-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги з ремонту плавзасобу т/х "СЛВ-359"
Завершена
8 600 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 43 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 43 000.00 UAH
Номер:
1751e82a214b410bab10565b5e1bb3cb
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-13-000034
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.05.2025 00:00
Період моніторингу:
13.05.2025 14:56 - 04.06.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
13.05.2025 Одеса № 95
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, доручення Державної аудиторської служби України від 07.05.2025 № 003100-18/5618-2025,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 13.05.2025.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 13.05.2025 № 95
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4
16 UA-2025-04-08-002131-a 08.04.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю
у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей та частини першої статті 5 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасниками процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності їх розміщення Замовником та виконання учасниками, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 30 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасниками процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, вимогам Особливостей, своєчасності їх розміщення Замовником та виконання учасниками, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Чорноморської філії державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника 07.04.2025, тендерні пропозиції учасників товариства з обмеженою відповідальністю «ХЕРСОН ФЛОТ СЕРВІС» (далі – ТОВ «ХЕРСОН ФЛОТ СЕРВІС») та приватного акціонерного товариства «ІСРЗ» (далі – ПрАТ «ІСРЗ»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасниками ТОВ «ХЕРСОН ФЛОТ СЕРВІС» та ПрАТ «ІСРЗ» у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, виправлення учасниками ТОВ «ХЕРСОН ФЛОТ СЕРВІС» та ПрАТ «ІСРЗ» виявлених Замовником невідповідностей, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 30.04.2025, від 06.05.2025 та від 12.05.2025, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 13.05.2025, договір від 26.05.2025 № 96-В-ЧФ-25, пояснення та документи Замовника, отримані 22.05.2025 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено.
Відповідно до протоколу розгляду тендерної пропозиції уповноваженою особою Замовника від 06.05.2025 тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі ТОВ «ХЕРСОН ФЛОТ СЕРВІС» відхилено на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей, тоді як переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.
У протоколі розгляду тендерної пропозиції уповноваженою особою Замовника від 06.05.2025 зазначено підставу відхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі ТОВ «ХЕРСОН ФЛОТ СЕРВІС»:
«Станом на 05.05.2025 у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (30.04.2025) Переможцем не надано в повному обсязі документи згідно Додатку 4 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Переможцем процедури закупівлі» до тендерної документації, а саме:
- відсутня Попередня ремонтна відомість, що є Додатком 1 до проєкту договору, складена з урахуванням тендерної пропозиції (п.1 Таблиці 2 Додатку 4 до тендерної документації);
- Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань виданий (сформований) від 04.11.2024, тобто раніше дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір – 30.04.2025 (п.2 Таблиці 2 Додатку 4 до тендерної документації);
- відсутня Довідка з обслуговуючого банку Учасника про відкритий рахунок, який буде включено до договору.
Службовий лист підрозділу-ініціатора закупівлі – служби флоту ЧФ ДП «АМПУ» від 05.05.2025 № 40/15-03-02-10.
Згідно вимог Додатка 4 до тендерної документації ненадання Переможцем документів визначених Додатком 4 до ТД за встановленим замовником порядком, у відповідності до вимог та строків, встановлених тендерною документацією або якщо їх зміст, інформація, розрахунки будуть відрізнятися від змісту документів, наданих в складі тендерної пропозиції Переможця, Переможець вважається таким, що відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладання договору про закупівлю, а його тендерна пропозиція підлягає відхиленню.
В результаті вищезазначеного, пропозиція ТОВ «ХЕРСОН ФЛОТ СЕРВІС» підлягає відхиленню на підставі абз. 2 пп. 3 п. 44 Особливостей (переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю).».
Аналізом підстави відхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі ТОВ «ХЕРСОН ФЛОТ СЕРВІС», зазначеної у протоколі розгляду тендерної пропозиції уповноваженою особою Замовника від 06.05.2025, встановлено.
У пункті 5 Розділу 5 «Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця» ТД Замовником визначено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи згідно з Додатком 4 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Переможцем процедури закупівлі» до ТД.
У разі ненадання Переможцем документів визначених Додатком 4 до ТД за встановленим замовником порядком, у відповідності до вимог та строків, встановлених тендерною документацією або якщо їх зміст, інформація, розрахунки будуть відрізнятися від змісту документів, наданих в складі тендерної пропозиції Переможця, Замовник відхиляє тендерну пропозицію переможця відповідно до вимог абз. 2 пп. 3 п. 44 Особливостей (відмова переможця від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю) та визначає переможця серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув.
У пункті 1 Додатка 4 «Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі» до ТД Замовником визначені документи, що надаються переможцем на підтвердження відсутності підстав, визначених пунктом 47 Особливостей:
документ, який виданий державним органом (підрозділом) України, про те, що керівника учасника процедури закупівлі (для юридичних осіб) / фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі (для фізичних осіб, фізичних осіб-підприємців) не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією або із змісту якого вбачається зазначене, датований не раніше ніж 30-ть календарних днів до дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір. (підпункт 3 пункту 47 Особливостей);
документ (у формі електронного чи паперового документа або його копії, або в електронному вигляді з QR-кодом, що дає змогу перевірити чинність документа), який виданий відповідним підрозділом Міністерства внутрішніх справ України, про те, що керівник учасника процедури закупівлі (для юридичних осіб) / фізична особа (для фізичних осіб, фізичних осіб-підприємців), яка є учасником процедури закупівлі, якого визнано Переможцем, на території України до кримінальної відповідальності не притягувалася, не знятої чи не погашеної судимості не має та в розшуку не перебуває, датований не раніше ніж 30-ть календарних днів до дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір. (підпункти 5, 6, 12 пункту 47 Особливостей).
Також у пункті 2 Додатка 4 «Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі» до ТД Замовником визначені документи, що надаються учасником-переможцем для укладання договору:
попередня ремонтна відомість, що є Додатком 1 до проєкту договору, складена з урахуванням тендерної пропозиції;
витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (повний) згідно законодавства (виданий (сформований) не раніше дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір);
статут (зі змінами в разі наявності) або інший установчий документ Учасника в останній (чинній) редакції;
рішення засновників підприємства та/або наказ про призначення (у разі підписання керівником); довіреність (у разі підписання іншою уповноваженою особою Учасника); або іншим документом, що підтверджує повноваження посадової особи учасника на вчинення правочинів. У разі наявності будь-яких обмежень щодо укладання договорів згідно установчих (статутних) документів Учасника або чинного законодавства додатково надається протокольне рішення учасників (акціонерів, власників) з наданням повноважень на укладання договору(ів), або іншого документа, що підтверджує зняття (відсутність) обмежень щодо укладення договорів, передбачених установчими (статутними) документами Учасника;
інформація щодо виду оподаткування на момент подання пропозиції: документ (витяг, свідоцтво), виданий органом державної податкової служби про реєстрацію учасника платником податку на додану вартість - у разі, якщо учасник є платником цього податку; документ (витяг, свідоцтво) з Реєстру платників єдиного податку - у разі якщо учасник є платником єдиного податку;
довідка з обслуговуючого банку Учасника про відкритий рахунок, який буде включено до договору.
Також у Додатку 4 до ТД Замовником зазначено, що ненадання Переможцем документів визначених Додатком 4 до ТД за встановленим замовником порядком, у відповідності до вимог та строків, встановлених тендерною документацією або якщо їх зміст, інформація, розрахунки будуть відрізнятися від змісту документів, наданих в складі тендерної пропозиції Переможця, Переможець вважається таким, що відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладання договору про закупівлю, а його тендерна пропозиція підлягає відхиленню.
Відповідно до протоколу розгляду тендерної пропозиції уповноваженою особою Замовника від 30.04.2025 за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ХЕРСОН ФЛОТ СЕРВІС» встановлено, що його тендерна пропозиції відповідає вимогам ТД Замовника, та прийнято рішення про визначення зазначеного учасника переможцем цієї процедури закупівлі та про намір укласти з ним договір про закупівлю.
Переможцем процедури закупівлі ТОВ «ХЕРСОН ФЛОТ СЕРВІС» 02.05.2025 надано через електронну систему закупівель документи та інформацію, що визначені Додатком 4 до ТД Замовника для надання переможцем на підтвердження відсутності підстав, визначених пунктом 47 Особливостей, та для укладання договору, а саме:
Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» стосовно керівника учасника процедури закупівлі, сформований станом на 01.05.2025;
Інформаційну довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення стосовно керівника учасника процедури закупівлі, сформований 02.05.2025;
Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань сформований 04.11.2024, згідно я ким керівником ТОВ «ХЕРСОН ФЛОТ СЕРВІС» є Хандусенко Ніна Станіславівна;
Статут ТОВ «ХЕРСОН ФЛОТ СЕРВІС» у новій редакції, затверджений рішенням одноосібного учасника ТОВ «ХЕРСОН ФЛОТ СЕРВІС» від 27.07.2022 № 8, та Опис документів, що надаються заявником для проведення державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, від 28.07.2022 із зазначенням коду доступу про результати надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації;
Довідку від 02.05.2025 № 04/05-25 про відсутність у директора ТОВ «ХЕРСОН ФЛОТ СЕРВІС» Хандусенко Ніни Станіславівни обмежень щодо укладання договорів згідно установчих документів, рішення одноосібного учасника ТОВ «ХЕРСОН ФЛОТ СЕРВІС» про призначення на посаду директора Хандусенко Ніну Станіславівну та наказ ТОВ «ХЕРСОН ФЛОТ СЕРВІС» від 28.07.2022 № 6/К про прийняття директором Хандусенко Ніну Станіславівну;
Витяг з реєстру платників податку на додану вартість.
Отже, переможець процедури закупівлі ТОВ «ХЕРСОН ФЛОТ СЕРВІС» у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, надав замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань сформований 04.11.2024 раніше дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (30.04.2025) та не надав попередню ремонтну відомість, що є Додатком 1 до проєкту договору, складену з урахуванням тендерної пропозиції, та довідку з обслуговуючого банку учасника про відкритий рахунок, який буде включено до договору.
Водночас, відповідно до абзаців 1 та 2 пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Також відповідно до абзацу 15 пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Таким чином, Особливостями визначено вичерпний перелік інформації та/або документів, які повинен надати замовнику переможець процедури закупівлі.
Проте визначені Замовником у пункті 2 Додатка 4 до ТД документи, що надаються учасником-переможцем для укладання договору, а саме: попередня ремонтна відомість, що є Додатком 1 до проєкту договору, складена з урахуванням тендерної пропозиції; витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (повний) згідно законодавства (виданий (сформований) саме не раніше дати оприлюднення повідомлення про намір укласти договір); довідка з обслуговуючого банку Учасника про відкритий рахунок, який буде включено до договору, не є інформацією та документами про право підписання договору про закупівлю та такими, що надаються на підтвердження відсутності підстав, зазначених у пункті 47 Особливостей.
Отже, ненадання через електронну систему закупівель переможцем ТОВ «ХЕРСОН ФЛОТ СЕРВІС» додаткових документів, визначених Замовником у пункті 2 Додатка 4 до ТД, не може бути наслідком відхилення його тендерної пропозиції та трактуватись Замовником як відмова переможця процедури закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації, оскільки обов’язку надання переможцем таких додаткових документів для укладання договору саме через електронну систему закупівель законодавством не визначено.
З огляду на зазначене, надані переможцем процедури закупівлі ТОВ «ХЕРСОН ФЛОТ СЕРВІС» через електронну систему закупівель інформація та документи підтверджують право директора ТОВ «ХЕРСОН ФЛОТ СЕРВІС» на підписання договору про закупівлю, а також підтверджують відсутність підстав, зазначених у пункті 47 Особливостей, та відповідають вимогам законодавства.
На запит Південного офісу Держаудитслужби від 19.05.2025 щодо обґрунтування рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі ТОВ «ХЕРСОН ФЛОТ СЕРВІС» згідно з абзацом 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей трактуючи ненадання переможцем через електронну систему закупівель певних документів, визначених у пункті 2 Додатка 4 до ТД, як відмову переможця від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації, Замовник 22.05.2025 надав пояснення, в яких, зокрема зазначив:
«Пунктом 47 Особливостей (абзац 15) передбачено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Крім того, ч. 2 ст. 41 Закону України про публічні закупівлі» вимагає від переможця процедури додаткових документів під час укладання договору без визначення шляху їх надання.
Заборони щодо надання та вимоги інших документів від переможця процедури через електронну систему закупівель для Переможця цей пункт, Особливості в цілому та Закон України «Про публічні закупівлі» не містять…
Також ні Законом, ні Особливостями не визначено тлумачення аргументації відхилення переможця процедури закупівлі визначеної абзацом 2 підпункту 3 пункту 44 особливостей «відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю»…
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Додатком 4 до тендерної документації на закупівлю послуг з ремонту плавзасобу т/х «СЛВ-359» визначено перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, в тому числі на виконання абзацу 15 пункту 47 Особливостей».
Проте надане Замовником пояснення не обґрунтовує рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі ТОВ «ХЕРСОН ФЛОТ СЕРВІС» згідно з абзацом 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей, трактуючи ненадання переможцем через електронну систему закупівель певних документів, визначених Замовником у пункті 2 Додатка 4 до ТД, як відмову переможця від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації, оскільки переможець процедури закупівлі ТОВ «ХЕРСОН ФЛОТ СЕРВІС» надав через електронну систему закупівель документи та інформацію про право підписання договору про закупівлю та документи на підтвердження відсутності підстав, зазначених у пункті 47 Особливостей, відповідно до вимог законодавства.
Отже, на порушення вимог абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі ТОВ «ХЕРСОН ФЛОТ СЕРВІС» із зазначених у протоколі розгляду тендерної пропозиції уповноваженою особою Замовника від 06.05.2025 підстав.
Також оскільки Замовником безпідставно відхилено тендерну пропозицію переможця ТОВ «ХЕРСОН ФЛОТ СЕРВІС», остаточна цінова пропозиція якого є меншою на 448 000,00 грн, ніж пропозиція наступного учасника процедури закупівлі ПрАТ «ІСРЗ», якого в подальшому визначено переможцем процедури закупівлі, то Замовником не дотримано принципи здійснення публічних закупівель, визначених частиною першою статті 5 Закону, зокрема: максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Період усунення порушень:
30.05.2025 12:20 - 14.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
30.05.2025 12:20
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до абз 2 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Дата публікації звіту:
06.06.2025 17:13
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
.
Дата публікації:
09.06.2025 14:52
Запити/Пояснення
Номер:
c0f6f6af66cb4167bb0234b3fc3160be
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
19.05.2025 16:35
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або вебсайту суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «ХЕРСОН ФЛОТ СЕРВІС» згідно з абзацом 2 підпункту 3 пункту 44 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), у зв’язку з ненаданням переможцем процедури закупівлі документів, передбачених підпунктами 1, 2 та 8 пункту 2 Додатка 4 «Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі» до тендерної документації за встановленим замовником порядком, у відповідності до вимог та строків, встановлених тендерною документацією, тоді як обов’язок надання документів через електронну систему закупівель як переможцем процедури закупівлі визначений виключно абзацем 15 пункту 47 Особливостей, а ненадання переможцем через електронну систему закупівель інших документів, визначених Замовником у тендерній документації, не може трактуватись Замовником як відмова переможця від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації, оскільки Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями не визначено таких повноважень Замовника.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
9fd16fb040df4cef9e17363df0e7be1a
Назва:
пояснення на запит від 19
Дата опублікування:
22.05.2025 15:57
Опис:
Чорноморською філією ДП «АМПУ» відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі - Постанова) проводиться закупівля Послуги з ремонту плавзасобу т/х "СЛВ-359" за кодом ДК 021:2015 50240000-9 «Послуги з ремонту, технічного обслуговування морського транспорту і пов’язаного обладнання та супутні послуги» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-08-02131-a).
Наказом Південного офісу Держаудитслужби від 13.05.2025 № 95 «Про початок моніторингу закупівель» було розпочато моніторинг вищезазначеної процедури закупівлі.
Замовник надає наступні пояснення разом з додатками, прикріпленими окремими файлами.
Щодо надання інформації на запит ДАСУ
Замовник надає наступні пояснення разом з додатками, прикріпленими окремими файлами.
Щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмету закупівлі.
Надаємо обґрунтування виробничої потреби закупівлі з додатками. Додаток 1 на 12-ти аркушах.
Щодо визначення очікуваної вартості закупівлі.
Надаємо визначення очікуваної вартості закупівлі з додатками. Додаток 2 на 44-х аркушах.
Щодо розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі на власному веб-сайті надаємо відповідне посилання
https://www.uspa.gov.ua/publichni-zakupivli
Щодо обґрунтувати рішення щодо відхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «ХЕРСОН ФЛОТ СЕРВІС» згідно з абзацом 2 підпункту 3 пункту 44 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), у зв’язку з ненаданням переможцем процедури закупівлі документів, передбачених підпунктами 1, 2 та 8 пункту 2 Додатка 4 «Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі» до тендерної документації за встановленим замовником порядком, у відповідності до вимог та строків, встановлених тендерною документацією, тоді як обов’язок надання документів через електронну систему закупівель як переможцем процедури закупівлі визначений виключно абзацем 15 пункту 47 Особливостей, а ненадання переможцем через електронну систему закупівель інших документів, визначених Замовником у тендерній документації, не може трактуватись Замовником як відмова переможця від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації, оскільки Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями не визначено таких повноважень Замовника.
Пунктом 47 Особливостей (абзац 15) передбачено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Крім того, ч.2 ст 41 Закону України про публічні закупівлі» вимагає від переможця процедури додаткових документів під час укладання договору без визначення шляху їх надання.
Заборони щодо надання та вимоги інших документів від переможця процедури через електронну систему закупівель для Переможця цей пункт, Особливості в цілому та Закон України «Про публічні закупівлі» не містять.
Таким чином, твердження посадових осіб які проводять моніторинг щодо встановлення обов’язку надання документів через електронну систему закупівель як переможцем процедури закупівлі виключно абзацем 15 пункту 47 Особливостей не є коректним.
Також ні Законом, ні Особливостями не визначено тлумачення аргументації відхилення переможця процедури закупівлі визначеної абзацом 2 підпункту 3 пункту 44 особливостей «відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю».
Таким чином, твердження посадових осіб які проводять моніторинг щодо не визначення повноважень Замовника в частині трактування ненадання переможцем через електронну систему закупівель інших документів, визначених Замовником у тендерній документації, як відмова переможця від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації, не є коректним.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Додатком 4 до тендерної документації на закупівлю послуг з ремонту плавзасобу т/х «СЛВ-359» визначено перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, в тому числі ї на виконання абзацу 15 пункту 47 Особливостей.
Щодо позиції посадових осіб які проводять моніторинг, звертаємо Вашу увагу, що під час перевірки процедур закупівлі, в рамках проведення державного фінансового аудиту діяльності державного підприємства «Морський торговельний порт «Чорноморськ» за період з 01.10.2019 по 30.06.2023 (аудиторський звіт від 20.11.2023 № 06-14/10 проведений фахівцями Південного офісу Держаудитслужби з 03.07.2023 по 03.11.2023) за аналогічним питанням аудитори дійшли висновку щодо Замовником порушено вимоги абзацу 2 підпункту 3 пункту 41 Особливостей та не відхилено тендерну пропозицію переможця у зв’язку із відмовою від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю, внаслідок ненадання останнім документів, які не передбачені абзацем 15 пункту 47 Особливостей.
Крім того, під час моніторингу закупівлі «Капітальний ремонт причалу № 2 ЧФ ДП «АМПУ» ( UA-2020-11-13-001088-b) у питанні формулювання аргументації відхилення переможця через ненадання переможцем документів визначених Додатком 4 до ТД за встановленим замовником порядком, у відповідності до вимог та строків, встановлених тендерною документацією (переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю) порушень не встановлено.
Так у висновку зазначено, що вимога щодо надання переможцем документів визначених Додатком 4 до ТД передбачена абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Крім того, під час проведення моніторингів закупівель UA-2025-03-27-005704-a, UA-2024-12-27-005985-a, UA-2024-11-14-003984-a, які проводились у тому числі ї фахівцями Південного офісу Держаудитслужби, порушень при складанні тендерної документації щодо формулювання аргументації відхилення переможця через ненадання переможцем документів визначених Додатком 4 до ТД за встановленим замовником порядком, у відповідності до вимог та строків, встановлених тендерною документацією не встановлено.
Отже, Чорноморська філія ДП «АМПУ», як Замовник у сфері публічних закупівель, здійснює закупівлі відповідно до вимог діючого законодавства у сфері публічних закупівель з урахуванням практичних рекомендації та висновків за результатами контрольних заходів, проведених Держаудитслужбою, у тому числі щодо вимог Замовника про надання Переможцем документів відповідно до Додатку 4 до тендерної документації.
Номер:
4ca952fb794a4dd89ce0826dfb375dab
Назва:
Щодо надання роз’яснення
Дата опублікування:
04.06.2025 16:16
Опис:
Частиною 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз'ясненням змісту висновку та його зобов'язань, визначених у висновку.
Номер:
f34de04ffa73452d96ecb1158b18f051
Назва:
Роз’яснення до висновку
Дата опублікування:
06.06.2025 11:31
Опис:
Південним офісом Держаудитслужби проведено моніторинг відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: ДК 021:2015:50240000-9: Послуги з ремонту, технічного обслуговування морського транспорту і пов’язаного обладнання та супутні послуги (Послуги з ремонту плавзасобу т/х «СЛВ-359»), які проводилися Чорноморською філією державного підприємства «АДМІНІСТРАЦІЯ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ» (Адміністрація морського порту Чорноморськ) (далі – Замовник) (оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2025-04-08-002131-a), очікуваною вартістю 8 600 000,00 грн без ПДВ.
Результати моніторингу процедури закупівлі відображені у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі від 30.05.2025, який оприлюднено в електронній системі закупівель відповідно до норм частини шостої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що на порушення вимог абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі товариства з обмеженою відповідальністю «ХЕРСОН ФЛОТ СЕРВІС» (далі – ТОВ «ХЕРСОН ФЛОТ СЕРВІС») із зазначених у протоколі розгляду тендерної пропозиції уповноваженою особою Замовника від 06.05.2025 підстав.
Також оскільки Замовником безпідставно відхилено тендерну пропозицію переможця ТОВ «ХЕРСОН ФЛОТ СЕРВІС», остаточна цінова пропозиція якого є меншою на 448 000,00 грн, ніж пропозиція наступного учасника процедури закупівлі приватного акціонерного товариства «ІСРЗ», якого в подальшому визначено переможцем процедури закупівлі, то Замовником не дотримано принципи здійснення публічних закупівель, визначених частиною першою статті 5 Закону, зокрема: максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Південним офісом Держаудитслужби зобов’язано Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Відповідно до абзацу 1 частини восьмої статті 8 Закону замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Замовником 04.06.2025 оприлюднено в електронній системі закупівель звернення за роз’ясненням щодо висновку Південного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2025-04-08-002131-a від 30.05.2025 (далі – висновок).
Водночас вказане звернення не містить питань (клопотань) стосовно роз’яснень змісту висновку та/або зобов’язань Замовника, а містить питання стосовно інформації, яка відсутня у змісті висновку та в зобов’язаннях Замовника, що не передбачено абзацом 1 частини восьмої статті 8 Закону.
За результатами розгляду звернення Південний офіс Держаудитслужби роз’яснює наступне.
Згідно із частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові основи діяльності органів державного фінансового контролю визначені Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Положенням про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженим наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 № 23, та статтею 113 Бюджетного кодексу України.
Відповідно до пункту 23 Особливостей Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють моніторинг процедур закупівель, спрощених закупівель, а також закупівель, за якими в електронній системі закупівель оприлюднюється звіт про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель, у порядку, встановленому статтею 8 Закону.
Статтею 8 Закону визначено, у тому числі, порядок дій під час здійснення моніторингу процедури закупівлі як органу державного фінансового контролю, так і замовника.
Відповідно до частини сьомої статті 8 Закону у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі обов’язково зазначаються, зокрема, опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі та зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
При цьому, форму висновку про результати моніторингу процедури закупівлі та порядок її заповнення затверджено наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 № 552, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 жовтня 2020 р. за № 958/35241 (зі змінами) (далі – Порядок № 552).
Розділом ІІІ Порядку № 552 визначено порядок заповнення констатуючої частини форми висновку, зокрема у пункті 1 зазначаються опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого(их) за результатами моніторингу процедури закупівлі, у пункті 2 заповнюється висновок про наявність чи відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель за кожним із питань, що аналізувалися, та у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов’язання щодо їх усунення.
Отже, Південним офісом Держаудитслужби у відповідності до норм Закону та Порядку № 552 у пункті 1 констатуючої частини висновку зазначено опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого(их) за результатами моніторингу процедури закупівлі, у пункті 2 констатуючої частини заповнено висновок про наявність чи відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель за кожним із питань, що аналізувалися, та у зв’язку з виявленням порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель у пункті 3 констатуючої частини висновку зобов’язано Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень.
Водночас, виявлене порушення щодо відхилення Замовником тендерної пропозиції на підставах, не передбачених Законом або не у відповідності до вимог Закону (безпідставне відхилення), належить до адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена частиною третьою статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
При цьому, відповідно до частини дев’ятої статті 8 Закону у разі підтвердження органом державного фінансового контролю факту усунення замовником порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, про що цей орган зазначає в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення замовником відповідної інформації в електронній системі закупівель, службова (посадова) особа замовника та/або уповноважена особа замовника не притягається до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері закупівель з порушень, що були усунуті замовником відповідно до висновку.
Отже, встановлення Південним офісом Держаудитслужби у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель шляхом шляхом припинення зобов’язань за договором направлено, в першу чергу, на можливість замовникам усунути виявлені порушення та уникнути притягнення до адміністративної відповідальності службової (посадової) особи замовника та/або уповноваженої особи замовника.
Крім того, інформуємо, що частиною десятою статті 8 Закону замовнику у разі його незгоди з інформацією, викладеною у висновку, надано право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення.
Також інформуємо Замовника щодо правової позиції судів у справі за № 420/36495/24, якою підтримано позицію Південного офісу Держаудитслужби, з аналогічних встановлених порушень в частині безпідставного відхилення замовником тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі через ненадання ним додаткових, необхідних на думку замовника, документів.