• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Система для внутрішньовенної інфузії (ПК) Intrafix® SafeSet, 180 см

Завершена

410 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 050.00 UAH
Номер: 7981308f557e428f9b079c55b5c882d2
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-04-21-000053
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.04.2025 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913650
Період моніторингу: 21.04.2025 16:55 - 13.05.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 21.04.2025 № 44-З Чернівці Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 № 186, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області від 21 квітня 2025 року № 44-З № з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 2. UA-2025-04-09-015047-a від 09.04.2025 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Адреса: Ukraine, Чернівці
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 37) 255-28-80, o.v.myshkovska@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами розгляду питання правомірності обрання та застосування процедури закупівлі встановлено порушення вимог пункту 11-1 Особливостей № 1178. За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 встановлено порушення вимог пункту 28 Особливостей № 1178, пункту 18 Особливостей № 1178, абзацу четвертого пункту 49 Особливостей № 1178. За результатами розгляду питань щодо дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання вимог Закону та Особливостей № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «КЕЛЬЗЕН», своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи, направлені на притягнення до дисциплінарної чи матеріальної відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 29 квітня 2025 року. Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності обрання та застосування процедури закупівлі, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178 в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі), дотримання вимог Закону та Особливостей № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Новоселицька лікарня» Новоселицької міської ради Чернівецького району Чернівецької області (далі – Замовник) на 2025 рік (ID: UA-P-2025-04-09-017942-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи Замовника від 09.04.2025 № 1 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 17.04.2025; тендерну пропозицію учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «КЕЛЬЗЕН» (далі - ТОВ «КЕЛЬЗЕН»); рішення уповноваженої особи від 21.04.2024 № 1; повідомлення про намір укласти договір від 21.04.2025; пояснення Замовника, надане 24.04.2025 через електронну систему закупівель. За результатами аналізу питання правомірності обрання та застосування процедури закупівлі встановлено наступне. Замовником оголошено закупівлю систем для внутрішньовенної інфузії (ПК) Intrafix® SafeSet, очікуваною вартістю 410 000,00 грн з ПДВ за процедурою відкритих торгів з особливостями за номером ID: UA-2025-04-09-015047-a. Відповідно до абзацу першого пункту 11-1 Особливостей № 1178 у разі коли замовники, які є закладами охорони здоров’я або структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій, здійснюють закупівлі лікарських засобів, які в установленому законом порядку зареєстровані в Україні, та медичних виробів за переліком згідно з додатком 1, вартість яких становить або перевищує 50 тис. гривень, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 (далі – Порядок № 822), з урахуванням положень, визначених цими особливостями. Абзацом другим пункту 11-1 Особливостей № 1178 передбачено, що у разі коли закупівля з використанням електронного каталогу шляхом запиту пропозицій постачальників не відбулася, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, не збільшуючи при цьому очікувану вартість закупівлі, або повторно шляхом запиту пропозицій постачальників в електронному каталозі відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822, з урахуванням цих особливостей. Так, Замовник в межах даної процедури закупівлі придбаває системи для внутрішньовенної інфузії, які включені в перелік медичних виробів розділу «Витратні матеріали для проведення ін’єкцій та інфузій» Додатку 1 Особливостей № 1178. При цьому, очікувана вартість таких медичних виробів значно перевищує 50 000,00 гривень. Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель щодо закупівель оголошених/здійснених Замовником встановлено, що Замовником 02.04.2025 оголошено запит ціни за номером ID: UA-2025-04-02-004785-a, який відмінено через відмову учасника ТОВ «ВОК - Медіка Груп» від підписання договору, інформацію про що оприлюднено 11.04.2025, тобто після того, як попередньо 09.04.2025 Замовником оголошено дані відкриті торги з особливостями за номером ID: UA-2025-04-09-015047-a. Тобто, Замовник не набув законодавчих підстав для оголошення відкритих торгів з особливостями, позаяк, абзацом другим пункту 11-1 Особливостей № 1178 чітко визначено, що у разі коли закупівля з використанням електронного каталогу шляхом запиту пропозицій постачальників не відбулася, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів, або повторно шляхом запиту пропозицій постачальників в електронному каталозі відповідно до Порядку № 822. У поясненні, наданому 24.04.2025 на запит Замовник зазначив наступне: «Законодавець не уточнює в Постанові №1178 причини по котрим закупівля (запит ціни пропозицій) має не відбутися для того щоб переходити до інших способів закупівлі. Наша закупівля не відбулася по причині відмови учасника від підписання договору. В телефонні розмові він обґрунтовував свою позицію тим що не може по даній ціні виконати договір… Ми опублікували нову закупівлю в формі Відкриті торги з особливостями. Вартість закупівлі аналогічна. Проект договору аналогічний, умови постачання аналогічні, вимоги до постачальників аналогічні. Силка на закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-04-09-015104-a.» Надане Замовником пояснення не спростовує факту встановленого порушення в частині неправомірного (без наявності підстав) застосування процедури відкритих торгів з особливостями для закупівлі систем для внутрішньовенної інфузії, які оголошено 09.04.2025, оскільки абзацом другим пункту 11-1 Особливостей № 1178 чітко визначено, що замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у разі, коли закупівля з використанням електронного каталогу шляхом запиту пропозицій постачальників не відбулася. Зважаючи на факт, за якого відкриті торги з особливостями за номером ID: UA-2025-04-09-015047-a були оголошені 09.04.2025, тобто, до того як запит (ціни) пропозицій не відбувся 11.04.2025, то Замовник не набув законодавчих підстав для застосування відкритих торгів з особливостями для закупівлі товарів з Додатку 1, чим порушив порядок, визначений абзацом другим пункту 11-1 Особливостей № 1178. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 встановлено наступне. Відповідно до пункту 28 Особливостей № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно з пунктом 8 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Замовник у пункті 3 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації зазначив, що проєкт договору про закупівлю із зазначеним порядком змін його умов, викладений у додатку 3 до тендерної документації. Водночас, у Додатку 3 «Проект договору про закупівлю товарів» до тендерної документації Замовник зазначив, що проект договору не є остаточним і вичерпним, і може бути доповнений і скоригований Учасником торгів під час подання тендерної пропозиції. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни чинного цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель за державні кошти, а також затверджувати остаточну редакцію договору при підписанні такого з учасником-переможцем торгів. Проте, за нормою абзацу четвертого пункту 49 Особливостей № 1178 замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. В свою чергу, згідно з пунктом 18 Особливостей № 1178 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім визначених даним пунктом випадків. Таким чином, встановлення у тендерній документації та у проекті договору умови щодо можливості коригування та доповнення умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам пункту 18 Особливостей № 1178, абзацу четвертого пункту 49 Особливостей № 1178.
Період усунення порушень: 29.04.2025 15:58 - 14.05.2025 00:00
Дата публікації висновку: 29.04.2025 15:58

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: До уповноваженої особи, за виявлені порушення, буде застосоване дисциплінарне стягнення. Також уповноважена особа додатково пройде навчання щодо публічних закупівель. Підтверджуючі документи будуть надані пізніше.
Дата публікації звіту: 06.05.2025 20:21

Запити/Пояснення