника.