-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Херсонського району, Херсонської області
Завершена
68 619 702.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 686 197.02 UAH
мін. крок: 1% або 686 197.02 UAH
Номер:
00d3d50d867d485fb5cc7d99a4793ff3
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2025-05-08-000097
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.05.2025 00:00
Період моніторингу:
08.05.2025 14:53 - 30.05.2025 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХЕРСОНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
08.05.2025 № 35-З
Херсон
Про початок моніторингів
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинги процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингів закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: лист Державної аудиторської служби України від 07.05.2025 №003100-18/5618-2025, доповідна записка заступника начальника Управління – начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби у Херсонській області Владислава Щербенка від 08.05.2025.
Начальник управління Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Херсонській області
08.05.2025 №35-З
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, оприлюднений на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2025-04-07-006858-a. Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі: пункт 4 частини другої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі".
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог пункту 26 Особливостей, пункту 9 частини другої статті 21 Закону та пункт 3 частини першої статті 5 Закону.
За результатами аналізу питання щодо відображення закупівлі у річному плані закупівель установлено порушення вимог пункту 4 частини другої статті 4 Закону.
За результатами аналізу питання щодо визначення предмета закупівлі; повноти та своєчасності відображення інформації, наявності документів, передбачених Постановою №710; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області зобов`язує врахувати в подальшому виявлені порушення, здійснити заходи щодо недопущення їх у подальшому, зокрема шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 травня 2025 року.
Предметом аналізу були питання: повноти відображення інформації в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель; визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; повноти та своєчасності відображення інформації, наявності документів, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова №710); відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 в редакції від 01.04.2025 (далі – Особливості); розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Державної установи «Місцеві дороги Херсонщини» (далі - Замовник) на 2025 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 11.04.2025 № 34; протокол розкриття тендерних пропозицій; вимогу про усунення невідповідностей; протокольне рішення уповноваженої особи щодо визначення переможця торгів ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ПАРИТЕТБУДІНВЕСТ» від 23.04.2025 № 44; повідомлення про намір укласти договір від 23.04.2025; договір про закупівлю від 06.05.2025 № 2/ДУ-2025 ціною 68 561 944,93 гривень; пояснення Замовника, надані 13.05.2025 та 21.05.2025 на запит Держаудитслужби.
Абзацом першим пункту 3 Особливостей передбачено, що Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до вимог пункту 26 Особливостей оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону, з урахуванням Особливостей, зокрема розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
За наслідками проведеного моніторингу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено, що Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів у розділах «Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників» та «Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю» зазначено «відсутні».
При цьому, в пункті 2 розділу 3 Тендерної документації, Замовник зазначив «Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 0,5% очікуваної вартості закупівлі, а саме 343 098,51 грн. Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія».
Також, у пункті 6 розділу 6 Тендерної документації, Замовник зазначив «Переможець процедури закупівлі не пізніше дати укладення Договору про закупівлю надає забезпечення виконання договору (оригінал банківської гарантії). Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю складає 2 % від вартості договору».
Таким чином, не зазначивши в оголошенні про проведення відкритих торгів інформацію у розділах «Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників» та «Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю» Замовник порушив вимоги пункту 26 Особливостей, пункту 9 частини другої статті 21 Закону та пункту 3 частини першої статті 5 Закону, а саме принцип здійснення публічних закупівель щодо відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Надана Замовником відповідь 13.05.2025 не спростовує факту встановленого порушення.
Також, моніторингом установлено, що відповідно до пункту 8 річного плану закупівель за № UA-P-2025-04-07-006392-a Замовник визначив джерело фінансування закупівлі за рахунок коштів Державного бюджету України.
Проте, на порушення вимог пункту 4 частини другої статті 4 Закону річний план закупівель Замовника за № UA-P-2025-04-07-006392-a не містить інформацію щодо коду економічної класифікації видатків бюджету (для бюджетних коштів).
Період усунення порушень:
23.05.2025 15:38 - 07.06.2025 00:00
Дата публікації висновку:
23.05.2025 15:38
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу закупівлі «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Херсонського району, Херсонської області», ідентифікатор закупівлі UA-2025-04-07-006858-a, щодо врахування в подальшому виявлених порушень, здійснення заходів щодо недопущення їх у подальшому, зокрема шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, з уповноваженою особою – юрисконсультом відділу тендерно-договірної роботи ДУ «Місцеві дороги Херсонщини» Королем О.Л., яким допущено порушення законодавства у вказаній закупівлі, проведено роз’яснювальну роботу щодо необхідності дотримання вимог законодавства у сфері публічних закупівель при здійсненні функцій уповноваженої особи. Крім того, Короля О.Л. зобов’язано здійснити навчання на спеціалізованому інтернет-порталі, що надає освітні та консультативні послуги у сфері публічних закупівель («Портал РАДНИК у сфері публічних закупівель»), та попереджено, що у разі повторних аналогічних порушень його буде притягнуто до дисциплінарної відповідальності
Дата публікації звіту:
27.05.2025 11:59
Запити/Пояснення
Номер:
a83e056f11244d969f04497b5a5b24f8
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
09.05.2025 15:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Херсонського району, Херсонської області, код ДК 021:2015: 63710000-9: послуги з обслуговування наземних видів транспорту (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2025-04-07-006858-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Просимо надати інформацію та документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. Надати інформацію та копії підтверджуючих документів щодо зазначення коду економічної класифікації видатків бюджету (для бюджетних коштів) зазначеного в формі річного плану закупівель.
4. Поясніть, чому Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів у розділах «Вид та умови надання забезпечення пропозицій учасників» та «Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю» зазначено «відсутні»?
При цьому, в пункті 2 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», Замовником передбачено «Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 0,5% очікуваної вартості закупівлі, а саме 343 098,51 грн. Вид забезпечення тендерної пропозиції: електронна банківська гарантія.» та пункті 6 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації, Замовником передбачено «Переможець процедури закупівлі не пізніше дати укладення Договору про закупівлю надає забезпечення виконання договору (оригінал банківської гарантії). Розмір забезпечення виконання договору про закупівлю складає 2 % від вартості договору.».
5. Надати інформацію та відповідні документи щодо виконання переможцем процедури товариством з обмеженою відповідальністю «Будівельна фірма Паритетбудінвест» умов пункту 6 Розділу 6 тендерної документації в частині надання забезпечення виконання договору (оригінал банківської гарантії).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Поряд з тим інформуємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України.
Номер:
feba2c4e51fd4e1c9fc7a84ce1ef3177
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
13.05.2025 17:23
Опис:
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту.
Відповідь на питання № 1: Кошторисна вартість об'єкта розрахована відповідно Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування.
Обгрунтування розміру бюджетного призначення, техничних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуванної вартості здійснено:
- на підставі Дефектного акту на виконання дорожніх робіт та розрахованого на його підставі Зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта дорожніх робіт та послуг, затвердженого наказом №06/1 від 21 березня 2025 р. в.о.директора ДУ «Місцеві дороги Херсонщини».
Дефектний акт та Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта дорожніх робіт та послуг додається.
Відповідь на питання № 2: Інформація щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі доступна за посиланням https://mdh.ks.ua/category/tender/.
Відповідь на питання № 3: Під час оприлюднення в електронній системі закупівель (далі — Електронна система) через авторизований електронний майданчик інформації в річному плані закупівлі за предметом Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Херсонського району Херсонської області, ДК 021:2015 – 63710000-9 Послуги з обслуговування наземних видів транспорту (далі — Закупівля), UA-P-2025-04-07-006392-a, сталася механічна помилка, а саме:
В розділі «Специфікація закупівлі» в полі «Код згідно з КЕКВ» помилково не вказано відповідний код згідно КЕКВ.
Внести зміни до річного плану закупівлі після оголошення закупівлі технічно неможливо.
Відповідно до пункту 6 та пункту 11 частини 1 статті 9 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 р. № 922-VIII (далі — Закон) наказом Мінекономрозвитку від 11 червня 2020 р. № 1082 затверджено Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі (далі — Порядок), що визначає процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на вебпорталі Уповноваженого органу з питань закупівель у складі Електронної системи.
Згідно з пунктом 3 Порядку розміщення інформації в Електронній системі здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів в Електронній системі та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника.
Оприлюдненням/розміщенням інформації вважається її наявність в Електронній системі в інтерактивному режимі реального часу (п. 10 Порядку).
Порядок не містить механізму виправлення технічних (механічних) помилок, допущених замовником під час заповнення в Електронній системі інформації та документів у сфері публічних закупівель. З огляду на зазначене та зміст статті 11 Закону після оприлюднення відповідної інформації уповноважена особа може прийняти рішення про виправлення таких помилок шляхом оформлення відповідного протоколу, який підписується уповноваженою особою.
Рішенням уповноваженої особи (протокол № 47 від 07.05.2025 року) визнано технічною (механічною) помилкою інформацію щодо КЕКВ, оприлюднену в Електронній системі через авторизований електронний майданчик у річному плані закупівлі за предметом Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Херсонського району Херсонської області, ДК 021:2015 – 63710000-9 Послуги з обслуговування наземних видів транспорту (далі — Закупівля), UA-P-2025-04-07-006392-a та у річному плані вказаної закупівлі в розділі «Специфікація закупівлі» в полі «Код згідно з КЕКВ» вирішено зазначити таку інформацію: «2610».
Протокол додається.
Відповідь на питання № 4: В оголошенні про проведення відкритих торгів уповноваженою особою було допущено технічну помилку, в результаті якої у відповідних графах не було відображено інформацію про вид, розмір та умови надання забезпечення тендерної пропозиції учасниками, а також інформацію про розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю, яке вимагалося замовником згідно з умовами тендерної документації. Разом з цим, учасники, які взяли участь у закупівлі, подали у складі документів своїх тендерних пропозицій забезпечення тендерних пропозицій у формі електронних банківських гарантій, скріплених кваліфікованим електронним підписом банка-гаранта та у розмірах, визначених тендерною документацією. У зв’язку з тим, що учасниками було надано забезпечення тендерних пропозицій відповідно до вимог тендерної документації, замовник не міг відмінити торги з підстав незазначення в оголошенні про проведення відкритих торгів інформації про вид, розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій учасниками та про розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю.
Відповідь на питання № 5: на виконання пункту 6 Розділу 6 тендерної документації в частині надання забезпечення виконання договору (оригінал банківської гарантії) переможцем процедури товариством з обмеженою відповідальністю «Будівельна фірма Паритетбудінвест» надано оригінал банківської гарантії № 35788/12 від 29.04.2025 року банку «Глобус»
Банківська гарантія додається.
Номер:
29726e7a6a924ff7b0b9a17039a153b4
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
19.05.2025 16:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.05.2025 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення Херсонського району, Херсонської області, код ДК 021:2015: 63710000-9: послуги з обслуговування наземних видів транспорту (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2025-04-07-006858-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Поясніть, чому договір про закупівлю від 06.05.2025 № 2/ДУ-2025 не відповідає типовій формі договору (контракту) про утримання автомобільних доріг загального користування, затвердженій наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 07.11.2023 № 1023
(у редакції наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України від 29.11.2023 № 1081) зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 23.11.2023 за № 2020/41076)?
2. Поясніть, чому у тендерній документації, додатках до тендерної документації Замовником не вказано найменування ділянки автомобільної дороги, адресну прив’язку в межах району, де мають надаватися послуги?
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Поряд з тим інформуємо, що за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю передбачено відповідальність відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України.
Номер:
1e0d876c235b4117a2c9626000a03072
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
21.05.2025 15:27
Опис:
Відповідь на питання № 1: Замовником не порушено норм діючого законодавства та дотримано вимоги, встановлені Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України 07 листопада 2023 року № 1023. Під час підготовки проекту договору замовником було конкретизовано умови та викладено умови договору у інший спосіб, як то передбачено Типовою формою договору про утримання доріг загального користування.
Згідно з частиною другою статті 179 ГК України типові договори затверджуються Кабінетом Міністрів України, уповноваженими ним органами виконавчої влади у визначених законом випадках.
Згідно з абзацом четвертим частини четвертої статті 179 ГК України сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови.
Відповідно до Інформаційного листа Вищого Господарського суду України від 07.04.2008р. № 01-8/211 «Про деякі питання практики застосування норм Цивільного та Господарського кодексів України»: «слід враховувати, що укладення договору спрямоване на набуття, зміну або припинення прав та обов'язків. Тому викладення умов договору у спосіб, відмінний від застосованого у типовому договорі (приміром, викладення умов договору іншими словами), не є відступом від змісту типового договору. Під таким відступом слід розуміти включення сторонами до господарського договору умов, які створюють регулювання, що за змістом прав і обов'язків сторін суперечить відповідному регулюванню, передбаченому типовим договором. Крім того, відповідно до частини другої статті 630 ЦК України, якщо в договорі не міститься посилання на типові умови, то такі типові умови можуть застосовуватись як звичай ділового обороту в разі їх відповідності вимогам статті 7 ЦК України. Оскільки типові умови розробляються, як правило, на підставі узагальненої практики ділового обороту у певній сфері договірних відносин, то можливість їх застосування не обмежується випадками, коли про це прямо зазначено в договорі.»
Крім того, Господарський кодекс України у статті 185 встановлює особливості укладання господарських договорів на публічних торгах.
Так, відповідно до статті 185 ГК України, до укладення господарських договорів на організованих ринках капіталу, організованих товарних ринках, оптових ярмарках, публічних торгах застосовуються загальні правила укладення договорів на основі вільного волевиявлення, з урахуванням нормативно-правових актів, якими регулюється діяльність відповідних організованих ринків капіталу, організованих товарних ринків, ярмарків та публічних торгів.
Саме на вказану норму Господарського кодексу України посилається Верховний суд у спорах з приводу договорів про закупівлю, укладених за результатами відкритих торгів (постанова Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду від 30.09.2021 у справі № 922/3928/20).
З урахуванням вказаної практики Верховного Суду, в рамках відкритих торгів замовник, керуючись статтею 185 ГКУ, має достатню свободу дій щодо визначення умов договору про закупівлю, зокрема й без урахування типових договорів.
Відповідь на питання № 2: Визначення предмету закупівлі під час оголошення публічної закупівлі з експлуатаційного утримання доріг відповідає вимогам нормативних актів, що регулюють дане питання.
Предмет у даній закупівлі визначено згідно ЗУ «Про публічні закупівлі», Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки № 852 від 31.01.2025р., Галузевих будівельних норм Г.1-218-182:2011 "Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт", затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 № 301, Настанови з обґрунтування рівнів обслуговування під час експлуатаційного утримання (ДСТУ 8992:2020).
Відповідно п. 2 розділу 2 Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки № 852 від 31.01.2025р. : Під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією національного класифікатора НК 018:2023 «Класифікатор будівель і споруд», затвердженого наказом Міністерства економіки України від 16 травня 2023 року № 3573, галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301, національного стандарту ДСТУ 8747:2017 «Автомобільні дороги. Види та переліки робіт з ремонтів та експлуатаційного утримання», затвердженого наказом державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 20 грудня 2017 року № 434.».
В даному випадку предметом закупівлі є експлуатація автомобільних доріг загального користування, що не відноситься ані до закупівлі будівельних робіт, ані послуг з поточного ремонту, під час яких предмет закупівлі визначався б окремо для кожної автомобільної дороги (ділянки дороги)
Згідно національного стандарту ДСТУ 8747:2017 «Автомобільні дороги. Види та переліки робіт з ремонтів та експлуатаційного утримання»:
«Експлуатаційне утримання автомобільних доріг – комплекс робіт з обстеження (оглядів) та утримання автомобільних доріг, дорожніх споруд та смуги відведення».
Конкретні ділянки та елементи вказаної мережі автомобільних доріг, які потребують виконання заходів з експлуатаційного утримання, а також об’єми та строки таких послуг, адресні прив’язки в межах району, де мають надаватися послуги визначаються технічним завданням Замовника, відповідно до п.5 розділу 5 Договору.
З урахуванням викладеного, та беручи до уваги, що місцем надання послуг є окремі елементи та ділянки всієї мережі автомобільних доріг місцевого значення Херсонського району Херсонської області, відповідно до вимог п.6 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», згідно якого, у тендерній документації зазначаються місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги, замовником в даній закупівлі обґрунтовано визначено місце надання послуг як Херсонський район Херсонської області.
Крім того, додатками до тендерної документації передбачено:
- відомість обсягів робіт (додаток 2),
- у додатку № 1 – об’єми основних робіт.
- до складу тендерної пропозиції додано дефектний акт.
Таким чином, замовником визначено обсяг робіт, а учасниками визначено та запропоновано у тендерних пропозиціях їх вартість.
Учасники закупівлі не зверталися до замовника з роз’ясненнями, таким чином, у замовника є всі підстави вважати, що учасники (переможець) погодився на здійснення послуг з експлуатаційного утримання усіх без виключення автомобільних доріг загального користування місцевого значення Херсонського району, розташованих на деокупованій частині Херсонської області, відповідно до обсягів робіт, визначених Тендерною документацією.