• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Нове будівництво побутової каналізації по вул. І. Богуна у с. Оброшине Львівського району Львівської області (Код національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” - 45231000-5 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач)

мова тендерної пропозиції - українська

Завершена

3 446 561.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 232.81 UAH
Номер: c10d9149fabd4a57b18ed29ba455c573
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-06-03-000028
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.06.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 03.06.2025 17:57 - 25.06.2025 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 03.06.2025 №162 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у додатку до цього наказу. 3 Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби 03.06.2025 №162. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-04-15-013333-a, 15.04.2025. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, i.h.yaropud@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПП «Буд-Бізнес-Ром», визначення його переможцем тендеру та укладення з ним договору про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 43, підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178. Крім того, Замовником допущено порушення норм частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок порушення строків надання інформації у випадках, передбачених законом. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання переможцем тендеру документів; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 – вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами процедури закупівлі договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Крім того, вжити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушень вимог пункту 43 Особливостей №1178 при розгляді тендерних пропозицій, а також вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації та документів у випадках, передбачених законом. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 12 червня 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем тендеру документів; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Оброшинської сільської ради (далі – Замовник) на 2025 рік (UA-P-2025-04-15-015902-a); оголошення про проведення відкритих торгів; звіт про результати проведення процедури закупівлі; тендерну документацію Замовника; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 26.05.2025 №4 та від 26.05.2025 №5; тендерну пропозицію ТОВ «СУ 24 ЕНЕРГОРЕСУРС-МОНТАЖ» та опубліковане Замовником повідомлення про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «СУ 24 ЕНЕРГОРЕСУРС-МОНТАЖ» (щодо правомірності відхилення Замовником тендерної пропозиції вказаного учасника); тендерну пропозицію ПП «Буд-Бізнес-Ром»; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ПП «Буд-Бізнес-Ром» як переможцем тендеру документи; договір від 06.06.2025 №92 з додатками; опубліковані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону постановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Згідно з частиною п’ятою статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. При цьому, за вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби 05.06.2025 було опубліковано в електронній системі закупівель запит до Замовника щодо надання відповідної інформації та документів з питань та прийнятих Замовником рішень, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Водночас, на вищевказаний запит Замовником відповідь надано (оприлюднено в електронній системі закупівель) лише 11.06.2025 (четвертий робочий день), тобто з порушенням строку, визначеного у частині п’ятій статті 8 Закону. За вимогами підпункту 4.5 пункту 4 таблиці 3 Додатку №1 до тендерної документації Замовника учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати документи, що підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі (згідно Додатку №5), зокрема: розрахунок договірної ціни та підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни у відповідності до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова №281); зведений кошторисний розрахунок; пояснювальну записку; локальний (-і) кошторис (-и) (які мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу) та підсумкову відомість ресурсів. Також, у примітці підпункту 4.5 пункту 4 таблиці 3 Додатку №1 до тендерної документації вказано, що дані документи можуть подаватися (завантажуватися у систему) учасником у складі тендерної пропозиції у форматі WORD(“DOC”), або EXCEL (“XLS”) без необхідності їхнього завірення підписом уповноваженої особи та печаткою замовника. Моніторингом встановлено, що ПП «Буд-Бізнес-Ром» у складі тендерної пропозиції надано: розрахунок договірної ціни, зведений кошторисний розрахунок, локальний кошторис, підсумкову відомість ресурсів, а також додатково дефектний акт, розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису (файли «Кошторисна документація.rar» та «Кошторисна документація.pdf»). Однак, ПП «Буд-Бізнес-Ром» у складі тендерної пропозиції на вимогу підпункту 4.5 пункту 4 Таблиці 3 Додатку №1 до тендерної документації не надано пояснювальної записки. Замовником у наданому під час моніторингу поясненні зазначено, зокрема, що за результатами аналізу тендерної пропозиції ПП «Буд-Бізнес-Ром» було встановлено, що учасником надано всі основні обов’язкові документи, які безпосередньо формують ціну тендерної пропозиції, пояснювальна записка не є документом, який самостійно формує чи змінює ціну, має довідковий характер і містить загальну інформацію про підходи до розрахунку, яка не впливає на кількісні чи якісні показники тендерної пропозиції, її функція - ознайомлення з логікою формування ціни, що вже відображена у вищевказаних документах (розрахунок договірної ціни, зведений кошторисний розрахунок, локальний кошторис, підсумкову відомість ресурсі, а також додатково дефектний акт, розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису). Також, Замовником у поясненні зазначено, що за результатами проведення електронного аукціону ПП «Буд-Бізнес-Ром» надало відкориговані кошторисні розрахунки, які включали пояснювальну записку, під час укладання договору. Слід зазначити, що відповідно до норм частини першої статті 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель, а тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі, яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Замовником самостійно становлено вимогу у підпункті 4.5 пункту 4 таблиці 3 Додатку №1 до тендерної документації щодо надання учасником пояснювальної записки до договірної ціни у складі тендерної прропозиції. Відсутність певного документу, що вимагається у тендерній документації від учасника, не є формальною помилкою відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710, яким затверджено виключний перелік формальних помилок. Крім цього, у наданому під час моніторингу поясненні Замовник вказав, що відсутність пояснювальної записки Замовником була розцінена як несуттєва невідповідність, яка не призводить до зміни ціни тендерної пропозиції та не впливає на обґрунтування розрахунку тендерної пропозиції. З врахуванням вищенаведеного та пояснення Замовника, при розгляді тендерної пропозиції учасника ПП «Буд-Бізнес-Ром», на порушення норм пункту 43 Особливостей №1178, Замовником не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення вищеописаних невідповідностей у тендерній пропозиції учасника (щодо відсутності пояснювальної записки до договірної ціни) та не надав можливості учаснику усунути такі невідповідності. Як зазначено вище, за вимогами підпункту 4.5 пункту 4 таблиці 3 Додатку №1 до тендерної документації учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати розрахунок договірної ціни та підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни у відповідності до Настанови №281. Порядок визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначено у розділі V Настанови №281 (з врахуванням Змін №1, №2, №3 та №4). Відповідно до пункту 5.4 Розділу V Настанови №281 вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 – 5.9 цієї Настанови. Також, згідно з пунктом 5.4 Розділу V Настанови №281 загальновиробничі та адміністративні витрати, а також прибуток враховуються в ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) в цілому по об’єкту будівництва і обчислюються з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні власних будівельних машин та механізмів будівельної організації. Одночасно, за нормами пункту 5.8 Розділу V Настанови №281 при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються. Аналізом наданих ПП «Буд-Бізнес-Ром» у складі тендерної пропозиції на вимогу підпункту 4.5 пункту 4 таблиці 3 Додатку №1 до тендерної документації документів встановлено, що у Локальному кошторисі №02-001 учасника враховано, зокрема: перевезення грунту до 5 км з застосування автомобіля-самоскида (РЕКН СЗ11-5-1); улаштування вирівнюючих шарів основи автогрейдером із щебенево-піщаної суміші (РЕКН КБ27-12-4) з врахуванням при цьому витрат труда робітників, що обслуговують відповідні машини при виконанні таких робіт. Також в Підсумковій відомості ресурсів враховано роботу автомобіля-самоскида та автогрейдера. Водночас, у складі тендерної пропозиції ПП «Буд-Бізнес-Ром» міститься довідка від 29.04.2025 №26 про наявність обладнання та матеріально-технічної бази (файл «Довідка про обладнання.pdf») та копії договорів про надання послуг від 15.04.2025 №15/04 та від 07.10.2024 №6 (файл «Договори на спецтехніку.pdf») відповідно до яких автогрейдер BAUKEMA SHM4-120F та автомобіль-самоскид Камаз 5511 будуть залучені учасником за договорами надання послуг спецтехніки. При цьому, аналізом наданих ПП «Буд-Бізнес-Ром» договірної ціни та розрахунків до неї встановлено, що зазначені у Локальному кошторисі №02-001 враховано трудовитрати робітників, що обслуговують машини при виконанні вищевказаних робіт (керування якими здійснюватиметься силами надавача послуг за договорами від 15.04.2025 №15/04 та від 07.10.2024 №6), включено до розрахунку загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку при визначенні цінової пропозиції (договірної ціни) учасника. З врахуванням вищенаведеного, ПП «Буд-Бізнес-Ром» у наданому у складі тендерної пропозиції розрахунку договірної ціни за відповідними статтями витрат безпідставно враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні відповідних будівельних машин (що будуть залучені за договорами надання послуг), чим недотримано вимог пункту 5.8. Розділу V Настанови №281 та, відповідно, недотримано вимог підпункту 4.5 пункту 4 таблиці 3 Додатку №1 до тендерної документації Замовника. Однак, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ПП «Буд-Бізнес-Ром», а визначено його переможцем тендеру та укладено договір від 06.06.2025 №92.
Період усунення порушень: 13.06.2025 16:10 - 28.06.2025 00:00
Дата публікації висновку: 13.06.2025 16:10

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: інформація про усунення порушень
Дата публікації звіту: 16.06.2025 17:36

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: Договір розірвано
Дата публікації: 30.06.2025 09:29

Запити/Пояснення