-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Система для внутрішньовенної інфузії (ПК) Intrafix® SafeSet, 180 см
Завершена
410 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 050.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 050.00 UAH
Номер:
7981308f557e428f9b079c55b5c882d2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-04-21-000053
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.04.2025 00:00
Період моніторингу:
21.04.2025 16:55 - 13.05.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
21.04.2025 № 44-З
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 № 186,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області
від 21 квітня 2025 року № 44-З
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
2. UA-2025-04-09-015047-a від 09.04.2025 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання правомірності обрання та застосування процедури закупівлі встановлено порушення вимог пункту 11-1 Особливостей № 1178.
За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 встановлено порушення вимог пункту 28 Особливостей № 1178, пункту 18 Особливостей № 1178, абзацу четвертого пункту 49 Особливостей № 1178.
За результатами розгляду питань щодо дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання вимог Закону та Особливостей № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «КЕЛЬЗЕН», своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи, направлені на притягнення до дисциплінарної чи матеріальної відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 квітня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності обрання та застосування процедури закупівлі, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178 в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі), дотримання вимог Закону та Особливостей № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Новоселицька лікарня» Новоселицької міської ради Чернівецького району Чернівецької області (далі – Замовник) на 2025 рік (ID: UA-P-2025-04-09-017942-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи Замовника від 09.04.2025 № 1 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 17.04.2025; тендерну пропозицію учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «КЕЛЬЗЕН» (далі - ТОВ «КЕЛЬЗЕН»); рішення уповноваженої особи від 21.04.2024 № 1; повідомлення про намір укласти договір від 21.04.2025; пояснення Замовника, надане 24.04.2025 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання правомірності обрання та застосування процедури закупівлі встановлено наступне.
Замовником оголошено закупівлю систем для внутрішньовенної інфузії (ПК) Intrafix® SafeSet, очікуваною вартістю 410 000,00 грн з ПДВ за процедурою відкритих торгів з особливостями за номером ID: UA-2025-04-09-015047-a.
Відповідно до абзацу першого пункту 11-1 Особливостей № 1178 у разі коли замовники, які є закладами охорони здоров’я або структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій, здійснюють закупівлі лікарських засобів, які в установленому законом порядку зареєстровані в Україні, та медичних виробів за переліком згідно з додатком 1, вартість яких становить або перевищує 50 тис. гривень, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 (далі – Порядок № 822), з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
Абзацом другим пункту 11-1 Особливостей № 1178 передбачено, що у разі коли закупівля з використанням електронного каталогу шляхом запиту пропозицій постачальників не відбулася, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, не збільшуючи при цьому очікувану вартість закупівлі, або повторно шляхом запиту пропозицій постачальників в електронному каталозі відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822, з урахуванням цих особливостей.
Так, Замовник в межах даної процедури закупівлі придбаває системи для внутрішньовенної інфузії, які включені в перелік медичних виробів розділу «Витратні матеріали для проведення ін’єкцій та інфузій» Додатку 1 Особливостей № 1178. При цьому, очікувана вартість таких медичних виробів значно перевищує 50 000,00 гривень.
Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель щодо закупівель оголошених/здійснених Замовником встановлено, що Замовником 02.04.2025 оголошено запит ціни за номером ID: UA-2025-04-02-004785-a, який відмінено через відмову учасника ТОВ «ВОК - Медіка Груп» від підписання договору, інформацію про що оприлюднено 11.04.2025, тобто після того, як попередньо 09.04.2025 Замовником оголошено дані відкриті торги з особливостями за номером ID: UA-2025-04-09-015047-a.
Тобто, Замовник не набув законодавчих підстав для оголошення відкритих торгів з особливостями, позаяк, абзацом другим пункту 11-1 Особливостей № 1178 чітко визначено, що у разі коли закупівля з використанням електронного каталогу шляхом запиту пропозицій постачальників не відбулася, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів, або повторно шляхом запиту пропозицій постачальників в електронному каталозі відповідно до Порядку № 822.
У поясненні, наданому 24.04.2025 на запит Замовник зазначив наступне: «Законодавець не уточнює в Постанові №1178 причини по котрим закупівля (запит ціни пропозицій) має не відбутися для того щоб переходити до інших способів закупівлі. Наша закупівля не відбулася по причині відмови учасника від підписання договору. В телефонні розмові він обґрунтовував свою позицію тим що не може по даній ціні виконати договір… Ми опублікували нову закупівлю в формі Відкриті торги з особливостями. Вартість закупівлі аналогічна. Проект договору аналогічний, умови постачання аналогічні, вимоги до постачальників аналогічні. Силка на закупівлю: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-04-09-015104-a.»
Надане Замовником пояснення не спростовує факту встановленого порушення в частині неправомірного (без наявності підстав) застосування процедури відкритих торгів з особливостями для закупівлі систем для внутрішньовенної інфузії, які оголошено 09.04.2025, оскільки абзацом другим пункту 11-1 Особливостей № 1178 чітко визначено, що замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у разі, коли закупівля з використанням електронного каталогу шляхом запиту пропозицій постачальників не відбулася. Зважаючи на факт, за якого відкриті торги з особливостями за номером ID: UA-2025-04-09-015047-a були оголошені 09.04.2025, тобто, до того як запит (ціни) пропозицій не відбувся 11.04.2025, то Замовник не набув законодавчих підстав для застосування відкритих торгів з особливостями для закупівлі товарів з Додатку 1, чим порушив порядок, визначений абзацом другим пункту 11-1 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 встановлено наступне.
Відповідно до пункту 28 Особливостей № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно з пунктом 8 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.
Замовник у пункті 3 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації зазначив, що проєкт договору про закупівлю із зазначеним порядком змін його умов, викладений у додатку 3 до тендерної документації.
Водночас, у Додатку 3 «Проект договору про закупівлю товарів» до тендерної документації Замовник зазначив, що проект договору не є остаточним і вичерпним, і може бути доповнений і скоригований Учасником торгів під час подання тендерної пропозиції. Замовник залишає за собою право змінювати основні вимоги до договору у випадку зміни чинного цивільного, господарського законодавства і законодавства щодо закупівель за державні кошти, а також затверджувати остаточну редакцію договору при підписанні такого з учасником-переможцем торгів.
Проте, за нормою абзацу четвертого пункту 49 Особливостей № 1178 замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. В свою чергу, згідно з пунктом 18 Особливостей № 1178 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім визначених даним пунктом випадків.
Таким чином, встановлення у тендерній документації та у проекті договору умови щодо можливості коригування та доповнення умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам пункту 18 Особливостей № 1178, абзацу четвертого пункту 49 Особливостей № 1178.
Період усунення порушень:
29.04.2025 15:58 - 14.05.2025 00:00
Дата публікації висновку:
29.04.2025 15:58
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
До уповноваженої особи, за виявлені порушення, буде застосоване дисциплінарне стягнення. Також уповноважена особа додатково пройде навчання щодо публічних закупівель. Підтверджуючі документи будуть надані пізніше.
Дата публікації звіту:
06.05.2025 20:21
Запити/Пояснення
Номер:
46061cabf3ae4c4393e2116043a29386
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
22.04.2025 18:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.04.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Система для внутрішньовенної інфузії (ПК) Intrafix® SafeSet, 180 см» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-09-015047-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Надайте інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари, що є предметом даної закупівлі), на підставі яких Вами здійснено обґрунтування розміру, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Чому Вами в порушення вимог пункту 11-1 Особливостей № 1178 застосовано процедуру відкритих торгів з особливостями для закупівлі Системи для внутрішньовенної інфузії, яка віднесена до переліку згідно з Додатком 1 до Особливостей, вартість якої орієнтовано становить 410 000,00 грн,? Оскільки у разі, коли замовники, які є закладами охорони здоров’я або структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій, здійснюють закупівлі лікарських засобів, які в установленому законом порядку зареєстровані в Україні, та медичних виробів за переліком згідно з додатком 1, вартість яких становить або перевищує 50 тис. гривень, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 75, ст. 2407), з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
Зокрема, Вами 02.04.2025 оголошено запит ціни (UA-2025-04-02-004785-a), який відмінено через відмову учасника від підписання договору 11.04.2025, тобто після того, як попередньо 09.04.2025 Вами оголошено дані відкриті торги з особливостями за номером ID:UA-2025-04-09-015047-a. Тобто, Ви не набули законодавчих підстав для оголошення відкритих торгів з особливостями, позаяк, абзацом другим пункту 11-1 Особливостей № 1178 чітко визначено, що у разі коли закупівля з використанням електронного каталогу шляхом запиту пропозицій постачальників не відбулася, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, не збільшуючи при цьому очікувану вартість закупівлі, або повторно шляхом запиту пропозицій постачальників в електронному каталозі відповідно до Порядку № 822, з урахуванням цих особливостей;
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
За перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України.
Номер:
e508a11bc98c41e0a83a113f469cfdd3
Назва:
звернення щодо висновку
Дата опублікування:
01.05.2025 13:21
Опис:
Добрий день,
Просимо роз'яснити Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі:
1. Щодо відповідальної особи за здійснення закупівель- здійснити притягнення до дисциплінарної чи матеріальної відповідальності за допущені порушення?
Порушення полягали в тому що завчасно опубліковано оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями після отримання по телефону інформації від переможця про те що від відмовляється від своєї пропозиції і до отримання офіційного листа? Запис телефонної розмови з переможцем є в наявності і інформація щодо його відмови підтверджена. Так оголошення про відкриті торги не є взяттям зобов'язань і не створюють наслідків до оголошення переможця. Відкриті торги можна скасувати по причині допущених помилок, відсутності потреби, тощо. В переліку порушень згідно 164-14 завчасна публікація не є порушенням.
Відповідно до п. 44 Особливостей:
Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
Щодо офіційного чи не офіційного листа мова не йде. В випадку накладання на посадову особу дисциплінарного чи матеріального стягнення воно може бути легко оскаржено як таке що порушує закон. Крім того в ст. 164-14 (адмін. порушення) таких причин порушення немає.
Стаття 164-14. Порушення законодавства про закупівлі:
- Порушення порядку визначення предмета закупівлі; несвоєчасне надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації; тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону; розмір забезпечення тендерної пропозиції, встановлений у тендерній документації, перевищує межі, визначені законом; неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі; неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі, що здійснюються відповідно до положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)"; ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом; порушення строків розгляду тендерної пропозиції.
- Придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону; застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом; невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону; відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення); укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі; внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом; внесення недостовірних персональних даних до електронної системи закупівель та неоновлення у разі їх зміни; порушення строків оприлюднення тендерної документації.
2. Щодо невідповідності умов договору.
Так в п. 18 Особливостей № 1178 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім визначених даним пунктом випадків.
Наші умови договору не відрізняються від змісту тендерної пропозиції. Наш договір не підписаний і не діє.
В додатку до тендерної документації, в ПРОЕКТІ договору вказано що від (проект) може мінятися під час подачі пропозиції. Пропозиції подаються ДО закінчення тендеру, до крайньої дати подачі пропозиції, і тендерну документацію замовник має право міняти при необхідності. Поясніть в чому є порушення замовника і уповноваженої особи?
Твердження "Таким чином, встановлення у тендерній документації та у проекті договору умови щодо можливості коригування та доповнення умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам пункту 18 Особливостей № 1178, абзацу четвертого пункту 49 Особливостей № 1178" є передчасним і невірним.
Проект договору в будь якому разі буде мінятися після торгів в частині суми договору (вона не вказана в тендерні документації), інформації щодо постачальника і його реквізитів.
Просимо уточнити які саме порушення допущені уповноваженою особою для того щоб в відповідності до Закону накласти на неї покарання. Бо дана причина може бути оскаржена в суді.
3. Відповідно до виявлених порушень, просимо уточнити чи можемо ми підписати договір з ТОВ Кельзен і якщо ні, то яка причина для відхилення даної пропозиції.
В випадку не отримання відповіді на роз'яснення ми будемо змушені в судовому порядку оскаржити висновок щодо моніторингу даної закупівлі.
Дякуємо.
Номер:
f6e875c88e984a5fade6477c01812e93
Назва:
Відповідь на звернення за роз'ясненням щодо висновку
Дата опублікування:
02.05.2025 15:34
Опис:
За результатами моніторингу процедури публічної закупівлі за номером ID: UA-2025-04-09-015047-a встановлені порушення законодавства з публічних закупівель, що відображені у Висновку про результати моніторингу процедури публічної закупівлі (далі – Висновок), який оприлюднено в електронній системі закупівель 29.04.2025.
Відповідно до абзацу першого частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області (далі – Управління) розглянуло Ваше звернення від 01.05.2025 за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку (далі – Звернення), та повідомляє наступне у тій послідовності, якою викладено Ваше звернення.
І. Відповідно до пункту 63 Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 (далі – Порядок № 822) запит пропозицій постачальників вважається таким, що не відбувся, якщо не було подано жодної ціни пропозиції або замовником усі подані пропозиції постачальників були відхилені з підстав, визначених пунктом 64 цього Порядку.
Тобто, у випадку наявності пропозицій постачальників, щоб визнати запит пропозиції таким, що не відбувся, замовник має відхилити пропозиції учасників (на підставі, визначеної пунктом 64 Порядку № 822). Після цього він зможе здійснити закупівлю шляхом застосування відкритих торгів або повторно шляхом запиту пропозицій. А не застосовувати відкриті торги з особливостями до того, як ще не відбувся запит пропозиції постачальників.
Зазначаємо, що уповноважена особа замовника під час проведення/оголошення закупівель зобов’язана керуватися вимогами законодавства про закупівлі та чітко дотримуватися послідовності щодо порядку та етапів здійснення закупівель/процедур закупівель в залежності від їх видів.
Щодо здійснення заходів, направлених на притягнення до дисциплінарної чи матеріальної відповідальності осіб, якими допущені порушення, зазначаємо наступне.
Дисциплінарна відповідальність — це обов'язок працівника відповідати перед роботодавцем за скоєний ним дисциплінарний проступок і понести дисциплінарні стягнення, передбачені нормами трудового законодавства. Загальні види дисциплінарної відповідальності передбачені нормами Кодексу законів про працю.
Матеріальна відповідальність полягає у зобов'язанні працівника відшкодувати збитки, завдані підприємству, внаслідок порушення трудових обов’язків, недбалості чи неналежного виконання посадових обов'язків. Законодавство передбачає різні види матеріальної відповідальності працівників, що дозволяє враховувати специфіку порушень і рівень їх тяжкості. Загальні засади та умови притягнення до матеріальної відповідальності працівників передбачаються нормами Кодексу законів про працю.
Вчинити дії, направлені на притягнення уповноваженої особи до дисциплінарної чи матеріальної відповідальності може керівник Замовника, а не орган державного фінансового контролю.
Крім того, у зобов’язальній частині Висновку не зазначалося про притягнення до адміністративної відповідальності за статтею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
ІІ. Щодо зазначеного у Зверненні про те, що «Наші умови договору не відрізняються від змісту тендерної пропозиції. Наш договір не підписаний і не діє.» повідомляємо наступне.
Відповідно до пункту 28 Особливостей № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно з пунктом 31 частини першої статті 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Частиною другою статті 22 Закону визначений перелік відомостей, які повинна містити тендерна документація. До таких відомостей статтею 22 Закону віднесено і проект договору про закупівлю. Формуючи проект договору про закупівлю Замовник враховує всі умови та обставини, за яких можливе подальше виконання замовником та учасником умов договору.
Норма абзацу четвертого пункту 49 Особливостей № 1178 передбачає, що замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
В свою чергу, згідно з пунктом 18 Особливостей № 1178 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, у тому числі за результатами електронного аукціону, крім визначених даним пунктом випадків.
Тобто, встановлення у тендерній документації та у проекті договору умови щодо можливості коригування та доповнення умов договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам пункту 18 Особливостей № 1178, абзацу четвертого пункту 49 Особливостей № 1178, оскільки укладений у подальшому договір з коригуванням буде відрізнятися від проекту договору про закупівлю, сформованого замовником та погодженого/ознайомленого учасником під час подання його пропозиції.
Зазначене Замовником, що «проект договору не є остаточним і вичерпним, і може бути доповнений і скоригований Учасником торгів під час подання тендерної пропозиції» суперечить вимогам Закону та Особливостей № 1178.
Такий проект договору може бути скоригований саме Замовником лише у випадку звернення потенційного учасника - фізичної/юридичної особи (не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції) через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру, або, до прикладу, щодо внесення змін у проект договору.
Замовник має право за результатами такого звернення внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, або до проекту договору про закупівлю. Тобто, проект договору може бути доповнений та скорегований до моменту кінцевого строку подання тендерної пропозиції учасників, а не після подання пропозицій учасників.
Крім того, слід зазначити, що статтею 654 Цивільного Кодексу України визначено, що зміна або розірвання договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється або розривається, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту.
Тобто, внести зміни до договору (в тому числі, якщо такі зміни необхідно внести у проект договору за наявності в електронній системі пропозицій учасників) можна після укладення договору на тих умовах, що були викладені у проекті договору, шляхом укладення додаткової угоди до укладеного договору.
ІІІ. Рішення щодо укладення/не укладення договору з учасником, відміни торгів (у тому числі у разі допущення порушень), приймає замовник.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення Висновку Замовник має три варіанти поведінки: усунути викладені у Висновку порушення законодавства у сфері публічних закупівель та надати (оприлюднити через електронну систему закупівель) інформацію та документи, що свідчать про усунення порушень, викладених у Висновку; або надати аргументовані заперечення до Висновку; або надати інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.