-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція спортивного майданчика на території Ліцею імені Героїв 68-го батальйону Перечинської міської ради по вул. Світавська, 1 в м. Перечин Ужгородського району Закарпатської області
Завершена
14 917 227.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 74 586.14 UAH
мін. крок: 0.5% або 74 586.14 UAH
Номер:
50853f2e59ae4553a7d0f68d10db8665
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-06-11-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.06.2025 00:00
Період моніторингу:
11.06.2025 15:30 - 03.07.2025 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
11.06.2025 № 41-з
Ужгород
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Сергій КРАСИЛЕНКО
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 11.06.2025 № 41-з
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2025-04-11-004579-a 11.04.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» та визначення його переможцем процедури закупівлі встановлено порушення вимог абзаців другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час оприлюднення договору, додатків та змін до встановлено порушення пункту 10 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, дотримання вимог Постанови № 710, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостям, наявності підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА БУДІНВЕСТАЛЬЯНС», відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи в установленому законодавством порядку, направлені на усунення порушень, допущених при розгляді тендерної пропозиції учасника ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ», зокрема, шляхом розірвання договору (припинення зобов’язань) з ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» від 20.05.2025 №140 та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 липня 2025 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі - Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 01.04.2025, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), своєчасності надання роз’яснень до процедури, розгляду тендерної пропозиції на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця та вимогам законодавства, внесення змін до договору та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Перечинської міської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію зі змінами, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 11 квітня 2025 року; тендерні пропозиції товариств з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА БУДІНВЕСТАЛЬЯНС» та «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» (далі – ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА БУДІНВЕСТАЛЬЯНС» та ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ»); протокольне рішення уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА БУДІНВЕСТАЛЬЯНС» від 05.05.2025 № 47-2025; вимога про усунення невідповідностей ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» до 09 травня 2025; протокольне рішення уповноваженої особи про визначення переможця та про намір укласти договір з ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» від 12.05.2025 № 50-2025; повідомлення про намір укласти договір від 12.05.2025 року; договір від 20.05.2025 № 140; додаткова угода від 27.05.2025 № 1; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 12 та 27 червня 2025 року.
Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону №922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
Під час аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» на відповідність умовам тендерної документації і вимогам законодавства та визначення його переможцем процедури закупівлі встановлено наступне.
Згідно з вимогами Замовника, викладеними у пункті 2.2 розділу ІІ «Документи / інформація щодо відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі» Додатку 3 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції, зокрема, наступні документи: договірну ціну (визначається без урахування вартості проектних робіт (виготовлення проектно-кошторисної документації), проходження її експертизи, витрат на авторський та технічний нагляд та витрат, які учасник понесе для участі у процедурі закупівлі). Вид договірної ціни – тверда; зведені та локальні кошториси (окремо за І та ІІ чергами будівництва), пояснювальні записки, відомості ресурсів до кожного локального кошторису або відомості ресурсів до зведених кошторисних розрахунків, розроблених у порядку та за формами, встановленими Настановою з визначення вартості будівництва (зі змінами), затвердженою наказом Мінрегіонбуду № 281 від 01.11.2021.
Окрім того, Замовником у пункті 4.7 розділу IV «Перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників» Додатку 3 до тендерної документації вимагається надання листа-згоди з умовами проекту договору (проект договору міститься у Додатку 6 до тендерної документації).
Водночас, Замовником у пункті 3.1 розділу ІІІ «Ціна договору» проєкту договору підряду (Додаток № 6 до тендерної документації) встановлено умову, що Договірна ціна визначається на основі кошторису з урахуванням вимог частини другої статті 7 Закону України «Про ціни і ціноутворення».
Відповідно до абзацу першого частини другої статті 7 Закону України «Про ціни і ціноутворення» від 21 червня 2012 року
№ 5007-VI, при обчисленні вартості будівництва об’єктів (крім автомобільних доріг загального користування), що будуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, кредитів, наданих під державні гарантії, та вартості розроблення містобудівної документації (крім вартості робіт із землеустрою, що проводяться при розробленні містобудівної документації, яка одночасно є документацією із землеустрою) застосовуються кошторисні норми України щодо ціноутворення у будівництві, затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері містобудування та архітектури. У разі відсутності кошторисних норм України, які відображають галузеві особливості щодо ціноутворення у будівництві, відповідними центральними органами виконавчої влади за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері містобудування та архітектури, можуть затверджуватися галузеві кошторисні норми.
Загальні положення зі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначено у розділі V Настанови.
Згідно з пунктом 5.31 розділу V кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями, далі - Настанови) визначено, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) можуть враховуватися кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, зокрема, виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни - в розмірі до 1,5%; б) за динамічної договірної ціни - не враховується.
При цьому, Замовником у тендерній документації та пункті 3.3 розділу 3 проєкту договору підряду визначено, що договірна ціна є твердою.
Проте, під час моніторингу встановлено, що у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» у складі ціни пропозиції (договірної ціни) враховано кошти на покриття ризиків в розмірі 2 % (файли «59_ДЦ_ДЦ_2.pdf», «59_ДЦ_ЗКР_4.pdf», «59_ДЦ_ДЦ_3.pdf», «61_ДЦ_ЗКР_4.pdf» тощо), що не відповідає вимогам пункту 5.31 розділу V Настанови, а відтак не відповідає умовам пункту 3.1 розділу 3 проєкту договору підряду та вимогам Замовника, що визначені пункті 2.2 розділу ІІ «Документи / інформація щодо відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі» Додатку 3 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», при тому, що учасником ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» у складі тендерної пропозиції надано лист-згоду, згідно з яким учасник погоджується з умовами проекту договору, викладеного в Додатку 6 до цієї тендерної документації (файл «Лист-згода з проєктом договору, проєкт договору.pdf»).
З огляду на вищезазначене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області 12.06.2025 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень з приводу прийнятого рішення про невідхилення учасника ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ», тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам Замовника, визначеним у тендерній документації.
Проте, надані Замовником пояснення не обґрунтовують прийняте Замовником рішення та не спростовують той факт, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а також вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII.
Окрім того, відповідно до норм пункту 5.1 розділу V Настанови, ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією.
Одночасно, згідно з пунктом 5.2 розділу V Настанови, договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків.
Учасником-переможцем ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» в складі тендерної пропозиції надано договірну ціну та підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни у відповідності до Настанови, локальні кошториси, розрахунки загальновиробничих витрат, відомість ресурсів.
У наданих учасником-переможцем локальних кошторисах враховано витрати труда робітників. Так, зокрема, у локальному кошторисі №02-01-02 враховано витрати труда робітників, що обслуговують машини при виконанні робіт з розроблення ґрунту бульдозерами, розроблення ґрунту з навантаженням на автомобілі-самоскиди екскаваторами одноковшовими дизельними, ущільнення ґрунту причіпними котками тощо; у локальному кошторисі №04-01-01 враховано витрати труда робітників, що обслуговують машини, при виконанні робіт з розроблення ґрунту з навантаженням на автомобілі-самоскиди екскаваторами одноковшовими дизельними на пневмоколісному ходу, Розроблення ґрунту у відвал екскаваторами «драглайн» або «зворотна лопата» з ковшом місткістю 0,25 м3, засипка траншей і котлованів бульдозерами тощо; у локальному кошторисі №06-02-01 враховано витрати труда робітників, що обслуговують машини, при виконанні робіт з розроблення ґрунту з навантаженням на автомобілі-самоскиди екскаваторами одноковшовими дизельними на пневмоколісному ходу, ущільнення ґрунту причіпними котками.
Водночас, у складі тендерної пропозиції учасника міститься Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази від 09.05.2025 №02 (Довідка обладнання.PDF), у якій вказано про наявність в учасника власних транспортних засобів: спеціалізований вантажний самоскид КАМАЗ 5510, 1989 р., коток дорожній TEREN KB-1000, 2021 р., екскаватор-навантажувач JCB 3CX, 2010 р., спеціалізований вантажний фургон PEUGEOT BOXER, 2017 р., спеціалізований вантажний фургон PEUGEOT BOXER, 2014 p., Міні-навантажувач BOBCAT S750, 2013 р. та транспортних засобів відповідно до укладеного договору надання послуг від 12.06.2023 № 01/ПТ з ПП «Західпроменерго», а саме: спеціального вантажного автокрана ЗИЛ 133ГЯ, 1991 р., коток дорожний AMMANN A V95, 1999 p., бульдозер гусеничний CATERPILLAR D5N FTC LGP, 2003 p., автогрейдер JOHN DEERE 772А, 1992 р., екскаватор колісний (одноковшевий) NEUSON 9503 WD, 2007 p., екскаватор- навантажувач JCB 4CX, 2002 р., навантажувач фронтальний KOMATSU WA320-3H, 2000р.
Слід зазначити, що згідно наданої довідки від 09.05.2025 № 02 в учасника-переможця ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» відсутній власний бульдозер, натомість наявний тільки відповідно до договору надання послуг 12.06.2023 № 01/ПТ з ПП «Західпроменерго».
Відповідно до пункту 3.1 договору про надання послуг технікою 12.06.2023 № 01/ПТ з ПП «Західпроменерго» виконавець зобовязується: надавати Замовнику послуги на умовах цього Договору; надати Замовнику Спецтехніку разом з особою, яка має право на керування такою Спецтехнікою; виконувати випуск Спецтехніки на роботу в технічно справному стані, у встановленому законодавством порядку, з видачею шляхової документації; у випадку поломки будь-якої одиниці Спецтехніки — негайно здійснити заміну такої спецтехніки; забезпечувати Спецтехніку паливом/електроенергією у кількості достатній для надання послуг на умовах цього Договору; за свій рахунок виконувати поточний ремонт та технічне обслуговування Спецтехніки у випадку необхідності; самостійно нести відповідальність за техніку безпеки та пожежну безпеку під час роботи спецтехніки, виконувати вимоги законодавства про охорону навколишнього природного середовища та санітарії; здійснювати контроль за роботою Спецтехніки; призначити відповідальну особу для контролю за кількістю та якістю наданих послуг і оформлення актів наданих послуг; у зв’язку з виробничою необхідністю за свій рахунок залучати до надання послуг третіх осіб, при цьому нести повну відповідальність за результатами наданих послуг третіх осіб перед Замовником.
Таким чином, відповідно до наданих учасником документів і інформації у складі тендерної пропозиції, ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» буде використовуватись техніка залучена відповідно до договору надання послуг.
Відповідно до норм пункту 5.4 Розділу V Настанови, вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 – 5.9 цієї Настанови.
Вартість машино-години власної будівельної техніки учасника процедури закупівлі(підрядника) визначається на підставі КНУ РЕКН, і відповідних поточних цін на них з додаванням амортизаційних відрахувань; витрат на заміну частин, що швидко спрацьовуються; вартості матеріальних ресурсів на ремонт і технічне обслуговування та перебазування машин; інших витрат, пов’язаних з експлуатацією і утриманням будівельних машин та механізмів, що враховуються в складі прямих витрат.
Також, згідно з пунктом 5.4 Розділу V Настанови, загальновиробничі та адміністративні витрати, а також прибуток враховуються в ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) в цілому по об’єкту будівництва і обчислюються з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні власних будівельних машин та механізмів будівельної організації.
Водночас, згідно з пунктом 5.8 Розділу V Настанови, Вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються.
Однак, проведеним під час моніторингу аналізом наданої ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» договірної ціни та розрахунків до неї, трудовитрати робітників, що обслуговують машини (керування якими здійснюватиметься силами надавачів послуг технікою за договором надання послуг від 12.06.2023 № 01/ПТ з ПП «Західпроменерго»), включено до розрахунку загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку.
З врахуванням вищенаведеного, учасником ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» у наданій договірній ціні за відповідними статтями витрат безпідставно враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні відповідних будівельних машин (що буде залучена за договором надання послуг), чим недотримано вимоги пунктів 5.4 та 5.8 Розділу V Настанови та, відповідно, недотримано вимог пункту 2.2 розділу ІІ «Документи / інформація щодо відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі» Додатку 3 до тендерної документації та пункту 3.1 розділу ІІІ «Ціна договору» проєкту договору підряду.
Таким чином, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» на відповідність умовам тендерної документації і вимогам законодавства та визначення його переможцем процедури закупівлі встановлено порушення абзаців другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час оприлюднення договору підряду від 20.05.2025 №140, додатків та змін до нього (додаткова угода № 1 від 27.05.2025) встановлено наступне.
Згідно із пунктом 10 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII, Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Абзацом другим частини першої статті 41 Закону № 922-VIII установлено, що невід’ємними додатками до договору про закупівлю послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об’єкта будівництва є документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
Згідно із абзацом 5 пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 (далі – Положення №835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Також, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 №1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 зі змінами, внесеними наказом Мінекономіки від 05.10.2021 № 686-21, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.10.2021 за № 1397/37019 (далі – Порядок №1082) визначено, що договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
З огляду на викладене, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом другим частини першої статті 41 Закону № 922-VIII, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі у строки, встановлені пунктом 10 частини першої статті 10 Закону № 922-VIII.
Однак, Замовник 21 та 28 травня 2025 року оприлюднив в електронній системі закупівель договір підряду, укладений з ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ «РСГ» від 20.05.2025 №140, додатки та зміни до нього (додаткова угода № 1 від 27.05.2025) лише у форматі PDF, чим порушив вимоги пункту 10 статті 10 Закону № 922-VIII.
Період усунення порушень:
02.07.2025 16:32 - 17.07.2025 00:00
Дата публікації висновку:
02.07.2025 16:32
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
Відділ освіти, культури, сім'ї, молоді та спорту Перечинської міської ради надає інформацію щодо вжиття заходів по висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 02.07.2025 року за результатами моніторингу процедури закупівлі «Реконструкція спортивного майданчика на території Ліцею імені Героїв 68-го батальйону Перечинської міської ради по вул. Світавська, 1 в м. Перечин Ужгородського району Закарпатської області», код ЄЗС ДК 021:2015: 45454000-4 – Реконструкція (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-11-004579-a).
Так, Замовником на виконання положень пункту 10 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) в електронній системі закупівель додатково оприлюднено у машинозчитувальному форматі договір підряду № 140 від 20.05.2025 року з додатками до нього, а також додаткову угоду № 1 від 27.05.2025 року з додатками.
Окрім того, в результаті досягнення згоди обидвома сторонами договору здійснено перерахунок договірної ціни із врахуванням положень пункту 5.31 розділу V кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями, далі - Настанови), а також пунктів 5.1-5.9 розділу V Настанови.
Таким чином, шляхом підписання 08.07.2025 року додаткової угоди № 2 до вищевказаного договору підряду № 140 від 20.05.2025 року договірна ціна змінена у бік зменшення (без зміни обсягу робіт). Додаткова угода № 2, додаток «Інформація про ціни на матеріальні ресурси», а також інші документи оприлюднені в електронній системі закупівель.
Враховуючи викладене, Замовником вжито заходів до усунення порушень, зазначених у висновку.
Дата публікації звіту:
09.07.2025 12:28
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Замовником вжито заходи, направлені на усунення виявлених порушень шляхом внесення відповідних змін (укладення додаткових угод) до договору підряду
Дата публікації:
16.07.2025 14:44
Запити/Пояснення
Номер:
4c06b0247ed24c4f90d01046451c62f7
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
12.06.2025 15:07
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Реконструкція спортивного майданчика на території Ліцею імені Героїв 68-го батальйону Перечинської міської ради по вул. Світавська, 1 в м. Перечин Ужгородського району Закарпатської області» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-11-004579-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питань:
1) Надати інформацію та відповідні документи (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2) Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті чи офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення, надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3) Яким чином Уповноважена особа відділу освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Перечинської міської ради (далі – Замовник) може обґрунтувати прийняте рішення про невідхилення учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БУДІВЕЛЬНА КОРПОРАЦІЯ "РСГ", а визначення його переможцем, якщо при розрахунку договірної ціни завищено показник витрат на покриття ризиків усіх учасників будівництва, який згідно пояснювальної записки та договірної ціни становить 2%, а не 1,5%, як визначено Кошторисними нормами України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджені наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі — Настанова).
Так, відповідно до пункту 5.31 розділу V Настанови у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовуваних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни — в розмірі до 1,5 %; б) за динамічної договірної ціни — не враховується.
При цьому, Замовником у тендерній документації та проекті договору зазначено, що вид договірної ціни - тверда.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
f6e9b44358bc408ea64284261321edc1
Назва:
пояснення (інформація та документи)
Дата опублікування:
17.06.2025 16:04
Опис:
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, поданий через електронну систему закупівель 12.06.2025 в рамках моніторингу процедури закупівлі «Реконструкція спортивного майданчика на території Ліцею імені Героїв 68-го батальйону Перечинської міської ради по вул. Світавська, 1 в м. Перечин Ужгородського району Закарпатської області», код ЄЗС ДК 021:2015: 45454000-4 – Реконструкція (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-11-004579-a) надається пояснення (інформація та документи).
1) Обгрунтування розміру витрат, визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено з урахуванням ДБН Ф.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», положеннями кошторисних норм України «Настанови з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281 (зі змінами), відповідно до розробленої проектно-кошторисної документації за робочим проектом «Реконструкція спортивного майданчика на території Ліцею імені Героїв 68-го батальйону Перечинської міської ради по вул. Світавська, 1 в м. Перечин Ужгородського району Закарпатської області» та позитивного експертного звіту від 06.02.2025 року № 07/0013/25, виконаного товариством з обмеженою відповідальністю «Будівельний консалтинг та експертиза», що затверджені наказом начальника відділу освіти, культури, сім'ї, молоді та спорту Перечинської міської ради № 69/01-08 від 26.02.2025 року.
Копії експертного звіту (позитивного) № 07/0013/25 від 06.02.2025 року, наказу начальника відділу освіти, культури, сім'ї, молоді та спорту Перечинської міської ради № 69/01-08 від 26.02.2025 року, зведених кошторисних розрахунків вартості об’єкта будівництва за І та ІІ чергами окремо, відомостей обсягів робіт за І та ІІ чергами окремо, розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі додаються окремими файлами.
Відповідно, основні технічні та якісні вимоги до предмета закупівлі замовником визначено також у відповідності до розробленої проектно-кошторисної документації та наявних у її складі відомостей обсягів робіт за І та ІІ чергами окремо та зазначені у Додатку 2 до тендерної документації (зі змінами) «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ) (додається до пояснення).
Одночасно інформую, що надати всю проектно-кошторисну документацію не представляється можливим у звязку з великим її обсягом та наявними у ній кресленнями архітектурно-будівельних і технічних рішень.
2)Інформація про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі, як передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), 11.04.2025 року розміщена на офіційному вебсайті відділу освіти, культури, сім'ї, молоді та спорту Перечинської міської ради за посиланням https://osvita-perechin.gov.ua/ у розділі «Це важливо знати», підрозділ «Публічні закупівлі» (скріншот додається).
3) Щодо визначення переможця процедури закупівлі.
Підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника визначені у пункті 6. Вiдхилення тендерних пропозицiй розділу V. «Розгляд та оцiнка тендерної пропозицiї» тендерної документації (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-11-004579-a).
У свою чергу розділом ІІ «Документи / інформація щодо відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі» додатку 3 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації.
Пунктом 2.2. цього розділу передбачено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції:
1) календарний графік виконання робіт за І та ІІ чергою будівництва (може бути подано як єдиний документ з поділом робіт на ІІ черги окремо);
2) договірну ціну (визначається без урахування вартості проектних робіт (виготовлення проектно-кошторисної документації), проходження її експертизи, витрат на авторський та технічний нагляд та витрат, які учасник понесе для участі у процедурі закупівлі). Вид договірної ціни – тверда.
3) зведені та локальні кошториси (окремо за І та ІІ чергами будівництва), пояснювальні записки, відомості ресурсів до кожного локального кошторису або відомості ресурсів до зведених кошторисних розрахунків, розроблених у порядку та за формами, встановленими Настановою з визначення вартості будівництва (зі змінами), затвердженою наказом Мінрегіонбуду № 281 від 01.11.2021;
Кошторисна частина тендерної пропозиції учасника повинна бути розрахована у програмному комплексі АВК або в інших програмних комплексах, які розроблено на підставі державних і галузевих нормативів (норм).
При визначенні ціни пропозиції або її складових визначається ціна з урахуванням ПДВ. Якщо учасник не є платником ПДВ, зазначаються інші обов’язкові податки та збори згідно з чинним законодавством України.
Учасник при розрахунку ціни тендерної пропозиції (договірної ціни) не має права включати в ціну тендерної пропозиції будь-які витрати, понесені ним у процесі підготовки тендерної пропозиції.
Ціна, за яку учасник згоден виконати замовлення, розраховується виходячи з обсягів робіт на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для виконання робіт по об`єкту замовлення та поточних цін на них.
Пропозиція, що не відповідає технічній специфікації, зазначеній у Додатку 2 до тендерної документації, буде відхилена як така, що не відповідає умовам тендерної документації.
Як зазначено у документі, поданому учасником процедури закупівлі ТОВ «Будівельна корпорація «РСГ» у складі тендерної пропозиції, - Пояснювальній записці (59_ДЦ_ЗКР) Реконструкція спортивного майданчика на території Ліцею імені Героїв 68-го батальйону Перечинської міської ради по вул. Світавська, 1 в м. Перечин Ужгородського району Закарпатської області: пункт 1. Показник витрат на покриття ризиків усіх учасників будівництва, Настанова [4.40] – 2%.
Пунктом 4.40 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженою наказом Мінрегіонбуду № 281 (зі змінами), передбачено, що кошти на покриття ризиків всіх учасників будівництва призначені на відшкодування: 1) збільшення об’ємів робіт спричиненого виконанням додаткових робіт та витрат, характер і методи виконання яких не можуть бути точно визначені під час проектування та уточнюються в процесі будівництва та виникнення додаткових витрат; 2) збільшення вартості об’єкта будівництва, спричиненого зміною будівельних норм та нормативних документів.
Розмір цих коштів визначається на підставі показників, які наведено в додатку 28 цієї Настанови, або на підставі обґрунтовуючих розрахунків.
Додаток 28 до Настанови «ПОКАЗНИКИ розміру коштів на покриття ризиків всіх учасників будівництва для врахування в інвесторській кошторисній документації» містить 3 таблиці, у відповідності до яких по видах об'єктів будівництва визначено показники в % до підсумку глав 1–12 по графі 7 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва. Такий показник (у відсотках) по об’єктах, що не включені в перелік об’єктів п. 1, об’єкти сільського господарства, транспорту та зв’язку, громадські будівлі та споруди крім житлових будинків, за цими таблицями складає в залежності від стадій від 2,0 до 4,5 %.
Таким чином, враховуючи положення тендерної документації, а також пункту 4.40 Настанови та відповідного додатку до неї, підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «Будівельна корпорація «РСГ» не встановлено.
Номер:
8c71c24f95184cab9bd7462a3bceb693
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
27.06.2025 12:56
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.07.2025 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Реконструкція спортивного майданчика на території Ліцею імені Героїв 68-го батальйону Перечинської міської ради по вул. Світавська, 1 в м. Перечин Ужгородського району Закарпатської області» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-11-004579-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питань:
1) Просимо надати інформацію та документальне підтвердження щодо рівня середньомісячної заробітної плати, що врахована у затвердженій проєктно-кошторисній документації даного об’єкту.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
3a6ab93e557144b7839e00a2c98f0735
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
30.06.2025 13:58
Опис:
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, поданий через електронну систему закупівель 27.06.2025 в рамках моніторингу процедури закупівлі «Реконструкція спортивного майданчика на території Ліцею імені Героїв 68-го батальйону Перечинської міської ради по вул. Світавська, 1 в м. Перечин Ужгородського району Закарпатської області», код ЄЗС ДК 021:2015: 45454000-4 – Реконструкція (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-11-004579-a) надається пояснення (інформація та документальне підтвердження) щодо рівня середньомісячної заробітної плати, що врахована у затвердженій проектно-кошторисній документації.
Так, завданням на проектування Замовника та вихідними даними для складання інвесторської кошторисної документації (Додаток до завдання на проектування) від 17.02.2024 року проектувальнику доручено прийняти середній рівень заробітної плати працівників для розряду 3,8 у розмірі 16 000 грн. згідно рішення № 46 сесії Перечинської міської ради від 09.03.2023 року (Завдання на проектування з додатком, а також копія рішення сесії Перечинської міської ради додаються).
Такий середній рівень заробітної плати проектувальником враховано у проектно-кошторисній документації, що відображено у пояснювальних записках до зведених кошторисних розрахунків за І та ІІ чергами будівництва (додаються до пояснення).
Проектно-кошторисна документація у встановленому законодавством порядку пройшла експертизу з позитивним експертним звітом № 07/0013/25 від 06.02.2025 року, що доданий до попереднього пояснення.