• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП
  • 2

Послуги дитячих центрів, дитячих закладів санаторного типу, позаміських закладів щодо відпочинку дітей

Завершена

1 999 620.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 1 610.00 UAH
Номер: 999763d345174f6f95912de8cb12b229
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-04-24-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 24.04.2025 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40913619
Період моніторингу: 24.04.2025 11:05 - 16.05.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 24.04.2025 №34-з Івано-Франківськ Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статей 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 115 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою. Начальник Богдан ГРИЦАК Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області від 24.04.2025 № 34-з Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2 UA-2025-04-07-012201-a 07.04.2025 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Адреса: Ukraine, Івано-Франківськ
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 34) 255-64-75, h.v.sanchenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення вимог абзаців першого, десятого пункту 28, абзацу другого пункту 17 Особливостей, пунктів 17, 18 частини другої статті 22, частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ Санаторій «Карпатські зорі» по лотах 1, 3 встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 43 та абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Туристично-оздоровчий комплекс «Едельвейс» по лоту 2, Приватного Івано-Франківського обласного акціонерного товариства по туризму та екскурсіях «Івано-Франківськтурист» по лоту 4, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення по лоту 4, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця по лоту 4 – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення у подальшому встановлених порушень (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) при складанні тендерної документації та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу закупівлі: 08 травня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту соціальної політики Івано-Франківської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2025 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника (зі змінами), затверджену рішенням уповноваженої особи від 08.04.2025 №УО-04,08-1 (далі – ТД), перелік змін до ТД, реєстр отриманих тендерних пропозицій по лотах 1, 2, 3, 4, тендерні пропозиції ТОВ Санаторій «Карпатські зорі» по лотах 1, 3, ТОВ «Туристично-оздоровчий комплекс «Едельвейс» по лоту 2, Приватне Івано-Франківське обласне акціонерне товариство по туризму та екскурсіях «Івано-Франківськтурист» по лоту 4, вимоги про усунення невідповідностей до 18.04.2025 року по лотах 1, 2, 3, протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.04.2025 №УО-04.21-1 по лоту 1, від 21.04.2025 №УО-04.21-2 по лоту 2, від 21.04.2025 №УО-04.21-3 по лоту 3, від 21.04.2025 №УО-04.21-4 по лоту 4, повідомлення про намір укласти договір від 21.04.2025 року по лотах 1, 2, 3, 4, договір про закупівлю послуг дитячих центрів, дитячих закладів санаторного типу, позаміських закладів оздоровлення та відпочинку дітей за державні кошти від 05.05.2025 №1-05/2025 по лоту 4, відповіді Замовника на запити про надання пояснення від 30.04.2025 року та від 05.05.2025 року, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 05.05.2025 №УО-05.05-1 щодо продовження строку для укладення договору по лоту 2, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 05.05.2025 №УО-05.05-2 щодо відміни торгів по лотах 1, 3, інформацію про відміну від 05.05.2025 року по лотах 1, 3. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що на порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей в ТД Замовника не зазначено такі відомості, як електронна адреса посадової особи замовника, уповноваженої здійснювати зв'язок з учасниками. Також, згідно з вимогами пункту 18 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості як вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/ співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг. Однак, при здійсненні Замовником закупівлі послуг дитячих центрів, дитячих закладів санаторного типу, позаміських закладів щодо відпочинку дітей, на порушення вимог пункту 18 частини другої статті 22 Закону, у ТД Замовника відсутня вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання послуг як субпідрядника/ співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. На порушення абзацу другого пункту 17 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону, у пункті 3 «Проект договору про закупівлю» розділу 6 ТД Замовник передбачив вимогу щодо надання переможцем процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю достовірної інформації про наявність у нього чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Водночас, відповідно до вимог абзацу другого пункту 17 Особливостей передбачено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію тільки про право підписання договору про закупівлю. Також встановлено, що тендерна документація Замовника не містить переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та переліку документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. При цьому, враховуючи зміни, внесені Постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2024 №782 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова №782), відповідно до абзацу десятого пункту 28 Особливостей тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Отже, Замовником при складанні тендерної документації не враховано зміни, внесені Постановою №782 до пункту 28 Особливостей, чим не дотримано вимоги абзацу десятого пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ Санаторій «Карпатські зорі» по лотах 1, 3 встановлено наступне. У пункті 1 розділу 3 ТД Замовник зазначив: «Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме: - інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (Додаток 3)». У складі своєї тендерної пропозиції ТОВ Санаторій «Карпатські зорі» надано лист від 08.04.2025 №101 «Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» (файл «3_Інформаційна_довідка_технічні_якісні.pdf»), в якому зазначено: «…Вимоги до лікування: - має відповідну ліцензію МОЗ України на медичну практику з вказаними нозологіями лікування; - має відповідні лікувальні кабінети з необхідним медичним обладнанням; - має відповідний кваліфікований лікарський та середній медичний персонал. …». Однак, в Додатку 3 до ТД (із змінами) зазначено наступну інформацію: «…Вимоги до медичного обслуговування: - наявність обладнаного медпункту, ізолятору з кваліфікованим медичним персоналом, цілодобове чергування медичного працівника та надання невідкладної медичної допомоги; - наявність угоди з закладом охорони здоров’я за місцем розташуванням дитячого закладу оздоровлення та відпочинку щодо надання медичної допомоги в умовах стаціонарну; - у разі захворювання дитини організувати її лікування у медичному закладі та за потреби, забезпечити перевезення до місця постійного проживання; - проведення моніторингу стану здоров’я дітей медичними працівниками дитячого закладу оздоровлення та відпочинку; - проведення профілактичної роботи щодо профілактики інфекційних та неінфекційних захворювань, харчових та нехарчових отруєнь, запобігання травматизму, розвитку шкідливих звичок.…» Враховуючи вищевказане, Замовником оприлюднено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до 18 квітня 2025 року по лоту 1, 3, в якому зобов’язано учасника ТОВ Санаторій «Карпатські зорі» внести зміни у файл «3_Інформаційна_довідка_технічні_якісні.pdf» та завантажити його, або завантажити окремий файл, в якому будуть зазначені відповіді на вказані вище вимоги до медичного обслуговування із Додатку 3 до ТД (із змінами), які відносяться до документів, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі. Абзацом другим пункту 43 Особливостей передбачено, що під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Отже, замовник безумовно відхиляє пропозицію учасника без надання 24 годин на виправлення, якщо в ній відсутня інформація та/або документи про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, а саме інформація/ документи учасником не подані. Таким чином, на порушення вимог абзацу другого пункту 43 Особливостей при розгляді тендерної пропозиції ТОВ Санаторій «Карпатські зорі» Замовник неправомірно розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей до 18 квітня 2025 року, що стосуються відсутності у складі його тендерної пропозиції інформації щодо вимог до медичного обслуговування, а саме: - наявність обладнаного медпункту, ізолятору з кваліфікованим медичним персоналом, цілодобове чергування медичного працівника та надання невідкладної медичної допомоги; - наявність угоди з закладом охорони здоров’я за місцем розташуванням дитячого закладу оздоровлення та відпочинку щодо надання медичної допомоги в умовах стаціонарну; - у разі захворювання дитини організувати її лікування у медичному закладі та за потреби, забезпечити перевезення до місця постійного проживання; - проведення моніторингу стану здоров’я дітей медичними працівниками дитячого закладу оздоровлення та відпочинку; - проведення профілактичної роботи щодо профілактики інфекційних та неінфекційних захворювань, харчових та нехарчових отруєнь, запобігання травматизму, розвитку шкідливих звичок. Отже, на порушення вимог абзацу другого пункту 43 Особливостей та відповідно на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ Санаторій «Карпатські зорі» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Також, відповідно до пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу 3 до ТД відповідність запропонованого предмету закупівлі вимогам тендерної документації повинна бути підтверджена наступними документами: копія договору зі страховою компанією щодо страхування дітей на період знаходження у дитячому закладі оздоровлення та відпочинку на 2025 рік (у разі відсутності такого, надати гарантійний лист з зобов’язанням про надання зазначеного документа до підписання договору). Однак, в складі своєї тендерної пропозиції учасником ТОВ Санаторій «Карпатські зорі» на виконання вищевказаної вимоги надано Договір комплексного страхування подорожуючих по Україні від 08.01.2025 №20129-00062 без Додатку 3 «форма Сертифікату Застрахованої особи», який є його невід’ємною частиною, тобто не в повному обсязі. Отже, на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ Санаторій «Карпатські зорі» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. З метою підтвердження або спростування встановленого порушення, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 01.05.2025 року через електронну систему закупівель надано запит Замовнику про надання пояснення. Замовником 05.05.2025 року в електронній системі закупівель надано пояснення, які не спростовують факту порушення ним норм чинного законодавства та не обґрунтовують прийняте рішення щодо правомірності визначення переможцем процедури закупівлі учасника ТОВ Санаторій «Карпатські зорі». Зокрема, у відповіді Замовник зазначив, що: «В зв'язку з неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, на підставі підпункту 2 пункту 50 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, відмінити відкриті торги з особливостями UA-2025-04-07-012201-a за кодом ДК 021:2015 – 55240000-4 «Послуги центрів і будинків відпочинку (послуги дитячих центрів, дитячих закладів санаторного типу, позаміських закладів щодо відпочинку дітей) по лоту 1 та лоту 3». 05.05.2025 року Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 05.05.2025 №УО-05.05-2 щодо відміни торгів по лотах 1, 3 та інформацію про відміну по лотах 1, 3.
Період усунення порушень: 08.05.2025 14:30 - 23.05.2025 00:00
Дата публікації висновку: 08.05.2025 14:30

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На нараді у директора департаменту соціальної політики Івано-Франківської облдержадміністрації розглянуто питання щодо про проведення Державною аудиторською службою України моніторингу UA-M-2025-04-24-000002 процедури закупівлі UA-2025-04-07-012201-a Послуги дитячих центрів, дитячих закладів санаторного типу, позаміських закладів щодо відпочинку дітей та його результатів, зокрема, виявлених порушень. За результатами наради прийнято наступні рішення: 1. Звернути увагу заступника начальника управління фінансового та інформаційного забезпечення - начальника відділу інформаційного забезпечення, уповноваженої особи із організації та проведення процедур закупівлі/спрощеної закупівлі та закупівлі, які проводяться без використання електронної системи, В. Череватого на недопущення у подальшому порушень при складанні тендерної документації, проведенні закупівлі 2. Зобов’язати заступника начальника управління фінансового та інформаційного забезпечення - начальника відділу інформаційного забезпечення, уповноваженої особи із організації та проведення процедур закупівлі/спрощеної закупівлі та закупівлі, які проводяться без використання електронної системи, В. Череватого впродовж травня-вересня пройти навчання щодо організації та проведення публічних закупівель, особливостей формування, виконання та контролю місцевих бюджетів тощо 3. Звернути увагу підрозділам, заінтересованим у проведенні закупівель, щодо надання уповноваженій особі чіткої інформації, яка не допускає двозначного трактування, про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Дата публікації звіту: 12.05.2025 13:13

Запити/Пояснення