Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БМК КАПІТАЛ» установлено порушення абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови № 1178, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом приведення умов договору у відповідність до вимог законодавства, а у разі неможливості – здійснити заходи щодо припинення зобов’язань за договором, а також оприлюднити договір з додатками у машинозчитувальному форматі та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 вересня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Постанова № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального некомерційного підприємства «Жмеринська центральна районна лікарня» Жмеринської міської ради (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 10.04.2025), тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «БМК КАПІТАЛ» (далі – ТОВ «БМК КАПІТАЛ»), протокол від 02.05.2025, повідомлення про намір укласти договір, договір від 14.05.2025 № 224, та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 22.08.2025 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БМК КАПІТАЛ» установлено наступне.
Так, пунктом 4 додатку 1 до тендерної документації Замовником вимагається перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Відповідно до вимог підпункту 4.2 пункту 4 додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлено, що кошторисна документація має бути розроблена в програмному комплексі АВК у складі: договірної ціни з пояснювальною запискою (має бути складена відповідно до Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова)), локальних кошторисів, підсумкової відомості ресурсів, усіх розрахунків за статтями витрат договірної ціни (має бути складений відповідно до технічного завдання), підсумкової відомості ресурсів до локального кошторису, розрахунку прибутку та адміністративних витрат, розрахунку загальновиробничих витрат до локального кошторису.
Учасником ТОВ «БМК КАПІТАЛ» у складі тендерної пропозиції надано договірну ціну (файл «29.1. Договірна ціна.pdf»), пояснювальну записку (файл «29.2. Пояснювальна записка.pdf»), локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-01 (файл «29.4. Локальний кошторис.pdf»), підсумкову відомість ресурсів (файл «29.5. Підсумкова відомість ресурсів.pdf»), розрахунки №№1-4 прямі витрати і загальновиробничі витрати (файл «29.3. Розрахунок прибутку та адміністративних витрат.pdf»), розрахунок загальновиробничих витрат до локального кошторису № 02-01-01 на будівельні роботи (файл «29.10. Розрахунок загальновиробничик витрат до локального кошторису.pdf»).
Аналізом вищевказаних розрахунків установлено, що зазначеним учасником до локального кошторису № 02-01-01 включено, зокрема, роботи і витрати з розбирання покриттів підлог з керамічних плиток, розбирання цементних покриттів підлог, ущільнення ґрунту щебенем (позиції №№ 1, 2, 3 у локальному кошторисі № 02-01-01) із врахуванням трудовитрат робітника, який обслуговує екскаватор.
У пункті 1.1. Розділу I. Настанови передбачено, що Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, та кредитів, наданих під державні гарантії, а також вона визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженернотранспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування.
Пунктом 5.1. Розділу V Настанови визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40. Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. При цьому, згідно з пунктом 5.2. Розділу V Настанови договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків.
Відповідно до пункту 5.4. Розділу V Настанови вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машиногодина) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5. - 5.9. Настанови.
Вартість машино-години власної будівельної техніки учасника процедури закупівлі (підрядника) визначається на підставі Кошторисних норм України «Ресурсних кошторисних норм експлуатації будівельних машин та механізмів» (КНУ РКНЕМ) і відповідних поточних цін на них з додаванням амортизаційних відрахувань; витрат на заміну частин, що швидко спрацьовуються; вартості матеріальних ресурсів на ремонт і технічне обслуговування та перебазування машин; інших витрат, пов’язаних з експлуатацією і утриманням будівельних машин та механізмів, що враховуються в складі прямих витрат.
Також, згідно з пунктом 5.4. Розділу V Настанови загальновиробничі та адміністративні витрати, а також прибуток враховуються в ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) в цілому по об’єкту будівництва і обчислюються з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні власних будівельних машин та механізмів будівельної організації.
Одночасно, нормою пункту 5.8. Розділу V Настанови визначено, що вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, які орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні.
У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються.
Моніторингом установлено, що відповідно до наданої учасником ТОВ «БМК КАПІТАЛ» у складі тендерної пропозиції інформаційної довідки про наявність обладнання від 22.04.2025 № 1 (файл «1. Довідка про обладнання.pdf») будівельну техніку, зокрема, екскаватор JCB 3 CX, буде залучено відповідно до договору на виконання робіт від 10.02.2025 № 02г/25 (файл «2.15. Договір про надання послуг Жмеринкаводоканал.pdf») (далі – Договір).
У складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «БМК КАПІТАЛ» також надано скан-копію Договору, пунктом 2.1 якого передбачено, що виконавець бере на себе зобов’язання за плату надати Замовнику послуги екскаватора.
При цьому, відповідно до умов пункту 4.2 Договору остаточна вартість за надані послуги відповідає сумі, що визначена згідно з актами на виконані роботи.
Водночас, моніторингом установлено, що зазначені у локальному кошторисі № 02-01-01 трудовитрати робітника, який обслуговує екскаватор JCB 3 CX включено до загального обсягу трудовитрат при розрахунку учасником ТОВ «БМК КАПІТАЛ» загальновиробничих і адміністративних витрат та прибутку.
З врахуванням вищенаведеного, учасником ТОВ «БМК КАПІТАЛ» у наданих у складі тендерної пропозиції розрахунках договірної ціни за відповідними статтями витрат при розрахунку загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та прибутку враховано трудовитрати робітника, зайнятого на керуванні та обслуговуванні екскаватора JCB 3 CX, що буде залучений відповідно до Договору, чим не дотримано вимог пунктів 5.4. та 5.8. Розділу V Настанови.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (далі – Управління) від 19.08.2025 щодо вказаного, Замовник пояснив, що «…зобов’язуємось внести зміни до кошторисних документів та привести їх у відповідність до вимог чинного законодавства».
Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/ або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Постанови № 1178.
З огляду на викладене, Замовник на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови № 1178 не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ТОВ «БМК КАПІТАЛ» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а уклав з ним договір від 14.05.2025 № 224 на суму 1 994 474,63 грн.
Відповідно до абзацу другого пункту 46 Постанови № 1178 договір про закупівлю в електронній системі закупівель оприлюднюється відповідно до статті 10 Закону.
Пунктом 10 частини першої статті 10 Закону визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 Закону) – протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Однак, моніторингом установлено, що Замовником в електронній системі закупівель договір від 14.05.2025 № 224 та додатки «Договірна ціна, локальні кошториси та підсумкова відомість ресурсів», «Календарний графік виконання робіт», «План фінансування будівництва», «Інформація про ціни на матеріальні ресурси» не оприлюднено у машинозчитувальному форматі, чим не дотримано вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
На запит Управління щодо вказаного Замовником повідомлено, що «…На виправлення даного порушення Замовником будуть завантажені Договір та всі додатки до нього в машинозчитувальному форматі».
Період усунення порушень:
05.09.2025 14:39 - 20.09.2025 00:00
Дата публікації висновку:
05.09.2025 14:39