-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт варочного цеху та підсобних приміщень їдальні (літ. В-1) Національного університету цивільного захисту України за адресою: м. Черкаси, вул. Онопрієнка, 8 (коригування)». (Код згідно ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»)
Завершена
7 757 401.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 38 787.01 UAH
мін. крок: 0.5% або 38 787.01 UAH
Номер:
82aad1949fcc474e98739f20c6eebdcf
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-26-000040
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.05.2025 00:00
Період моніторингу:
26.05.2025 11:37 - 17.06.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
23.05.2025 № 151
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
7 UA-2025-04-09-014490-a 09.04.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо відповідності умов договору про закупівлю вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 83 Постанови КМУ № 668, пункту 17 Особливостей № 1178 та частини першої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, розгляду тендерної пропозиції ПП «ПРОФІЛЬ ПЛЮС», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує усунути виявлені порушення шляхом внесення змін до Договору № 167 у відповідності до пунктів 83 Постанови КМУ № 668 та оприлюднити в електронній системі закупівель зміни до Договору № 167 та додатки до нього відповідно до вимог пунктів 10, 11 частини першої статті 10 Закону, не допускати виявлені порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю вимогам законодавства, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Національного університету цивільного захисту України (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника (зі змінами протокол від 19.04.2025 № 71ВТ), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерна пропозиція приватного підприємства «ПРОФІЛЬ ПЛЮС» (далі – ПП «ПРОФІЛЬ ПЛЮС»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 01.05.2025 № 90ВТ, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 01.05.2025, договір про закупівлю робіт від 12.05.2025 № 167 на суму 6 000 000,00 грн з ПДВ (далі – Договір № 167), пояснення та документи Замовника надані 30.05.2025 та 09.06.2025 на запити Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу встановлено, що відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Пунктом 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
За нормою частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до частини першої статті 323 Господарського кодексу України договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону.
Порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва визначено Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (зі змінами та доповненнями), затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі – Постанова КМУ № 668).
Пунктом 5 Постанови КМУ № 668 визначено, що істотними умовами договору підряду, зокрема, є: джерела та порядок фінансування робіт (будівництва об'єкта).
Пунктом 83 Постанови КМУ № 668 визначено, що фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. Відповідно до пункту 84 Постанови КМУ № 668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
Під час проведення моніторингу встановлено, що укладений Договір № 167 не містить плану фінансування робіт як невід’ємної частини договору підряду.
Отже, Замовником укладено Договір № 167 з ПП «ПРОФІЛЬ ПЛЮС» з порушенням вимог, встановлених пунктом 83 Постанови КМУ № 668, пункту 17 Особливостей, частини першої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
13.06.2025 14:22 - 28.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
13.06.2025 14:22
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимог ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Національним університетом цивільного захисту України розглянуто висновок про результати моніторингу закупівлі щодо закупівлі UA-2025-04-09-014490-a. За результатами розгляду проведено опрацювання за фактами виявленог порушення, укладено додаткову угоду до Договору № 167 та у відповідності до п.83 Постанови КМУ № 668 на сьогодні узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів), після чого її буде оприлюднено в електронній системі закупівель відповідно до вимог пунктів 10, 11 частини першої статті 10 Закону, про що буде додатково зазначено в електронній системі закупівель. Для недопущення в подальшому порушень законодавства у сфері публічних закупівель уповноваженою особою з питань публічних закупівель акцептовано постійний процес самовдосконалення для здійснення заходів щодо недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом підвищення кваліфікації уповноваженої особи, у тому числі онлайн. Підвищення кваліфікації допомагає бути в курсі останніх тенденцій та розвитку у сфері закупівель, а також оновлювати знання та навички.
Дата публікації звіту:
20.06.2025 16:50
Запити/Пояснення
Номер:
924f4275b3564d69af0be8b03366b488
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
28.05.2025 13:38
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт з капітального ремонту варочного цеху та підсобних приміщень їдальні (літ. В-1) Національного університету цивільного захисту України за адресою: м. Черкаси, вул. Онопрієнка, 8 (коригування)». (Код згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»), (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-09-014490-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань:
1) надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (проектно-кошторисну документацію, експертні звіти, запити цінових пропозицій, листування з учасникам ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень (витрат), технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2) за рахунок яких коштів здійснено фінансування зазначеної закупівлі (субвенції (дотації) з державного бюджету (з зазначенням постанови (розпорядження) Кабінету Міністрів України, кодів програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету) або коштів місцевого бюджету) з наданням відповідних документів.
3) надати посилання на сторінку власного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), та яка буде доступна для перегляду.
4) надати інформацію та її документального підтвердження щодо виконання переможцем процедури закупівлі умов пункту 6 Розділу VI «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника, в частині внесення забезпечення виконання договору про закупівлю.
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання
йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
985863ce750a448b88d9490c9e34a871
Назва:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт з капітального ремонту варочного цеху та підсобних приміщень їдальні (літ. В-1) Національного університету цивільного захисту України за адресою: м. Черкаси, вул. Онопрієнка, 8 (коригування)». (Код згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»), (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-09-014490-a), надаємо наступні пояснення:
Дата опублікування:
30.05.2025 17:26
Опис:
1) Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад визначені Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). При цьому, відповідно до пункту 27 частини 1 статті 1 Закону наведено визначення, що роботи — це розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт. У пункті 4 Розділу I Порядку визначення предмета закупівлі (затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 708 від 15.04.2020 ) встановлено, що визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини 1 статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням положень кошторисних норм України «Настанови з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281. Роботами у розумінні Закону можуть вважатися: окремо розроблення проєктної документації на об’єкти будівництва; будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд; роботи з будівництва об’єктів з розробленням проєктної документації разом. У розумінні зміненого Закону окремими предметами закупівель робіт можуть виступати: придбання розроблення проєктної документації на об’єкт; безпосередньо закупівля будівництва об’єкта; будь-які супутні будівництву послуги, що включені до його кошторисної вартості, якщо їхня вартість не перевищує вартості будівництва; роботи з будівництва об’єктів з розробленням проєктної документації. Під час визначення очікуваної вартості предмета цієї закупівлі, Замовник керувався наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», і у відповідності до «Кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України (Мінрегіону) від 01.11.2021 №281, що встановлюють порядок визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі, а саме: очікувана вартість предмета закупівлі розрахована за допомогою програмного комплексу АВК-5, з урахуванням вимог нормативних документів у сфері будівництва та відповідно до проектної документації за робочим проектом «Капітальний ремонт варочного цеху та підсобних приміщень їдальні (літ. В-1) Національного університету цивільного захисту України за адресою: м. Черкаси, вул. Онопрієнка, 8 (коригування)», експертного звіту №3-03-В від 31 березня 2025 року і зведеним кошторисним розрахунком на роботи. Під час визначення очікуваної вартості предмета закупівлі робіт замовник керувався даними кошторисного розрахунку на об’єкт будівництва. Очікувана вартість робіт розрахована з урахуванням Настанови з визначення вартості будівництва шляхом використання зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, згідно якого із загальної кошторисної вартості будівництва були виключені суми глави 10 та 12.
2) Розмір бюджетного призначення визначено у відповідності до змін до кошторису установи замовника на 2025 рік згідно загального фонду (код та назва програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету – 1006280 Забезпечення діяльності органів та підрозділів цивільного захисту, підготовка кадрів Державною службою України з надзвичайних ситуацій), а також згідно довідки про зміни до кошторису на 2025 рік №6029 від 03.02.2025р.
3) Виконання вимог пункту 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі оприлюднено на сторінці власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі за посиланням https://nuczu.edu.ua/images/topmenu/inform-pro-diyalnicti/finansova-diyalnicti/obgruntuvanya.pdf
4) Документальним підтвердженням щодо виконання переможцем процедури закупівлі умов пункту 6 Розділу VI «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника, в частині внесення забезпечення виконання договору про закупівлю, є виписка з рахунка за 06.05.2025 (додається), згідно якої підтверджується, що ПП "ПРОФІЛЬ ПЛЮС" надав (перерахував на рахунок) Замовнику в заставу грошові кошти в розмірі 150000,00грн. (2,5 відсотків ціни Договору), до моменту його укладення згідно вимог тендерної документації і проекту договору.
Номер:
33820582df7443f7963c3f9fd44aa409
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
04.06.2025 17:20
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт з капітального ремонту варочного цеху та підсобних приміщень їдальні (літ. В-1) Національного університету цивільного захисту України за адресою: м. Черкаси, вул. Онопрієнка, 8 (коригування)». (Код згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»), (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-09-014490-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступного питання:
Яким чином учасник-переможець ПП «ПРОФІЛЬ ПЛЮС» виконав вимоги підпунктів 2.1 та 2.2 пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації з урахуванням підпункту 1.3 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, в частині надання переможцем процедури закупівлі інформації та/або документів, що підтверджують ціни на матеріальні ресурси та проекту договору і розрахунку договірної ціни з урахуванням остаточної тендерної пропозиції, який повинен бути розрахований відповідно Настанови №281, з метою укладення договору про закупівлю?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання
йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
63a6cb1225c34c399aa7c5a106664749
Назва:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі робіт з капітального ремонту варочного цеху та підсобних приміщень їдальні (літ. В-1) Національного університету цивільного захисту України за адресою: м. Черкаси, вул. Онопрієнка, 8 (коригування)». (Код згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»), (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-09-014490-a), надаємо наступне пояснення:
Дата опублікування:
09.06.2025 16:13
Опис:
З метою укладення договору про закупівлю учасник-переможець ПП «ПРОФІЛЬ ПЛЮС» на виконання вимог підпункту 2.1 пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації надав витребувану інформацію про аналіз цін на матеріальні ресурси в паперовому вигляді. Крім цього, на виконання вимог підпункту 2.2 пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації, учасник-переможець ПП «ПРОФІЛЬ ПЛЮС» надав Замовнику шляхом надіслання на електрону пошту проекту договору про закупівлю та договірну ціну із відповідними розрахунками.
Пунктом 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), встановлено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих Особливостей. Зокрема, у тендерній документації повинна міститись інструкція з підготовки тендерних пропозицій. При цьому, тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації (абзац 10 п.28 Особливостей).
Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації (абзаци 1 і 2 п.31 Особливостей).
Тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання не приймаються електронною системою закупівель (п.33 Особливостей).
Таким чином, тендерна пропозиція – це пропозиція, яка подається учасниками закупівлі відповідно до вимог тендерної документації до моменту завершення кінцевого терміну подання пропозицій. Тому всі документи, що були надані чи не надані після завершення кінцевого терміну подання пропозицій, окрім документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених у пункті 47 Особливостей і документів наданих на усунення виявлених невідповідностей, не вважаються частиною тендерної пропозиції і не можуть бути предметом розгляду на предмет їх відповідності вимогам тендерної документації.
З урахуванням зазначеного, вимоги підпункту 1.3 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації не пошируються на витребувані документи і інформацію згідно пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації, які учасник-переможець може надати у будь-який спосіб, що визначено цим пунктом з метою укладення договору про закупівлю і оформлення відповідних додатків до нього.
Відповідно до абзацу 20 пункту 44 Особливостей відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту
Враховуючи все викладене вище, вимогами тендерної документації, а саме підпунктами 2.1 та 2.2 пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації (на відміну від пункту 1 цього ж додатку), не передбачалося надання Замовнику документів та/або інформації шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель, а тому надання їх учасником-переможцем в інший спосіб (наручно в паперовому вигляді, на електонну скриньку тощо) було достатнім на виконання вимог пункту 2 Додатку 2 до тендерної документації.
Номер:
7e488f7ac117471ab264514906bdb036
Назва:
Звернення до Держаудитслужби України
Дата опублікування:
18.06.2025 16:50
Опис:
Згідно з частиною восьмою статті 8 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз'ясненням змісту висновку та його зобов'язань, визначених у висновку.
Згідно висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-04-09-014490-a від 13.06.2025 за результатами аналізу питання щодо відповідності умов договору про закупівлю вимогам законодавства встановлено порушення вимог пункту 83 Постанови КМУ № 668, пункту 17 Особливостей № 1178 та частини першої статті 41 Закону. Під час проведення моніторингу встановлено, що укладений Договір № 167 не містить плану фінансування робіт як невід’ємної частини договору підряду.
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує усунути виявлені порушення шляхом внесення змін до Договору № 167 у відповідності до пунктів 83 Постанови КМУ № 668 та оприлюднити в електронній системі закупівель зміни до Договору № 167 та додатки до нього відповідно до вимог пунктів 10, 11 частини першої статті 10 Закону, не допускати виявлені порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Однак, з огляду на встановлене вище зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, є потреба у роз'ясненні змісту висновку та його зобов'язань з огляду на встановлені інші вимоги та колізію певних норм чинного законодавства, а також неоднакову позицію Держаудитслужби з цього питання.
Так, відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта (ч. 2 ст. 875 Цивільного кодексу України).
Відповідно до пункту 83 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 року № 668 (далі – Загальні умови), фінансування робіт (будівництва об'єкта) проводиться за планом, який складається замовником, узгоджується з інвестором (головним розпорядником бюджетних коштів) та підрядником і є невід'ємною частиною договору підряду. План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Сторони узгоджують план фінансування будівництва у порядку, визначеному договором. Порядок затвердження титулів об’єктів, будівництво яких здійснюється із залученням бюджетних коштів, коштів державних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі - Порядок) врегульовано Постановою Кабінету Міністрів України від 8 вересня 1997 р. № 995. Відповідно до пункту 1 Порядку титул об’єкта визначає основні техніко-економічні показники об’єкта будівництва і містить такі відомості: найменування об’єкта та його місцезнаходження, найменування замовника, сфера управління, до якої він належить, галузь, характер будівництва (нове будівництво, реконструкція, технічне переоснащення підприємства, об’єкта, споруди), обсяг капіталовкладень, вартість основних фондів та завдання щодо введення в дію потужностей на весь період будівництва з розподілом капітальних вкладень за роками з урахуванням тривалості будівництва. Отже, відповідно до норм Порядку, титул об’єкта не складається, якщо здійснюється капітальний ремонт об’єкта. Ця норма Порядку також кореспондується з вимогами Методичних рекомендацій щодо переліку підтвердних документів для реєстрації бюджетних зобов'язань та проведення платежів, затверджених наказом Державної казначейської служби України 29.04.2013 № 68 (далі – Методичні рекомендації). Додатком до Методичних рекомендацій передбачено, що до переліку документів, які надаються Органам Казначейства на стадії реєстрації бюджетних зобов'язань та бюджетних фінансових зобов'язань за витратами, віднесеними до коду економічної класифікації видатків (КЕКВ) 3130 – капітальний ремонт, не входить титул об’єкта. Як вже сказано вище, пунктом 83 Загальних умов передбачено, що План фінансування будівництва складається на підставі титулу будови (об'єкта), проекту організації будівництва з урахуванням календарних графіків виконання робіт і порядку проведення розрахунків за виконані роботи. Проте, оскільки для об’єктів капітального ремонту титул будови (об'єкта) не складається, на думку замовника, підстав для доповнення договорів підряду на капітальний ремонт Планом фінансування немає.
Вказане вище також було описано під час проведення моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-03-31-000514-a, за результатами якого у висновку Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі від 10.06.2025, який затверджений так само заступником Голови Шкуропат Олександром Григоровичем, порушень не встановлено.
З огляду на вищевказані норми чинного законодавства, просимо надати роз’яснення щодо змісту висновку, а саме щодо причин необхідності доповнення договору про закупівлю капітального ремонту планом фінансування зважаючи на протилежну позицію Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2025-03-31-000514-a