• Спрощена закупівля
  • Мультилотова
  • КЕП

Оливи та мастила

Завершена

45 322 841.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0% або 3 285.00 UAH
Номер: 7bb7bd5a3d744a068ab130361e81e3a8
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-05-12-000041
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 12.05.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40922492
Період моніторингу: 12.05.2025 13:39 - 03.06.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 12.05.2025 №31-з Ужгород Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114, НАКАЗУЮ: 1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 07.05.2025 №003100-18/5618-2025, почати моніторинг процедур закупівель/ закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. В.о.начальника Іванна ЙОЛИЧ Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 12.05.2025 № 31-з Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 7 UA-2025-04-07-013383-a 07.04.2025 дані автоматичних індикаторів ризиків
Адреса: Ukraine, Ужгород
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 50) 192-36-82, o.v.hrychak@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду пропозиції учасника ТОВ «ЕВРО ОЙЛ ПРОДАКШН» за лотом 3 та наявності підстав для її відхилення встановлено порушення абзацу шостого пункту 8 Особливостей № 1275 та пункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону №922-VIII. За результатами проведеного моніторингу установлено порушення вимог пунктів 2, 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону № 922-VIII та Особливостям № 1275, своєчасності укладання договорів та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, у зв’язку з відсутністю механізму усунення порушень, оскільки товар поставлений, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 02 червня 2025 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), особливостям здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінетів Міністрів України від 11 листопада 2022 року № 1275 (в редакції від 01.04.2025, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості № 1275); своєчасності надання роз’яснень до процедури; розгляду пропозицій на відповідність умовам документації оголошення та вимогам законодавства; своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення; внесення змін до договору та їх оприлюднення; відповідності умов договору умовам пропозиції переможця; своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII. Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі, затверджене рішенням уповноваженої особи Центральної бази забезпечення пально-мастильними матеріалами Національної гвардії України (військова частина 2274) (далі Замовник) від 04.04.2025 № 37; відповіді Замовника, надані на звернення за роз’ясненнями; реєстр отриманих тендерних пропозицій/пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій; пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ЕНЕРГОМЕРЕЖА» (далі – ТОВ «ЕНЕРГОМЕРЕЖА») за лотом 1; пропозиції товариств з обмеженою відповідальністю «ЕВРО ОЙЛ ПРОДАКШН», «ЛЕБЕДИНСЬКИЙ НАФТОМАСЛОЗАВОД», «ЗАВОД ТЕХНІЧНИХ МАСЕЛ «АРІАН» (далі – ТОВ «ЕВРО ОЙЛ ПРОДАКШН», ТОВ «ЛЕБЕДИНСЬКИЙ НАФТОМАСЛОЗАВОД», ТОВ «ЗАВОД ТЕХНІЧНИХ МАСЕЛ «АРІАН») за лотом 3; пропозиції товариств з обмеженою відповідальністю «РЕСУРС-ОЙЛ-А» та «СП ЮКОЙЛ» (далі – ТОВ «РЕСУРС-ОЙЛ-А» та ТОВ «СП ЮКОЙЛ») за лотом 4; пропозицію ТОВ «ЕНЕРГОМЕРЕЖА» за лотами 5 та 6; пропозиції ТОВ «РЕСУРС-ОЙЛ-А», товариства з обмеженою відповідальністю «АДІЛЬ ОІЛ» (далі – ТОВ «АДІЛЬ ОІЛ»), ТОВ «ЗАВОД ТЕХНІЧНИХ МАСЕЛ «АРІАН» за лотом 7; інформація про відміну торгів за лотом 2; вимоги про усунення невідповідностей ТОВ «ЗАВОД ТЕХНІЧНИХ МАСЕЛ «АРІАН» (лот 3, лот 7) та ТОВ «АДІЛЬ ОІЛ» (лот 7); протокольні рішення про відхилення пропозицій ТОВ «ЕВРО ОЙЛ ПРОДАКШН» та ТОВ «ЛЕБЕДИНСЬКИЙ НАФТОМАСЛОЗАВОД» від 22.04.2025 № 58 (лот 3), ТОВ «РЕСУРС-ОЙЛ-А» від 17.04.2025 № 52 (лот 4), ТОВ «РЕСУРС-ОЙЛ-А» від 17.04.2025 № 53 (лот 7), ТОВ «АДІЛЬ ОІЛ» від 22.04.2025 № 57 (лот 7); електронні протоколи наміру укласти договір та повідомлення про намір укласти договори з ТОВ «ЕНЕРГОМЕРЕЖА» від 17.04.2025 (лот 1), ТОВ «ЗАВОД ТЕХНІЧНИХ МАСЕЛ «АРІАН» від 24.04.2025 (лот 3), ТОВ «СП ЮКОЙЛ» від 18.04.2025 (лот 4), ТОВ «ЕНЕРГОМЕРЕЖА» від 17.04.2025 (лот 5, лот 6), ТОВ «ЗАВОД ТЕХНІЧНИХ МАСЕЛ «АРІАН» від 23.04.2025 (лот 7); договір від 24.04.2025 року № 110, додаткова угода № 1 від 28.04.2025, додаткова угода № 2 від 28.05.2025 (лот 1), договір від 01.05.2025 № 124 та додаткова угода № 1 від 28.05.2025 (лот 3), договір від 24.04.2025 № 107, додаткова угода № 1 від 24.04.2025 та додаткова угода № 2 від 28.05.2025 (лот 4), договір від 24.04.2025 № 112, додаткова угода № 1 від 28.04.2025 та додаткова угода № 2 від 28.05.2025 (лот 5), договір від 24.04.2025 № 113, додаткова угода № 1 від 28.04.2025, додаткова угода № 2 від 28.05.2025, додаткова угода № 3 від 28.05.2025 (лот 6), договір від 05.04.2025 № 123 та додаткова угода № 1 від 28.05.2025 (лот 7); пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 12, 22 та 28 травня 2025 року. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду пропозиції учасника ТОВ «ЕВРО ОЙЛ ПРОДАКШН» за лотом 3 та наявності підстав для її відхилення встановлено наступне. Уповноваженою особою Замовника прийнято рішення про відхилення пропозиції учасника ТОВ «ЕВРО ОЙЛ ПРОДАКШН» на підставі пункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону № 922-VIII з аргументацією, що учасник ТОВ «ЕВРО ОЙЛ ПРОДАКШН» подав ряд документів по лоту 3, що містять невідповідності умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, що відображено у протоколі від 22.04.2025 №58. Згідно інформації, зазначеної у вказаному протоколі слідує, що пропозиція учасника ТОВ «ЕВРО ОЙЛ ПРОДАКШН» відхилена з наступних невідповідностей: учасник не надав повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимостей або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника закупівлі, яка підписала пропозицію (підпункт 3 (в) пункту 16 Оголошення); учасником надано Додаток №2 «Цінова пропозиція» у форматі Microsoft Word, а не у форматі pdf (підписаний керівником або уповноваженою особою учасника, завірений печаткою (у разі наявності)) з накладанням удосконаленого електронного підпису (УЕП), або кваліфікованим електронним підписом (КЕП) учасника підпункт 7 пункту 16 Оголошення); відсутній сканований гарантійний лист, в якому учасник гарантує поставити Замовнику товар у необхідній кількості та в установлені строки, із зазначенням інформації про виробника товару (його адреса) та посилання на номер процедури закупівлі, що оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу (пункт 7 Додатку №3 «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» до Оголошення); не надано відповідний документ на вимогу пункту 8 Додатку №3 «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» до Оголошення (сканований гарантійний лист, в якому учасник гарантує наявність товару на складі, у випадку якщо учасник не є виробником товару та товар відсутній на складі Учасника, то він у складі пропозиції повинен надати сканований гарантійний лист від виробника товару або офіційного імпортера, в якому виробник (офіційний імпортер) повинен підтвердити можливість поставити Учаснику необхідну кількість товару, що закуповується, в установлені Замовником строки. Лист повинен бути адресований учаснику та містити посилання на номер процедури закупівлі, що оприлюднена на вебпорталі Уповноваженого органу). В ході аналізу документів, наявних у складі пропозиції учасника ТОВ «ЕВРО ОЙЛ ПРОДАКШН» встановлено наступне: - на виконання підпункту 7 пункту 16 оголошення учасником у складі пропозиції надано електронний документ - цінову пропозицію у форматі word з накладанням електронного підпису (УЕП), що свідчить про дотримання ним вимог, визначених у пункті 17 Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, яким зокрема визначено, що всі документи пропозиції подаються в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом завантаження сканованих документів або електронних документів в електронну систему закупівель, окрім того документи пропозиції учасника, що складені безпосередньо учасником, а саме: довідки/листи в довільній формі /листи-роз’яснення/гарантійні листи повинні містити підпис уповноваженої посадової особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (у разі використання) у разі накладання удосконаленого електронного підпису (УЕП) або кваліфікованого електронного підпису (КЕП) на пропозицію, а не на кожен електронний документ пропозиції окремо; - на виконання пункту 7 Додатку 3 оголошення учасником, як виробником (про що надано відповідні документи у складі пропозиції) запропонованого товару, надано гарантійний лист від 11.04.2025 № 11/04-03 (файл «Гарантійний лист можливість постачання товару.pdf»), у якому він гарантує постачання товару Замовнику належної якості, кількості та в встановлені терміни, однак відсутнє посилання на номер процедури, що є невідповідністю, виправлення якої не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо; - учасником, як виробником запропонованого товару, надано документи у формі довідки, у яких наявна інформація згідно вимог пункту 8 Додатку 3 оголошення (файли «Довідка про товар Wexoil Grand Diesel 15W-40.pdf» та «Довідка Grand Diesel 10W-40 (1).pdf)», щодо наявності товару на складі (виробничих площах). Відповідно до абзацу шостого пункту 8 Особливостей № 1275 у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Також, згідно вимог абзацу сьомого пункту 8 Особливостей № 1275, під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості №1178). Так, відповідно до абзацу другого пункту 43 Особливостей № 1178 під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Отже, під час аналізу підстав, зазначених у протоколі від 22.04.2025 №58, що слугували відхиленню пропозиції учасника ТОВ «ЕВРО ОЙЛ ПРОДАКШН» (лот 3) стосовно невідповідності учасника умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі встановлено, що вказані документи, а також відсутність у складі пропозиції витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» підлягали виправленню у відповідності до вимог абзацу шостого пункту 8 Особливостей № 1275 з урахуванням умов пункту 43 Особливостей № 1178. З огляду на вищенаведене, в ході проведення моніторингу у відповідності до частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII, Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області 22.05.2025 року через електронну систему закупівель Замовнику було направлено запит про надання пояснень (інформації, документів) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, проте надані Уповноваженою особою Замовника пояснення не обґрунтовують прийняте рішення про відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції учасника без надання йому права на усунення невідповідностей, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі. Таким чином, Замовником під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі ТОВ «ЕВРО ОЙЛ ПРОДАКШН» (лот 3) були виявлені невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі у значенні, наведеному в пункті 43 Особливостей № 1178, проте на порушення вимог абзацу шостого пункту 8 Особливостей № 1275 не розміщено повідомлення з вимогою виправити виявлені невідповідності, тим самим не надано можливості учаснику їх усунути та, як наслідок, в порушення пункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону № 922-VIII відхилено учасника ТОВ «ЕВРО ОЙЛ ПРОДАКШН», пропозиція якого є найбільш економічно вигідною. Слід відмітити, що Замовником безпідставно відхилено пропозицію ТОВ «ЕВРО ОЙЛ ПРОДАКШН» (лот 3) з найбільш економічно вигідною ціновою пропозицією, яка становить 2 400 000,00 гривень та є меншою на 382 800,00 гривень за цінову пропозицію переможця ТОВ «ЗАВОД ТЕХНІЧНИХ МАСЕЛ «АРІАН» (2 782 800,00 гривень), якого Замовником визначено переможцем за лотом 3 згідно з електронним протоколом визначення переможця закупівлі та намір укласти договір про закупівлю від 24.04.2025. Такі дії Замовника порушують принципи здійснення публічних закупівель, визначених пунктами 2 та 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність, об’єктивне та неупереджене визначення переможця спрощеної закупівлі. Окрім того, в ході моніторингу встановлено, що умовами проєкту договору та укладених договорів: з ТОВ «ЕНЕРГОМЕРЕЖА» від 24.04.2025 № 110 (лот 1), з ТОВ «ЗАВОД ТЕХНІЧНИХ МАСЕЛ «АРІАН» від 01.05.2025 № 124 (лот 3), з ТОВ «СП ЮКОЙЛ» від 24.04.2025 № 107 (лот 4), з ТОВ «ЕНЕРГОМЕРЕЖА» від 24.04.2025 № 112 (лот 5), з ТОВ «ЕНЕРГОМЕРЕЖА» від 24.04.2025 № 113 (лот 6), з ТОВ «ЗАВОД ТЕХНІЧНИХ МАСЕЛ «АРІАН» від 01.05.2025 № 123 (лот 7) передбачено, що виконання зобов’язання за Договором забезпечується завдатком у розмірі 5% від ціни Договору, який має бути наданий шляхом перерахування завдатку на рахунок Покупця не пізніше дати укладання Договору. З приводу вищеописаного, під час здійснення моніторингу Управлінням Західного офісу Держаудитслужби у Закарпатській області 28.05.2025 року через електронну систему закупівель до Замовника було направлено запит про надання переможцями за лотами 1, 3-7 відповідного забезпечення виконання договорів у вигляді завдатку. В наданих поясненнях Замовник зазначає: «під час підготовки вищевказаних проєктів договорів Замовником було допущено технічну помилку. Дана технічна помилка була виявлена Замовником, та з метою її усунення, сторонами вищезазначених Договорів, були укладені відповідні додаткові угоди, про відміну (скасування) пунктів 3.11.-3.15, відповідних договорів.» Проте, надане пояснення не спростовує не відхилення пропозицій учасників ТОВ «ЕНЕРГОМЕРЕЖА» від 24.03.2025 № 110 (лот 1), з ТОВ «ЗАВОД ТЕХНІЧНИХ МАСЕЛ «АРІАН» від 01.05.2025 № 124 (лот 3), з ТОВ «СП ЮКОЙЛ» від 24.04.2025 № 107 (лот 4), з ТОВ «ЕНЕРГОМЕРЕЖА» від 24.04.2025 № 112 (лот 5), з ТОВ «ЕНЕРГОМЕРЕЖА» від 24.04.2025 № 113 (лот 6), з ТОВ «ЗАВОД ТЕХНІЧНИХ МАСЕЛ «АРІАН» від 01.05.2025 № 123 (лот 7), якими не надано відповідного забезпечення виконання договорів у вигляді завдатку у розмірі 5% від ціни договору, як визначено умовами проєкту договору, що є ДОДАТКОМ 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі. Відповідно до пункту 1 частини тринадцятої статті 14 Закону № 922-VIII Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Водночас, відповідно до інформації, наявної в електронній системі закупівель встановлено, що між Замовником та постачальниками за лотами 1, 3-7 було 28 травня 2025 було укладено додаткові угоди до відповідних договорів, згідно з якими дію пунктів 3.11.-3.15 відповідних договорів скасовано.
Період усунення порушень: 04.06.2025 16:42 - 19.06.2025 00:00
Дата публікації висновку: 04.06.2025 16:42

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: вжиття заходів щодо притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення
Дата публікації звіту: 11.06.2025 16:27

Запити/Пояснення