-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку по вул. Центральна, 369-А в смт. Бородянка Бучанського району Київської області (додаткові роботи) (згідно коду ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)
Завершена
13 421 725.19
UAH з ПДВ
Номер:
efe8801d634a468081a6e7775b9694f5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-26-000048
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.05.2025 00:00
Період моніторингу:
26.05.2025 12:19 - 17.06.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
23.05.2025 № 151
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
52 UA-2025-04-09-007310-a 09.04.2025 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пунктів 10 та 11 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності договору про закупівлю вимогам законодавства встановлено порушення пункту 84 Постанови № 668, пункту 17 Особливостей, а також частини першої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи, укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону Держаудитслужба зобов’язує усунути виявлені порушення шляхом приведення плану фінансування у відповідність до вимог пункту 84 Постанови № 668, а також здійснити заходи направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом проведення навчань з особами, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 червня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи, укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності договору про закупівлю вимогам законодавства.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Cлужби відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області (далі – Замовник) на 2025 рік, обґрунтування рішення замовника щодо застосування підстави для здійснення закупівлі відповідно підпункту 8 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), протокол розкриття тендерних пропозицій, договір № 3К-25 від 09.04.2025 вартістю 13 421 725,19 гривень з ПДВ (далі – Договір), пояснення та документи Замовника надані 02.06.2025 та 06.06.2025 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби.
1. Вимогами абзацу першого пункту 17 Особливостей передбачено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей.
Згідно із пунктом 13 Особливостей за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Відповідно до абзацу другого пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону у разі укладення договорів про закупівлю, зазначених в абзацах другому, третьому частини першої статті 41 цього Закону, без використання електронної системи закупівель у випадках, встановлених Особливостями, замовник оприлюднює в електронній системі закупівель інформацію, визначену пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 цього Закону, в порядку та на умовах, що ними визначені.
Згідно із пунктом 10 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Абзацом другим частини першої статті 41 Закону до договорів про закупівлю віднесені договори із закупівлі послуг з поточного ремонту, робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об'єкта будівництва.
Згідно з пунктом 1 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. № 835 (далі – Положення №835), машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Відповідно до пункту 9 Положення № 835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Також, пунктом 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 року за № 610/34893, договір про закупівлю, додатки до договору про закупівлю, зміни до договору про закупівлю розміщуються замовником в електронній системі закупівель у форматі PDF.
З огляду на викладене, у разі розміщення замовником в електронній системі закупівель договору про закупівлю, визначеного абзацом другим частини першої статті 41 Закону, додатків до такого договору (у тому числі документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси), змін до договору про закупівлю (відповідно до пункту 11 частини першої статті 10 Закону) у форматі PDF, замовником розміщуються також ці документи у машинозчитувальному форматі у строки, встановлені пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 Закону.
Однак, Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель Договір та додатки до нього(додаток №1 Договірна ціна, додаток №2 Календарний графік виконання робіт, додаток №3 План фінансування), а також додаткову угоду від 11.04.2025 № 1 до Договору у форматі PDF. Таким чином Замовник порушив вимоги встановлені пунктами 10 і 11 частини першої статті 10 Закону.
У межах проведення моніторингу закупівлі, керуючись вимогами частини п’ятої статті 8 Закону, Держаудитслужба 04.06.2025 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника щодо надання пояснень стосовно не оприлюднення зазначених документів у машиночитному форматі
На запит Держаудитслужби Замовником 06.06.2025 через електронну систему закупівель надано пояснення: «Службою відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області оприлюднено в електронній системі договір № 3К-25 від 09.04.2025 до з додатками, додаткова угода № 1 від 11.04.2025 в машинозчитувальному форматі.».
Під час моніторингу Замовник в електронній системі закупівель 06.06.2025 разом із поясненням оприлюднив Договір та додатки до нього (додаток №1. Договірна ціна, додаток №2. Календарний графік виконання робіт, додаток №3. План фінансування), а також додаткову угоду від 11.04.2025 № 1 до Договору у машинозчитувальному форматі.
2. Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Пунктом 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
За нормою частини першої статті 41 Закону договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до частини першої статті 323 Господарського кодексу України договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до Закону.
Порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва визначено Загальними умовами укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (зі змінами та доповненнями), затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 № 668 (далі – Постанова № 668).
Відповідно до пункту 84 Постанови № 668 план фінансування будівництва складається на весь період будівництва за роками, а на поточний рік - за місяцями з визначенням джерел та напрямів фінансування (видами витрат).
Під час моніторингу установлено, що у Додатку 3 до Договору «План фінансування виконання робіт» не зазначено фінансування на поточний рік - за місяцями з визначенням напрямів фінансування (видами витрат), чим не дотримано норм, встановлених пунктом 84 Постанови № 668.
На запит Держаудитслужби, наданий відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону, Замовник в електронній системі закупівель 02.06.2025 року повідомив, що «… Невід’ємною частиною Договору № 3К-25 від 09.04.2025 є Додаток №2, який містить «Календарний графік виконання робіт по Об'єкту: Капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку по вул. Центральна, 369-А в смт Бородянка Бучанського району Київської області по вул. Центральна, 369-А. Додаткові роботи.» із зазначенням видів (етапів, комплексів) робіт із строками початку та закінчення таких робіт, що повністю відповідає вимогам пункту 17 Постанови № 668. Також, у Додатку № 3 до Договору № 3К-25 від 09.04.2025 надано узгоджений сторонами договору «Календарний план фінансування «Капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку по вул. Центральна, 369-А в смт Бородянка Бучанського району Київської області (додаткові роботи) (згідно коду ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)» ( у редакції Додаткової угоди №1 від 11.04.2025 до Договору № 3К-25 від 09.04.2025) із зазначенням джерел та обсягів фінансування на 2025 та 2026 роки у відповідності до пункту 84 Постанови № 668.
Отже, Замовником укладено Договір з порушенням норм, встановлених пунктом 84 Постанови № 668, чим не дотримано вимоги пункту 17 Особливостей, а також частини першої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
13.06.2025 14:17 - 28.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
13.06.2025 14:17
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до висновку ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ про результати моніторингу процедури закупівлі повідомляємо про усунення встановленого порушення шляхом укладання додаткової угоди до договору в частині приведення плану фінансування (Додаток 3 до договору) у відповідність до вимог п. 84 Загальних умов
Дата публікації звіту:
20.06.2025 09:38
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
шляхом оприлюднення додаткової угоди
Дата публікації:
16.07.2025 17:57
Запити/Пояснення
Номер:
1995862971c34fd2b74f679161219997
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
28.05.2025 16:11
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт «Капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку по вул. Центральна, 369-А в смт. Бородянка Бучанського району Київської області (додаткові роботи) (згідно коду ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2025-04-09-007310-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації, документів), а саме:
1. Інформації та відповідних розрахунків з підтвердними документами (проектно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. За рахунок якої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам здійснено фінансування зазначеної закупівлі (з зазначенням постанови (розпорядження) Кабінету Міністрів України, кодів програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету).
3. Інформації, чи здійснювалося фінансування даної закупівлі на виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility.
4. Інформації, пояснень щодо підстав невідповідності календарного плану фінансування робіт (додаток № 3) до договору від 09.04.2025 № 3К-25 пунктам 17 та 84 Постанови Кабінету Міністрів України № 668 від 01 серпня 2005 року «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» в частині не зазначення найменування всіх видів (етапів комплексів) робіт, визначення джерел та напрямів фінансування (видами витрат) за об’єктом будівництва.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
62b08b1a699740d29ac6e912c8cf16d7
Назва:
Відповідь Замовника на запит
Дата опублікування:
02.06.2025 16:30
Опис:
Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області надає пояснення та документи у відповідь на запит:
1. 13.10.2023 Службою відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області укладено договір № 16К-23 з Товариством з обмеженою відповідальністю «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» по обʼєкту: «Капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку по вул. Центральна, 369-А в смт Бородянка Бучанського району Київської області (згідно коду ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)».
Після коригування проектної документації та отримання експертного звіту (позитивний) з розгляду проектної документації на будівництво, виникла необхідність у виконання додаткових робіт, які є невід’ємною частиною та можуть бути виконані тільки в комплексі робіт одним підрядником, а саме ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП».
Вартість додаткових робіт, пов’язаних з основним договором, складає 13 421 725,19 грн (Тринадцять мільйонів чотириста двадцять одна тисяча сімсот двадцять п’ять гривень 19 копійок), в тому числі ПДВ – 1 411 199,80 грн, що не перевищує 50% ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі.
Надаємо копію експертного звіту (позитивний) щодо розгляду проектної документації на будівництво від 19.02.2025 № 05-283-24, копію проекту Том 1. Вихідні дані. Загальна пояснювальна записка.
2. Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області є одержувачем бюджетних коштів, уповноваженим головним розпорядником бюджетних коштів — Державним агентством відновлення та розвитку інфраструктури України на реалізацію заходів, що відповідають завданням та цілям діяльності Служби і передбачені відповідними бюджетними програмами.
Фінансування робіт за об’єктом «Капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку по вул. Центральна, 369-А в смт Бородянка Бучанського району Київської області здійснюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.03.2025 № 251 за бюджетною програмою КПКВК 3111370 «Відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії російської федерації».
3. На виконання заходів Плану України, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2024 року № 244-р, відповідно до інструменту Ukraine Facility, фінансування закупівлі робіт «Капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку по вул. Центральна, 369-А в смт Бородянка Бучанського району Київської області (згідно коду ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)»не здійснювалось.
4. Невід’ємною частиною Договору № 3К-25 від 09.04.2025 є Додаток №2, який містить «Календарний графік виконання робіт по Об'єкту: Капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку по вул. Центральна, 369-А в смт Бородянка Бучанського району Київської області по вул. Центральна, 369-А. Додаткові роботи.» із зазначенням видів (етапів, комплексів) робіт із строками початку та закінчення таких робіт, що повністю відповідає вимогам п.17 Постанови Кабінету Міністрів України № 668 від 01 серпня 2005 року «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві».
Також, у Додатку № 3 до Договору № 3К-25 від 09.04.2025 надано узгоджений сторонами договору «Kалендарний план фінансування «Капітальний ремонт багатоквартирного житлового будинку по вул. Центральна, 369-А в смт Бородянка Бучанського району Київської області (додаткові роботи) (згідно коду ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)» ( у редакції Додаткової угоди №1 від 11.04.2025 до Договору № 3К-25 від 09.04.2025) із зазначенням джерел та обсягів фінансування на 2025 та 2026 роки у відповідності до п. 84 Постанови Кабінету Міністрів України № 668 від 01 серпня 2005 року «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві».
Номер:
f21bf517710748c4a33fa6d677073b07
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
04.06.2025 17:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.06.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі робіт «Капітальний ремонт
багатоквартирного житлового будинку по вул. Центральна, 369-А в смт.
Бородянка Бучанського району Київської області (додаткові роботи) (згідно
коду ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)» (інформацію
опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2025-04-09-
007310-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про
основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні»,
частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2
та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року
№ 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації,
документів), а саме: щодо підстав оприлюднення договору від 09.04.2025 № 3К-
25 та додаткової угоди №1 до договору у форматі PDF (у тому числі документи,
що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) з огляду на вимоги
пункту 9 Постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835 «Про
затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у
формі відкритих даних» та пункту 10 частини першої статті 10 Закону України
«Про публічні закупівлі».
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в
поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их)
питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом
трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу
України невиконання службовою особою законних вимог органу державного
фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання
йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї
тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним
наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
b6ca3b88727e4993bbfc52ce0ad6b5b9
Назва:
Відповідь Замовника на запит
Дата опублікування:
06.06.2025 14:43
Опис:
СЛУЖБОЮ ВІДНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ оприлюднено в електронній системі договір № 3К-25 від 09.04.2025 до здодатками, додатова угода № 1 від 11.04.2025 в машинозчитувальному форматі.