-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги: Надання послуг з поточного ремонту ділянки вулиці Вокзальна в м. Кременець Тернопільської області за 45233142-6 "Ремонт доріг" за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника
Завершена
3 061 608.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 308.04 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 308.04 UAH
Номер:
10afa88525b04db2bb12f76b5586587e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-07-14-000059
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.07.2025 00:00
Період моніторингу:
14.07.2025 15:35 - 05.08.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
14.07.2025 № 63-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 14.07.2025 №63-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
2.UA-2025-04-09-002570-a від 09.04.2025 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю, установлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерної пропозиції ТзОВ «Шляховик-Т», своєчасності укладення договору закупівлі, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує здійснити заходи щодо оприлюднення договору про закупівлю та додатків до нього (інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі, а також здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому щодо розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, а саме вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 липня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178), розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства Кременецької міської ради «Кременецьблагоустрій» (далі - Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 09.04.2025 за №63, тендерну документацію, із змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи від 11.04.2025 за №69, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Шляховик-Т» (далі – ТзОВ «Шляховик-Т»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 24.04.2025 за №75, повідомлення про намір укласти договір від 24.04.2025, договір закупівлі від 08.05.2025 за №1/76, пояснення Замовника від 17.07.2025 та від 29.07.2025, отримані через електронну систему закупівель.
Відповідно пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема, договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Слід зазначити, що згідно з пунктом 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 р. №835 (далі – Положення №835) машиночитаний формат – формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Відповідно до пункту 9 Положення №835 для оприлюднення наборів даних використовуються такі формати, зокрема, для текстових даних - TXT, RTF, MD, ODT*, DOC(X), (X)HTML*, для структурованих даних - RDF*, XML*, JSON*, CSV*, XLS(X), ODS*, YAML*.
Водночас, моніторингом встановлено, що Замовником, в електронній системі закупівель, оприлюднено договір закупівлі від 08.05.2025 №1/76 з додатками (договірна ціна та кошторис) до нього лише у форматі pdf, проте не оприлюднено у машинозчитувальному форматі та відсутній документ, що містить інформацію про ціни на матеріальні ресурси, чим порушено вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
З огляду на зазначене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснення з даного питання.
Замовник, 29.07.2025, надав пояснення, які не спростовують факт порушення та зазначив, окрім іншого, що: «…Під час оприлюднення інформації по даній закупівлі у системі Прозоро уповноваженою особою було допущено технічну-механічну помилку, а саме. Відповідно до процедури закупівлі, та визначені законом терміни, 08.05.2025 року опубліковано Договір підряду №1/76 від 08.05.2025 року з додатками, передбаченими п.1.2. Договору підряду (договірна ціна та кошториси), однак такі додатки як інформація про ціни на матеріальні ресурси не були опубліковані уповноваженою особою на майданчику у системі Прозоро. Так як Договір підряду №1/76 з додатками опубліковано в системі закупівель Прозоро вчасно, то це не може бути розцінено як порушення у сфері публічних закупівель і як невиконання службовою особою своїх повноважень, функціональних обов’язків. Оскільки помилка була виявлена Аудит-службою на етапі виконання Договору підряду №1/76 (завершення робіт), уповноважена особа не має можливості відмінити закупівлю або розірвати договір, роботи ТОВ «Шляховик-Т» виконано...».
Таким чином, Замовником, на порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону, не розміщено (оприлюднено) в електронній системі закупівель договір закупівлі та додатки до нього у машинозчитувальному форматі.
Період усунення порушень:
30.07.2025 17:03 - 14.08.2025 00:00
Дата публікації висновку:
30.07.2025 17:03
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація про усунення порушень
по результатах проведеного Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області моніторингу (UA-M-2025-07-14-000059) закупівлі за ДК 021:2015: 45233142-6 "Ремонт доріг" (Надання послуг з поточного ремонту ділянки вулиці Вокзальна в м. Кременець Тернопільської області) та оприлюдненого 30.07.2025 року висновку.
Під час проведення моніторингу Управлінням Західного офісу Держаудитслужби проведено аналіз річного плану закупівель комунального підприємства Кременецької міської ради «Кременецьблагоустрій» (далі - Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 09.04.2025 за №63, тендерну документацію, із змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи від 11.04.2025 за №69, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Шляховик-Т» (далі – ТзОВ «Шляховик-Т»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженої особи від 24.04.2025 за №75, повідомлення про намір укласти договір від 24.04.2025, договір закупівлі від 08.05.2025 за №1/76 та оприлюднено Договір підряду від 08.05.2025 №1/76 (далі – Договір №1/76) з додатками (договірна ціна та кошторис) до нього у форматі pdf. Однака, встановлено, що замовником (уповноваженою особою), помилково, чисто технічно, не оприлюднено документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси. Такі дії замовника (уповноваженої особи) є порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року №922-VIII.
Оскільки помилка була виявлена Аудит-службою на етапі виконання Договору підряду №1/76 (завершення робіт), уповноважена особа не має можливості відмінити закупівлю або розірвати договір, роботи ТОВ «Шляховик-Т» виконано.
З метою усунення порушення законодавства у сфері закупівель, по закупівлі ДК 021:2015: 45233142-6 "Ремонт доріг" (Надання послуг з поточного ремонту ділянки вулиці Вокзальна в м. Кременець Тернопільської області) та на виконання вимоги Держаудитслужби, оприлюдненого у висновку від 30.07.2025 року, уповноваженою особою здійснено оприлюднення Договору підряду № 1/76 від 08.05.2025 року та додатки до нього (інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі.
Уповноважена особа Петро БАРАБАШ
05 серпня 2025 року
Дата публікації звіту:
05.08.2025 17:43
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто.
Дата публікації:
06.08.2025 10:21
Запити/Пояснення
Номер:
e2954958c5e14c069b40f79f94170106
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
15.07.2025 10:56
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.07.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури на закупівлю «Послуги: Надання послуг з поточного ремонту ділянки вулиці Вокзальна в м. Кременець Тернопільської області за 45233142-6 «Ремонт доріг» за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-04-09-002570-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів ?
Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
a3cd593ea2aa4691bd7c42de34e77a4e
Назва:
ПОЯСНЕННЯ до запиту Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області (UA-M-2025-07-14-000059) щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі за ДК 021:2015: 45233142-6 "Ремонт доріг" (Надання послуг з поточного ремонту ділянки вулиці Вокзальна в м. Кременець Тернопільської області), а також розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі.
Дата опублікування:
17.07.2025 11:26
Опис:
На Ваш запит про надання пояснень в межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом закупівлі «Надання послуг з поточного ремонту ділянки вулиці Вокзальна в м. Кременець Тернопільської області» за ДК 021:2015:45233142-6 "Ремонт доріг" Єдиного закупівельного словника, індикатор закупівлі UA-2025-04-09-002570-a повідомляємо наступне:
1. Відповідно до затвердженого плану заходів з благоустрою населених пунктів Кременецької міської територіальної громади на 2025 рік, затвердженого рішенням п’ятдесят третьої сесії восьмого скликання від 20.12.2024 року № 6539 (Додається) підприємству заплановано кошти на поточний ремонт та обслуговування доріг. Обгрунтування розміру бюджетного призначення по закупівлі: Надання послуг з поточного ремонту ділянки вулиці Вокзальна в м. Кременець Тернопільської області (ДК 021:2015:45233142-6 – «Ремонт доріг») визначено згідно рішення п’ятдесят третьої сесії восьмого скликання сесії Кременецької міської ради від 20.12.2024 № 6546 «Про місцевий бюджет Кременецької міської територіальної громади на 2025 рік (19561000000)» в частині «Утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за рахунок коштів місцевого бюджету» за КПКВК 1217461, КЕКВ 2610 (Додаток №3 “Розподіл видатків місцевого бюджету на 2025рік” ).
2. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі у складі тендерної документації сформовані на підставі та з урахуванням умов та вимог розробленої кошторисної документації. Кошторисна документація, в свою чергу, виготовлена на підставі дефектних актів ділянок №1 і №2, затверджених рішенням виконавчого комітету Кременецької міської ради № 1741 від 19.04.2024 року. (Додаються). Для визначення сумарних показників розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі розроблено проектно-кошторисну документацію, яка включає в себе зведений та локальний кошториси з урахуванням практики застосування і виконання відповідних робіт. Дана проектно-кошторисна документація затверджена рішенням виконавчого комітету Кременецької міської ради від 21.05.2024 року № 1817. (Додається).
3. Проектно-кошторисна вартість предмета закупівлі, згідно із документацією, склала 3 170 576,00 грн. Очікувана вартість предмета закупівлі визначено замовником за підставі кошторисної вартості за мінусом вартості:
- проектних робіт та експертизи проекту – 53 400,00 грн. (Глава 12. Проектні,
вишукувальні роботи, експертиза та авторський нагляд);
- технічного нагляду за виконанням робіт - 37 406,00 грн. (Глава 10. Утримання служби
замовника та інжинірингові послуги);
- суми податку на додану вартість, нараховану на вказані в Главі 10 і Главі 12 зведеного
кошторису вартість послуг – 18 161,20 грн.
((53400,00 грн.+37 406,00 грн.)*20%).
В результаті, очікувана вартість закупівлі за предметом – «надання послуг з поточного ремонту ділянки вулиці Вокзальна в м. Кременець Тернопільської» за ДК 021:2015:45233142-6 "Ремонт доріг" Єдиного закупівельного словника склала 3 061 608,80 грн.
Очікування вартість предмета закупівлі передбачена річним планом на 2025 рік.
Всі рішення сесії та виконавчого комітету Кременецької міської ради (з додатками) розміщені на офіційному сайті Кременецької міської ради за посиланням official@kremenetska-gromada.gov.ua.
17 липня 2025 року
Номер:
037fb42e6d0c48d583f7d31409079c9a
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
24.07.2025 17:30
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.07.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури на закупівлю «Послуги: Надання послуг з поточного ремонту ділянки вулиці Вокзальна в м. Кременець Тернопільської області за 45233142-6 «Ремонт доріг» за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-04-09-002570-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю та всі додатки до нього (у тому числі документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси) у машинозчитувальному форматі (у разі оприлюднення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці другому частини першої статті 41 цього Закону) - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Відповідно до пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №835 (далі – Положення №835), машиночитаний формат - формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини.
Також пунктом 9 Положення №835 визначено, що для оприлюднення наборів даних використовуються, зокрема, такі формати: TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML (для текстових даних).
Під час моніторингу встановлено, що замовником, в електронній системі закупівель, оприлюднено договір закупівлі від 08.05.2025 №1/76 (далі – Договір №1/76) з додатками (договірна ціна та кошторис) до нього у форматі pdf, однак, без документів, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси.
Враховуючи вищезазначене, прошу надати інформацію щодо причин неоприлюднення у електронній системі закупівель Договору №1/76, додатків до нього та документу (ів), що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси у машинозчитувальному форматі.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
1c6e7c3f41c041cb9a2a7f71d5d0d9db
Назва:
ПОЯСНЕННЯ до запиту Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області (UA-M-2025-07-14-000059) щодо надання інформації щодо причин неоприлюднення у електронній системі закупівель Договору №1/76, додатків до нього та документу (ів), що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси у машинозчитувальному формат по закупівлі за ДК 021:2015: 45233142-6 "Ремонт доріг" (Надання послуг з поточного ремонту ділянки вулиці Вокзальна в м. Кременець Тернопільської області) оприлюдненого 24.07.2025 року
Дата опублікування:
29.07.2025 15:01
Опис:
На Ваш запит про надання пояснень в межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом закупівлі «Надання послуг з поточного ремонту ділянки вулиці Вокзальна в м. Кременець Тернопільської області» за ДК 021:2015:45233142-6 "Ремонт доріг" Єдиного закупівельного словника, індикатор закупівлі UA-2025-04-09-002570-a повідомляємо наступне:
Під час оприлюднення інформації по даній закупівлі у системі Прозоро уповноваженою особою було допущено технічну-механічну помилку, а саме. Відповідно до процедури закупівлі, та визначені законом терміни, 08.05.2025 року опубліковано Договір підряду №1/76 від 08.05.2025 року з додатками, передбаченими п.1.2. Договору підряду (договірна ціна та кошториси), однак такі додатки як інформація про ціни на матеріальні ресурси не були опубліковані уповноваженою особою на майданчику у системі Прозоро. Так як Договір підряду №1/76 з додатками опубліковано в системі закупівель Прозоро вчасно, то це не може бути розцінено як порушення у сфері публічних закупівель і як невиконання службовою особою своїх повноважень, функціональних обов’язків. Оскільки помилка була виявлена Аудит-службою на етапі виконання Договору підряду №1/76 (завершення робіт), уповноважена особа не має можливості відмінити закупівлю або розірвати договір, роботи ТОВ «Шляховик-Т» виконано.
Відповідно до абзацу п'ятого пункту 2 Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 “Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних”, машинозчитувальний формат - формат даних, структурований таким чином, що дає змогу ідентифікувати, перетворювати та отримувати конкретні дані, включаючи окремі факти та їх внутрішню структуру, без участі людини. Тобто це дані у форматі, який може бути автоматично прочитаний та оброблений комп’ютером, наприклад, як CSV, JSON, XML тощо. Також, до машинозчитувального формату відноситься pdf, що був перетворений з word.
Я, як уповноважена особа, зобов’язуюсь в подальшому уважніше та ретельніше виконувати посадові обов’язки та не допускати порушень законодавства у сфері закупівель.
Уповноважена особа Петро БАРАБАШ
29 липня 2025 року