-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Вальниці (за ДК 021:2015 код 44440000-6 Вальниці)
Закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами)
Торги відмінено
842 095.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 420.95 UAH
мін. крок: 1% або 8 420.95 UAH
Номер:
293be7782e0e469ba89ab51a0ec36e7f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-27-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
26.05.2025 00:00
Період моніторингу:
27.05.2025 11:52 - 18.06.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
26.05.2025 № 144
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу процедур закупівель/ закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Валентин ДОВГИЙ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 26.05.2025 № 144
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
3 UA-2025-04-11-006527-a 11.04.2025 КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО КАМ'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ "ТРАНСПОРТ" Дані автоматичних індикаторів ризиків
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатом аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника закупівлі, якого визначено переможцем ФОП Гриценко Ю.М. встановлено порушення вимоги абзацу третього підпункту третього пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань: обрання процедури закупівлі, визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації положенням та вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та вимогам законодавства, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
−
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 червня 2025 року.
Предметом аналізу були такі питання: обрання процедури закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність вимог тендерної документації положенням Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для Замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та вимогам законодавства, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, виконання рішень Антимонопольного комітету України (Далі – АМКУ).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА КАМ'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ "ТРАНСПОРТ" (далі – Замовник) на 2025 рік UA-P-2025-04-11-008068-a, оголошення про проведення відкритих торгів (з особливостями), тендерну документацію зі змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи від 18.04.2025, тендерні пропозиції учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «Промавіапідшипник» (далі – ТОВ «Промавіапідшипник»), Фізичної особи-підприємця "ГРИЦЕНКО ЮЛІЯ МИКОЛАЇВНА" (Далі – ФОП Гриценко Ю.М.), протокол розкриття тендерних пропозицій, протокольне рішення уповноваженої особи Замовника про визначення переможця закупівлі ФОП Гриценко Ю.М. № 25/04-1 від 25.04.2025, повідомлення про намір укласти договір оприлюднене в електронній системі закупівель 25.04.2025, вимога на рішення Замовника подана ТОВ «Промавіапідшипник» від 25.04.2025 про передчасне рішення Замовника визначення переможцем ФОП Гриценко Ю.М., рішення АМКУ від 19.05.2025 №7927-р/пк-пз, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про скасування процедури закупівлі від 23.05.2025, пояснення надані Замовником на запити Східного офісу через електронну систему закупівель 04.06.2025, 10.06.2025.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих питань, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель не здійснювався.
Відповідно до пункту 5 Розділу 3 тендерної документації Замовником визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати Замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей згідно додатку 3 до тендерної документації
Окрім цього, відповідно до пункту 2 Додатку 3 до тендерної документації Замовником визначено вимогу про надання документів переможцем, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей, зокрема оприлюднити в електронній системі закупівель повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі, чи фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі.
Моніторингом встановлено, що за результатами оцінки та розгляду тендерних пропозицій Замовник визнав ФОП Гриценко Ю.М. переможцем процедури та оприлюднив в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір 25.04.2025 року. Проте, переможець закупівлі ФОП Гриценко Ю.М. не оприлюднив, в електронній системі закупівель, документи що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей, у строки та спосіб визначений у пункті 5 Розділу 3 тендерної документації Замовника, чим порушив вимоги абзацу п'ятнадцятого пункту 47 Особливостей.
Отже в порушення вимоги абзацу третього підпункту третього пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця закупівлі ФОП Гриценко Ю.М., із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, натомість оприлюднив протокол про визначення переможця закупівлі ФОП Гриценко Ю.М. № 25/04-1 від 25.04.2025, що не відповідають вимозі визначеній в пункті 5 Розділу 3 тендерної документації.
В ході моніторингу встановлено, що замовник оприлюднив протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 23.05.2025 №23/05-1 про відміну закупівлі на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей та після періоду оскарження відмінив закупівлю.
Період усунення порушень:
18.06.2025 17:36 - 03.07.2025 00:00
Дата публікації висновку:
18.06.2025 17:36
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За результатами моніторингу встановлено порушення вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 «Особливостей», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (із змінами).
Зокрема, учасник, визначений переможцем, не оприлюднив у системі електронних закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених підпунктами 3, 5, 6 і 12 пункту 47 «Особливостей».
На етапі розгляду тендерної пропозиції замовник перевірив документи учасника відповідно до вимог законодавства та прийняв рішення про визначення його переможцем.
Водночас у період оскарження цього рішення іншим учасником була подана вимога, що ставила під сумнів відповідність заявленого опорно-поворотного підшипника KС3575 бренду SKF.
Замовник здійснив додатковий аналіз і не виявив підтверджень виробництва цієї моделі підшипника компанією SKF у відкритих джерелах.
Проте на момент отримання цих зауважень:
строк розгляду тендерних пропозицій уже минув;
подовжити строк розгляду тендерної пропозиції неможливо;
можливості провести додаткові перевірки, зокрема звернутися безпосередньо до виробника, не було.
Враховуючи зазначене, необхідність більш детального вивчення пропозиції переможця, неможливість подовження строку розгляду, а також ризики, що можуть виникнути як від укладення договору на неналежно підтверджених даних, так і від неправомірного відхилення пропозиції, замовником було прийнято обґрунтоване та законне рішення про скасування процедури закупівлі, ще на етапі періоду оскарження переможця процедури закупівлі згідно пункт 2 пункту 50 «Особливостей» постанови КМУ №1178, що дає замовнику право скасувати закупівлю в зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень.
Прийняте рішення про скасування закупівлі повністю усунуло правові наслідки виявленого порушення та відповідає нормам чинного законодавства.
Дії замовника були здійснені в межах повноважень, добросовісно, з урахуванням принципів публічних закупівель: відкритості, прозорості, недискримінації, забезпечення дотримання вимог чинного законодавства та ефективного використання коштів.
Дата публікації звіту:
25.06.2025 15:35
Запити/Пояснення
Номер:
6ea11eb90e404a67b5c907e45a64eded
Назва:
Запит на пояснення
Дата опублікування:
30.05.2025 12:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
05.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі товару, а саме Вальниці (за ДК 021:2015 код 44440000-6 Вальниці) за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника 44440000-6 Вальниці (інформація оприлюднена в електронній системі закупівель за ID: UA-2025-04-11-006527-a), яку проведено КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ КАМ'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ "ТРАНСПОРТ" (далі – Замовник) відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення фінансового контролю в Україні» від 26 січня 1993 року № 2939-XII, статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII із змінами (далі – Закон № 922-VIII), із урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 року № 1178 із змінами (далі – Особливості), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), з питання наявності підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель:
1. Надайте пояснення яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Надайте пояснення, чому при проведені даної процедури закупівлі при зміні технічних характеристик товару, а саме зміна ТУ (Товар повинен відповідати вимогам ТУ 3706-77 або ТУ 37.006.087-79.) процедура закупівлі не була відмінена з причини неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, так як це — суттєва зміна технічної специфікації і внесення даних змін фактично змінює суттєві умови закупівлі.
Номер:
b73915341e9a48169747f045a4e6bff1
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
04.06.2025 15:32
Опис:
ЗАПИТ 1. Надайте пояснення яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
ВІДПОВІДЬ: Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі розроблені відповідно до наявної потреби, для забезпечення роботи підприємства. Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі визначені у відповідному додатку до тендерної документації. При формуванні технічного завдання не встановлювалися дискримінаційні умови, а характеристики були визначені таким чином, щоб забезпечити об’єктивну конкуренцію та відповідність предмета закупівлі потребам замовника.
Замовник при розрахунку очікуваної вартості керувався наказом МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» комерційні пропозиції додаються. Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг проводився методом порівняння ринкових цін. Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку. Способи, що рекомендуються Наказом для отримання інформації про ціну товарів та послуг: 3) визначити очікувану ціну за одиницю, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних, що розраховується за такою формулою: Цод = (Ц1 +… + Цк) / К, де: Цод - очікувана ціна за одиницю; Ц1, Цк - ціни, отримані з відкритих джерел інформації, приведені до єдиних умов; К - кількість цін, отриманих з відкритих джерел інформації; Керуючись затвердженою Наказом, формулою розрахунку очікуваної вартості товарів методом порівняння ринкових цін, визначено очікувану вартість. Цод = (744817,52+992230,00+789237,76)/3 Цод = 842095,00 грн. Комерційні пропозиції додаються.
ЗАПИТ 2. Надайте пояснення, чому при проведені даної процедури закупівлі при зміні технічних характеристик товару, а саме зміна ТУ (Товар повинен відповідати вимогам ТУ 3706-77 або ТУ 37.006.087-79.) процедура закупівлі не була відмінена з причини неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, так як це — суттєва зміна технічної специфікації і внесення даних змін фактично змінює суттєві умови закупівлі.
ВІДПОВІДЬ: У ході проведення процедури відкритих торгів з особливостями, замовником було внесено зміни до тендерної документації, зокрема зміна технічних характеристик товару, а саме зміна ТУ
Зазначені зміни були зроблені для забезпечення належного рівня конкуренції та рівних умов для всіх потенційних учасників.
Внесення змін відбулося до закінчення строку подання тендерних пропозицій, відповідно до пункту 54 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022: «Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.».
Замовником було своєчасно продовжено строк подання тендерних пропозицій з урахуванням наведених вимог, що забезпечило дотримання принципів відкритості, прозорості та добросовісної конкуренції.
Такі дії дозволили не лише усунути потенційне порушення, а й створити умови для більш ефективного та результативного проведення закупівлі. При цьому зазначені зміни: не змінили загальний обсяг закупівлі; не призвели до дискримінації учасників; не створили перешкод для участі в процедурі.
Таким чином, підстави для скасування процедури закупівлі відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей— відсутні, оскільки виявлене порушення було усунене без відміни процедури, шляхом внесення змін у межах, визначених законодавством.
Дії замовника були здійснені відповідно до: пункту 54 Постанови КМУ №1178, та статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яка визначає принципи добросовісної конкуренції, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівельного процесу.
Номер:
34ce19ddbda4458587648935756055d6
Назва:
Запит на питання 2
Дата опублікування:
05.06.2025 11:25
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.06.2025 00:00
Опис:
1. Відповідно до п. 50 Особливостей 1178 Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. У Протоколі про відміну процедури закупівлі зазначено: "У зв'язку з неможливістю усунення порушень, а саме неможливості Замовником скасувати своє рішення про визначення переможця у закупівлі Вальниці".
Надайте посилання на документи/файли та інформацію про підстави відхилення ФОП "ГРИЦЕНКО ЮЛІЯ МИКОЛАЇВНА".
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.Пояснення (інформа-цію, документи), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту з питань, які є предметом дослідження в рамках моніторин-гу закупівлі.
Повідомляємо, що відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штуч-них перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
Номер:
641ed0c677f848d3bf1bc202c29bae04
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
10.06.2025 15:41
Опис:
ЗАПИТ: Відповідно до п. 50 Особливостей 1178 Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень. У Протоколі про відміну процедури закупівлі зазначено: "У зв'язку з неможливістю усунення порушень, а саме неможливості Замовником скасувати своє рішення про визначення переможця у закупівлі Вальниці".
Надайте посилання на документи/файли та інформацію про підстави відхилення ФОП "ГРИЦЕНКО ЮЛІЯ МИКОЛАЇВНА".
ВІДПОВІДЬ: Замовник під час розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП "ГРИЦЕНКО ЮЛІЯ МИКОЛАЇВНА", не виявив порушень умов тендерної документації та 25.04.2025р. протоколом № 25/04-1 визнав його переможцем закупівлі.
У період оскарження рішення про визначення переможця учасником ТОВ "Промавіапідшипник" було подано вимогу про Передчасне рішення замовника про визнання переможця, в якій висловлювалися сумніви щодо достовірності інформації про виробника одного із товарів — «Підшипник опорно-поворотний КС 3575», зокрема, що такий підшипник відсутній в асортименті продукції бренду SKF.
У відповідь на вимогу замовником було здійснено повторний перегляд пропозиції учасника ФОП "ГРИЦЕНКО ЮЛІЯ МИКОЛАЇВНА". Замовником було виявлено невідповідність наданого товару, а саме: Учасник надав у складі своєї тендерної пропозиції файл «Технічні вимоги», в якому у пункті 48 запропоновано «Підшипник опорно-поворотний КС 3575» виробництва бренду SKF. Згідно з онлайн каталогом SKF на сайті такий товар відсутній в асортименті даного виробника (https://www.skf.com/ua/search-results?q=%D0%BA%D1%813575&search_bar=Search%20Page&searcher=all&site=403&language=uk&tridion_target=live&tridion_version=3&language_preset=%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0&system=metric).
Однак, на момент повторного аналізу строк розгляду пропозицій вже було вичерпано, і замовник не мав законної можливості подовжити строк розгляду, адже рішення про визначення переможця вже було оприлюднено в системі Prozorro.
Замовником було надано відповідь на вимогу, в якій зазначено, що «Замовник може скасувати своє рішення про визначення переможця Закупівлі тільки за рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.» На підставі чого уповноваженою особою прийнято рішення скасувати Закупівлю.
Після цього скаржником була також подана скарга до Антимонопольного комітету України, яка стосувалася неправомірного визначення переможця. Постійно діюча адміністративна колегія АМКУ, розглянувши скаргу, не встановила порушень та відмовила у її задоволенні, зокрема через недоведеність обставин, наведених скаржником.
У разі, якщо б рішення про визначення переможця не було прийняте, замовник мав би можливість подовжити строк розгляду пропозицій відповідно до частини 10 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», та в межах цього строку:
звернутися із запитом до заводу-виробника SKF для офіційного підтвердження наявності чи відсутності у виробничій лінійці підшипника KС3575;
прийняти зважене рішення з урахуванням отриманої відповіді.
У зв’язку з обмеженістю строків та відсутністю можливості офіційно звернутись до заводу-виробника після визначення переможця, а також з метою запобігання укладенню договору на підставі потенційно недостовірних даних і через неможливість усунення порушень у межах діючих строків Замовник дійшов висновку про неможливість усунення потенційного порушення в межах процедури та скасував закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей — неможливістю усунення порушень, допущених під час проведення процедури закупівлі.
Зазначене рішення вважаємо таким, що відповідає вимогам законодавства та прийняте з урахуванням принципів добросовісної конкуренції, недискримінації учасників та запобігання неефективному витрачанню коштів.