• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Медичні матеріали

Завершена

330 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 650.00 UAH
Номер: e2f5e9d017cc48b5bd9cb2fddf8e193c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-04-21-000051
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.04.2025 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913650
Період моніторингу: 21.04.2025 16:55 - 13.05.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 21.04.2025 № 44-З Чернівці Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 № 186, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 21 квітня 2025 року № 44-З № з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 1. UA-2025-04-09-015104-a від 09.04.2025 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Адреса: Ukraine, Чернівці
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 37) 255-28-80, o.v.myshkovska@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами розгляду питання правомірності обрання та застосування процедури закупівлі встановлено порушення вимог пункту 11-1 Особливостей № 1178. За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 встановлено порушення вимог пункту 28 Особливостей № 1178, пункту 18 Особливостей № 1178, абзацу четвертого пункту 49 Особливостей № 1178. За результатами розгляду питання дотримання вимог Закону та Особливостей № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «КЕЛЬЗЕН» встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей № 1178. За результатами розгляду питань щодо дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи, направлені на притягнення до дисциплінарної чи матеріальної відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 29 квітня 2025 року. Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності обрання та застосування процедури закупівлі, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178 в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі), дотримання вимог Закону та Особливостей № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Новоселицька лікарня» Новоселицької міської ради Чернівецького району Чернівецької області (далі – Замовник) на 2025 рік (ID: UA-P-2025-04-09-018006-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи Замовника від 09.04.2025 № 2 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 17.04.2025; тендерну пропозицію учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «КЕЛЬЗЕН» (далі - ТОВ «КЕЛЬЗЕН»); рішення уповноваженої особи від 21.04.2024 № 1; повідомлення про намір укласти договір від 21.04.2025; пояснення Замовника, надане 25.04.2025 через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання правомірності обрання та застосування процедури закупівлі встановлено наступне. Замовником оголошено закупівлю медичних матеріалів - шприців ін’єкційних одноразового використання, очікуваною вартістю 330 000,00 грн з ПДВ за процедурою відкритих торгів з особливостями за номером ID:UA-2025-04-09-015104-a. Відповідно до абзацу першого пункту 11-1 Особливостей № 1178 у разі коли замовники, які є закладами охорони здоров’я або структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій, здійснюють закупівлі лікарських засобів, які в установленому законом порядку зареєстровані в Україні, та медичних виробів за переліком згідно з додатком 1, вартість яких становить або перевищує 50 тис. гривень, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 (далі – Порядок № 822), з урахуванням положень, визначених цими особливостями. Абзацом другим пункту 11-1 Особливостей № 1178 передбачено, що у разі коли закупівля з використанням електронного каталогу шляхом запиту пропозицій постачальників не відбулася, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, не збільшуючи при цьому очікувану вартість закупівлі, або повторно шляхом запиту пропозицій постачальників в електронному каталозі відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822, з урахуванням цих особливостей. Так, Замовник в межах даної процедури закупівлі придбаває шприци ін’єкційні одноразового використання, які включені в перелік медичних виробів розділу «Витратні матеріали для проведення ін’єкцій та інфузій» Додатку 1 Особливостей № 1178. При цьому, очікувана вартість таких медичних виробів значно перевищує 50 000,00 гривень. Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель щодо закупівель оголошених/здійснених Замовником встановлено, що Замовником 02.04.2025 оголошено запит ціни за номером ID:UA-2025-04-02-005823-a, який відмінено через відмову учасника ТОВ «ВОК - Медіка Груп» від підписання договору, інформацію про що оприлюднено 11.04.2025, тобто після того, як попередньо 09.04.2025 Замовником оголошено дані відкриті торги з особливостями за номером ID:UA-2025-04-09-015104-a. Тобто, Замовник не набув законодавчих підстав для оголошення відкритих торгів з особливостями, позаяк, абзацом другим пункту 11-1 Особливостей № 1178 чітко визначено, що у разі коли закупівля з використанням електронного каталогу шляхом запиту пропозицій постачальників не відбулася, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів, або повторно шляхом запиту пропозицій постачальників в електронному каталозі відповідно до Порядку № 822. У поясненні, наданому 25.04.2025 на запит Замовник зазначив наступне: «Законодавець не уточнює в Постанові №1178 причини по котрим закупівля (запит ціни пропозицій) має не відбутися для того щоб переходити до інших способів закупівлі. Наша закупівля не відбулася по причині відмови учасника від підписання договору. В телефонні розмові він обґрунтовував свою позицію тим що не може по даній ціні виконати договір… Ми опублікували нову закупівлю в формі Відкриті торги з особливостями. Вартість закупівлі аналогічна. Проект договору аналогічний, умови постачання аналогічні, вимоги до постачальників аналогічні. Силка на закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-04-02-005823-a.» Надане Замовником пояснення не спростовує факту встановленого порушення в частині неправомірного (без наявності підстав) застосування процедури відкритих торгів з особливостями для закупівлі шприців ін’єкційних одноразового використання, які оголошено 09.04.2025, оскільки абзацом другим пункту 11-1 Особливостей № 1178 чітко визначено, що замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у разі, коли закупівля з використанням електронного каталогу шляхом запиту пропозицій постачальників не відбулася. Зважаючи на факт, за якого відкриті торги з особливостями за номером ID:UA-2025-04-09-015104-a були оголошені 09.04.2025, тобто, до того як запит (ціни) пропозицій не відбувся 11.04.2025, то Замовник не набув законодавчих підстав для застосування відкритих торгів з особливостями для закупівлі товарів з Додатку 1, чим порушив порядок, визначений абзацом другим пункту 11-1 Особливостей № 1178. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 встановлено наступне. Відповідно до пункту 28 Особливостей № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно з пунктом 8 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Замовник у пункті 3 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації зазначив, що проєкт договору про закупівлю із зазначеним порядком змін його умов, викладений у додатку 3 до тендерної документації. Водночас, у Додатку 3 «Проект договору про закупівлю товарів» до тендерної документації Замовник зазначив, що проект договору не є остаточним і вичерпним, і може бути доповнений і скоригований Учасником торгів під час подання тендерної пропозиції. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни чинного цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель за державні кошти, а також затверджувати остаточну редакцію договору при підписанні такого з учасником-переможцем торгів. Проте, за нормою абзацу четвертого пункту 49 Особливостей № 1178 замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. В свою чергу, згідно з пунктом 18 Особливостей № 1178 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім визначених даним пунктом випадків. Таким чином, встановлення у тендерній документації та у проекті договору умови щодо можливості коригування та доповнення умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам пункту 18 Особливостей № 1178, абзацу четвертого пункту 49 Особливостей № 1178. За результатами аналізу питання дотримання вимог Закону та Особливостей № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «КЕЛЬЗЕН» встановлено наступне. Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 1 до тендерної документації для підтвердження кваліфікаційного критерію щодо наявності в учасника досвіду виконання аналогічного договору Замовник встановив наступні вимоги: «На підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) учасник повинен надати довідку за формою 1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) підтверджується наданням довідки у довільній формі, що містить інформацію про раніше укладені та виконані у повному обсязі договори на поставку товару із зазначенням предмету договору в 2023 - 2025 роках, замовника та його контактної особи (прізвище, контактний телефон). Для підтвердження інформації, наведеної у довідці учасник має надати копію аналогічного договору(ів) з усіма додатками до нього та копію документу(ів), що підтверджують його виконання (підпункт 1.2 пункту 1 Додатку 1 тендерної документації). Лист-відгук до виконаного аналогічного договору (в випадку якщо замовником по аналогічному договору була Новоселицька ЦРЛ, і договір виконаний вчасно, без зауважень, то відгук не потрібний, достатньо надати довідку) (підпункт 1.3 пункту 1 Додатку 1 тендерної документації). Для підтвердження інформації, наведеної в довідці за формою 1, учасник має надати копію відповідного аналогічного за предметом закупівлі договору з усіма додатками до нього та копію (копії) документа (документів), що підтверджує (підтверджують) виконання такого договору, або в разі наявності інформації про аналогічний за предметом закупівлі договір та виконання такого договору в електронній системі закупівель, учасник на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору зазначає в довідці за формою 1 інформацію про ID номер закупівлі, за якою учасник виконав аналогічний за предметом закупівлі договір за умови розміщення замовником звіту про виконання такого договору та посилання на таку закупівлю в електронній системі закупівель. Аналогічним договором в розумінні цієї документації є договір на постачання товару, аналогічного до предмету закупівлі. Аналогія має бути повна і підтверджена документально.» Так, учасник ТОВ «КЕЛЬЗЕН» у складі пропозиції надав Довідку, яка містить інформацію про наявність в учасника досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) від 14.04.2025 № 005 (далі – Довідка № 005) (файл «довідка щодо аналогічного договору.pdf»), в якій зазначив про виконання одного договору купівлі-продажу від 04.10.2024 № 284 (далі – Договір № 284), предметом якого є системи переливання крові, визначені за кодом ДК 021:2015:33190000-8: - «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні», а також зазначив інформацію про ID номер закупівлі за якою учасник виконав такий договір, та посилання на закупівлю в електронній системі закупівель https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-10-09-014817-a, та завантажив копію зазначеного у Довідці № 005 Договору № 284. Проте, зазначений учасником ТОВ «КЕЛЬЗЕН» у Довідці № 005 Договір № 284 не є аналогічним даному предмету закупівлі, оскільки предметом Договору № 284 є системи переливання крові, визначені за кодом ДК 021:2015:33190000-8: - «Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні», в той час, коли предметом даної закупівлі є шприци ін’єкційні одноразового використання, визначені за іншим кодом ДК, а саме: ДК 021:2015:33140000-3:- «Медичні матеріали». Крім того, учасник ТОВ «КЕЛЬЗЕН» у складі пропозиції надав копію іншого договору, зокрема, Договору про закупівлю товарів від 13.03.2024 № 106 (далі – Договір № 106), предметом якого є медичні матеріали, визначені за кодом ДК 021:2015:33140000-3: - «Медичні матеріали», укладеним із КНП «Новоселицька лікарня» (Замовник). Проте, у Довідці № 005 не зазначив про виконання аналогічного Договору № 106, чим не дотримав вимог, встановлених Замовником у Додатку 1 до тендерної документації. Відповідно до абзацу першого пункту 43 Особливостей № 1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Абзацом другим пункту 43 Особливостей № 1178 визначено, що під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Однак, Замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «КЕЛЬЗЕН» не було виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані зазначеним учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, та не було розміщено у визначений законодавством строк повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, чим не дотримано вимог пункту 43 Особливостей № 1178.
Період усунення порушень: 29.04.2025 15:58 - 14.05.2025 00:00
Дата публікації висновку: 29.04.2025 15:58

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: До уповноваженої особи, за виявлені порушення, буде застосоване дисциплінарне стягнення. Також уповноважена особа додатково пройде навчання щодо публічних закупівель. Підтверджуючі документи будуть надані пізніше.
Дата публікації звіту: 06.05.2025 20:21

Запити/Пояснення